Pobeda GAZ M-20 vs opel Kapitan

Anonyymi-ap

Sekä Pobeda että Warzava perustuva 1. sukuolven Opem Kapitan luxusautoon.
Venäläisten omat mausteet kuitenkin poikkeavat .
Ulkomuodossa on paljon piirteitä Chevrolet Fleetlinen -48 malliin, joka äkkiä katsoen on ulkoisesti suora Pobedan kopio.
Kun venäläiset mihittivät saksaa siirrettiin Russelsheimin tehdas Neuvostoliittoon.
Suorana kopiona valmistettiin Opel Kadettia Moskvitsh 400, varmasti myös Opel Kapitan toimi innoittajana Pobedan suunnittelijoille.

4

563

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vai niin!
      Muistan lukeneeni jostain, että Pobeda, M20 esiteltiin jo vuonna 1946.
      Sellaisenaan asialla voi olla perää, sillä Neuvostoliitossahan ei hyväksytty,
      että alkuperäisillä suunnittelijoilla olisi yksinoikeus malleihin - ulkonäköön
      ja sen sellaisiin.
      Siellä ajateltiin suoraviivaisesti niin, että miksi heidän pitäisi suunnitella ja piirtää,
      kun joku jo sen on tehnyt?
      Eniten Pobeda mielestäni muistuttaa Ford Vedetteä, mutta se esiteltiin vasta
      Pobedan jälkeen.
      Korjatkaa, jos olen väärässä!

• Aloittaja tarkoittanee ensimmäisen mallisarjan Opel Kapitäniä, mikä esiteltiin yleisölle jo vuonna 1938. Pobeda oli tästä lähes suora kopio, sillä oma suunnittelu oli ja on Neuvostoliitossa/Venäjällä hyvin vähäistä kopioimisen ja teollisuusvakoilun ollessa huomattavasti nopeampaa ja halvempaa.

• Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

Aloittaja tarkoittanee ensimmäisen mallisarjan Opel Kapitäniä, mikä esiteltiin yleisölle jo vuonna 1938. Pobeda oli tästä lähes suora kopio, sillä oma suunnittelu oli ja on Neuvostoliitossa/Venäjällä hyvin vähäistä kopioimisen ja teollisuusvakoilun ollessa huomattavasti nopeampaa ja halvempaa.

Verratkaapa Chevrolet Fleetline 1948 kuvia Popedan ja Warsawan Opel kapitanin kuvia toisiinsa.
        Opelin terävämpi keula on muutettu loivemmaksi , muuta kromit ovat kuin suota kopio Fleetlinista.

Puhumme siis Pobedasta emme Popedasta.

• Anonyymi

KAS KUMMAA KUN POBEDALLA TAI WARZAWALLA EI OLE SUOMESSA OMAA MERKKIKERHOA

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      75
      1390
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      243
      1289
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      1086
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      255
      1068
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      775
    6. 65
      754
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      737
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      718
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      681
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      637
    Aihe