Sekä Pobeda että Warzava perustuva 1. sukuolven Opem Kapitan luxusautoon.
Venäläisten omat mausteet kuitenkin poikkeavat .
Ulkomuodossa on paljon piirteitä Chevrolet Fleetlinen -48 malliin, joka äkkiä katsoen on ulkoisesti suora Pobedan kopio.
Kun venäläiset mihittivät saksaa siirrettiin Russelsheimin tehdas Neuvostoliittoon.
Suorana kopiona valmistettiin Opel Kadettia Moskvitsh 400, varmasti myös Opel Kapitan toimi innoittajana Pobedan suunnittelijoille.
Pobeda GAZ M-20 vs opel Kapitan
2
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Vai niin!
Muistan lukeneeni jostain, että Pobeda, M20 esiteltiin jo vuonna 1946.
Sellaisenaan asialla voi olla perää, sillä Neuvostoliitossahan ei hyväksytty,
että alkuperäisillä suunnittelijoilla olisi yksinoikeus malleihin - ulkonäköön
ja sen sellaisiin.
Siellä ajateltiin suoraviivaisesti niin, että miksi heidän pitäisi suunnitella ja piirtää,
kun joku jo sen on tehnyt?
Eniten Pobeda mielestäni muistuttaa Ford Vedetteä, mutta se esiteltiin vasta
Pobedan jälkeen.
Korjatkaa, jos olen väärässä!Aloittaja tarkoittanee ensimmäisen mallisarjan Opel Kapitäniä, mikä esiteltiin yleisölle jo vuonna 1938. Pobeda oli tästä lähes suora kopio, sillä oma suunnittelu oli ja on Neuvostoliitossa/Venäjällä hyvin vähäistä kopioimisen ja teollisuusvakoilun ollessa huomattavasti nopeampaa ja halvempaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.32411807- 2174963
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny112638- 1631978
- 1301961
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il131438Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos921248Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411156Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon411094- 85974