Yhdessä työpaikassa tuntipalkka 8 ja puoli euroa tunti ja toisessa ei tessiä vaan palkka soviteltavissa
Kuka menis töihin
34
452
Vastaukset
- Anonyymi
Niin kauan kun tulen toimeen muutenkin, en tuolla vastikkeella lähtisi töitä tekemään.
Mutta. Jos töitä ei ole, säästöt on syöty, asunnon arvo nolla eikä mitään vakuutuskorvauksia eikä sosiaalitukia enää maksettaisi, menisin.
xLiner- Anonyymi
Niin silloin menisit pienemmälläkin palkalla vaikka ruokapalkalla tekisit 20 tuntisia päiviä ja tiedät jos lopetat et saa mistään mitään tai euron päivä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin silloin menisit pienemmälläkin palkalla vaikka ruokapalkalla tekisit 20 tuntisia päiviä ja tiedät jos lopetat et saa mistään mitään tai euron päivä
Mun mielestäni sosiaaliavustusten tulisi olla jollain tasolla vastikkeellisia.
Vaikka niin että sinäkin tekisit töitä kunnalle kelatukiasi vastaan.
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Mun mielestäni sosiaaliavustusten tulisi olla jollain tasolla vastikkeellisia.
Vaikka niin että sinäkin tekisit töitä kunnalle kelatukiasi vastaan.
xLinerEsim työttömyysrahaan kuuluu jo työnhaku ja velvollisuus ottaa töitä vastaan.
Ehdotuksesi on ilmaistöitä joka vähentää palkallisen työn tarvetta.
Kas kun et ehdota, että työkyvyttömien ja vanhuuseläkeläisten on tehtävä töitä eläkkeensä eteen. Siitähän eläkeyhtiöt tykkäisivät.
Voitaisiin olla maksamatta eläkkeitä ikinä kenellekkään ja nostaa hulppeita palkkoja!
Senköhän takia Eläkevarman Murto on hallituksen neuvonantajana? Onhan nyt oikein ryhdytty pelottelemaan, ettei eläkerahat riitä, vaikka niitä on satoja miljardeja ja kasvavat joka ikinen vuosi suuremmaksi.
Heikkolahjaiset luulee niiden loppuvan, samoin kuin hallituksen velkapelottelu meni läpi joihinkin. Nykyhallitus kuitenkin ottaa ennätysvelat omien mokiensa takia!- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun mielestäni sosiaaliavustusten tulisi olla jollain tasolla vastikkeellisia.
Vaikka niin että sinäkin tekisit töitä kunnalle kelatukiasi vastaan.
xLinerTyönantajat tykkäisivät varmasti hyödyntää tuota, jättäisivät palkkaamatta ja ottaisivat puoli-ilmaisen kortistosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun mielestäni sosiaaliavustusten tulisi olla jollain tasolla vastikkeellisia.
Vaikka niin että sinäkin tekisit töitä kunnalle kelatukiasi vastaan.
xLinerMonet tukia saavista ovat jo töissä, ja 80 % suomalaisista saa jonkinlaisia avustuksia. Mitähän hommia työttömien pitäisi tehdä? Otetaanko ne jo palkattujen tilalle tekemään niiden hommat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun mielestäni sosiaaliavustusten tulisi olla jollain tasolla vastikkeellisia.
Vaikka niin että sinäkin tekisit töitä kunnalle kelatukiasi vastaan.
xLinerEivät tuet ole mikään lahja ja hyvän tahdon ele valtiolta, vaan KORVAUSTA siitä että ihminen ei ole saanut töitä. Jokaiselle kykenevälle kuuluisi löytyä töitä, ei ole pelkästään yksilön vika jos töitä ei ole saanut. Tuet ovat KORVAUSTA tästä epäonnisesta tilanteesta. Vai että vielä pitäisi töitä tehdä niiden eteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työnantajat tykkäisivät varmasti hyödyntää tuota, jättäisivät palkkaamatta ja ottaisivat puoli-ilmaisen kortistosta.
Kirjoitin "kunta". Kyllä sieltä työkykyisille hommia löytyisi.
Nythän taisi pitkäaikaistyöttömien työllistäminen siirtyä kuntien vastuulle. Saavat sakkoja jollei töitä löydy. Kohta väliskin on keräilemässä roskia tien pielistä 👍
Jos mulle olis käynyt noin ikävästi ettei olisi töitä eikä tuloja, olisin oikein mielelläni tekemässä jotain hyödyllistä elatukseni eteen.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitin "kunta". Kyllä sieltä työkykyisille hommia löytyisi.
Nythän taisi pitkäaikaistyöttömien työllistäminen siirtyä kuntien vastuulle. Saavat sakkoja jollei töitä löydy. Kohta väliskin on keräilemässä roskia tien pielistä 👍
Jos mulle olis käynyt noin ikävästi ettei olisi töitä eikä tuloja, olisin oikein mielelläni tekemässä jotain hyödyllistä elatukseni eteen.
xLinerTuohon työhön on jo ihmisiä palkattu.. Ihmisiä on jo keräilemässä roskia ulkoa, oikealla palkalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitin "kunta". Kyllä sieltä työkykyisille hommia löytyisi.
Nythän taisi pitkäaikaistyöttömien työllistäminen siirtyä kuntien vastuulle. Saavat sakkoja jollei töitä löydy. Kohta väliskin on keräilemässä roskia tien pielistä 👍
Jos mulle olis käynyt noin ikävästi ettei olisi töitä eikä tuloja, olisin oikein mielelläni tekemässä jotain hyödyllistä elatukseni eteen.
xLinerEikä tuo tilanne muuta sitä että niitä tukia edelleen joudutaan maksamaan.. Se ei kevennä sitä maksukuormaa. Lisäksi se vie aikaa kokoaikatyön etsinnältä. Aivan turhaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä tuo tilanne muuta sitä että niitä tukia edelleen joudutaan maksamaan.. Se ei kevennä sitä maksukuormaa. Lisäksi se vie aikaa kokoaikatyön etsinnältä. Aivan turhaa.
On siinä ollut jo vuosi aikaa keksiä itselleen muuta tekemistä. On voinut vaikka kouluttautua lisää tai vaihtaa kokonaan alaa...
(Valitettavasti on niitä työttömiä työkyvyttömiä, jotka eivät pääse pois työnhaun oravanpyörästä. Heille toivon lämpimästi eläkkeelle pääsyä.)
Käytännössä tuossa uudessa systeemissä maksetaankin palkkaa. Katsotaan ja seurataan miten kunnat saavat tuon toimimaan... Vastikkeelliseksi työksi sitä ei sanota, vaikka se ajatus taitaa tuon idean takana olla myös.
xLiner
- Anonyymi
Kukapa haluaa mennä raatamaan alipalkattuna vain jotta johtajat saavat bonuksensa ja huippupalkkansa , kannattaako , no ei kannata moiseen miinaan mennä .
- Anonyymi
Juurikin näin mutta onneksi näitä rudkea kielisiä lampaita löytyy vielä tästä maasta paljon. Ei hätää!
Pian umpioikeisto-hallitus saa tuhottua ammattiyhdistykset, kuten 30-luvulla Saksassa. Sitten alkaa kunnon riisto ja työn halpuutus.
Myös sosiaaliturva lapsilisineen ja julkinen terveydenhoito tuhotaan. Suomesta tulee kehitysmaa ja yksinäinen saarekeumpio.
Kannattiko äänestää perskokkareita?- Anonyymi
Täältä sivusta.
Kun menin ensimmäiseen oikeaan työpaikkaan ja sitten vuonna jotain eläkekertymääkin alkoi muodostua. Palkka kuukaudessa on tässä esimerkissä A. Eläkekertymän mahdollistama eläke lakisääteisessä iässä on sitten vaikka summa B. Ensimmäisessä työpaikassani kaikki palkat ja yms alan TESsin mukaan.
Vaihdoin työpaikkaa. Tuntipalkaksi muutettuna tuntia kohden maksettu ansio putosi noin 30 %.
Mutta töitä oli mahdollisuus tehdä omien voimien mukaan. Eläke B nousi kuitenkin 110 %! Siis paljon ylitöitä.
Vaihdoin taas työpaikkaa. Alan silloiseen huippuyritykseen. Tuntipalkaksi muutettuna A kohosi edellisestä 120 % ja töiden määrä vielä puolittui. Eläke B nousi edellisestä noin 200 %!
Ryhdyin alan yrittäjäksi. Eläkettä oli karttunut jo huomattavasti yli alan keskiarvon. Siksi rohkenin.
Jatkan edelleen vaikka eläkkeellekin voisin jäädä. Hukka tuossa mainitsikin, että jos pitää työstään...
Eli aloitukseen. Ottaisin sen työn. Jokaisen oma valinta säätää elinkustannuksensa menojen mukaan! - Anonyymi
Miksi jätit kertomatta, missä työssä/työpaikassa??
Jos on fakgaa, niin voi myös kertoa edes sen, mistä työstä on kyse- Anonyymi
Valitettavasti on faktaa!
Mielestäni toimintamallini sopii kaikille aloille.
Oman alani osaajat täytyy käydä kotoaan hakemassa jos rekrytoida haluaa. Mistään omakehufoorumeista meitä ei löydä. Alalla ei ole muutenkaan muodissa hillua kasvojensa/nimensä kanssa julkisesti nähtävillä.
Siksi itsekin toimin yksin. Me alalla ansioituneet tunnemme toisemme...
- Anonyymi
Jälkimmäinen.
Ymmärrän, että ihmisiä on monenlaisia ja kokemuksia myös. Itse yrittäjänä välttelen sopimuksia mikäli luottamus on muuta kautta todennettu. Toki eri asia tehdä toiselle yritykselle töitä. Yksityisten asiakkaiden kanssa on usein tehtävä jokin sopimus työstä tai käytettävä välityspalvelua. Sekin on vain sopimus työstä, ei muuta.
On todella ristiriitaisia ajatuksia kyllä sopimuksista ja tessistä..en haluaisi pois oman alan liitosta, mutta taas sitten tienaan nyt paljon paljon paremmin kun ei ole mitään naurettavia tessi sopimuksia saati muuta. Työtä tarjotaan ja se tehdään. Sitten saat laskuttaa siitä tarpeeksi ja that's it.
En lähtisi noin pienellä palkalla oikein hommiin, mutta riippuu missä asut ja millaiset ovat kulut arjessa sekä saatko tukia?
Ehdota jälkimmäiseen palkkaa jolla tulet toimeen. Ei se hyvinvointia nosta saatika motivoi ketään tehdä huonolla rahalla. Työn jälki on sen mukainen ja sairaslomat lisääntyy.- Anonyymi
Hienoa, että yrittäjäkin jaksaa avautua kommentoimaan.
Siis tuon ...faktaa... takaa löytyy yrittäjä, joka myy B to B. Kun siellä saa pään auki, niin reitti on selvä.
Itse pidän kolmea asiaa tärkeänä.
A) hinta
B) toimitusvarmuus
C) miten tuotan toiminnallani lisäarvoa asiakkaan toimintaan. Tämä on tärkeintä ja toimintani peruslähtökohta.
Tietenkin jokainen meistä arvioi tilanteen omista lähtökohdistaan.
Vältän arvioimasta TESsejä yms sopimuksia, eivät välttämättä kuulu Sinkut -palstalle.
Palkka tulee, jos se on tullakseen!
Hyvää BusinesVuotta Sinulle...
- Anonyymi
Varmaan siitä kuitenkin lähtisi ura urkenemaan. Saisit kokemusta. Suomessa ei kuitenkaan riistää saa. Jos noin tapahtuu, on se suuri synti ja rikos. Ota selvää. Kysy vaikka oikeusaputoimistosta tai liiton toimitsijoilta jne, Myös suoraselkäisesti kannattaa työnantajalta kysyä perusteluja eri asioihin, mutta tehdä itse työnsä mahdollisimman hyvin ja tunnollisesti. Jos jotain väärää tapahtuu, väärintekijä on aina vastuussa. Sinä olet vastuussa vain siitä, että teet rehellisen työsi mahdollisimman hyvin, saavut työpaikalle ajoissa je.n
Voimia - Anonyymi
Pääasia, että tekee töitä eikä lusmuile.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1871868
- 1121026
- 99947
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20717- 52684
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42588Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28544Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174536Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;199473