Kuka menis töihin

Anonyymi-ap

Yhdessä työpaikassa tuntipalkka 8 ja puoli euroa tunti ja toisessa ei tessiä vaan palkka soviteltavissa

34

452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin kauan kun tulen toimeen muutenkin, en tuolla vastikkeella lähtisi töitä tekemään.

      Mutta. Jos töitä ei ole, säästöt on syöty, asunnon arvo nolla eikä mitään vakuutuskorvauksia eikä sosiaalitukia enää maksettaisi, menisin.

      xLiner

      • Anonyymi

        Niin silloin menisit pienemmälläkin palkalla vaikka ruokapalkalla tekisit 20 tuntisia päiviä ja tiedät jos lopetat et saa mistään mitään tai euron päivä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin silloin menisit pienemmälläkin palkalla vaikka ruokapalkalla tekisit 20 tuntisia päiviä ja tiedät jos lopetat et saa mistään mitään tai euron päivä

        Mun mielestäni sosiaaliavustusten tulisi olla jollain tasolla vastikkeellisia.

        Vaikka niin että sinäkin tekisit töitä kunnalle kelatukiasi vastaan.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestäni sosiaaliavustusten tulisi olla jollain tasolla vastikkeellisia.

        Vaikka niin että sinäkin tekisit töitä kunnalle kelatukiasi vastaan.

        xLiner

        Esim työttömyysrahaan kuuluu jo työnhaku ja velvollisuus ottaa töitä vastaan.
        Ehdotuksesi on ilmaistöitä joka vähentää palkallisen työn tarvetta.

        Kas kun et ehdota, että työkyvyttömien ja vanhuuseläkeläisten on tehtävä töitä eläkkeensä eteen. Siitähän eläkeyhtiöt tykkäisivät.
        Voitaisiin olla maksamatta eläkkeitä ikinä kenellekkään ja nostaa hulppeita palkkoja!

        Senköhän takia Eläkevarman Murto on hallituksen neuvonantajana? Onhan nyt oikein ryhdytty pelottelemaan, ettei eläkerahat riitä, vaikka niitä on satoja miljardeja ja kasvavat joka ikinen vuosi suuremmaksi.

        Heikkolahjaiset luulee niiden loppuvan, samoin kuin hallituksen velkapelottelu meni läpi joihinkin. Nykyhallitus kuitenkin ottaa ennätysvelat omien mokiensa takia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestäni sosiaaliavustusten tulisi olla jollain tasolla vastikkeellisia.

        Vaikka niin että sinäkin tekisit töitä kunnalle kelatukiasi vastaan.

        xLiner

        Työnantajat tykkäisivät varmasti hyödyntää tuota, jättäisivät palkkaamatta ja ottaisivat puoli-ilmaisen kortistosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestäni sosiaaliavustusten tulisi olla jollain tasolla vastikkeellisia.

        Vaikka niin että sinäkin tekisit töitä kunnalle kelatukiasi vastaan.

        xLiner

        Monet tukia saavista ovat jo töissä, ja 80 % suomalaisista saa jonkinlaisia avustuksia. Mitähän hommia työttömien pitäisi tehdä? Otetaanko ne jo palkattujen tilalle tekemään niiden hommat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestäni sosiaaliavustusten tulisi olla jollain tasolla vastikkeellisia.

        Vaikka niin että sinäkin tekisit töitä kunnalle kelatukiasi vastaan.

        xLiner

        Eivät tuet ole mikään lahja ja hyvän tahdon ele valtiolta, vaan KORVAUSTA siitä että ihminen ei ole saanut töitä. Jokaiselle kykenevälle kuuluisi löytyä töitä, ei ole pelkästään yksilön vika jos töitä ei ole saanut. Tuet ovat KORVAUSTA tästä epäonnisesta tilanteesta. Vai että vielä pitäisi töitä tehdä niiden eteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantajat tykkäisivät varmasti hyödyntää tuota, jättäisivät palkkaamatta ja ottaisivat puoli-ilmaisen kortistosta.

        Kirjoitin "kunta". Kyllä sieltä työkykyisille hommia löytyisi.

        Nythän taisi pitkäaikaistyöttömien työllistäminen siirtyä kuntien vastuulle. Saavat sakkoja jollei töitä löydy. Kohta väliskin on keräilemässä roskia tien pielistä 👍

        Jos mulle olis käynyt noin ikävästi ettei olisi töitä eikä tuloja, olisin oikein mielelläni tekemässä jotain hyödyllistä elatukseni eteen.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitin "kunta". Kyllä sieltä työkykyisille hommia löytyisi.

        Nythän taisi pitkäaikaistyöttömien työllistäminen siirtyä kuntien vastuulle. Saavat sakkoja jollei töitä löydy. Kohta väliskin on keräilemässä roskia tien pielistä 👍

        Jos mulle olis käynyt noin ikävästi ettei olisi töitä eikä tuloja, olisin oikein mielelläni tekemässä jotain hyödyllistä elatukseni eteen.

        xLiner

        Tuohon työhön on jo ihmisiä palkattu.. Ihmisiä on jo keräilemässä roskia ulkoa, oikealla palkalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitin "kunta". Kyllä sieltä työkykyisille hommia löytyisi.

        Nythän taisi pitkäaikaistyöttömien työllistäminen siirtyä kuntien vastuulle. Saavat sakkoja jollei töitä löydy. Kohta väliskin on keräilemässä roskia tien pielistä 👍

        Jos mulle olis käynyt noin ikävästi ettei olisi töitä eikä tuloja, olisin oikein mielelläni tekemässä jotain hyödyllistä elatukseni eteen.

        xLiner

        Eikä tuo tilanne muuta sitä että niitä tukia edelleen joudutaan maksamaan.. Se ei kevennä sitä maksukuormaa. Lisäksi se vie aikaa kokoaikatyön etsinnältä. Aivan turhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä tuo tilanne muuta sitä että niitä tukia edelleen joudutaan maksamaan.. Se ei kevennä sitä maksukuormaa. Lisäksi se vie aikaa kokoaikatyön etsinnältä. Aivan turhaa.

        On siinä ollut jo vuosi aikaa keksiä itselleen muuta tekemistä. On voinut vaikka kouluttautua lisää tai vaihtaa kokonaan alaa...

        (Valitettavasti on niitä työttömiä työkyvyttömiä, jotka eivät pääse pois työnhaun oravanpyörästä. Heille toivon lämpimästi eläkkeelle pääsyä.)

        Käytännössä tuossa uudessa systeemissä maksetaankin palkkaa. Katsotaan ja seurataan miten kunnat saavat tuon toimimaan... Vastikkeelliseksi työksi sitä ei sanota, vaikka se ajatus taitaa tuon idean takana olla myös.

        xLiner


    • Anonyymi

      Kukapa haluaa mennä raatamaan alipalkattuna vain jotta johtajat saavat bonuksensa ja huippupalkkansa , kannattaako , no ei kannata moiseen miinaan mennä .

      • Anonyymi

        Juurikin näin mutta onneksi näitä rudkea kielisiä lampaita löytyy vielä tästä maasta paljon. Ei hätää!


    • Pian umpioikeisto-hallitus saa tuhottua ammattiyhdistykset, kuten 30-luvulla Saksassa. Sitten alkaa kunnon riisto ja työn halpuutus.

      Myös sosiaaliturva lapsilisineen ja julkinen terveydenhoito tuhotaan. Suomesta tulee kehitysmaa ja yksinäinen saarekeumpio.

      Kannattiko äänestää perskokkareita?

    • Anonyymi

      Täältä sivusta.

      Kun menin ensimmäiseen oikeaan työpaikkaan ja sitten vuonna jotain eläkekertymääkin alkoi muodostua. Palkka kuukaudessa on tässä esimerkissä A. Eläkekertymän mahdollistama eläke lakisääteisessä iässä on sitten vaikka summa B. Ensimmäisessä työpaikassani kaikki palkat ja yms alan TESsin mukaan.
      Vaihdoin työpaikkaa. Tuntipalkaksi muutettuna tuntia kohden maksettu ansio putosi noin 30 %.
      Mutta töitä oli mahdollisuus tehdä omien voimien mukaan. Eläke B nousi kuitenkin 110 %! Siis paljon ylitöitä.
      Vaihdoin taas työpaikkaa. Alan silloiseen huippuyritykseen. Tuntipalkaksi muutettuna A kohosi edellisestä 120 % ja töiden määrä vielä puolittui. Eläke B nousi edellisestä noin 200 %!
      Ryhdyin alan yrittäjäksi. Eläkettä oli karttunut jo huomattavasti yli alan keskiarvon. Siksi rohkenin.

      Jatkan edelleen vaikka eläkkeellekin voisin jäädä. Hukka tuossa mainitsikin, että jos pitää työstään...

      Eli aloitukseen. Ottaisin sen työn. Jokaisen oma valinta säätää elinkustannuksensa menojen mukaan!

    • Anonyymi

      Miksi jätit kertomatta, missä työssä/työpaikassa??
      Jos on fakgaa, niin voi myös kertoa edes sen, mistä työstä on kyse

      • Anonyymi

        Valitettavasti on faktaa!
        Mielestäni toimintamallini sopii kaikille aloille.
        Oman alani osaajat täytyy käydä kotoaan hakemassa jos rekrytoida haluaa. Mistään omakehufoorumeista meitä ei löydä. Alalla ei ole muutenkaan muodissa hillua kasvojensa/nimensä kanssa julkisesti nähtävillä.
        Siksi itsekin toimin yksin. Me alalla ansioituneet tunnemme toisemme...


    • Anonyymi

      Jälkimmäinen.

      Ymmärrän, että ihmisiä on monenlaisia ja kokemuksia myös. Itse yrittäjänä välttelen sopimuksia mikäli luottamus on muuta kautta todennettu. Toki eri asia tehdä toiselle yritykselle töitä. Yksityisten asiakkaiden kanssa on usein tehtävä jokin sopimus työstä tai käytettävä välityspalvelua. Sekin on vain sopimus työstä, ei muuta.

      On todella ristiriitaisia ajatuksia kyllä sopimuksista ja tessistä..en haluaisi pois oman alan liitosta, mutta taas sitten tienaan nyt paljon paljon paremmin kun ei ole mitään naurettavia tessi sopimuksia saati muuta. Työtä tarjotaan ja se tehdään. Sitten saat laskuttaa siitä tarpeeksi ja that's it.

      En lähtisi noin pienellä palkalla oikein hommiin, mutta riippuu missä asut ja millaiset ovat kulut arjessa sekä saatko tukia?

      Ehdota jälkimmäiseen palkkaa jolla tulet toimeen. Ei se hyvinvointia nosta saatika motivoi ketään tehdä huonolla rahalla. Työn jälki on sen mukainen ja sairaslomat lisääntyy.

      • Anonyymi

        Hienoa, että yrittäjäkin jaksaa avautua kommentoimaan.
        Siis tuon ...faktaa... takaa löytyy yrittäjä, joka myy B to B. Kun siellä saa pään auki, niin reitti on selvä.
        Itse pidän kolmea asiaa tärkeänä.
        A) hinta
        B) toimitusvarmuus
        C) miten tuotan toiminnallani lisäarvoa asiakkaan toimintaan. Tämä on tärkeintä ja toimintani peruslähtökohta.

        Tietenkin jokainen meistä arvioi tilanteen omista lähtökohdistaan.

        Vältän arvioimasta TESsejä yms sopimuksia, eivät välttämättä kuulu Sinkut -palstalle.

        Palkka tulee, jos se on tullakseen!

        Hyvää BusinesVuotta Sinulle...


    • Anonyymi

      Varmaan siitä kuitenkin lähtisi ura urkenemaan. Saisit kokemusta. Suomessa ei kuitenkaan riistää saa. Jos noin tapahtuu, on se suuri synti ja rikos. Ota selvää. Kysy vaikka oikeusaputoimistosta tai liiton toimitsijoilta jne, Myös suoraselkäisesti kannattaa työnantajalta kysyä perusteluja eri asioihin, mutta tehdä itse työnsä mahdollisimman hyvin ja tunnollisesti. Jos jotain väärää tapahtuu, väärintekijä on aina vastuussa. Sinä olet vastuussa vain siitä, että teet rehellisen työsi mahdollisimman hyvin, saavut työpaikalle ajoissa je.n

      Voimia

    • Anonyymi

      Pääasia, että tekee töitä eikä lusmuile.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1868
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1026
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe