Miksi juuri juutalaisten kirja olisi se ainoa oikea?
Miksi juuri juutalaisten kirja
8
120
Vastaukset
- Anonyymi
No ei miksikään. Ovat vain onnistuneet jossain määrin eristäytymään muista niin on ollut helpompi pitää omia oppeja. Juutalaisuus kuitenkin pohjautuu muihin uskontoihin, joista on leivottu oma taikina.
- Anonyymi
soopaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
soopaa!
Persialaisuus mm. vaikutti juutalaisuuteen ja myös kristinuskoon. Mitä ilmeisemmin pelastaja-hahmo saattaa olla heiltä peräisin.
- Anonyymi
Ei ole oikeata kirjaa. Ei Raamattu kerro olevansa ainoa oikea kirja, ja jos kertoisi se olisi valetta. Elämä on oikeata, jos saa elää ja kokea vapaasti. Omaan elämään on jokaisella oikeus ilman ehtoja.
- Anonyymi
Raamattu on oikea kirja joka asiaan.
Muut teokset on huuhaata!
- Anonyymi
VT on juutalaisille ja UT on lähinnä kristityille
- Anonyymi
Ei ihmisiä voida jakaa noin. Raamatun lukija lukee molemmat ja ymmärtää mitä ymmärtää. Ja toivottavasti soveltaa oppimaansa itseensä eikä toisiin ihmisiin. Molemmat osat eli jälkikirjoitukset ovat juutalaisen kulttuurin tuotteita. Kristillisyys on juutalaisuutta myös. Raamattu kertoo lakiyhteiskunnan ja henkilökohtaisen vapauden suhteesta. Tämä on tulkinta tulkintojen joukossa. Vapaus on perusoikeus. Vapaus elää omaa elämäänsä päivä kerrallaan - tai kuten haluaa. Israelin valtiosta ja kansalaisista en osaa sanoa mitään. Lähi-Idän kulttuurit, tavat ja uskomukset ovat meille vieraita.
- Anonyymi
Tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Ja katso Minä olen teidän kanssanne kaikki päivät aikakauden vaihtumiseen asti.
Se vaihtui 490 jkr. Mutta Jeesus oli sanonut : Minä lähetän teille Toisen Puolustajan, Totuuden Hengen, Hänet ja hän on teidän kanssanne ikuisesti. Tuo toinen puolustaja oli Muhammed (saas).
Jeesus sanoi myös: Mitä tahansa te pyydätte sen minä teen. Kuka tuon jumalisen lauseen jälkeen voi enää pistää paremmaksi.
Siihen sisältyy aikamatkailu ja koko universumi. Siihen sisältyy että kaikki on luotu Kristuksen kautta ja Kristusta varten. Kristus on esikoinen. Koko Luomakunnan alku.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1021589
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1251414En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k821240- 621133
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101018Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.111979Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall210784Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57753- 119703
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20698