Onko muistikuvia Ramblereista?

Anonyymi-ap

32

419

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ostin v.-74 kymmenvuotiaan Rambler American 220 auton ja ajoin sillä 8 vuotta. Jossain vaiheessa siihen tehtiin moottoriremontti ja auto maalattiin. Katsastuksissa oli yleensä ongelmia jarrujen kanssa. Sen ajan autoksi se oli ihan hyvä ja lämmin kulkupeli.Autoon liittyy paljon erilaisia muistoja, joita en ala kertomaan. Myin auton työkaverille, joka myi sen mustalaisille. Auton myöhemmistä vaiheista minulla ei ole tietoa. Olisi kiva tietää auton myöhemmitä vaiheista. Rekisteri oli LOH -59.

      • Anonyymi

        Trafin sivuilta voit kirjautuneena katsoa ilmaiseksi rekkarin tiedot -> LOH -59


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trafin sivuilta voit kirjautuneena katsoa ilmaiseksi rekkarin tiedot -> LOH -59

        Vanhat rekisteristä poistetut ei taida näkyä..


    • Anonyymi

      Oli huonoin omistamani amerikan auto...paras oli Pontiac GTO -68.

    • Anonyymi

      Käytiin porukoiden kanssa koeajamassa, koeajajat sai ilmaiset huopatossut. Me pikkukundit innostuttiin että nyt meille ostetaan kunnon auto. Ei ostettu, faija osti Mosse Eliten.

      • Anonyymi

        Joka oli taatusti parempi kuin sen ajan ramblerit..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka oli taatusti parempi kuin sen ajan ramblerit..

        Nyt et tiedä mistä puhut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka oli taatusti parempi kuin sen ajan ramblerit..

        Nyt epäilen, että et ollut syntynytkään silloin 60-70 luvulla. Yleisimpiä autoja siihen aikaan nuorisolla oli Mosset, Angliat, Fiat 600 jne. Jollakin ison talon pojalla oli Opel Record tai Volvo Amazon. Syy vanhan mossen yleisyyteen oli se, että ei ollut taloudellisia resursseja ostaa kalliimpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt epäilen, että et ollut syntynytkään silloin 60-70 luvulla. Yleisimpiä autoja siihen aikaan nuorisolla oli Mosset, Angliat, Fiat 600 jne. Jollakin ison talon pojalla oli Opel Record tai Volvo Amazon. Syy vanhan mossen yleisyyteen oli se, että ei ollut taloudellisia resursseja ostaa kalliimpaa.

        Jotkut mosset hajoili jo heti liikkeestä lähtiessä ja konelalla oli erityinen vastaanottokorjaamo jossa KORJATTIIN uusia junanvaunuista tulleita mosseja


      • Anonyymi

        Mosse Elite oli hauska auto. Kaverin kanssa laitettiin siihen muistaakseni Bemarin kone ( siis muistaakseni), sorvattiin jarruja suoraksi, nostettiin pakoputki kyljestä ylös ja maalattiin isolla lattiaharjalla sinivalkoiseksi.
        Sitten vaan baanalle. Viiden minuutin kaupungissa ajelun jälkeen tuli poliisi ihastelemaan. Ei kuulemma ollut kelvollinen tieliikenteeseen. Otti kilvet piis ja haasteli pahoja juttuja maalaispojille. Kirjoitti vielä sakot kuskille, joka oli myös "kenworh-bemarin" omistaja.


      • Anonyymi

        Joskus 70-80 lovulla näitä ramblereita kutsuttiin jenkkien mosseiksi.


    • Anonyymi

      Se oli ehkä kaikkein "eurooppalaisin" jenkkiauto kompakti kooltaan ja kohtuullinen kulutukseltaan olisi toivonut sille parempaa markkinointia

      • Anonyymi

        "Hydrauliset venttiilinnostajat takaavat äänettömyyden"


      • Anonyymi

        90-luvulla Chrysler Saratogat ja LeBaronit oli vastaavanlaisia pikkujenkkejä.


    • Anonyymi

      Jutussa mainitaan, että Rambler on amerikkalainen. Pitää paikkansa, mutta tarkemmin sanoen Suomeen tuodut Ramblerit oli yleensä valmistettu Kanadassa tai muilla tehtailla jenkkien ulkopuolella.

      • Anonyymi

        Muistaakseni se joku Ramblerin esi-isäyhtiö kehitti autoon ensimmäisen virallisen ratin :D


      • Anonyymi

        Minun 1964 mallisen Ramblerin valmistuspaikka oli Kenosha, Wisconsin, USA.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Työkaverilla oli sellainen vuonna 1975 Vuosaaren telakalla ja hän jaksoi puhua siitä tasalta ja puolelta ja hän oli täydellisen vakuuttunut sen erinomaisuudesta. Muistaakseni oli kutoskoneella, joka kyllä kuulosti varsin hienostuuneelle.

      • Anonyymi

        Kuutonen, niin onhan se käynti semmosta hyrinää, erilaista kuin viitosella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuutonen, niin onhan se käynti semmosta hyrinää, erilaista kuin viitosella.

        Ramblerissa oli ääriluotettava rivikuutonen parasta mitä amerikka tuotti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ramblerissa oli ääriluotettava rivikuutonen parasta mitä amerikka tuotti

        Pitää paikkansa. 3206 kuutiosenttimetriä, 125 SAE hevosta. Autoni oli noin 15 vuotias, kun sen moottori porattiin. Valitettavasti en tiedä kilometrejä, mutta silloin moottorit olivat huomattavasti lyhytikäisempiä kuin nykyään.


    • Anonyymi

      Tylsä pikkuauto jenkiksi. Ei mitään luonnetta.
      Kuin pikkuvirkamiehen Opel Kadett tai nuukan duunarin Ford escort.
      Mutta Suomessa tietysti kun oltiin niin sellaisiin oli tyydyttävä.

      • Anonyymi

        Mielestäni Ramblerin "luonne" ei eronnut mitenkään muista vastaavista compact autoista kuten Plymouth Valiant, Dodge Dart, Chevrolet Chevy II.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni Ramblerin "luonne" ei eronnut mitenkään muista vastaavista compact autoista kuten Plymouth Valiant, Dodge Dart, Chevrolet Chevy II.

        Samaan compact car kategoriaan kuului myös Studebaker Lark, jota oli muutama rekisteröitynä Suomeen.


      • Anonyymi

        Silloin 60-luvullla ei oikein ollut varaa ajatella auton "luonnetta" kaikki meni kyllä järkiajattelun mukaan lukuunottamatta jotain tehdasjohtajia


    • Anonyymi

      Kaalivankkureiden kuningas oli Valiant.

      • Anonyymi

        Plymouthin lisänimi. Dennis Weaver ajoi sitä tankkiautoa pakoon Plymouthilla.


    • Anonyymi

      Armeijakaverilla oli 80-luvulla Rambler. Pääsin kerran iltalomille sen kyydissä. Muistan pehmeästi hyrisevän kutoskoneen. Mukavan tuntuinen auto kun vertas omaan C-Kadettiin. Oli ensimmäinen kerta jenkkiautossa. Seuraava tulikin vasta viime syksynä kun sain kokeilla 8-koneella olevaa Plymouthia :)

      • Anonyymi

        Se AMC JAVELIN olis varmaan ollut makeee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se AMC JAVELIN olis varmaan ollut makeee

        AMC Javelin ja AMC Rebel oli V8 moottoreilla.


      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

      Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      66
      3122
    2. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1841
    3. Minkälaisesta seksistä

      haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      111
      1724
    4. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      224
      1239
    5. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

      Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      125
      1019
    6. Pitikö mennä rakastumaan

      Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      97
      965
    7. Mitä tai ketä kaivattusi

      muistuttaa?
      Ikävä
      60
      944
    8. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

      Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      67
      926
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

      No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      855
    10. Ei sua pysty unohtamaan

      Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      84
      849
    Aihe