Ostin ennen joulua pussillisen mandariineja. Kolme mandariineista laitoin samalle vadille jouluomenoiden kanssa. Kaksi mandariinia söin suoraan pussista. Yhden pilkoin salaattiin, kolme tarjosi vieraille. Nyt heitin kaksi mandariinia roskiin, koska olivat homehtunet. Montako mandariinia oli alussa?
Visainen pähkinä purtavaksi
16
279
Vastaukset
- Anonyymi
Kahdeksan
- Anonyymi
Oliko vadin mandariineissa samoja kuin vieraille tarjotuissa?
- Anonyymi
Miksei se ole visainen mandariini purtavaksi?
- Anonyymi
Jos kompa on siinä että salaatti syötiin yhdessä vieraiden kanssa niin sit 7?
- Anonyymi
Pussillinen.
Totta. Sehän kerrottiin jo eka lauseessa. Itse laskin 11, mutta ei siitä ole kiistatonta ja aukotonta varmuutta noilla tiedoilla.
- Anonyymi
Kuusi mantsua.
Pussillinen.
Heititkö 2 homehtunutta mandariinia roskiin siitä vadilta, jossa oli omenoita?
Pilkoitko 1 mandariinin salaattiin siltä samalta vadilta, jossa oli omenoita, vai otitko sen pussista?
Laittaisitko videon, niin nähtäisiin, missä ne mandariinit menee? 😂Olivatko ne aivan varmasti mandariineja, sillä saattoivat olla myös satsumia.
(ja se tietysti muuttaa koko ongelman luonteen)- Anonyymi
En tiedä! Niitä ei voi erottaa toisistansa. Jompia kumpia sanotaan satsumoiksi vaan sen tähden, että se kuulostaa hienommalta. Loppujen lopuksi kaikki ovat appelsiineja, siis sellaiset, mitkä ovat oransseja. Keltaiset ovat sitruunoita, jotka olivat, by the way, 1800-luvun makeimpia hedelmiä, mitä kaupoissa oli tarjolla. Ne kelpasivat vain sisukkaimmille ketuille eli näädille, jotka tappelivat niistä hampaat irvessä!
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä! Niitä ei voi erottaa toisistansa. Jompia kumpia sanotaan satsumoiksi vaan sen tähden, että se kuulostaa hienommalta. Loppujen lopuksi kaikki ovat appelsiineja, siis sellaiset, mitkä ovat oransseja. Keltaiset ovat sitruunoita, jotka olivat, by the way, 1800-luvun makeimpia hedelmiä, mitä kaupoissa oli tarjolla. Ne kelpasivat vain sisukkaimmille ketuille eli näädille, jotka tappelivat niistä hampaat irvessä!
Se kuitenkin on selvää, että appelsiineilla tuo ongelma olisi selvästi nopeammin ratkaistavissa.
- Anonyymi
Anneruilla tiedoilla kysymykseen ei voi vastata
- Anonyymi
Niitä oli pussillinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitä oli pussillinen.
Mutta millainen pussillinen? Tarina ei kerro oliko se 500 g pussi tai vaikka 2 kg pussi, verkkopussi, jätesäkki ... sekään ei ollut varmaa, oliko ne oikeasti edes mandariinejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitä oli pussillinen.
Sekään ei käy selville, että onko niitä edelleen jäljellä ja paljonko. Ehkä puoli jätesäkillistä onkin vielä jääkaapin perukoilla?
- Anonyymi
11 mandariiniä
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1871868
- 1121026
- 99947
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20717- 52684
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42588Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28544Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174536Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;199473