Visainen pähkinä purtavaksi

Anonyymi-ap

Ostin ennen joulua pussillisen mandariineja. Kolme mandariineista laitoin samalle vadille jouluomenoiden kanssa. Kaksi mandariinia söin suoraan pussista. Yhden pilkoin salaattiin, kolme tarjosi vieraille. Nyt heitin kaksi mandariinia roskiin, koska olivat homehtunet. Montako mandariinia oli alussa?

16

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kahdeksan

    • Anonyymi

      Oliko vadin mandariineissa samoja kuin vieraille tarjotuissa?

    • Anonyymi

      Miksei se ole visainen mandariini purtavaksi?

    • Anonyymi

      Jos kompa on siinä että salaatti syötiin yhdessä vieraiden kanssa niin sit 7?

    • Anonyymi

      Pussillinen.

      • Totta. Sehän kerrottiin jo eka lauseessa. Itse laskin 11, mutta ei siitä ole kiistatonta ja aukotonta varmuutta noilla tiedoilla.


    • Anonyymi

      Kuusi mantsua.

    • Pussillinen.

      Heititkö 2 homehtunutta mandariinia roskiin siitä vadilta, jossa oli omenoita?
      Pilkoitko 1 mandariinin salaattiin siltä samalta vadilta, jossa oli omenoita, vai otitko sen pussista?

      Laittaisitko videon, niin nähtäisiin, missä ne mandariinit menee? 😂

    • Olivatko ne aivan varmasti mandariineja, sillä saattoivat olla myös satsumia.
      (ja se tietysti muuttaa koko ongelman luonteen)

      • Anonyymi

        En tiedä! Niitä ei voi erottaa toisistansa. Jompia kumpia sanotaan satsumoiksi vaan sen tähden, että se kuulostaa hienommalta. Loppujen lopuksi kaikki ovat appelsiineja, siis sellaiset, mitkä ovat oransseja. Keltaiset ovat sitruunoita, jotka olivat, by the way, 1800-luvun makeimpia hedelmiä, mitä kaupoissa oli tarjolla. Ne kelpasivat vain sisukkaimmille ketuille eli näädille, jotka tappelivat niistä hampaat irvessä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä! Niitä ei voi erottaa toisistansa. Jompia kumpia sanotaan satsumoiksi vaan sen tähden, että se kuulostaa hienommalta. Loppujen lopuksi kaikki ovat appelsiineja, siis sellaiset, mitkä ovat oransseja. Keltaiset ovat sitruunoita, jotka olivat, by the way, 1800-luvun makeimpia hedelmiä, mitä kaupoissa oli tarjolla. Ne kelpasivat vain sisukkaimmille ketuille eli näädille, jotka tappelivat niistä hampaat irvessä!

        Se kuitenkin on selvää, että appelsiineilla tuo ongelma olisi selvästi nopeammin ratkaistavissa.


    • Anonyymi

      Anneruilla tiedoilla kysymykseen ei voi vastata

      • Anonyymi

        Niitä oli pussillinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä oli pussillinen.

        Mutta millainen pussillinen? Tarina ei kerro oliko se 500 g pussi tai vaikka 2 kg pussi, verkkopussi, jätesäkki ... sekään ei ollut varmaa, oliko ne oikeasti edes mandariinejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä oli pussillinen.

        Sekään ei käy selville, että onko niitä edelleen jäljellä ja paljonko. Ehkä puoli jätesäkillistä onkin vielä jääkaapin perukoilla?


    • Anonyymi

      11 mandariiniä

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1868
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1026
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe