22vuotta sitten tuli KELAn mukaan vanhuuseläkkeeseen asti pysyvä ja ihan mukavasti pärjäilly. T:42v setämies.
Eläke on jees.
27
318
Vastaukset
- Anonyymi
Minullakin tuli myöntö työkyvyttömyyseläkkeestä 38 vuotiaana.
Eli 20 vuotta sitten.
Pystyy hieman suunnittelemaan kun tietää rahapäivät, vähän tulee mutta lomake ja muu vänkääminen ainakin poistui virastojen ksnssa. - Anonyymi
Samat on kuviot että eläkkeellä niin eipä tarvi hakea toimeentulotukea tai mennä ruokajakeluihin. Tietää maksupäivät.
- Anonyymi
Niin Keva maksaa aina 20. päivä kutakin kuukautta ja erittäin täsmällisesti.
En tiedä miten työkyvyttömyyseläke suhtaituu aiempiin ansioihin, mutta se
normi työeläke on 60 % ansiotuloista. Kokemuksesta voi kertoa, että kun
verotus samalla alenee, niin ei siinä netossa ole hirveitä eroja.
Vielä ansioita tasoittaa kun ei ole asuntolainaa eikä työmatkakuluja.
Ihan hyvin on eläkkeellä pärjännyt kun elää vaatimattomasti . - Anonyymi
Juu, ei tarvitse kitua enää Kelan peruskiturahalla.
- Anonyymi
Joo mie oon nyt ollu 2 vuotta eläkkeellä, hyvät eläkkeet saan 5900 e kk, vaikken ollu töissä montaa vuotta, kun halusin olla työttömänä, palkat on niin surkeet. Nyt saan työeläettä, kansaneläkettä, tt tukea ja asumistukea. Kirpparilta saan mojovat 1300 e aika usein verottomana kun kutoilen niin paljon ja maalailen vanhoja huonekaluja.
Säälittää noi 40 v töissä orjailleet ihmiset eivät saa puoltakaan mitä mie ja monet muut. - Anonyymi
Mihin ihmeeseen toimeentulotukea mukamas saat heh olet sekaisin kuin seinäkello.Ei ne palkat kaikilla surkeet ole kun duunarit varm teollisuudessa ammattimies saa käteen n,3500eur.
- Anonyymi
52v ikäisenä pienipalkkaisesta osa-aikaisesta myymälätyöstä sairaseläkkeelle.
Kela täydentää eläkettäni hieman alle 300€/kk.
Nämä 23 eläkeläisvuotta ovat olleet huoletonta aikaa jolloin olen voinut toteuttaa kohtuullisia mielitekojani joista ehdottomasti tärkein on ollut matkustelu.
5 vuotta vanhempi mieheni eläköityi samaan aikaan ja hänen eläkkeellään on jotain yhteyttä minunkin olotilaani. Meillä kaikki on yhteistä.
Tein siis oikean valinnan 60-luvun lopulla. - Anonyymi
Ei tarvi orjailla, eläkettä tulee joka tapauksessa. Vaikkei ole töissä yhtään niin kelasta tulee etuja ja eläkkeitä. Ihan sama määrä kuin olisit 50 v töissä, yhtään enempi et saa.
Eläkel lasketaan palkasta ei työvuosista.- Anonyymi
Ihan tavis saa eläkettä ainakin sen 50-60 €/vuosi joten jos tekee sen 40 v. töitä,
niin eläke alkaa ainakin kakkosella. Mulla on useita kavereita, joilla oli ryhmän
esimiesasema ja se tarkoittaa 40 vuoden jälkeen, että eläke alkaa kolmosella,
joten käteen jää pitkälti yli 2 t€. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan tavis saa eläkettä ainakin sen 50-60 €/vuosi joten jos tekee sen 40 v. töitä,
niin eläke alkaa ainakin kakkosella. Mulla on useita kavereita, joilla oli ryhmän
joten käteen jää pitkälti yli 2 t€.kake moro huomenta haaparannasta eli ruotsista, mä saan suomesta 749e työkyvytömyys eläkettä suomesta ruotsista 5800kr asumistukee nyt muutan takas suomeen saan myös takuueläkeen itselleni mitä en ookoskaan saanu kun olen asunu ruotsissa ,eläkeen alkamisesta asti en ole koskaan päivääkään tehny töitä, missään valtiossa nyt suomi maksaa myös asumistukeni, niin en ymmärrä mitä järkeä oli siinä pakkomuutto ,leikkaukssa minkä hallitus sai aikaan ,tämä tuleevain kalliin maksi suomen veron maksajille,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kake moro huomenta haaparannasta eli ruotsista, mä saan suomesta 749e työkyvytömyys eläkettä suomesta ruotsista 5800kr asumistukee nyt muutan takas suomeen saan myös takuueläkeen itselleni mitä en ookoskaan saanu kun olen asunu ruotsissa ,eläkeen alkamisesta asti en ole koskaan päivääkään tehny töitä, missään valtiossa nyt suomi maksaa myös asumistukeni, niin en ymmärrä mitä järkeä oli siinä pakkomuutto ,leikkaukssa minkä hallitus sai aikaan ,tämä tuleevain kalliin maksi suomen veron maksajille,
Sieltä tulee tuhansia hörhöjä ja narkkeja, juoppoja ja lusmuja suomeen kun eläkettä ei enää ulkomaille jaella, mukaan lukien romanit ja muut matut.
Mitähän järkeä on tukkia täällä mielenterveyspalveluja ja virastoja, sairaaloiden hoitopaikkoja? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sieltä tulee tuhansia hörhöjä ja narkkeja, juoppoja ja lusmuja suomeen kun eläkettä ei enää ulkomaille jaella, mukaan lukien romanit ja muut matut.
Mitähän järkeä on tukkia täällä mielenterveyspalveluja ja virastoja, sairaaloiden hoitopaikkoja?ystäväsi petteri orpo ei nyt ehtiny keksiä muutakaan,
- Anonyymi
Minun työeläkkeeni lasketaan 27:n työvuoden ajalta 7:n vakituisen ja useamman eri mittaisen pätkän perusteella.
Alku- ja loppupään pienet ansiot heikentävät tulosta.
Onneksi joukossa on vuosia jolloin sain mielestäni kunnon palkkaakin.
Pätkimisen lopetin markkakauden lopuilla jolloin päiväpalkkani oli 1520 mk. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
joten käteen jää pitkälti yli 2 t€.Oi eläkkeesi vaan 200 e!!! No ei ole paljon. Niin ei ne työvuodet merkkaa, vaan se palkan määrä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun työeläkkeeni lasketaan 27:n työvuoden ajalta 7:n vakituisen ja useamman eri mittaisen pätkän perusteella.
Alku- ja loppupään pienet ansiot heikentävät tulosta.
Onneksi joukossa on vuosia jolloin sain mielestäni kunnon palkkaakin.
Pätkimisen lopetin markkakauden lopuilla jolloin päiväpalkkani oli 1520 mk.Posti Groupin toimitusjohtaja Turkka Kuusiston tienestit viime vuodelta olivat 990 271 euroa. Summasta peruspalkan osuus oli 512 002 euroa. Lyhyen aikavälin kannustepalkkioita Posti maksoi Kuusistolle 204 480 euroa. Pitkän aikavälin kannustinpalkkio puolestaan oli 273 789 euroa.12.10.2023
Postin pomo on tienestikuningas – KL selvitti toimitusjohtajien ...
Kauppalehti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Posti Groupin toimitusjohtaja Turkka Kuusiston tienestit viime vuodelta olivat 990 271 euroa. Summasta peruspalkan osuus oli 512 002 euroa. Lyhyen aikavälin kannustepalkkioita Posti maksoi Kuusistolle 204 480 euroa. Pitkän aikavälin kannustinpalkkio puolestaan oli 273 789 euroa.12.10.2023
Postin pomo on tienestikuningas – KL selvitti toimitusjohtajien ...
KauppalehtiOnko tää se pääjohtaja, joka golffailee ulkomailla läpi vuoden? Jaaa nostaa miljoonan palkkaa... en muuten tienny että postissa golf on työtehtäviin kuuluvaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tää se pääjohtaja, joka golffailee ulkomailla läpi vuoden? Jaaa nostaa miljoonan palkkaa... en muuten tienny että postissa golf on työtehtäviin kuuluvaa.
Itse kopioit tekstejä netistä ja sitten kysyt itseltäsi hoh hoijaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse kopioit tekstejä netistä ja sitten kysyt itseltäsi hoh hoijaa.
heh... sulla on oikeus kertoa oma mielipiteesi ja uskoa siihen. Sulla on oikeus kirjottaa myös mitä haluat ja uskoa myös siihen. Sille me kukaan ei voida mitään.
Nyt oli kyse eläkkeistä, ei minusta ja mitä minä teen ja mitä en tee. Ymmärrätkö palstan tarkoituksen, täällä keskustellaan asiosita, ei meistä kirjoittajista, asiat puhuvat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
heh... sulla on oikeus kertoa oma mielipiteesi ja uskoa siihen. Sulla on oikeus kirjottaa myös mitä haluat ja uskoa myös siihen. Sille me kukaan ei voida mitään.
Nyt oli kyse eläkkeistä, ei minusta ja mitä minä teen ja mitä en tee. Ymmärrätkö palstan tarkoituksen, täällä keskustellaan asiosita, ei meistä kirjoittajista, asiat puhuvat.Eläkkeestä hyvinkin kirjoitusta tässä ketjussa niin toisaalta joillekkin kirjoitetaan väärin perustein eläke,löytyy näitä jotka ei pahemmin edes ole ollut työelämässä niin ihmetyttää työkyvyttömyyseläkkeen myöntäminen.20 vuotta istunut linnassa niin tuon jälkeen takuueläke.Ne ei pääse millään eläkkeelle jotka tehnyt kuluttavaa työtä ja on vaikka leikelty.
- Anonyymi
Juuri näin. Eläkettä on kertynyt siitä palkasta n. 70 €/ vuosi joten 40 vuoden aikana
sitä lienee kertynyt se 2800 € . No siitähän taas jää ihan käteen vähän yli 2000 €.
Tälläinen on siis keskiarvoeläkeläisen ansiokehitys. Kyllä sillä pärjää.
- Anonyymi
Eläkkeestä nyt on kyse eikä mistään tuloista.Kyllähän joku on 20 vuotiaana alottanut työnteon ja tekee töitä vaikka 17vuotta sitten jää työttömäksi ja alkaa notkuminen niin meinaako tuollainen 40v että hän notkuu sitten eläkeikään asti kun notkunut jo 15vuotta,ei työvuosilla kuro umpeen sitten millään.Hädin tuskin 17työvuotta että edes takuueläkkeen suuruinen eläke.Työpajoille noi notkujat pitäisi ohjata.
- Anonyymi
ni.
- Anonyymi
No alappa ohjaa eduskuntalaisia työpajoille!!! Siitä vaan, sellaset noutkujat ei kuule mene kun viinaryypylle ja hei ne ovat mielä 2 kk joululomallakin. Sitten ne alkaa pian 6 kk kesälomansa. Että sellasia notkujia, mutta kokeileppa saada heidät työpajjoille. Onnea yritykseen.
- Anonyymi
Kansahan äänestämällä kansanedustajat valitsee ja hyvät eläke edut edustajilla kylläkin.Poliitikko on jatkuvasti töissä jos jatkoa meinaa.
- Anonyymi
Sain tiedon tämän vuoden eläkkeestäni: nettoeläke pieneni muutaman euron viime vuoteen nähden. Mielelläni annan ne muutamat eurot, jos sillä vaikka rikkaiden verotusta voidaan vähän laskea.
- Anonyymi
Mulla elääkkeet nousivat ja tt tuki nousee sitä mukaan kun laskujen summat nousee. Tosi hyvä juttu. Itse nostin myös kirpparituottetteni hintoja ja, kaikki tuotteet nostin 2-3 -5 -6 e jotta sieltäkin tulee taas verottoman isompi potti.
- Anonyymi
Eläketulovähennystä supistettiin joten tässä käy kuten Sipiläm hallituksen aikana eli
on vaara että eläkeläisenkin nettoansio polkee paikallaan, vaikka bruttoeläke hieman
suurenisikin. Näin kävi silloin monena vuonna eli netto polki paikallaan tai jopa pieneni
muutamana vuotena lantin ..pari vaikka inflaatio nosti kuluja koko ajan.
Eläkkeet nousivat jotain 0,53 % ja silleen mikä ei vastannut lähellekään inflaatiota.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 305617
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus112601- 1862199
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1631693Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan721486Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike321394Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141354En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.721263- 941175
viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2191157