Toivoisin näkemyksiä siihen, miten ortodoksisuudessa käsitetään ns. yliluonnolliset asiat, joita jotkut ihmiset kokevat. Itselläni on kokemuksia sellaisista, mm. kosketus, sininen leijuva valopallo muutaman metrin päässä itsestäni. En harrasta mitään spiritismiä, ja olen psyykkisesti terve. Nämä ilmiöt ovat yleensä tulleet jonkun läheisen ihmisen kuoleman jälkeen. Haluaisin ajatella, että nämä ovat jonkinlaisia lohduttavia viestejä tuonpuoleisesta.
Ortodoksisuus ja "yliluonnolliset ilmiöt"
3
282
Vastaukset
- Anonyymi
Olen aikoinaan tästä puhunut oman rippi-isäni kanssa ja hän sanoi, että noista kokemuksista ei tule puhua muille. Jokaiselle, jolle niitä annetaan, ne annetaan henkilökohtaisesti omaa mietiskelyä varten ja omaa uskoa vahvistamaan. Meidän tulee pysyä rukouksessamme nöyrinä ja tehdä sitä Jumalan vuoksi, ei itsemme vuoksi eikä yliluonnollisia kokemuksia havitellaksemme. Jos puhumme kokemuksistamme muille, voi heille tulla kiusaus rukoilla samantyyppisiä kokemuksia saadakseen.
- Anonyymi
Kiitos vastauksestasi. En näistä kokemuksista ole kertonut kuin yhdelle läheisimmälle ystävälleni, hän ei tosin usko mihinkään yliluonnollisiin asioihin. Pääasia on, ettei näitä kokemuksia pidetä minään pahuuden juttuina, itselleni ne olivat ainakin hyvin lohduttavia. Liekö sitten enkeleitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi. En näistä kokemuksista ole kertonut kuin yhdelle läheisimmälle ystävälleni, hän ei tosin usko mihinkään yliluonnollisiin asioihin. Pääasia on, ettei näitä kokemuksia pidetä minään pahuuden juttuina, itselleni ne olivat ainakin hyvin lohduttavia. Liekö sitten enkeleitä?
Ei ne ainakaan lähtökohtaisesti mitään pahaa ole, en nyt varmasti tietenkään osaa sanoa voisiko sekin olla mahdollista, ei ainakaan todennäköistä. Ole niistä kiitollinen, mutta älä ala odottamaan lisää. Ne tulevat ajallaan, ja jos sait niistä lohdutusta niin oli selvästi oikea hetki ja oikea tarkoitus <3
Jos ne jäävät sinua vaivaamaan, niin ainahan voit jutella niistä papin kanssa yksityiskohtaisemmin. Itsekin olen jutellut ja hän otti asian ainakin todella hyvin, eikä mitenkään edes hämmästynyt, sitä ei tarvitse pelätä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi2952591Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä482511- 1221696
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461370- 1181360
Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://301225PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1421193- 741069
- 691050
- 701000