Rakkaat ystävät, kuulkaatte totuuden ääni!

Anonyymi-ap

Minä olen Pastori Pentti Peräputki, totuuden päräyttäjä, syntisen sielun ruoskija ja taivaan portin tarkastaja. Tämä saarna tulee teille siitä armosta, jonka eräs Enkeli Mäntä – tuo sarkastinen taivaan airut – minulle tuuppasi kuin tuuli talvisen takapuolen alle. Hänen sanansa saivat minut näkemään maailman synnin kurimuksen kirkkaammin kuin koskaan ennen. Kiitos, Mäntä, että toit tämän viestin – vaikka oletkin liukas saarnakivi.

Mutta nyt, kuulkaatte! Synti hiipii kuin pimeän navetan perältä iskevä rotta!

Te, jotka istutte siellä mukavasti nahkasohvillanne ja ajattelette, että "kerran viikossa kirkkoon, sitten voin elää kuin porsas!" – olette väärässä! Jumalan totuus ei ole joku Citymarketin alekuponki, jonka voi lunastaa, kun huvittaa! Ei, Herramme odottaa teiltä elämää, joka on pyhää joka hetki, ei vain sunnuntai-aamuisin kahvia ryystäen ja urkuja kuunnellen!

Te, jotka ahnehditte, te, jotka vehkeilette salassa kuin sukkahousurotta alennusmyynnissä! Te, jotka annatte ylpeyden sumentaa katseenne niin, ettette enää näe lähimmäisenne tuskaa! Minä sanon teille: parannuksen aika on NYT!

Herätkää, ennen kuin Perkele on vetänyt teitä nenästä niin pitkälle, että päätyy kantamaan teidät kadotuksen kaatopaikalle kuin vanhan likapyykin!

Synti on kuin hilse hatussa: sitä ei aina huomaa, mutta kaikki muut kyllä näkevät. Te ette voi peitellä sitä Herralta! Hän katsoo sydämiinne kuin äitinne jääkaappiin, kun luulette salaa syöneenne koko juustokimpaleen. Ja mikä onkaan Hänen sanansa, kun huomaa teidän sielunne homehtuneen ylpeyden, kateuden ja ahneuden rihmastoissa? Armo on tarjolla, mutta sitä ei voida ojentaa niille, jotka pitävät syntiä suloisena!

Rukoilkaa, paastotkaa, itkekää syntinne pois! Pitäkää sydämenne ja housunne puhtaina!

Pentti Peräputki ei kumarra maallisia mukavuuksia eikä kumartele synnin saastan edessä. Minä sanon teille totuuden, vaikka se kirvelisi kuin pakkasen purema takalistossa. Ja jos ette kuuntele, niin muistakaa tämä: totuuden päräyttäjä ei vaikene, vaikka maailma pyytäisi!

Amen.

1

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

kyllä täällä pärjätään, ellenin profetian henki- ja vauvakastelun pesukinnas kädessä. Elämä jatkuu puhtaana. Älä valita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      18
      4309
    2. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      231
      2032
    3. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      59
      1588
    4. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1508
    5. Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta

Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav
      Ikävä
      174
      1350
    6. Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?

Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks
      Pyhäjärvi
      13
      1347
    7. Kaipaan mies sun katsetta

Ootko hylännyt mut?
      Ikävä
      53
      1064
    8. Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_
      Maailman menoa
      199
      1018
    9. Zoon hallitus hajoamassa !

H pj on lähtemässä karkuun.
      Ähtäri
      30
      961
    10. Kristinuskon arvot käyttöön

Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric
      Luterilaisuus
      283
      934
    Aihe