https://www.is.fi/autot/art-2000010946261.html
"Nyt tuli monia miellyttävä raportti: Iäkkäät polttomoottoriautot uusia paljon ympäristöystävällisempiä
Uudella autolla ajaminen on jopa suoranainen ympäristörikos verrattuna museoikäiseen vanhaan autoon, toteaa vakuutusyhtiön selvitys.
Iäkäs klassikkoauto, jolla ajetaan keskimäärin vain pari tuhatta kilometriä vuodessa, tuottaa vuositasolla 563 kilogrammaa hiilidioksidia.
Upouuden Volkswagen Golfin hiilidioksidipäästöt taas ovat jopa 6 800 kg – ennen kuin se edes lähtee tehtaalta."
Eipä tässä huomioit sitä, että vanhan harrasteauton omistajalla on yleensä uudempi käyttöauto, jolla voidaan ajaa vuodessa 10 000- 20 000 km.
Minulla on 2006 vuosimallin auto, jolla vuodessa ajan alle 2000 km, että ei se tarkoita että vain museoautoilla ajettaisiin vähän, voi uusillakin autoilla ajaa vähän.
Vanhat autot ympäristöystävällisempiä
Anonyymi-ap
1
95
Vastaukset
- Anonyymi
Ja toinen typerä avaus samasta typerästä Iltapaskan jutusta.
Minun 3litrainen loppuun poljettu turbodiesel se vasta puhdas ja ympäristö ystävällinen onkin kun se on ollut varastoituna jo kolmatta vuotta ja ehkä joskus tulen sillä ajamaan torikahveille kerran pari kesässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1486217
- 431634
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes361245- 45988
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.320963Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se45883Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13879Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384846Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14837Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75835