Vanhat autot ympäristöystävällisempiä

Anonyymi-ap

https://www.is.fi/autot/art-2000010946261.html
"Nyt tuli monia miellyttävä raportti: Iäkkäät polttomoottoriautot uusia paljon ympäristö­ystävällisempiä
Uudella autolla ajaminen on jopa suoranainen ympäristörikos verrattuna museoikäiseen vanhaan autoon, toteaa vakuutusyhtiön selvitys.
Iäkäs klassikkoauto, jolla ajetaan keskimäärin vain pari tuhatta kilometriä vuodessa, tuottaa vuositasolla 563 kilogrammaa hiilidioksidia.
Upouuden Volkswagen Golfin hiilidioksidipäästöt taas ovat jopa 6 800 kg – ennen kuin se edes lähtee tehtaalta."

Eipä tässä huomioit sitä, että vanhan harrasteauton omistajalla on yleensä uudempi käyttöauto, jolla voidaan ajaa vuodessa 10 000- 20 000 km.
Minulla on 2006 vuosimallin auto, jolla vuodessa ajan alle 2000 km, että ei se tarkoita että vain museoautoilla ajettaisiin vähän, voi uusillakin autoilla ajaa vähän.

1

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja toinen typerä avaus samasta typerästä Iltapaskan jutusta.
      Minun 3litrainen loppuun poljettu turbodiesel se vasta puhdas ja ympäristö ystävällinen onkin kun se on ollut varastoituna jo kolmatta vuotta ja ehkä joskus tulen sillä ajamaan torikahveille kerran pari kesässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      49
      1354
    2. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      160
      1166
    3. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      61
      1037
    4. Kiinni on siekkilän yliajaja

Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      8
      892
    5. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      200
      889
    6. Näyttävin pariskunta

Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      12
      822
    7. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      27
      786
    8. Ollaanko me tyhmiä mies?

Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      51
      781
    9. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      346
      758
    10. Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla

Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      746
    Aihe