Kipua vasemmassa rinnassa

Apua??

Olen 21-vuotias tyttö, Noin pari viikkoa on ollut vasen rintani hieman kipeä. Kipu ei tule hegitettäessä eikä venytellessä, se vain joskus alkaa särkemään ja hieman polttava tunne. Olen tunnustellut rintani enkä ole mielestäni löytänyt mitään outoja patteja vaan se tuntuu samanlaiselta kuin toinenkin rintani. Nyt on käsikin hieman kipeä kainalon kohdalta... Voisiko kyseessä olla rintasyöpä vai pelkkää lihaskipua? Pelottaa hirveästi kun vain mietin asiaa koko ajan....

4

1890

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itselläni on ollut saman laisia outoja "kipuja". Ei niitä enään ole. Meni itsestään pois, mutta kannattaa mennä lääkäriin. Itse kuvittelin silloin sen olevan joku revähdys ja kun kissa oli astunut kylkiluiden väliin.

    • kylmää juu

      ei saa olla vetoisessa paikassa juu rintarauhasputket lisääntyy jaa niiden välinen sidekudos paksunee juu lämpöhoidolla paranee

    • tara

      Kirjoituksesi oli kuin minun kirjoittamani. Olen tuntenut pistävää kipua jossain rinnan ja vasemman kainalon seutuvilla. Joskus siinä on oikein kipeä kohta, joka on arka kun sirtä painaa sormella kovaa. Minulla se on ollut jo vuosia. Aluksi, kun se tuli, kävin varmuuden vuoksi mammografiassa, jossa ei näkynyt mitään ihmeempää. Olen huomannut, että kainalolihaksen ja käden venyttäminen auttaa. Samoin kireän rintalihaksen hierominen. Fysioteraupeutti sanoi, että se on kädestä tuleva hermo, joka on pinteessä kainalon alla olevien lihaksien tai lihaskalvojen tms. välissä ja säteilee kipua rintaan päin. Hieroja hieroi kerran kainalon ja rinnan alueellta ja sen jälkeen kipu oli pois muutamia viikkoja. Ymmärrän syöpäpelkosi, käy tutkimuksissä varmuuden vuoksi. Se helpottaa, etkä pelkää turhaan, jos kasvainta ei olekaan. Uskon kuitenkin, että sinulla on sama pistävä kipu kuin minullakin. Yksi fysioteraupeitti sanoi, että kaarituelliset rintaliivit voivat aiheuttaa pitemmän päälle tällaisia vaivoja.

      • Apua??

        Kiitos viestistäsi, helpotti oloani kuulla tuo, hierominen tosiaan joskus auttaa joten tuosta varmastikkin on kyse koska muutaman kerran on nyt toisellakin puolella tuntunut, enkä ole käyttänyt rintaliivejä koska mielestäni rintani eivät ole "niin suuret" että sellaisia tarvitsisin, mutta täytyy ruvetä pitämään...kerran sain pahan nikkeliallergian kaarituellisista rintaliiveistä joten käyttäminen jäi siihen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      156
      472
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe