eihän noille hinnoille voi kohta muuta kuin nauraa.
.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/95ff2fe5-c2d3-4db1-bad6-012998bc04c5
ilo uutisia
49
691
Vastaukset
- Anonyymi
Alkaa loppumaan viimeisetkin syyt ostaa fossiilpoltin jolla ajaminen on törkeän kallista.
- Anonyymi
no kohta saa käytettyjä muutamalla tonnilla..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no kohta saa käytettyjä muutamalla tonnilla..
Ja kun käytettyjä sähköautoja saa muutamalla tonnilla niin mitä tapahtuu käytetyille polttiksille?
Kuka haluaisi maksaa mitään käytetystä polttiksesta jonka käyttökustannukset ovat moninkertaiset sähköautoon verrattuna? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun käytettyjä sähköautoja saa muutamalla tonnilla niin mitä tapahtuu käytetyille polttiksille?
Kuka haluaisi maksaa mitään käytetystä polttiksesta jonka käyttökustannukset ovat moninkertaiset sähköautoon verrattuna?Sähköautovouhotus saa onnellisen lopun. Hintoja on pakko pudottaa niin paljon, että tehtaat menevät konkurssiin. Sen jälkeen jatketaan ajoa vanhaan malliin polttisautoilla. Silloin itselataavilla hybridi-Toyotilla ajavat henkilöt ovat todella kadehdittua porukkaa. Näin siinä nyt kävi, että muutamat viisaat Toyota-miehet osasivat veikata oikeaa hevosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautovouhotus saa onnellisen lopun. Hintoja on pakko pudottaa niin paljon, että tehtaat menevät konkurssiin. Sen jälkeen jatketaan ajoa vanhaan malliin polttisautoilla. Silloin itselataavilla hybridi-Toyotilla ajavat henkilöt ovat todella kadehdittua porukkaa. Näin siinä nyt kävi, että muutamat viisaat Toyota-miehet osasivat veikata oikeaa hevosta.
Et ole huomannut sitä faktaa kuinka päästörajat alenee vuosittain ja polttomoottoriautojen valmistaminen ei kannata kun rajoja ei saa toteutettua kuin moponmoottoreilla ja sellaisia ei kukaan osata kuin halvalla ja siksi niiden valmistaminen ei ole taloudellisesti kannattavaa.
Sekin maksaa valmistajille liikaa jos koko vuosittaisen tuotannon päästöraja on liian suuri, tulee isot sakot. Sähköauto tulee, halusit tai et. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole huomannut sitä faktaa kuinka päästörajat alenee vuosittain ja polttomoottoriautojen valmistaminen ei kannata kun rajoja ei saa toteutettua kuin moponmoottoreilla ja sellaisia ei kukaan osata kuin halvalla ja siksi niiden valmistaminen ei ole taloudellisesti kannattavaa.
Sekin maksaa valmistajille liikaa jos koko vuosittaisen tuotannon päästöraja on liian suuri, tulee isot sakot. Sähköauto tulee, halusit tai et.Toyotan johtomiehet veikkasivat oikein. Toyota floppautti ensimmäisen sähköautonsa ihan tarkoituksellisesti, koska suuntaus automarkkinoilla on kohti itselataavia hybridiautoja. Toyota on ykkösenä tutulla tiellä, mutta nyt Rallukin on alkanut taivaltaa samaa polkua
itselataavalla Symbioz-mallillaan. Sähköautot ovat katoavaa kansanperinnettä samalla tavalla kuin 100 vuotta sitten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun käytettyjä sähköautoja saa muutamalla tonnilla niin mitä tapahtuu käytetyille polttiksille?
Kuka haluaisi maksaa mitään käytetystä polttiksesta jonka käyttökustannukset ovat moninkertaiset sähköautoon verrattuna?mitäpä tuolla käytetyllä sähköautolla kun ei ole akkuakaan...kohda suomalaiset ajaa duck duck kaksitahti ajoneuvoilla kun intiassa..
- Anonyymi
Tojotan latauskelvottomat fossiilipolttimet eivät mahdu päästörajoihin. Tojo joutuu maksamaan isot sakot jokaisesta tuollaisesta fossiilipolttimesta jonka se myy ellei se pysty myymään riittävää määrää sähköautoja kompensoimaan latauskelvottomien suuria päästöjä.
Pelkkiä latauskelvottomia myymällä Toyotan toiminta Euroopassa olisi valtavan tappiollista.- Anonyymi
" Pelkkiä latauskelvottomia myymällä Toyotan toiminta Euroopassa olisi valtavan tappiollista. "
Toyotan johtajien ei tarvitse välittää mitään suomalaisten sähköautointoilijoiden harhaisista mielipiteistä. He tietävät sen, että 95 % maailman väestöstä ei pysty lataamaan sähköautoa kotonaan, ja siksi Toyota tekee sellaisia autoja, joita voidaan helposti käyttää kaikkialla maailmassa. Mikä tässä asiassa on niin vaikeaa ymmärtää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Pelkkiä latauskelvottomia myymällä Toyotan toiminta Euroopassa olisi valtavan tappiollista. "
Toyotan johtajien ei tarvitse välittää mitään suomalaisten sähköautointoilijoiden harhaisista mielipiteistä. He tietävät sen, että 95 % maailman väestöstä ei pysty lataamaan sähköautoa kotonaan, ja siksi Toyota tekee sellaisia autoja, joita voidaan helposti käyttää kaikkialla maailmassa. Mikä tässä asiassa on niin vaikeaa ymmärtää?Sulla on taas terve järki täysin kateissa. Muu maailma on muu maailma ja Eurooppa on Eurooppa.
Ei ole kenenkään mielipiteestä kiinni mitkä ovat autojen päästörajat Euroopassa ja mitkä ovat sanktiot autonvalmistajille jos rajat ylittyvät.
Se nyt on vaan fakta että Toyotan latauskelvottomien päästöt ylittävät uudet Europan päästörajat. Isot sakot tulevat jokaisesta myydystä polttisautosta tojotalle jos se ei saa myytyä isoa määrää sähköautoja jotka kompensoivat latauskelvottomien ylisuuret päästöt.
Näin se vaan menee. Siinä ei auta mitkään itkut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Pelkkiä latauskelvottomia myymällä Toyotan toiminta Euroopassa olisi valtavan tappiollista. "
Toyotan johtajien ei tarvitse välittää mitään suomalaisten sähköautointoilijoiden harhaisista mielipiteistä. He tietävät sen, että 95 % maailman väestöstä ei pysty lataamaan sähköautoa kotonaan, ja siksi Toyota tekee sellaisia autoja, joita voidaan helposti käyttää kaikkialla maailmassa. Mikä tässä asiassa on niin vaikeaa ymmärtää?Monilla vihreillä sähköautointoilijoilla ei ole vähäisintäkään käsitystä siitä, miten vahvan sähköliittymän sähköauto kotioloissakin tarvitsee. Amerikassakin on ihan yleistä, että taloon tulee vain 110 V yksivaiheliittymä. Eipä siinä silloin sähköautoa paljon latailla, vaan 5 litran V-8 moottorilla varustettu auto on järkevämpi valinta. Näinhän se jenkkilässä tulee olemaan vielä vuosikymmenet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monilla vihreillä sähköautointoilijoilla ei ole vähäisintäkään käsitystä siitä, miten vahvan sähköliittymän sähköauto kotioloissakin tarvitsee. Amerikassakin on ihan yleistä, että taloon tulee vain 110 V yksivaiheliittymä. Eipä siinä silloin sähköautoa paljon latailla, vaan 5 litran V-8 moottorilla varustettu auto on järkevämpi valinta. Näinhän se jenkkilässä tulee olemaan vielä vuosikymmenet.
Amerikassa vain kuutiotuumat kertovat auton hyvyydestä. Muilla asioilla ei ole juuri merkitystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monilla vihreillä sähköautointoilijoilla ei ole vähäisintäkään käsitystä siitä, miten vahvan sähköliittymän sähköauto kotioloissakin tarvitsee. Amerikassakin on ihan yleistä, että taloon tulee vain 110 V yksivaiheliittymä. Eipä siinä silloin sähköautoa paljon latailla, vaan 5 litran V-8 moottorilla varustettu auto on järkevämpi valinta. Näinhän se jenkkilässä tulee olemaan vielä vuosikymmenet.
Yhden sähkökiukaan tarvitsemalla teholla lataa kahta sähköautoa samanaikaisesti. Yöaikaan lataaminen on fiksu juttu kun sähkö on melkein ilmaista johtuen pienestä kulutuksesta. Ydinvoimala jauhaa sähköä yli Suomalaisten tarpeen.
- Anonyymi
kiäh kiäh. täällä autotietäjät jotka ovat viher- pöhköjä ja joilla ei edes ole autoa.
- Anonyymi
kohta kaksi kallista sähköautoa on peltitynnyrin arvoinen,,,
- Anonyymi
asiantuntija sanoo että loppuvuodesta hinnat romahtaa-älä siis osta vielä E
- Anonyymi
Ei siis kannata hötkyillä sähköautojen kanssa. Minä ainakaan en huolisi sähköautoa, vaikka joku sellaisen minulle ilmaiseksi antaisikin. Sellaisella kun ei voi talvella ajella pitkää reissua, koska se vaatii jatkuvia välilatauksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siis kannata hötkyillä sähköautojen kanssa. Minä ainakaan en huolisi sähköautoa, vaikka joku sellaisen minulle ilmaiseksi antaisikin. Sellaisella kun ei voi talvella ajella pitkää reissua, koska se vaatii jatkuvia välilatauksia.
Täysin keskeneräisiä vehkeitä kaikki sähköautot. Niiden kanssa touhutessa menee hermot.
- Anonyymi
Minulla on itselataava hybridi-Toyota. Jos kehitys on tällaista, niin Toyoytani hinta vain nousee jatkossa. Kyllä nyt naurattaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on itselataava hybridi-Toyota. Jos kehitys on tällaista, niin Toyoytani hinta vain nousee jatkossa. Kyllä nyt naurattaa.
Kehitys on ollut nähtävissä jo pitkään. Sähköautojen peli on pelattu. Nyt seuraa hybridi-Toyotan hegemonia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kehitys on ollut nähtävissä jo pitkään. Sähköautojen peli on pelattu. Nyt seuraa hybridi-Toyotan hegemonia.
Toyotassa on edelleen maailman paras sähköinen voimalinja, vaikka se on suunniteltu jo 30 vuotta sitten. Toyota osaa parhaiten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kehitys on ollut nähtävissä jo pitkään. Sähköautojen peli on pelattu. Nyt seuraa hybridi-Toyotan hegemonia.
Latauskelvottomat tojotat ei mahdu uusiin Euroopan päästörajoihin. Jokaisesta tuollaisesta tulee isot sakot tojotalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotassa on edelleen maailman paras sähköinen voimalinja, vaikka se on suunniteltu jo 30 vuotta sitten. Toyota osaa parhaiten.
Kaikki voimalinjat on sähköisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Latauskelvottomat tojotat ei mahdu uusiin Euroopan päästörajoihin. Jokaisesta tuollaisesta tulee isot sakot tojotalle.
Pelkällä bensalla liikkuvat latauskelvottomat tojotat eivät pysty mahtumaan Euroopan päästörajoihin.
Jos toyota ei saa myytyä suurta määrää sähköautoja Euroopassa niin se joutuu maksamaan isot sakot.
Näin on kuulkaa närhen värkit.
Corollan CO-päästöt ovat yli 100 g ja tojotan pitäisi päästä keskiarvoon noin 90g. Miettikääpä sitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkällä bensalla liikkuvat latauskelvottomat tojotat eivät pysty mahtumaan Euroopan päästörajoihin.
Jos toyota ei saa myytyä suurta määrää sähköautoja Euroopassa niin se joutuu maksamaan isot sakot.
Näin on kuulkaa närhen värkit.
Corollan CO-päästöt ovat yli 100 g ja tojotan pitäisi päästä keskiarvoon noin 90g. Miettikääpä sitä.Mittasivat ne päästöt akkutehtaan purkuputkesta mikä menee vesistöön..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkällä bensalla liikkuvat latauskelvottomat tojotat eivät pysty mahtumaan Euroopan päästörajoihin.
Jos toyota ei saa myytyä suurta määrää sähköautoja Euroopassa niin se joutuu maksamaan isot sakot.
Näin on kuulkaa närhen värkit.
Corollan CO-päästöt ovat yli 100 g ja tojotan pitäisi päästä keskiarvoon noin 90g. Miettikääpä sitä.Päästöistä on turha soittaa suuta, sillä itselataava hybridi-Toyota kulkee puolet sähköllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päästöistä on turha soittaa suuta, sillä itselataava hybridi-Toyota kulkee puolet sähköllä.
Uusin hybridi toyota oli hinaustilastojen kärjessä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päästöistä on turha soittaa suuta, sillä itselataava hybridi-Toyota kulkee puolet sähköllä.
Syrjäkylien urpot menevät näihin tojotan mainospellejen kusetuksiin mutta viralliset päästömittaukset ovat sitten eri asia.
Latauskelvoton Corolla päästelee yli 100 grammaa COta ja se on aivan liikaa jos haluaa välttyä isoilta sanktioilta Euroopassa.
Tojotan tarttis varmaan tehdä jotain korjausliikkeitä kun mallistosta ei löydy kunnollisia sähköautoja tai edes ladattavia joilla päästöjen keskiarvoa voisi pienentää... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syrjäkylien urpot menevät näihin tojotan mainospellejen kusetuksiin mutta viralliset päästömittaukset ovat sitten eri asia.
Latauskelvoton Corolla päästelee yli 100 grammaa COta ja se on aivan liikaa jos haluaa välttyä isoilta sanktioilta Euroopassa.
Tojotan tarttis varmaan tehdä jotain korjausliikkeitä kun mallistosta ei löydy kunnollisia sähköautoja tai edes ladattavia joilla päästöjen keskiarvoa voisi pienentää...Niin tuosta menee tonnin verran sakkoa mutta 140g Ooctaviasta 5000e sakkoa.
VAG myi viime vuonnakin 85% autoistaan polttomoottorilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin tuosta menee tonnin verran sakkoa mutta 140g Ooctaviasta 5000e sakkoa.
VAG myi viime vuonnakin 85% autoistaan polttomoottorilla.Kaikki ladattavat autot menevät selkeästi alle uusien päästörajojen. Myös ladattavat hybridit vaikka niissä onkin polttomoottori.
Eurooppalaisten valmistajien myynnistä on ollut ladattavia hybridejä ja täyssähköautoa iso osuus jo pitkään ja niillä on vahva ja monipuolinen mallisto.
Toyotalla on täysin vanhanaikainen mallisto fossiilipolttimia jotka eivät mahdu päästörajoihin. Uusia malleja vasta esitellään konseptitasolla, myyntiin ei ehdi mitään tänä vuonna.
Se on byebye-tojotalle Euroopan osalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin tuosta menee tonnin verran sakkoa mutta 140g Ooctaviasta 5000e sakkoa.
VAG myi viime vuonnakin 85% autoistaan polttomoottorilla.Latauskelvottoman Octavian CO-päästöt on 114g kun Corollan luku on 101.
Merkittävää on että lisäksi Octaviasta löytyy ladattava version jonka päästöt on 25g. Corollasta ei ole saatavilla mitään muuta kuin latauskelvoton fossiilipoltin.
Tarkoittaa käytännössä sitä että jos viidestä myydystä Ocusta kaksi on PHEVejä niin keskiarvoksi tulee 76g. Octaviaa myymällä VW pääsee alle uusien päästörajojen ja välttyy sakoilta.
Corolla-kaupalla Toyotalla ei ole mitään toivoa säästyä sakoilta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Latauskelvottoman Octavian CO-päästöt on 114g kun Corollan luku on 101.
Merkittävää on että lisäksi Octaviasta löytyy ladattava version jonka päästöt on 25g. Corollasta ei ole saatavilla mitään muuta kuin latauskelvoton fossiilipoltin.
Tarkoittaa käytännössä sitä että jos viidestä myydystä Ocusta kaksi on PHEVejä niin keskiarvoksi tulee 76g. Octaviaa myymällä VW pääsee alle uusien päästörajojen ja välttyy sakoilta.
Corolla-kaupalla Toyotalla ei ole mitään toivoa säästyä sakoilta.Tuntuu huvittavalta kun ihmiset kinastelee jostain CO2 arvoista kun sillä ei ole mitään merkitystä ilmastoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuntuu huvittavalta kun ihmiset kinastelee jostain CO2 arvoista kun sillä ei ole mitään merkitystä ilmastoon.
Jos osaisi ymmärtää lukemaansa niin olisi hyvin selvää että tässä puhutaan sakoista eli rahasta, ei ilmastosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syrjäkylien urpot menevät näihin tojotan mainospellejen kusetuksiin mutta viralliset päästömittaukset ovat sitten eri asia.
Latauskelvoton Corolla päästelee yli 100 grammaa COta ja se on aivan liikaa jos haluaa välttyä isoilta sanktioilta Euroopassa.
Tojotan tarttis varmaan tehdä jotain korjausliikkeitä kun mallistosta ei löydy kunnollisia sähköautoja tai edes ladattavia joilla päästöjen keskiarvoa voisi pienentää...Toyotalla tiedetään tarkasti se, että 95 % maailman väestöstä ei pysty lataamaan sähköautoa kotonaan. Jatkuvan asiakastyytyväisyyden säilyttämiseksi Toyotan pitää valmistaa autoja, joita kaikialla maailmassa voidaan helposti käyttää. Siksi itselataava hybridi-Toyota onkin niin kova sana automarkkinoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotalla tiedetään tarkasti se, että 95 % maailman väestöstä ei pysty lataamaan sähköautoa kotonaan. Jatkuvan asiakastyytyväisyyden säilyttämiseksi Toyotan pitää valmistaa autoja, joita kaikialla maailmassa voidaan helposti käyttää. Siksi itselataava hybridi-Toyota onkin niin kova sana automarkkinoilla.
Toyota onkin profiloitunut noiden viidakkovaltioiden suosimaksi automerkisi ja on varmaan kova sana siellä.
Itse en osta autoa sillä perusteella että sillä pystyy ajamaan viidakkovaltiossa. Kun itse asun ja ajan täällä Suomessa. Täällä Toyota on vain jälkeenjäänyt fossiilipoltin.
Tässä muuten lista niistä maista jossa Toyota on google-hakujen ykkönen.
Afganistan, Bangladesh, Benin, Bhutan, Bolivia, , Botswana, Burkina Faso, Kamboza, Kongon Kinshasa, Costa Rica, Dominikaaninen Tasavalta, Etiopia, Gabon, Guinea, Honduras, Jamaika, Japani, Kazakstan, Kenia, Kirgisia, Laos, Malawi, Malesia, Mali, Mongolia, Mosambik, Burma, Namibia, Nigaragua, Niger, Panama, Paraguay, Puerto Rico, Ruanda, Senegal, Sri Lanka, Suriname, Tansania, Thaimaa, Togo, Turkmenistan, Uganda, Venezuela, Sambia ja viimeisenä muttei vähäisimpänä Zimbabwe.
Ykkönen on ykkönen mutta vain näissä koomisissa maissa.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/4220f4c5-7aca-4061-9c13-5e6cf4363fb - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos osaisi ymmärtää lukemaansa niin olisi hyvin selvää että tässä puhutaan sakoista eli rahasta, ei ilmastosta.
Vittu ole kuin sijoittajien puuhastelua ja viinin litkimistä eu parlamentissä..pillua saa prysselin kaduilta..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vittu ole kuin sijoittajien puuhastelua ja viinin litkimistä eu parlamentissä..pillua saa prysselin kaduilta..
Kannattaisiko nyt laittaa korkki kiinni hetkeksi? Sun jutut on selkeästi humalaisen jorinaa.
Kuluttajalle kyse on aina rahasta. Mitä auton ostaminen maksaa ja mitä sillä ajaminen maksaa.
95% auton ostajista ei edes tiedä mitkä sen auton päästöt ovat. Ainoa joka ohjaa valintaa on auton kustannukset.
Siksi uuden latauskelvottoman polttiksen ostaminen tänä päivänä on sama kuin löisi itseään tahallaan vasaralla sormeen.
- Anonyymi
Konkurssia tietossa EU:n valmistajille, eikä ne pysty estämään edes tulleila
- Anonyymi
6000e sopiva riski jos akku maksaa 20000e vaihtaa...
- Anonyymi
Tuokin id3 hinta on kaksinkertainen siihen millä hinnalla niitä myydään Kiinassa. Erikoista.
- Anonyymi
Elon Musk on sanonut, että auton voi myydä nollakatteella, kate tehdään jälkimarkkinoinnilla. Eli selkosuomeksi, koska tiedän että tätäkin palstaa tavaa moni viher-vassari, joka ei ymmärrä mitä tuo tarkoittaa, se tarkoittaa että tehdään autoista tarkoituksella huonoja, jolloin saadaan myydä takuuajan jälkeen uusia moottoreita, akustoja yms.
- Anonyymi
ainahan voi laittaa autoon heikompia laakereita ja stefoja..käämitys heikommaksi...toisakseen sähköautoissa on vain muutaman tonnin edestä tavaraa joten pudotusvaraa on paljon...tesla oli vuosisadan puhallus..muutaman euron autosta pyydettiin 100.000
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ainahan voi laittaa autoon heikompia laakereita ja stefoja..käämitys heikommaksi...toisakseen sähköautoissa on vain muutaman tonnin edestä tavaraa joten pudotusvaraa on paljon...tesla oli vuosisadan puhallus..muutaman euron autosta pyydettiin 100.000
Olisko jotain faktaa siitä mistä auton kustannukset koostuu?
- Anonyymi
Elon Muskin puheisiin ja tekoihin voi suhtautua aika kevyesti
https://www.is.fi/digitoday/esports/art-2000010953863.html - Anonyymi
Pätee moneen muuhunkin bisnekseen, olen itse nähnyt kauppakirjoja.
- Anonyymi
VW tietää asian mutta ei myönnä
https://automyyntiin.fi/autojen-viat/vw-oljynkulutus/
VWskodaseataudi samat moottorit
- Anonyymi
Koska poju ei pysty faktoja näyttämään niin minäpä esitän ne
Alla on auto minkä myyntihinta ilman kotimaista autoveroa on 30k$, ei vaikkapa hinnat alkaen GOlf tai Corolla.
For a mid-range gasoline-powered car retailing at $30,000:
Materials: $15,000
Labor: $3,500
R&D: $2,500
Overheads: $3,000
Logistics: $1,500
Marketing: $2,000
Profit: $2,500 (8.3%)
Materiaalit voi jakaa lisää
Category Gasoline Car ($30,000)
Engine / Motor $3,000-$5,000
Transmission $1,500-$3,000
Battery (EV) N/A $15,000-$25,000
Rest of Materials $7,000-$10,500
Polttomoottori ja vaihteisto on noin 6ke. Kaikki muu on samaa myös sähköautossa
Eli polttiksessa on voimalinjan ohessa 80% muuta tekniikkaa tai kustannusta mirkä on samat sähköautossa.
Näitä on aika helppo hakea netistä jos vaan haluaa kaivaa faktat eikä vain tarinoida.- Anonyymi
Jos golfiin menee pyöreästi tonni terästä niin se on luokkaa tuhat euroa. Mitäköhän materiaalista se loppu 14000 dollaria tulee? Tältä pohjalta epäilen, että työn osuus on suurempi.
- Anonyymi
No sehän riippuu kenen osilla kastaan..onhan laakereissakin eroja yöllä ja päivällä jos vertaa kiinan laakeri ja skf tai koyo, samoiten stefoissa on laatueroja..toiset kovettuu muutamassa vuodessa.. jos haluaa sähköauton kasata halvalla niin sen pystyy tekemään kiinan osilla..esim itselläni on 92 Murray amerikkalainen ja terän laakerit tuumaset laatulaakerit ja hinhnapyörän laakerit made in China ...epäilen että teslakin alkaa käyttämään kiinan osia kun kilpailu kovenee..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2184260Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k223289Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2611898Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,51297Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast381207Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1541133Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin95844- 63745
- 176730
- 30717