ilo uutisia

Anonyymi-ap

49

691

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Alkaa loppumaan viimeisetkin syyt ostaa fossiilpoltin jolla ajaminen on törkeän kallista.

      • Anonyymi

        no kohta saa käytettyjä muutamalla tonnilla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no kohta saa käytettyjä muutamalla tonnilla..

        Ja kun käytettyjä sähköautoja saa muutamalla tonnilla niin mitä tapahtuu käytetyille polttiksille?
        Kuka haluaisi maksaa mitään käytetystä polttiksesta jonka käyttökustannukset ovat moninkertaiset sähköautoon verrattuna?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun käytettyjä sähköautoja saa muutamalla tonnilla niin mitä tapahtuu käytetyille polttiksille?
        Kuka haluaisi maksaa mitään käytetystä polttiksesta jonka käyttökustannukset ovat moninkertaiset sähköautoon verrattuna?

        Sähköautovouhotus saa onnellisen lopun. Hintoja on pakko pudottaa niin paljon, että tehtaat menevät konkurssiin. Sen jälkeen jatketaan ajoa vanhaan malliin polttisautoilla. Silloin itselataavilla hybridi-Toyotilla ajavat henkilöt ovat todella kadehdittua porukkaa. Näin siinä nyt kävi, että muutamat viisaat Toyota-miehet osasivat veikata oikeaa hevosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautovouhotus saa onnellisen lopun. Hintoja on pakko pudottaa niin paljon, että tehtaat menevät konkurssiin. Sen jälkeen jatketaan ajoa vanhaan malliin polttisautoilla. Silloin itselataavilla hybridi-Toyotilla ajavat henkilöt ovat todella kadehdittua porukkaa. Näin siinä nyt kävi, että muutamat viisaat Toyota-miehet osasivat veikata oikeaa hevosta.

        Et ole huomannut sitä faktaa kuinka päästörajat alenee vuosittain ja polttomoottoriautojen valmistaminen ei kannata kun rajoja ei saa toteutettua kuin moponmoottoreilla ja sellaisia ei kukaan osata kuin halvalla ja siksi niiden valmistaminen ei ole taloudellisesti kannattavaa.
        Sekin maksaa valmistajille liikaa jos koko vuosittaisen tuotannon päästöraja on liian suuri, tulee isot sakot. Sähköauto tulee, halusit tai et.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole huomannut sitä faktaa kuinka päästörajat alenee vuosittain ja polttomoottoriautojen valmistaminen ei kannata kun rajoja ei saa toteutettua kuin moponmoottoreilla ja sellaisia ei kukaan osata kuin halvalla ja siksi niiden valmistaminen ei ole taloudellisesti kannattavaa.
        Sekin maksaa valmistajille liikaa jos koko vuosittaisen tuotannon päästöraja on liian suuri, tulee isot sakot. Sähköauto tulee, halusit tai et.

        Toyotan johtomiehet veikkasivat oikein. Toyota floppautti ensimmäisen sähköautonsa ihan tarkoituksellisesti, koska suuntaus automarkkinoilla on kohti itselataavia hybridiautoja. Toyota on ykkösenä tutulla tiellä, mutta nyt Rallukin on alkanut taivaltaa samaa polkua
        itselataavalla Symbioz-mallillaan. Sähköautot ovat katoavaa kansanperinnettä samalla tavalla kuin 100 vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun käytettyjä sähköautoja saa muutamalla tonnilla niin mitä tapahtuu käytetyille polttiksille?
        Kuka haluaisi maksaa mitään käytetystä polttiksesta jonka käyttökustannukset ovat moninkertaiset sähköautoon verrattuna?

        mitäpä tuolla käytetyllä sähköautolla kun ei ole akkuakaan...kohda suomalaiset ajaa duck duck kaksitahti ajoneuvoilla kun intiassa..


    • Anonyymi

      Tojotan latauskelvottomat fossiilipolttimet eivät mahdu päästörajoihin. Tojo joutuu maksamaan isot sakot jokaisesta tuollaisesta fossiilipolttimesta jonka se myy ellei se pysty myymään riittävää määrää sähköautoja kompensoimaan latauskelvottomien suuria päästöjä.

      Pelkkiä latauskelvottomia myymällä Toyotan toiminta Euroopassa olisi valtavan tappiollista.

      • Anonyymi

        " Pelkkiä latauskelvottomia myymällä Toyotan toiminta Euroopassa olisi valtavan tappiollista. "


        Toyotan johtajien ei tarvitse välittää mitään suomalaisten sähköautointoilijoiden harhaisista mielipiteistä. He tietävät sen, että 95 % maailman väestöstä ei pysty lataamaan sähköautoa kotonaan, ja siksi Toyota tekee sellaisia autoja, joita voidaan helposti käyttää kaikkialla maailmassa. Mikä tässä asiassa on niin vaikeaa ymmärtää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Pelkkiä latauskelvottomia myymällä Toyotan toiminta Euroopassa olisi valtavan tappiollista. "


        Toyotan johtajien ei tarvitse välittää mitään suomalaisten sähköautointoilijoiden harhaisista mielipiteistä. He tietävät sen, että 95 % maailman väestöstä ei pysty lataamaan sähköautoa kotonaan, ja siksi Toyota tekee sellaisia autoja, joita voidaan helposti käyttää kaikkialla maailmassa. Mikä tässä asiassa on niin vaikeaa ymmärtää?

        Sulla on taas terve järki täysin kateissa. Muu maailma on muu maailma ja Eurooppa on Eurooppa.
        Ei ole kenenkään mielipiteestä kiinni mitkä ovat autojen päästörajat Euroopassa ja mitkä ovat sanktiot autonvalmistajille jos rajat ylittyvät.

        Se nyt on vaan fakta että Toyotan latauskelvottomien päästöt ylittävät uudet Europan päästörajat. Isot sakot tulevat jokaisesta myydystä polttisautosta tojotalle jos se ei saa myytyä isoa määrää sähköautoja jotka kompensoivat latauskelvottomien ylisuuret päästöt.

        Näin se vaan menee. Siinä ei auta mitkään itkut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Pelkkiä latauskelvottomia myymällä Toyotan toiminta Euroopassa olisi valtavan tappiollista. "


        Toyotan johtajien ei tarvitse välittää mitään suomalaisten sähköautointoilijoiden harhaisista mielipiteistä. He tietävät sen, että 95 % maailman väestöstä ei pysty lataamaan sähköautoa kotonaan, ja siksi Toyota tekee sellaisia autoja, joita voidaan helposti käyttää kaikkialla maailmassa. Mikä tässä asiassa on niin vaikeaa ymmärtää?

        Monilla vihreillä sähköautointoilijoilla ei ole vähäisintäkään käsitystä siitä, miten vahvan sähköliittymän sähköauto kotioloissakin tarvitsee. Amerikassakin on ihan yleistä, että taloon tulee vain 110 V yksivaiheliittymä. Eipä siinä silloin sähköautoa paljon latailla, vaan 5 litran V-8 moottorilla varustettu auto on järkevämpi valinta. Näinhän se jenkkilässä tulee olemaan vielä vuosikymmenet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monilla vihreillä sähköautointoilijoilla ei ole vähäisintäkään käsitystä siitä, miten vahvan sähköliittymän sähköauto kotioloissakin tarvitsee. Amerikassakin on ihan yleistä, että taloon tulee vain 110 V yksivaiheliittymä. Eipä siinä silloin sähköautoa paljon latailla, vaan 5 litran V-8 moottorilla varustettu auto on järkevämpi valinta. Näinhän se jenkkilässä tulee olemaan vielä vuosikymmenet.

        Amerikassa vain kuutiotuumat kertovat auton hyvyydestä. Muilla asioilla ei ole juuri merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monilla vihreillä sähköautointoilijoilla ei ole vähäisintäkään käsitystä siitä, miten vahvan sähköliittymän sähköauto kotioloissakin tarvitsee. Amerikassakin on ihan yleistä, että taloon tulee vain 110 V yksivaiheliittymä. Eipä siinä silloin sähköautoa paljon latailla, vaan 5 litran V-8 moottorilla varustettu auto on järkevämpi valinta. Näinhän se jenkkilässä tulee olemaan vielä vuosikymmenet.

        Yhden sähkökiukaan tarvitsemalla teholla lataa kahta sähköautoa samanaikaisesti. Yöaikaan lataaminen on fiksu juttu kun sähkö on melkein ilmaista johtuen pienestä kulutuksesta. Ydinvoimala jauhaa sähköä yli Suomalaisten tarpeen.


    • Anonyymi

      kiäh kiäh. täällä autotietäjät jotka ovat viher- pöhköjä ja joilla ei edes ole autoa.

    • Anonyymi

      kohta kaksi kallista sähköautoa on peltitynnyrin arvoinen,,,

    • Anonyymi

      asiantuntija sanoo että loppuvuodesta hinnat romahtaa-älä siis osta vielä E

      • Anonyymi

        Ei siis kannata hötkyillä sähköautojen kanssa. Minä ainakaan en huolisi sähköautoa, vaikka joku sellaisen minulle ilmaiseksi antaisikin. Sellaisella kun ei voi talvella ajella pitkää reissua, koska se vaatii jatkuvia välilatauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siis kannata hötkyillä sähköautojen kanssa. Minä ainakaan en huolisi sähköautoa, vaikka joku sellaisen minulle ilmaiseksi antaisikin. Sellaisella kun ei voi talvella ajella pitkää reissua, koska se vaatii jatkuvia välilatauksia.

        Täysin keskeneräisiä vehkeitä kaikki sähköautot. Niiden kanssa touhutessa menee hermot.


      • Anonyymi

        Minulla on itselataava hybridi-Toyota. Jos kehitys on tällaista, niin Toyoytani hinta vain nousee jatkossa. Kyllä nyt naurattaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on itselataava hybridi-Toyota. Jos kehitys on tällaista, niin Toyoytani hinta vain nousee jatkossa. Kyllä nyt naurattaa.

        Kehitys on ollut nähtävissä jo pitkään. Sähköautojen peli on pelattu. Nyt seuraa hybridi-Toyotan hegemonia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehitys on ollut nähtävissä jo pitkään. Sähköautojen peli on pelattu. Nyt seuraa hybridi-Toyotan hegemonia.

        Toyotassa on edelleen maailman paras sähköinen voimalinja, vaikka se on suunniteltu jo 30 vuotta sitten. Toyota osaa parhaiten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehitys on ollut nähtävissä jo pitkään. Sähköautojen peli on pelattu. Nyt seuraa hybridi-Toyotan hegemonia.

        Latauskelvottomat tojotat ei mahdu uusiin Euroopan päästörajoihin. Jokaisesta tuollaisesta tulee isot sakot tojotalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotassa on edelleen maailman paras sähköinen voimalinja, vaikka se on suunniteltu jo 30 vuotta sitten. Toyota osaa parhaiten.

        Kaikki voimalinjat on sähköisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Latauskelvottomat tojotat ei mahdu uusiin Euroopan päästörajoihin. Jokaisesta tuollaisesta tulee isot sakot tojotalle.

        Pelkällä bensalla liikkuvat latauskelvottomat tojotat eivät pysty mahtumaan Euroopan päästörajoihin.
        Jos toyota ei saa myytyä suurta määrää sähköautoja Euroopassa niin se joutuu maksamaan isot sakot.
        Näin on kuulkaa närhen värkit.

        Corollan CO-päästöt ovat yli 100 g ja tojotan pitäisi päästä keskiarvoon noin 90g. Miettikääpä sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkällä bensalla liikkuvat latauskelvottomat tojotat eivät pysty mahtumaan Euroopan päästörajoihin.
        Jos toyota ei saa myytyä suurta määrää sähköautoja Euroopassa niin se joutuu maksamaan isot sakot.
        Näin on kuulkaa närhen värkit.

        Corollan CO-päästöt ovat yli 100 g ja tojotan pitäisi päästä keskiarvoon noin 90g. Miettikääpä sitä.

        Mittasivat ne päästöt akkutehtaan purkuputkesta mikä menee vesistöön..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkällä bensalla liikkuvat latauskelvottomat tojotat eivät pysty mahtumaan Euroopan päästörajoihin.
        Jos toyota ei saa myytyä suurta määrää sähköautoja Euroopassa niin se joutuu maksamaan isot sakot.
        Näin on kuulkaa närhen värkit.

        Corollan CO-päästöt ovat yli 100 g ja tojotan pitäisi päästä keskiarvoon noin 90g. Miettikääpä sitä.

        Päästöistä on turha soittaa suuta, sillä itselataava hybridi-Toyota kulkee puolet sähköllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päästöistä on turha soittaa suuta, sillä itselataava hybridi-Toyota kulkee puolet sähköllä.

        Uusin hybridi toyota oli hinaustilastojen kärjessä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päästöistä on turha soittaa suuta, sillä itselataava hybridi-Toyota kulkee puolet sähköllä.

        Syrjäkylien urpot menevät näihin tojotan mainospellejen kusetuksiin mutta viralliset päästömittaukset ovat sitten eri asia.

        Latauskelvoton Corolla päästelee yli 100 grammaa COta ja se on aivan liikaa jos haluaa välttyä isoilta sanktioilta Euroopassa.

        Tojotan tarttis varmaan tehdä jotain korjausliikkeitä kun mallistosta ei löydy kunnollisia sähköautoja tai edes ladattavia joilla päästöjen keskiarvoa voisi pienentää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syrjäkylien urpot menevät näihin tojotan mainospellejen kusetuksiin mutta viralliset päästömittaukset ovat sitten eri asia.

        Latauskelvoton Corolla päästelee yli 100 grammaa COta ja se on aivan liikaa jos haluaa välttyä isoilta sanktioilta Euroopassa.

        Tojotan tarttis varmaan tehdä jotain korjausliikkeitä kun mallistosta ei löydy kunnollisia sähköautoja tai edes ladattavia joilla päästöjen keskiarvoa voisi pienentää...

        Niin tuosta menee tonnin verran sakkoa mutta 140g Ooctaviasta 5000e sakkoa.

        VAG myi viime vuonnakin 85% autoistaan polttomoottorilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tuosta menee tonnin verran sakkoa mutta 140g Ooctaviasta 5000e sakkoa.

        VAG myi viime vuonnakin 85% autoistaan polttomoottorilla.

        Kaikki ladattavat autot menevät selkeästi alle uusien päästörajojen. Myös ladattavat hybridit vaikka niissä onkin polttomoottori.

        Eurooppalaisten valmistajien myynnistä on ollut ladattavia hybridejä ja täyssähköautoa iso osuus jo pitkään ja niillä on vahva ja monipuolinen mallisto.

        Toyotalla on täysin vanhanaikainen mallisto fossiilipolttimia jotka eivät mahdu päästörajoihin. Uusia malleja vasta esitellään konseptitasolla, myyntiin ei ehdi mitään tänä vuonna.
        Se on byebye-tojotalle Euroopan osalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tuosta menee tonnin verran sakkoa mutta 140g Ooctaviasta 5000e sakkoa.

        VAG myi viime vuonnakin 85% autoistaan polttomoottorilla.

        Latauskelvottoman Octavian CO-päästöt on 114g kun Corollan luku on 101.

        Merkittävää on että lisäksi Octaviasta löytyy ladattava version jonka päästöt on 25g. Corollasta ei ole saatavilla mitään muuta kuin latauskelvoton fossiilipoltin.

        Tarkoittaa käytännössä sitä että jos viidestä myydystä Ocusta kaksi on PHEVejä niin keskiarvoksi tulee 76g. Octaviaa myymällä VW pääsee alle uusien päästörajojen ja välttyy sakoilta.
        Corolla-kaupalla Toyotalla ei ole mitään toivoa säästyä sakoilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Latauskelvottoman Octavian CO-päästöt on 114g kun Corollan luku on 101.

        Merkittävää on että lisäksi Octaviasta löytyy ladattava version jonka päästöt on 25g. Corollasta ei ole saatavilla mitään muuta kuin latauskelvoton fossiilipoltin.

        Tarkoittaa käytännössä sitä että jos viidestä myydystä Ocusta kaksi on PHEVejä niin keskiarvoksi tulee 76g. Octaviaa myymällä VW pääsee alle uusien päästörajojen ja välttyy sakoilta.
        Corolla-kaupalla Toyotalla ei ole mitään toivoa säästyä sakoilta.

        Tuntuu huvittavalta kun ihmiset kinastelee jostain CO2 arvoista kun sillä ei ole mitään merkitystä ilmastoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu huvittavalta kun ihmiset kinastelee jostain CO2 arvoista kun sillä ei ole mitään merkitystä ilmastoon.

        Jos osaisi ymmärtää lukemaansa niin olisi hyvin selvää että tässä puhutaan sakoista eli rahasta, ei ilmastosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syrjäkylien urpot menevät näihin tojotan mainospellejen kusetuksiin mutta viralliset päästömittaukset ovat sitten eri asia.

        Latauskelvoton Corolla päästelee yli 100 grammaa COta ja se on aivan liikaa jos haluaa välttyä isoilta sanktioilta Euroopassa.

        Tojotan tarttis varmaan tehdä jotain korjausliikkeitä kun mallistosta ei löydy kunnollisia sähköautoja tai edes ladattavia joilla päästöjen keskiarvoa voisi pienentää...

        Toyotalla tiedetään tarkasti se, että 95 % maailman väestöstä ei pysty lataamaan sähköautoa kotonaan. Jatkuvan asiakastyytyväisyyden säilyttämiseksi Toyotan pitää valmistaa autoja, joita kaikialla maailmassa voidaan helposti käyttää. Siksi itselataava hybridi-Toyota onkin niin kova sana automarkkinoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla tiedetään tarkasti se, että 95 % maailman väestöstä ei pysty lataamaan sähköautoa kotonaan. Jatkuvan asiakastyytyväisyyden säilyttämiseksi Toyotan pitää valmistaa autoja, joita kaikialla maailmassa voidaan helposti käyttää. Siksi itselataava hybridi-Toyota onkin niin kova sana automarkkinoilla.

        Toyota onkin profiloitunut noiden viidakkovaltioiden suosimaksi automerkisi ja on varmaan kova sana siellä.

        Itse en osta autoa sillä perusteella että sillä pystyy ajamaan viidakkovaltiossa. Kun itse asun ja ajan täällä Suomessa. Täällä Toyota on vain jälkeenjäänyt fossiilipoltin.

        Tässä muuten lista niistä maista jossa Toyota on google-hakujen ykkönen.
        Afganistan, Bangladesh, Benin, Bhutan, Bolivia, , Botswana, Burkina Faso, Kamboza, Kongon Kinshasa, Costa Rica, Dominikaaninen Tasavalta, Etiopia, Gabon, Guinea, Honduras, Jamaika, Japani, Kazakstan, Kenia, Kirgisia, Laos, Malawi, Malesia, Mali, Mongolia, Mosambik, Burma, Namibia, Nigaragua, Niger, Panama, Paraguay, Puerto Rico, Ruanda, Senegal, Sri Lanka, Suriname, Tansania, Thaimaa, Togo, Turkmenistan, Uganda, Venezuela, Sambia ja viimeisenä muttei vähäisimpänä Zimbabwe.

        Ykkönen on ykkönen mutta vain näissä koomisissa maissa.

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/4220f4c5-7aca-4061-9c13-5e6cf4363fb


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos osaisi ymmärtää lukemaansa niin olisi hyvin selvää että tässä puhutaan sakoista eli rahasta, ei ilmastosta.

        Vittu ole kuin sijoittajien puuhastelua ja viinin litkimistä eu parlamentissä..pillua saa prysselin kaduilta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vittu ole kuin sijoittajien puuhastelua ja viinin litkimistä eu parlamentissä..pillua saa prysselin kaduilta..

        Kannattaisiko nyt laittaa korkki kiinni hetkeksi? Sun jutut on selkeästi humalaisen jorinaa.

        Kuluttajalle kyse on aina rahasta. Mitä auton ostaminen maksaa ja mitä sillä ajaminen maksaa.
        95% auton ostajista ei edes tiedä mitkä sen auton päästöt ovat. Ainoa joka ohjaa valintaa on auton kustannukset.
        Siksi uuden latauskelvottoman polttiksen ostaminen tänä päivänä on sama kuin löisi itseään tahallaan vasaralla sormeen.


    • Anonyymi

      Konkurssia tietossa EU:n valmistajille, eikä ne pysty estämään edes tulleila

    • Anonyymi

      6000e sopiva riski jos akku maksaa 20000e vaihtaa...

    • Anonyymi

      Tuokin id3 hinta on kaksinkertainen siihen millä hinnalla niitä myydään Kiinassa. Erikoista.

    • Anonyymi

      Elon Musk on sanonut, että auton voi myydä nollakatteella, kate tehdään jälkimarkkinoinnilla. Eli selkosuomeksi, koska tiedän että tätäkin palstaa tavaa moni viher-vassari, joka ei ymmärrä mitä tuo tarkoittaa, se tarkoittaa että tehdään autoista tarkoituksella huonoja, jolloin saadaan myydä takuuajan jälkeen uusia moottoreita, akustoja yms.

      • Anonyymi

        ainahan voi laittaa autoon heikompia laakereita ja stefoja..käämitys heikommaksi...toisakseen sähköautoissa on vain muutaman tonnin edestä tavaraa joten pudotusvaraa on paljon...tesla oli vuosisadan puhallus..muutaman euron autosta pyydettiin 100.000


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ainahan voi laittaa autoon heikompia laakereita ja stefoja..käämitys heikommaksi...toisakseen sähköautoissa on vain muutaman tonnin edestä tavaraa joten pudotusvaraa on paljon...tesla oli vuosisadan puhallus..muutaman euron autosta pyydettiin 100.000

        Olisko jotain faktaa siitä mistä auton kustannukset koostuu?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Pätee moneen muuhunkin bisnekseen, olen itse nähnyt kauppakirjoja.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Koska poju ei pysty faktoja näyttämään niin minäpä esitän ne
      Alla on auto minkä myyntihinta ilman kotimaista autoveroa on 30k$, ei vaikkapa hinnat alkaen GOlf tai Corolla.

      For a mid-range gasoline-powered car retailing at $30,000:
      Materials: $15,000
      Labor: $3,500
      R&D: $2,500
      Overheads: $3,000
      Logistics: $1,500
      Marketing: $2,000
      Profit: $2,500 (8.3%)

      Materiaalit voi jakaa lisää
      Category Gasoline Car ($30,000)
      Engine / Motor $3,000-$5,000
      Transmission $1,500-$3,000
      Battery (EV) N/A $15,000-$25,000
      Rest of Materials $7,000-$10,500

      Polttomoottori ja vaihteisto on noin 6ke. Kaikki muu on samaa myös sähköautossa
      Eli polttiksessa on voimalinjan ohessa 80% muuta tekniikkaa tai kustannusta mirkä on samat sähköautossa.

      Näitä on aika helppo hakea netistä jos vaan haluaa kaivaa faktat eikä vain tarinoida.

      • Anonyymi

        Jos golfiin menee pyöreästi tonni terästä niin se on luokkaa tuhat euroa. Mitäköhän materiaalista se loppu 14000 dollaria tulee? Tältä pohjalta epäilen, että työn osuus on suurempi.


    • Anonyymi

      No sehän riippuu kenen osilla kastaan..onhan laakereissakin eroja yöllä ja päivällä jos vertaa kiinan laakeri ja skf tai koyo, samoiten stefoissa on laatueroja..toiset kovettuu muutamassa vuodessa.. jos haluaa sähköauton kasata halvalla niin sen pystyy tekemään kiinan osilla..esim itselläni on 92 Murray amerikkalainen ja terän laakerit tuumaset laatulaakerit ja hinhnapyörän laakerit made in China ...epäilen että teslakin alkaa käyttämään kiinan osia kun kilpailu kovenee..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Järkyttävä tieto Purrasta

      Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      218
      4260
    2. Näin asia on

      Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      22
      3289
    3. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

      Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      261
      1898
    4. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

      Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      5
      1297
    5. Aavistan tai oikeastaan

      tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      38
      1207
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

      Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Ikävä
      154
      1133
    7. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

      https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      95
      844
    8. Uskotko että halaatko

      Kaivattuasi koskaan vai et?
      Ikävä
      63
      745
    9. Tiistaipäivää pakkastakin on

      Hyvää päivää huomentakin. Olin vähän kaupungilla käymässä 😊❤️🌞❄️☕
      Ikävä
      176
      730
    10. Sulla on upeat pakarahalihakset

      todella hyvä muoto...
      Ikävä
      30
      717
    Aihe