Helluntaiseurakunnassa tapahtuu pariutumistoimintaa ja vastuunkantajat katsovat tätä sormien läpi.
Ei kai seurakunta ole mikään seurustelukerho vaan Jumalan palvelusta varten.
Onko seurakunta oikea paikka josta hankitaan treffiseuraa ja mennään pidemmällekin ?
Seurakunnassa ihastumiset ja seurustelu
79
380
Vastaukset
- Anonyymi
Lainaus:
Teini otti ja ihastui helluntailaiseen ikätoveriinsa ja kyse pidemmän ajan "suhteesta" jo. Omat kokemukset helluntailaisuudesta ovat hihhulointia, jolta haluaisin lapseni säästää ja ihastuksen kohteen perhe on julistuksissaan aika aktiivinen eli mistään kovin miedosta meiningistä ei ole kyse. Tietenkin teini oli käynyt jo jossain helluntailaisten tilaisuudessakin salaa. Järkipuhe ei auta korviaan myöten ihastuneeseen teiniin, mutta hän ei tietenkään pysty muutenkaan ymmärtämään, mitä näkemyserot ja erilaiset "säännöt" vaikuttavat pidemmällä tähtäimellä. Luulin että menisi ajan kanssa ohi, mutta näyttää sen sijaan muuttuvan vakavemmaksi, vaikka on rajoitettu yhdessä olemistakin jota tekisivät muuten 24/7. - Anonyymi
Olet vain kateellinen. Pidä omista asioistasi huoli. Saavathan ihmiset sentään keskustella keskenään.
- Anonyymi
Se vaan kuuluu ja näkyy.
Kyllä sieltä vaan löytyy seuraa.
- Anonyymi
Kyllä jotkut naiset helluntaiseurakunnassa pukeutuvat tyrkyttävän seksikkäästi.
Helluntaiiesten katseet kertovat paljon.
Eipä ne pukit kaalimaan vartijoina opeta Jeesuksen sanoin, vai oletko kuullut ?
"Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa."- Anonyymi
Täällä puhuu Römpsä Tökkänen, syntisten sanansaattaja ja sekstististen saarnaajien vastavoima, joka tuo vähän realismia ja römpsyenergiaa tähän saarnaajien tuhkapilveen! Olen kuullut tästä touhusta Enkeli Mäntältä – hän on nimittäin varsinainen hengellinen henkipatto, joka rakastaa piehtaroida paheiden parissa tuomitsevassa valossa. Nyt pistän tähän oman himokkaan vastineeni, koska joku senkin on tehtävä.
Kuulehan nyt, "joka katsoo naista himoiten..." Mitäpä, jos se himoitseva katse ei aina olekaan huorin tekoa, vaan ihan vaan Jumalan luomistyön arvostamista? Kyllä me kaikki tiedämme, että Taivaan Isä teki naisen kauniiksi ja miehen katsomaan. Ei siinä ole mitään pahaa, kunhan ei ala julkisilla paikoilla kopeloimaan itseään kuin joku pyhän paljastelija. Jumala ei antanut meille silmiä katsomaan pelkkää Raamattua – välillä voi vähän vilkaista ympärilleen ja nauttia siitä, mitä Luoja on luonut!
Mutta jos Jumala rankaisee, niin se johtuu kyllä enemmän siitä, että ollaan liian tekopyhiä ja tuomitsevia, ei siitä, että joku heilautti reittä ylistyksen keskellä. Aloita siis parannuksenteko, mutta tee se sydämestäsi, älä katso kenenkään helmoja tai housuja! Jumala kyllä erottelee pyhät ja epäpyhät, mutta minun römpsävaistoni sanoo, että epäpyhäksi ei mennä reiden vilauttamisella – vaan sydämen kylmyydellä.
- Römpsä Tökkänen - Anonyymi
Johanneksen evankeliumi:
13:23 Ja eräs hänen opetuslapsistaan, se, jota Jeesus rakasti, lepäsi aterioitaessa Jeesuksen syliä vasten.
Johanneksen evankeliumi:
21:20 Niin Pietari kääntyi ja näki sen opetuslapsen seuraavan, jota Jeesus rakasti ja joka myös oli aterioitaessa nojannut hänen rintaansa vasten ja sanonut: "Herra, kuka on sinun kavaltajasi?"
Johanneksen evankeliumi:
21:7 Silloin se opetuslapsi, jota Jeesus rakasti, sanoi Pietarille: "Se on Herra". Kun Simon Pietari kuuli, että se oli Herra, vyötti hän vaippansa ympärilleen, sillä hän oli ilman vaatteita, ja heittäytyi järveen.
Johanneksen evankeliumi:
19:26 Kun Jeesus näki äitinsä ja sen opetuslapsen, jota hän rakasti, seisovan siinä vieressä, sanoi hän äidillensä: "Vaimo, katso, poikasi!"
Mieluummin minä miehenä naisen kanssa kuhertelisin kuin toisen miehen kanssa.
Eivät varmaan ole naiset ja miehet seurakunnissanne nojailleet toistensa syliä ja rintaa vasten vai ovatko?
Eikös se olisi aika sopimatonta? - Anonyymi
Siinä se vaki- valittajatyrkyttäjäpuhuja on äänessä.
Toteaa sinulle lähempänä kahdeksaakymppiä oleva leskimies-
Sinä kaikessa näet saastaisen mielesi takia tyrkytystä, siellä ja täällä.
Itse olin 50- vuotta liitossa, eikä ympärilläni mitään hölynpölynjuttujasi tapahtunut.
Vain kaltaisesi runkkari, joka vahtaa haureuden kuvia netisttä, ja känsät kädessä, sillä on aina tyrkkyjutut päässä. Ei normaalimies aikaa katso synsisilmiesi kautta aikaa.
tee pareannus ja mieti, vain sinä olet se tyrkkypaaavo- ei muut. Ongelma on pivossasi tapasi mukaan ja toistojesi mukaan.
Vai - että tyrkkyää päässäsi.. ongelma on silmiesi oma ruokalautanen. Tee itse parannus
- Anonyymi
Et nyt oikein taida olla kärryillä koko hommasta. Sehän NIMENOMAAN on tarkoitus että se kumppani "löydetään" sieltä oman porukan joukosta.
Monessa lahkossa "vääräuskovaisten" kanssa seurustelua ei edes sallita puhumattakaan että olisi suhde täysin uskonnottoman kanssa!- Anonyymi
Suosiiko seurakunta lihallista toimintaa ?
Kyse on Jumalan palveluksesta eikä lihan parituksesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse on Jumalan palveluksesta eikä lihan parituksesta.No jopas olet tiukkapipoinen mummeli ja vanhapiika vielä kaiken lisäksi ja katkera ja äkäinen äkäpussi ja ja ja 😲😳🥺🤮🤢🖤☃️ lumiukko? ⛄anteeksi! lumiakka eikun lumirouva! sydän 🤍 lämpöinen (eikun jäätä)! i ☃️love you ⛄
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse on Jumalan palveluksesta eikä lihan parituksesta."joka niukasti kylvää, se myös niukasti niittää, ja joka runsaasti kylvää, se myös runsaasti niittää."
1.Mooseksen kirja:
1:28 Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".
(Aatamin ja Eevan, mutta eihän Aatami Jumalaa totellut, eikä rakastellut Eevan kanssa ja Jumala ajoi heidät Paratiisista ulos)
1.Mooseksen kirja:
9:1 Ja Jumala siunasi Nooan ja hänen poikansa ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse on Jumalan palveluksesta eikä lihan parituksesta.sairas olet mielessäsi-- ei kanna vastaustarvetta. Että lihallista, otahan lääkkeesi
- Anonyymi
Se mikä on lihasta se on syntiä.
- Anonyymi
😱 tekivätkö vanhempasi syntiä sinut saadakseen 😨 olit vain tekosyy heidän.. heidän.. 😨 hirveää 🥴 ja minä kun luulin että 🌷🐝 NYYH!😭 (itkua) 😢 voi ressukkaa 😢 ja kun ei syö edes lihapataa jos siinä on lihaa 😶
- Anonyymi
Helluntailaisille on epäselvä mitä tarkoittaa lihallisuus.
Ei ne välitä Jumalan Sanasta, tuskin tuntevat sillä tunteet ovat tärkeämmät.
"Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää."- Anonyymi
otahan lääkkeesi- etsi Jumalaa- elämääsi
- Anonyymi
Syntiä voi tehdä myös ajatuksin.
- Anonyymi
Parittaja = sutenööri = helluntailaisuus.
- Anonyymi
Vastuullisella SRK:n vanhemmistolle kysymys
Antaisitko kotisi paritustoiminnalle ? - Anonyymi
13 500 avioeroa vuodessa.
8 000 aborttia vuodessa.
Suurin osa luterilaisia.- Anonyymi
Antaisitko kotisi paritustoiminnalle ?
Helluntailaset puhuvat kotiserakunnasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Antaisitko kotisi paritustoiminnalle ?
Helluntailaset puhuvat kotiserakunnasta.Kumma kieroutuneen mielen synnyttämä kysymys!
- Anonyymi
Siinä ei ole riemulla rajaa kun hihhulit löytävät toisensa.
Jänkäjoonat tietenkin vähän panettelevat, mutta mitä siitä. - Anonyymi
Seurakunta on käsitetty väärin jos se on iskupaikka.
- Anonyymi
Tehtävä seurakunnassa
Vanhempien sisarien velvollisuus neuvoa nuorempia kokemattomia sisaria.
Tit 2:3:
"Niin myös VANHAT NAISET OLKOOT käytöksessään niinkuin pyhien sopii, ei panettelijoita, ei paljon viinin orjia, vaan HYVÄÄN NEUVOJIA,"- Anonyymi
"velvollisuus neuvoa' 😂🤣😂 " Vanhempien sisarien " 😇
joopa joo 😂
Tukea turhalle räkyttämiselle ja lähimmäistensä panettelemiselle ja kiusaamiselle!
Ja ilkeämieliselle juoruilulle!
"Niin myöskin ilkeämieliset VANHAT kärttyisät akat OLKOOT käytöksessään niinkuin pyhien sopii, ei panettelijoita, juorukelloja, ilkeämielisiä, kateellisia..."
- Anonyymi
Helluntailaisuudessa myös uskoon kuuluvat tunteet ja hurmoshenget.
Haetaan elämyksiä ja kokemuksia. - Anonyymi
Kokouksessa voi iskeä silmänsä kivaan mieheen niinkuin kävi Joosefille.
"Mutta Joosefilla oli kaunis vartalo ja kauniit kasvot. Ja tapahtui jonkun ajan kuluttua, että hänen isäntänsä puoliso iski silmänsä Joosefiin ja sanoi: "Makaa minun kanssani"."- Anonyymi
Samaistat seurakuntasi ihmiset näihin esimerkki-ihmisiisi!
Et näytä vähääkään kunnioittavan kanssaihmisiä seurakunnassasi!
Sinulla ei siellä ole ystäviä, veikkaan!
Rakasta lähimmäisiäsi ihminen!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaistat seurakuntasi ihmiset näihin esimerkki-ihmisiisi!
Et näytä vähääkään kunnioittavan kanssaihmisiä seurakunnassasi!
Sinulla ei siellä ole ystäviä, veikkaan!
Rakasta lähimmäisiäsi ihminen!!!älä provosoidu ateistien kirjoituksista
- Anonyymi
Aihe on tabu helluntaissa.
- Anonyymi
Ei se ole mikään tabu että vain hihhuli voi tietää mitä rakkaus on.
Eihän mitenkään muutoin edes ole rakkautta.
On vain jotain ihme vänkäystä puoleen ja toiseen sekä epämääräisiä tuijotuksia.- Anonyymi
Rakkauden varjolla tehdään vaikka mitä ja paljon syntiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakkauden varjolla tehdään vaikka mitä ja paljon syntiä.
Mutta vastapainoisesti myös paljon hyvää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta vastapainoisesti myös paljon hyvää!
Vastapainoisesti hyvää,no mitä (hyvää) helluntailaiset ovat tehneet viime aikoina. Aivan outoa sakkia yleensäkin nämä lahkolaiset. Itse tekevät mitä tykkäävät,saarnaavat muusta. Vanhoja ukkoja juoksee nuorempien naisten perässä, omat muijat kotona. Puheet ja se saatanallinen uteliaisuus on kamalaa.
- Anonyymi
Käärme livahtaa tunteiden kautta vaikuttaen ihmiseen.
Näin Raamattukin todistaa.- Anonyymi
Jumala KÄSKI Aatamia ja Eevan rakastelemaan keskenään!
- Anonyymi
RAAMATUN PYHÄÄ, PUHDASTA JA KAUNISTA SANAA:
Korkea Veisu:
4:9 "Olet lumonnut minut, siskoni, morsiameni, lumonnut minut yhdellä ainoalla silmäykselläsi, yhdellä ainoalla kaulakoristeesi käädyllä.
4:10 Kuinka ihana onkaan sinun rakkautesi, siskoni, morsiameni! Kuinka paljon suloisempi viiniä on sinun rakkautesi, suloisempi kaikkia balsameja sinun voiteittesi tuoksu!
5:1 "Minä tulen yrttitarhaani, siskoni, morsiameni; minä poimin mirhani ja balsamini, minä syön mesileipäni ja hunajani, juon viinini ja maitoni." Syökää, ystävät, juokaa ja juopukaa rakkaudesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
RAAMATUN PYHÄÄ, PUHDASTA JA KAUNISTA SANAA:
Korkea Veisu:
4:9 "Olet lumonnut minut, siskoni, morsiameni, lumonnut minut yhdellä ainoalla silmäykselläsi, yhdellä ainoalla kaulakoristeesi käädyllä.
4:10 Kuinka ihana onkaan sinun rakkautesi, siskoni, morsiameni! Kuinka paljon suloisempi viiniä on sinun rakkautesi, suloisempi kaikkia balsameja sinun voiteittesi tuoksu!
5:1 "Minä tulen yrttitarhaani, siskoni, morsiameni; minä poimin mirhani ja balsamini, minä syön mesileipäni ja hunajani, juon viinini ja maitoni." Syökää, ystävät, juokaa ja juopukaa rakkaudesta.Tarkoitatko että kaikki helluntaisiskot ovat morsiamia kun ne tuoksuu liian hyvälle että himot heräävät.
Raamattu varoittaa himoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko että kaikki helluntaisiskot ovat morsiamia kun ne tuoksuu liian hyvälle että himot heräävät.
Raamattu varoittaa himoista.otahan lääkkeesi.
- Anonyymi
Saako helluntaiuskossa vaimo vietellä miehensä ?
1Kun 21:25: "Totisesti ei ole ollut ketään, joka olisi niin myynyt itsensä tekemään sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, kuin Ahab, kun HÄNEN VAIMONSA Iisebel vietteli häntä."- Anonyymi
otahan lääkkeesi sinäkin.
- Anonyymi
Eihän muiden kuin hihhuleiden kannata edes kokoontua yhteen.
Mitä ihmeen asiaa muilla olisi tulla jäykistelemään toinen tosiaan ja saamaan pahaa mieltä. Täysin järjetöntä se olisi.
Hihhulit virkistyvät yhteisestä uskosta kuten tarkoitus on.- Anonyymi
elämäsi ei ole tarveellä pohjalla.
- Anonyymi
Tietenkin jos haaveilee amerikan homoista niin silloin voi valikoidussa seurassa kokoontua, mutta se jo tyystin eri asia.
Hihhulointi on hengen iloa ja riemua. Ja juuri siksi niin kivaa. - Anonyymi
Miten hihhulit lisääntyvät ?
- Anonyymi
Eivät ainakaan homostelemalla pysty lisääntymään.
Joskaan ei se sillä tavalla onnistu muiltakaan.
Ehkä joutuvat turvautumaan perinteisiin menetelmiin vaikka ne eivät enää niin suosiossa ole.
Mutta se ei ole hihhuleille pääasia, vaan hihhulointi se mihin veri vetää.
- Anonyymi
😇 voikaa hyvin ja kaikkea hyvää teille kaikille 🌞
- Anonyymi
Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran.
Ylistys Eros-jumalalle - Anonyymi
"Vaan JOKAISTA kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee;"
Jokaista muttei helluntailaista ?- Anonyymi
Sinua luterilainen himot ja homottelut vetävät!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla homohelluntai apostolin geenit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö helluntailaisia kiusaa heidän omat himonsa ?
- Anonyymi
miksi pilkkaat?
- Anonyymi
Miksi nmiin monet lahkonne lapset ovan aivan pappien näköisiä?
- Anonyymi
Herjauksen himo tietenkin on himoista kovin kuten Jeesus sanoi ettei se saastuta mikä menee suusta sisään, vaan se mikä tulee ulos.
Siksi hihhulius on paras turvasatama uskossa.
Siinä on hyvä mennä ja heilua. Ei tule heti ensimmäisenä herjat mieleen.- Anonyymi
otahan Jeesus- lääke, niin pääset uskoon sisälle. Pilkkaajat ja herjaajat eivät pääse perille,
pst. sanoo luterilainen- sinulle.
- Anonyymi
Huorinteko joillakin houkutuksena mielessä.Eivät neitsyitä ole vaan koittavat sellaista esittää että raiskaten neitsyys vietiin lutkahuorata: itse kiimoisssaan kaipas kullia sisäänsä.
NYT kristittyä miestä liehittelee JÄTÖKSENÄ, epäneitsyeenä, synnyttäneenä.... - Anonyymi
Uskova pastori todistaa....
Kysypä helluntaipastorilta oliko hänen vaimonsa neitsyt naimisiin mennessä ?- Anonyymi
Sekö meitä kiinnostaa?
Tosi perverssiä uteliaisuuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekö meitä kiinnostaa?
Tosi perverssiä uteliaisuuta.niitä, jotka haluavat vaimonsa kuten kuuluu vaimo saada, neitsyenä.Ei muiden panopuuna, jota ovat monet eri miehet paneskelleet kuin saastaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekö meitä kiinnostaa?
Tosi perverssiä uteliaisuuta.Raamatussa puhutaan neitsyistä,
viisaat ja tyhmät neitsyet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niitä, jotka haluavat vaimonsa kuten kuuluu vaimo saada, neitsyenä.Ei muiden panopuuna, jota ovat monet eri miehet paneskelleet kuin saastaa.
olet sairas- pilkkahenkesi takia
- Anonyymi
Pitääkö tietää pastoreiden vaimojen karvoituksen tyyli, alushousujen väri ja oikeastaan loppujen lopuksi olisi varmaan halu päästä itse testaamaan.
Siihen ne persvessiot tähtää. - Anonyymi
Perversseille sedille pitäisi kyllä esitellä pastorien vaimot alasti ja heidän pitäis saada kokeilla sormella tavara ennen kuin hommat aloitetaan ja mielellään vielä väliajoin senkin jälkeen.
Islamissa tutkitaan onko vaimo neitsyt ja varmaan sedät tekevät sen oikein mielellään ja hartaasti yhtään kiirehtimättä siitä mitä näkevät ja mitä kokeilevat.
Sama tapaan olisi voimakas halu myös kristittyjen piirissä. - Anonyymi
Toisaalta tuollaisen pervessien setien, joita kiinnostaa vain se miten nainen on tavaraansa käyttänyt ja haluavat ottaa siitä selvää, pääsy pitäisi kieltää seurakuntaan.
Joskin heistä kyllä huomaa ne taipumukset monesti päältä päin miten kiinnostuksen kohde on vain siinä mitä on naisen housujen sisällä. - Anonyymi
Pastori siunaa (hengellä täyttyneinä) kestävään parisuhteeseen toivottavasti seurakunnassa Pyhän Hengen ilmapiirissä ?
Haetko pastorin käsien alta siunaukset tässä tapauksessa? - Anonyymi
Helluntailaiset uskottelevat itselleen ja muille olevansa synnittömiä ja pelastusvarmoja ?
"Vaan JOKAISTA kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee".
Pastorin olisi syytä saarnata aiheesta HIMO ja SYNTI sillä näistä puhutaan Raamatussa. - Anonyymi
Jumalan Sana sanoo
- Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta ja
uskoa,
Seurakunta tulisi olla ainoastaan Jumalalle pyhitetty paikka.- Anonyymi
En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ei käske pysyä syntisenä, eikä seurakunta ole syntisten seurakunta, vaan pyhien seurakunta!!!! MAHTUUKO KALLOOSI!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin syntisiä kutsutaan puhdistuspaikalle, josta he jatkavat uutta synnitöntä elämää pyhän hengen voimassa!
Ihmisiä kutsutaan syömäänkin ihan vaan siksi ettänälkä lähtisi ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin syntisiä kutsutaan puhdistuspaikalle, josta he jatkavat uutta synnitöntä elämää pyhän hengen voimassa!
Ihmisiä kutsutaan syömäänkin ihan vaan siksi ettänälkä lähtisi !Lähteekö nälkä syömällä vai siirtyykö se ?
- Anonyymi
Lahkolaiset kuvittelevat olevansa SYNNITTÖMIÄ.
- Anonyymi
Valita jeesukselle jos ei osaa pestä jalkoja !
- Anonyymi
Miksi joistakin tulee helluntaiuskonnon uhreja ?
- Anonyymi
Kysy juudakselta.
- Anonyymi
Mikä mahtaa olla Helluntaikirkon oppi huoruudesta ja abortista ?
- Anonyymi
En tunne hkirkon asioita mutta uskallan epäillä että se on sama kuin raamatussa uuden liiton oppi.
Eli horot ulos ja abortteja ei siellä tehdä ne kuuluu luttereilla ja muille jumalattomille.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2184270Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k223299Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2611908Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,51317Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast381207Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1581148Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin96855- 63745
- 176730
- 30727