Kun täyssähköautoja alkoi tulla markkinoille, niin silloin sähköautointoilijat kilvan kehuivat sitä, että sähköautoissa ei tarvita vaihteistoa. Sähköpetterien mukaan yksi vikakohde saatiin silloin kokonaan pois, ja sen seurauksena sähköauton luotettavuus parani huomattavasti. Hurmoshenkisimmät sähköautohörhöt naureskelivat silloin itselataavan hybridi-Toyotan nerokkaalle portaattomasti välityssuhdetta muuttavalle HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinjalle, koska se oli heidän mielestään liian monimutkainen.
Viimeisten tietojen mukaan nyt aletaan parempiin sähköautoihin laittaa vaihteistoja, jotta autojen ominaisuuksia saataisiin paremmiksi. Sähköautojen voimalinjaan halutaan siis yhdet hammaspyörähäviöt lisää. Sähköautotkin alkavat sen jälkeen muistuttaa enemmän hybridi-Toyotaa, koska sähkömoottorin ja vetopyörästön välissä on vaihteisto.
Kun ihmiset hyväksyvät sähköautoonkin vaihteiston, niin sen jälkeen pitkiin latausaikoihin kyllästyneet ihmiset haluavat autoon myös polttomoottorin, jotta pitkällä reissulla ajaminen olisi helpompaa ja nopeampaa. Silloin alammekin jo lähestyä itselataavaa hybridi-Toyotaa käytön helppoudessa.
Tästä opimme sen, että Toyota voi nyt näyttää tietä siihen, millaisia sähköautoja ihmiset todella haluavat käyttää. Toyota suoritti nämä tutkimukset jo 1990-luvulla, ja sen jälkeen se on valmistanut miljoonia mainioita täyshybridiautoja kaikkialle maailmaan. Käyttäjät ovat olleet hybridiautoihin todella tyytyväisiä, ja siksi Toyota on Suomessakin kiistaton kunkku.
https://www.is.fi/autot/art-2000010890472.html
Toyota näyttää tietä?
56
289
Vastaukset
- Anonyymi
Ja tänä vuonna Tojo alkaa suoltaa markkinoille Solid state -akuilla varustettuja sähköautoja, joilla ajaa yhdellä latauksella yli 1000 km, joiden akut ei räjähtele tai syty tuleen ja jonka lataa nopeammin kuin bensaa tankkaus kestää.
Jos omistaa Teslan sähköauton, niin nyt on viimeinen hetki päästä siitä eroon, ennenkuin auton arvo romahtaa.- Anonyymi
Vielä ehtii ajaa muutankin Teslan, ennenkuin Toyotan ihmeakut tulevat markkinoille. Todennäköisesti Teslalla ne kuitenkin ovat aikaisemmin myynnissä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vielä ehtii ajaa muutankin Teslan, ennenkuin Toyotan ihmeakut tulevat markkinoille. Todennäköisesti Teslalla ne kuitenkin ovat aikaisemmin myynnissä.
En ole kuullut että Tesla vaihtaisi akkutekniikkaansa tai rakentaisi akkutehdasta Solid state -akuilla. Toyotan akkutehdas niitä jo suoltaa kotimaan testimarkkinoille. Akkupattereita Toyotakin käyttää, koska se mahdollistaa massavalmistuksen, mutta materiaalit on uusia. Tesla ei saa automalleistaan uusia versioita aikaiseksi ja akkutekniikka vanhenee käsiin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En ole kuullut että Tesla vaihtaisi akkutekniikkaansa tai rakentaisi akkutehdasta Solid state -akuilla. Toyotan akkutehdas niitä jo suoltaa kotimaan testimarkkinoille. Akkupattereita Toyotakin käyttää, koska se mahdollistaa massavalmistuksen, mutta materiaalit on uusia. Tesla ei saa automalleistaan uusia versioita aikaiseksi ja akkutekniikka vanhenee käsiin.
Jos olet huomannut, niin Toyota hehkuttaa vuosien päästä tulossa olevaa tekniikkaa, kuin se olisi jo tuotantoon menossa. Muut kertovat siitä vasta, kun se menee tuotantoon. Syykin on selvä. Tulevan tekniikan liian aikainen hehkuttaminen haittaa nykyisen tuotannon myymistä, mutta kun Toyotalla ei oikeastaan ole sitä tuotantoa, niin haitta on pieni.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos olet huomannut, niin Toyota hehkuttaa vuosien päästä tulossa olevaa tekniikkaa, kuin se olisi jo tuotantoon menossa. Muut kertovat siitä vasta, kun se menee tuotantoon. Syykin on selvä. Tulevan tekniikan liian aikainen hehkuttaminen haittaa nykyisen tuotannon myymistä, mutta kun Toyotalla ei oikeastaan ole sitä tuotantoa, niin haitta on pieni.
Kun Toyota lanseeraa uuden automallin, niin sitä valmistetaan ja testataan vain Japanin markkinoilla 1-2 vuotta ennenkuin sitä aletaan myydä maailmalla. Saksalaiset myy protoja kaikkine lastentauteineen ja asiakkaat testaa ja vielä makseaa siitä testauksesta. Toyotan aikataulu sähköautojen suhteen on ollut tiedossa jo ainakin 5 vuotta. Enemmän tästä on haittaa kilpailijoille, joiden sähköautojen myynti sakkaa, kun vanha tekniikka ei enää käy kaupaksi uutta odotellessa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kun Toyota lanseeraa uuden automallin, niin sitä valmistetaan ja testataan vain Japanin markkinoilla 1-2 vuotta ennenkuin sitä aletaan myydä maailmalla. Saksalaiset myy protoja kaikkine lastentauteineen ja asiakkaat testaa ja vielä makseaa siitä testauksesta. Toyotan aikataulu sähköautojen suhteen on ollut tiedossa jo ainakin 5 vuotta. Enemmän tästä on haittaa kilpailijoille, joiden sähköautojen myynti sakkaa, kun vanha tekniikka ei enää käy kaupaksi uutta odotellessa.
Joo joo. BYD tekee uutta BZ3X mallia Kiinassa ja Suzuki eVitaraa, eli Urpo Cruiseria Intiassa. Niitä ei ole kyllä ajettu Japanissa vuosikausia.
- AnonyymiUUSI
Nuo Solid state -akut ovat ylimainostettuja eikä merkittävästi eroa nykyisistä akuista. Eikä Toyota ala niitä suoltamaan markkinoille kuten kuvittelet. Etenkin kun Toyota ei ole edes ensimmäinen Solid state -akkujen valmistaja.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kun Toyota lanseeraa uuden automallin, niin sitä valmistetaan ja testataan vain Japanin markkinoilla 1-2 vuotta ennenkuin sitä aletaan myydä maailmalla. Saksalaiset myy protoja kaikkine lastentauteineen ja asiakkaat testaa ja vielä makseaa siitä testauksesta. Toyotan aikataulu sähköautojen suhteen on ollut tiedossa jo ainakin 5 vuotta. Enemmän tästä on haittaa kilpailijoille, joiden sähköautojen myynti sakkaa, kun vanha tekniikka ei enää käy kaupaksi uutta odotellessa.
Hah hah haa... Vai onko Toyotan tekniikka jotain uutta? Toyota-fani osoittaa taas olevansa idiootti.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En ole kuullut että Tesla vaihtaisi akkutekniikkaansa tai rakentaisi akkutehdasta Solid state -akuilla. Toyotan akkutehdas niitä jo suoltaa kotimaan testimarkkinoille. Akkupattereita Toyotakin käyttää, koska se mahdollistaa massavalmistuksen, mutta materiaalit on uusia. Tesla ei saa automalleistaan uusia versioita aikaiseksi ja akkutekniikka vanhenee käsiin.
Tähän asti Toyota on osoittanut, että se ei osaa tehdä sähköautoja ollenkaan. Eikä noista Solid state -akkujen ylivoimaisuudesta ole ainuttakaan todistetta. Toyota ei ole julkaissut yhtäkään tuollaista autoa, jota olet väittänyt olevan olemassa. Toyota ei myy yhtäkään 1000 km rangella olevaa sähköautoa edes Japanissa tänä vuonna.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kun Toyota lanseeraa uuden automallin, niin sitä valmistetaan ja testataan vain Japanin markkinoilla 1-2 vuotta ennenkuin sitä aletaan myydä maailmalla. Saksalaiset myy protoja kaikkine lastentauteineen ja asiakkaat testaa ja vielä makseaa siitä testauksesta. Toyotan aikataulu sähköautojen suhteen on ollut tiedossa jo ainakin 5 vuotta. Enemmän tästä on haittaa kilpailijoille, joiden sähköautojen myynti sakkaa, kun vanha tekniikka ei enää käy kaupaksi uutta odotellessa.
Toyota on muuttanut aikatauluansa koko ajan ja nämä solid state -akutkin ovat jo vuosia myöhässä eikä tule tänä vuonnakaan. Ja ainakin Toyotan tähän asti myymät sähköautot ovat olleet paskoja romuja.
Ja pidätkö muka Bz4X:ää hyvänä sähköautona? Sekin oli aika paska romu ja huono sähköauto.
- Anonyymi
Toyota näyttää tietä miten ilmastoa lämmitetään.
- Anonyymi
Taas seniili juoppovaari on löytänyt ihmettelemisen aihetta. Ja kuten aina ennenkin se yrittää jotenkin liittää vanhan maailman latauskelvottomat fossiilipolttimet tämän päivän aiheisiin.
Aika epätoivoinen haku tälläkin kertaa.- Anonyymi
Prius myy niin, että myynti piti lopettaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Prius myy niin, että myynti piti lopettaa.
Kaikissa Toyotan automalleissa taitaa jo olla sama hybriditekniikka kuin Priuksessa, joten ihmiset ostavat näitä halvempia "kevyt"-Priuksia.
- Anonyymi
Eihän sähköautossa tarvita ollenkaan vaihteistoa. Aloituksessa on paha asiavirhe.
- AnonyymiUUSI
Kyllä tarvitaan. Suurilla nopeuksilla sähkömoottorin vääntö ei riitä ylläpitämään nopeutta varsinkin ylämäissä.
- AnonyymiUUSI
Alennusvaihde on jokaisessa sähköautossa .
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Alennusvaihde on jokaisessa sähköautossa .
Ei ole käytössä vaikka niin kuvittelet.
- Anonyymi
Olipa taas huippu hauska ja naurettava avaus Toyotaa rakastavalta höpsöltä.
- Anonyymi
Viinissä on totuus?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viinissä on totuus?
Ei se totuus pelkällä viinillä löydy. Monissa ongelmatilanteissa on tarvittu vahvempiakin juomia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viinissä on totuus?
Taitaa olla viiniä väkevämpää päässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla viiniä väkevämpää päässä.
Väärä väite. Tänään ei ole juotu kahvia väkevämpää juomaa.
- Anonyymi
Itselataava hybridi-Toyota on edelleen kunkku näissä hybridihommeleissa. Toyotan käyttämä HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinja toimii erittäin hienosti, ja sen kestävyys on melkein rajaton. Euroopassa tehdyt ladattavat hybridit ovat täyttä kuraa asiantuntijan mielestä. Toyotan suuri suosio ei siis ole sattumaa.
https://www.is.fi/autot/art-2000010955083.html- Anonyymi
Sitä sinun rakastamaasi Toyotaa ladataan bensiinillä, ei se mitään itse lataa. Se ei liiku metriäkään ilman bensiiniä jolla se ladataan. Samalla se mukavasti lämmittää ilmastoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä sinun rakastamaasi Toyotaa ladataan bensiinillä, ei se mitään itse lataa. Se ei liiku metriäkään ilman bensiiniä jolla se ladataan. Samalla se mukavasti lämmittää ilmastoa.
Et siis ymmärrä ollenkaan itselataavan hybridi-Toyotan nerokasta perusideaa. Harva ihminen sen ymmärtää, ja siksi palstoilla onkin paljon näitä tyhmiä kirjoituksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis ymmärrä ollenkaan itselataavan hybridi-Toyotan nerokasta perusideaa. Harva ihminen sen ymmärtää, ja siksi palstoilla onkin paljon näitä tyhmiä kirjoituksia.
Kaikilla ajatus ei vaan toimi. Sille emme mitään mahda.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis ymmärrä ollenkaan itselataavan hybridi-Toyotan nerokasta perusideaa. Harva ihminen sen ymmärtää, ja siksi palstoilla onkin paljon näitä tyhmiä kirjoituksia.
Kulkeeko tojosi ilman bensaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kulkeeko tojosi ilman bensaa?
" Kulkeeko tojosi ilman bensaa? "
Täysin typerä kysymys, jollaisen voi esittää vain kiihottuneessa mielentilassa oleva sähköautointoilija. Itselataava hybridi-Toyota on bensiinikäyttöinen auto, joten kyllä se tarvitsee liikkuakseen vähän bensiiniä. Toyota kuitenkin kuluttaa bensiiniä niin vähän tavalliseen autoon verrattuna, että sen käyttö on erittäin järkevää.
Minulla oli aiemmin suurehko saksalainen automaattivaihteinen auto, joka vei maantieajossa bensaa 8,5 l/100 km, ja kaupunkiajossa kulutus oli peräti 15 l/100 km. Koriltaan suunnilleen samankokoinen itselataava hybridi-Toyota kuluttaa maantieajossa 4,2 l/100 km ja kaupunkiajossa 4 - 4,5 l /100 km. Olen siis pystynyt vähentämään päästöja erittäin paljon ostamalla itselataavan hybridi-Toyotan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Kulkeeko tojosi ilman bensaa? "
Täysin typerä kysymys, jollaisen voi esittää vain kiihottuneessa mielentilassa oleva sähköautointoilija. Itselataava hybridi-Toyota on bensiinikäyttöinen auto, joten kyllä se tarvitsee liikkuakseen vähän bensiiniä. Toyota kuitenkin kuluttaa bensiiniä niin vähän tavalliseen autoon verrattuna, että sen käyttö on erittäin järkevää.
Minulla oli aiemmin suurehko saksalainen automaattivaihteinen auto, joka vei maantieajossa bensaa 8,5 l/100 km, ja kaupunkiajossa kulutus oli peräti 15 l/100 km. Koriltaan suunnilleen samankokoinen itselataava hybridi-Toyota kuluttaa maantieajossa 4,2 l/100 km ja kaupunkiajossa 4 - 4,5 l /100 km. Olen siis pystynyt vähentämään päästöja erittäin paljon ostamalla itselataavan hybridi-Toyotan.Saksa on piikki toyotistien lihassa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
" Kulkeeko tojosi ilman bensaa? "
Täysin typerä kysymys, jollaisen voi esittää vain kiihottuneessa mielentilassa oleva sähköautointoilija. Itselataava hybridi-Toyota on bensiinikäyttöinen auto, joten kyllä se tarvitsee liikkuakseen vähän bensiiniä. Toyota kuitenkin kuluttaa bensiiniä niin vähän tavalliseen autoon verrattuna, että sen käyttö on erittäin järkevää.
Minulla oli aiemmin suurehko saksalainen automaattivaihteinen auto, joka vei maantieajossa bensaa 8,5 l/100 km, ja kaupunkiajossa kulutus oli peräti 15 l/100 km. Koriltaan suunnilleen samankokoinen itselataava hybridi-Toyota kuluttaa maantieajossa 4,2 l/100 km ja kaupunkiajossa 4 - 4,5 l /100 km. Olen siis pystynyt vähentämään päästöja erittäin paljon ostamalla itselataavan hybridi-Toyotan.Prius kuluttaa 120 km/h noottoritienopeudella alle 4 l/100 km, eli n. 3,8-3,9. Pienemmälläkin kulutuksella pääsee jos viitsii ajaa isommat ylämäet puolella vauhdilla.
- Anonyymi
Aloituksen on kirjoittanut mies menneestä maailmasta.
- Anonyymi
J.Karjalaisen sanoin: Mennyt mies on historiaa!
- Anonyymi
Aloitus osoittaa mitä tapahtuu kun näppiksen ääreen päästää hemmon jossa yhdistyy alkoholin liikakäyttö, senilismi ja Toyota-fundalismi.
Pakko suoltaa jotain tojotaan liittyen vaikka tojotalla ei ole mitään yhteyttä sähköautojen vaihteisiin tai niiden puuttumiseen.
Pakko avautua vaikka ei oikeasti ole mitään sanottavaa. - Anonyymi
Toyotan hybridit ovst bensa-autoja. Sähköautot ovat aivan eri asia, ja niiden alennusvaihteet eivät ole varsinaisesti vaihteistoja, joissa vaihteita vaihdetaan ajon aikana.
Siitähän ei taas päästä mihinkään, että Toyotan BZ on sähköautoksi surkea, vaikka muuten aivan ok auto. - AnonyymiUUSI
Toyota onkin jäänyt hybrideineen sinne 1990-luvulle. Nyt jo viidesti halpuutettu HYBRID SYNERGY DRIVE alkaa olla tilanteessa, että valmistuskustannusten viilaaminen pienemmäksi vaikuttaa selvästi myös tuotteen laatuun. Muut myyvät täyttä häkää sähköisiä mallejaan, mutta Toyota on niistä aivan ulkona. Omaa ei ole pystytty kehittämään, ja yhteistyökumppaneiden kanssa myyntiin saadut rinnakkaismallit eivät oikein vastaa sitä, mitä odotetaan.
- AnonyymiUUSI
Roskaa. Toyota myy hybridejä kuin häkää samalla kun länsimaissa sähköautojen myynti sakkaa. Saksa jo sulkee autotehtaita ja Norjassakin sähköautobuumi on ohi.
- AnonyymiUUSI
" Toyota onkin jäänyt hybrideineen sinne 1990-luvulle. Nyt jo viidesti halpuutettu HYBRID SYNERGY DRIVE alkaa olla tilanteessa, että valmistuskustannusten viilaaminen pienemmäksi vaikuttaa selvästi myös tuotteen laatuun. Muut myyvät täyttä häkää sähköisiä mallejaan, mutta Toyota on niistä aivan ulkona. Omaa ei ole pystytty kehittämään, ja yhteistyökumppaneiden kanssa myyntiin saadut rinnakkaismallit eivät oikein vastaa sitä, mitä odotetaan. "
Toyota tosiaan aloitti mainioiden täyshybridiautojen valmistamisen jo 1990-luvulla, ja siitä syystä sillä onkin kaikkein paras kokemus sähköisistä voimalinjoista. Toyotan kehittämä HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinja on vielä vuosikymmenien jälkeenkin kaikkein paras ja kestävin voimalinja, mitä autoihin on milloinkaan tehty. Jos siihen yritettäisiin tehdä jotain muutoksia, niin huonommaksi se varmasti menisi.
Vaikka Toyota hallitseekin täysin suvereenisti kaikki sähköiset voimalinjat, niin se ei ole kauhean innokas kauppaamaan sähköautoja, sillä 95 % maailman ihmisistä ei pysty lataamaan sähköautoa kotonaan. Eivät nämä ihmiset halua ostaa itselleen kallista uutta Toyotaa, jolla ei pysty ajamaan sähköverkon huonouden vuoksi. Paljon viisaampaa Toyotan on tehdä mainioita täyshybridiautoja, joissa on kaupunkiajossa sähköauton ajomukavuus ja maantieajossa polttomoottoriauton pitkä toimintamatka (yli 1000 km). Toyota voi huoletta jatkaa tällä konseptilla vielä pitkään, sillä maailman latausinfraa ei saada nopeasti parannettua. Halukasta maksajaa ei yksinkertaisesti löydy. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
" Toyota onkin jäänyt hybrideineen sinne 1990-luvulle. Nyt jo viidesti halpuutettu HYBRID SYNERGY DRIVE alkaa olla tilanteessa, että valmistuskustannusten viilaaminen pienemmäksi vaikuttaa selvästi myös tuotteen laatuun. Muut myyvät täyttä häkää sähköisiä mallejaan, mutta Toyota on niistä aivan ulkona. Omaa ei ole pystytty kehittämään, ja yhteistyökumppaneiden kanssa myyntiin saadut rinnakkaismallit eivät oikein vastaa sitä, mitä odotetaan. "
Toyota tosiaan aloitti mainioiden täyshybridiautojen valmistamisen jo 1990-luvulla, ja siitä syystä sillä onkin kaikkein paras kokemus sähköisistä voimalinjoista. Toyotan kehittämä HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinja on vielä vuosikymmenien jälkeenkin kaikkein paras ja kestävin voimalinja, mitä autoihin on milloinkaan tehty. Jos siihen yritettäisiin tehdä jotain muutoksia, niin huonommaksi se varmasti menisi.
Vaikka Toyota hallitseekin täysin suvereenisti kaikki sähköiset voimalinjat, niin se ei ole kauhean innokas kauppaamaan sähköautoja, sillä 95 % maailman ihmisistä ei pysty lataamaan sähköautoa kotonaan. Eivät nämä ihmiset halua ostaa itselleen kallista uutta Toyotaa, jolla ei pysty ajamaan sähköverkon huonouden vuoksi. Paljon viisaampaa Toyotan on tehdä mainioita täyshybridiautoja, joissa on kaupunkiajossa sähköauton ajomukavuus ja maantieajossa polttomoottoriauton pitkä toimintamatka (yli 1000 km). Toyota voi huoletta jatkaa tällä konseptilla vielä pitkään, sillä maailman latausinfraa ei saada nopeasti parannettua. Halukasta maksajaa ei yksinkertaisesti löydy.Eli Yoyota haluaa luopua EU:n markkinoista. Polttisten myynti loppuu pian, ja siihen loppuu hybridien myyntikin. Toyotalla ole edes omaa sähköauto mallistoa vielä tarjolla, vain yhteistyökumppainien kanssa tehtyjä "pirkka" malleja. Niillä ei pitkään pärjää tässä kisassa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
" Toyota onkin jäänyt hybrideineen sinne 1990-luvulle. Nyt jo viidesti halpuutettu HYBRID SYNERGY DRIVE alkaa olla tilanteessa, että valmistuskustannusten viilaaminen pienemmäksi vaikuttaa selvästi myös tuotteen laatuun. Muut myyvät täyttä häkää sähköisiä mallejaan, mutta Toyota on niistä aivan ulkona. Omaa ei ole pystytty kehittämään, ja yhteistyökumppaneiden kanssa myyntiin saadut rinnakkaismallit eivät oikein vastaa sitä, mitä odotetaan. "
Toyota tosiaan aloitti mainioiden täyshybridiautojen valmistamisen jo 1990-luvulla, ja siitä syystä sillä onkin kaikkein paras kokemus sähköisistä voimalinjoista. Toyotan kehittämä HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinja on vielä vuosikymmenien jälkeenkin kaikkein paras ja kestävin voimalinja, mitä autoihin on milloinkaan tehty. Jos siihen yritettäisiin tehdä jotain muutoksia, niin huonommaksi se varmasti menisi.
Vaikka Toyota hallitseekin täysin suvereenisti kaikki sähköiset voimalinjat, niin se ei ole kauhean innokas kauppaamaan sähköautoja, sillä 95 % maailman ihmisistä ei pysty lataamaan sähköautoa kotonaan. Eivät nämä ihmiset halua ostaa itselleen kallista uutta Toyotaa, jolla ei pysty ajamaan sähköverkon huonouden vuoksi. Paljon viisaampaa Toyotan on tehdä mainioita täyshybridiautoja, joissa on kaupunkiajossa sähköauton ajomukavuus ja maantieajossa polttomoottoriauton pitkä toimintamatka (yli 1000 km). Toyota voi huoletta jatkaa tällä konseptilla vielä pitkään, sillä maailman latausinfraa ei saada nopeasti parannettua. Halukasta maksajaa ei yksinkertaisesti löydy.Latausinfra alkaa olla jo hyvässä jamassa, ja polttisten viimeinen myyntipäivä EU:ssa on jo päätetty. Ei siinä yhdeltä valmistajalta enää mitään kysellä. Jos ei pärjää kilpailussa, käy kuten Neckarille.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Latausinfra alkaa olla jo hyvässä jamassa, ja polttisten viimeinen myyntipäivä EU:ssa on jo päätetty. Ei siinä yhdeltä valmistajalta enää mitään kysellä. Jos ei pärjää kilpailussa, käy kuten Neckarille.
Päätetty mitä päätetty. Yksi autovalmistaja toisensa jälkeen on luopunut tuosta EU-aikataulusta. EU on iso markkina, mutta harvalla on varaa kalliisiin sähköautoihin, joiden arvo voi pudota 1000 euroa kuukaudessa tai joissa ajoakun hajoaminen tietää 20.000 - 30.000 euron laskua.
Sadoilla Priuksilla ajattiin Brasiliassa taksikäytössä yli miljoona kilometriä ongelmitta. Toyota kehitti käytettyjen akkujen kierrätyssysteemin, mutta omgelmaksi muodostui se, että yhtään ajoakkua ei tullut kierrätykseen! Kolariautojenkin akut revittiin käsistä, kun tuulimyllyihin tarvittiin akustoja.
Kyllä Toyota voi luopua EU-markkinasta jos täällä sallitaan jatkossa vain polkuautoja. Saksalaiset autotehtaat tulevat jatkossakin valmistamaan polttomoottoriautoja vientiin vaikka niitä Euroopassa ei saa myydä. EU:sta muodostunee uusi Kuuba, jossa ajetaan 80-vuotta vanhoilla romuautoilla ja niihin rakennetaan häkäpönttöjä kun bensa maksaa 100 euroa litra, kun hinta muualla maailmassa on 10 senttiä litra. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Päätetty mitä päätetty. Yksi autovalmistaja toisensa jälkeen on luopunut tuosta EU-aikataulusta. EU on iso markkina, mutta harvalla on varaa kalliisiin sähköautoihin, joiden arvo voi pudota 1000 euroa kuukaudessa tai joissa ajoakun hajoaminen tietää 20.000 - 30.000 euron laskua.
Sadoilla Priuksilla ajattiin Brasiliassa taksikäytössä yli miljoona kilometriä ongelmitta. Toyota kehitti käytettyjen akkujen kierrätyssysteemin, mutta omgelmaksi muodostui se, että yhtään ajoakkua ei tullut kierrätykseen! Kolariautojenkin akut revittiin käsistä, kun tuulimyllyihin tarvittiin akustoja.
Kyllä Toyota voi luopua EU-markkinasta jos täällä sallitaan jatkossa vain polkuautoja. Saksalaiset autotehtaat tulevat jatkossakin valmistamaan polttomoottoriautoja vientiin vaikka niitä Euroopassa ei saa myydä. EU:sta muodostunee uusi Kuuba, jossa ajetaan 80-vuotta vanhoilla romuautoilla ja niihin rakennetaan häkäpönttöjä kun bensa maksaa 100 euroa litra, kun hinta muualla maailmassa on 10 senttiä litra.Oletko koskaan kuullut jäätiköitten sulamisesta, luontokadosta ja ilmastokatastrofista? Vai eikö liikuta sinua?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut jäätiköitten sulamisesta, luontokadosta ja ilmastokatastrofista? Vai eikö liikuta sinua?
Nopea sähköautoihin siirtyminen vain pahentaa ilmastokatastrofia, sillä sähköautojen valmistaminen aiheuttaa mielettömän määrän päästöjä. Saksassa viherhörhöt sulkivat kaikkiaan 11 hyväkuntoista ydinvoimalaa, ja korvasivat niiden tuottaman sähkön fossiilisesta maakaasusta saadulla sähköllä. Kyllä ilmasto kiittää tätäkin ratkaisua.
Paljon viisaampaa olisi käyttää Saksassakin kaupunkiajossa ainoastaan itselataavia hybridiautoja, niin silloin saataisiin koko maassa autojen aiheuttaman päästot nopeasti puoleen. Tämä ratkaisu olisi siinäkin mielessä hyvä, että mitään uutta latausinfraa ei tarvitsisi rakentaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nopea sähköautoihin siirtyminen vain pahentaa ilmastokatastrofia, sillä sähköautojen valmistaminen aiheuttaa mielettömän määrän päästöjä. Saksassa viherhörhöt sulkivat kaikkiaan 11 hyväkuntoista ydinvoimalaa, ja korvasivat niiden tuottaman sähkön fossiilisesta maakaasusta saadulla sähköllä. Kyllä ilmasto kiittää tätäkin ratkaisua.
Paljon viisaampaa olisi käyttää Saksassakin kaupunkiajossa ainoastaan itselataavia hybridiautoja, niin silloin saataisiin koko maassa autojen aiheuttaman päästot nopeasti puoleen. Tämä ratkaisu olisi siinäkin mielessä hyvä, että mitään uutta latausinfraa ei tarvitsisi rakentaa.Tuo Saksalainen hulluus ydinvoimasta luopumisesta ei liity mitenkään sähköauto politiikkaan, vaan vihreiden tyhmyyteen ja ymmärtämättömyyteen jota korosti se kaikkein suurin virhe, eli venäläiseen kaasuun perustuva energian riittävyys.
Itsehinkkaavilla ei saa oikeasti päästöihin mitään aikaan, tarvitaan ladattavia autoja, se on selvää. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Päätetty mitä päätetty. Yksi autovalmistaja toisensa jälkeen on luopunut tuosta EU-aikataulusta. EU on iso markkina, mutta harvalla on varaa kalliisiin sähköautoihin, joiden arvo voi pudota 1000 euroa kuukaudessa tai joissa ajoakun hajoaminen tietää 20.000 - 30.000 euron laskua.
Sadoilla Priuksilla ajattiin Brasiliassa taksikäytössä yli miljoona kilometriä ongelmitta. Toyota kehitti käytettyjen akkujen kierrätyssysteemin, mutta omgelmaksi muodostui se, että yhtään ajoakkua ei tullut kierrätykseen! Kolariautojenkin akut revittiin käsistä, kun tuulimyllyihin tarvittiin akustoja.
Kyllä Toyota voi luopua EU-markkinasta jos täällä sallitaan jatkossa vain polkuautoja. Saksalaiset autotehtaat tulevat jatkossakin valmistamaan polttomoottoriautoja vientiin vaikka niitä Euroopassa ei saa myydä. EU:sta muodostunee uusi Kuuba, jossa ajetaan 80-vuotta vanhoilla romuautoilla ja niihin rakennetaan häkäpönttöjä kun bensa maksaa 100 euroa litra, kun hinta muualla maailmassa on 10 senttiä litra.Tyhmähän sinä olet kun sinun juttusi perustuu aina vaan siihen, että sähköauto on kallis, siitä hajoaa kallis akku ja arvo putoaa nopeasti. Noista kun ei enää mikään pidä paikkaansa. Akustot kestävät 20 vuotta(tutkittu asia), arvot eivät enää putoa kuin samaan tahtiin mitä muidenkin ja halpoja sähköautoja tulee markkinoille kokoajan ja kohta niitä saa käytettyinäkin vaikka kuinka.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuo Saksalainen hulluus ydinvoimasta luopumisesta ei liity mitenkään sähköauto politiikkaan, vaan vihreiden tyhmyyteen ja ymmärtämättömyyteen jota korosti se kaikkein suurin virhe, eli venäläiseen kaasuun perustuva energian riittävyys.
Itsehinkkaavilla ei saa oikeasti päästöihin mitään aikaan, tarvitaan ladattavia autoja, se on selvää.Jos lataushinkkaavien autojen sähkö tehdään hiilellä, kuten Saksassa ja Kiinassa, niin ne päästöt vain siirretään voimaloiden savupiippuihin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut jäätiköitten sulamisesta, luontokadosta ja ilmastokatastrofista? Vai eikö liikuta sinua?
Enemmänkin naurattaa tuo ilmastohörhöily. Etkö pelkää, että taivas putoaa niskaasi? Syytä olisi, sillä pääsi päällä on tonnikaupalla ilmastokaasuja. Voisiko siitä kehittää uuden katastrofiaiheen, jolla hölmöjä vedättäisi?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos lataushinkkaavien autojen sähkö tehdään hiilellä, kuten Saksassa ja Kiinassa, niin ne päästöt vain siirretään voimaloiden savupiippuihin.
" Jos lataushinkkaavien autojen sähkö tehdään hiilellä, kuten Saksassa ja Kiinassa, niin ne päästöt vain siirretään voimaloiden savupiippuihin. "
Saksassa ja Kiinassa valtaosa sähköstä tehdään nyt kivihiilellä. Molemmissa maissa sähköautojen lataus tapahtuu siis kivihiilisähköllä, jolloin liikenteen päästöt vain lisääntyvät. Tämä on typeristä typerintä ilmastopolitiikkaa, mutta eihän viherhörhöiltä voi muuta odottaakkaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Enemmänkin naurattaa tuo ilmastohörhöily. Etkö pelkää, että taivas putoaa niskaasi? Syytä olisi, sillä pääsi päällä on tonnikaupalla ilmastokaasuja. Voisiko siitä kehittää uuden katastrofiaiheen, jolla hölmöjä vedättäisi?
" Enemmänkin naurattaa tuo ilmastohörhöily. Etkö pelkää, että taivas putoaa niskaasi? Syytä olisi, sillä pääsi päällä on tonnikaupalla ilmastokaasuja. Voisiko siitä kehittää uuden katastrofiaiheen, jolla hölmöjä vedättäisi? "
Jos pään päällä on tonnikaupalla ilmastokaasuja, niin silloin ei ole syytä huoleen. Jos pään päällä alkaa olla tonnikaupalla suolistokaasuja, niin silloin elämä muuttuu vähän epämukavaksi.
PS. muutamissa sähköautoissa lämmitys suoritetaan kovilla pakkasilla suolistokaasuilla, jolloin ikkunat pysyvät pitkään huuruisina. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
" Enemmänkin naurattaa tuo ilmastohörhöily. Etkö pelkää, että taivas putoaa niskaasi? Syytä olisi, sillä pääsi päällä on tonnikaupalla ilmastokaasuja. Voisiko siitä kehittää uuden katastrofiaiheen, jolla hölmöjä vedättäisi? "
Jos pään päällä on tonnikaupalla ilmastokaasuja, niin silloin ei ole syytä huoleen. Jos pään päällä alkaa olla tonnikaupalla suolistokaasuja, niin silloin elämä muuttuu vähän epämukavaksi.
PS. muutamissa sähköautoissa lämmitys suoritetaan kovilla pakkasilla suolistokaasuilla, jolloin ikkunat pysyvät pitkään huuruisina.Ajatus suolistokaasujen käyttämiseksi auton sisäilman lämmitykseen on ihan OK, mutta muutamia asioita pitää auton rakenteessa ottaa huomioon. Tuulilasin sisäpinnallekin pitäisi silloin asentaa tuulilasinpyyhkimet ja pesulaitteet. Kaikki ihmiset eivät varmasti näistä varusteista tykkää.
- AnonyymiUUSI
Toyotalla ei ole tällä hetkellä oikeaa markkinoille sopivaa autovalikoimaa.
- AnonyymiUUSI
Hyvinhän nuo polttis halpikset myy köyhissä ja kehittyvissä maissa.
- AnonyymiUUSI
Ehkä Toyotalla on markkinoille sopiva mallivalikoima, sillä sehän on maailman suurin autotehdas. Ei huonolla mallivalikoimalla valloiteta koko maailmaa.
Toyota ei vain ole ihan täysillä lähtenyt mukaan tähän sähköautohörhöilyyn, sillä maailman ihmisistä 95 % ei pysty lataamaan sähköautoa kotonaan. Mikä tämän tosiasian ymmärtämisessä on niin mahdottoman vaikeaa?
- AnonyymiUUSI
Toyotan omistajat tietävät ilmastonlämpenemisestä ja sen syistä paljon paremmin kuin tutkijat ja koko maailman tiedeyhteisö. Totisesti, ihmeellinen auto tuo Toyota!
- AnonyymiUUSI
Olen minäkin pannut usein merkille, että Toyota-miehilä on tavallista kirkkaammat ajatukset. Mahtaisiko se johtua siitä, että monesti samaiset Toyota-miehet ovat persoja kirkkaille juomillekin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olen minäkin pannut usein merkille, että Toyota-miehilä on tavallista kirkkaammat ajatukset. Mahtaisiko se johtua siitä, että monesti samaiset Toyota-miehet ovat persoja kirkkaille juomillekin.
Ei se Toyota-miesten viisauskaan tyhjästä tule. Äsken osuuskaupassa käydessäni syrjäsilmällä havaitsin, että yksi uudehkolla Toyotalla ajeleva kunnanvaltuuston jäsen osti huomattavan määrän keskiolutta. Jotkut näköjään käyttävät muistin virkistämiseen myös miedohkoja mallasjuomia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau373921Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433130Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343036Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4692717Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1871986Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431876Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat281498- 381385
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51271- 781212