Akkuvikojen korjaaminen voi maksaa merkkihuolloissa helposti viisinumeroisia summia.

Anonyymi-ap

Uutiset|Autot14.1.202513:30
Heli Lehtelä

Iltasanomat uutisoi, että Kokkolan Autohuollon toimitusjohtaja Jesse Haapala ei suosittele suomalaisille ladattavia hybridiautoja.

Haapala toteaa olevansa samoilla linjoilla kroatialaisen EV Clinic -sähköautokorjaamon kanssa, joka kehotti asiakkaitaan välttämään useita erimerkkisiä lataushybridiautoja.

”Täyssähköautoa suosittelen, koska niiden akustot pysyvät paremmassa kunnossa ja ovat rakenteeltaan huomattavasti yksinkertaisempia”, Haapala sanoo IS:lle.

Haapala kertoo akkuongelmien olevan hybrideissä yleisiä noin 150 000–200 000 ajokilometrin jälkeen.

Kokkolan Autohuolto luopui Skoda-merkkihuoltostatuksestaan akustojen korjauksiin liittyvien takuutöiden vuoksi.

Yritys käyttää pääasiassa käytettyjä akustoja akkuvikojen korjaamiseen. Haapalan mukaan valmistajien tapa vaihtaa vain akun yksi viallinen moduuli kerrallaan ei ole optimaalinen ratkaisu, sillä se voi johtaa epätasapainoon akkupaketissa.

Akkuvikojen korjaaminen voi maksaa merkkihuolloissa helposti viisinumeroisia summia.

Asiasta kertoi ensimmäisenä Iltasanomat:

Kokkolan Autohuollon Jesse Haapala varoittaa ladattavista hybridiautoista - Ilta-Sanomat

92

751

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Noita ladattavia hybridejä pitää osata käyttää oikein, eli ei ajaa liikaa sähköllä ja latailla akkuja yhtenään.
      Siitähän tuossa on oikeasti kysymys.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Jos halutaan koko ajan ajaa sähköllä niin oikea valinta on täyssähkö. Käyttäjät pilaavat itse akun ajamalla sen koko ajan tyhjäksi ja sitten lataamalla sen täyteen.
        Hybridi tykkää että ajetaan poltto-moottorilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Jos halutaan koko ajan ajaa sähköllä niin oikea valinta on täyssähkö. Käyttäjät pilaavat itse akun ajamalla sen koko ajan tyhjäksi ja sitten lataamalla sen täyteen.
        Hybridi tykkää että ajetaan poltto-moottorilla.

        Kaikesta karmein keksintö on Diesel Hybridi ! se on täysin susi jo syntyessään ja Suomessa vielä joutuu Diesel veron siitä maksamaan !
        Siinä on kaikkien muiden vikojen lisäksi vielä Urea järjestelmät Hiukkas suodattimet ym. jotka toimii vielä huonommin (katkonaisen käytön takia ) kuin normaali Dieselissä ja Webasto pitää olla kun Diesel tuottaa niin huonosti lämpöä tyhjäkäynnillä juuri päinvastoin kuin Bensiini moottori. Sellaista ei kannata ottaa ilmankaan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Jos halutaan koko ajan ajaa sähköllä niin oikea valinta on täyssähkö. Käyttäjät pilaavat itse akun ajamalla sen koko ajan tyhjäksi ja sitten lataamalla sen täyteen.
        Hybridi tykkää että ajetaan poltto-moottorilla.

        Käykäääpä ajamassa Kokkolanautohuollon ohi niin nääette kuinka pitkä rivi rikkinäisiä Tesloja siellä on rivissä pihalla.
        Että kyllä ne sähköautojenkin akut hajoaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Jos halutaan koko ajan ajaa sähköllä niin oikea valinta on täyssähkö. Käyttäjät pilaavat itse akun ajamalla sen koko ajan tyhjäksi ja sitten lataamalla sen täyteen.
        Hybridi tykkää että ajetaan poltto-moottorilla.

        Sähköauto on hyvä jos ei tarvi kovin pitkiä päivä matkoja ajaa tai sitten kakkos autona koska ajaminen ei maksa juuri mitään. Mutta 2 asiaa jotka unohtuu monelta !

        -Sähköauton omistajalla pitää olla kotona voimavirta piskoke 11 kw
        -Lämmin autotallin on toinen mikä pitäää olla jos talvella meinaa ajaa.
        Esim. 70 matkalla kylmälllä akulla toimintamatkaa häviää 140 km jos ulkoa lähtee
        Tallista lämpimästä kun lähtee niin ensinnäkin toiminta matkaa on 50- 70 km enemmän mittarissa ,mitä ulkona kylmässä (akku täynnä) lämpimästä lähdettynä 700 km matkalla saattaa kulua vain 5o km verran sähköä on kuin yöllä ja päivällä toiminta matkassa eroa lähteekö uloa kylmästä vai sisältä lämpimästä.
        Sitten toinen asia jos kylmästä ajaa lyhyitä 10 km. reissuja niin sähkönkulutus on aivan tähtitieteellistä... (kannattaa olla toinen polttomoottori auto ettei kylmälllä sähköautolla tarvitse ajaa lyhyitä reisu talvella)

        Nämä tosiasiat kun muistaa niin sähköauto on hyvä kapaistus varsinkin kun ostaa vähän käytetyn josta kallleimmat kilometrit on ajettu (hinnan pudotus on alussa todella kovaa) toisin kuin 2 v. sitten kun hinnat ei meninanut pudota ollenkaan..
        Sekin kannattaa mustaa että uudella sähköautolla harvoin saa säästettyä rahaa kun kaikki säästöt menee monin kertaisena arvon alennuksiin... esim. jos 100.000 sähköauton hinta tippuu puoleen reilussa kahdessa vuodessa ja kolmasosaan neljässä vuodessa ...

        Minä luulen että kohta on ihmisillä oikeita bensa autoja ikävä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Jos halutaan koko ajan ajaa sähköllä niin oikea valinta on täyssähkö. Käyttäjät pilaavat itse akun ajamalla sen koko ajan tyhjäksi ja sitten lataamalla sen täyteen.
        Hybridi tykkää että ajetaan poltto-moottorilla.

        Sekin pitää muistaa että hybridi bensa moottoreissa on tyyppi vikoja !
        Saksalaisissa on kalliita jakopään ketju remontteja niin ohut ketju ettei kestä kuin 100 tkm ja maksaa koneremontin verran vaihto !
        On myös muita esim .laakeri vikoja ja kaiken maailman vanox ventiilin säätö systeemi vikoja huh huh...
        Toyota kestää eikä jakopään kerjut katkeile !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekin pitää muistaa että hybridi bensa moottoreissa on tyyppi vikoja !
        Saksalaisissa on kalliita jakopään ketju remontteja niin ohut ketju ettei kestä kuin 100 tkm ja maksaa koneremontin verran vaihto !
        On myös muita esim .laakeri vikoja ja kaiken maailman vanox ventiilin säätö systeemi vikoja huh huh...
        Toyota kestää eikä jakopään kerjut katkeile !

        Maailman paras auto on uusi Toyota Landcruiser maksaa kyllä 150.000,- mutta eihän hyvää halvalla saa, eikä ole hybridiä sotekettu siihen ja Toyotassahan se ei haittais mitään kun se on tehnyt niitä jo 30 v. ,muut vasta harjoittelee epätoivoisesti.

        Mersun merkki liikkeessä oli Toyota Land Cruiser 2010 myynnissä ja vieressä oli Mercedes Ml 2011 Toyotan hinta oli lähes kolminkertainen ja ajomäärä oli aikalähelle sama kysyin myyjältä että miten voi olla mahdollista että eikö nuo ole uutena ollut saman hintaisia ?
        Myyjä sanoi että niinhän ne on ollut..kysyi minulta että tiedätkö paljonko tuon mersun huolto ja korjaus kustanukset tästä eteenpäin vuosittain tulee maksamaan.... ja naureskeli päälle ja sanoi että siitäkaitse se hinta ero johtuu...Sanoi että Toyotalla voi ajaa vielä satoja tuhansia kilometrejä suhteellisen pienillä kustannuksilla. ja sanoi että ei se ainakaan muuta syytä keksi miksi hinta ero noin suuri on .ja sanoi että tietokoneen mukaan ne autot hinnoittelee että mitä muualla vastavat maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailman paras auto on uusi Toyota Landcruiser maksaa kyllä 150.000,- mutta eihän hyvää halvalla saa, eikä ole hybridiä sotekettu siihen ja Toyotassahan se ei haittais mitään kun se on tehnyt niitä jo 30 v. ,muut vasta harjoittelee epätoivoisesti.

        Mersun merkki liikkeessä oli Toyota Land Cruiser 2010 myynnissä ja vieressä oli Mercedes Ml 2011 Toyotan hinta oli lähes kolminkertainen ja ajomäärä oli aikalähelle sama kysyin myyjältä että miten voi olla mahdollista että eikö nuo ole uutena ollut saman hintaisia ?
        Myyjä sanoi että niinhän ne on ollut..kysyi minulta että tiedätkö paljonko tuon mersun huolto ja korjaus kustanukset tästä eteenpäin vuosittain tulee maksamaan.... ja naureskeli päälle ja sanoi että siitäkaitse se hinta ero johtuu...Sanoi että Toyotalla voi ajaa vielä satoja tuhansia kilometrejä suhteellisen pienillä kustannuksilla. ja sanoi että ei se ainakaan muuta syytä keksi miksi hinta ero noin suuri on .ja sanoi että tietokoneen mukaan ne autot hinnoittelee että mitä muualla vastavat maksaa.

        Oli 2 autona 480000 ajettu toyota 5 vuoden ajan ,ei mitään vikaa ,520.000km ajettuna lähti afrikkaan taksiksi ja sai saman 500,- euroa vielä mitä maksoi silloin , halpaa kyytiä oli
        Mitenhän nuo hybridit toimii kun on ikää yli 30 v ja puolimiljooona kilometriä mittarissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekin pitää muistaa että hybridi bensa moottoreissa on tyyppi vikoja !
        Saksalaisissa on kalliita jakopään ketju remontteja niin ohut ketju ettei kestä kuin 100 tkm ja maksaa koneremontin verran vaihto !
        On myös muita esim .laakeri vikoja ja kaiken maailman vanox ventiilin säätö systeemi vikoja huh huh...
        Toyota kestää eikä jakopään kerjut katkeile !

        Eikös siellä terminaalihoidossa ole jo nukkuma-aika?


      • Anonyymi

        Ei niillä pitkään sähköllä pystykään ajamaan, mutta tottakai pitäisi voida ajaa työmatkat joka päivä ja ladata myös joka pöäivä kun kuitenkin tyhjenee. Siksihän ne vaan pon tehtykin että saa näyttämään kulutuksen pieneltä, mutta ei painavaa akkua kannata huvin vuoksi mukana kuljettaa. Halvemmaksi tulee sitten bensa-auto jos ei voi kuitenkaan akulla ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikesta karmein keksintö on Diesel Hybridi ! se on täysin susi jo syntyessään ja Suomessa vielä joutuu Diesel veron siitä maksamaan !
        Siinä on kaikkien muiden vikojen lisäksi vielä Urea järjestelmät Hiukkas suodattimet ym. jotka toimii vielä huonommin (katkonaisen käytön takia ) kuin normaali Dieselissä ja Webasto pitää olla kun Diesel tuottaa niin huonosti lämpöä tyhjäkäynnillä juuri päinvastoin kuin Bensiini moottori. Sellaista ei kannata ottaa ilmankaan !

        No älähän nyt…
        Se on totta, että verotuksella on tapettu pienet dieselit, mutta eihän se auton tekniikkaa ole, vaan verotusta. Ilmaston kannaltahan dieselauto olisi parempi kuin bensa-auto pienempien kasvihuonepäästöjen vuoksi.

        En tiedä mitä mahdat tarkoittaa ’kaikilla muilla vinoilla’, mutta
        Urea-järjestelmät on ihan toimivia ja niillä on saatu typpioksidit samalle tasolle kuin bensa-autoissakin, jopa pienemmiksi. Ja tuo ureaan perustuva puhdistustekniikka on vain yksi käytössä oleva tekniikka, lähinnä käytetään eurooppalaisissa dieselautoissa, mutta esim japanilaiset ja korealaiset eivät sitä käytä ja täyttävät kyllä euro6-vaatimukset ihan yhtä hyvin.

        Hiukkassuodattimet on pakollisia myös uusissa bensa-autoissa, tulikohan se pakolliseksi jo 2017? Näin bensa-autojenkin (suorasuihkutusbensa) hiukkaspäästöt saatiin dieselautojen tasolle. Nehän olivat aiemmin noin kuusinkertaiset hiukkaloukkudieseleihin verrattuna.

        Webasto ei ole välttämätön, mutta tietysti nopeuttaa lämmöntuottoa ja on hyvä esilämmitys kylminä aikoina. Hyvä huomata, että juuri matala lämmöntuotto tarkoittaa pienempää energian käyttöä. Webastolle on tietysti vaihtoehtona lohko/letkulämmitin, jota yleisesti bensa-autoissakin käytetään.

        Taloudellisesti meidän perusperttien, jotka ajamme keskimäärin 10-15 tkm/vuosi, ei tietenkään kannata nykyverotuksen vuoksi hankkia dieselautoa, ei hybridiä sen paremmin kuin hybritöntäkään dieseliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailman paras auto on uusi Toyota Landcruiser maksaa kyllä 150.000,- mutta eihän hyvää halvalla saa, eikä ole hybridiä sotekettu siihen ja Toyotassahan se ei haittais mitään kun se on tehnyt niitä jo 30 v. ,muut vasta harjoittelee epätoivoisesti.

        Mersun merkki liikkeessä oli Toyota Land Cruiser 2010 myynnissä ja vieressä oli Mercedes Ml 2011 Toyotan hinta oli lähes kolminkertainen ja ajomäärä oli aikalähelle sama kysyin myyjältä että miten voi olla mahdollista että eikö nuo ole uutena ollut saman hintaisia ?
        Myyjä sanoi että niinhän ne on ollut..kysyi minulta että tiedätkö paljonko tuon mersun huolto ja korjaus kustanukset tästä eteenpäin vuosittain tulee maksamaan.... ja naureskeli päälle ja sanoi että siitäkaitse se hinta ero johtuu...Sanoi että Toyotalla voi ajaa vielä satoja tuhansia kilometrejä suhteellisen pienillä kustannuksilla. ja sanoi että ei se ainakaan muuta syytä keksi miksi hinta ero noin suuri on .ja sanoi että tietokoneen mukaan ne autot hinnoittelee että mitä muualla vastavat maksaa.

        Ml on paska


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No älähän nyt…
        Se on totta, että verotuksella on tapettu pienet dieselit, mutta eihän se auton tekniikkaa ole, vaan verotusta. Ilmaston kannaltahan dieselauto olisi parempi kuin bensa-auto pienempien kasvihuonepäästöjen vuoksi.

        En tiedä mitä mahdat tarkoittaa ’kaikilla muilla vinoilla’, mutta
        Urea-järjestelmät on ihan toimivia ja niillä on saatu typpioksidit samalle tasolle kuin bensa-autoissakin, jopa pienemmiksi. Ja tuo ureaan perustuva puhdistustekniikka on vain yksi käytössä oleva tekniikka, lähinnä käytetään eurooppalaisissa dieselautoissa, mutta esim japanilaiset ja korealaiset eivät sitä käytä ja täyttävät kyllä euro6-vaatimukset ihan yhtä hyvin.

        Hiukkassuodattimet on pakollisia myös uusissa bensa-autoissa, tulikohan se pakolliseksi jo 2017? Näin bensa-autojenkin (suorasuihkutusbensa) hiukkaspäästöt saatiin dieselautojen tasolle. Nehän olivat aiemmin noin kuusinkertaiset hiukkaloukkudieseleihin verrattuna.

        Webasto ei ole välttämätön, mutta tietysti nopeuttaa lämmöntuottoa ja on hyvä esilämmitys kylminä aikoina. Hyvä huomata, että juuri matala lämmöntuotto tarkoittaa pienempää energian käyttöä. Webastolle on tietysti vaihtoehtona lohko/letkulämmitin, jota yleisesti bensa-autoissakin käytetään.

        Taloudellisesti meidän perusperttien, jotka ajamme keskimäärin 10-15 tkm/vuosi, ei tietenkään kannata nykyverotuksen vuoksi hankkia dieselautoa, ei hybridiä sen paremmin kuin hybritöntäkään dieseliä.

        Urea jäätyy pakkasella ja aiheuttaa muutenkin lisäkuluja. Ei näytä päästöt alentuneen riittävästi koska dieseliä pidetään pahempana kuin bensamoottoria.


      • Anonyymi

        Paljonko on liikaa ??? Kun ihminen ostaa hybridin, niin perusolettama on se, että
        sähköllä pääsee töihin sekä takaisin ja pidemmät matkat ajetaan moottorilla.
        Jos auto ei kykene tähän se on surkea puolivalmiste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko on liikaa ??? Kun ihminen ostaa hybridin, niin perusolettama on se, että
        sähköllä pääsee töihin sekä takaisin ja pidemmät matkat ajetaan moottorilla.
        Jos auto ei kykene tähän se on surkea puolivalmiste.

        Kaupunkiajo pitäisi pystyä ajamaan ettei tule saasteita eikä melua, pelkkää huijausta että saatu päästöveroja alemmaksi.


    • Anonyymi

      onneksi tajusin tuon asian jo 3 vuotta sitten ja ostin pelkän bensiini auton..seuraava on sähköauto tai sitten ei mitään..

      • Anonyymi

        Minä en ehkä tietoisesti tuota tajunnut v 2017, kun ostin uutena dieselcittarini, mutta onneksi päädyin siihen.
        Seuraavaksi ostan sähköauton, jos ylipäänsä enää vaihdankaan autoa. Olenhan jo 70-vuotias ja nykyinen autoni on maksettu, ei vikoja, täyttää tarpeeni enemmänkin kuin hyvin, huollot kohtuuhintaisia. Nykyiset ajomääräni on sen verran pieniä, ettei polttoaineen hinnalla ole käytännön merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ehkä tietoisesti tuota tajunnut v 2017, kun ostin uutena dieselcittarini, mutta onneksi päädyin siihen.
        Seuraavaksi ostan sähköauton, jos ylipäänsä enää vaihdankaan autoa. Olenhan jo 70-vuotias ja nykyinen autoni on maksettu, ei vikoja, täyttää tarpeeni enemmänkin kuin hyvin, huollot kohtuuhintaisia. Nykyiset ajomääräni on sen verran pieniä, ettei polttoaineen hinnalla ole käytännön merkitystä.

        Kannattaa alkaa tuhlata ellei halua jättää perintöä muiden tuhlattavaksi. Ei kuitenkaan kaikkea jos elääkin vaikka yli 100v.


    • Anonyymi

      Toyotan itselataava hybridi on ehdottomasti paras ja kokonais taloudellisin kun otetaan huomioon kaikki kulut ja arvonalennukset.
      Niissä on vaan se huono puoli kun niitä ei oikein viitsi käytettynä ostaa kun niin hitaasti hinnat tippuu...

    • Anonyymi

      Pitää muistaa että ladattavan Hybridin akku maksaa 13.000-17.000,- merkki huollossa MUTTA SILLOIN PUHUTAAN UUDESTA AKUSTA ! on joitakin poikkeus tapauksia joissa se maksaa jopa yli 30.000,-
      5000,- euron korjauksella tekohengitetään vanhaa akkua vanhoilla osilla vaikkakin siihen 1 vuoden takuun saakin.
      Eli puhutaan aivan eriasiosta ! jotka ei ole vertailu kelpoisia.
      Merkkihuollot ei ala korjaamaan edes vanhoja akkuja ,eikä niillä varmaan ole kokemusta siitä. (vaikka ei se mitään raketti tiedettä ole,akku tekniiikka on aika yksinkertaista kun vaan on perehtynyt siihen ) ,autoissa on paljon vaikempiakin remontteja jotka vaatii paljon enemmän asiantuntemusta esim. Ohjaus boxien korjaus joka harvalta onnistuu.)
      Myös sähköaujen moottorit on 100 kertaa yksinkertaisempia kuin polttomoottorit.
      Näistä syistä johtuen sähköautojen hinnat tulee romahtamaan lähiaikoina kun akuilla rahastus loppuu... (ei akkujen teko niin kallista oel kuin mitä on annettu ymmärtää) Nyt maksatetaan ensimmäisillä asiakkailla koko kehitys työ.
      Muistan ennen kun ensimmäiset dikitaali kellot maksoi lähes tuhat markkaatai solla casio merkkisiä joskus -70/-80 vaihteessa sitten meni muutama vuosi niin kiinalaisia vastaavia sai alle 10 markalla.
      Casion pörssi kurssi varrman nousi pilviiin ja yhtiö teki rahaa vähän aikaa... näinhän autotehtaatkin on tehneet Teslan kurssikin on n.30 kertainen edelleen mitä sen oikesti tuotto ja osingon maksu kyvyn mukaan kuuluisi olla vaikka autojen hinnat on jo lasku suunnassa ja teslalla on kaiken lisäksi vanhentuneet mallitkin.

      • Anonyymi

        Polttomoottorin korjaus Toyotaan masoi myös yli 30 000 ja kyseessä oli aika uusi auto.
        Corolla-kuski yritti vaihtaa nelosvaihteelta viitoselle – polttomoottori leikkasi kiinni sekunneissa ja loppulasku kohosi yli 38 000 euroon

        Uudenkarhean Corolla GR:n omistaja teki vaihtovirheen ja sai korjaamolta lähes käsittämättömän korjauslaskun.
        https://www.is.fi/autot/art-2000010426223.html

        Aika kallista tuo Toyota autojen korjaaminen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttomoottorin korjaus Toyotaan masoi myös yli 30 000 ja kyseessä oli aika uusi auto.
        Corolla-kuski yritti vaihtaa nelosvaihteelta viitoselle – polttomoottori leikkasi kiinni sekunneissa ja loppulasku kohosi yli 38 000 euroon

        Uudenkarhean Corolla GR:n omistaja teki vaihtovirheen ja sai korjaamolta lähes käsittämättömän korjauslaskun.
        https://www.is.fi/autot/art-2000010426223.html

        Aika kallista tuo Toyota autojen korjaaminen!

        Ne kun luotettavia autoja? Noi Toyotan hajoavat pommit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttomoottorin korjaus Toyotaan masoi myös yli 30 000 ja kyseessä oli aika uusi auto.
        Corolla-kuski yritti vaihtaa nelosvaihteelta viitoselle – polttomoottori leikkasi kiinni sekunneissa ja loppulasku kohosi yli 38 000 euroon

        Uudenkarhean Corolla GR:n omistaja teki vaihtovirheen ja sai korjaamolta lähes käsittämättömän korjauslaskun.
        https://www.is.fi/autot/art-2000010426223.html

        Aika kallista tuo Toyota autojen korjaaminen!

        Kallimmaksi tulee ostaa tesla ettei tarvitse baihteita vaihtaa. Parempi opetella vaihtamaan tai ostaa automaatin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttomoottorin korjaus Toyotaan masoi myös yli 30 000 ja kyseessä oli aika uusi auto.
        Corolla-kuski yritti vaihtaa nelosvaihteelta viitoselle – polttomoottori leikkasi kiinni sekunneissa ja loppulasku kohosi yli 38 000 euroon

        Uudenkarhean Corolla GR:n omistaja teki vaihtovirheen ja sai korjaamolta lähes käsittämättömän korjauslaskun.
        https://www.is.fi/autot/art-2000010426223.html

        Aika kallista tuo Toyota autojen korjaaminen!

        Tuo esimerkkihän on USAsta. Ja kyse oli käyttäjävirheestä. Vaihteen vaihtohan ei mennyt neloselta viitoselle, vaan neloselta virheellisesti kolmoselle ja ilmeisesti ’täydessä vauhdissa’ Ja siitä moottorin rikkoutuminen ylikierrosten vuoksi. Automerkeillä ei varmasti ole tässä mitään oleellista merkitystä.

        On minullakin aikanaan moisia vaihtamisvirheitä sattunut, mutta senhän huomaa välittömästi, kun nostaa kytkintä, joten ehtii korjata heti ennenkuin kytkimen on nostanut kokonaan ylös. Näin ei vahinkoja synny. USAssa, jossa manuaalivaihteet ovat harvinaisia, voi olla niin ettei moista virhettä huomaa, jos ei ole kokemusta manuaaleista.

        Suomessahan olisi varmasti tuota käyttäjän tekemää virheitäkin ja sen perusteella hylättyä korvausta mietitty myös käyttäjän näkökulmasta. Olisiko tuo käyttäjävirhe sellainen ja tahallinen, että sitä ei kohtuullisuusnäkökulmasta arvioitaisiin.

        No tuohon rikkoutumisen kustannuksiin…
        Vaihtomoottorin kustannus liikkuu kymppitonnin molemmin puolin. Se kannattaisi tehdä tuollaisessa tapauksessa.


    • Anonyymi

      Asoalinja
      Kuluja kuin vwskodaudeissa...
      Öljynsyönti....dsg....sähkökeskus....ikkunat tippuu...
      Laakerit ulisee...lämmitysöaite hajoaaa jne

      • Anonyymi

        Terolla heti aamusta asti pakka sekaisin ja ahdistus päällä. Eikö Toyotan hybrid käynnistynyt tänäkään aamuna?


    • Anonyymi

      Onneksi nuo akut kestää ja takuu on pitkä. Tulevaisuudessa noita akustoja korjataan ja siihen erikoistuneita firmoja syntyy paljon ja sitten hinnat putoaa murto-osiin.
      Näinhän se aina menee.

      • Anonyymi

        Kilpailu pudottaa hintoja, niin se on aina mennyt.


      • Anonyymi

        Odotamme siis tulevaisuutta…


      • Anonyymi

        Ei vanhoja korjata, tulee vaan uusia entistä kalliimpia tilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vanhoja korjata, tulee vaan uusia entistä kalliimpia tilalle.

        Suomeen tuodaan nyt vanhoja diesel autoja...hyvä...valtio yrittää nostaa dieselin hintaa jottei menisi kaupaksi,,.. ei auta se ostetaan ja raha on pois sitten kulutuksesta...esim ravintoloita menee konkkaan joka päivä 30 kpl..


    • Anonyymi

      Onnea valintanne johdosta.

    • Anonyymi

      Plugareissa akun hajoaminen ei ole oneglma (paitti joissain saksan premiumeissa.
      Se on gelma on akun kuluminen johtuminen siitä että akku on sähköautoon verrattuna pieni ja jos sillä koitetaan ajaa kuin sähköautolla.

      Eipä noissa Aasialaisten plugarien akuissa juuri vikoja ole ollut. Ei ole pakko ostaa bemaria tai volvoa. Jaa mutta lasketaanko volvo aasialaiseksi?

      • Anonyymi

        Puristimeen käytetyt..


      • Anonyymi

        Ei ne silti kestä lähellekään polttomoottorin ikää.


    • Anonyymi

      ei vakuutuskaan aina korvaa akustoa...pitää olla tarkat tiedot missä ja milloin on pohja kolhiintunut...lisäksi pitää tarkistuttaa auto ja auton pohja sekä akut asiantuntijalla käytettyä ostaessa..

      • Anonyymi

        Sähkis on suuri murhe, polttis on pieni murhe.


    • Anonyymi

      Zxxzxxf

    • Anonyymi

      Sukulaisen Volkkarista katkesi jakohihna ajossa. Kolme vuotta vanha auto ja ajettu alle 60 tuhatta. Hinattiin merkki liikkeeseen, josta korjausarvio 13700,-. Tuolla hinnalla saa samanlaisen toimivan auton kaupasta.

      Sähköautosta sen verran, että firmalla on Polestar. Sillä ajetaan viikoittain joku pitempi matka, yli ,300 kilometriä. Pihasta sillä lähdetään, akun esilämmitys päälle, sisälämmitys päälle ja lähtö on kuin kesällä. Tosi kiva.

      • Anonyymi

        Kyyläkait ne varmaan uutena pelaa mutta kun akkutakuu loppuu niin muuttuu kalliiksi arvaksi..jos ei työtä niin ei sähköautoakaan..


      • Anonyymi

        Eikös sen pitäisi mennä takuuseen jos noin vähän ajettu. Saahan hajottamoilta tai autovahinkokeskuksesta moottoreitakin.


    • Anonyymi

      JAA

    • Anonyymi

      Kerro tutuille

    • Anonyymi

      hih-mukava yllätys velkaiselle lapsiperheelle

    • Anonyymi

      pikavippiä vaan...kyllä se siitä...

    • Anonyymi

      Toisaalta jos laitat hybridiauton pariksi vuodeksi niin mikset ajaisi akulla koko ajan? 100tkm ja vaihtoon. Seuraava omistaja saa vielä vähän huolettomia kilsoja. Akun loppuminen tulee vasta omistusketjussa kauas ekasta omistajasta.

      • Anonyymi

        Voi vaan olla ettet saa siitä vaidossa enää oikein mitään muutenkaan, saati kun testaavat akun.


      • Anonyymi

        ei se pelkkä akusto ole ongelma vaan myös mekatroniikka voi pettää.. katso youtubessa esim vw mekatroniikka...


    • Anonyymi

      Yritys käyttää pääasiassa käytettyjä akustoja akkuvikojen korjaamiseen. Haapalan mukaan valmistajien tapa vaihtaa vain akun yksi viallinen moduuli kerrallaan ei ole optimaalinen ratkaisu, sillä se voi johtaa epätasapainoon akkupaketissa.

      Akkuvikojen korjaaminen voi maksaa merkkihuolloissa helposti viisinumeroisia summia.

    • Anonyymi

      leluautot

    • Anonyymi

      Audin johtaja kritisoi Haapalaa. Audit ovat kuulemma hyviä autoja. :D

      Mielenkiintoinen tosiseikka Audin takuusta on kuitenkin, että hybrideillä takuu lakkaa 160.000 km kohdalla. Kuinka ollakaan, se ajoakku hajoaa 150.000 - 200.000 km välillä.

    • Anonyymi

      audimyyjä pillastui jo....totuus sattuu

    • Anonyymi

      Tosiaisat pitäisi ottaa huomioon sähköautojen ja hybridien tuissa.

    • Anonyymi

      tiedostaminen kuten VWskoda öljynsyönti ja dsg

    • Anonyymi

      Iltasanomat uutisoi, että Kokkolan Autohuollon toimitusjohtaja Jesse Haapala ei suosittele suomalaisille ladattavia hybridiautoja.

      Haapala toteaa olevansa samoilla linjoilla kroatialaisen EV Clinic -sähköautokorjaamon kanssa, joka kehotti asiakkaitaan välttämään useita erimerkkisiä lataushybridiautoja.

      • Anonyymi

        Kannattaa katsoa Haapalan video mikä julkaisi tuon jälkeen. Siinä hän kertoi että ne muutaman merkin ongelmat esiintyivät 5-10 vuotta vanhoissa, ei uudemmissa ainakaan vielä ja ennakoi, että valmistajat kuitenkin korjaavat heikkouksia kun niitä ilmenee. Toinen mikä on muuttunut parempaan on akkujen koon kasvu, eli akkua ladataan harvemmin ja se auttaa kestossa. Viimeisten tutkimustenkin mukaan sähköautojen akkujen kesto on yli 20 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa katsoa Haapalan video mikä julkaisi tuon jälkeen. Siinä hän kertoi että ne muutaman merkin ongelmat esiintyivät 5-10 vuotta vanhoissa, ei uudemmissa ainakaan vielä ja ennakoi, että valmistajat kuitenkin korjaavat heikkouksia kun niitä ilmenee. Toinen mikä on muuttunut parempaan on akkujen koon kasvu, eli akkua ladataan harvemmin ja se auttaa kestossa. Viimeisten tutkimustenkin mukaan sähköautojen akkujen kesto on yli 20 vuotta.

        no sehän on selvää että ne ongelmat tulee 5-10v vanhoissa...näin myös polttomottori ja diesel autoissa.. oliko 20v tutkimus tehty sellaisessa maassa missä kylmyys ja lämpötila sahaa edestakaisin..jolloin kosteutta ja kondessiota esiintyy.. entä miksi sähkölaitteen laitetaan auton pohjaan ulkopuolelle missä vesi ja kura sekä suola asustaa..?? onko uudemmat jo suojattu.?? käsittääkseni ongelmia on myös 12 v lataus systeemeissä hapettumisen takia....eli ajossa ei lataudu..kysymyksiä on paljon..entä se auton huoltohistoria ennen ostoa..pääseekö näkemään mitä on autolle tehty huoltojen aikana.?onko vaihdettu yksi moduli vai useampi,,käytetty vai uusi..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa katsoa Haapalan video mikä julkaisi tuon jälkeen. Siinä hän kertoi että ne muutaman merkin ongelmat esiintyivät 5-10 vuotta vanhoissa, ei uudemmissa ainakaan vielä ja ennakoi, että valmistajat kuitenkin korjaavat heikkouksia kun niitä ilmenee. Toinen mikä on muuttunut parempaan on akkujen koon kasvu, eli akkua ladataan harvemmin ja se auttaa kestossa. Viimeisten tutkimustenkin mukaan sähköautojen akkujen kesto on yli 20 vuotta.

        Hyvä vitsi, hiukan yli akun takuun kestävät,mutta ajomatka lyhenee huomattavasti koko ajan. Käytännössä joka päivä joutuu lataamaan hybridit jos sähköllä ajaa työmatkat eli ei auta yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no sehän on selvää että ne ongelmat tulee 5-10v vanhoissa...näin myös polttomottori ja diesel autoissa.. oliko 20v tutkimus tehty sellaisessa maassa missä kylmyys ja lämpötila sahaa edestakaisin..jolloin kosteutta ja kondessiota esiintyy.. entä miksi sähkölaitteen laitetaan auton pohjaan ulkopuolelle missä vesi ja kura sekä suola asustaa..?? onko uudemmat jo suojattu.?? käsittääkseni ongelmia on myös 12 v lataus systeemeissä hapettumisen takia....eli ajossa ei lataudu..kysymyksiä on paljon..entä se auton huoltohistoria ennen ostoa..pääseekö näkemään mitä on autolle tehty huoltojen aikana.?onko vaihdettu yksi moduli vai useampi,,käytetty vai uusi..

        Ai missä polttomottori- ja dieselautoissa.ongelmia 5v vanhoissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai missä polttomottori- ja dieselautoissa.ongelmia 5v vanhoissa?

        Sattumalta löysin youtubesta videoita Hyundain ja Kian GDI-moottoreiden ongelmista. Suoraruiskutus aiheuttaa hiilikertymiä venttileihin ja tukkii öljykanavia, paljon mennyt takuuseen, mutta ei ellei kaikkia huoltoja ole noudattu. Takuuajan jälkeen riski onkin sitten käytetyn ostajalla ellei tiedä miten huollot tehty. Onkohan sama syy Opelinkin vanhempien suoraruiskujen ongelmissa? Taitaa olla eri tekniikka.

        Joidenkin mukaan pitäisi venttiilit puhdistaa 100 000km välein, öljyt vaihtaa 5000km/puolen vuoden välein, käyttää vain tiettyä öljyä jne. Ongelma koskee 2019 vuotta vanhempia. Toisten mukaan moottoririkot ei olisi kuitenkaan kovin yleinen ongelma ja koskee lähinnä 2.0 ja 2.4 litran moottoreita.

        Tuo 2.0l turbolla olisi tehokas, 1.6 riittäisi myös. i30 ja i40 fast backit ok-näköisiä.


    • Anonyymi

      sodäär

    • Anonyymi

      Eli suomeksi

      Älä osta sontaa

      Kuin vw huijaus

    • Anonyymi

      hih

    • Anonyymi

      mrrrrr

    • Anonyymi

      rikkoutuneet akut rikkoo lapsiperheiden elämän...kuka kaipaa 20000e remotteja?

    • Anonyymi

      Haapala toteaa olevansa samoilla linjoilla kroatialaisen EV Clinic -sähköautokorjaamon kanssa, joka kehotti asiakkaitaan välttämään useita erimerkkisiä lataushybridiautoja.


      PS. Saka ja audimyyjä väittää vastaan

      • Anonyymi

        Audi on vain premiumin hinnalla myytävä volkkari, minkä keulalla on vain
        paraolympia-renkaita eli yksi puuttuu.


    • Anonyymi

      kivaa huijausta

    • Anonyymi

      "Haapala kertoo akkuongelmien olevan hybrideissä yleisiä noin 150 000–200 000 ajokilometrin jälkeen."¨

      No onko ihme noilla kilsoilla. Paalikuntoisessa autossa ei ole mitään väliä missä kunnossa akku on. Joo joo "kyllä mersu menee 500tkm ilman remonttia", Ei mene vaan on paalauskunnossa samoilla kilsoilla.

    • Anonyymi

      rikas vihreä eliitti ei välitä pienituloisista &köyhistä että ne haluu oikein panna köyhät kyykkyyn. Samanlaisia ovat kokoomus ja perussuomalaiset. Keskusta välittää eniten.

      • Anonyymi

        palkkatukea vaan tarjotaan ja autovelkaa .. . palkka tulee valtion velkarahalla ja auto maksetaan valtion velkarahalla...hyvin menee suomella..


      • Anonyymi

        Kepulit välittää eniten tukijulleista ja muista rikkaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kepulit välittää eniten tukijulleista ja muista rikkaista.

        eipä pijä paikkaansa että kylläpä ne persut ja kokoomuslaiset on niitä.


    • Anonyymi

      lystiä hommoo

    • Anonyymi

      Iltasanomat uutisoi, että Kokkolan Autohuollon toimitusjohtaja Jesse Haapala ei suosittele suomalaisille ladattavia hybridiautoja.

      Haapala toteaa olevansa samoilla linjoilla kroatialaisen EV Clinic -sähköautokorjaamon kanssa, joka kehotti asiakkaitaan välttämään useita erimerkkisiä lataushybridiautoja

      • Anonyymi

        Sama pulma nykyisten sähköautojen kanssa joissa pelkään akustoon on sitoutunut pääomaa 15000-40000€ !
        Melkoinen summa !

        Esim. Sähköauton akuston takuu on 10 vuotta/160000 km.
        Jos kyseessä on vanha taksi niin sillä on helposti ajettu nuo kilometrit 2 vuodessa !
        Kuka ostaa sähköauton käytettynä kun akuston takuu on loppu !?


    • Anonyymi

      Täyssähköautoa suosittelen, koska niiden akustot pysyvät paremmassa kunnossa ja ovat rakenteeltaan huomattavasti yksinkertaisempia”, Haapala sanoo IS:lle.

      Haapala kertoo akkuongelmien olevan hybrideissä yleisiä noin 150 000–200 000 ajokilometrin jälkeen.

      Kokkolan Autohuolto luopui Skoda-merkkihuoltostatuksestaan akustojen korjauksiin liittyvien takuutöiden vuoksi.

      Yritys käyttää pääasiassa käytettyjä akustoja akkuvikojen korjaamiseen. Haapalan mukaan valmistajien tapa vaihtaa vain akun yksi viallinen moduuli kerrallaan ei ole optimaalinen ratkaisu, sillä se voi johtaa epätasapainoon akkupaketissa.

    • Anonyymi

      hysssstae

    • Anonyymi

      Hyssss

    • Anonyymi

      Yritys käyttää pääasiassa käytettyjä akustoja akkuvikojen korjaamiseen. Haapalan mukaan valmistajien tapa vaihtaa vain akun yksi viallinen moduuli kerrallaan ei ole optimaalinen ratkaisu, sillä se voi johtaa epätasapainoon akkupaketissa.

      Akkuvikojen korjaaminen voi maksaa merkkihuolloissa helposti viisinumeroisia summia.

      Asiasta kertoi ensimmäisenä Iltasanomat:

    • Anonyymi

      skodakorjaaja sen kertoi eli VWaudit myös sontaa

    • Anonyymi

      Iltasanomat uutisoi, että Kokkolan Autohuollon toimitusjohtaja Jesse Haapala ei suosittele suomalaisille ladattavia hybridiautoja.

      Haapala toteaa olevansa samoilla linjoilla kroatialaisen EV Clinic -sähköautokorjaamon kanssa, joka kehotti asiakkaitaan välttämään useita erimerkkisiä lataushybridiautoja.

    • Anonyymi

      apu lehti kertoo myös

    • Anonyymi

      Kokkolan Autohuolto luopui Skoda-merkkihuoltostatuksestaan akustojen korjauksiin liittyvien takuutöiden vuoksi.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei pääse halvalla merkkiliikkeessä ja muualla tehtynä menee takuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pääse halvalla merkkiliikkeessä ja muualla tehtynä menee takuu.

        Tuo on merkkiliikkeen akun hinta.
        Takuuaikana... miksi pitäisi itse maksaa se akku?


    • Anonyymi

      yhdessä

    • Anonyymi

      Jesse jess

    • Anonyymi

      Uusi saastehuijaus?

    • Anonyymi

      Haapala kertoo akkuongelmien olevan hybrideissä yleisiä noin 150 000–200 000 ajokilometrin jälkeen.

      Kokkolan Autohuolto luopui Skoda-merkkihuoltostatuksestaan akustojen korjauksiin liittyvien takuutöiden vuoksi.

    • Anonyymi
      UUSI

      eli siis auton moottori ja runko maksaa tehtaalla 1000e?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

      IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      446
      3816
    2. Mihin sinussa haluan koskea

      Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      74
      3016
    3. Kerro nyt jotain

      Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      130
      1903
    4. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

      Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      121
      1667
    5. Toisen ihmisen sydämellä

      leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1440
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

      Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1417
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

      kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      161
      1339
    8. Millaisena luonteena

      Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      83
      1254
    9. Mitä ajattelet kun

      Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      75
      1245
    10. Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."

      Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m
      Sohvaperunat
      19
      1178
    Aihe