Akkuvikojen korjaaminen voi maksaa merkkihuolloissa helposti viisinumeroisia summia.

Anonyymi-ap

Uutiset|Autot14.1.202513:30
Heli Lehtelä

Iltasanomat uutisoi, että Kokkolan Autohuollon toimitusjohtaja Jesse Haapala ei suosittele suomalaisille ladattavia hybridiautoja.

Haapala toteaa olevansa samoilla linjoilla kroatialaisen EV Clinic -sähköautokorjaamon kanssa, joka kehotti asiakkaitaan välttämään useita erimerkkisiä lataushybridiautoja.

”Täyssähköautoa suosittelen, koska niiden akustot pysyvät paremmassa kunnossa ja ovat rakenteeltaan huomattavasti yksinkertaisempia”, Haapala sanoo IS:lle.

Haapala kertoo akkuongelmien olevan hybrideissä yleisiä noin 150 000–200 000 ajokilometrin jälkeen.

Kokkolan Autohuolto luopui Skoda-merkkihuoltostatuksestaan akustojen korjauksiin liittyvien takuutöiden vuoksi.

Yritys käyttää pääasiassa käytettyjä akustoja akkuvikojen korjaamiseen. Haapalan mukaan valmistajien tapa vaihtaa vain akun yksi viallinen moduuli kerrallaan ei ole optimaalinen ratkaisu, sillä se voi johtaa epätasapainoon akkupaketissa.

Akkuvikojen korjaaminen voi maksaa merkkihuolloissa helposti viisinumeroisia summia.

Asiasta kertoi ensimmäisenä Iltasanomat:

Kokkolan Autohuollon Jesse Haapala varoittaa ladattavista hybridiautoista - Ilta-Sanomat

41

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Noita ladattavia hybridejä pitää osata käyttää oikein, eli ei ajaa liikaa sähköllä ja latailla akkuja yhtenään.
      Siitähän tuossa on oikeasti kysymys.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Jos halutaan koko ajan ajaa sähköllä niin oikea valinta on täyssähkö. Käyttäjät pilaavat itse akun ajamalla sen koko ajan tyhjäksi ja sitten lataamalla sen täyteen.
        Hybridi tykkää että ajetaan poltto-moottorilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Jos halutaan koko ajan ajaa sähköllä niin oikea valinta on täyssähkö. Käyttäjät pilaavat itse akun ajamalla sen koko ajan tyhjäksi ja sitten lataamalla sen täyteen.
        Hybridi tykkää että ajetaan poltto-moottorilla.

        Kaikesta karmein keksintö on Diesel Hybridi ! se on täysin susi jo syntyessään ja Suomessa vielä joutuu Diesel veron siitä maksamaan !
        Siinä on kaikkien muiden vikojen lisäksi vielä Urea järjestelmät Hiukkas suodattimet ym. jotka toimii vielä huonommin (katkonaisen käytön takia ) kuin normaali Dieselissä ja Webasto pitää olla kun Diesel tuottaa niin huonosti lämpöä tyhjäkäynnillä juuri päinvastoin kuin Bensiini moottori. Sellaista ei kannata ottaa ilmankaan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Jos halutaan koko ajan ajaa sähköllä niin oikea valinta on täyssähkö. Käyttäjät pilaavat itse akun ajamalla sen koko ajan tyhjäksi ja sitten lataamalla sen täyteen.
        Hybridi tykkää että ajetaan poltto-moottorilla.

        Käykäääpä ajamassa Kokkolanautohuollon ohi niin nääette kuinka pitkä rivi rikkinäisiä Tesloja siellä on rivissä pihalla.
        Että kyllä ne sähköautojenkin akut hajoaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Jos halutaan koko ajan ajaa sähköllä niin oikea valinta on täyssähkö. Käyttäjät pilaavat itse akun ajamalla sen koko ajan tyhjäksi ja sitten lataamalla sen täyteen.
        Hybridi tykkää että ajetaan poltto-moottorilla.

        Sähköauto on hyvä jos ei tarvi kovin pitkiä päivä matkoja ajaa tai sitten kakkos autona koska ajaminen ei maksa juuri mitään. Mutta 2 asiaa jotka unohtuu monelta !

        -Sähköauton omistajalla pitää olla kotona voimavirta piskoke 11 kw
        -Lämmin autotallin on toinen mikä pitäää olla jos talvella meinaa ajaa.
        Esim. 70 matkalla kylmälllä akulla toimintamatkaa häviää 140 km jos ulkoa lähtee
        Tallista lämpimästä kun lähtee niin ensinnäkin toiminta matkaa on 50- 70 km enemmän mittarissa ,mitä ulkona kylmässä (akku täynnä) lämpimästä lähdettynä 700 km matkalla saattaa kulua vain 5o km verran sähköä on kuin yöllä ja päivällä toiminta matkassa eroa lähteekö uloa kylmästä vai sisältä lämpimästä.
        Sitten toinen asia jos kylmästä ajaa lyhyitä 10 km. reissuja niin sähkönkulutus on aivan tähtitieteellistä... (kannattaa olla toinen polttomoottori auto ettei kylmälllä sähköautolla tarvitse ajaa lyhyitä reisu talvella)

        Nämä tosiasiat kun muistaa niin sähköauto on hyvä kapaistus varsinkin kun ostaa vähän käytetyn josta kallleimmat kilometrit on ajettu (hinnan pudotus on alussa todella kovaa) toisin kuin 2 v. sitten kun hinnat ei meninanut pudota ollenkaan..
        Sekin kannattaa mustaa että uudella sähköautolla harvoin saa säästettyä rahaa kun kaikki säästöt menee monin kertaisena arvon alennuksiin... esim. jos 100.000 sähköauton hinta tippuu puoleen reilussa kahdessa vuodessa ja kolmasosaan neljässä vuodessa ...

        Minä luulen että kohta on ihmisillä oikeita bensa autoja ikävä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Jos halutaan koko ajan ajaa sähköllä niin oikea valinta on täyssähkö. Käyttäjät pilaavat itse akun ajamalla sen koko ajan tyhjäksi ja sitten lataamalla sen täyteen.
        Hybridi tykkää että ajetaan poltto-moottorilla.

        Sekin pitää muistaa että hybridi bensa moottoreissa on tyyppi vikoja !
        Saksalaisissa on kalliita jakopään ketju remontteja niin ohut ketju ettei kestä kuin 100 tkm ja maksaa koneremontin verran vaihto !
        On myös muita esim .laakeri vikoja ja kaiken maailman vanox ventiilin säätö systeemi vikoja huh huh...
        Toyota kestää eikä jakopään kerjut katkeile !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekin pitää muistaa että hybridi bensa moottoreissa on tyyppi vikoja !
        Saksalaisissa on kalliita jakopään ketju remontteja niin ohut ketju ettei kestä kuin 100 tkm ja maksaa koneremontin verran vaihto !
        On myös muita esim .laakeri vikoja ja kaiken maailman vanox ventiilin säätö systeemi vikoja huh huh...
        Toyota kestää eikä jakopään kerjut katkeile !

        Maailman paras auto on uusi Toyota Landcruiser maksaa kyllä 150.000,- mutta eihän hyvää halvalla saa, eikä ole hybridiä sotekettu siihen ja Toyotassahan se ei haittais mitään kun se on tehnyt niitä jo 30 v. ,muut vasta harjoittelee epätoivoisesti.

        Mersun merkki liikkeessä oli Toyota Land Cruiser 2010 myynnissä ja vieressä oli Mercedes Ml 2011 Toyotan hinta oli lähes kolminkertainen ja ajomäärä oli aikalähelle sama kysyin myyjältä että miten voi olla mahdollista että eikö nuo ole uutena ollut saman hintaisia ?
        Myyjä sanoi että niinhän ne on ollut..kysyi minulta että tiedätkö paljonko tuon mersun huolto ja korjaus kustanukset tästä eteenpäin vuosittain tulee maksamaan.... ja naureskeli päälle ja sanoi että siitäkaitse se hinta ero johtuu...Sanoi että Toyotalla voi ajaa vielä satoja tuhansia kilometrejä suhteellisen pienillä kustannuksilla. ja sanoi että ei se ainakaan muuta syytä keksi miksi hinta ero noin suuri on .ja sanoi että tietokoneen mukaan ne autot hinnoittelee että mitä muualla vastavat maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailman paras auto on uusi Toyota Landcruiser maksaa kyllä 150.000,- mutta eihän hyvää halvalla saa, eikä ole hybridiä sotekettu siihen ja Toyotassahan se ei haittais mitään kun se on tehnyt niitä jo 30 v. ,muut vasta harjoittelee epätoivoisesti.

        Mersun merkki liikkeessä oli Toyota Land Cruiser 2010 myynnissä ja vieressä oli Mercedes Ml 2011 Toyotan hinta oli lähes kolminkertainen ja ajomäärä oli aikalähelle sama kysyin myyjältä että miten voi olla mahdollista että eikö nuo ole uutena ollut saman hintaisia ?
        Myyjä sanoi että niinhän ne on ollut..kysyi minulta että tiedätkö paljonko tuon mersun huolto ja korjaus kustanukset tästä eteenpäin vuosittain tulee maksamaan.... ja naureskeli päälle ja sanoi että siitäkaitse se hinta ero johtuu...Sanoi että Toyotalla voi ajaa vielä satoja tuhansia kilometrejä suhteellisen pienillä kustannuksilla. ja sanoi että ei se ainakaan muuta syytä keksi miksi hinta ero noin suuri on .ja sanoi että tietokoneen mukaan ne autot hinnoittelee että mitä muualla vastavat maksaa.

        Oli 2 autona 480000 ajettu toyota 5 vuoden ajan ,ei mitään vikaa ,520.000km ajettuna lähti afrikkaan taksiksi ja sai saman 500,- euroa vielä mitä maksoi silloin , halpaa kyytiä oli
        Mitenhän nuo hybridit toimii kun on ikää yli 30 v ja puolimiljooona kilometriä mittarissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekin pitää muistaa että hybridi bensa moottoreissa on tyyppi vikoja !
        Saksalaisissa on kalliita jakopään ketju remontteja niin ohut ketju ettei kestä kuin 100 tkm ja maksaa koneremontin verran vaihto !
        On myös muita esim .laakeri vikoja ja kaiken maailman vanox ventiilin säätö systeemi vikoja huh huh...
        Toyota kestää eikä jakopään kerjut katkeile !

        Eikös siellä terminaalihoidossa ole jo nukkuma-aika?


      • Anonyymi

        Ei niillä pitkään sähköllä pystykään ajamaan, mutta tottakai pitäisi voida ajaa työmatkat joka päivä ja ladata myös joka pöäivä kun kuitenkin tyhjenee. Siksihän ne vaan pon tehtykin että saa näyttämään kulutuksen pieneltä, mutta ei painavaa akkua kannata huvin vuoksi mukana kuljettaa. Halvemmaksi tulee sitten bensa-auto jos ei voi kuitenkaan akulla ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikesta karmein keksintö on Diesel Hybridi ! se on täysin susi jo syntyessään ja Suomessa vielä joutuu Diesel veron siitä maksamaan !
        Siinä on kaikkien muiden vikojen lisäksi vielä Urea järjestelmät Hiukkas suodattimet ym. jotka toimii vielä huonommin (katkonaisen käytön takia ) kuin normaali Dieselissä ja Webasto pitää olla kun Diesel tuottaa niin huonosti lämpöä tyhjäkäynnillä juuri päinvastoin kuin Bensiini moottori. Sellaista ei kannata ottaa ilmankaan !

        No älähän nyt…
        Se on totta, että verotuksella on tapettu pienet dieselit, mutta eihän se auton tekniikkaa ole, vaan verotusta. Ilmaston kannaltahan dieselauto olisi parempi kuin bensa-auto pienempien kasvihuonepäästöjen vuoksi.

        En tiedä mitä mahdat tarkoittaa ’kaikilla muilla vinoilla’, mutta
        Urea-järjestelmät on ihan toimivia ja niillä on saatu typpioksidit samalle tasolle kuin bensa-autoissakin, jopa pienemmiksi. Ja tuo ureaan perustuva puhdistustekniikka on vain yksi käytössä oleva tekniikka, lähinnä käytetään eurooppalaisissa dieselautoissa, mutta esim japanilaiset ja korealaiset eivät sitä käytä ja täyttävät kyllä euro6-vaatimukset ihan yhtä hyvin.

        Hiukkassuodattimet on pakollisia myös uusissa bensa-autoissa, tulikohan se pakolliseksi jo 2017? Näin bensa-autojenkin (suorasuihkutusbensa) hiukkaspäästöt saatiin dieselautojen tasolle. Nehän olivat aiemmin noin kuusinkertaiset hiukkaloukkudieseleihin verrattuna.

        Webasto ei ole välttämätön, mutta tietysti nopeuttaa lämmöntuottoa ja on hyvä esilämmitys kylminä aikoina. Hyvä huomata, että juuri matala lämmöntuotto tarkoittaa pienempää energian käyttöä. Webastolle on tietysti vaihtoehtona lohko/letkulämmitin, jota yleisesti bensa-autoissakin käytetään.

        Taloudellisesti meidän perusperttien, jotka ajamme keskimäärin 10-15 tkm/vuosi, ei tietenkään kannata nykyverotuksen vuoksi hankkia dieselautoa, ei hybridiä sen paremmin kuin hybritöntäkään dieseliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailman paras auto on uusi Toyota Landcruiser maksaa kyllä 150.000,- mutta eihän hyvää halvalla saa, eikä ole hybridiä sotekettu siihen ja Toyotassahan se ei haittais mitään kun se on tehnyt niitä jo 30 v. ,muut vasta harjoittelee epätoivoisesti.

        Mersun merkki liikkeessä oli Toyota Land Cruiser 2010 myynnissä ja vieressä oli Mercedes Ml 2011 Toyotan hinta oli lähes kolminkertainen ja ajomäärä oli aikalähelle sama kysyin myyjältä että miten voi olla mahdollista että eikö nuo ole uutena ollut saman hintaisia ?
        Myyjä sanoi että niinhän ne on ollut..kysyi minulta että tiedätkö paljonko tuon mersun huolto ja korjaus kustanukset tästä eteenpäin vuosittain tulee maksamaan.... ja naureskeli päälle ja sanoi että siitäkaitse se hinta ero johtuu...Sanoi että Toyotalla voi ajaa vielä satoja tuhansia kilometrejä suhteellisen pienillä kustannuksilla. ja sanoi että ei se ainakaan muuta syytä keksi miksi hinta ero noin suuri on .ja sanoi että tietokoneen mukaan ne autot hinnoittelee että mitä muualla vastavat maksaa.

        Ml on paska


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No älähän nyt…
        Se on totta, että verotuksella on tapettu pienet dieselit, mutta eihän se auton tekniikkaa ole, vaan verotusta. Ilmaston kannaltahan dieselauto olisi parempi kuin bensa-auto pienempien kasvihuonepäästöjen vuoksi.

        En tiedä mitä mahdat tarkoittaa ’kaikilla muilla vinoilla’, mutta
        Urea-järjestelmät on ihan toimivia ja niillä on saatu typpioksidit samalle tasolle kuin bensa-autoissakin, jopa pienemmiksi. Ja tuo ureaan perustuva puhdistustekniikka on vain yksi käytössä oleva tekniikka, lähinnä käytetään eurooppalaisissa dieselautoissa, mutta esim japanilaiset ja korealaiset eivät sitä käytä ja täyttävät kyllä euro6-vaatimukset ihan yhtä hyvin.

        Hiukkassuodattimet on pakollisia myös uusissa bensa-autoissa, tulikohan se pakolliseksi jo 2017? Näin bensa-autojenkin (suorasuihkutusbensa) hiukkaspäästöt saatiin dieselautojen tasolle. Nehän olivat aiemmin noin kuusinkertaiset hiukkaloukkudieseleihin verrattuna.

        Webasto ei ole välttämätön, mutta tietysti nopeuttaa lämmöntuottoa ja on hyvä esilämmitys kylminä aikoina. Hyvä huomata, että juuri matala lämmöntuotto tarkoittaa pienempää energian käyttöä. Webastolle on tietysti vaihtoehtona lohko/letkulämmitin, jota yleisesti bensa-autoissakin käytetään.

        Taloudellisesti meidän perusperttien, jotka ajamme keskimäärin 10-15 tkm/vuosi, ei tietenkään kannata nykyverotuksen vuoksi hankkia dieselautoa, ei hybridiä sen paremmin kuin hybritöntäkään dieseliä.

        Urea jäätyy pakkasella ja aiheuttaa muutenkin lisäkuluja. Ei näytä päästöt alentuneen riittävästi koska dieseliä pidetään pahempana kuin bensamoottoria.


      • Anonyymi

        Paljonko on liikaa ??? Kun ihminen ostaa hybridin, niin perusolettama on se, että
        sähköllä pääsee töihin sekä takaisin ja pidemmät matkat ajetaan moottorilla.
        Jos auto ei kykene tähän se on surkea puolivalmiste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko on liikaa ??? Kun ihminen ostaa hybridin, niin perusolettama on se, että
        sähköllä pääsee töihin sekä takaisin ja pidemmät matkat ajetaan moottorilla.
        Jos auto ei kykene tähän se on surkea puolivalmiste.

        Kaupunkiajo pitäisi pystyä ajamaan ettei tule saasteita eikä melua, pelkkää huijausta että saatu päästöveroja alemmaksi.


    • Anonyymi

      onneksi tajusin tuon asian jo 3 vuotta sitten ja ostin pelkän bensiini auton..seuraava on sähköauto tai sitten ei mitään..

      • Anonyymi

        Minä en ehkä tietoisesti tuota tajunnut v 2017, kun ostin uutena dieselcittarini, mutta onneksi päädyin siihen.
        Seuraavaksi ostan sähköauton, jos ylipäänsä enää vaihdankaan autoa. Olenhan jo 70-vuotias ja nykyinen autoni on maksettu, ei vikoja, täyttää tarpeeni enemmänkin kuin hyvin, huollot kohtuuhintaisia. Nykyiset ajomääräni on sen verran pieniä, ettei polttoaineen hinnalla ole käytännön merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ehkä tietoisesti tuota tajunnut v 2017, kun ostin uutena dieselcittarini, mutta onneksi päädyin siihen.
        Seuraavaksi ostan sähköauton, jos ylipäänsä enää vaihdankaan autoa. Olenhan jo 70-vuotias ja nykyinen autoni on maksettu, ei vikoja, täyttää tarpeeni enemmänkin kuin hyvin, huollot kohtuuhintaisia. Nykyiset ajomääräni on sen verran pieniä, ettei polttoaineen hinnalla ole käytännön merkitystä.

        Kannattaa alkaa tuhlata ellei halua jättää perintöä muiden tuhlattavaksi. Ei kuitenkaan kaikkea jos elääkin vaikka yli 100v.


    • Anonyymi

      Toyotan itselataava hybridi on ehdottomasti paras ja kokonais taloudellisin kun otetaan huomioon kaikki kulut ja arvonalennukset.
      Niissä on vaan se huono puoli kun niitä ei oikein viitsi käytettynä ostaa kun niin hitaasti hinnat tippuu...

    • Anonyymi

      Pitää muistaa että ladattavan Hybridin akku maksaa 13.000-17.000,- merkki huollossa MUTTA SILLOIN PUHUTAAN UUDESTA AKUSTA ! on joitakin poikkeus tapauksia joissa se maksaa jopa yli 30.000,-
      5000,- euron korjauksella tekohengitetään vanhaa akkua vanhoilla osilla vaikkakin siihen 1 vuoden takuun saakin.
      Eli puhutaan aivan eriasiosta ! jotka ei ole vertailu kelpoisia.
      Merkkihuollot ei ala korjaamaan edes vanhoja akkuja ,eikä niillä varmaan ole kokemusta siitä. (vaikka ei se mitään raketti tiedettä ole,akku tekniiikka on aika yksinkertaista kun vaan on perehtynyt siihen ) ,autoissa on paljon vaikempiakin remontteja jotka vaatii paljon enemmän asiantuntemusta esim. Ohjaus boxien korjaus joka harvalta onnistuu.)
      Myös sähköaujen moottorit on 100 kertaa yksinkertaisempia kuin polttomoottorit.
      Näistä syistä johtuen sähköautojen hinnat tulee romahtamaan lähiaikoina kun akuilla rahastus loppuu... (ei akkujen teko niin kallista oel kuin mitä on annettu ymmärtää) Nyt maksatetaan ensimmäisillä asiakkailla koko kehitys työ.
      Muistan ennen kun ensimmäiset dikitaali kellot maksoi lähes tuhat markkaatai solla casio merkkisiä joskus -70/-80 vaihteessa sitten meni muutama vuosi niin kiinalaisia vastaavia sai alle 10 markalla.
      Casion pörssi kurssi varrman nousi pilviiin ja yhtiö teki rahaa vähän aikaa... näinhän autotehtaatkin on tehneet Teslan kurssikin on n.30 kertainen edelleen mitä sen oikesti tuotto ja osingon maksu kyvyn mukaan kuuluisi olla vaikka autojen hinnat on jo lasku suunnassa ja teslalla on kaiken lisäksi vanhentuneet mallitkin.

      • Anonyymi

        Polttomoottorin korjaus Toyotaan masoi myös yli 30 000 ja kyseessä oli aika uusi auto.
        Corolla-kuski yritti vaihtaa nelosvaihteelta viitoselle – polttomoottori leikkasi kiinni sekunneissa ja loppulasku kohosi yli 38 000 euroon

        Uudenkarhean Corolla GR:n omistaja teki vaihtovirheen ja sai korjaamolta lähes käsittämättömän korjauslaskun.
        https://www.is.fi/autot/art-2000010426223.html

        Aika kallista tuo Toyota autojen korjaaminen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttomoottorin korjaus Toyotaan masoi myös yli 30 000 ja kyseessä oli aika uusi auto.
        Corolla-kuski yritti vaihtaa nelosvaihteelta viitoselle – polttomoottori leikkasi kiinni sekunneissa ja loppulasku kohosi yli 38 000 euroon

        Uudenkarhean Corolla GR:n omistaja teki vaihtovirheen ja sai korjaamolta lähes käsittämättömän korjauslaskun.
        https://www.is.fi/autot/art-2000010426223.html

        Aika kallista tuo Toyota autojen korjaaminen!

        Ne kun luotettavia autoja? Noi Toyotan hajoavat pommit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttomoottorin korjaus Toyotaan masoi myös yli 30 000 ja kyseessä oli aika uusi auto.
        Corolla-kuski yritti vaihtaa nelosvaihteelta viitoselle – polttomoottori leikkasi kiinni sekunneissa ja loppulasku kohosi yli 38 000 euroon

        Uudenkarhean Corolla GR:n omistaja teki vaihtovirheen ja sai korjaamolta lähes käsittämättömän korjauslaskun.
        https://www.is.fi/autot/art-2000010426223.html

        Aika kallista tuo Toyota autojen korjaaminen!

        Kallimmaksi tulee ostaa tesla ettei tarvitse baihteita vaihtaa. Parempi opetella vaihtamaan tai ostaa automaatin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttomoottorin korjaus Toyotaan masoi myös yli 30 000 ja kyseessä oli aika uusi auto.
        Corolla-kuski yritti vaihtaa nelosvaihteelta viitoselle – polttomoottori leikkasi kiinni sekunneissa ja loppulasku kohosi yli 38 000 euroon

        Uudenkarhean Corolla GR:n omistaja teki vaihtovirheen ja sai korjaamolta lähes käsittämättömän korjauslaskun.
        https://www.is.fi/autot/art-2000010426223.html

        Aika kallista tuo Toyota autojen korjaaminen!

        Tuo esimerkkihän on USAsta. Ja kyse oli käyttäjävirheestä. Vaihteen vaihtohan ei mennyt neloselta viitoselle, vaan neloselta virheellisesti kolmoselle ja ilmeisesti ’täydessä vauhdissa’ Ja siitä moottorin rikkoutuminen ylikierrosten vuoksi. Automerkeillä ei varmasti ole tässä mitään oleellista merkitystä.

        On minullakin aikanaan moisia vaihtamisvirheitä sattunut, mutta senhän huomaa välittömästi, kun nostaa kytkintä, joten ehtii korjata heti ennenkuin kytkimen on nostanut kokonaan ylös. Näin ei vahinkoja synny. USAssa, jossa manuaalivaihteet ovat harvinaisia, voi olla niin ettei moista virhettä huomaa, jos ei ole kokemusta manuaaleista.

        Suomessahan olisi varmasti tuota käyttäjän tekemää virheitäkin ja sen perusteella hylättyä korvausta mietitty myös käyttäjän näkökulmasta. Olisiko tuo käyttäjävirhe sellainen ja tahallinen, että sitä ei kohtuullisuusnäkökulmasta arvioitaisiin.

        No tuohon rikkoutumisen kustannuksiin…
        Vaihtomoottorin kustannus liikkuu kymppitonnin molemmin puolin. Se kannattaisi tehdä tuollaisessa tapauksessa.


    • Anonyymi

      Asoalinja
      Kuluja kuin vwskodaudeissa...
      Öljynsyönti....dsg....sähkökeskus....ikkunat tippuu...
      Laakerit ulisee...lämmitysöaite hajoaaa jne

      • Anonyymi

        Terolla heti aamusta asti pakka sekaisin ja ahdistus päällä. Eikö Toyotan hybrid käynnistynyt tänäkään aamuna?


    • Anonyymi

      Onneksi nuo akut kestää ja takuu on pitkä. Tulevaisuudessa noita akustoja korjataan ja siihen erikoistuneita firmoja syntyy paljon ja sitten hinnat putoaa murto-osiin.
      Näinhän se aina menee.

      • Anonyymi

        Kilpailu pudottaa hintoja, niin se on aina mennyt.


      • Anonyymi

        Odotamme siis tulevaisuutta…


      • Anonyymi

        Ei vanhoja korjata, tulee vaan uusia entistä kalliimpia tilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vanhoja korjata, tulee vaan uusia entistä kalliimpia tilalle.

        Suomeen tuodaan nyt vanhoja diesel autoja...hyvä...valtio yrittää nostaa dieselin hintaa jottei menisi kaupaksi,,.. ei auta se ostetaan ja raha on pois sitten kulutuksesta...esim ravintoloita menee konkkaan joka päivä 30 kpl..


    • Anonyymi

      Onnea valintanne johdosta.

    • Anonyymi

      Plugareissa akun hajoaminen ei ole oneglma (paitti joissain saksan premiumeissa.
      Se on gelma on akun kuluminen johtuminen siitä että akku on sähköautoon verrattuna pieni ja jos sillä koitetaan ajaa kuin sähköautolla.

      Eipä noissa Aasialaisten plugarien akuissa juuri vikoja ole ollut. Ei ole pakko ostaa bemaria tai volvoa. Jaa mutta lasketaanko volvo aasialaiseksi?

      • Anonyymi

        Puristimeen käytetyt..


    • Anonyymi

      ei vakuutuskaan aina korvaa akustoa...pitää olla tarkat tiedot missä ja milloin on pohja kolhiintunut...lisäksi pitää tarkistuttaa auto ja auton pohja sekä akut asiantuntijalla käytettyä ostaessa..

      • Anonyymi

        Sähkis on suuri murhe, polttis on pieni murhe.


    • Anonyymi

      Zxxzxxf

    • Anonyymi

      Sukulaisen Volkkarista katkesi jakohihna ajossa. Kolme vuotta vanha auto ja ajettu alle 60 tuhatta. Hinattiin merkki liikkeeseen, josta korjausarvio 13700,-. Tuolla hinnalla saa samanlaisen toimivan auton kaupasta.

      Sähköautosta sen verran, että firmalla on Polestar. Sillä ajetaan viikoittain joku pitempi matka, yli ,300 kilometriä. Pihasta sillä lähdetään, akun esilämmitys päälle, sisälämmitys päälle ja lähtö on kuin kesällä. Tosi kiva.

      • Anonyymi
        UUSI

        Kyyläkait ne varmaan uutena pelaa mutta kun akkutakuu loppuu niin muuttuu kalliiksi arvaksi..jos ei työtä niin ei sähköautoakaan..


      • Anonyymi
        UUSI

        Eikös sen pitäisi mennä takuuseen jos noin vähän ajettu. Saahan hajottamoilta tai autovahinkokeskuksesta moottoreitakin.


    • Anonyymi
      UUSI

      JAA

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

      Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      34
      5508
    2. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

      kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      485
      2509
    3. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

      Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      27
      1329
    4. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

      Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      5
      1255
    5. En tiedä miksi kerroin sinusta täällä

      Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.
      Tunteet
      17
      1039
    6. Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!

      Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http
      Mainonta ja markkinointi
      7
      954
    7. Pystytkö unohtamaan

      Minut?
      Ikävä
      61
      868
    8. Nainen, tunnetko saman kuin minä

      Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv
      Ikävä
      43
      843
    9. Ei ois kyllä kivaa

      Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      4
      827
    10. HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena

      HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei
      Maailman menoa
      193
      796
    Aihe