Uutiset|Autot14.1.202513:30
Heli Lehtelä
Iltasanomat uutisoi, että Kokkolan Autohuollon toimitusjohtaja Jesse Haapala ei suosittele suomalaisille ladattavia hybridiautoja.
Haapala toteaa olevansa samoilla linjoilla kroatialaisen EV Clinic -sähköautokorjaamon kanssa, joka kehotti asiakkaitaan välttämään useita erimerkkisiä lataushybridiautoja.
”Täyssähköautoa suosittelen, koska niiden akustot pysyvät paremmassa kunnossa ja ovat rakenteeltaan huomattavasti yksinkertaisempia”, Haapala sanoo IS:lle.
Haapala kertoo akkuongelmien olevan hybrideissä yleisiä noin 150 000–200 000 ajokilometrin jälkeen.
Kokkolan Autohuolto luopui Skoda-merkkihuoltostatuksestaan akustojen korjauksiin liittyvien takuutöiden vuoksi.
Yritys käyttää pääasiassa käytettyjä akustoja akkuvikojen korjaamiseen. Haapalan mukaan valmistajien tapa vaihtaa vain akun yksi viallinen moduuli kerrallaan ei ole optimaalinen ratkaisu, sillä se voi johtaa epätasapainoon akkupaketissa.
Akkuvikojen korjaaminen voi maksaa merkkihuolloissa helposti viisinumeroisia summia.
Asiasta kertoi ensimmäisenä Iltasanomat:
Kokkolan Autohuollon Jesse Haapala varoittaa ladattavista hybridiautoista - Ilta-Sanomat
Akkuvikojen korjaaminen voi maksaa merkkihuolloissa helposti viisinumeroisia summia.
165
1444
Vastaukset
- Anonyymi
Noita ladattavia hybridejä pitää osata käyttää oikein, eli ei ajaa liikaa sähköllä ja latailla akkuja yhtenään.
Siitähän tuossa on oikeasti kysymys.- Anonyymi
Juuri näin. Jos halutaan koko ajan ajaa sähköllä niin oikea valinta on täyssähkö. Käyttäjät pilaavat itse akun ajamalla sen koko ajan tyhjäksi ja sitten lataamalla sen täyteen.
Hybridi tykkää että ajetaan poltto-moottorilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Jos halutaan koko ajan ajaa sähköllä niin oikea valinta on täyssähkö. Käyttäjät pilaavat itse akun ajamalla sen koko ajan tyhjäksi ja sitten lataamalla sen täyteen.
Hybridi tykkää että ajetaan poltto-moottorilla.Kaikesta karmein keksintö on Diesel Hybridi ! se on täysin susi jo syntyessään ja Suomessa vielä joutuu Diesel veron siitä maksamaan !
Siinä on kaikkien muiden vikojen lisäksi vielä Urea järjestelmät Hiukkas suodattimet ym. jotka toimii vielä huonommin (katkonaisen käytön takia ) kuin normaali Dieselissä ja Webasto pitää olla kun Diesel tuottaa niin huonosti lämpöä tyhjäkäynnillä juuri päinvastoin kuin Bensiini moottori. Sellaista ei kannata ottaa ilmankaan ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Jos halutaan koko ajan ajaa sähköllä niin oikea valinta on täyssähkö. Käyttäjät pilaavat itse akun ajamalla sen koko ajan tyhjäksi ja sitten lataamalla sen täyteen.
Hybridi tykkää että ajetaan poltto-moottorilla.Käykäääpä ajamassa Kokkolanautohuollon ohi niin nääette kuinka pitkä rivi rikkinäisiä Tesloja siellä on rivissä pihalla.
Että kyllä ne sähköautojenkin akut hajoaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Jos halutaan koko ajan ajaa sähköllä niin oikea valinta on täyssähkö. Käyttäjät pilaavat itse akun ajamalla sen koko ajan tyhjäksi ja sitten lataamalla sen täyteen.
Hybridi tykkää että ajetaan poltto-moottorilla.Sähköauto on hyvä jos ei tarvi kovin pitkiä päivä matkoja ajaa tai sitten kakkos autona koska ajaminen ei maksa juuri mitään. Mutta 2 asiaa jotka unohtuu monelta !
-Sähköauton omistajalla pitää olla kotona voimavirta piskoke 11 kw
-Lämmin autotallin on toinen mikä pitäää olla jos talvella meinaa ajaa.
Esim. 70 matkalla kylmälllä akulla toimintamatkaa häviää 140 km jos ulkoa lähtee
Tallista lämpimästä kun lähtee niin ensinnäkin toiminta matkaa on 50- 70 km enemmän mittarissa ,mitä ulkona kylmässä (akku täynnä) lämpimästä lähdettynä 700 km matkalla saattaa kulua vain 5o km verran sähköä on kuin yöllä ja päivällä toiminta matkassa eroa lähteekö uloa kylmästä vai sisältä lämpimästä.
Sitten toinen asia jos kylmästä ajaa lyhyitä 10 km. reissuja niin sähkönkulutus on aivan tähtitieteellistä... (kannattaa olla toinen polttomoottori auto ettei kylmälllä sähköautolla tarvitse ajaa lyhyitä reisu talvella)
Nämä tosiasiat kun muistaa niin sähköauto on hyvä kapaistus varsinkin kun ostaa vähän käytetyn josta kallleimmat kilometrit on ajettu (hinnan pudotus on alussa todella kovaa) toisin kuin 2 v. sitten kun hinnat ei meninanut pudota ollenkaan..
Sekin kannattaa mustaa että uudella sähköautolla harvoin saa säästettyä rahaa kun kaikki säästöt menee monin kertaisena arvon alennuksiin... esim. jos 100.000 sähköauton hinta tippuu puoleen reilussa kahdessa vuodessa ja kolmasosaan neljässä vuodessa ...
Minä luulen että kohta on ihmisillä oikeita bensa autoja ikävä ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Jos halutaan koko ajan ajaa sähköllä niin oikea valinta on täyssähkö. Käyttäjät pilaavat itse akun ajamalla sen koko ajan tyhjäksi ja sitten lataamalla sen täyteen.
Hybridi tykkää että ajetaan poltto-moottorilla.Sekin pitää muistaa että hybridi bensa moottoreissa on tyyppi vikoja !
Saksalaisissa on kalliita jakopään ketju remontteja niin ohut ketju ettei kestä kuin 100 tkm ja maksaa koneremontin verran vaihto !
On myös muita esim .laakeri vikoja ja kaiken maailman vanox ventiilin säätö systeemi vikoja huh huh...
Toyota kestää eikä jakopään kerjut katkeile ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekin pitää muistaa että hybridi bensa moottoreissa on tyyppi vikoja !
Saksalaisissa on kalliita jakopään ketju remontteja niin ohut ketju ettei kestä kuin 100 tkm ja maksaa koneremontin verran vaihto !
On myös muita esim .laakeri vikoja ja kaiken maailman vanox ventiilin säätö systeemi vikoja huh huh...
Toyota kestää eikä jakopään kerjut katkeile !Maailman paras auto on uusi Toyota Landcruiser maksaa kyllä 150.000,- mutta eihän hyvää halvalla saa, eikä ole hybridiä sotekettu siihen ja Toyotassahan se ei haittais mitään kun se on tehnyt niitä jo 30 v. ,muut vasta harjoittelee epätoivoisesti.
Mersun merkki liikkeessä oli Toyota Land Cruiser 2010 myynnissä ja vieressä oli Mercedes Ml 2011 Toyotan hinta oli lähes kolminkertainen ja ajomäärä oli aikalähelle sama kysyin myyjältä että miten voi olla mahdollista että eikö nuo ole uutena ollut saman hintaisia ?
Myyjä sanoi että niinhän ne on ollut..kysyi minulta että tiedätkö paljonko tuon mersun huolto ja korjaus kustanukset tästä eteenpäin vuosittain tulee maksamaan.... ja naureskeli päälle ja sanoi että siitäkaitse se hinta ero johtuu...Sanoi että Toyotalla voi ajaa vielä satoja tuhansia kilometrejä suhteellisen pienillä kustannuksilla. ja sanoi että ei se ainakaan muuta syytä keksi miksi hinta ero noin suuri on .ja sanoi että tietokoneen mukaan ne autot hinnoittelee että mitä muualla vastavat maksaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailman paras auto on uusi Toyota Landcruiser maksaa kyllä 150.000,- mutta eihän hyvää halvalla saa, eikä ole hybridiä sotekettu siihen ja Toyotassahan se ei haittais mitään kun se on tehnyt niitä jo 30 v. ,muut vasta harjoittelee epätoivoisesti.
Mersun merkki liikkeessä oli Toyota Land Cruiser 2010 myynnissä ja vieressä oli Mercedes Ml 2011 Toyotan hinta oli lähes kolminkertainen ja ajomäärä oli aikalähelle sama kysyin myyjältä että miten voi olla mahdollista että eikö nuo ole uutena ollut saman hintaisia ?
Myyjä sanoi että niinhän ne on ollut..kysyi minulta että tiedätkö paljonko tuon mersun huolto ja korjaus kustanukset tästä eteenpäin vuosittain tulee maksamaan.... ja naureskeli päälle ja sanoi että siitäkaitse se hinta ero johtuu...Sanoi että Toyotalla voi ajaa vielä satoja tuhansia kilometrejä suhteellisen pienillä kustannuksilla. ja sanoi että ei se ainakaan muuta syytä keksi miksi hinta ero noin suuri on .ja sanoi että tietokoneen mukaan ne autot hinnoittelee että mitä muualla vastavat maksaa.Oli 2 autona 480000 ajettu toyota 5 vuoden ajan ,ei mitään vikaa ,520.000km ajettuna lähti afrikkaan taksiksi ja sai saman 500,- euroa vielä mitä maksoi silloin , halpaa kyytiä oli
Mitenhän nuo hybridit toimii kun on ikää yli 30 v ja puolimiljooona kilometriä mittarissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekin pitää muistaa että hybridi bensa moottoreissa on tyyppi vikoja !
Saksalaisissa on kalliita jakopään ketju remontteja niin ohut ketju ettei kestä kuin 100 tkm ja maksaa koneremontin verran vaihto !
On myös muita esim .laakeri vikoja ja kaiken maailman vanox ventiilin säätö systeemi vikoja huh huh...
Toyota kestää eikä jakopään kerjut katkeile !Eikös siellä terminaalihoidossa ole jo nukkuma-aika?
- Anonyymi
Ei niillä pitkään sähköllä pystykään ajamaan, mutta tottakai pitäisi voida ajaa työmatkat joka päivä ja ladata myös joka pöäivä kun kuitenkin tyhjenee. Siksihän ne vaan pon tehtykin että saa näyttämään kulutuksen pieneltä, mutta ei painavaa akkua kannata huvin vuoksi mukana kuljettaa. Halvemmaksi tulee sitten bensa-auto jos ei voi kuitenkaan akulla ajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikesta karmein keksintö on Diesel Hybridi ! se on täysin susi jo syntyessään ja Suomessa vielä joutuu Diesel veron siitä maksamaan !
Siinä on kaikkien muiden vikojen lisäksi vielä Urea järjestelmät Hiukkas suodattimet ym. jotka toimii vielä huonommin (katkonaisen käytön takia ) kuin normaali Dieselissä ja Webasto pitää olla kun Diesel tuottaa niin huonosti lämpöä tyhjäkäynnillä juuri päinvastoin kuin Bensiini moottori. Sellaista ei kannata ottaa ilmankaan !No älähän nyt…
Se on totta, että verotuksella on tapettu pienet dieselit, mutta eihän se auton tekniikkaa ole, vaan verotusta. Ilmaston kannaltahan dieselauto olisi parempi kuin bensa-auto pienempien kasvihuonepäästöjen vuoksi.
En tiedä mitä mahdat tarkoittaa ’kaikilla muilla vinoilla’, mutta
Urea-järjestelmät on ihan toimivia ja niillä on saatu typpioksidit samalle tasolle kuin bensa-autoissakin, jopa pienemmiksi. Ja tuo ureaan perustuva puhdistustekniikka on vain yksi käytössä oleva tekniikka, lähinnä käytetään eurooppalaisissa dieselautoissa, mutta esim japanilaiset ja korealaiset eivät sitä käytä ja täyttävät kyllä euro6-vaatimukset ihan yhtä hyvin.
Hiukkassuodattimet on pakollisia myös uusissa bensa-autoissa, tulikohan se pakolliseksi jo 2017? Näin bensa-autojenkin (suorasuihkutusbensa) hiukkaspäästöt saatiin dieselautojen tasolle. Nehän olivat aiemmin noin kuusinkertaiset hiukkaloukkudieseleihin verrattuna.
Webasto ei ole välttämätön, mutta tietysti nopeuttaa lämmöntuottoa ja on hyvä esilämmitys kylminä aikoina. Hyvä huomata, että juuri matala lämmöntuotto tarkoittaa pienempää energian käyttöä. Webastolle on tietysti vaihtoehtona lohko/letkulämmitin, jota yleisesti bensa-autoissakin käytetään.
Taloudellisesti meidän perusperttien, jotka ajamme keskimäärin 10-15 tkm/vuosi, ei tietenkään kannata nykyverotuksen vuoksi hankkia dieselautoa, ei hybridiä sen paremmin kuin hybritöntäkään dieseliä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailman paras auto on uusi Toyota Landcruiser maksaa kyllä 150.000,- mutta eihän hyvää halvalla saa, eikä ole hybridiä sotekettu siihen ja Toyotassahan se ei haittais mitään kun se on tehnyt niitä jo 30 v. ,muut vasta harjoittelee epätoivoisesti.
Mersun merkki liikkeessä oli Toyota Land Cruiser 2010 myynnissä ja vieressä oli Mercedes Ml 2011 Toyotan hinta oli lähes kolminkertainen ja ajomäärä oli aikalähelle sama kysyin myyjältä että miten voi olla mahdollista että eikö nuo ole uutena ollut saman hintaisia ?
Myyjä sanoi että niinhän ne on ollut..kysyi minulta että tiedätkö paljonko tuon mersun huolto ja korjaus kustanukset tästä eteenpäin vuosittain tulee maksamaan.... ja naureskeli päälle ja sanoi että siitäkaitse se hinta ero johtuu...Sanoi että Toyotalla voi ajaa vielä satoja tuhansia kilometrejä suhteellisen pienillä kustannuksilla. ja sanoi että ei se ainakaan muuta syytä keksi miksi hinta ero noin suuri on .ja sanoi että tietokoneen mukaan ne autot hinnoittelee että mitä muualla vastavat maksaa.Ml on paska
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No älähän nyt…
Se on totta, että verotuksella on tapettu pienet dieselit, mutta eihän se auton tekniikkaa ole, vaan verotusta. Ilmaston kannaltahan dieselauto olisi parempi kuin bensa-auto pienempien kasvihuonepäästöjen vuoksi.
En tiedä mitä mahdat tarkoittaa ’kaikilla muilla vinoilla’, mutta
Urea-järjestelmät on ihan toimivia ja niillä on saatu typpioksidit samalle tasolle kuin bensa-autoissakin, jopa pienemmiksi. Ja tuo ureaan perustuva puhdistustekniikka on vain yksi käytössä oleva tekniikka, lähinnä käytetään eurooppalaisissa dieselautoissa, mutta esim japanilaiset ja korealaiset eivät sitä käytä ja täyttävät kyllä euro6-vaatimukset ihan yhtä hyvin.
Hiukkassuodattimet on pakollisia myös uusissa bensa-autoissa, tulikohan se pakolliseksi jo 2017? Näin bensa-autojenkin (suorasuihkutusbensa) hiukkaspäästöt saatiin dieselautojen tasolle. Nehän olivat aiemmin noin kuusinkertaiset hiukkaloukkudieseleihin verrattuna.
Webasto ei ole välttämätön, mutta tietysti nopeuttaa lämmöntuottoa ja on hyvä esilämmitys kylminä aikoina. Hyvä huomata, että juuri matala lämmöntuotto tarkoittaa pienempää energian käyttöä. Webastolle on tietysti vaihtoehtona lohko/letkulämmitin, jota yleisesti bensa-autoissakin käytetään.
Taloudellisesti meidän perusperttien, jotka ajamme keskimäärin 10-15 tkm/vuosi, ei tietenkään kannata nykyverotuksen vuoksi hankkia dieselautoa, ei hybridiä sen paremmin kuin hybritöntäkään dieseliä.Urea jäätyy pakkasella ja aiheuttaa muutenkin lisäkuluja. Ei näytä päästöt alentuneen riittävästi koska dieseliä pidetään pahempana kuin bensamoottoria.
- Anonyymi
Paljonko on liikaa ??? Kun ihminen ostaa hybridin, niin perusolettama on se, että
sähköllä pääsee töihin sekä takaisin ja pidemmät matkat ajetaan moottorilla.
Jos auto ei kykene tähän se on surkea puolivalmiste. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko on liikaa ??? Kun ihminen ostaa hybridin, niin perusolettama on se, että
sähköllä pääsee töihin sekä takaisin ja pidemmät matkat ajetaan moottorilla.
Jos auto ei kykene tähän se on surkea puolivalmiste.Kaupunkiajo pitäisi pystyä ajamaan ettei tule saasteita eikä melua, pelkkää huijausta että saatu päästöveroja alemmaksi.
- Anonyymi
Parempi onkin ostaa sellainen hybridi jossa on kunnon bensamoottori eikä lataa akkua koskaan. Näin akku pysyy kunnossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Jos halutaan koko ajan ajaa sähköllä niin oikea valinta on täyssähkö. Käyttäjät pilaavat itse akun ajamalla sen koko ajan tyhjäksi ja sitten lataamalla sen täyteen.
Hybridi tykkää että ajetaan poltto-moottorilla.Ei niihin akkuihin mitään vikaa tule kun ostaa Toyotan jossa pitkät akkutakuut
Mutta ei mersussa ole takuuta ollenkaan
- Anonyymi
onneksi tajusin tuon asian jo 3 vuotta sitten ja ostin pelkän bensiini auton..seuraava on sähköauto tai sitten ei mitään..
- Anonyymi
Minä en ehkä tietoisesti tuota tajunnut v 2017, kun ostin uutena dieselcittarini, mutta onneksi päädyin siihen.
Seuraavaksi ostan sähköauton, jos ylipäänsä enää vaihdankaan autoa. Olenhan jo 70-vuotias ja nykyinen autoni on maksettu, ei vikoja, täyttää tarpeeni enemmänkin kuin hyvin, huollot kohtuuhintaisia. Nykyiset ajomääräni on sen verran pieniä, ettei polttoaineen hinnalla ole käytännön merkitystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ehkä tietoisesti tuota tajunnut v 2017, kun ostin uutena dieselcittarini, mutta onneksi päädyin siihen.
Seuraavaksi ostan sähköauton, jos ylipäänsä enää vaihdankaan autoa. Olenhan jo 70-vuotias ja nykyinen autoni on maksettu, ei vikoja, täyttää tarpeeni enemmänkin kuin hyvin, huollot kohtuuhintaisia. Nykyiset ajomääräni on sen verran pieniä, ettei polttoaineen hinnalla ole käytännön merkitystä.Kannattaa alkaa tuhlata ellei halua jättää perintöä muiden tuhlattavaksi. Ei kuitenkaan kaikkea jos elääkin vaikka yli 100v.
- Anonyymi
Toyotan itselataava hybridi on ehdottomasti paras ja kokonais taloudellisin kun otetaan huomioon kaikki kulut ja arvonalennukset.
Niissä on vaan se huono puoli kun niitä ei oikein viitsi käytettynä ostaa kun niin hitaasti hinnat tippuu... - Anonyymi
Pitää muistaa että ladattavan Hybridin akku maksaa 13.000-17.000,- merkki huollossa MUTTA SILLOIN PUHUTAAN UUDESTA AKUSTA ! on joitakin poikkeus tapauksia joissa se maksaa jopa yli 30.000,-
5000,- euron korjauksella tekohengitetään vanhaa akkua vanhoilla osilla vaikkakin siihen 1 vuoden takuun saakin.
Eli puhutaan aivan eriasiosta ! jotka ei ole vertailu kelpoisia.
Merkkihuollot ei ala korjaamaan edes vanhoja akkuja ,eikä niillä varmaan ole kokemusta siitä. (vaikka ei se mitään raketti tiedettä ole,akku tekniiikka on aika yksinkertaista kun vaan on perehtynyt siihen ) ,autoissa on paljon vaikempiakin remontteja jotka vaatii paljon enemmän asiantuntemusta esim. Ohjaus boxien korjaus joka harvalta onnistuu.)
Myös sähköaujen moottorit on 100 kertaa yksinkertaisempia kuin polttomoottorit.
Näistä syistä johtuen sähköautojen hinnat tulee romahtamaan lähiaikoina kun akuilla rahastus loppuu... (ei akkujen teko niin kallista oel kuin mitä on annettu ymmärtää) Nyt maksatetaan ensimmäisillä asiakkailla koko kehitys työ.
Muistan ennen kun ensimmäiset dikitaali kellot maksoi lähes tuhat markkaatai solla casio merkkisiä joskus -70/-80 vaihteessa sitten meni muutama vuosi niin kiinalaisia vastaavia sai alle 10 markalla.
Casion pörssi kurssi varrman nousi pilviiin ja yhtiö teki rahaa vähän aikaa... näinhän autotehtaatkin on tehneet Teslan kurssikin on n.30 kertainen edelleen mitä sen oikesti tuotto ja osingon maksu kyvyn mukaan kuuluisi olla vaikka autojen hinnat on jo lasku suunnassa ja teslalla on kaiken lisäksi vanhentuneet mallitkin.- Anonyymi
Polttomoottorin korjaus Toyotaan masoi myös yli 30 000 ja kyseessä oli aika uusi auto.
Corolla-kuski yritti vaihtaa nelosvaihteelta viitoselle – polttomoottori leikkasi kiinni sekunneissa ja loppulasku kohosi yli 38 000 euroon
Uudenkarhean Corolla GR:n omistaja teki vaihtovirheen ja sai korjaamolta lähes käsittämättömän korjauslaskun.
https://www.is.fi/autot/art-2000010426223.html
Aika kallista tuo Toyota autojen korjaaminen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttomoottorin korjaus Toyotaan masoi myös yli 30 000 ja kyseessä oli aika uusi auto.
Corolla-kuski yritti vaihtaa nelosvaihteelta viitoselle – polttomoottori leikkasi kiinni sekunneissa ja loppulasku kohosi yli 38 000 euroon
Uudenkarhean Corolla GR:n omistaja teki vaihtovirheen ja sai korjaamolta lähes käsittämättömän korjauslaskun.
https://www.is.fi/autot/art-2000010426223.html
Aika kallista tuo Toyota autojen korjaaminen!Ne kun luotettavia autoja? Noi Toyotan hajoavat pommit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttomoottorin korjaus Toyotaan masoi myös yli 30 000 ja kyseessä oli aika uusi auto.
Corolla-kuski yritti vaihtaa nelosvaihteelta viitoselle – polttomoottori leikkasi kiinni sekunneissa ja loppulasku kohosi yli 38 000 euroon
Uudenkarhean Corolla GR:n omistaja teki vaihtovirheen ja sai korjaamolta lähes käsittämättömän korjauslaskun.
https://www.is.fi/autot/art-2000010426223.html
Aika kallista tuo Toyota autojen korjaaminen!Kallimmaksi tulee ostaa tesla ettei tarvitse baihteita vaihtaa. Parempi opetella vaihtamaan tai ostaa automaatin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttomoottorin korjaus Toyotaan masoi myös yli 30 000 ja kyseessä oli aika uusi auto.
Corolla-kuski yritti vaihtaa nelosvaihteelta viitoselle – polttomoottori leikkasi kiinni sekunneissa ja loppulasku kohosi yli 38 000 euroon
Uudenkarhean Corolla GR:n omistaja teki vaihtovirheen ja sai korjaamolta lähes käsittämättömän korjauslaskun.
https://www.is.fi/autot/art-2000010426223.html
Aika kallista tuo Toyota autojen korjaaminen!Tuo esimerkkihän on USAsta. Ja kyse oli käyttäjävirheestä. Vaihteen vaihtohan ei mennyt neloselta viitoselle, vaan neloselta virheellisesti kolmoselle ja ilmeisesti ’täydessä vauhdissa’ Ja siitä moottorin rikkoutuminen ylikierrosten vuoksi. Automerkeillä ei varmasti ole tässä mitään oleellista merkitystä.
On minullakin aikanaan moisia vaihtamisvirheitä sattunut, mutta senhän huomaa välittömästi, kun nostaa kytkintä, joten ehtii korjata heti ennenkuin kytkimen on nostanut kokonaan ylös. Näin ei vahinkoja synny. USAssa, jossa manuaalivaihteet ovat harvinaisia, voi olla niin ettei moista virhettä huomaa, jos ei ole kokemusta manuaaleista.
Suomessahan olisi varmasti tuota käyttäjän tekemää virheitäkin ja sen perusteella hylättyä korvausta mietitty myös käyttäjän näkökulmasta. Olisiko tuo käyttäjävirhe sellainen ja tahallinen, että sitä ei kohtuullisuusnäkökulmasta arvioitaisiin.
No tuohon rikkoutumisen kustannuksiin…
Vaihtomoottorin kustannus liikkuu kymppitonnin molemmin puolin. Se kannattaisi tehdä tuollaisessa tapauksessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo esimerkkihän on USAsta. Ja kyse oli käyttäjävirheestä. Vaihteen vaihtohan ei mennyt neloselta viitoselle, vaan neloselta virheellisesti kolmoselle ja ilmeisesti ’täydessä vauhdissa’ Ja siitä moottorin rikkoutuminen ylikierrosten vuoksi. Automerkeillä ei varmasti ole tässä mitään oleellista merkitystä.
On minullakin aikanaan moisia vaihtamisvirheitä sattunut, mutta senhän huomaa välittömästi, kun nostaa kytkintä, joten ehtii korjata heti ennenkuin kytkimen on nostanut kokonaan ylös. Näin ei vahinkoja synny. USAssa, jossa manuaalivaihteet ovat harvinaisia, voi olla niin ettei moista virhettä huomaa, jos ei ole kokemusta manuaaleista.
Suomessahan olisi varmasti tuota käyttäjän tekemää virheitäkin ja sen perusteella hylättyä korvausta mietitty myös käyttäjän näkökulmasta. Olisiko tuo käyttäjävirhe sellainen ja tahallinen, että sitä ei kohtuullisuusnäkökulmasta arvioitaisiin.
No tuohon rikkoutumisen kustannuksiin…
Vaihtomoottorin kustannus liikkuu kymppitonnin molemmin puolin. Se kannattaisi tehdä tuollaisessa tapauksessa.Toyota kieltätyy korjaamasta autoja jo sillä perustella että autolla on ajettu ylinopeutta.
Melko kummallista touhua Toyotan taholta.
RAV 4 taas ei korvattu korkeajännitekaapeleita mitkä hapettuu ja hajottaa koko hybridijärjestelmät. Korjaus maksaa tuhansia.
Suomessa taas Corollan lämmönvaihtimet jää korjaamatta vaikka kyseessä valmistuvirhe.
Ei kauhean luotettavaa toimintaa Toyotan osalta.
Mielenkiintoista toki on se että RAV 4 on tunnettu öljynkulutuksen takia.
Mutta vain VW autoista puhutaan että ne muka kuluttaa öljyä.
Ne öljynkulutus koneet koskee kyllä ihan kaikkia polttomoottoreita.
Ainoa mikä ei voi kuluttaa öljyä on sähköauto.
- Anonyymi
Asoalinja
Kuluja kuin vwskodaudeissa...
Öljynsyönti....dsg....sähkökeskus....ikkunat tippuu...
Laakerit ulisee...lämmitysöaite hajoaaa jne- Anonyymi
Terolla heti aamusta asti pakka sekaisin ja ahdistus päällä. Eikö Toyotan hybrid käynnistynyt tänäkään aamuna?
- Anonyymi
Onneksi nuo akut kestää ja takuu on pitkä. Tulevaisuudessa noita akustoja korjataan ja siihen erikoistuneita firmoja syntyy paljon ja sitten hinnat putoaa murto-osiin.
Näinhän se aina menee.- Anonyymi
Kilpailu pudottaa hintoja, niin se on aina mennyt.
- Anonyymi
Odotamme siis tulevaisuutta…
- Anonyymi
Ei vanhoja korjata, tulee vaan uusia entistä kalliimpia tilalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vanhoja korjata, tulee vaan uusia entistä kalliimpia tilalle.
Suomeen tuodaan nyt vanhoja diesel autoja...hyvä...valtio yrittää nostaa dieselin hintaa jottei menisi kaupaksi,,.. ei auta se ostetaan ja raha on pois sitten kulutuksesta...esim ravintoloita menee konkkaan joka päivä 30 kpl..
- Anonyymi
Onnea valintanne johdosta.
- Anonyymi
Plugareissa akun hajoaminen ei ole oneglma (paitti joissain saksan premiumeissa.
Se on gelma on akun kuluminen johtuminen siitä että akku on sähköautoon verrattuna pieni ja jos sillä koitetaan ajaa kuin sähköautolla.
Eipä noissa Aasialaisten plugarien akuissa juuri vikoja ole ollut. Ei ole pakko ostaa bemaria tai volvoa. Jaa mutta lasketaanko volvo aasialaiseksi?- Anonyymi
Puristimeen käytetyt..
- Anonyymi
Ei ne silti kestä lähellekään polttomoottorin ikää.
- Anonyymi
ei vakuutuskaan aina korvaa akustoa...pitää olla tarkat tiedot missä ja milloin on pohja kolhiintunut...lisäksi pitää tarkistuttaa auto ja auton pohja sekä akut asiantuntijalla käytettyä ostaessa..
- Anonyymi
Sähkis on suuri murhe, polttis on pieni murhe.
- Anonyymi
Zxxzxxf
- Anonyymi
Sukulaisen Volkkarista katkesi jakohihna ajossa. Kolme vuotta vanha auto ja ajettu alle 60 tuhatta. Hinattiin merkki liikkeeseen, josta korjausarvio 13700,-. Tuolla hinnalla saa samanlaisen toimivan auton kaupasta.
Sähköautosta sen verran, että firmalla on Polestar. Sillä ajetaan viikoittain joku pitempi matka, yli ,300 kilometriä. Pihasta sillä lähdetään, akun esilämmitys päälle, sisälämmitys päälle ja lähtö on kuin kesällä. Tosi kiva.- Anonyymi
Kyyläkait ne varmaan uutena pelaa mutta kun akkutakuu loppuu niin muuttuu kalliiksi arvaksi..jos ei työtä niin ei sähköautoakaan..
- Anonyymi
Eikös sen pitäisi mennä takuuseen jos noin vähän ajettu. Saahan hajottamoilta tai autovahinkokeskuksesta moottoreitakin.
- Anonyymi
JAA
- Anonyymi
Kerro tutuille
- Anonyymi
hih-mukava yllätys velkaiselle lapsiperheelle
- Anonyymi
pikavippiä vaan...kyllä se siitä...
- Anonyymi
Toisaalta jos laitat hybridiauton pariksi vuodeksi niin mikset ajaisi akulla koko ajan? 100tkm ja vaihtoon. Seuraava omistaja saa vielä vähän huolettomia kilsoja. Akun loppuminen tulee vasta omistusketjussa kauas ekasta omistajasta.
- Anonyymi
Voi vaan olla ettet saa siitä vaidossa enää oikein mitään muutenkaan, saati kun testaavat akun.
- Anonyymi
ei se pelkkä akusto ole ongelma vaan myös mekatroniikka voi pettää.. katso youtubessa esim vw mekatroniikka...
- Anonyymi
Yritys käyttää pääasiassa käytettyjä akustoja akkuvikojen korjaamiseen. Haapalan mukaan valmistajien tapa vaihtaa vain akun yksi viallinen moduuli kerrallaan ei ole optimaalinen ratkaisu, sillä se voi johtaa epätasapainoon akkupaketissa.
Akkuvikojen korjaaminen voi maksaa merkkihuolloissa helposti viisinumeroisia summia. - Anonyymi
leluautot
- Anonyymi
Audin johtaja kritisoi Haapalaa. Audit ovat kuulemma hyviä autoja. :D
Mielenkiintoinen tosiseikka Audin takuusta on kuitenkin, että hybrideillä takuu lakkaa 160.000 km kohdalla. Kuinka ollakaan, se ajoakku hajoaa 150.000 - 200.000 km välillä. - Anonyymi
audimyyjä pillastui jo....totuus sattuu
- Anonyymi
Tosiaisat pitäisi ottaa huomioon sähköautojen ja hybridien tuissa.
- Anonyymi
tiedostaminen kuten VWskoda öljynsyönti ja dsg
- Anonyymi
Iltasanomat uutisoi, että Kokkolan Autohuollon toimitusjohtaja Jesse Haapala ei suosittele suomalaisille ladattavia hybridiautoja.
Haapala toteaa olevansa samoilla linjoilla kroatialaisen EV Clinic -sähköautokorjaamon kanssa, joka kehotti asiakkaitaan välttämään useita erimerkkisiä lataushybridiautoja.- Anonyymi
Kannattaa katsoa Haapalan video mikä julkaisi tuon jälkeen. Siinä hän kertoi että ne muutaman merkin ongelmat esiintyivät 5-10 vuotta vanhoissa, ei uudemmissa ainakaan vielä ja ennakoi, että valmistajat kuitenkin korjaavat heikkouksia kun niitä ilmenee. Toinen mikä on muuttunut parempaan on akkujen koon kasvu, eli akkua ladataan harvemmin ja se auttaa kestossa. Viimeisten tutkimustenkin mukaan sähköautojen akkujen kesto on yli 20 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa katsoa Haapalan video mikä julkaisi tuon jälkeen. Siinä hän kertoi että ne muutaman merkin ongelmat esiintyivät 5-10 vuotta vanhoissa, ei uudemmissa ainakaan vielä ja ennakoi, että valmistajat kuitenkin korjaavat heikkouksia kun niitä ilmenee. Toinen mikä on muuttunut parempaan on akkujen koon kasvu, eli akkua ladataan harvemmin ja se auttaa kestossa. Viimeisten tutkimustenkin mukaan sähköautojen akkujen kesto on yli 20 vuotta.
no sehän on selvää että ne ongelmat tulee 5-10v vanhoissa...näin myös polttomottori ja diesel autoissa.. oliko 20v tutkimus tehty sellaisessa maassa missä kylmyys ja lämpötila sahaa edestakaisin..jolloin kosteutta ja kondessiota esiintyy.. entä miksi sähkölaitteen laitetaan auton pohjaan ulkopuolelle missä vesi ja kura sekä suola asustaa..?? onko uudemmat jo suojattu.?? käsittääkseni ongelmia on myös 12 v lataus systeemeissä hapettumisen takia....eli ajossa ei lataudu..kysymyksiä on paljon..entä se auton huoltohistoria ennen ostoa..pääseekö näkemään mitä on autolle tehty huoltojen aikana.?onko vaihdettu yksi moduli vai useampi,,käytetty vai uusi..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa katsoa Haapalan video mikä julkaisi tuon jälkeen. Siinä hän kertoi että ne muutaman merkin ongelmat esiintyivät 5-10 vuotta vanhoissa, ei uudemmissa ainakaan vielä ja ennakoi, että valmistajat kuitenkin korjaavat heikkouksia kun niitä ilmenee. Toinen mikä on muuttunut parempaan on akkujen koon kasvu, eli akkua ladataan harvemmin ja se auttaa kestossa. Viimeisten tutkimustenkin mukaan sähköautojen akkujen kesto on yli 20 vuotta.
Hyvä vitsi, hiukan yli akun takuun kestävät,mutta ajomatka lyhenee huomattavasti koko ajan. Käytännössä joka päivä joutuu lataamaan hybridit jos sähköllä ajaa työmatkat eli ei auta yhtään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no sehän on selvää että ne ongelmat tulee 5-10v vanhoissa...näin myös polttomottori ja diesel autoissa.. oliko 20v tutkimus tehty sellaisessa maassa missä kylmyys ja lämpötila sahaa edestakaisin..jolloin kosteutta ja kondessiota esiintyy.. entä miksi sähkölaitteen laitetaan auton pohjaan ulkopuolelle missä vesi ja kura sekä suola asustaa..?? onko uudemmat jo suojattu.?? käsittääkseni ongelmia on myös 12 v lataus systeemeissä hapettumisen takia....eli ajossa ei lataudu..kysymyksiä on paljon..entä se auton huoltohistoria ennen ostoa..pääseekö näkemään mitä on autolle tehty huoltojen aikana.?onko vaihdettu yksi moduli vai useampi,,käytetty vai uusi..
Ai missä polttomottori- ja dieselautoissa.ongelmia 5v vanhoissa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai missä polttomottori- ja dieselautoissa.ongelmia 5v vanhoissa?
Sattumalta löysin youtubesta videoita Hyundain ja Kian GDI-moottoreiden ongelmista. Suoraruiskutus aiheuttaa hiilikertymiä venttileihin ja tukkii öljykanavia, paljon mennyt takuuseen, mutta ei ellei kaikkia huoltoja ole noudattu. Takuuajan jälkeen riski onkin sitten käytetyn ostajalla ellei tiedä miten huollot tehty. Onkohan sama syy Opelinkin vanhempien suoraruiskujen ongelmissa? Taitaa olla eri tekniikka.
Joidenkin mukaan pitäisi venttiilit puhdistaa 100 000km välein, öljyt vaihtaa 5000km/puolen vuoden välein, käyttää vain tiettyä öljyä jne. Ongelma koskee 2019 vuotta vanhempia. Toisten mukaan moottoririkot ei olisi kuitenkaan kovin yleinen ongelma ja koskee lähinnä 2.0 ja 2.4 litran moottoreita.
Tuo 2.0l turbolla olisi tehokas, 1.6 riittäisi myös. i30 ja i40 fast backit ok-näköisiä. - Anonyymi
yhdessä
- Anonyymi
sodäär
- Anonyymi
Eli suomeksi
Älä osta sontaa
Kuin vw huijaus - Anonyymi
hih
- Anonyymi
mrrrrr
- Anonyymi
rikkoutuneet akut rikkoo lapsiperheiden elämän...kuka kaipaa 20000e remotteja?
- Anonyymi
Haapala toteaa olevansa samoilla linjoilla kroatialaisen EV Clinic -sähköautokorjaamon kanssa, joka kehotti asiakkaitaan välttämään useita erimerkkisiä lataushybridiautoja.
PS. Saka ja audimyyjä väittää vastaan- Anonyymi
Audi on vain premiumin hinnalla myytävä volkkari, minkä keulalla on vain
paraolympia-renkaita eli yksi puuttuu.
- Anonyymi
kivaa huijausta
- Anonyymi
"Haapala kertoo akkuongelmien olevan hybrideissä yleisiä noin 150 000–200 000 ajokilometrin jälkeen."¨
No onko ihme noilla kilsoilla. Paalikuntoisessa autossa ei ole mitään väliä missä kunnossa akku on. Joo joo "kyllä mersu menee 500tkm ilman remonttia", Ei mene vaan on paalauskunnossa samoilla kilsoilla. - Anonyymi
rikas vihreä eliitti ei välitä pienituloisista &köyhistä että ne haluu oikein panna köyhät kyykkyyn. Samanlaisia ovat kokoomus ja perussuomalaiset. Keskusta välittää eniten.
- Anonyymi
palkkatukea vaan tarjotaan ja autovelkaa .. . palkka tulee valtion velkarahalla ja auto maksetaan valtion velkarahalla...hyvin menee suomella..
- Anonyymi
Kepulit välittää eniten tukijulleista ja muista rikkaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kepulit välittää eniten tukijulleista ja muista rikkaista.
eipä pijä paikkaansa että kylläpä ne persut ja kokoomuslaiset on niitä.
- Anonyymi
lystiä hommoo
- Anonyymi
Iltasanomat uutisoi, että Kokkolan Autohuollon toimitusjohtaja Jesse Haapala ei suosittele suomalaisille ladattavia hybridiautoja.
Haapala toteaa olevansa samoilla linjoilla kroatialaisen EV Clinic -sähköautokorjaamon kanssa, joka kehotti asiakkaitaan välttämään useita erimerkkisiä lataushybridiautoja- Anonyymi
Sama pulma nykyisten sähköautojen kanssa joissa pelkään akustoon on sitoutunut pääomaa 15000-40000€ !
Melkoinen summa !
Esim. Sähköauton akuston takuu on 10 vuotta/160000 km.
Jos kyseessä on vanha taksi niin sillä on helposti ajettu nuo kilometrit 2 vuodessa !
Kuka ostaa sähköauton käytettynä kun akuston takuu on loppu !?
- Anonyymi
Täyssähköautoa suosittelen, koska niiden akustot pysyvät paremmassa kunnossa ja ovat rakenteeltaan huomattavasti yksinkertaisempia”, Haapala sanoo IS:lle.
Haapala kertoo akkuongelmien olevan hybrideissä yleisiä noin 150 000–200 000 ajokilometrin jälkeen.
Kokkolan Autohuolto luopui Skoda-merkkihuoltostatuksestaan akustojen korjauksiin liittyvien takuutöiden vuoksi.
Yritys käyttää pääasiassa käytettyjä akustoja akkuvikojen korjaamiseen. Haapalan mukaan valmistajien tapa vaihtaa vain akun yksi viallinen moduuli kerrallaan ei ole optimaalinen ratkaisu, sillä se voi johtaa epätasapainoon akkupaketissa. - Anonyymi
hysssstae
- Anonyymi
Hyssss
- Anonyymi
Yritys käyttää pääasiassa käytettyjä akustoja akkuvikojen korjaamiseen. Haapalan mukaan valmistajien tapa vaihtaa vain akun yksi viallinen moduuli kerrallaan ei ole optimaalinen ratkaisu, sillä se voi johtaa epätasapainoon akkupaketissa.
Akkuvikojen korjaaminen voi maksaa merkkihuolloissa helposti viisinumeroisia summia.
Asiasta kertoi ensimmäisenä Iltasanomat: - Anonyymi
skodakorjaaja sen kertoi eli VWaudit myös sontaa
- Anonyymi
Iltasanomat uutisoi, että Kokkolan Autohuollon toimitusjohtaja Jesse Haapala ei suosittele suomalaisille ladattavia hybridiautoja.
Haapala toteaa olevansa samoilla linjoilla kroatialaisen EV Clinic -sähköautokorjaamon kanssa, joka kehotti asiakkaitaan välttämään useita erimerkkisiä lataushybridiautoja. - Anonyymi
apu lehti kertoo myös
- Anonyymi
Kokkolan Autohuolto luopui Skoda-merkkihuoltostatuksestaan akustojen korjauksiin liittyvien takuutöiden vuoksi.
- Anonyymi
Akkujen hintoja Teslaan. Pyörii noin 10-11ke välissä.
https://www.findmyelectric.com/blog/tesla-battery-replacement-cost-explained/
Vaihtamalla moduli tai pari tai käytetty akku pääsee tietysti halvemmalla mutta ei tuo nyt mikään mahdoton hinta ole uudesta akusta.- Anonyymi
Ei pääse halvalla merkkiliikkeessä ja muualla tehtynä menee takuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pääse halvalla merkkiliikkeessä ja muualla tehtynä menee takuu.
Tuo on merkkiliikkeen akun hinta.
Takuuaikana... miksi pitäisi itse maksaa se akku? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on merkkiliikkeen akun hinta.
Takuuaikana... miksi pitäisi itse maksaa se akku?Kun itse kolhinut ja jos vaihtavat vain yhden kennon kerrallaan nin on jatkuvasti korjaamolla. Kokkolan autohuoltoon soittelee nyt jatkuvasti huolestuneita hybridin omistajia.
- Anonyymi
yhdessä
- Anonyymi
Jesse jess
- Anonyymi
Uusi saastehuijaus?
- Anonyymi
Haapala kertoo akkuongelmien olevan hybrideissä yleisiä noin 150 000–200 000 ajokilometrin jälkeen.
Kokkolan Autohuolto luopui Skoda-merkkihuoltostatuksestaan akustojen korjauksiin liittyvien takuutöiden vuoksi. - Anonyymi
eli siis auton moottori ja runko maksaa tehtaalla 1000e?
- Anonyymi
kauhia kartelli?
- Anonyymi
On tämä Jesse sama joka laittoi alumiinilevyn auton pohjaan.
Tesla tai trafi ei hyväksy ylimääräisiä osia jotka ei ole tyypitetty ja valmistajan testaamia.
Levy voi irrota tulevaisuudessa ajossa ja aiheuttaa vammoja tai kolaritilanteessa sen käyttäytyminen. - Anonyymi
noin vähän maksaa?
audimyyjä oli oikeassa kun ihmetteli Jessen puheita. - Anonyymi
skodaVW tekniikka Jesse
- Anonyymi
skoda simple poor
- Anonyymi
VWskodsae
- Anonyymi
Yritys käyttää pääasiassa käytettyjä akustoja akkuvikojen korjaamiseen. Haapalan mukaan valmistajien tapa vaihtaa vain akun yksi viallinen moduuli kerrallaan ei ole optimaalinen ratkaisu, sillä se voi johtaa epätasapainoon akkupaketissa.
Akkuvikojen korjaaminen voi maksaa merkkihuolloissa helposti viisinumeroisia summia.
PS. skodaVWaudi rahastaa taas kuluttajia? muistatko öljynsyönti ja DSG? jakoketju? - Anonyymi
Hauska ketju hauskalta sähköauto vihaajalta/kateelliselta pojalta jolle tämä on hänen elämän tärkein tehtävä.
Auton omistaminen on aina jonkinlainen riski, mutta todella harvoin niitä useamman tuhannen euron takaiskuja eteen tulee ja jos on tullakseen, niin se voi kohdata ihan minkälaisen auton kohdalla tahansa.
Isot akkuviat alkavat olla kovin harvinaisia ja siksi niistä nostetaan Iltapäivälehtien kautta isoja juttuja ja sitten tämä yksi yrittäjä on huomannut, että tuohan sataa hänen laariinsa ja ja hänen kannattaa mainostaa ja pitää nimeään pinnalla.
Kuitenkin tuo kyseinen yrittäjä kertoi yhdessä videossaan, että hänen suvussaan ja lähipiirissään lähes kaikilla on sähköautot ja ne ovat olleet hyviä ja luotettavia.- Anonyymi
suositellaan sähköautoja...lukemisen ja kuulemisen ymmärtäminen...
- Anonyymi
Nyt kehitetty alumiini-ioniakku mikä on käytännössä ikuinen ja parempi joka suhteessa, hinnasta ja latausnopeudesta tosin eivät kerro mitään, mutta ainakaan lämpeneminen ei ole este kun kestää yli 200 astetta.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/7f6db081-d452-4b8f-a931-31d555f5df99
Veikkaan ettei tämäkään jostain syystä yleisty. Romahtaisi ainakin nylyisten sähköautojen arvo ja litiumakkujen valmistajat ja kaivokset menisi konkkaan.
Jos tuollainen toteutuu kohtuuhinnalla niin voisi sähköautoa jo harkitakin, lataus silti ongelma ellei ole omaa latauspaikkaa.- Anonyymi
ei ihme että venäjä himoitsee ukrainan mineraaleja....? ...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei ihme että venäjä himoitsee ukrainan mineraaleja....? ...
Hyvä ettei Ukraina mennyt lankaan, trump oli sopinut putlerin kanssa että voivat jatkaa kaivostoimintaa vaikka ryssat valtaisi Ukrainan kokonaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä ettei Ukraina mennyt lankaan, trump oli sopinut putlerin kanssa että voivat jatkaa kaivostoimintaa vaikka ryssat valtaisi Ukrainan kokonaan.
kyllä on säälittävää toimintaa... haukkua nyt vaatteekin.,,kaikki pukupäällä hyppivät ihmiset on pellejä...selenski on rehellinen ja on tavallinen ihminen muiden joukossa tavallisilla vaatteilla....trump pääsi rahalla pressaksi , sama se on sumessakin rahalla saa kaikkea politiikassa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllä on säälittävää toimintaa... haukkua nyt vaatteekin.,,kaikki pukupäällä hyppivät ihmiset on pellejä...selenski on rehellinen ja on tavallinen ihminen muiden joukossa tavallisilla vaatteilla....trump pääsi rahalla pressaksi , sama se on sumessakin rahalla saa kaikkea politiikassa..
Arvasin jo etukäteen että tulevat valittamaan vaatteista, noista pukupelleistä kun ei itsestään olisikaan sotatoimia johtamaan. Mutta hyvin Zelenskiy vastasi että laittaa puvun päälle sitten kun tulee rauha ja voi olla kalliimpi kuin sinulla tai halvempi. Minuakaan ei ole kiinnostanut koskaan merkkivaatteihin tuhlaaminen, itsetunto riittää kunhan vaan meillyttää itseä. Normaalitilanteissa korkeassa asemassa tietysti puvut ymmärrettäviä.
Eipä ole trumpia ja vancea haitannut muskin t-paidat ja lippalakit, sen ei edes kuuluisi olla valkoisessa talosssa eikä päästä mihinkään salaisiin tietoihin käsiksi.
- Anonyymi
asiakas syyllinen sanoo skodaVW?
- Anonyymi
Sinä se jaksat. Etkö menisi jo terapiaan?
- Anonyymi
hullu ostaa tai varakas
- Anonyymi
arvatekkin 5 vuoden päästä pahimmillaan ,korjaamon pihat täynnä..
- Anonyymi
Kokkolan Autohuolto luopui Skoda-merkkihuoltostatuksestaan akustojen korjauksiin liittyvien takuutöiden vuoksi.
Yritys käyttää pääasiassa käytettyjä akustoja akkuvikojen korjaamiseen. Haapalan mukaan valmistajien tapa vaihtaa vain akun yksi viallinen moduuli kerrallaan ei ole optimaalinen ratkaisu, sillä se voi johtaa epätasapainoon akkupaketissa.
Akkuvikojen korjaaminen voi maksaa merkkihuolloissa helposti viisinumeroisia summia. - Anonyymi
Teslan konkka lähestyy.
"Tesla pudotti autojen latausnopeuksia – Joutuu nyt maksamaan tuhansia euroja Tesla-omistajille"
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/ff8a2cd8-eb14-4080-a88f-d19bedb7f457
4-6v vanhoissa tesloissa laskivat etteivät joutuisi maksamaan takuukorjauksia. Oikeudenkäyntikulut peräti 400 000€ ja 10 000 muuta odottaa korvauksia, taitavat maksaa jatkossa suosiolla. Alkaa olla pekkkä vitsi koko tesla ja musk. - Anonyymi
Jälkimarkkinat ottaa tuoton.
Ei saa tehdä kestävää - Anonyymi
no miksi pitää ostaa hybridejä....
- Anonyymi
Tiedä
- Anonyymi
Mrrrr
- Anonyymi
Jälkimarkkinat tuo voiton...
Ei saa tehdä hyvää tehtaalla? - Anonyymi
Kannattaa olla kasko teslassa, niitä poltetaan ja tuhotaan monissa maissa, jopa USA:ssa, tuhoavat myös latauspisteitä. Jotkut voi tuhota itsekin päästäkseen eroon.
- Anonyymi
skodaVW rahastaa
- Anonyymi
lahjoita rahaa huijaukseen?
- Anonyymi
Tesla ei noudata myöskään kuluttajariitalautakunnan päätöksiä, eikä korvaa esim moottorin rikkoutumista jo 56 000km jälkeen tai maalien irtoamista ensimmäisessä pesussa.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/bf959bb5-ee34-44f8-95e7-b12bd071ada5
Ei ihme että teslan arvo tippunut jo puoleen, edes käytetyt ei käy enää kaupaksi, vaihtoarvo tippunut 25%.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fecbc9ff-3274-4f89-b2fa-34ce72fe13c2 - Anonyymi
Eli käytetty auto on taloudentuho perheelle
- Anonyymi
Haapala kertoo akkuongelmien olevan hybrideissä yleisiä noin 150 000–200 000 ajokilometrin jälkeen.
Kokkolan Autohuolto luopui Skoda-merkkihuoltostatuksestaan akustojen korjauksiin liittyvien takuutöiden vuoksi. - Anonyymi
Kauhiaa rahanmenova
- Anonyymi
Iltasanomat uutisoi, että Kokkolan Autohuollon toimitusjohtaja Jesse Haapala ei suosittele suomalaisille ladattavia hybridiautoja.
tesla hyvä?- Anonyymi
Hyvin huono, teslan myyntikäyrät ja vaihtoarvot kertoo.
- Anonyymi
Yritys käyttää pääasiassa käytettyjä akustoja akkuvikojen korjaamiseen. Haapalan mukaan valmistajien tapa vaihtaa vain akun yksi viallinen moduuli kerrallaan ei ole optimaalinen ratkaisu, sillä se voi johtaa epätasapainoon akkupaketissa.
Akkuvikojen korjaaminen voi maksaa merkkihuolloissa helposti viisinumeroisia summia.- Anonyymi
no kyllä on sitten arvoitus ostaa käytetty ilman takuuta ?..onhan autoon voitu tehdä myyntikorjaus.??? kaikki akkujen huollot ja korjaukset pitäisi merkitä sähköiseen huoltokirjaan ja ostajalle vapaa pääsy niihin ennen ostopäätöstä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no kyllä on sitten arvoitus ostaa käytetty ilman takuuta ?..onhan autoon voitu tehdä myyntikorjaus.??? kaikki akkujen huollot ja korjaukset pitäisi merkitä sähköiseen huoltokirjaan ja ostajalle vapaa pääsy niihin ennen ostopäätöstä..
Akkutestissä selviää modulien välinen ero mikä kertoo onko akku hajomassa epäbalansiin.
Merkkiliike ei oikein voi vaihtaa viallsien modulin tilalle vanhaa kun ne vanhat ei ole heidän businestaan. Kokkolat ja muut pajat vaihtaa sinne käytetyn vastaavan tasoisen mutta ehjän modulin. Akku pysyy balanssissa eikä kustannukset karkaa.
Toki, iso otsikoita saa sillä että vaihdetaanpa koko akku tehdasuuteen. Akuilla kuitenkin on 8 vuoden takuu.
MUTTA, jos ei tunnu omalta valinnalta niin miksi olla huolissaan ylipäänsä akuista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akkutestissä selviää modulien välinen ero mikä kertoo onko akku hajomassa epäbalansiin.
Merkkiliike ei oikein voi vaihtaa viallsien modulin tilalle vanhaa kun ne vanhat ei ole heidän businestaan. Kokkolat ja muut pajat vaihtaa sinne käytetyn vastaavan tasoisen mutta ehjän modulin. Akku pysyy balanssissa eikä kustannukset karkaa.
Toki, iso otsikoita saa sillä että vaihdetaanpa koko akku tehdasuuteen. Akuilla kuitenkin on 8 vuoden takuu.
MUTTA, jos ei tunnu omalta valinnalta niin miksi olla huolissaan ylipäänsä akuista.mitä merkitystä mittauksilla kun jopa uudetkin akut hajoaa ja menee takuuseen...jokainen ostaa auton sillä perusteella minkä lompakko kestää..On myös perhe ja elämä jossa tarvitaan auto joka kestää vuosia ja on halpa huoltaa ja pitää..no löytyykö sellaisia enää ??? eipä taida?..muuttakaa vaan tulevan akkutehtaan viereen siellä on töitä ja tulevaisuus..?
ruoka tulevaisuudessa tulee ulkomailta ja akut suomesta..
- Anonyymi
3000e corollalla ei sitä ongelmaa ole-eikä muutakaan
- Anonyymi
mulla 500€ arvoinen corolla ja hyvin toimii..hyvää kannattaa aina odottaa..
- Anonyymi
Skodavw jahuijaaminen
- Anonyymi
hih
- Anonyymi
hih-tahallaan heikkoa laatua? kartelliko?
- Anonyymi
noo se on vaan yleistä että menee 15000e audin akkuun ja skodaVW
- Anonyymi
skoda-simply VW asiakas syyllinen ja rahat pois
- Anonyymi
Suomeksi rahastus
- Anonyymi
myös toyotan akut hajoaa? ja kallis korjaus?
- Anonyymi
Olikos jotain tilastoa tästä?
- Anonyymi
Vw skodaudi
Ja asiakas syyllinen - Anonyymi
150 euroa maksoi autoon uusi akku.
- Anonyymi
Moktar gubta skoda
- Anonyymi
Ford kuga syttyy tuleen jos lataat...
Onko skodan akut? - Anonyymi
Vw konsernin pitää antaa täystakuu akuille 10 vuotta ilman km rajaa.
Kuluttajavirasto töihin! - Anonyymi
Tm ei asiaa kerro
Tuputtaa vaan kansalle paskalaatua mittaamalla uusien autojen arvoja - Anonyymi
palkittiin asiasta
- Anonyymi
TM tilaus loppui kun valitsivat Euroopan kylmimmän auton vuoden talviautoksi !
- Anonyymi
ggtytE
- Anonyymi
lainsuojaama Jesse
- Anonyymi
akut on Roopen hommia...
- Anonyymi
Onneksi suurin osa voidaan korjata nykyään halvalla.
Osumissa jne. vakuutus korvaa. Sähköauto on hyvin huoleton peli järkevän käsissä.- Anonyymi
Huolet ohi kerralla kun räjähtää :)
Äsken vasta oli uutinen kun akku syytyi räjöhdysmäisesti muutamassa sekunnissa, tuuria ettei lapset olleet takapnekillä. - Anonyymi
jos uuden akun hinta on kalliimpi kuin autosi tämänhetkinen arvo, voi olla joutuu itse maksamaan erotuksen...kannattaa lukea vakuutus ja takuuehdot tarkasti..
- Anonyymi
aasre
- Anonyymi
paha
- Anonyymi
muistakaa autokaupoilla
- Anonyymi
Voipi Mersun akkutakuu yllättää
https://youtu.be/g0kYERgVyBU- Anonyymi
Eli Mersun akkutakuu ei korvaa kaikkea jos EQB on yli kaksi vuotias. Akun vaihtokulut kunon 47.5ke ja tuon hintaiset EQB.t on enintään parivuotiaita. Sen vahemmissa pitää kaivaa omaa kuvetta vaikka autossa on akkutakuun.
2.5 vuotiaassa EQB:ssä kun akku hajoaa niin pitää jo maksaa 10ke omasta pussista. Halpaa...
- Anonyymi
Lisää huijauksia sakuilla, adblue ohjauslaitteeseen tehty tarkoituksella reikä ja kun vesi syövyttää piirilevyt, joutuu tekemään yli 3700€ remontin.
Simo Lammikon video aiheesta.
"TÄTÄ VALMISTAJA EI HALUA SINUN TIETÄVÄN!! Onko tämä oikeasti näin kieroa?"
https://www.youtube.com/watch?v=T8xMdno11LI
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251979
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1281510En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931366- 631234
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1331141The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121101Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall223912- 151859
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57803Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20768