Ajattele nuoria kun ostat auton ?

Anonyymi-ap

Onko nuorilla vähävaraisilla varaa ostaa tulevaisuudessa loppuun ajettu sähköauto tai hybridi, johon akun, sähkömoottorin ym. korjaaminen maksaa useita tonneja.

Perinteisiä polttiksiakin manuaalivaihteilla on vielä myytävänä. Jos on jälkikasvua tai sukulaislapsia jolla ajokortti-ikä on vielä edessäpäin suosittelen sellaisen hankintaa.

https://www.autotalli.com/uudet-autot/listaa/polttoaine/bensiini/vaihteisto/manuaali/hinta_max/30000/vetotapa/etuveto/jarjestys/makeModelName:asc/auton_tyyppi/tilattavat

75

401

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tojotan ostaja ajattelee ja katsoo vain omaa napaansa.

• Anonyymi

Ja siksi aina tien tukkeena.

• Anonyymi

Maapallosta viis, kunhan nuoret saavat ajella manuaalivaihteisilla fossiilista bensaa polttavilla autoilla.

• Anonyymi
        UUSI

No, ne fossiiliset tullaan kyllä polttamaan ihan kaikki mitä maapallolta löytyy, joten ollakseen kansainvälinen ja suvaitsevainen muuta maailmaa kohtaa, pitää meidänkin ajaa polttomoottorilla eikä syrjiä rasistisesti muita.

• Anonyymi
        UUSI

Kerro vaan vaihtoehto kun kerran arvostelet, no, eikö löydy?
        Maailmassa tai ainakin lännessä päästöt ovat vähentyneet koko ajan viimeiset 30 vuotta mutta pakottamalla ilman että mietitään asiaa sen pidemmälle ja korvaavia vaihtoehtoja on tyhmyyttä, elämme kuitenkin globalisaariossa. Tosiassa sillä mitä me teemme Suomessa tällä hetkellä tai olemme tekemättä ei vaikuta oikeastaan mihinkään.

• Anonyymi

Jos tallissa on tilaa, niin sinne kannattaisi ostaa pari käytettyä bensa-manuaali-autoa tonnilla tai parilla.
      Manuaali siksi, että on helpompi korjata.

Kun ottaa pois liikennekäytöstä niin ajoneuvoveroa ja vakuutuksia ei tarvitse maksaa seisonta-ajalta. Siinä olisi vara-autoja ja myöhemmin nuorille ensiautot. Tietysti olisi hyvä osata kunnostaa autoja.

Tarvitaan siis rahaa, tilaa ja taitoa.

• Anonyymi

Kohta ollaan kuin Kuubassa..

• Anonyymi

Tulevaisuus...jos ei ole työtä niin ei ole autoakaan.. jos ajatellaan että työtä olisi esim vuodeksi niin silloihan se auto kannattaa liisata...sähköautot ei tykkää pitempään seisonnasta..hybridit voit unohtaa...

• Anonyymi

Jos ei ole työtä, niin auton voi laittaa seisontaan. Sitten kun tulee ajontarvetta, niin voi ottaa käyttöön viikoksi pariksi.

• Anonyymi

Eikö myynnissä olevat huonommassa suosiossa olevat seiso liikkeissä pitkiä aikoja? Menivät ne siitä heti pilalle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ei ole työtä, niin auton voi laittaa seisontaan. Sitten kun tulee ajontarvetta, niin voi ottaa käyttöön viikoksi pariksi.

sähköautot ei kestä seisontaa ne hapettuu pilalle ja akut kärsii..vakuutukset ,renkaat,arvon alennus on niin suurta ettei kannate laittaa seisontaan,,

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Silloinhan sitä vasta autoa tarvitseekin kun aikaa reissata ja liikkua , mökin ja kodin väliä.

• Anonyymi

Akku voidaan testa ja kohta niitä korjataan joka kylässä edullisesti.

• Anonyymi

Kyllä, koko ajan tulee lisää akkukoteloiden ja akkujen korjaajia ja sitämyöden myös kilpaitutus lisääntyy ja hinnat halventuu väkisin.

• Anonyymi

4000€ korjaus..

• Anonyymi

riippuu miten korjataan.... joko hyvin tai huonosti...paljon tinasin ,paljon myös pilasin...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

4000€ korjaus..

Eihän tuo ole paljon. Moniin autoihin jarrulevy kierros maksaa tuon verran.

• Anonyymi

Ihminen on ahne ja itserakas eläin. Ei ihminen muita ajattele.

• Anonyymi

Järjetön ajatus.

• Anonyymi

Ryssän pommitettua sähköinfran tuusannuuskaksi ei sähköautoilla tee mitään vaan joutuvat pyytämään kyytiä dieselautoilta jotka pelaavat vaikka tulisi ydinaseen aiheuttama sähköpulssi.

• Anonyymi

Siihen loppuu dieselinkin matka, kun EMP polttaa ECUn. 70-luvun analogiautot jäävät jäljelle, jos ruosteelta säästyvät.

• Anonyymi

Mihin sinä silloin luulet ajelevasi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siihen loppuu dieselinkin matka, kun EMP polttaa ECUn. 70-luvun analogiautot jäävät jäljelle, jos ruosteelta säästyvät.

Jos tavallisesta polttiksesta irrottaa 12v akun ja kattoantennin voi ECU säilyä periaatteessa ehjänä voimakkaastakin EMP pulssista, koska autohan faradayn häkki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tavallisesta polttiksesta irrottaa 12v akun ja kattoantennin voi ECU säilyä periaatteessa ehjänä voimakkaastakin EMP pulssista, koska autohan faradayn häkki.

Minä olen tehnyt autotallistani Faradayn häkin. Helppo homma eikä edes maksanut paljoa.
        Betonivaluun tarkoitettua metalliverkkoa saa melkein ilmaiseksi.

• Anonyymi

Eiköhän tuossa vaiheessa ole ihan muut ongelmat kuin oman auton liikuttaminen?
        Ukrainassa on edelleen sähköt ja ihmiset elävät ja käyvät töissä ja lapset koulua jne....

• Anonyymi

Minä ostan auton itselleni ja se on lähtökohtani valinnassa, et tietenkään ala miettimään jotain saamattomia Persunuoria jotka eivät viitsi opiskella ja mennä töihin.

• Anonyymi
        UUSI

Nuoret voivat mennä opiskelemaan ja töihin, mutta olisi idiotismia käyttää rahansa kalliiseen autoon. Varsinkin muutaman kymppitonnin sähköautoon, joka on lähinnä typerä munanjatke.

• Anonyymi

Muoria ?

• Anonyymi

Tarjosin sellaisen kodin ja kasvatuksen lapsilleni että heillä oli mahdollisuus muuhunkin kuin joutua yhteiskunnan elätiksi ja kitkuttelemaan jollain vanhalla katiskalla.

Kävivät koulut ja ansaitsevat hyvin. Ilo katsoa kun lapset menestyvät.

• Anonyymi

Juuri näin. Lapsia pitää kuunnella aidosti ja heidän kanssa pitää tehdä asioita.

Miksi hommata lapsia jos niille vaan huutaa krapulaisena/kännisenä joka päivä.

Tähän ei korkeaa koulutusta tarvita vaikka se auttaakin moivoimaan ne lapsetkin lukemaan.

• Anonyymi

Sinulle edelliselle, 18:43:46!

Minulle kuule kävi samoin, koska sattui olemaan tuuria!
        Kaksi lasta, lakimies ja keksijä, 50 v molemmin puolin, ansaitsevat nyt enemmän kuin vanhempansa aikanaan.
        Täyssähköautot tietenkin.
        Neljä lastenlasta, aikuisia jo kaikki, joista kahdella on jo opiskelupaikat tiedekorkeakou-
        lussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulle edelliselle, 18:43:46!

Minulle kuule kävi samoin, koska sattui olemaan tuuria!
        Kaksi lasta, lakimies ja keksijä, 50 v molemmin puolin, ansaitsevat nyt enemmän kuin vanhempansa aikanaan.
        Täyssähköautot tietenkin.
        Neljä lastenlasta, aikuisia jo kaikki, joista kahdella on jo opiskelupaikat tiedekorkeakou-
        lussa.

Hyvinvointi periytyy. Olen syntynyt 60-luvulla maaseudulle köyhään kotiin eli rahallisesti vanhemmillani ei ollut paljon tarjottavanaan. Sen sijaan he tarjosivat meille lapsille turvallisen ympäristön kasvaa ja kannustivat sekä koulunkäyntiin että työn tekemiseen.

Omille lapsilleni olen pystynyt antamaan hieman enemmän rahallisesti mutta vielä tärkeämpää on että sain lapsena erinomaisen mallin siitä miten tärkeää on tarjota lapselleen mahdollisuus kasvaa "oikeaan suuntaan".
        Se ei tarkoita että kaiken pitäisi olla aina täydellistä. Olen eronnut kerran ja ollut pariinkiin kertaan työttömänä. En ole kuitenkaan siirtänyt omia vastoinkäymisiä lasteni harteille.

Näin pappana olen ylpeä alemmista sukupolvista ja voin taata että minun ei tarvitse huolehtia siitä että he joutuisivat ajamaan joillain vanhoilla autonruppanoilla.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvinvointi periytyy. Olen syntynyt 60-luvulla maaseudulle köyhään kotiin eli rahallisesti vanhemmillani ei ollut paljon tarjottavanaan. Sen sijaan he tarjosivat meille lapsille turvallisen ympäristön kasvaa ja kannustivat sekä koulunkäyntiin että työn tekemiseen.

Omille lapsilleni olen pystynyt antamaan hieman enemmän rahallisesti mutta vielä tärkeämpää on että sain lapsena erinomaisen mallin siitä miten tärkeää on tarjota lapselleen mahdollisuus kasvaa "oikeaan suuntaan".
        Se ei tarkoita että kaiken pitäisi olla aina täydellistä. Olen eronnut kerran ja ollut pariinkiin kertaan työttömänä. En ole kuitenkaan siirtänyt omia vastoinkäymisiä lasteni harteille.

Näin pappana olen ylpeä alemmista sukupolvista ja voin taata että minun ei tarvitse huolehtia siitä että he joutuisivat ajamaan joillain vanhoilla autonruppanoilla.

Vanhoista autonruppanoista höpiseminen kertoo vain siitä, että olet harhainen eliittipelle. Lisäksi auto ei ole mikään menestyksen mittari vaikka joku kaltaisesi idiootti niin kuvitteleekin. Itse asiassa autoon suuren määrän rahoja laittavat ovat laskukyvyttömiä idiootteja. Jonkun nuoren ei kannata ottaa euroakaan lainaa autoa varten eikä käyttää siihen suurta määrää rahaa.

Ja itse ansaitsen hyvin rahaa ja sijoituksissa ja säästössä on monen uuden auton verran rahaa, mutta en ole niin typerä että haaskaisin rahojani monen kymppitonnin autoon. En ole koskaan yli 10 tonnia autosta enkä aio maksaa seuraavasta autostanikaan sitä enempää.

Ja muutenkin, autoilla ylpeileminen on suoranainen idiotismin huippu. Eikä autolla ole mitään tekemistä hyvinvoinnin kanssa.

• Anonyymi

Tyhmintä mitä olen lukenut pitkään aikaan. Autolla haetaan yhteiskunnallista aseman osoitusta. Monet älyköt ja varallisuudeltaan kymmenkertaiset johtajat ajavat usein vanhoilla autoilla. Eräällä oli 1,3 miljoonaa ajettu mersu, toisella 15 vuotta vanha Volvo ja tosirikkaalla vaatimaton 95 Saab Näillä mainituilla oli yhteensä kymmenien tehtaiden johtajuus ja omistaminen.
      Eräät aatelisetki ovat ainakin ajaneet autoilla, jopa narulla kiinni olevilla ovilla siinä.
      Paskaiset vaatteet ratsastustunnin jälkeen, eivät uutta hienoa autoa kaipaa.
      Lukekaa kirjoja, opiskelkaa ja näyttäkää mallia yhteiskunnallisesta asemastanne.
      Joku kehui lakimies lastaan, joka ammattikuntana on jokseenkin törky porukkaa.
      Seuratkaa vaikka viimeistä laivajupakkaa, jossa lakimies edustaa ammattikuntansa eliittiä. Tarkemmin sanottuna idioottia.

• Anonyymi
        UUSI

Oikiksessa ei tarvitse älyä, riittää kun opettelee lakitekstiä ulkoa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Oikiksessa ei tarvitse älyä, riittää kun opettelee lakitekstiä ulkoa.

Hei Anonyymi, 18.01.09:11:49!

Lopeta puhuminen asioista, joista et tiedä yhtään mitään.
        Juridiikassa on kysymys lakipykälien oikeasta soveltamisesta kul-
        loiseenkin tapaukseen, eikä tosiaankaan mistään niiden ulkoalu-
        vusta!
        Näin ollen Oikiksen tenteissäkin opiskelijoilla saa olla lakikirjat -
        niitä on kaksi -auki vastatessaan kysymyksiin.
        En siis usko, että olet ollut edes lähellä mitään yliopistoa.

• Anonyymi
      UUSI

Nykyinen sähköauto nykyisellä akusto rakenteella ei ole hyväksyttävä !
      Akustoon on sitoutunut liikaa painoa, kokoa ja pääomaa !

Ei ole järkevää, että pelkkä akuston vaihto maksaa 15000-40000€ !

• Anonyymi
      UUSI

"Tyhmintä mitä olen lukenut pitkään aikaan. Autolla haetaan yhteiskunnallista aseman osoitusta. Monet älyköt ja varallisuudeltaan kymmenkertaiset johtajat ajavat usein vanhoilla autoilla."

Tässä taas kerran postaus joka kertoo pelkästään kirjoittajana sielunmaisemasta. Niinkuin jokainen kirjoitus on koko maailman sivu on kertonut

Häntä selkeästikin ärsyttää kun maailmassa on ihmisiä jotka haluavat ajaa hyvällä autolla ja joilla on varaa ostaa se hyvä auto.

On täysin ymmärrettävää että maailmassa on ihmisiä joilla olisi varaa ostaa se se hyvä auto mutta ovat valinneet ajaa vanhalla katiskalla.

En usko että yksikään näistä vatakkaisya avautuu asiasta tällä palstalla. He eivät notku Suomi24 autopalstalla.

• Anonyymi
        UUSI

Ja todelliset varakkaat eivät kerskaile autoillaan kuten sinä kuvittelet. Ja on ihan totta, että läheskään kaikki varakkaat eivät uusilla autoilla aja.

Ja edelleen "vanhasta katiskasta" höpisevät lähinnä typerät pinnalliset idiootit. Kukaan oikeasti varakas ei noin aivottoman typerästi vanhoista autoista puhuisi.

"En usko että yksikään näistä vatakkaisya avautuu asiasta tällä palstalla. He eivät notku Suomi24 autopalstalla."

Eli kerroit juuri valehdelleesi omasta tilanteestasi. Et sinä mikään varakas ole.

• Anonyymi
        UUSI

Ja todelliset varakkaat eivät kerskaile autoillaan kuten sinä kuvittelet. Ja on ihan totta, että läheskään kaikki varakkaat eivät uusilla autoilla aja.

Ja edelleen "vanhasta katiskasta" höpisevät lähinnä typerät pinnalliset idiootit. Kukaan oikeasti varakas ei noin aivottoman typerästi vanhoista autoista puhuisi.

"En usko että yksikään näistä vatakkaisya avautuu asiasta tällä palstalla. He eivät notku Suomi24 autopalstalla."

Eli kerroit juuri valehdelleesi omasta tilanteestasi. Et sinä mikään varakas ole.

• Anonyymi
        UUSI

Jos ihminen haluaa itselleen katteetonta statusta, niin hän ostaa velaksi uuden Mersun, Volvon tai Bemarin. Jos ihminen haluaa elää onnellisena ja vapaana turhista vouhotuksista ja muotivirtauksista, niin hän ostaa käteisellä käytetyn Toyotan. Näin yksinkertaista se elämä on.

• Anonyymi
      UUSI

"Tyhmintä mitä olen lukenut pitkään aikaan. Autolla haetaan yhteiskunnallista aseman osoitusta."

Mietipä nyt vähän. Yhteiskunnallinen asema hankitaan omaisuudella ja tuloilla.

Omaisuus on firma, osakkeet, tontti, maapalsta, tulot on hyvä duuni.
      Auto on vain käyttöesine. Pelkkä menoerä.

• Anonyymi
        UUSI

Ja siksi autoon ei kannata rahoja haaskatakaan paljon. Varsinkin silloin kun ei ole vielä paljon varallisuutta ja tuloja niin kannattaa ajella vanhalla autolla. Autoa ei ikinä kannata ostaa rahoituksella tai liisata (tai ei ainakaan yksityisliisauksena).

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja siksi autoon ei kannata rahoja haaskatakaan paljon. Varsinkin silloin kun ei ole vielä paljon varallisuutta ja tuloja niin kannattaa ajella vanhalla autolla. Autoa ei ikinä kannata ostaa rahoituksella tai liisata (tai ei ainakaan yksityisliisauksena).

Minä olen aina ostanut käytetyn Toyotan käteisellä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Ja siksi autoon ei kannata rahoja haaskatakaan paljon."

Jokainen haaskaa rahojaan auton kaltaisiin kulutushöydykkeisiin sen verran kun huvittaa.
        Miksi muiden omien rahojensa käyttö on sinulle noin suuri juttu?

Käytkö avautumassa samalla tarmolla siitä kun joku ostaa vähän paremman pihvin eikä pelkästään lauantaimakkaraa?

Miksi sinua kiinnostaa muiden elämä noin paljon?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Ja siksi autoon ei kannata rahoja haaskatakaan paljon."

Jokainen haaskaa rahojaan auton kaltaisiin kulutushöydykkeisiin sen verran kun huvittaa.
        Miksi muiden omien rahojensa käyttö on sinulle noin suuri juttu?

Käytkö avautumassa samalla tarmolla siitä kun joku ostaa vähän paremman pihvin eikä pelkästään lauantaimakkaraa?

Miksi sinua kiinnostaa muiden elämä noin paljon?

Se viittaa lähinnä siihen ettei tyypillä ole omaa elämää ja vähävaraisuus on taakka ja kateus on kovaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen aina ostanut käytetyn Toyotan käteisellä.

Wauh!
        Se on jo jotain ihmeellistä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi autoa ei kannata koskaan ostaa rahoituksella tai liisata? Onko sulla jokin hyväkin perustelu asiaan?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Wauh!
        Se on jo jotain ihmeellistä.

Sama kun rehvastelisi Lidlin kassalla että ostin muuten tämän alennuksessa olevan lauantaimakkaraa aivan omalla rahalla.

Herättää tiettyä hilpeyttä niiden keskuudessa jotka syövät kokolihaa.

Ei sillä etteikö joku hyvin tomeentulevakin voisi ostaa mieluummin lauantaimakkaraa kuin kokolihaa. Se vaan ettei sitä voi pitää minkäänlaisena saavutuksena elämässään.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sama kun rehvastelisi Lidlin kassalla että ostin muuten tämän alennuksessa olevan lauantaimakkaraa aivan omalla rahalla.

Ei sillä etteikö joku hyvin tomeentulevakin voisi ostaa mieluummin lauantaimakkaraa kuin kokolihaa. Se vaan ettei sitä voi pitää minkäänlaisena saavutuksena elämässään.

Lauantaimakkara on mautonta mössöä kuten tojotkin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi autoa ei kannata koskaan ostaa rahoituksella tai liisata? Onko sulla jokin hyväkin perustelu asiaan?

Jos auton pitää ostaa rahoituksella tai liisata niin sitten ei ole autoon varaa. Molemmat ovat vain tehokkaita tapoja vetää rahoja vessasta alas.

Ja turha kuvitella, että kukaan koko maailmassa piittaa paskaakaan millä autolla sinä ajat. Useimmat kaverisi ei edes tiedä omistatko auton ja paskat piittaa mikä auto sinulla on. Työnantajaasikin kiinnostaa ainoastaan onko sinulla auto vai ei ja sekin vain siinä tapauksessa että työtehtäväsi vaatii autoa. Se että omistatko auton ja mikä auto on merkityksetön tieto. Ainoa mikä työnantajaa kiinnostaa on se, että onko sinulla auto käytettävissä ja siinä kaikki.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Ei sillä etteikö joku hyvin tomeentulevakin voisi ostaa mieluummin lauantaimakkaraa kuin kokolihaa. Se vaan ettei sitä voi pitää minkäänlaisena saavutuksena elämässään."

Aivan kuten kaikki ihmiset pitäisi sellaista ihmistä, joka kehuskelee ostavansa kokolihaa naurettavana typeryksenä. Ei kokolihan ostaminen mikään saavutus elämässä ole.

• Anonyymi
      UUSI

Minä en ole loskaa ajatellut kuin nuoria kun olen autoni ostanut. Jo 18 vuotiaana mietin millainen auto hyödyttää tulevia nuoria. Itseäni on menestyi vituttamut kun valita on ollut itselleni täydellinen virhe, mutta siitä olen päässyt aina yli kun muistan, että enhän minä sitä itselleni käytännössä osta, vaan tuleville nuorille.
      🥰

• Anonyymi
      UUSI

"Jos ihminen haluaa itselleen katteetonta statusta, niin hän ostaa velaksi uuden Mersun, Volvon tai Bemarin. Jos ihminen haluaa elää onnellisena ja vapaana turhista vouhotuksista ja muotivirtauksista, niin hän ostaa käteisellä käytetyn Toyotan. Näin yksinkertaista se elämä on."

Voin rehellisesti sanoa että olen niin paljon enemmän automies kuin rahan tai statuksen perässä juokseva etten koskaan ole ostanut autoa statuksen vuoksi. Aina auton ominaisuudet ja estetiikka edellä.

Jollekin meistä auto itsessään on se juttu. Ei sen tuoma status tai se ettei se auto tuo statusta. Kaksi täysin eri asiaa.

Voisin hyvinkin ostaa tojotan jos tojota olisi tehdä auton joka olisi kilpailoitaan parempi. Sellaista tojotaa ei vaan ole vielä tullut myyntiin.

• Anonyymi
        UUSI

Juurikin näin. Auto on vain yksi kulutushyödyke muiden joukossa. Ostan mieluummin länsiauton kuin tojotan. Tojotassa ei ole mitään sellaista miksi laittaisin rahani siihen.
        Korkeat käyttökulut, valtava meteli, todella laiska moottori, pienet tilat.

Ja ostaisin tojotan sen takia että haluaisin olla kettutyttö joka vastustaa elitismiä? Ja pitäisi ostaa tuollainen itärohjake sen takia?

Siihen on syynsä miksei Wartburgia tehdä enää.

• Anonyymi
      UUSI

"Ja todelliset varakkaat eivät kerskaile autoillaan kuten sinä kuvittelet. Ja on ihan totta, että läheskään kaikki varakkaat eivät uusilla autoilla aja.

Ja edelleen "vanhasta katiskasta" höpisevät lähinnä typerät pinnalliset idiootit. Kukaan oikeasti varakas ei noin aivottoman typerästi vanhoista autoista puhuisi."

Sinä kuvittelet että jonkun muun kuin vanhan katiskan ostaminen olisi kerskailua.
      olen ostnut monta autoa ja moottoripyörää 80-luvulta lähtien.
      Yhtäkään niistä en ole ostanut kerskailumielessä. Vain siksi että olen halunnut ostaa sellaisen.
      En ole myöskään nähnyt että yksikään muu olisi täällä kerskaillut autoostoksillaan.
      Kommenttisi pohjalla on sinun henkilökohtainen alemmuudentunne josta et pääse yli koskaan.

• Anonyymi
        UUSI

Olet asian ytimessä. Pääasiassa vain ne joilla on hirveä kateus puhuvat kerskailusta. Se kerskailu on kyllä ihan siellä korvien välissä mutta ei sillä joka arvokkaan auton on ostanut.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olet asian ytimessä. Pääasiassa vain ne joilla on hirveä kateus puhuvat kerskailusta. Se kerskailu on kyllä ihan siellä korvien välissä mutta ei sillä joka arvokkaan auton on ostanut.

Kyllä tällaiset syvää slaavikyykkyä ihannoivat postaukset ovat niin paavoväyrysen ja muiden stalinistien aikaa kun Suomi oli Moskovan sätkynukke.

Nyt Suomi on Natomaa ja täällä saa myös onnistua. Ei ole pakko tyytyä köyhyyteen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä tällaiset syvää slaavikyykkyä ihannoivat postaukset ovat niin paavoväyrysen ja muiden stalinistien aikaa kun Suomi oli Moskovan sätkynukke.

Nyt Suomi on Natomaa ja täällä saa myös onnistua. Ei ole pakko tyytyä köyhyyteen.

Ja kalliimpi auto ei tarkoita menestystä vaan ainoastaan sitä että on valmis vetämään rahojaan vessasta alas.

• Anonyymi
      UUSI

"Ja edelleen "vanhasta katiskasta" höpisevät lähinnä typerät pinnalliset idiootit."

Ei todellakaan ole näin olen aivan tavallinen duunari ja vimo myös. Emme ole pinnallisa idiootteja emmekä kerskakuluttajia.
      Silti emme tunne mitenkään velvollisuudeksemme ostaa mitään vanhaa katiskaa. Me molemmat haluamme vähän parempaa elämältä ja meillä on siihen varaa.

• Anonyymi
        UUSI

Eli koet, että sinulla on oikeus vetää kymppitonneja rahaa vessasta alas ja sitten kuvitella sillä olevan jotain merkitystä. Ja, kyllä, ne jotka sanovat vanhoja autoja "vanhoiksi katiskoiksi" ovat typeriä pinnallisia idiootteja. Tuota typerämpiä idiootteja on oikeasti vaikea löytää.

Auto on kulkuväline ja sillä kerskailu ylipäätään on aivotonta idiotismia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eli koet, että sinulla on oikeus vetää kymppitonneja rahaa vessasta alas ja sitten kuvitella sillä olevan jotain merkitystä. Ja, kyllä, ne jotka sanovat vanhoja autoja "vanhoiksi katiskoiksi" ovat typeriä pinnallisia idiootteja. Tuota typerämpiä idiootteja on oikeasti vaikea löytää.

Köyhän ininää kuuluu taas jostain nurkasta. Pitäähän meidän rahaihmisten ostaa uusia autoja, että saamme sinullekin sitten jonkinlaisen ritsan muutaman omistajan jäljiltä. Olisi iloinen, että meitä on.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Eli koet, että sinulla on oikeus vetää kymppitonneja rahaa vessasta alas ja sitten kuvitella sillä olevan jotain merkitystä. "

Suomi on vapaa maa ja täällä jokainen saa käytä rahansa niinkuin huvittaa. Jos joku kyllä tuntee velvollisuudekseen puuttua toisten rahankäyttöön niin se lähinnä sen kyylän ongelma.

Mitä kylä tuumaat siitä kun joku ostaa viidellä tonnilla rotukoiran pennun?

Tai kahdella tonnilla design-nojatuolin.

Tälläistä ostoksia tehdään aivan normaaleissa suomalaisissa perheissä ilman mitään halua rehvastella kenellekään. Aivan normaalia elämää.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Köyhän ininää kuuluu taas jostain nurkasta. Pitäähän meidän rahaihmisten ostaa uusia autoja, että saamme sinullekin sitten jonkinlaisen ritsan muutaman omistajan jäljiltä. Olisi iloinen, että meitä on.

Jos olisit oikeasti "rahaihminen" niin et kirjoittaisi "vanhoista katiskoista" kuin joku typerä pinnallinen teini. Et sinä mikään "rahaihminen" ole. Oikeasti varakkaille auto on surkein rahojen sijoituskohde mitä vain on.

Vanhan auton ostaminen ei tietenkään ole mikään velvollisuus, mutta kuvitelma siitä, että uudemmalla autolla olisi jotain väliä on naurettavaa typeryyttä. Auto on pelkkä kulkuväline eikä mitään muuta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Eli koet, että sinulla on oikeus vetää kymppitonneja rahaa vessasta alas ja sitten kuvitella sillä olevan jotain merkitystä. "

Suomi on vapaa maa ja täällä jokainen saa käytä rahansa niinkuin huvittaa. Jos joku kyllä tuntee velvollisuudekseen puuttua toisten rahankäyttöön niin se lähinnä sen kyylän ongelma.

Mitä kylä tuumaat siitä kun joku ostaa viidellä tonnilla rotukoiran pennun?

Tai kahdella tonnilla design-nojatuolin.

Tälläistä ostoksia tehdään aivan normaaleissa suomalaisissa perheissä ilman mitään halua rehvastella kenellekään. Aivan normaalia elämää.

"Tälläistä ostoksia tehdään aivan normaaleissa suomalaisissa perheissä ilman mitään halua rehvastella kenellekään. Aivan normaalia elämää."

Mutta samaan aikaan ei ole niin typerä aivoton idiootti, että väittää vanhoja autoja "vanhoiksi katiskoiksi". Tuollainen höpötys kertoo vain siitä, että on aivoton pelle.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Tälläistä ostoksia tehdään aivan normaaleissa suomalaisissa perheissä ilman mitään halua rehvastella kenellekään. Aivan normaalia elämää."

Mutta samaan aikaan ei ole niin typerä aivoton idiootti, että väittää vanhoja autoja "vanhoiksi katiskoiksi". Tuollainen höpötys kertoo vain siitä, että on aivoton pelle.

"Mutta samaan aikaan ei ole niin typerä aivoton idiootti, että väittää vanhoja autoja "vanhoiksi katiskoiksi". Tuollainen höpötys kertoo vain siitä, että on aivoton pelle."

Kun olin köyhä opiskelija niin jouduin pakosta ajamaan tuollaisella vanhalla katiskalla. Tuo elämänkokemus antaa minulle oikeuden kutsua vanhaa katiskaa vanhaksi katiskaksi.

Miksi sinä vedät herneen nenään siitä että asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Mutta samaan aikaan ei ole niin typerä aivoton idiootti, että väittää vanhoja autoja "vanhoiksi katiskoiksi". Tuollainen höpötys kertoo vain siitä, että on aivoton pelle."

Kun olin köyhä opiskelija niin jouduin pakosta ajamaan tuollaisella vanhalla katiskalla. Tuo elämänkokemus antaa minulle oikeuden kutsua vanhaa katiskaa vanhaksi katiskaksi.

Miksi sinä vedät herneen nenään siitä että asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä?

Ei tuollaisella vanhalla katiskalla käyttöautona ole mitään hohtoa tai romantiikkaa. Sen tietää jokainen sellaisella ajanut.
        Siitä ylöspäin siirtyminen ei ole kerskailua vaan siinä tekee omasta ja perheen elämästä helpompaa ja turvallisempaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sinulla ole mitään oikeutta yhtään mihinkään sen enempää kuin kenelläkään muullakaan. Ja "vanhasta katiskasta" höpöttävät ovat edelleen aivottomia pellejä. Eli puhutaan asioista oikeilla nimillä eli sinä olet aivoton pelle.

Ja tekstiesi perusteella tuskin olet koskaan edes omistanut autoa, koska useimmat 15-vuotiaatkin kirjoittavat järkevämpää tekstiä kuin sinä. Oma veikkaukseni onkin, että olet 15-vuotias joka täällä vain valehtelee olevansa vanha ihminen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tuollaisella vanhalla katiskalla käyttöautona ole mitään hohtoa tai romantiikkaa. Sen tietää jokainen sellaisella ajanut.
        Siitä ylöspäin siirtyminen ei ole kerskailua vaan siinä tekee omasta ja perheen elämästä helpompaa ja turvallisempaa.

Ei uudessa autossakaan ole mitään hohtoa tai romantiikkaa. Kalliimpi auto vain tarkoittaa, että vetää enemmän rahaa vessasta alas. Autossa ei siirrytä ylöspäin vaan ainoastaan käytetään enemmän rahaa ja siinä kaikki.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Edellisellä Toyota-merkkisellä autollani ajettiin meidän perheessä jokapäiväistä pyöritysajoa peräti 28 vuotta. Auto toimi koko ajan oikein hyvin, ja meni aina katsastuksista läpi laakista. Voisiko joku kertoa sen, missä vaihessa auto muuttui vanhaksi katiskaksi?

• Anonyymi
      UUSI

Toyota on tavallisen kansan keskellä elävälle varakkaamallekin ihmiselle oivallinen auto. Se saa olla erittäin hyväkuntoinen, uudehko ja suhteellisen kalliskin, niin siltikään se ei herätä tippaakaan kateutta vähävaraisten mukavien naapureiden keskuudessa. Kaikki naapurit suhtautuvat hyvin luonnollisesti mukavaan Toyotalla ajavaan mieheen, koska tällaisella kansanmerkillä ajavalla kaverilla ei ole millokaan taipumusta turhaan elvistelyyn.

Pystyisin kyllä ostamaan käteisellä tuliterän Mersunkin, mutta sen jälkeen elämänlaatuni muuttuisi paljon huonommaksi. Kallista hienoa Mersua pitäisi vahtia tarkemmin, ettei vain kukaan naarmuttaisi sitä osuuskaupan parkkipaikalla. Toyotan voi tuupata huoletta mihin rakoon tahansa. Samaten mukavat naapurit saattaisivat vetäytyä vähän kuoreensa, jos alkaisin autolla liikaa elvistellä. Mukavat ryyppyillat railakkaiden naapureiden kanssa voisivat pian olla historiaa, koska liian hienon Mersun vuoksi erottuisin liikaa joukosta ja alkaisin mahdollisesti vaikuttaa epäilyttävältä. Kun jatkan tavallisella Toyotalla ajelemista entiseen malliin, niin elämäni on todella laadukasta ja mukavaa.

• Anonyymi
        UUSI

"Samaten mukavat naapurit saattaisivat vetäytyä vähän kuoreensa, jos alkaisin autolla liikaa elvistellä. Mukavat ryyppyillat railakkaiden naapureiden kanssa voisivat pian olla historiaa, koska liian hienon Mersun vuoksi erottuisin liikaa joukosta ja alkaisin mahdollisesti vaikuttaa epäilyttävältä."

Noin ajattelee vain jossain ummehtuneessa tilassa elävä. Henkisesti ummehtunut tai sitten jossain uskonnollisessa umpiossa elävä. Tai jonnekin DDRään henkisesti juuttunut.

Täyttää kaikki tojotismin merkit. Sanonpa taas kerran että olet seniilivaari ottanut pikkuisen liikaa sitä ajatusta kirkastavaa. Kaikki me nollapromilleilla lukevat koemme myötähäpeää. Niinkuin sinun läheisetkin todennäköisesti.
        No onhan tämä netissä sekoilu kuitenkin parempi vaihtoehto kuin viinahuuruinen perheväkivalta.

• Anonyymi
      UUSI

Tauno Tasalakit muutaman kaljan jälkeen taas vauhdissa. Kurjuuden maksimointia ja vanhaan maailmaan tarrautumista.
      Paavo Väyrynen ja muutkin ryssän perseennuolijat on nyt täysin out suomalaisessa yhteiskunnassa.

• Anonyymi
        UUSI

Kyllä ja autoon rahojen haaskaaminen nykyaikaisessa yhteiskunnassa on idiotismin huippu. Senhän takia uusien autojen myynti on romahtanut ja suomalaiset ajavat melko vanhoilla autoilla. Toki suomalaiset voisivat ajaa nykyistäkin vanhemmilla autoilla, ei se haittaa yhtään…

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ja autoon rahojen haaskaaminen nykyaikaisessa yhteiskunnassa on idiotismin huippu. Senhän takia uusien autojen myynti on romahtanut ja suomalaiset ajavat melko vanhoilla autoilla. Toki suomalaiset voisivat ajaa nykyistäkin vanhemmilla autoilla, ei se haittaa yhtään…

Lisään… Ja kannattaa muistaa että 80-luvulla Suomessa ajettiin paljon uudemmilla autoilla kuin nyt.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      85
      4588
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      164
      3552
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3149
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      198
      1967
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      32
      1799
    6. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      46
      1783
    7. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      24
      1763
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1694
    9. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19
      1607
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      18