Kirjasta Proto-Jesaja, luvusta 7, jakeet 10-25
Ahsin hovissa profeetta Jesajalle tuli Herran sana, jolloin Jesaja luki kuningas Ahasille seuraavan oraakkelin:
Herra puhui jälleen Ahasille ja sanoi hänelle: "Pyydä Herralta, Jumalaltasi, todisteeksi merkki, pyydä vaikka tuonelan syvyydestä tai taivaan korkeudesta."
Mutta Ahas vastasi: "En pyydä. En pane Herraa koetukselle."
Niin Jesaja sanoi: "Kuule siis, sinä Daavidin kuningassuku! Eikö riitä, että te loputtomiin koettelette ihmisten kärsivällisyyttä, kun haluatte koetella vielä Jumalan, minun Jumalani, kärsivällisyyttä? Sen tähden Herra antaa itse teille merkin: nuori neito tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel (se merkitsee 'Jumala meidän kanssamme'). Pelkkää maitoa ja hunajaa tämä lapsi saa syödä siihen asti kun hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän. Mutta ennen kuin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, autioituvat ne maat, joita sinä nyt pelkäät noiden kahden kuninkaan vuoksi. Herra lähettää sinulle ja kansallesi ja omalle suvullesi ajan, jollaista ei ole ennen koettu, ei sitten sen päivän, jolloin Efraim erosi Juudasta -- hän lähettää Assyrian kuninkaan. -- Niinä päivinä Herra viheltää tänne kärpäset, Egyptin kärpäset Niilin ääriltä ja mehiläiset Assyrian maasta, ja ne tulevat ja asettuvat kaikkialle, puronrotkojen seinämille ja kallionhalkeamiin, orjantappurapensaikkoihin ja juottopaikoille. Niinä päivinä Herra ajaa teiltä hiukset ja häpykarvat partaveitsellä, joka on palkattu Eufratin takaa. Se veitsi on Assyrian kuningas, ja se vie teiltä parrankin. Niinä päivinä maamies pitää vain yhtä lehmää ja paria vuohta, mutta ne lypsävät niin ylen määrin, että hän saa ravintonsa niistä. Niin, maitoa ja hunajaa he saavat syödä, kaikki, jotka ovat jäljellä maassa. Niinä päivinä kasvavat viinitarhat -- myös tuhannen hopeasekelin arvoiset tuhannen köynnöksen tarhat -- orjantappuraa ja ohdaketta. Jousi ja nuolet mukana sinne on mentävä, kun koko maa on täynnään orjantappuraa ja ohdaketta. Niille vuorenrinteille, joita nyt kuokitaan ja viljellään, ei silloin kukaan mene: ne kasvavat yltyleensä orjantappuraa ja ohdaketta. Ne jäävät härkien laidunmaiksi, ja lampaat polkevat niitä."
Hänen nimensä on Immanuel
22
158
Vastaukset
- Anonyymi
Nykyisin nimi ei ole enää sama kuin aikoinaan.
Jeesus/Joshua -nimi oli maan päällisen ajan nimi, jota monet matkivat, eksyttävät sitä nimeä käyttämällä.
Matt. 24:5
Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä olen Messias', ja eksyttävät monia. [1. Joh. 2:18, 4:1]
Mark. 13:6
Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.
Ilm. 3:12
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni. - Anonyymi
Olkoon sitten. Ei nimi miestä pahenna vaan sen teot.
- Anonyymi
Jeesus-nimeä käytetään voimasanana, vaikka oikea Jeesus ei ole paikalla.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.- Anonyymi
Jeesus ei todellakaan ole aina paikalla, kun Jeesuksen nimeä hoetaan.
Se jae koski sitä Jeesuksen aikaa, kun Jeesus eli täällä maan päällä, hän lupasi tulla omien apostoliensa mukaan ja olla heidän keskellään kun kaksi tai useampi heistä sitä pyytää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei todellakaan ole aina paikalla, kun Jeesuksen nimeä hoetaan.
Se jae koski sitä Jeesuksen aikaa, kun Jeesus eli täällä maan päällä, hän lupasi tulla omien apostoliensa mukaan ja olla heidän keskellään kun kaksi tai useampi heistä sitä pyytää.Vaikka kauniita olemme silti rumina ja tahraisina näemme toisemme,sillä jokainen veripisaramme virtaa kehossamme virhellisenä, synninsaasttutamana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka kauniita olemme silti rumina ja tahraisina näemme toisemme,sillä jokainen veripisaramme virtaa kehossamme virhellisenä, synninsaasttutamana.
Syntisyydellä kerskaaminen ei ole viisasta. Paavali sitä harrasti, mutta tuli heitetyksi Saatanan enkelin haltuun kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi.
Synti on hengellinen asia, hengellinen ero Jumalasta. Sinä päivänä, jona siitä syötte, te kuolette, hengellinen kuolema, perisynti tarkoittaa syntiinlankeemusta paratiisissa.
Raamatun mukaan Jumala palauttaa Hengen yhteyden perisyntiseen ihmiseen ennallistamalla ihmisen yhteyteensä kasteessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syntisyydellä kerskaaminen ei ole viisasta. Paavali sitä harrasti, mutta tuli heitetyksi Saatanan enkelin haltuun kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi.
Synti on hengellinen asia, hengellinen ero Jumalasta. Sinä päivänä, jona siitä syötte, te kuolette, hengellinen kuolema, perisynti tarkoittaa syntiinlankeemusta paratiisissa.
Raamatun mukaan Jumala palauttaa Hengen yhteyden perisyntiseen ihmiseen ennallistamalla ihmisen yhteyteensä kasteessa.Paikalla oli paljon vierasmaalaisia miehiä/veljiä, joiden perheet, vaimot, lapset oli kaukana eli etäällä. Siihen tuo kohta viittaa etäällä olevista, jotka on kutsuttu samaan pelastukseen kasteessa kuten paikalla olevat miehet.
Apt.2
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu.
- Anonyymi
Miksi siitä tuli Jeesus eikä Manu?
- Anonyymi
Joshua/Jeesus on yleinen miehen mini. Se korostaa sitä, että Jeesus oli tavallinen ihminen muiden ihmisten joukossa. Saman nimisiä oli oli myös siihen aikaan. Myös nyt on paljon Jeesus- nimisiä Etelä-Amerikassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joshua/Jeesus on yleinen miehen mini. Se korostaa sitä, että Jeesus oli tavallinen ihminen muiden ihmisten joukossa. Saman nimisiä oli oli myös siihen aikaan. Myös nyt on paljon Jeesus- nimisiä Etelä-Amerikassa.
Hepr. 2:14
Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen. Siten hän kykeni kuolemallaan riistämään vallan kuoleman valtiaalta, Saatanalta, [1. Kor. 15:45; Gal. 4:4,5; 2. Tim. 1:10]
1. Joh. 4:2
Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. [1. Kor. 12:3; 1. Joh. 5:1]
2. Joh. 7
Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä. [1. Joh. 2:18, 4:1] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hepr. 2:14
Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen. Siten hän kykeni kuolemallaan riistämään vallan kuoleman valtiaalta, Saatanalta, [1. Kor. 15:45; Gal. 4:4,5; 2. Tim. 1:10]
1. Joh. 4:2
Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. [1. Kor. 12:3; 1. Joh. 5:1]
2. Joh. 7
Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä. [1. Joh. 2:18, 4:1]Puhuminen pelkistä hengistä ja henkijeesuksista pitäisikin saada hälytyskellot soimaan!
- Anonyymi
Luukas 1:26-38
Jumala lähetti enkeli Gabrielin Nasaretin kaupunkiin Galileaan neitsyen luo, jonka nimi oli Maria. Maria oli kihlattu Daavidin sukuun kuuluvalle Joosefille. Enkeli tuli sisään hänen luokseen ja sanoi: "Ole tervehditty, Maria, sinä armon saanut! Herra kanssasi!"
Nämä sanat saivat Marian hämmennyksiin, ja hän ihmetteli, mitä sellainen tervehdys mahtoi merkitä. Mutta enkeli jatkoi: "Älä pelkää, Maria, Jumala on suonut sinulle armonsa. Sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinä annat hänelle nimeksi Jeesus. Hän on oleva suuri, häntä kutsutaan Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle hänen isänsä Daavidin valtaistuimen. Hän hallitsee Jaakobin sukua ikuisesti, hänen kuninkuudellaan ei ole loppua."
Maria kysyi enkeliltä: "Miten se on mahdollista? Minähän olen koskematon."
Enkeli vastasi: "Pyhä Henki tulee sinun yllesi, Korkeimman voima peittää sinut varjollaan. Siksi myös lapsi, joka syntyy, on pyhä, ja häntä kutsutaan Jumalan Pojaksi. ... Jumalalle ei mikään ole mahdotonta."
Silloin Maria sanoi: "Minä olen Herran palvelijatar. Tapahtukoon minulle niin kuin sanoit."
Niin enkeli lähti hänen luotaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhuminen pelkistä hengistä ja henkijeesuksista pitäisikin saada hälytyskellot soimaan!
Jeesuskaan ei muuttunut pelkäski henkiolennoksi, vaan hänellä on fyysinen ruumis taivaaseen noustessaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuskaan ei muuttunut pelkäski henkiolennoksi, vaan hänellä on fyysinen ruumis taivaaseen noustessaan.
Ap. t. 1:11
Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus otti pilven kuin taksin kaahasi sillä korkeuksiin. Siihenkö pitäisi uskoa? Että Jeesus lähti pilven matkassa avaruuteen?
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/-jeesus-otti-pilven-kuin-taksin-ja-lahti-matti-myllykosken-mukaan-kristityn-ei-tarvitse-omaksua-raamatun-tekstien-maailmankuvaa
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/missa-sijaitsee-jumalan-taivas-#41ff4350 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus otti pilven kuin taksin kaahasi sillä korkeuksiin. Siihenkö pitäisi uskoa? Että Jeesus lähti pilven matkassa avaruuteen?
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/-jeesus-otti-pilven-kuin-taksin-ja-lahti-matti-myllykosken-mukaan-kristityn-ei-tarvitse-omaksua-raamatun-tekstien-maailmankuvaa
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/missa-sijaitsee-jumalan-taivas-#41ff4350Oletko itse pilvessä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko itse pilvessä?
Minä en ole, mutta Jeesus on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olis voinut tulla muuten Manu.
Mauno Kristus
- Anonyymi
IMAN NOEL 4220 ekr - 2780 jkr vaikuttava 7000 vuotta hallitseva Imaami. Miksi Jumala tahtoi hänelle islamiin kuuluvan viran IMAAMI.
- Anonyymi
Islam=alistaa...etenkin naisia...
- Anonyymi
Immanuel Kant (22. huhtikuuta 1724 Königsberg - 12. helmikuuta 1804 Königsberg) oli vaikutusvaltainen preussilainen filosofi. Kantin työt rakensivat siltaa aikakauden rationalististen ja empirististen koulukuntien välille. Hänellä oli suuri vaikutus niin valistusta seuranneeseen romantiikkaan ja 1800-luvun saksalaisiin idealisteihin kuin nykyfilosofian kysymyksenasetteluihin.
Kant katsoi, että filosofiassa oli puhjennut ajattelun ”kopernikaaninen vallankumous”. Kantin perustana tälle vallankumoukselle olivat toisaalta hänen transsendentaaliseen idealismiin perustunut tietoteoriansa ja toisaalta hänen itsenäiseen järkeen perustunut moraalifilosofiansa. Nämä asettivat järjen ohjaaman ihmissubjektin tiedollisen ja moraalisen maailman keskipisteeseen. Tietoteoriassa Kant katsoi, että tietoa todellisuudesta ei voi saavuttaa pelkän aistimusten kasautumisen kautta. Sen sijaan tieto muodostui sääntöihin perustuvan synteesin menetelmällä. Tämä koostui aistimuksia hyödyntävien ”ymmärryksen kategorioiden” käsitteellisestä yhdistämisestä ihmismielessä. Aistimukset ovat kyllä välttämättömiä kaikelle kokemukselle, mutta luonnon järjestys ja siinä vaikuttavat kausaaliset välttämättömyydet ovat mielen tuotteita, jotka syntyvät sen vuorovaikutuksesta mielen ulkopuolella olevien asioiden (Ding an sich ’olio sinänsä’, ’oleva sellaisenaan’) kanssa.
Moraalin suhteen Kant katsoi, että hyvän alkuperä ei ollut missään ihmisten ulkopuolisessa, ei sen enempää luonnossa kuin Jumalassa, vaan pelkästään hyvässä tahdossa. Hyvä tahto on sellainen tahto, joka toimii niiden yleispätevien moraalilakien mukaan, jotka itsenäinen ihmisolento antaa itselleen vapaasti. Nämä lait velvoittavat ihmisiä kohtelemaan toisia ihmisiä päämääränä, ei ainoastaan keinoina päästä päämäärään. - Anonyymi
Ja koko maailma on pahan vallassa.
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.865257- 1643612
- 533189
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032096- 351921
- 311840
- 461813
- 571714
- 191653
- 191627