Konkurssi seurasi kun taksifirma hankki sähköautoja

Anonyymi-ap

39

385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mäkin menin konkkaan vaikkei mulla ole ikinä ollut minkäänlaista autoa !

    • Anonyymi

      Jos sinä noin tuon jutun tulkitset olkoot. Minä taas tulkitsen, että konkurssi johtui noista diesel-mersuista. Sähköautoista oli päästy erooon, ja dieselillä piti alkaa rahanvuolenta, mutta ei vaan onnistunut.

      • Anonyymi

        Antakaamme avaajalle anteeksi. Hän ei tahdo millään ymmärtää lukemaansa ja tulkitsee ne ihan oman mielensä mukaan.


      • Anonyymi

        Hän selitti kyllä syyt tarkkaan. Kainuussa taksimatkat ovat usein pitkiä (sellaiset 200 km kerralla ei ole mitenkään harvinaista taksikuskille noilla alueilla) eikä lataamaan ehdi aina. Eikä noilla alueilla pikalatureitakaan valtavasti ole. Ja tietenkin Kainuussa pakkaset ovat huomattavasti kovempia ja niitä on useammin kuin Etelä-Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän selitti kyllä syyt tarkkaan. Kainuussa taksimatkat ovat usein pitkiä (sellaiset 200 km kerralla ei ole mitenkään harvinaista taksikuskille noilla alueilla) eikä lataamaan ehdi aina. Eikä noilla alueilla pikalatureitakaan valtavasti ole. Ja tietenkin Kainuussa pakkaset ovat huomattavasti kovempia ja niitä on useammin kuin Etelä-Suomessa.

        Lisään... Lisäksi sähköautot ostettiin jo vuonna 2020, jolloin pikalaturit olivat huomattavasti nykyistä harvemmassa ja noiden sähköautojen toimintamatka lyhyempi kuin nykyisissä sähköautoissa. Siitä en tiedä olisiko edes nykyiset sähköautot riittäviä ja onko latausverkko nytkään hyvä. Ja yrityshän meni konkurssiin jo 2022.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Lisäksi sähköautot ostettiin jo vuonna 2020, jolloin pikalaturit olivat huomattavasti nykyistä harvemmassa ja noiden sähköautojen toimintamatka lyhyempi kuin nykyisissä sähköautoissa. Siitä en tiedä olisiko edes nykyiset sähköautot riittäviä ja onko latausverkko nytkään hyvä. Ja yrityshän meni konkurssiin jo 2022.

        Tuossa onkin se pääpointti, eli laturiverkosto tänä päivänä on aivan eri tasolla kuin 2020.

        Esimerkkinä jutussa mainittu Kajaani-Kuhmo -reissu, n. 100 km suuntaansa: tänä päivänä kummassakin päässä on pikalaturit, ja samoin vielä väliltä löytyy Vuokatista useampi laturi. Ei siis mikään ongelma vaikka sähköauton toimintamatka olisi vain 200 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa onkin se pääpointti, eli laturiverkosto tänä päivänä on aivan eri tasolla kuin 2020.

        Esimerkkinä jutussa mainittu Kajaani-Kuhmo -reissu, n. 100 km suuntaansa: tänä päivänä kummassakin päässä on pikalaturit, ja samoin vielä väliltä löytyy Vuokatista useampi laturi. Ei siis mikään ongelma vaikka sähköauton toimintamatka olisi vain 200 km.

        Ei 200 km riitä paljon mihinkään tuolla päin kun taksimatka voi olla kerralla 300 km eikä lataustaukoon ole aikaa. Lisäksi akun pitäisi saada tyhjästä täyteen alle 5 minuutissa. Jollain taksikuskilla ei ole kymmeniä minuutteja kuluttaa hukkaan. Aika on rahaa eikä sitä haluta tuhlata lataamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antakaamme avaajalle anteeksi. Hän ei tahdo millään ymmärtää lukemaansa ja tulkitsee ne ihan oman mielensä mukaan.

        Luitko edes juttua? Katsohan kultaseni. Sähköauto on vain kaupunkiajoon, max 100 km ja pitää olla myös paikka, missä ladata. Vai, käytkö pyytämässä jostain talosta "saanko lainata sähköä"?
        Kuljet kai kehä III:n ulkopuolellakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luitko edes juttua? Katsohan kultaseni. Sähköauto on vain kaupunkiajoon, max 100 km ja pitää olla myös paikka, missä ladata. Vai, käytkö pyytämässä jostain talosta "saanko lainata sähköä"?
        Kuljet kai kehä III:n ulkopuolellakin?

        Ja luitko sinä jutun? Hän ei sanonut missään kohtaa 100 km. Hän sanoi, että kovimmilla pakkasilla auto kulki 200 km. Tuo 100 km oli itse keksimäsi idioottimainen vale.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luitko edes juttua? Katsohan kultaseni. Sähköauto on vain kaupunkiajoon, max 100 km ja pitää olla myös paikka, missä ladata. Vai, käytkö pyytämässä jostain talosta "saanko lainata sähköä"?
        Kuljet kai kehä III:n ulkopuolellakin?

        Ja muutenkin tuo väitteesi max 100 km:sta on naurettavan typerää paskaa. Suurin osa uusista sähköautoista kulkee yli 400 km hyvällä kesäkelillä ja 250-300 km kovilla pakkasilla. Toki jotkin vanhat Leafit kulkee vain 100 km, mutta taksikuskit eivät niillä aja, ei ole koskaan ajanutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei 200 km riitä paljon mihinkään tuolla päin kun taksimatka voi olla kerralla 300 km eikä lataustaukoon ole aikaa. Lisäksi akun pitäisi saada tyhjästä täyteen alle 5 minuutissa. Jollain taksikuskilla ei ole kymmeniä minuutteja kuluttaa hukkaan. Aika on rahaa eikä sitä haluta tuhlata lataamiseen.

        Tuolla seudulla ajot on tyypillisesti Kela-kyytejä, eli joko vienti tai haku ja tyhjänä toiseen suuntaan. Ei ole mikään ongelma ladata perillä. Täysin erityyppistä ajoa kuin jossain pk-seudulla jatkuva lyhyiden keikkojen suhailu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla seudulla ajot on tyypillisesti Kela-kyytejä, eli joko vienti tai haku ja tyhjänä toiseen suuntaan. Ei ole mikään ongelma ladata perillä. Täysin erityyppistä ajoa kuin jossain pk-seudulla jatkuva lyhyiden keikkojen suhailu.

        Kela-kyydit voi olla todella pitkiä ja usein asiakas pitää tuoda takaisinkin. Ja monesti pitää ajaa 300 km kerralla eikä lataukseen ole aikaa. Lisäksi lataaminen on aina ajan haaskausta, koska sille ajalle voi ottaa toisen keikan. Sen takia latauksen pitäisi onnistua muutamassa minuutissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kela-kyydit voi olla todella pitkiä ja usein asiakas pitää tuoda takaisinkin. Ja monesti pitää ajaa 300 km kerralla eikä lataukseen ole aikaa. Lisäksi lataaminen on aina ajan haaskausta, koska sille ajalle voi ottaa toisen keikan. Sen takia latauksen pitäisi onnistua muutamassa minuutissa.

        Esimerkiksi suuri osa Kela-kyydeistä on asiakkaan viemistä keskussairaalaan lyhyttä tunnin tutkimusta varten ja sitten asiakas viedään takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa onkin se pääpointti, eli laturiverkosto tänä päivänä on aivan eri tasolla kuin 2020.

        Esimerkkinä jutussa mainittu Kajaani-Kuhmo -reissu, n. 100 km suuntaansa: tänä päivänä kummassakin päässä on pikalaturit, ja samoin vielä väliltä löytyy Vuokatista useampi laturi. Ei siis mikään ongelma vaikka sähköauton toimintamatka olisi vain 200 km.

        Tuskin taksiasikas ilahtuu, jos kesken matkan pitää latailla taksia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kela-kyydit voi olla todella pitkiä ja usein asiakas pitää tuoda takaisinkin. Ja monesti pitää ajaa 300 km kerralla eikä lataukseen ole aikaa. Lisäksi lataaminen on aina ajan haaskausta, koska sille ajalle voi ottaa toisen keikan. Sen takia latauksen pitäisi onnistua muutamassa minuutissa.

        "Lisäksi lataaminen on aina ajan haaskausta, koska sille ajalle voi ottaa toisen keikan."

        Vaan kun niitä keikkoja ei ole varsinkaan arkipäivinä jatkuvalla syötöllä tarjolla. Lisäksi lataus onnistuu helposti esim. ruokatauon yhteydessä muutenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän selitti kyllä syyt tarkkaan. Kainuussa taksimatkat ovat usein pitkiä (sellaiset 200 km kerralla ei ole mitenkään harvinaista taksikuskille noilla alueilla) eikä lataamaan ehdi aina. Eikä noilla alueilla pikalatureitakaan valtavasti ole. Ja tietenkin Kainuussa pakkaset ovat huomattavasti kovempia ja niitä on useammin kuin Etelä-Suomessa.

        Miksi niillö ei ole bensa agrikaatti aina mukana takakontissa kuten mulla on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lisäksi lataaminen on aina ajan haaskausta, koska sille ajalle voi ottaa toisen keikan."

        Vaan kun niitä keikkoja ei ole varsinkaan arkipäivinä jatkuvalla syötöllä tarjolla. Lisäksi lataus onnistuu helposti esim. ruokatauon yhteydessä muutenkin.

        Ei sitä koskaan tiedetä koska tuo keikka tulee. Kun keikka tulee niin sitten pitää lähteä heti. Eli auton pitää olla valmiudessa koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä koskaan tiedetä koska tuo keikka tulee. Kun keikka tulee niin sitten pitää lähteä heti. Eli auton pitää olla valmiudessa koko ajan.

        Ihan oman kokemuksen pohjalta erittäin harvoin tullut tilanne että pitäisi ottaa ajo juuri kun tyhjällä akulla olevan auton on saanut lataukseen. Jos tuollainen nyt kuitenkin sattuu kohdalle niin kokonaisuudessa yksittäinen menetetty ajo ei merkkaa mitään kun huomioidaan muuten tuntuva säästö polttoaineessa.


    • Anonyymi

      Vetyauto onkin järkevin vaihtoehto 👍😊

      • Anonyymi

        Suurin pulma/este vetyautojen tuloon markkinoille on yksinkertainen !!
        Vetyä ei esiinny luonnossa riittävästi ilman ihmisen jalostus toimenpiteitä !!


    • Anonyymi

      Sähköautojen pulmana ovat edelleen akustot !!!

      Pulma ei muutu ennenkuin akustot pienenevät, kevenevät ja halpenevat nykyisestä runsaasti, eli kun akuston vaihto maksaa nyt 15000-40000€ niin hinnan tulee laskea pariin tonniin !

      • Anonyymi

        Polttomoottorin vaihto maksaa yli 38000€.
        Kuka on niin tyhmä, että sellaisen ostaa.


      • Anonyymi

        Jos akustot pienenevät, kevenevät ja halpenevat nykyisestä runsaasti, merkitsee se sitä että toimintamatkat lyhenevät ja vastaavasti latauskerrat lisääntyvät.
        Akkuteknologia tunnetaan nykyisin jo tarkasti ja ikiliikkujaa ei ole vieläkään keksitty, toiveunia toki voi aina nähdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttomoottorin vaihto maksaa yli 38000€.
        Kuka on niin tyhmä, että sellaisen ostaa.

        Sähköautoon vähän käytetty vaihtoakku on halvempi kuin nykyaikaiseen polttomoottoriautoon tehty koneremontti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos akustot pienenevät, kevenevät ja halpenevat nykyisestä runsaasti, merkitsee se sitä että toimintamatkat lyhenevät ja vastaavasti latauskerrat lisääntyvät.
        Akkuteknologia tunnetaan nykyisin jo tarkasti ja ikiliikkujaa ei ole vieläkään keksitty, toiveunia toki voi aina nähdä.

        Ei kannata estää kehitystä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttomoottorin vaihto maksaa yli 38000€.
        Kuka on niin tyhmä, että sellaisen ostaa.

        Kyllä Ferrareita miljonäärit vielä ostaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Ferrareita miljonäärit vielä ostaa !

        38000€ moottori oli jossain Toyotassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        38000€ moottori oli jossain Toyotassa.

        Amerikassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amerikassa.

        Luuletko että se sama moottori olisi täällä halvempi, vai mitä merkitystä tuolla paikalla mielestäsi on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Ferrareita miljonäärit vielä ostaa !

        Miten Ferrari liittyy tojotan moottorin hajoamiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten Ferrari liittyy tojotan moottorin hajoamiseen?

        Eikö välähdä ???


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Taksiyrittäjä on sähköauto-hopottaja joka liioittelee sähköauton etuja. Häveliäästi jättää kertomatta jm-arvon, käyttöiän ja vakuutukset. Kaikki on pelkkää voittoo, myös markorilla asioiominen. Seatissa oli kalliita huoltokuluja, mutta onneksi patteriauton huollattaminen ja korjauttaminen ei maksa kuin pennosia. Akkukin kestää isältä pojalle?


    • Anonyymi

      Vetyautot oli tulossa jo 35 vuotta sitten, kun Suomessakin kehitettiin polttokennoja.

      Vetyauton tankkaus on helppoa, mutta sitä varten pitää matkustaa Viroon tai Ruotsiin.

    • Anonyymi

      hih

    • Anonyymi

      Jäi yrittäjältä tärkeät kotiläksyt tekemättä mutta pääsi ainakin hetkeksi hyvesignaloimaan yrityksensä "vihreydellä". Tiedä sitten, oliko se konkurssin arvoinen asia.

      • Anonyymi

        Hän maksoi oppirahoja muidenkin puolesta. Hienoa että kertoi asiasta julkisesti. Kun maailma muuttuu niin pitää olla eturintamassa, mutta ei aivan kärjessä. Pitää antaa muiden polkea ne mahdolliset miinat ja ottaa opiksi.


    • Anonyymi

      Omituista?

    • Anonyymi

      on siinä menny ykistyisetkin konkurssiin ..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

      En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

      Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    9. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      689
    10. Nainen, mitä ajattelet minusta?

      Mitä tuntemuksia saan aikaan sinussa? :/
      Ikävä
      52
      667
    Aihe