Sossusta ja kelasta tuli lähes 300 euroa josta menee sähköön a vakuutukseen 75 euroa. Säästössä on 1300 euroa mutta niistä menee venepaikkaan ja kalastuslupiin yli 300 euroa. Lähetin hakemuksen sossuun että tarviin pari virveliä että saan kalastettua keväästä lähtien. Kyllä ne harrastuksia tukee ja sain 150 euroa.
Hohhoijaa rahaa on.
5
248
Vastaukset
- Anonyymi
Kylläpä on pieneksi laskettu indeksikorotus eli vain 1,3 % , mutta tekehän
sekin taviksen nettoeläkkeeseen 30 € lisää joka kuukautena.
Kyllä silläkin pärjää kun aina nipistää pienen osan nettöeläkkeestä
sinne jemmarahapurkkiin. Sieltä on hyvä lainata huonona kuukautena
ja parasta on että jemmarahassa ei ole kuluja eikä korkoa.- Anonyymi
Kyllähän sun eläkkeellä pärjää jo tosi hyvin, kun sen täytyy olla noin 3000€ ennen veroja ja käteenkin tulee n. 2400€.
Mulle riittäis ihan hyvin joku tollanen tulo, niin vois pitää vaikka autoo ja tehdä edes pikkutrippejä, vaikkei mun terveydeydellä oikeastaan voi kun möllöttää kotona, koska oirekuva liian vaikea ihmisten ilmoille. Jos ei olisi, periaatteessa onnistuisi vaikka jonkinsortin ekonominen toimistotyö, sen verran pää&puhe&käytös pelaa, mutta muuten olen nykyään ja ollut jo pitkään sekaisin kuin seinäkello.
lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän sun eläkkeellä pärjää jo tosi hyvin, kun sen täytyy olla noin 3000€ ennen veroja ja käteenkin tulee n. 2400€.
Mulle riittäis ihan hyvin joku tollanen tulo, niin vois pitää vaikka autoo ja tehdä edes pikkutrippejä, vaikkei mun terveydeydellä oikeastaan voi kun möllöttää kotona, koska oirekuva liian vaikea ihmisten ilmoille. Jos ei olisi, periaatteessa onnistuisi vaikka jonkinsortin ekonominen toimistotyö, sen verran pää&puhe&käytös pelaa, mutta muuten olen nykyään ja ollut jo pitkään sekaisin kuin seinäkello.
lajijasurisArviot ovat oikeansuuntaisia, mutta turhan optimistisia. Vaikka netto alkaa
nippa nappa kakkosella, niin kyllä silläkin pärjää, kun välttelee vain noita
nautintoaineta ja keskittyy olennaiseen. Jos tulee liikaa niitä menoja
samalle kuukaudelle, niin pitää vaan vyöryttää ne vähemmän kiireelliset
seuraavalle kuukaudelle.
Pitemmän aikavälin varautuminen on se taikasana, minkä varaan lasken ja
sitä pitää vain tehostaa. Eli siirtyä 5% säästöosuudesta siihen 10 %:iin.
Se nimittäin antaa ällistyttävän mukavan puskurivaraston, mitä saattaa
tarvita yllätysmenoihin tai vaikka lomareissuun tai jopa jouluhankintoihin.
Näin menetellen eivät katalat lisämenot eivät heiluta kuukausibudjettia.
- Anonyymi
Kyllä apua saa kun hakee. Minäkin olen saanut jo kahdet silmälasit sieltä, parin vuoden välein, mieskin on saanut silmälasit. Aikanaan lapset saivat harrastusmenot kaikki, ja kyllä niillä rahoilla hyvin elää, paremmin kuin nykypalkoilla.
- Anonyymi
Onneksi on vanhat, mutta tasaiset silmät, joten Kesälahden Monimestasta ostetut silmälasit
ovat pelittäneet jo 4 vuotta. Hyvä investointi sillä kahdet lasit maksoivat vain 6 €.
Nyt piti kaivaa laatikosta jo seuraavat vahvuudet luku/yleislaseiksi, millä
pärjäilee taas 2-3 seuraavaa vuotta. Eipä taida näitä Kela pönkittää, mutta
onneksi KEVA lähettää tasaisesti toimintatonneja, millä pärjää mukavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 205024
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r22062Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361260Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121200- 961182
- 931074
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17873viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168825En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61743Vappu Pimiä jakoi kuvia Maajussille morsian -kuvauksista! Seuraajalta tärkeä toive: "Voi miten..."
Tätä kyllä kannattaa toivoa! Vappu Pimiällähän on tunnetusti myös sormensa pelissä näissä rakkausjutuissa ja hän toimii25709