VALITUS RUOKA- JA ASUMISKUSTANNUKSISTA SEKÄ TARJOTUISTA PALVELUISTA
Hans THOMAS Issakainen
Krevinkoti
Rautatienkatu 1 H 10
64100 Kristinankaupunki
Finland
+358(0)453566507
[email protected]
16.01.2025
Saaja:
Krevinkodin johto tai Pohjanmaan Hyvinvointi alue.
Rautatienkatu 1
64100 Kristinankaupunki
Finland
Hyvä vastaanottaja,
Olen asukkaana Krevinkodissa, ja haluan tuoda esiin huoleni palveluiden laadusta ja kustannusten oikeudenmukaisuudesta suhteessa niistä perittyyn hintaan.
1. Ruokapalvelut:
Maksaessani ruoasta 20 euroa päivässä odotan saavani laadukasta, monipuolista ja ravitsevaa ruokaa. Käytännössä tarjotut annokset, kuten kukkakaalikeitto, eivät vastaa odotuksiani tai maksamaani hintaa. Esimerkiksi kukkakaalikeiton raaka-ainekustannukset ovat arviolta vain noin 15 senttiä annosta kohden. Jos annokseen lisättäisiin lihapiirakka (kustannus noin 45 senttiä), kustannukset nousisivat vain 0,45 euroa per ateria. Tämä ei kuitenkaan merkittävästi vaikuttaisi palveluntarjoajan talouteen mutta parantaisi asukkaiden hyvinvointia ja ruokailukokemusta huomattavasti.
2. Vuokra:
Asun pienessä huoneessa, jonka vuokra on 600 euroa kuukaudessa. Olen tietoinen, että esimerkiksi Vaasassa, Ristinummella, kokonaisen asunnon vuokra on usein edullisempi, noin 500 euroa kuukaudessa. Maksamani vuokra ei tunnu oikeudenmukaiselta suhteessa huoneen kokoon ja tarjottuihin asumispalveluihin.
3. Palvelun kokonaisuus:
Äitini toivoi ennen kuolemaansa, että minulla olisi turvallinen paikka asua, saada apua tarpeen mukaan ja elää ilman ylimääräistä stressiä perusasioista, kuten ruoasta tai asumisesta. Tällä hetkellä koin, etten saa sitä turvaa, jota on luvattu.
Pyydänkin seuraavaa:
Tarkempaa erittelyä ja läpinäkyvyyttä ruokapalveluiden hinnoittelusta sekä laadun parantamista vastaamaan perittyä hintaa.
Selitystä vuokran määräytymisestä ja mahdollisuutta tarkistaa sen kohtuullisuus suhteessa muihin alueen hintoihin.
Toimenpiteitä palveluiden tason parantamiseksi ja huomioimaan asukkaiden tarpeet paremmin.
Toivon vastausta valitukseeni kirjallisesti sähköposti [email protected] . Tarvittaessa olen valmis viemään asian eteenpäin esimerkiksi kuluttajaneuvontaan tai sosiaaliasiamiehelle.
Ystävällisin terveisin,
Thomas Issakainen
THOMAS ISSAKAINEN
---
Valitus kustannuksista.
Anonyymi-ap
0
232
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea
Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa1414643SDP:n lyhyt selviytymisopas
1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p763855Keskisen kyläkaupassa Temun vaatteita myynnissä?
Siis mitä? Miksi siis ei itse tilaisi Temusta samoja.712529SÄHKÖLASKU 1600 EUROA Ei tässä ole mitään järkeä
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011804443.html Kyllä täysin huijausta nämä sähkömarkkinat. Varsinkin pörssisähk2271972Toivoisitko
Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit1191820Venäläiset varkaudessa
Ja venäjä mieliset. Teitä kiinnostaa toisinajattelijat ja trafikista päätellen aika paljonkin. Kunhan aika koitaa tulee2471166Lupajaoston esityslista
Ilmoitus rakennusvalvonntaan luvattomasta rakentamisesta. esityslistan 6pykälä Kyse on kulttuuritalon rakentamisesta jo49815- 62766
Jorma Uotinen UMK-juontajaksi! Mitä ajatuksia UMK-pesti herättää?
Professori, laulaja, koreografi ja TTK-tuomari Jorma Uotinen, 75, on yksi tämän vuoden UMK-juontajista. Uotisen rinnall20746Unelmoitko asumisesta ja elämisestä tai lomasta Lapissa?
Unelmoitko Lapista, ja ehkä voisit asua ja elääkin siellä? Lappi kiehtoo niin suomalaisia kuin ulkomaalaisiakin: lumi,6725