Stressaavaa

Monimutkaisia päiviä, sillä isäni on sairastunut ja on siksi parhaillaan sairaalassa, eikä varmaan ihan heti pääse kotiin (todennäköisesti tulee kokolailla entiseen kuntoon, mutta koska on jo iäkäs, niin siihen menee aikaa), ja nyt samaan aikaan pitäisi hoidella hänen asioitaan, jotka ovat nyt poikkeuksellisen tärkeitä.
Olen soitellut moniin suuntiin ja ollut saamatta ihmisiä kiinni ja sitten saanut kiinni.
Kysellyt ohjeistusta kiinnisaaduilta, jotka ovat kertoneet sen minkä tietävät, mutta sinänsä asiat ovat vielä ihan auki.
Pitää neuvotella osakkaiden kanssa ja sitten kaikesta isäni kanssa, joka soittaa vain kerran päivässä (aina ollut sikäli hankala). Sairaalaankin on matkaa, eli ei voi käydä siellä jatkuvasti.
Lisäksi minusta tässä ei kannattaisi pitää liikaa kiirettä ja selvitellä asioita rauhassa, mutta eräillä tuntuu olevan hoppu.

Puuh, ja muita sen kaltaisia ilmaisuja.
(nukun tavallistakin kehnommin)

16

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

mutta niin minä iki-vanha M;Elkeein ku Klux Klaanin Sragon siis huolehdin tyttöjen terveydesrä...

• Toivotan isällesi parempaa vointia ja toipumista rauhassa.
      Ikävää, jos juoksevat asiat huolettavat häntä ja olet joutunut keskiöön hoitamaan keskeneräisiä juttuja. On varmasti hankala tilanne.
      Pitäisi saada aikaa selvitellä asioita rauhassa ja tarkastella tilanteita monelta suunnalta. Hoppuilu saattaa pahentaa tilnnetta.

Ikävää, jos tuo kaikki tuottaa sinulle stressiä. Varmasti isäsi vointi huolettaa sinua suuresti ja siihen päälle vielä mutkikkaat asioiden selvittelyt.
      En yhtään ihmettele, jos tuo ahdistus vaikuttaa unirytmiisi.

Rauhallisesti nyt vaan. Tiedän, että haluat auttaa ja teet aina parhaasi, jotta asiat menevät oikein. Koita olla välittämättä hoputtavista ja kritisoivista kommenteista. Ihmiset ovat joskus kärsimättomiä. Toivottavasti löytyy yhteisymmärrys ja kaikki asiat hoituvat parhain päin. Tsemppiä sinne!

• Kyllä tämä tästä jossain vaiheessa selkenee. On vain sikäli hankala tilanne, että aiemmin isä on pitänyt nämä asiat kokonaan omassa hallussaan, enkä ole mitenkään hyvin perillä tilanteesta.
        Ja lisäksi hän on siellä sairaalan pedissä hiukan turhautunut (siis ärtyisä) ja väsynyt, joten olen pitänyt keskustelut lyhyinä.
        Onni kuitenkin, että hänen järkensä ja muistinsa on edelleen ihan täydessä kunnossa (samoin myös itsepäisyys, mutta se ei varsinaisesti ole onni).

Tässä tulee myös reilusti välttämättömiä ajokilometrejä ja auto on sitä mieltä, että olisi huollon aika. Pitää sekin varata.

• buddy-love kirjoitti:

Kyllä tämä tästä jossain vaiheessa selkenee. On vain sikäli hankala tilanne, että aiemmin isä on pitänyt nämä asiat kokonaan omassa hallussaan, enkä ole mitenkään hyvin perillä tilanteesta.
        Ja lisäksi hän on siellä sairaalan pedissä hiukan turhautunut (siis ärtyisä) ja väsynyt, joten olen pitänyt keskustelut lyhyinä.
        Onni kuitenkin, että hänen järkensä ja muistinsa on edelleen ihan täydessä kunnossa (samoin myös itsepäisyys, mutta se ei varsinaisesti ole onni).

Tässä tulee myös reilusti välttämättömiä ajokilometrejä ja auto on sitä mieltä, että olisi huollon aika. Pitää sekin varata.

Olisiko sinulla mahdollista aloittaa asioiden tiimoilta muistikirja? Laatisit kysymykset isällesi etukäteen, kävisitte niitä läpi ja paljon muita, asiaan liittyviä seikkoja. Kirjaisit kaiken ylös. Vaikka isäsi muisti toimii vielä hyvin, on syytä kirjoittaa tärkeät asiat ja henkilöiden nimet/ yhteystiedot muistiin. Samalla myös sinulle hahmottuu asioiden oikea kuva ja saisit rauhassa käydä niitä läpi, muistikirja apunasi.

Ymmärrän hyvin, että isäsi on turhautunut. Aika käy pitkäksi ja samalla hänellä on luppoaikaa pohtia asioita moneen kertaan. Juoksupoikana ja asioiden hoitajana ei ole helppoa olla, kun ei tarkkaan tiedä kaikkia yksityiskohtia. Siksi tuo muistikirja olisi tarpeen.

Kyllähän tuo teettää sinulle ylimääräistä työtä ja päänvaivaa, Koita kuitenkin olla stressaamatta liikaa.

• tosi.typy kirjoitti:

Olisiko sinulla mahdollista aloittaa asioiden tiimoilta muistikirja? Laatisit kysymykset isällesi etukäteen, kävisitte niitä läpi ja paljon muita, asiaan liittyviä seikkoja. Kirjaisit kaiken ylös. Vaikka isäsi muisti toimii vielä hyvin, on syytä kirjoittaa tärkeät asiat ja henkilöiden nimet/ yhteystiedot muistiin. Samalla myös sinulle hahmottuu asioiden oikea kuva ja saisit rauhassa käydä niitä läpi, muistikirja apunasi.

Ymmärrän hyvin, että isäsi on turhautunut. Aika käy pitkäksi ja samalla hänellä on luppoaikaa pohtia asioita moneen kertaan. Juoksupoikana ja asioiden hoitajana ei ole helppoa olla, kun ei tarkkaan tiedä kaikkia yksityiskohtia. Siksi tuo muistikirja olisi tarpeen.

Kyllähän tuo teettää sinulle ylimääräistä työtä ja päänvaivaa, Koita kuitenkin olla stressaamatta liikaa.

Kirjaan kyllä sekalaisille lapuille asioita ja ne ovat minulla nipussa, josta sitten karsin niitä jotka ovat muuttuneet tarpeettomiksi. Onneksi on myös eräs, joka on asioista hyvin perillä, mutta hänellä on kovin paljon kiireitä. Kuitenkin voin aina ottaa häneen yhteyttä ja hän muistaa ihmiset ja yhteydet. Hän oli alussa tässä hoitamassa tilannetta, mutta se siirrettiin alun jälkeen minulle (hänkin halusi, että minä hoidan, sillä olen lähempänä isääni, joka kuitenkin lopulta päättää asioista).

((olen vähän turhan lahjakas stressaamaan ja huolestumaan - ja harkitsen asioita kaikilta mahdollisilta puolilta, johon menee paljon aikaa ja vaivaa))

• buddy-love kirjoitti:

Kirjaan kyllä sekalaisille lapuille asioita ja ne ovat minulla nipussa, josta sitten karsin niitä jotka ovat muuttuneet tarpeettomiksi. Onneksi on myös eräs, joka on asioista hyvin perillä, mutta hänellä on kovin paljon kiireitä. Kuitenkin voin aina ottaa häneen yhteyttä ja hän muistaa ihmiset ja yhteydet. Hän oli alussa tässä hoitamassa tilannetta, mutta se siirrettiin alun jälkeen minulle (hänkin halusi, että minä hoidan, sillä olen lähempänä isääni, joka kuitenkin lopulta päättää asioista).

((olen vähän turhan lahjakas stressaamaan ja huolestumaan - ja harkitsen asioita kaikilta mahdollisilta puolilta, johon menee paljon aikaa ja vaivaa))

Ymmärrän hyvin stressaamisen ja huolestumisen. Harrastan itse tuota myös, eikä se tunne lähde ravistelemalla pois. Ajan kanssa ...

Sinulla on ongelma hyvin hallussa ja tilanne hahmottuu paremmaksi koko ajan. Muistiinpanot, yhteyshenkilöt ja tilanteen hallinta. Kuten sanoit, tilanne ratkeaa ajallaan.

Tässä on monta asiaa päällekäin. Isäsi sairastuminen ja asioiden monimutkainen hoitaminen. Ei ole ollenkaan ihme, että olet huolestunut. Anna itsellesi aikaa prosessoida tilannetta rauhassa (niin monelta kantilta, kun katsot tarpeelliseksi).

• tosi.typy kirjoitti:

Ymmärrän hyvin stressaamisen ja huolestumisen. Harrastan itse tuota myös, eikä se tunne lähde ravistelemalla pois. Ajan kanssa ...

Sinulla on ongelma hyvin hallussa ja tilanne hahmottuu paremmaksi koko ajan. Muistiinpanot, yhteyshenkilöt ja tilanteen hallinta. Kuten sanoit, tilanne ratkeaa ajallaan.

Tässä on monta asiaa päällekäin. Isäsi sairastuminen ja asioiden monimutkainen hoitaminen. Ei ole ollenkaan ihme, että olet huolestunut. Anna itsellesi aikaa prosessoida tilannetta rauhassa (niin monelta kantilta, kun katsot tarpeelliseksi).

Erityinen ongelma on se, että ne päätökset joita tehdään nyt, voivat muutaman vuoden päästä osoittautua virheiksi. Minulla on tuntuma asiaan, mutta varmuutta on mahdoton saavuttaa, eli yritän minimoida mahdollisen tulevan vahingon.
        Isälläni on taipumus harrastaa "halki, poikki ja pinoon"-ongelmanratkaisutapaa ja se olisi nyt tässä tilanteessa väärin, joten joudun pitämään häntäkin hiukan kurissa (ja varsinkin kun on lyhytpinnainen siellä pedissä).

• buddy-love kirjoitti:

Erityinen ongelma on se, että ne päätökset joita tehdään nyt, voivat muutaman vuoden päästä osoittautua virheiksi. Minulla on tuntuma asiaan, mutta varmuutta on mahdoton saavuttaa, eli yritän minimoida mahdollisen tulevan vahingon.
        Isälläni on taipumus harrastaa "halki, poikki ja pinoon"-ongelmanratkaisutapaa ja se olisi nyt tässä tilanteessa väärin, joten joudun pitämään häntäkin hiukan kurissa (ja varsinkin kun on lyhytpinnainen siellä pedissä).

Isäsi on tottunut hoitamaan asioita tavallaan. Hänen on vaikea muuttaa toimintamallia, mutta olet oikeassa, nyt on syytä käyttää harkintaa ja edetä maltilla.
        Olisiko mahdollista laatia jonkinlainen ennakkoarviointi tulevia suunnitelmia varten? Käydä läpi negatiiviset ja positiiviset ennusteet? Jos mahdllista, käydä läpi realistiset odotukset?

Minulla ei ole hajuakaan, mistä me nyt puhumme, mutta olen aina ollut ratkaisukeskeinen. Siksi tuputan neuvoja ja ohjeita, vaikka ei aina pitäisi.

Uskon vahvasti, että osaat hoitaa isäsi asiat parhaalla mahdollisella tavalla. Käske sen olla vähemmän jääräpää ja osallistua rauhallisesti neuvomalla (saako sairaalle ihmiselle edes sanoa noin?). Ainakin se piristyisi edes vähän.

Poistun iltapuuhiin.
        öitä! (koita saada nukutuksi)

• tosi.typy kirjoitti:

Isäsi on tottunut hoitamaan asioita tavallaan. Hänen on vaikea muuttaa toimintamallia, mutta olet oikeassa, nyt on syytä käyttää harkintaa ja edetä maltilla.
        Olisiko mahdollista laatia jonkinlainen ennakkoarviointi tulevia suunnitelmia varten? Käydä läpi negatiiviset ja positiiviset ennusteet? Jos mahdllista, käydä läpi realistiset odotukset?

Minulla ei ole hajuakaan, mistä me nyt puhumme, mutta olen aina ollut ratkaisukeskeinen. Siksi tuputan neuvoja ja ohjeita, vaikka ei aina pitäisi.

Uskon vahvasti, että osaat hoitaa isäsi asiat parhaalla mahdollisella tavalla. Käske sen olla vähemmän jääräpää ja osallistua rauhallisesti neuvomalla (saako sairaalle ihmiselle edes sanoa noin?). Ainakin se piristyisi edes vähän.

Poistun iltapuuhiin.
        öitä! (koita saada nukutuksi)

Yleensä piristyminen ilmenee ärähtämisenä (on se ihan kiltti ja mukava, mutta tottunut, että hän päättää).
        :)
        En tässä oikein voi selventää tilannetta tarkemmin, sillä on mahdollista, että eräät tahot lukevat näitä (riski on mitätön, mutta sillä olisi mahdollisesti haitallinen vaikutus).

Olen useampaan kertaa selventänyt isälle, mitä mikin päätös käytännössä vaikuttaa pitkällä tähtäimellä ja hän osin hyväksyy asian, mutta ilmeisesti se aiheuttaa hiukan kitkaa, että nuo asiat sijoittuvat todennäköisesti hänen elinikänsä jälkeiseen aikaan. Hän ei ole tuota aihetta muutenkaan oikein ottanut huomioon ja siitä on meille jossain vaiheessa runsaasti riesaa.

Asiat kyllä onnistuvat kaikkien vaihtoehtojen kautta, mutta olisi hyvä jos voisi käyttää niissä niitä parhaiten soveltuvia.

Öitä
        (otan melatoniinia)

• Anonyymi

Sitä on liikkeellä. Seurailen parhaillani taudintilan päivityksiä. Ei mitään juhlaa vanhukselle tai kellekkään. Olen iloinen, ettei minua tarvitse olla siellä paikanpäällä nyt. Huolestuttaahan se, tarvitaanko apua ja onko sitä enää saatavilla.

• Yhden vaivan kanssa se sinne sairaalaan meni, mutta samalla reissulla hankki sieltä toisen ja sen paranemista tässä odotellaan.
        On siis todella liikkeellä.

• Anonyymi

Olen sukulaiseni kantanut kirjaimellisesti hautaan.
      Otan osaa epävarmuuteesi ja stressiisi.

Meidän kaikkien kristittyjen tulee kantaa se risti Golgatalle. Sinä kannat sitä nyt. Tiedän, miltä se tuntuu!

Etenet päivä ja asia kerrallaan. Pysyt siten järjissäsi. Isäsi on Sinulle tärkeä.

Valkeekoskella on sanonta:"Kyllä ne verkot löytyy, kun vetet selkiää".

Mies 65

• Kiitos
        (kyllä se tästä vielä)

• Anonyymi

Arvostan henkilöitä, jotka huolehtivat omaisistaan. Siinä on vaivannäköä, mutta ei tarvitse katua jälkeenpäin.

Ja samanlaista faktasotkua olen myös itse joutunut selvittelemään.

Mies 65

• Pakkohan se on huolehtia, sillä niin kuuluu tehdä.
        (ja Liskonkin huolehdin loppuun asti, sillä sekin kuului tehdä)

• Anonyymi

Kaikki täällä eivät tätä asiaa niin kuitenkaan ymmärrä!

Voimia ja jaksamista. Näitä tarvitset.

Mies 65

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      26
      2686
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      24
      2042
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      111
      1548
    4. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1309
    5. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1208
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1166
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1016
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      944
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      891
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      877
    Aihe