"Regatta Resorst Oy:n toimitusjohtaja Peder Plantingin viesti 5.1. ympäristölautakunnan jäsenille sisälsi uhkailua ja kiristystä:
Hotellia ei tule, jos ympäristölautkunta ei hyväksy Regatta Resorts Oy:n hakemusta poiketa kaavamääräyksistä ja asemakaavasta asuinkerrostaloja koskevassa rakentamisessa Kuningatarvuoren alueelle, Graniitinkaari 9 ja 11. Jos yhtiön hakemusta ei hyväksytä, ”emme tule jättämään asiaa tähän”.
Toimitusjohtaja Plantingin viestin välittäjänä toimi lautakunnan varapuheenjohtaja Jouko Kavander SDP, jonka mielestä yhtiön ehdotus on erinomainen ja paras mahdollinen ratkaisu. Se on lisäksi kaikkien osapuolten kannalta siistein ratkaisu kaupunkikuvaa ajatellen.
Kavander ei osallistunut kokoukseen, vaan hänen sijaisenaan toimi Krister Sjöholm SDP.
Lautakunta ei myöntynyt lupaan lähes yksituumaisella päätöksellä 8-1 lukuun ottamatta SDP:n Jarkko Immosta. Immosen mottona on, että kaikki rakentaminen on hyvää, koolla ja näöllä ei ole väliä.
Samaista poikkeamisasiaa käsiteltiin lautakunnassa myös viime vuoden puolella elokuussa 15.8.2024, silloin päätös oli yksimielinen, lupaa ei myönnetty."
Kavander oli silloinkin ruorissa, kun Tehtaanniemelle samainen yhtiö sai rakentaa asuinkerrostalot, vaikka piti tulla hotelli ja uimahalli. Salainen sopimus pöytälaatikossa? Suhmurointia. Ei ole meno muuksi muuttunut.
En äänestä demareita. En varmasti.
On suhmuroijilla otsaa, mutta demareille se on ok!!!
Anonyymi-ap
3
355
Vastaukset
- Anonyymi
demaria mädempää ei olekkaan niin vastenmielistä ja kaksinaameista politiikkaa kun olla ja voi niin valtakunnan kun kuntatasollakin
- Anonyymi
Jättääkö Kavander asian tähän vai alkaako hän ja demarit taas keräämään nimiä mustaanlistaan kaupojen kassoilla
- Anonyymi
Nyström!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823626
- 333006
- 612985
- 102906
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562353- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351669