Ateismi kielletään, luterilaisuus pakolliseksi

Anonyymi-ap

Ateismi pitää kieltää lailla ja pakottaa ateistit luterilaisen kirkon jäseniksi. Kun heidät kastetaan ja saavat ehtoollista, niin usko tulee heihin sanan ja sakramenttien kautta niin kuin tuli meihin.

13

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi näin pitäisi tehdä?

Minut on kastettu, olen käynyt rippikoulun ja olen käynyt konfirmaatiossa. Minä uskoin aikani, mutta menetin sittemmin uskoni, olen nyt siis täysin ateisti. Ei se usko oikeasti tule vain kirkossa käymällä...

Mitä merkitystä tai järkeä minun olisi vain esittää, että en olisi ateisti, vaikka oikeasti olen. Haluaako kirkkokaan tekopyhiä uskovaa esittäviä toimintaansa?

• Anonyymi

Ja minä uskon itseeni jonkin verran luotan kulliini .
        Mutta mitään henkimaailmaan ei tarvita , ufojakin on 100% varmasti olemassa muta onko joku oikeasti nähnyt mitään uskonnolla parannettua, jos vanki tai narkki muuttuu muuksi se vaan vaihtaa riippuvuuttaan epätodellisesta toiseen.

• Anonyymi

Mitä väliä sillä aloittajalle on, jos kaikki eivät ole kuten " he " ?
      Vaikuttaisiko se aloittajan elämään muuttamalla sitä jollain tavalla ?
      Ehkä se riittää, kun aloittaja tietää, mitä hän itse on ? Pitää huolen omista asioistaan.

• Anonyymi

Sopii yrittää, voi käydä niin että kirkko tai pari palaa.

• Anonyymi

"Uskontokuntaan kuulumisen pakollisuus poistui vuoden 1923 uskonnonvapauslain myötä."

Sinun pitää keksiä aikakone ja palata 1923 edeltävään aikaan jolloin asia oli vielä kunnossa.

Ennen oli kaikki paremmin kuten tavataan sanoa?

• Anonyymi

kolliseksi, se on Luterilaisuudessa in
      lisään avaukseeni

Kaksi raavasta merimiestä naimassa toisiaan ahteeriin niin usko tulee

• Anonyymi

Mitä väliä sillä on, mitä kaksi merimiestä tekee keskenään ?
        Eikö tärkeintä ole, ettet itse ole toinen heistä ?

• Anonyymi

Siinähän hankitte eduskuntaan 4/5 enemmistön perustuslain muuttamiseksi. Koska perustuslain takaama uskonnonvapaus määrää, ettei ketään voi pakottaa minkään uskontokunnan jäseneksi. En pidättele hengitystäni sitä odotellessa...

• Anonyymi
      UUSI

Minä uskon. Että aloittaja on oikeassa.

• Anonyymi
      UUSI

Tätä on jo kokeiltu. Lopulta ne piti polttaa elävältä, kun eivät uskoneet siltikään.

• Anonyymi
      UUSI

tiedätkö kuka kävi riparin kanssani ? pappi sanoi että näyttää ihan enkeliltä 🤣🤣🤣
      olin muuten sen kanssa laiskan läksyllä rukouksista ja pääsimme kumpikin läpi 🤔

• Anonyymi
      UUSI

Niin ei tuommoiset uskonto jutut oikein pärjää ilman pakkoa ja väkivaltaa.
      Eikö mieluummin, että jokainen harrastelee tai on harrastamatta miten haluaa?

• Anonyymi
      UUSI

Yritä nyt uskoa, uskova kun olet, että kaikkia ihmisiä ei vain pysty ohjelmoimaan uskonnollilla opeilla. Heille voidaan lukea mantroja vaikka viikko tolkulla, mutta kun mieli ei taivu, niin se ei taivu.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      8757
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      12
      3449
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      26
      2640
    4. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2030
    5. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      80
      2020
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      357
      1747
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1432
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1211
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1095
    10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      67
      1044
    Aihe