Ateismi pitää kieltää lailla ja pakottaa ateistit luterilaisen kirkon jäseniksi. Kun heidät kastetaan ja saavat ehtoollista, niin usko tulee heihin sanan ja sakramenttien kautta niin kuin tuli meihin.
Ateismi kielletään, luterilaisuus pakolliseksi
13
142
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi näin pitäisi tehdä?
Minut on kastettu, olen käynyt rippikoulun ja olen käynyt konfirmaatiossa. Minä uskoin aikani, mutta menetin sittemmin uskoni, olen nyt siis täysin ateisti. Ei se usko oikeasti tule vain kirkossa käymällä...
Mitä merkitystä tai järkeä minun olisi vain esittää, että en olisi ateisti, vaikka oikeasti olen. Haluaako kirkkokaan tekopyhiä uskovaa esittäviä toimintaansa?- Anonyymi
Ja minä uskon itseeni jonkin verran luotan kulliini .
Mutta mitään henkimaailmaan ei tarvita , ufojakin on 100% varmasti olemassa muta onko joku oikeasti nähnyt mitään uskonnolla parannettua, jos vanki tai narkki muuttuu muuksi se vaan vaihtaa riippuvuuttaan epätodellisesta toiseen.
- Anonyymi
Mitä väliä sillä aloittajalle on, jos kaikki eivät ole kuten " he " ?
Vaikuttaisiko se aloittajan elämään muuttamalla sitä jollain tavalla ?
Ehkä se riittää, kun aloittaja tietää, mitä hän itse on ? Pitää huolen omista asioistaan. - Anonyymi
Sopii yrittää, voi käydä niin että kirkko tai pari palaa.
- Anonyymi
"Uskontokuntaan kuulumisen pakollisuus poistui vuoden 1923 uskonnonvapauslain myötä."
Sinun pitää keksiä aikakone ja palata 1923 edeltävään aikaan jolloin asia oli vielä kunnossa.
Ennen oli kaikki paremmin kuten tavataan sanoa? - Anonyymi
kolliseksi, se on Luterilaisuudessa in
lisään avaukseeni
Kaksi raavasta merimiestä naimassa toisiaan ahteeriin niin usko tulee- Anonyymi
Mitä väliä sillä on, mitä kaksi merimiestä tekee keskenään ?
Eikö tärkeintä ole, ettet itse ole toinen heistä ?
- Anonyymi
Siinähän hankitte eduskuntaan 4/5 enemmistön perustuslain muuttamiseksi. Koska perustuslain takaama uskonnonvapaus määrää, ettei ketään voi pakottaa minkään uskontokunnan jäseneksi. En pidättele hengitystäni sitä odotellessa...
- AnonyymiUUSI
Minä uskon. Että aloittaja on oikeassa.
- AnonyymiUUSI
Tätä on jo kokeiltu. Lopulta ne piti polttaa elävältä, kun eivät uskoneet siltikään.
- AnonyymiUUSI
tiedätkö kuka kävi riparin kanssani ? pappi sanoi että näyttää ihan enkeliltä 🤣🤣🤣
olin muuten sen kanssa laiskan läksyllä rukouksista ja pääsimme kumpikin läpi 🤔 - AnonyymiUUSI
Niin ei tuommoiset uskonto jutut oikein pärjää ilman pakkoa ja väkivaltaa.
Eikö mieluummin, että jokainen harrastelee tai on harrastamatta miten haluaa? - AnonyymiUUSI
Yritä nyt uskoa, uskova kun olet, että kaikkia ihmisiä ei vain pysty ohjelmoimaan uskonnollilla opeilla. Heille voidaan lukea mantroja vaikka viikko tolkulla, mutta kun mieli ei taivu, niin se ei taivu.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578757Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123449Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262640Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142030Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht802020Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3571747Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411432FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01211Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101095Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu671044