Ystävällinen huomautus itsemurha-aloituksentekijöille:

Anonyymi-ap

Hienotunteinen kunnioitus surevaa kohtaan kuuluu inhimilliseen
kanssakäymiseen ja käytökseen. Täällä ihmiset surevat menetettyä läheistä.
Ei ole missään nimessä hienotunteista tulla tänne itsemurhaa suunnittelemaan.
Joku voi surra itsemurhan tehnyttä läheistään. Surevalle on järkytys ja traumaattistakin lukea "Miten pääsisi helpoiten hengestään"-aloituksia.

25

490

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

suomi24:ssä "Terveys" on osio: "Henkinen hyvinvointi ja mielenterveys."
      Kirjoittakaa ystävällisesti sinne.

• Anonyymi

Ihan niin, olen monet kerrat ajatellut samoin , ensinnäkin usein eivät edes meinaa mitä sanovat eräät haluavat ainoastaan huomiota ja silloin on kohtalon ivaa kun sureva näkee näitä ” mä tapan itseni” kirjoituksia . Omassa surussaan haluaa olla mukana netissä ja keskustella että unohtavat hetkeksi surunsa , joten nämä itsemurhasta puhuvat, miksi oikeastaan kirjoittelevat nettiin asiasta koska kukaan ei täällä voi tehdä mitään asialle , he voisivat soittaa auttavaan numeroon jo sellaisia ajatuksia hyysäävät mielessään , se on hyvin ajattelematonta näiltä ihmisiltä , etteivät ota huomioon muitakin ihmisiä

• Anonyymi

Vitun idiootti jos ihminen voi pahoin hän haluaa huomiota itse asiassa tarvitsee sitä ymmärrätkö.

Jos sinäkään et olisi koskaan saanut huomiota olisit tasan samanlainen huomion hakia koska ihminensekoaa jos kukaan ri juomioi häntä.

Ole hyvä ja pyydä anteeksi tai hirtä ittes

• Anonyymi

Ei tietenkään kukaan voi keskustelupalstoilla mitään tehdä ja toisinaan vastauksetkin on alle kaikkien normien, mutta eikö he, jotka surevat, saa kirjoittaa tuntojaan vaikka tänne? Sekin on osa paranemisprosessia. Olen minäkin vastaillut, mutta en aloittanut. Minullakin oli ystävä, joka teki itsemurhan. Hassu tunne tuli pari päivää sitten, kun tuli soittotarve hänelle... sitten muistin, ettei häntä enää ole. Kuolemasta on kohta kaksi vuotta. Olen vieläkin niin surullinen ja mietin taas, miksen minä huomannut mitään? Tiedän kuitenkin, että ei se ole minun syyni, mutta ikävä on vielä.

• Anonyymi

Ei pidä lukea niitä kirjoituksia jos niin ahdistaa.

• Anonyymi

suomi24:ssä "Terveys" on osio: "Henkinen hyvinvointi ja mielenterveys."
      Kirjoittakaa ystävällisesti sinne, jos haudotte itsemurhaa tai hakekaa
      ammattiapua kiireesti.

• Anonyymi

No, ei sitä tarvitse niin pilkun tarkasti noudattaa, mitä juttuja minkäkin otsikon alle kirjoittaa.
        Pelottaako sinua noin paljon tosiasiat, kun kierrät "pahat" otsikot ja luet vain "kivojen" otsikoiden alla olevia juttuja ja sitten sieltä putkahtaakin silmiin ikäviä juttuja, jotka on sitä elävää elämää, surkeaakin?

• Anonyymi

vedä ittes hirteen

• Anonyymi

Koita jaksaa kehittyä. Kaikkea hyvää sinulle !

• Anonyymi

Koittakaa ottaa huomioon.

• Anonyymi

Koittakaa ymmärtää.

• Anonyymi

Yrittäkää edes vähän tajuta ! Ei se voi olla niin vaikeaa.

• Anonyymi

Pliis. Jotkut itsemurhajutut kuulostavat pelleilyltä tällä palstalta
      ja loukkaavat surevien tunteita.

• Anonyymi

No onhan oikeus ihmisten puhua asioista avoimesti, myös omista tuntemuksistaan täällä. Ei tämä ole mikään hautajaispalsta. En ymmärrä, miksi joku sureva ihminen hakeutuisi juuri tälle palstalle tahallaan lukemaan ihmisten kirjoituksia, jotta saa oman mielensä taas pahoitettua.

• Anonyymi

Miksi täytyisi hakeutua lukemaan ja kaivamaan täältä näitä murheellisia puheenaiheita, jos on suruun aihetta. En sitä itsekkään tekisi.

• Anonyymi

Ihan typerää tulla tänne jauhamaan suruaan ja toisia syyllistämään. Siihen on muitakin palstoja olemassa.

• Anonyymi

Kuka täällä syyllistää ja ketä?

En minä ole huomannut mitään sellaista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka täällä syyllistää ja ketä?

En minä ole huomannut mitään sellaista

Syyllistäminen on aloittajan heiniä. Kannattaa lukea kirjoitukset hitaammin, tai jotain muuta. Ei ole oikealla asialla kuitenkaan täällä.

• Anonyymi

Tämä palsta on "Suru ja kuolema".

• Anonyymi

Pitäisi varmaan surra rauhassa, eikä tulla tänne lukemaan toisten suruja, ja valittamaan.

• Anonyymi

Täällä eivät yleensä ihmiset sure läheisiään, vaan jossain muualla.

• Anonyymi

On ihmisiä, joilla ei ole ketään ja tarvitsevat vertaistukea.
      Tämäkin palsta on sitä, jos muut sen sureville sallivat.

• Anonyymi

Täällä kirjoittavat surevat. Itsemurhaa suunnitteleville on muita palstoja
      ja hakekaa apua itsellenne !

• Anonyymi

Sinäkö sen päätit määritellä ketkä täällä kirjoittaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinäkö sen päätit määritellä ketkä täällä kirjoittaa?

Itse kukin voi harkita omassa mielessään.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      16563
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      38
      4457
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      297
      2587
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      135
      1898
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      131
      1533
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      392
      1492
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      14
      1319
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1273
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      76
      982
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      115
      955
    Aihe