Hienotunteinen kunnioitus surevaa kohtaan kuuluu inhimilliseen
kanssakäymiseen ja käytökseen. Täällä ihmiset surevat menetettyä läheistä.
Ei ole missään nimessä hienotunteista tulla tänne itsemurhaa suunnittelemaan.
Joku voi surra itsemurhan tehnyttä läheistään. Surevalle on järkytys ja traumaattistakin lukea "Miten pääsisi helpoiten hengestään"-aloituksia.
Ystävällinen huomautus itsemurha-aloituksentekijöille:
25
490
Vastaukset
- Anonyymi
suomi24:ssä "Terveys" on osio: "Henkinen hyvinvointi ja mielenterveys."
Kirjoittakaa ystävällisesti sinne. - Anonyymi
Ihan niin, olen monet kerrat ajatellut samoin , ensinnäkin usein eivät edes meinaa mitä sanovat eräät haluavat ainoastaan huomiota ja silloin on kohtalon ivaa kun sureva näkee näitä ” mä tapan itseni” kirjoituksia . Omassa surussaan haluaa olla mukana netissä ja keskustella että unohtavat hetkeksi surunsa , joten nämä itsemurhasta puhuvat, miksi oikeastaan kirjoittelevat nettiin asiasta koska kukaan ei täällä voi tehdä mitään asialle , he voisivat soittaa auttavaan numeroon jo sellaisia ajatuksia hyysäävät mielessään , se on hyvin ajattelematonta näiltä ihmisiltä , etteivät ota huomioon muitakin ihmisiä
- Anonyymi
Vitun idiootti jos ihminen voi pahoin hän haluaa huomiota itse asiassa tarvitsee sitä ymmärrätkö.
Jos sinäkään et olisi koskaan saanut huomiota olisit tasan samanlainen huomion hakia koska ihminensekoaa jos kukaan ri juomioi häntä.
Ole hyvä ja pyydä anteeksi tai hirtä ittes - Anonyymi
Ei tietenkään kukaan voi keskustelupalstoilla mitään tehdä ja toisinaan vastauksetkin on alle kaikkien normien, mutta eikö he, jotka surevat, saa kirjoittaa tuntojaan vaikka tänne? Sekin on osa paranemisprosessia. Olen minäkin vastaillut, mutta en aloittanut. Minullakin oli ystävä, joka teki itsemurhan. Hassu tunne tuli pari päivää sitten, kun tuli soittotarve hänelle... sitten muistin, ettei häntä enää ole. Kuolemasta on kohta kaksi vuotta. Olen vieläkin niin surullinen ja mietin taas, miksen minä huomannut mitään? Tiedän kuitenkin, että ei se ole minun syyni, mutta ikävä on vielä.
- Anonyymi
Ei pidä lukea niitä kirjoituksia jos niin ahdistaa.
- Anonyymi
suomi24:ssä "Terveys" on osio: "Henkinen hyvinvointi ja mielenterveys."
Kirjoittakaa ystävällisesti sinne, jos haudotte itsemurhaa tai hakekaa
ammattiapua kiireesti.- Anonyymi
No, ei sitä tarvitse niin pilkun tarkasti noudattaa, mitä juttuja minkäkin otsikon alle kirjoittaa.
Pelottaako sinua noin paljon tosiasiat, kun kierrät "pahat" otsikot ja luet vain "kivojen" otsikoiden alla olevia juttuja ja sitten sieltä putkahtaakin silmiin ikäviä juttuja, jotka on sitä elävää elämää, surkeaakin?
- Anonyymi
vedä ittes hirteen
- Anonyymi
Koita jaksaa kehittyä. Kaikkea hyvää sinulle !
- Anonyymi
Koittakaa ottaa huomioon.
- Anonyymi
Koittakaa ymmärtää.
- Anonyymi
Yrittäkää edes vähän tajuta ! Ei se voi olla niin vaikeaa.
- Anonyymi
Pliis. Jotkut itsemurhajutut kuulostavat pelleilyltä tällä palstalta
ja loukkaavat surevien tunteita. - Anonyymi
No onhan oikeus ihmisten puhua asioista avoimesti, myös omista tuntemuksistaan täällä. Ei tämä ole mikään hautajaispalsta. En ymmärrä, miksi joku sureva ihminen hakeutuisi juuri tälle palstalle tahallaan lukemaan ihmisten kirjoituksia, jotta saa oman mielensä taas pahoitettua.
- Anonyymi
Miksi täytyisi hakeutua lukemaan ja kaivamaan täältä näitä murheellisia puheenaiheita, jos on suruun aihetta. En sitä itsekkään tekisi.
- Anonyymi
Ihan typerää tulla tänne jauhamaan suruaan ja toisia syyllistämään. Siihen on muitakin palstoja olemassa.
- Anonyymi
Kuka täällä syyllistää ja ketä?
En minä ole huomannut mitään sellaista - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka täällä syyllistää ja ketä?
En minä ole huomannut mitään sellaistaSyyllistäminen on aloittajan heiniä. Kannattaa lukea kirjoitukset hitaammin, tai jotain muuta. Ei ole oikealla asialla kuitenkaan täällä.
- Anonyymi
Tämä palsta on "Suru ja kuolema".
- Anonyymi
Pitäisi varmaan surra rauhassa, eikä tulla tänne lukemaan toisten suruja, ja valittamaan.
- Anonyymi
Täällä eivät yleensä ihmiset sure läheisiään, vaan jossain muualla.
- Anonyymi
On ihmisiä, joilla ei ole ketään ja tarvitsevat vertaistukea.
Tämäkin palsta on sitä, jos muut sen sureville sallivat. - Anonyymi
Täällä kirjoittavat surevat. Itsemurhaa suunnitteleville on muita palstoja
ja hakekaa apua itsellenne !- Anonyymi
Sinäkö sen päätit määritellä ketkä täällä kirjoittaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkö sen päätit määritellä ketkä täällä kirjoittaa?
Itse kukin voi harkita omassa mielessään.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6516563Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?384457HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2972587- 1351898
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1311533Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3921492- 141319
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101273Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76982- 115955