Trump armahti 1600 rikollista

Anonyymi-ap

Toimiiko Jumala samalla tavalla?

145

701

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jumala ei toimi noin. Hän pelastaa ne jotka ovat tehneet hyviä tekoja (Matt. 25).

• Anonyymi

Pelastaako hyväntekijän joka ei olisi uskovainen vaan esim ateisti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelastaako hyväntekijän joka ei olisi uskovainen vaan esim ateisti.

Ainakin Raamatun perusteella Jumala pelastaa hyväntekijän. Eihän viimeisellä tuomiolla kysellä uskooko vai ei. Hyvät teot ratkaisevat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakin Raamatun perusteella Jumala pelastaa hyväntekijän. Eihän viimeisellä tuomiolla kysellä uskooko vai ei. Hyvät teot ratkaisevat.

Homojen kiusaaja -uskovaisilla on varmasti ohituskaista suoraan helvettiin. Jumala on oikeudenmukainen tuomari.

• Anonyymi kirjoitti:

Viimeisellä tuomiolla ihmiset on jo jaettu uskoviin(lampaisiin joiden paimen on Jeesus) ja ei-uskoviin (vuohiin joilla ei ole painanta).

Eli tämän elämän aikana tapahtuu usko uskon mukaan. Viimeisellä tuomiolla vain jaetaan tuomiot.

Lampaille heidän hyvien tekojensa mukaan.
        Vuohille heidän tekemättä jättämien tekojensa mukaan.

Eli uskovia ei tuomiota vaan palkitaan Jeesuksen luokse taivaaseen ja e-uskovat tuomitaan ikuiseen tuskaan.

• Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

Viimeisellä tuomiolla ihmiset on jo jaettu uskoviin(lampaisiin joiden paimen on Jeesus) ja ei-uskoviin (vuohiin joilla ei ole painanta).

Eli tämän elämän aikana tapahtuu usko uskon mukaan. Viimeisellä tuomiolla vain jaetaan tuomiot.

Vuohille heidän tekemättä jättämien tekojensa mukaan.

Eli uskovia ei tuomiota vaan palkitaan Jeesuksen luokse taivaaseen ja e-uskovat tuomitaan ikuiseen tuskaan.

Kumpaankin joukkoon tulee yllätyksiä. Sinulle ja minullekin mikäli uskomme että Jeesus puhui totta.

• Anonyymi kirjoitti:

Kumpaankin joukkoon tulee yllätyksiä. Sinulle ja minullekin mikäli uskomme että Jeesus puhui totta.

Ei tietenkään tule. Ainoa yllätys mikä tuli oli se, että uskovat eivät edes muistaneet tehneensä hyviä tekoja koska niiden tekeminen oli itsestään selvyys.

• Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

Ei tietenkään tule. Ainoa yllätys mikä tuli oli se, että uskovat eivät edes muistaneet tehneensä hyviä tekoja koska niiden tekeminen oli itsestään selvyys.

Katsoit taas kristallipalloosi Raamatun sijasta. Toinen yllätys on tässä:

41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. [Matt. 7:23 | Mark. 9:48; Juud. 1:7; Ilm. 20:10,15]
        42 Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa.
        43 Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.'
        44 "Silloin nämäkin kysyvät: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?'
        45 Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

OK. "uskonvarmuus" on sana- ja ajatushirviö jota Raamattu ei tunne lainkaan. Se on Perkeleen keksintö jolla se yrittää eksyttää ihmisiä oikealta tieltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. [Matt. 7:23 | Mark. 9:48; Juud. 1:7; Ilm. 20:10,15]
        42 Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa.
        43 Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.'
        44 "Silloin nämäkin kysyvät: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?'
        45 Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'

Uskovaiset jotka kiusaavat ja vainoavat homoja eivät tiedä mikä heidän kohtalonsa tulee olemaan. He vainoavat itse Jeesusta.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, mitä et ymmärrä!
        Oikealla puolelle on koottu Jeesuksen omat ja vasemmalle puolelle ne jotka eivät ole Jeesuksen omia.
        Mitä et ymmärrä? 😺

• Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

Niin, mitä et ymmärrä!
        Oikealla puolelle on koottu Jeesuksen omat ja vasemmalle puolelle ne jotka eivät ole Jeesuksen omia.
        Mitä et ymmärrä? 😺

Kun puhut lähimmäisistäsi homoista täällä jatkuvasti pahaa, puhut pahaa Jeesuksesta. Arvaa kummalla puolella odottelet kohtaloasi. Minä en ainakaan haluaisi olla sinun jonossasi

• Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

Niin, mitä et ymmärrä!
        Mitä et ymmärrä? 😺

Valikointi on tehty ainoastaan hyvien tekojen ja niiden puuttumisen mukaan. Muu on sinun omaa keksintöäsi. Älä pane Raamattuun ajatuksia mitä siellä ei ole. Älä ole falski!

• Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

Niin, mitä et ymmärrä!
        Mitä et ymmärrä? 😺

Hei nyt puhuttiin Matteuksen 25. luvusta ja sieltä VIIMEISESTÄ TUOMIOSTA. Sinulla on jokin aivan oma tai lahkosi uskomusmaailma. Tarinankertojia kyllä riittää, mutta jotkut haluavat ottaa vakavasti myös sen mitä Jeesus on sanonut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka tekisit koko ajan hyväntekeväisyyttä, ja sinulla ei olisi uskoa Jeesukseen, olisit kuin kilisevä kulkunen, usko on tärkein!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka tekisit koko ajan hyväntekeväisyyttä, ja sinulla ei olisi uskoa Jeesukseen, olisit kuin kilisevä kulkunen, usko on tärkein!

Jeesus ei maitse uskoa lainkaan kertomuksessaan viimeisestä tuomiosta johon joutuvat kaikki. Sinullakaan ei ole ohituskaistaa. Jeesuksen mainitsemat hyvät teot, jotka pelastavat ihmisen, ovat rakkauden tekoja ja Paavali nimenomaan sanoo että rakkaus on tärkein. Ilman rakkautta uskovainen ihminen ei ole mitään, hän on kuin helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. Opettele lukemaan Raamattua oikein "aito.lainen" vaikka ymmärrän kyllä vajavaisuutesi sisäluvun suhteen. Yritä edes.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tämä nyt niin kovin vaikea ole ymmärtää. Idioottikin ymmärtää. Etkö sinä?

Suurin on rakkaus

1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.
        2 Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään. [1. Kor. 12:8,9 | Matt. 17:20]
        3 Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.
        4 Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, [1. Piet. 4:8]
        5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, [Room. 13:10; 1. Kor. 10:24,33; Fil. 2:4]
        6 ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. [2. Joh. 1:4; 3. Joh. 1:4]
        7 Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii. [Sananl. 10:12]
        8 Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi.
        9 Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, [1. Kor. 8:2]
        10 mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa. [Ef. 4:13]
        11 Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen.
        12 Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta, kuin arvoitusta, mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin. Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee. [1. Kor. 8:3; 2. Kor. 3:18; 1. Joh. 3:2]
        13 Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus. [1. Tess. 5:8]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitit:

”...sinulla ei olisi uskoa Jeesukseen, olisit kuin kilisevä kulkunen, usko on tärkein!

Apostoli Paavali kirjoitti:

”mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.”

Jos et luota Raamattuun Jumalan sanana, vaan uskot omiin ajatelmiisi ja uskonlahkosi pastoreihin enemmän, niin todella huteralla pohjalla on myös sinun uskosi. Onko se silloin kristinuskoa lainkaa? Ei minusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viimeisellä tuomiolla. Oletko tietoinen miten lapset kokevat tuollaiset sanonnat.äsiis lapset pelkää ja aikuiseyåt ihmiset jotka ovat epäpsykologisia sanonnoissaan ovat syypäitä lasten pelotteluun. Ämuista itse kun ekaluokalla uskonnosta puhuttiin ei siin aikuiset edes ajatelleet ett miten lapsi sen ymmärtää. Pelkotiloja aiheuttavat vanhemmat ovat vastuuntunnottomia mitä tulee lapsen kehitykseen ja sen ymmärtämiseen.
        Kuinka moni uskovaisten lapsi on saanut käydä psykologilla traumojen vuoksi koska hän on pelännyt kaiken mailman tuomioita lapsena .
        Itse laittaisin huoli ilmoituksen sosiaaliin, näistä Lapista joita peloitellaan. Ja pidetään kurissa uskon avulla.
        Sitten vievät lapsiaan joukko kohtaamisiin joissa ihmiset käyttäytyvät kummallisesti ja taas lapsi pelkää. Jossain uskon lahkoissa hylätään oma lapsi jos hän on homoseksuaalinen Siinä sen näkee miten julmaa uskonnot ovat.
        Kuka muu normaali ihminen hylkäisi lataan , etekkin kun lapsi oma saanut vanhemmiltaan perintöteijänsä , joten pitäkää aikusten asioina sellaiset asiat jos nyt niin on että uskotte johonkin . Usko on yksityinen asia sitä ei tuputeta lapsille eikä sen puoleen kellekkään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei maitse uskoa lainkaan kertomuksessaan viimeisestä tuomiosta johon joutuvat kaikki. Sinullakaan ei ole ohituskaistaa. Jeesuksen mainitsemat hyvät teot, jotka pelastavat ihmisen, ovat rakkauden tekoja ja Paavali nimenomaan sanoo että rakkaus on tärkein. Ilman rakkautta uskovainen ihminen ei ole mitään, hän on kuin helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. Opettele lukemaan Raamattua oikein "aito.lainen" vaikka ymmärrän kyllä vajavaisuutesi sisäluvun suhteen. Yritä edes.

Jeesus ei mainitse yhtään mitään sillä häntä ei ole olemassakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitit:

”...sinulla ei olisi uskoa Jeesukseen, olisit kuin kilisevä kulkunen, usko on tärkein!

Apostoli Paavali kirjoitti:

”mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.”

Jos et luota Raamattuun Jumalan sanana, vaan uskot omiin ajatelmiisi ja uskonlahkosi pastoreihin enemmän, niin todella huteralla pohjalla on myös sinun uskosi. Onko se silloin kristinuskoa lainkaa? Ei minusta.

Raamatun ovat kirjoittaneet jotkut aikanaan . Onko mitäön hajua niinkuin. Asioista mitkä ovat faktaa ja mitkä tarinaa.

• Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

Niin, mitä et ymmärrä!
        Mitä et ymmärrä? 😺

Et ymmärrä, miten jako on suoritettu.
        Luulet kuuluvasi jompaan kumpaan laumaan, mutta yllätyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet ihan väärässä Raamatun perusteella.
        Kristinuskon perusasioita, että henkilökohtainen usko tarvitaan.

Jeesus vastasi: »Enkö sanonut sinulle, että jos uskot, saat nähdä Jumalan kirkkauden?»
        Johannes 11:40

Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
        Johannes 17:3

Sillä se, joka tahtoo pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni ja evankeliumin tähden kadottaa, on sen pelastava.
        Markus 8:35

Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        Markus 16:16

Kun hän oli saavuttanut täydellisyyden, hänestä tuli iankaikkisen pelastuksen tuoja, kaikkien niiden pelastaja, jotka ovat hänelle kuuliaisia.
        Heprealaiskirje 5:9

Siksi hän pystyy nyt ja aina pelastamaan ne, jotka hänen välityksellään lähestyvät Jumalaa. Hän elää iäti rukoillakseen heidän puolestaan.
        Heprealaiskirje 7:25

Samoin on Kristus kerran uhrattu, jotta hän ottaisi pois kaikkien synnit, ja hän ilmestyy vielä kerran, mutta ei enää synnin tähden vaan pelastaakseen ne, jotka häntä odottavat.
        Heprealaiskirje 9:2

Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette häntä nyt näe, ja te riemuitsette sanoin kuvaamattoman, kirkastuneen ilon vallassa, sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.
        1. Pietarin kirje 1:8-9

Herra siis voi pelastaa koetuksesta ne, jotka häntä pelkäävät, mutta jumalattomien hän antaa rangaistuksen alaisina odottaa tuomion päivää.
        2. Pietarin kirje 2:9

Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen. Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!
        Matteus 7:13-14

Ei jokainen, joka sanoo minulle: ’Herra, Herra’, pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.
        Matteus 7:21

Sillä se, joka tahtoo pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä.
        Matteus 16:25

Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.
        Johannes 3:16

Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita, mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan ainoaan Poikaan.
        Johannes 3:18

Sillä, joka uskoo Poikaan, on ikuinen elämä, mutta joka ei tottele Poikaa, se ei pääse näkemään elämää, vaan Jumalan viha pysyy hänen yllään.
        Johannes 3:36

Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. Yksikään henki, joka kieltää Jeesuksen, ei ole Jumalasta. Sellainen henki on Antikristuksen henki, jonka te olette kuulleet olevan tulossa ja joka jo on maailmassa.
        1. Johanneksen kirje 4:2-3

Kuka sitten voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
        1. Johanneksen kirje 5:5

Te, jotka pyritte vanhurskauteen lakia noudattamalla, olette joutuneet eroon Kristuksesta, armon ulkopuolelle.
        Galatalaiskirje 5:4

Niitä, jotka turvaavat Herraan,
        ei kohtaa tuomio.
        Hän lunastaa heidät vapaiksi.
        Psalmi 34:23

Hän pelasti meidät, ei meidän hurskaiden tekojemme tähden, vaan pelkästä armosta. Hän pelasti meidät pesemällä meidät puhtaiksi, niin että synnyimme uudesti ja Pyhä Henki uudisti meidät.
        Tituskirje 3:5

Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        1. Korinttilaiskirje 1:18

Siksi hän pystyy nyt ja aina pelastamaan ne, jotka hänen välityksellään lähestyvät Jumalaa. Hän elää iäti rukoillakseen heidän puolestaan.

Minä en häpeä evankeliumia, sillä se on Jumalan voima ja se tuo pelastuksen kaikille, jotka sen uskovat, ensin juutalaisille, sitten myös kreikkalaisille.
        Roomalaiskirje 1:16

Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        Roomalaiskirje 2:12

Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
        Roomalaiskirje 6:23

Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa. Hengen laki, joka antaa elämän Kristuksen Jeesuksen yhteydessä, on näet vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        Roomalaiskirje 8:1-2

Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen.
        Roomalaiskirje 10:10

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet ihan väärässä Raamatun perusteella.
        Kristinuskon perusasioita, että henkilökohtainen usko tarvitaan.

Jeesus vastasi: »Enkö sanonut sinulle, että jos uskot, saat nähdä Jumalan kirkkauden?»
        Johannes 11:40

Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
        Johannes 17:3

Sillä se, joka tahtoo pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni ja evankeliumin tähden kadottaa, on sen pelastava.
        Markus 8:35

Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        Markus 16:16

Kun hän oli saavuttanut täydellisyyden, hänestä tuli iankaikkisen pelastuksen tuoja, kaikkien niiden pelastaja, jotka ovat hänelle kuuliaisia.
        Heprealaiskirje 5:9

Samoin on Kristus kerran uhrattu, jotta hän ottaisi pois kaikkien synnit, ja hän ilmestyy vielä kerran, mutta ei enää synnin tähden vaan pelastaakseen ne, jotka häntä odottavat.
        Heprealaiskirje 9:2

Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette häntä nyt näe, ja te riemuitsette sanoin kuvaamattoman, kirkastuneen ilon vallassa, sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.
        1. Pietarin kirje 1:8-9

Herra siis voi pelastaa koetuksesta ne, jotka häntä pelkäävät, mutta jumalattomien hän antaa rangaistuksen alaisina odottaa tuomion päivää.
        2. Pietarin kirje 2:9

Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen. Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!
        Matteus 7:13-14

Ei jokainen, joka sanoo minulle: ’Herra, Herra’, pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.
        Matteus 7:21

Sillä se, joka tahtoo pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä.
        Matteus 16:25

Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.
        Johannes 3:16

Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita, mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan ainoaan Poikaan.
        Johannes 3:18

Sillä, joka uskoo Poikaan, on ikuinen elämä, mutta joka ei tottele Poikaa, se ei pääse näkemään elämää, vaan Jumalan viha pysyy hänen yllään.
        Johannes 3:36

Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. Yksikään henki, joka kieltää Jeesuksen, ei ole Jumalasta. Sellainen henki on Antikristuksen henki, jonka te olette kuulleet olevan tulossa ja joka jo on maailmassa.
        1. Johanneksen kirje 4:2-3

Kuka sitten voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
        1. Johanneksen kirje 5:5

Te, jotka pyritte vanhurskauteen lakia noudattamalla, olette joutuneet eroon Kristuksesta, armon ulkopuolelle.
        Galatalaiskirje 5:4

Niitä, jotka turvaavat Herraan,
        ei kohtaa tuomio.
        Hän lunastaa heidät vapaiksi.
        Psalmi 34:23

Hän pelasti meidät, ei meidän hurskaiden tekojemme tähden, vaan pelkästä armosta. Hän pelasti meidät pesemällä meidät puhtaiksi, niin että synnyimme uudesti ja Pyhä Henki uudisti meidät.
        Tituskirje 3:5

Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        1. Korinttilaiskirje 1:18

Minä en häpeä evankeliumia, sillä se on Jumalan voima ja se tuo pelastuksen kaikille, jotka sen uskovat, ensin juutalaisille, sitten myös kreikkalaisille.
        Roomalaiskirje 1:16

Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        Roomalaiskirje 2:12

Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
        Roomalaiskirje 6:23

Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa. Hengen laki, joka antaa elämän Kristuksen Jeesuksen yhteydessä, on näet vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        Roomalaiskirje 8:1-2

Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen.
        Roomalaiskirje 10:10

Mutta joka huutaa avuksi Herran nimeä, se pelastuu.
        Apostolien teot 2:21

Tietäkää siis, veljet: hänen ansiostaan teille julistetaan synnit anteeksi, ja hänen ansiostaan jokainen, joka uskoo, tulee vanhurskaaksi, saavuttaa kaiken sen, mitä te Mooseksen lain avulla ette voineet saavuttaa.
        Apostolien teot 13:38-39

He vastasivat: »Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi.»
        Apostolien teot 16:31

Jumalan armo on näet ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille, ja se kasvattaa meitä hylkäämään jumalattomuuden ja maailmalliset himot ja elämään hillitysti, oikeamielisesti ja Jumalaa kunnioittaen tässä maailmassa.
        Tituskirje 2:11-12

• Anonyymi

Jumalahan on aina ollut väkivaltaisemman ja ilkeämmän puolella. Ei historia ole muutoin selitettävissä.

Homppelipoikansa sentään "pelasti" ihan etuotto-oikeudella.

• Anonyymi

Älä puhu homppeleista , se on sinun antama pilkkanimi ihmisille jotka eivät ole mitään pahaa tehneet. koska tiede on se joka uskovilta puuttuu nii ihmettelen kovasti yleensä ovat pärjänneet elämässään.
        Tiede on hieman muuta kun iåskoa johonkin mistä ei tiedä muuta kun jonkun joukko kirjoitetun kirjan mielikuvitusrikkailta ihmisiltä .
        Siellä sitä kävellään vetten päällä ihan tosissaan ja syötetään iso porukka yhdellä annoksella . Ja joku jopa eläytyy asiaan niin kovasti että hylkää omat lapsensa Jos he eivät usko vaan elävät tätä aikaa .

• Anonyymi

Kummallista, että ”arvoliberaalitkin” haluavat harjoittaa tuollaista epäasiallista homottelua.

• Anonyymi

Myös Paholainen toimii maailmassa.

• Anonyymi

Biden armahti oman poikansa. Ja vielä viimeisenä työpäivänään oman veljensä ja joukon muita sukulaisiaan, ettei päästä tutkimaan heidän liiketoimiaan, 🤣

• Anonyymi

On siellä naisiakin.

• Anonyymi

Ja ihana Trump aloitti presidenttikautensa armahtamalla kannattajansa, joita oli syyttömästi vainottu ja tuomittu.
        USAlla alkaa nyt onnen aika.

• Anonyymi

Trump armaåhtaa mutta karma ei.

• Anonyymi

... ja Jumala armahtaa kaikki jotka sitä armoa anomalla anovat!!

• Anonyymi

Sillä ei onneksi ole oikeasti päätäntävaltaa yhtään mihinkään.
        Jumala armahtaa - minä en.

• Anonyymi

"Viimeisellä tuomiolla vain jaetaan tuomiot.

Vuohille heidän tekemättä jättämien tekojensa mukaan. "

Vain lampaat jotka ovat eläneet Jeesuksessa Kristuksessa voivat tehdä vain Jumalan tarkoittavia hyviä tekoja minkä mukaan tuomio annetaan.

Jumalattomatkin voivat tehdä "hyviä tekoja" - ainakin heidän ja muiden jumalattomien ihmisten mielestä, muttta ne ovat kaikki vain laskelmoitua oma- eli tekovanhurskautta.

• Anonyymi

Hyviä tekoja vaaditaan ovat motiivit sitten mitä tahansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyviä tekoja vaaditaan ovat motiivit sitten mitä tahansa.

Jumala arvostaa myös jumalattomien tekemiä oikeiksi katsomiaan tekoja, mutta ne eivät riitä pelastukseen. Jeesuksen ristintyön kieltäminen, hänen hylkäämisensä ja hänestä erossa eläminen eivät ole mitään pikkuasioita.

• Anonyymi

Trump armahtaa, mutta Jumala ei.

• Anonyymi

Kyllä Jumala, joka oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa, armahtaa jokaisen joka tekee parannuksen ja uskoo Jeesukseen Kristukseen. Jos ja kun Tramp armahti ihmiset, jotka menivät ilman lupaa rakennukseen, niin kuinka paljon ennen Jumala armahtaa luomansa ihmisen, joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, sekä uskoo evankeliumin, eli ilosanoman Jeesuksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Jumala, joka oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa, armahtaa jokaisen joka tekee parannuksen ja uskoo Jeesukseen Kristukseen. Jos ja kun Tramp armahti ihmiset, jotka menivät ilman lupaa rakennukseen, niin kuinka paljon ennen Jumala armahtaa luomansa ihmisen, joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, sekä uskoo evankeliumin, eli ilosanoman Jeesuksesta.

Hyvä se on armahtaa, armahtihan edellinenkin presidentti perhekuntalaisiaan, jotka olivat osallistuneet johonkin rikolliseen toimintaan ja Israel vapautti vaarallisia terroristeja viime viikolla satoja. Siis ei vankien ja syyllisten armahdus ole ollenkaan vieras asia tässä maailmassa. Miten on? onko ne armadettu, jotka hyökkäsivät eduskuntalomme pylväiden kimppuun, sotkemalla ne punaiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kyllä Jumala, joka oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa, armahtaa jokaisen joka tekee parannuksen ja uskoo Jeesukseen Kristukseen. "

Jumala on armoa täynnä heidän kohdallaan jotka Jeesuksessa Kristuksessa elävät ja toimivat.

• Anonyymi

Hyvin kuvasit itseäsi taas

• Anonyymi

Näinhän se on tunnustettava. Minä en ainakaan tiedä kummassa porukassa olen.

• Anonyymi kirjoitti:

Ilman lupaa? Ikkunat rikki ja sisään. Omaisuutta tuhottiin joidenkin senaattorien huoneet mm , yrityksenä oli estää perustuslain säätämä vallanvaihto . Poliiseja pahoinpideltiin yksi heistä muistaakseni kuolikin vammoihinsa .
        Varapresidentti Pence pääsi juuri ja juuri pakoon joukkoa jonka tarkoituksena oli tappaa hänet eikä Trump ei tehnyt elettäkään vedotakseen kapinoitsijoihin joita tämä vaalit hävinnyt presidentti itse lietsoi.
        Mitä Jeesukseen tulee sitten koko juutalainen kansa menee helvettiin ja sen jumalakin osoittautuu valehtelijaksi koska kerran on määrännyt Israelin sen todistajaksi että Hän on yksi eikä hänen rinnallaan ole ketään.

• Anonyymi

Ihan perusjuttua Raamatusta oli.
        Tarkastelisit omia juttujasi: Mikset pysy asiassa.
        Ihan ylimenevää tuo henkilöihin käyvä kommentointisi.

• Anonyymi

Jumala armahda Barron-poika, sillä hän ei ole vastuussa isänsä kopel….koplauksista . Amen 🙏🏼

• Anonyymi

Tuo oli ehkä typerin teko mitä pressa voi tehdä, vapauttaa hänen asiaansa ajaneet tuomitut rikolliset jotka aiheuttivat kuolemia ja soti suoraan demokratian ydintä.
      Mitähän onkaan tulossa jatkossa?

• Anonyymi

nehän oli hänen omia kannattajia,oikea päätös trumpilta,niinhän se edellinenkin ressa vapautti omiaan

• Anonyymi

Biden armahti rikoksista tuomitun oman poikansa ja lukuisia muita lähisukulaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

nehän oli hänen omia kannattajia,oikea päätös trumpilta,niinhän se edellinenkin ressa vapautti omiaan

Trump armahti myös tuomittuja jotka Jan6 olivat pahoinpidelleet poliiseja, tuolla logiikalla kaikki poliiseja pahoinpidelleet pitää armahtaa Usassa oikeudentuomion jälkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Trump armahti myös tuomittuja jotka Jan6 olivat pahoinpidelleet poliiseja, tuolla logiikalla kaikki poliiseja pahoinpidelleet pitää armahtaa Usassa oikeudentuomion jälkeen.

Hän toimi täysin lain mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käytti hyväkseen presidentin valtaoikeuksia,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käytti hyväkseen presidentin valtaoikeuksia,

Kuten Bidenin armahtamalla poikansa, veljensä ja joukon muita lähisukulaisiaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten Bidenin armahtamalla poikansa, veljensä ja joukon muita lähisukulaisiaan.

Sellainen perustuslaki Usassa, 🤷🏼‍♂️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Trump armahti myös tuomittuja jotka Jan6 olivat pahoinpidelleet poliiseja, tuolla logiikalla kaikki poliiseja pahoinpidelleet pitää armahtaa Usassa oikeudentuomion jälkeen."

Korkeimman oikeuden päätökset luovat ennakkotapauksia, ei pressan armahdukset!

Trump piti näitä Tammikuu6- päivän tuomioita poliittisena ajojahtina ja vihaviestintänä mikä ei kuulu oikeuteen ja siksi armahti suoralta kädeltä lähes kaikki 1600 tuomittua ja keskeytti noin 500 oikeusprosessia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Trump armahti myös tuomittuja jotka Jan6 olivat pahoinpidelleet poliiseja, tuolla logiikalla kaikki poliiseja pahoinpidelleet pitää armahtaa Usassa oikeudentuomion jälkeen."

Korkeimman oikeuden päätökset luovat ennakkotapauksia, ei pressan armahdukset!

Trump piti näitä Tammikuu6- päivän tuomioita poliittisena ajojahtina ja vihaviestintänä mikä ei kuulu oikeuteen ja siksi armahti suoralta kädeltä lähes kaikki 1600 tuomittua ja keskeytti noin 500 oikeusprosessia.

Suomessakin pressan pitäisi armahtaa elokapinalliset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessakin pressan pitäisi armahtaa elokapinalliset.

…ja kettutytöt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

…ja kettutytöt.

Ja eduskunnan pylväsmaalarit

• Anonyymi

…ja allekirjoittaneen…

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Biden armahti rikoksista tuomitun oman poikansa ja lukuisia muita lähisukulaisia.

Olitko oikein paikan päällä katsomossakin. Kun vapautti, vai juorujenko perusteella kirjoittelet

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis että poliiseja saa tappaa ja hakata , sen käsityksen siitä saa.

• Anonyymi

Sai niistä armahdetuista ikuiset kannattajat politiikalleen, ja tietää, että he eivät kaihda tarttua aseeseen hänen puolustamisekseen.
        Trumpin ihailusta tulee yksi pykälä amerikkalaisten uskollisuuteen. He hyväksyvät maahanmuuttajien karkotukset, terveydenhoidon epäkohdat, katastrofialueiden hylkäämisen. He siunaavat Trumpin päätökset puuttua Naton rahoitukseen ja Ukrainan avustuksiin, valeuutisten levittämisen.
        He hyväksyvät Panaman kanavan ryöväämisen, Grönlannin valtaamisen, Palestiinan tuhoamisen, Ukrainan hävittämisen.
        Siinä on silmienne edessä susi lampaiden vaatteissa, ja sen te hyväksytte.
        Sillä löytyyhän hänen elämäntyöstään niitä hyviäkin tekoja, joiden ansiosta pääsee oikeaan laumaan aikanaan. Emme me vain tiedä niitä, sillä älköön vasen kätesi tiedä, mitä oikea tekee.

• Anonyymi

Ai mikä Jumala ? Ei ole näkynyt missään, eikä koskaan.

• Anonyymi

Jos puhut uskovaisten Jumalasta, näet sen heidän pahassa ja vihattavassa käytöksessään, ja jos puhut Jumalana Jeesuksen opettamasta taivasten valtakunnan isästä, näet sen ihmisten hyvästä käytöksestä, mutta siihen ei ole olemassa uskontoa. Vain Raamatun pahaan tietoon on kristinusko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos puhut uskovaisten Jumalasta, näet sen heidän pahassa ja vihattavassa käytöksessään, ja jos puhut Jumalana Jeesuksen opettamasta taivasten valtakunnan isästä, näet sen ihmisten hyvästä käytöksestä, mutta siihen ei ole olemassa uskontoa. Vain Raamatun pahaan tietoon on kristinusko.

Ihminen joka on ateisti käyttäytyy myöskin hyvin ja on auttavainen kun näkee että jollain on vaikeaa.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Poliittiselle väkivallalle ei tule seurauksia, kunhan se vain tehdään Trumpin nimeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Poliittiselle väkivallalle ei tule seurauksia, kunhan se vain tehdään Trumpin nimeen.

In the name of Trump, I execute you. Amen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän ne demokraatit ole aiheuttaneet enemmän tuhoa äkyttämillä mielenosoituksillaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän ne demokraatit ole aiheuttaneet enemmän tuhoa äkyttämillä mielenosoituksillaan.

Eivät ole. Kyllä tuo tammikuun 6 oli törkeämpi ja noiden öykkäreiden armahtaminen aivan käsittämätöntä.

• Anonyymi

Pressalla on Suomessakin se oikeus.

Kekkonen armahti Hannu Salaman kun pilkkasi Jumalaa.

Siinä kyseessä suurimpia rikoksia mitä voi tehdä.

Edes sotarikokset eivät vedä vertoja.

Eihän ne edes ole syntiä.

• Anonyymi

Sekä Suomessa että USAssa pressalla on valta armahtaa! Tämä on perustuslaillista toimintaa ja perustuslakia presidentti saa noudattaa.

• Anonyymi

Kekkonen teki ison virheen kun armahti Salaman. Ei saa sitä koskaan anteeksi.

• Anonyymi

Kohta julistetaan: "Sana truth on korvattu englannin kielessä sanalla trump, ja oppi jolla tätä uutta totuutta välitetään on truke".

• Anonyymi

Aikoinaan ennen sotaa kun 'Venäjää syytettiin ihmisoikeusrikkomuksista sekä kaikenlaisten tuomioiden antamisesta, niin he naureskelivat noille 20 vuoden tuomioille että ette ole yhtään sen parempia kun ihmiset saavat mellakasta tuollaisia tuomioita ja meitä tuomitsette kun mielenosoittajia pidätetään.

Venäläiset katsoivat että lännessä saa mielenosoituksesta 20 vuotta kakkua.

Mikä tietenkin on aika kova tuomio vaikka kyse on enemmästä kuin mielenosoituksesta.

Ei kuitenkaan sotarikoksista tai viattomien tappamisesta.

• Anonyymi

Kapina yritys se oli tosiasiassa.

• Anonyymi

Toimii

• Anonyymi

Ensimmäiset kirjalliset kritiikinosoitukset Trump sai poliisiyhdistykseltä:
      https://www.huffpost.com/entry/donald-trump-inauguration-live-updates_n_678a8f36e4b097ab56976f5b/liveblog_67910159e4b07360cb50173d
      Pro-Trump Police Union Blasts Jan. 6 Pardons

A police union that endorsed Donald Trump during the 2024 election campaign has condemned the now-president over his pardon of Jan. 6 rioters.

• Anonyymi

bidee oli armahtanut enemmän ja mitä väkeä , narkkareita ja muita kusettajia

• Anonyymi

New Report Sheds Light Into Trump's Decision To Issue Mass Jan. 6 Pardons

While Trump's team was grappling with how to fulfill his campaign pledge of issuing pardons for Jan. 6 insurrectionists, Trump had a fairly simple process in mind, according to a new Axios report published this morning.

"F -k it: Release 'em all," Trump said, according to the report.

• Anonyymi

The brother of Capitol Police officer Brian Sicknick, who died shortly after being assaulted during the Jan. 6, 2021, riot, says his death was “in vain” after President Donald Trump on Monday pardoned more than 1,500 participants in the Capitol attack.
        “I feel that my brother died in vain and that our nation has a very long and dark road ahead of it,” Craig Sicknick told NJ Advance Media on Tuesday. “As far as I am concerned, the U.S. just installed its first dictator.”

• Anonyymi

Trump on oikeudenmies. Taistelee vasemmiston HITLERINHENKEÄ vastaan mikä nostaa päätään vihervasemmistossa.

• Anonyymi

Mutta täytyy kyllä hetki käsi sydämellä miettiä että voiko kapinasta, jossa ei tehdä sotarikoksia eikä ole terrorismia, vaan vahva mielenilmaus tuomita 20 vuotta linnaa.

Varsinkaan jos puolustaa toisaalta niitä sotarikoksia, jotka Trump lopetti.

• Anonyymi

Usassa saa viiden vuoden linnatuomion jos masturioi julkisella paikalla, Suomessa pääsee sakoilla. Ihan vaan vertailuna usan tuomioiden pituudesta.

• Anonyymi

Tietenkin oikeuslaitosta harmittaa kun käydään pitkät, monimutkaiset käräjät, langetetaan pitkät tuomiot ja pian ihmiset kävelee vapaalla. Kieltämättä se on jollakin tavalla oikeustajun vastaista, mutta kun katsoo itse rikoksia ja tuomion pituuksia, niin asia aivan niin selkeä.

Ja Trumpilla on nyt elinikäisiä ystäviä.

Jos hänellä on ollut joskus fanaattisia kannattajia, jotka ovat valmiit istumaan sen vuoksi 20 vuoden kakun että osoittavat suosiota, niin mitä tämän jälkeen.

He olisivat istuneet tuomiot jos Trumpista ei olisi tullut pressa. Saattaisi vielä olla ettei mitään puolittamisia olisi ollut.

• Anonyymi

Voi vain kuvitella omalle kohdalle kun olisi tullut 20 vuoden kakku mellakoinnista ja vielä sellaisesta missä ei itse olisi ollut edes paikalla ja sitten joku armahtaa sinut, mitä ajattelet sen jälkeen ja onko kannatus ja fanaatisuus tapissa jos se on ollut joskus ennenkin.

Amerikassa on nyt ihmisiä joille Trump on enemmän kuin Jumala.

Ja tavalla, jota ei mikään enää muuta.

• Anonyymi

Bidenillä ei ollutkaan edes karismaa.

• Anonyymi

Istuihan he sentään melkein neljä vuotta, eikö tuo riitä?

• Anonyymi

"Ja Trumpilla on nyt elinikäisiä ystäviä."

Ja tuhansia toimintaan pystyviä kannattajia!!

• Anonyymi

Toisaalta poliisi ampui aseettoman mielenosoittajan eikä saanut siitä mitää tuomiota eikä edes kovin paljon epäilty rikoksesta vaikka ampuminen ei itsessään pelastanut ketään eikä mitenkään vaikuttanut muutoin tapahtumien kulkuun kuin yksi ihminen kuoli siinä kaikkien silmien edessä kameroiden välittäessä kuvaa kuolevasta ihmisestä.

Mutta mitä maailmassa on sen jälkeen tapahtunut Bidenin hallintokaudella maailmalla, niin tuo selkkaus pikkujuttu siihen nähden mitä vaurioita siinä oikeasti tuli.

• Anonyymi

"Mutta mitä maailmassa on sen jälkeen tapahtunut Bidenin hallintokaudella maailmalla, niin ..."

Bidenin raukkamainen häntä koipien välissä pako Afganistanista oli varmaan eräs surkeimmista kuolemineen ja mikä on aiheuttanut melkoisia ongelmia siellä oleville naisille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mutta mitä maailmassa on sen jälkeen tapahtunut Bidenin hallintokaudella maailmalla, niin ..."

Bidenin raukkamainen häntä koipien välissä pako Afganistanista oli varmaan eräs surkeimmista kuolemineen ja mikä on aiheuttanut melkoisia ongelmia siellä oleville naisille.

Trump sen päätöksen vetäytymisestä teki, mutta Biden toteutti sen tavalla, joka ei ylistyssanoja kaipaa. Ei niitä naisia kukaan siellä olisi perunasäkkeineen pelastanut, mutta vetäytyminen vain olisi voinut tapahtua hillitymmin.

Eikä nyt maailmassa tapahtuu sotarikoksia ja kansanmurhia, kovinkaan kellään riitä juurikaan mielenkiintoa musliminaisille, joita jotkut voivat pitää pelkkinä terroristeina joiden ei pidä antaa elää.

Niin maailma on tosiaan muuttunut.

• Anonyymi

Armahtaako Jumala samalla tavalla syntisiä kuin Trump vaikka nämä eivät kadu syntejään?

• Anonyymi

Eikös vanhalestadiolaiset ole Jumalan edustajina maan päällä armahtaneet omasssa keskuudessaan hääränneitä pedofiilejä.

• Anonyymi

Trump kuvittelee olevansa myös Jumalan sijainen maan päällä. Jos Jumala on olemassa, me emme tiedä mikä hänen tahtonsa todella olisi yksittäisissä tapauksissa. Voimme toki lukea Raamattua ja miettiä hyvin ristiriitaisia tapauksia mitä mieltä Jumala mahdollisesti olisi, mutta se jäisi kuitenkin aina arvailujen varaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Trump kuvittelee olevansa myös Jumalan sijainen maan päällä. Jos Jumala on olemassa, me emme tiedä mikä hänen tahtonsa todella olisi yksittäisissä tapauksissa. Voimme toki lukea Raamattua ja miettiä hyvin ristiriitaisia tapauksia mitä mieltä Jumala mahdollisesti olisi, mutta se jäisi kuitenkin aina arvailujen varaan.

Jumala armahti kyllä niiniveläiset (Joonan kirja) koska nämä tekivät parannuksen. Parannuksen teko sai Jumalan mielen muuttumaan eikä hän hävittänyt Niiniven kaupunkia.

• Anonyymi

Onneksi tilanne on parantunut

• ”Anonyymi” 2025-01-22 10:39:17 kommentoi:
      ”Tuo oli ehkä typerin teko mitä pressa voi tehdä, vapauttaa hänen asiaansa ajaneet tuomitut rikolliset jotka aiheuttivat kuolemia ja soti suoraan demokratian ydintä.
      Mitähän onkaan tulossa jatkossa?”

Osa republikaaneista ei hyväksynyt Trumpin tekoja. Hän toimi vastoin mitä neuvonantajansa ja republikaanipuolueen liittolaisensa olisivat toivoneet.

Poliisit olivat tyrmistyneitä:
      ”Poliisiliitto, joka kannatti Donald Trumpia vuoden 2024 vaalikampanjan aikana, on tuominnut nykyisen presidentin hänen anteeksiantamuksestaan tammikuun 6. päivän mellakoijille.”

”Kymmeniä upseereita loukkaantui kapinan aikana. Viisi poliisia kuoli myöhemmin, yksi aivohalvaukseen ja neljä itsemurhaan. Trump tarjosi maanantaina armoa kaikille asianosaisille.”

"Kun rikosten, erityisesti vakavien rikosten, tekijöitä ei panna täysin vastuuseen, se lähettää vaarallisen viestin, että lainvalvontaviranomaisiin hyökkäämisen seuraukset eivät ole vakavia, mikä saattaa rohkaista muita samanlaisiin väkivaltaisiin tekoihin."

Trump lupasi lain ja järjestyksen paranevan ja sitten tekee juuri päinvastoin. Ilmeisesti näin hän ”palkitsee” itselleen ”uskolliset ja vähät välittää poliisien kohtalosta, vaikka olivatkin vaaleissa Trumpin tukijoita.

Kun Trump oli vierailemassa libertaaripuolueen puoluekokouksessa (joka kannattaa huumeiden laillistamista.), niin hän lupaisi armahtaa myös Ross Ulbrichtin. Ulbricht oli tuomittu vuonna 2015 elinkautiseen vankeuteen Silk Road -nettihuumekaupan johtamisesta.

”Laitonta kauppaa käytiin anonyymisti bitcoineilla yli 200 miljoonan dollarin edestä. Syyttäjät sanoivat Ulbrichtin pidätyshetkellä vuonna 2013, että yli 100 000 ihmistä käytti Silk Roadia huumeiden ostamiseen.”

Trump lievensi vakavimmista rikoksista tuomittujen, äärioikeistolaisten Oath Keepers- ja Proud Boys -ryhmien johtohahmojen tuomioita, käytännössä vapautti heidät. Näistä osa jo julisti, miten kivaa että saa ostaa nyt aseistusta ja koota organisaatiota.

Muutama tuomari on myös ilmaissut tyrmistyksensä.
      ”Nämä tallenteet ovat muuttumattomia ja edustavat totuutta riippumatta siitä, miten syytetyt tai heidän liittolaisensa kuvaavat tammikuun 6. päivän tapahtumia…”
      ”Heidän toimintansa on ylimmältä taholta osittain ainakin hyväksyttyä, varmaan sellaista ajattelua se siellä herättää. Organisoidutaan uudelleen, järjestäydytään uudelleen.”

Trump sen sijaan vaatii tuomiota niille, jotka tutkivat kongressihyökkäystä.

Tosiaan, saa nähdä mitä tulee vielä tapahtumaan.

• Eiks ollut jännää kun lukemattomien armahdusten jälkeen Biden armahti oman poikansa ja viimeisenä päivänään vielä oman veljensä ja muita perheenjäseniään? 😺

• Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

Eiks ollut jännää kun lukemattomien armahdusten jälkeen Biden armahti oman poikansa ja viimeisenä päivänään vielä oman veljensä ja muita perheenjäseniään? 😺

Jumala ei armahtanut omaa poikaansa joka huusi ristillä: Jumalani, Jumalani miksi minut hylkäsit?

• Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

Eiks ollut jännää kun lukemattomien armahdusten jälkeen Biden armahti oman poikansa ja viimeisenä päivänään vielä oman veljensä ja muita perheenjäseniään? 😺

Kerrrohan mistä tuomiosta Biden armahti poikansa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala ei armahtanut omaa poikaansa joka huusi ristillä: Jumalani, Jumalani miksi minut hylkäsit?

Hän toki tunsi ristillä niin, jonka jo satoja vuosia ennen Psalmin kirjoittaja ennusti. Kuitenkin Hän luotti Isään ja antoi henkensä Hänen käsiin. Kohta Hän jo nousi kuolleista ja runsaan kuukauden päästä nousi Isän oikealle puolelle taivaalliseen valtakuntaan, kuten Raamatussa kuvataan. Voimia!

• Anonyymi

Jumalakin armahtaa häneen uskovat rikollliset, joten Jumala on siinä mielessä Trumpin kaltainen olento.

• Anonyymi

Trump armahtaa häneen uskovat. Sama kaiku on siis askelten.

• Anonyymi

Jumala kyllä armahtaa, jos ihminen sydämensä pohjasta katuu. Trumpilla ei varmaan ole mahdollisuutta tietää, katuuko joku vai ei. Olkoon se tässä tapauksessa lieventävänä asianhaarana. Voimia!

• Anonyymi

Jeesus ei katunut, eikä Jumala armahtanut häntä.

• Anonyymi

En usko että siinä porukassa kukaan katui. Armahdus kuitenkin tuli. Onko oikeuslaitoksella enää mitään merkitystä Trumpin Yhdysvalloissa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En usko että siinä porukassa kukaan katui. Armahdus kuitenkin tuli. Onko oikeuslaitoksella enää mitään merkitystä Trumpin Yhdysvalloissa?

Trump puhuu kuin Runeberg ja valehtelee kuin uskovainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Trump puhuu kuin Runeberg ja valehtelee kuin uskovainen.

Demokraatit varastivat hänen äänensä edellisissä vaaleissa. Voiko enää itsekkäämpää ajatusta olla? Siis tyypillinen uskovainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei katunut, eikä Jumala armahtanut häntä.

Hauska kommentti. Jeesuksella ei ollut mitään kaduttavaa, koska Hän oli synnitön. Hän lunasti virheettömänä uhrina katuvat ihmiset pelastukseen taivaan kirkkaudessa. Voi hyvin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hauska kommentti. Jeesuksella ei ollut mitään kaduttavaa, koska Hän oli synnitön. Hän lunasti virheettömänä uhrina katuvat ihmiset pelastukseen taivaan kirkkaudessa. Voi hyvin!

Juutalaiset uskovat kirjanoppineet ja fariseukset olivat sitä mieltä että Jeesus ansaitsi kuoleman koska hän pilkkasi Jumalaa. Kai sinä olet senverran lukenut Raamattua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaiset uskovat kirjanoppineet ja fariseukset olivat sitä mieltä että Jeesus ansaitsi kuoleman koska hän pilkkasi Jumalaa. Kai sinä olet senverran lukenut Raamattua.

Jeesus oli uskonnon uhri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toki juu. Luulen, että jos juutalaiset nokkamiehet olisivat silloin ottaneet Jeesuksen vastaan Messiaanaan, niin paljon pahaa maailmassa olisi jäänyt tapahtumatta. Moni juutalainen toki jo tuolloin uskoi Jeesukseen. Opetuslapset olivat juutalaisia niin kuin sitten vähän myöhemmin uskoon tullut Paavalikin. Joka tapauksessa Jeesus pelastaa ihmisiä tälläkin hetkellä koko ajan. Armon aikaa on jäljellä edelleen. Voi hyvin!

• Anonyymi

Kysymys on tietysti mafiososta, kuten Venäjälläkin. Rikkaat rikastuu köyhien kustannuksella. Näiden köyhien, vähän kouluja käyneiden äänet kyllä kelpasi. Nämä johtajat; Trumppi ja Putin ihailevat myös toisiaan.

• Anonyymi

Trump tekee kaksijakoisia päätöksiä. Toisaalta saa Israelin lopettamaan sotarikokset sekä kansanmurhan tekemisen ja toisaalta sitten armahtaa aika selviä rikollisia.

Jotain on tapahtumassa myös Venäjän rintamalla kun kaapelivaurion tutkinnassa tultiin siihen tulokseen, että niiden katkeaminen on ollut vahinko eikä syytetä ketään. Todennäköisesti joku diili tehty Venäjän kanssa liittyen sotaan ja tässä asiassa syyttämättä jättäminen liittyy siihen. Pitää olla iso asia, että Suomen viranomaiset alkumahtailun jälkeen otettuaan vain haltuun toteavat että oho, ompa käynyt vain vahinko kun ankkuri raahannut perässä ja sitten hävinnyt siinä kohden missä kaapeli menee meren pohjassa.

• Anonyymi

Trump on juuri sillä tavalla ailahteleva, että joku päätös voi olla jollekin kovin mieleen ja kohta heti perään joku päätös epämiellyttävä.

Se ihmetyttää miksi neljä poliisia teki itsemurhan jälkikäteen. Eihän vielä silloin ollut tietoa siitä että Trump armahtaa tai että se pääsee pressaksi. He ampuivat yhden kapinoitsijan ja olisiko sillä ollut vaikutusta asiaan.

Ei Trumpia voi kannattaa vain päätösten mukaan, että heino juttu, nyt sai Israelin kuriin, lopetti sen sotarikokset ja kansanmurhan tekemisen kun heti perään tekee rikollisten suosimia päätöksiä.

Trumpa on ainutkertainen pressa USA:n historiassa. Se on ainut mikä on varmaa.

• Anonyymi

"Trump on juuri sillä tavalla ailahteleva, että joku päätös voi olla jollekin kovin mieleen ja kohta heti perään joku päätös epämiellyttävä."

Näin menestyneet liikemiehet toimivat, sekoitetaan vastustajien päät ja pannaan heidät arvuuttelemaan sivuseikkoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Trump on juuri sillä tavalla ailahteleva, että joku päätös voi olla jollekin kovin mieleen ja kohta heti perään joku päätös epämiellyttävä."

Näin menestyneet liikemiehet toimivat, sekoitetaan vastustajien päät ja pannaan heidät arvuuttelemaan sivuseikkoja.

En pidä häntä menestyksekkäänä liikemiehenä.

• Anonyymi

Cybertrump’s got Proud Boys worshiping him with pride.

• Hienointahan hommassa on se, että osa noista ihmisistä on itse kieltäytyneet tuosta koska ymmärtävät itsekin syyllistyneensä rikokseen.

• Anonyymi

Tämä mies ei kieltäytynyt presidentin armahduksesta ja nyt hän on kuollut:
        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010994293.html
        Trumpin armahtama mellakka­mies kuoli heti vapauduttuaan – poliisi ampui
        Ennen armahdusta Matthew Huttle, 42, istui tuomiotaan Capitolin mellakoista.

Oliko miehen kuolema itseaiheutettu vaiko Trumpin tekosia?

• Anonyymi kirjoitti:

Tämä mies ei kieltäytynyt presidentin armahduksesta ja nyt hän on kuollut:
        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010994293.html
        Trumpin armahtama mellakka­mies kuoli heti vapauduttuaan – poliisi ampui
        Ennen armahdusta Matthew Huttle, 42, istui tuomiotaan Capitolin mellakoista.

Oliko miehen kuolema itseaiheutettu vaiko Trumpin tekosia?

Varmaan vähän molempia. Kaikkia ei kannattaisi armahtaa tai vapaaksi päästää.

• Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Esimerkiksi sinua.

• Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Jos Trump ei olisi armahtanut, jos Trump olisi hyväksynyt vaalituloksen. Jos .. niin poliisin ei olisi tarvinnut ampua Capitolin valtaaja…mutta Herra armahtaa Donoldin.Amen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos Trump ei olisi armahtanut, jos Trump olisi hyväksynyt vaalituloksen. Jos .. niin poliisin ei olisi tarvinnut ampua Capitolin valtaaja…mutta Herra armahtaa Donoldin.Amen

MagaTrumpit ei tuosta omantunnontuskia vetele.

• Tuolla yllä oli aika osuva kommentti.
      Anonyymi 2025-01-25 06:20:15 :”Trump armahtaa häneen uskovat. Sama kaiku on siis askelten.”

• Anonyymi

Suomessa kai armahdus pitää anoa, ei se tule kuin manulle illallinen.

• Kyllä suomessakin voi presidentti armahtaa tai lieventää rangaistuksia. Siihen tarvitaan korkeimman oikeuden lausunto.
        Armahdettuja on kauden aikana ollut aika vähän, yleensä muutamia.

• Anonyymi

Onneksi eräs sankaripoliisi poisti hiljattain yhden noista rikollisista elävien kirjoista. Hyvä alku....

• No jaa tai sitten kaaoksen alku.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

No jaa tai sitten kaaoksen alku.

Punavihreys on kaaos.

• Anonyymi kirjoitti:

Punavihreys on kaaos.

Punavihersokeus on kyllä ominaisuus, mutta mitähän mahdat tarkoittaa?

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Se on aate kuin islam,

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Punavihreät ovat ns. sokeita monille asioille. Toiset heistä enemmän kuin toiset.
        Tuo punavihersokeus sanana sopinee käytettäväksi myös poliittisessa merkityksessä.

• Anonyymi

Kyllähän Suomen pressat ovat armahtaneet. Ei vain Kekkonen Hannu Salamaa.

Niinistö armahti kaksi henkirikoksen tehnyttä naista, huumerikollisia ja rattijuoppoja kaikkiaan 21henkilöä.

Stubb on armahtanut yhden henkilön, joka oli syyllistynyt lukuisiin huumerikoksiin.

Suomen presidentti voi kävellä korkeimman oikeuden yli. Varsinkin Halonen teki niin, että myönsi armahduksen vaikka korkein oikeus ei sitä puoltanut.

• Niipä. Ståhlberg kai on eniten armahtanut vankeja.

• Anonyymi

Biden armahti vähän ennen Trumpin nousemista valtaan lähes 2500 huumerikollista lieventäen heidän tuomioitaan.

Lisäksi hän muutti 37:n 40:stä kuolemaan tuomitun vangin tuomion elinkautiseksi vankeusrangaistukseksi ilman mahdollisuutta ehdonalaisvapauteen.

Biden ilmoitti myös armahtavansa 39 väkivallattomista rikoksista tuomittua henkilöä ja lieventävänsä lähes 1 500 muun pitkiä vankeusrangaistuksia kärsineiden tuomioita.

Biden on saanut kritiikkiä armahtaessaan poikansa Hunterin, joka oli myöntänyt syyllisyytensä verorikkomuksiin ja joka tuomittiin ampuma-aseisiin liittyvistä syytteistä.

Lähde: keskustavasemmistolainen The Guardian -lehti

• Anonyymi

Karma kyllä lopulta rankaisee.
      Mitä kylvät sitä niität.

• Anonyymi

Eikös kirkkokin opeta vain armoa?

• Anonyymi

>> Trump armahti 1600 rikollista
      Toimiiko Jumala samalla tavalla? <<

Ei toimi samoin. Jumala armahtaa silloin, kun ihminen ensin katuu tekojaan ja haluaa tehdä parannusta, eli luopua pahanteosta. Jumala siis edellyttää muutosta sydämessä.

• Niinpä. Nämä vapautetut eivät tosiaan katuneet yhtään mitään.

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Yks mummo Trump’s J6 pardon denier:

Why a Jan. 6 defendant rejected Trump's pardon
        https://www.npr.org/2025/01/23/nx-s1-5272654/why-a-convicted-jan-6-rioter-doesnt-want-president-trumps-pardon

Niin, oli siellä yksi rehellinen.

• Anonyymi

Oho! Joku on keksinyt tavan yhdistää Trump-aloitus ja luterilaisuus. En pyydä tätä poistoon. Aloittaja olisi voinut mainita Lutherin regimenttiopin, mutta hyvä näinkin.

• No, ei tuossa ollut oikeastaan mitään varsinaista luterilaisuutta, mutta liittyy tietyllä tavalla kristinuskoon.

Eikä regimenttiopilla tässä taida olla oikein merkitystä.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      115
      2203
    2. 129
      1802
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1185
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      84
      1114
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1040
    6. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      71
      1033
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      43
      973
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      75
      955
    9. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      8
      894
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      55
      890
    Aihe