Alta linkistä aukeavalla sivulla mainitaan merkkejä, joissa on huonot akut, kuten Porschen Panamera, Mercedes-Benzin ladattava C350e, BMW ja Volvo.
Itselläni on keväällä 2017 uutena ostamani eli lähes 8 vuotta vanha ladattava Toyota Prius ja auto näyttää kesällä ajomatkaksi 58 km ja kovalla pakkasella 38 km eli samat mitkä auto näytti uutena ja todelliset ajomatkatkaan eivät ole lyhentyneet. Autolla on ajettu 163.000 km ja sitä on ladattu aivan joka päivä.
Ei nuo väitteet ainakaan minun Toyotaa koske ja tuskin muitakaan Toyotia. Toyota tuntee akut sillä se on valmistanut "itselataavia" hybridejä 28 vuotta ja ladattavia hybridejä 14 vuotta.
https://www.is.fi/autot/art-2000010971270.html
Ei olisi pitänyt nimetä kaikkien ladattavien hybridien akkuja kestämättömiksi.
33
290
Vastaukset
- Anonyymi
Autohuollon toimitusjohtaja Jesse Haapalalla on selvä näkemys automalleista, joita hän kehottaa välttämään.
Porschen Panamera on ollut hankalimpia. Pelkästään uusi akku maksaa autoon noin 27 000 euroa. Siihen on pakko vaihtaa uusi akku, koska käytettyjä ei löydy. Minusta on se huonoin, Haapala sanoo yksittäisestä ladattavasta automallista.
Myös Mercedes-Benzin ladattava C350e on Haapalan mustalla listalla.
Mersun akku ei ole edes purettava. Akku on rakennettu niin, että se hajoaa, jos sen purkaa, Haapala kertoo.
Volvoja meillä on paljon. Osa on korjattavissa, osa ei. Vanhemmat V60-mallit ovat hankalimpia, koska valmistaja ei ole suunnitellut niihin moduulien vaihtamista.
Haapalan mainitsemat akkuongelmat liittyvät usein niin sanottujen premium-merkkien autoihin. Myös BMW on ollut yleinen näky heillä korjaamolla.
Viime vuonna kokkolalaisyritys korjasi 25 ladattavan BMW-merkkisen auton akuston. Ongelmia on riittänyt koko saksalaismerkin malliston laajuudelta.
Bemareissa on ollut tosi paljon vikoja, mutta ainakin toistaiseksi ne ovat olleet korjattavissa, Haapala toteaa. - Anonyymi
Minkä tyyppinen hybridi akku priuksessa on? Se ratkaisee.
- Anonyymi
Toyotissa ei ole litiumioniakkuja hybrideissä ollut kuin aivan viime vuosina. Vanhemman kemian akut kestää paremmin, mutta ovat huonompia kapasiteetiltaan.
- Anonyymi
Toyota käyttää hybridiajoneuvoissaan pääasiassa kahdenlaisia akkuja: nikkelimetallihydridi- (NiMH) ja litiumioniakkuja (Li-ion).
Vasta tätä uusinta Prius-mallia edeltävässä mallissa Toyota alkoi käyttää litiumioniakkuja (Li-ion). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota käyttää hybridiajoneuvoissaan pääasiassa kahdenlaisia akkuja: nikkelimetallihydridi- (NiMH) ja litiumioniakkuja (Li-ion).
Vasta tätä uusinta Prius-mallia edeltävässä mallissa Toyota alkoi käyttää litiumioniakkuja (Li-ion).Itshinkkaava ei ole sähköauto ja surkea polttomoottoriautokin
- Anonyymi
Toyotan ladattavissa hybrideissä on erittäin kestävät akut.
- Anonyymi
ahaa
- Anonyymi
No ostaa mitä ostaa..täytyy vaan olla pankissa varalta rahaa jos särkyy...ennen ajeltiin 500 euron kotteroilla ja jos särky ei haitannut...Nyt on hankalaa löytää alle 5000€ toimivaa autoa...itse ajelin 1500€ vm 1998 maksavalla corollalla 10 vuotta ja vieläkin on tallissa ..150€ on vuosikustannus...paitsi että nyt saisin enempi mitä maksoin 10 vuotta sitten..
- Anonyymi
Toyotan ladattavat hybridit kestävät. Niillä ajavat tietävät.
- Anonyymi
Alottaja on siis ajanut joka päivä keskimäärin 58 km, jos kilometrilukema ja auton ikä pitävät paikkansa. Latauksia yli 2800.
- Anonyymi
Sellaisia ja pitempiäkin ne ihmisten työmatkat ovat.
- Anonyymi
Tuohon 58 km latauksella pelkällä sähköllä en ihan äkkiä usko.
- Anonyymi
Sen se tätä nykyistä edellinen Prius-malli lataa. Nykyinen malli lataa kesäaikaan 87 km. Heinäkuussa ne voi myös ajaa kun ei tarvitse sisätiloja lämmittää. Miksi et usko?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen se tätä nykyistä edellinen Prius-malli lataa. Nykyinen malli lataa kesäaikaan 87 km. Heinäkuussa ne voi myös ajaa kun ei tarvitse sisätiloja lämmittää. Miksi et usko?
Ketä kiinnostaa joku Prius, sehän maahantuontikin lopetettiin kun ei käy käupaksi.
- Anonyymi
Tottahan sähköllä ajetut matkat lyhenee noin vanhassa autossa, ihan turha yrittää valehdella. Et pysty muuttamaan fysiikkaa ja kemiaa pelkillä Suolen jutuilla. Se mitä autosi ilmoittaa ei ole totuus.
- Anonyymi
Ei ole ensimmäinen kerta, että ensimmäisissä uuden teknologian tuotteissa voi ilmetä heikkoja kohtia ja ominaisuuksia, mutta yleensä ne korjataan seuraavissa versioissa hyvinkin nopeasti, eli ei kannattaisi taaskaan tyrmätä ja iloita jos esim. Porschella oli aluksi heikkouksia, kyllä ne päivittyy paremmiksi. Olipa sitä Toyotallakin iso ongelma RAVin kanssa kaapelin ja liittimiensä kanssa ja niitä vaihdettiin jo parin vuoden jälkeen valtavia määriä, eli näin se vaan menee.
- Anonyymi
No ostetaan sitten Toyota kun kerran on kestävä...heti kauppaan
- Anonyymi
Harmi, että myöhästyit. Lopettivat uuden mallin maahantuonnin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmi, että myöhästyit. Lopettivat uuden mallin maahantuonnin.
Onhan siellä Toyotalla kaksi ladattavaa eli RAV4 ja CH-R myynnissä ja 10.000 euroa alennetulla hinnalla.
- Anonyymi
Ladattaviin kohdistuva panettelu on ostettua valehtelua.
- Anonyymi
Yritetään päästä tuottamaan pelkästään täyssähköautoja.
- Anonyymi
Ei olisi pitänyt nimetä.
- Anonyymi
Saksalaiset eivät ole koskaan osanneet tehdä minkäänlaisia hybridejä. Toyotan insinööritkin nauravat niiden kevythybrideille.
- Anonyymi
Ladattavat hybridit halutaan hävittää tuotannosta, ei siinä muusta ole kysymys.
- Anonyymi
Haapalan jutut koskivat pelkästään saksalaisia autoja.
- Anonyymi
Akut kestävät keskimäärin 3000 lataussykliä, eli tyhjästä täyteen lataamista. Jos hybridiä ladataan päivittäin kotona sekä töissä, niin tuo 3000 kertaa tulee eteen aika nopsaan. Pelkkinä työpäivinä 500 latauskertaa, päälle viikonloppu- ja loma-ajelut...
Hybridien akut ladataan käytännössä aina tyhjästä täyteen, koska toimintamatka on vaatimaton ja ajon jälkeen akku on käytännössä aina tyhjä.
Joissan uusissa range on tosin hyvillä keleillä jo >100 km luokkaa. Kodiaq oli harkinnassa, mutta päädyttiin kuitenkin sähköautoon. - Anonyymi
Kahdeksan vuoden takuu tarkoittaa ettei niile kahdeksaan vuoteen tapahdu mitään.
- Anonyymi
Ei olisi pitänyt.
- Anonyymi
Kaikki jotka hybridejä tuntevat ja omistavat ihmettelevät Haapalan lausuntoja,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki jotka hybridejä tuntevat ja omistavat ihmettelevät Haapalan lausuntoja,
Kaikki hybridit eivät ole ladattavia ja kaikkia ladattavia ei latailla jatkuvasti.
- Anonyymi
Haapala puhuu ainoastaan saksalaisista autoista.
- AnonyymiUUSI
Itselataavan hybridi-Toyotan kanssa ei ole mitään vaikeuksia. Autoon laittaa vain virran päälle, ja sitten menoksi. Hyvin pian ollaankin jo viinakaupassa.
- AnonyymiUUSI
Kumma kun Sakan ja Audin edustajat viime aikoina ovat olleet äänessä että ladattavat hybridit kestää. Siis autokauppiaat, joilla on menetettävää jos ladattavien autojen arvot laskevat, joten "sen lauluja laulat jonka leipää syöt". Bisnestä haittaavat kommentit halutaan siis vaimentaa tai vähintäänkin kyseenalaistaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaisten kannatus enää 12,9%
Perussuomalaisten kannatus laskee edelleen kuntavaaleissa. Kannatus sulaa kuin kevälumi auringossa. Onkos tuo ihme, kun3654810Varo sisältöpaljastuksia! Tämän naisen bachelor-Joonas valitsi - Oliko valittu Monica vai Vivianna?
Joonaksella on kaksi naista jäljellä. Mutta valitsiko bachelor kahdesta naisesta Monican vai Viviannan? Oliko mielestäsi432083Trump - otan Gasan haltuun nyt
USA miehittää Gazan alueen ja rakentaa siitä uuden upean alueen aurikoiseen Israeliin. Väkivaltainen alkuperäisväestö h3221528Ensio tunkee jo tyttärensäkin telkkariin!
Eikö kaljulle ex-stripparille mikään ole pyhää?? https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011013742.html On tuo härski2221271Runebergin tortut
Hyviä huomenia ja mukavaa päivyliä. 😊 Nyt kahvetta tippumaan. Harmi ettei ole torttua. 😊☕✨❄️❤️2631094- 50959
- 91906
Bachelor-Joonas sekstasi toisen naisen kanssa - Tästä syystä valitsi kuitenkin Monican: "Nyt mun..."
Bachelor Suomi -realityssä koitti lopullisen valinnan hetki. Paljon onnea ja lykkyä rakkauteen Joonas ja Monica! Lue l10853- 67799
- 35736