Melko mielenkiintoinen kuvitettu kertomus Aabrahamin vaelluksista

Anonyymi-ap

83

267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aabraham on meidän uskon esikuva. Ja nimenomaan uskon, ei sen että teemme jotain tai palvelemme Jumalaa jollakin tavalla. Aabraham nimenomaan uskoi Jumalaan kun hänen piti uhrata rakas poikansa ja olisi ollut siihen valmis. Hän on sen tähden uskon esikuva että ei kuitenkaan tarvinnut uhrata poikaansa, vaan riitti että hän uskoi mitä Jumala käski tehdä mutta tehdä sitä hänen ei tarvinnut.

Ja niin uskon kautta mekin saatamme sen mitä saavutettavissa on. Paavali selventää tätä myös kirjeissään kun korostaa uskon merkitystä eikä sitä että ihminen jollain epätoivoisilla teoilla yrittää miellyttää Jumalaa.

• Anonyymi

Pelkkä irrallinen uskominen autuuden perustana on paha harhaoppi.

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.

• Anonyymi

Paavalista tuli hyödytön kristittyjen murhamies ja tuli heitetyksi Saatanan haltuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalista tuli hyödytön kristittyjen murhamies ja tuli heitetyksi Saatanan haltuun.

Paavali oli paha mies. Ei tehnyt todellista parannusta synneistään.

Room. 7:19

En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali sai sitä, mitä toisille toivoi tekevänsä.

1. Kor. 5:5

Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä Saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä Saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

Voi teitä, kun kaikki ihmiset puhuvat teistä hyvää! Sillä niin tekivät heidän isänsä väärille profeetoille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.

Jaakob puhui vielä kuningaskunnan evankeliumia. Vasta Paavalille Jeesus paljasti uuden pelastussuunnitelmansa, koska juutalaiset eivät kansana ottaneet häntä vastaan kuninkaanaan vielä silloin. Uusi evankeliumi on armo-usko-veri; pelastumme Jumalan armosta, ilman ansioitamme, uskon kautta Jeesuksen sovitusvereen.

Raamattu kehottaa tutkimaan (study) Raamattua niin kuin kunnon työmies ostakseen oikein jakaa sen sanoman. Mooseksen aikaan pelastuttiin eri tavalla kuin nyt kirkon aikaan. Uskovien kristittyjen ylöstempauksen jälkeen tarvitaan taas omia tekoja; pitää kieltäytyä merkistä jne.

• Anonyymi

Siinä oli taas viritys. Abraham oli ennustus tulevasta pojasta Jeesuksesta . Kuten tiedetään Jumalan Poika ristillä. Kaikki ennusti Jeesuksen syntyvän betlehemissä ja kärsivän ihmisten pahuudesta kuin lunastuksen . Se on täytetty jo. Tehty. Profetiat täyttyi Pojassa Jeesuksessa. Muut on eksyttäjiä. Ei mikään Abrahamin usko vaan Jeesuksen usko. Usko poikaan . Abraham näki edeltä .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rahabbi oli myös vertauskuvana syntisten pelastuksesta Jeesuksen kautta / vanhan liiton kääntynyt pois pahuudesta. Uuden liiton muu pelastus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne jotka nojautuvat tekoihin....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uuden liiton pelastaja on tehnyt jo kaiken. Et sinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väärää opetusta. Paulus oli juutalainen fariseus joka kielsi Jeesuksen siihen asti kunnes kohtasi hänet itse. Jeesus itse pysäytti hänet. Hänestä tuli lopulta pitkän tappelun jälkeen oikein reipas Jeesuksen todistaja. Pistävät elukat on inhottavia kenelle tahansa vitsaukset. Ihmisen liha on sellainen turmeltunut osa. Hengessä on vapaus kuin hengessä palvellaan. Liha ei mitään hyödytä. Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista kyseli Paulus. Armokin löytyi lopulta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et sinäkään tee sitä hyvää mitä tahtoisin vaan täällä roikut haukkumasana jo kuolleita kuin eläviä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1 korinttolainen oli niistä juutalaisista jotka yhtenään pilkkasivat Jeesusta ja Paavalia kuiten tekin teette.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi teitä, kun kaikki ihmiset puhuvat teistä hyvää! Sillä niin tekivät heidän isänsä väärille profeetoille.

Vanhan liiton ajalta on kirjoituksia missä ihmiset seurasi vääriä profeettoja ja niin tapahtuu edelleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaakob puhui vielä kuningaskunnan evankeliumia. Vasta Paavalille Jeesus paljasti uuden pelastussuunnitelmansa, koska juutalaiset eivät kansana ottaneet häntä vastaan kuninkaanaan vielä silloin. Uusi evankeliumi on armo-usko-veri; pelastumme Jumalan armosta, ilman ansioitamme, uskon kautta Jeesuksen sovitusvereen.

Raamattu kehottaa tutkimaan (study) Raamattua niin kuin kunnon työmies ostakseen oikein jakaa sen sanoman. Mooseksen aikaan pelastuttiin eri tavalla kuin nyt kirkon aikaan. Uskovien kristittyjen ylöstempauksen jälkeen tarvitaan taas omia tekoja; pitää kieltäytyä merkistä jne.

Et sä mitään pysty itse tekemään kumarrat saatanaa päivittäin mammonaa ja nettiä TV kännykät SIM kortit pankkikortit ja rekisterit kuin pahat henget muut uskonnot joihin oot joka päivä lääpällään mielistelemässä ja myyty sanaa rahasta kuin puhut paskaa valehtelet. Pelastus on pojassa Jeesuksessa eikä sinussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä sano väärää todistusta paavalistakaan olet rikkonut Mooseksen lain ja valehtelu on syntisi kuin panettelu. Mooses oli myös murhaaja jos vähänkään pysyt totuudessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun pelastus on herjaamalla nenetetty

• Anonyymi

Harhaoppinen kun ei voi sietää jotain Paavalin sanomisia, niin alkaa valehdella hänen päälleen.

Aabraham on uskon esikuva. Sellaisen uskon, jossa todella uskotaan, ei sellaista kuin saatanan usko, että uskoo vain Jumalan olevan olemassa. Eikä saatanan edes tarvitse sitä uskoa, vaan tietää että Jumala on olemassa.

Aabraham on sen uskon esikuva, joka vanhurskauttaa ihmisen ilman tekoja. Aabraham oli valmis uhraamaan rakkaan poikansa, hän osoitti sillä uskonsa, mutta hänen ei tarvinnut tehdä sitä ja siksi hän on uskon vanhurskauttamisen esikuva. Uskon kautta me saavutamme kaikki. Ei sen kautta että itse pinnistelemme jotain. Tai ei ainakaan siten että valehtelemme Raamatun päälle. Se on suurinta epäuskoa mitä voi olla.

• Anonyymi

Pirullinen harhaoppi erottaa usko ja teot toisistaan erillisiksi asioiksi. Raamatussa usko ja uskollisuus eli tekeminen on sama asia ja sama sanakin alkukielen mukaan.

Kannattaa uskoa Jeesusta ja hänen veljeään tässäkin asiassa. Tarsolaisia murhamiehiä ei pidä seurata näin tärkeässä asiassa.

Matt. 7:24

Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani JA TEKEE NIIDEN MUKAAN, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pirullinen harhaoppi erottaa usko ja teot toisistaan erillisiksi asioiksi. Raamatussa usko ja uskollisuus eli tekeminen on sama asia ja sama sanakin alkukielen mukaan.

Kannattaa uskoa Jeesusta ja hänen veljeään tässäkin asiassa. Tarsolaisia murhamiehiä ei pidä seurata näin tärkeässä asiassa.

Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani JA TEKEE NIIDEN MUKAAN, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.

Joh. 14:21

"Joka on ottanut vastaan minun käskyni JA NOUDTTAA NIITÄ, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."
        ------------------------
        Raamatun mukaan riivaajatkin uskovat Jeesukseen ja tunnustavat hänet Korkeimman Jumalan Pojaksi, Messiaaksi. Mutta ei se pelkkä usko niitä pelasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Joka on ottanut vastaan minun käskyni JA NOUDTTAA NIITÄ, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."
        ------------------------
        Raamatun mukaan riivaajatkin uskovat Jeesukseen ja tunnustavat hänet Korkeimman Jumalan Pojaksi, Messiaaksi. Mutta ei se pelkkä usko niitä pelasta.

Tekoja eli vaellusta seuraa siunaus.

1. Kun. 3:14

Ja jos vaellat minun teitäni säädösteni ja määräysteni mukaisesti, niin kuin isäsi Daavid vaelsi, minä annan sinulle pitkän iän."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaakob ja Matteus saarnasivat vielä kuningaskunnan evankeliumia. Vasta Paavalille Jeesus paljasti uuden suunnitelmansa; pelastumisen yksin armosta, yksin uskon kautta hänen sovitusvereensä.

• Anonyymi

Pojan usko pelastaa Abraham näki edeltä Jeesuksen oli ennustus. Hän sanoi ; Jumala on voimallinen kuolleistakin herättämään. Ennustus toteutui Jeesuksessa.

• Anonyymi

Epäuskonsa synnin tähden lankesivat pois armosta. Arvatkaa synagoga ketkä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matteus 7 tuo kallio on Kristus Messias eikä sun säännöt

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

------------------------

Eikä käskyt ole raskaat. Usko Herraan Jeesukseen ja rakasta kuin anna anteeksi kaikki kaikille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tekoja eli vaellusta seuraa siunaus.

1. Kun. 3:14

Ja jos vaellat minun teitäni säädösteni ja määräysteni mukaisesti, niin kuin isäsi Daavid vaelsi, minä annan sinulle pitkän iän."

David on kuollut. Jeesus nousi kuolleista . Älä vedä vanhaa liittoa tähän . Kristityt on uudessa liitossa . Messias tuli jo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaakob ja Matteus saarnasivat vielä kuningaskunnan evankeliumia. Vasta Paavalille Jeesus paljasti uuden suunnitelmansa; pelastumisen yksin armosta, yksin uskon kautta hänen sovitusvereensä.

Kyllä hauskaa lukea näitä . Antakaa nyt ihmeessä niiden jotka on saanut koulutuksen evankeliumiin hoitaa opetushommat. No niin lapset peitto korville sitten nukkumaan .

• Anonyymi

Harhaoppineista puheen ollen , oletko oikein tosissasi jonkun mytologian vallassa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ootsä myynyt ja syöttänyt sikoja kristityille Mooses.

• Anonyymi

Ei ihmisellä ole mitää uskon tekoja. Juuri sen Aabraham osoitti kun hänet vanhurskautettiin ilman tekoja sen vuoksi että ei vastustellut Jumalaa, ei epäillyt, ei väittänyt vastaan mahdollisimman epämiellyttävällä hetkellä. Ja se oli vanhurskauttaminen uskosta siitä syystä ettei hänen tarvinnut tehdä sitä tekoa. Jos olisi tehnyt, ei hän olisi vanhurskautunut uskosta, vaan omien tekojensa kautta.

Se on esimerkki siitä ettei ihminen voi vanhurskauttaa millään tavalla itseään, vaikka olisi miten tekopyhä. Ei ole mitään keinoa millä voisi vanhurskauden saavuttaa. Vai mikä se on? Millä teolla Jumala lupaa ihmisen omana tekona vanhurskauden?

Uskon kautta ihmiselle tulee Pyhä Henki, hengen hedelmät ja ne eivät ole ihmisen omia tekoja, vaan Jumalan antamia lahoja kun ihminen todella uskoo. Ellei usko, niin ei varmaan saa sitä vanhurskauttamista. Ei ainakaan jos pitää Paavalin juttuja valheina ja häntä paholaisen kätyrinä. Silloin ei tosiaan Jumala vanhurskauta ja saa aivan tosissaan yrittää omilla valheillaan itseään vanhurskauttaa.

• Anonyymi

Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli niitä lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.

pelkän "uskon kautta" autuaaksi tuleminen on pirullinen mantra, jolla ihmisiä eksytetään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli niitä lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.

pelkän "uskon kautta" autuaaksi tuleminen on pirullinen mantra, jolla ihmisiä eksytetään

Jaakobin kirjoitukset kirjoitettiin ennen kuin Jeesus paljasti Paavalille uuden evankeliuminsa, pelastumisen yksin uskosta.

1 kor 15:1-4.

• Anonyymi

Uskon teko on se että uskot luojan tekoihin POIKAAN Jeesus nasaretilaiseen joka on kaikkien Jumala yli kaiken. Pitää siis uskoa häneen eikä itseensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sä sun epäuskosi synnin tähden et voi uskoa poikaan Jeesukseen ja hänen tekoihinsa niin älä muita eksytä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaakobin kirjoitukset kirjoitettiin ennen kuin Jeesus paljasti Paavalille uuden evankeliuminsa, pelastumisen yksin uskosta.

1 kor 15:1-4.

Niin tuli ero vanhaan liittoon silloin siihen aikaan jo .

• Anonyymi

Onkohan sellaista miestä ollut olemassakaan muualla kun mielikuvituksissa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan niin hypnoosin kautta on monta saatu tekemään kuten vallan käyttäjä haluaa. Esim silloin kun joku papin tapainen huutaa kurkku suoran ” sanaa” ja ihmisiä kaatuilee kun keiloja konsanaan että päät vaan kolahtelee lattiaan . Silloin on ihminen käyttänyt selvästi toisia ihmisiä hyväkseen . Ja nämä kaatuilijat sitten sekopäisenä kiemurtelevat lattialla ja papin tapainen huutaa hallelujaa .eikö näillä ihmisillä koskaan soi varoituskellot että kysyisivät onko kaikki kuten pitäisi.
        Joten siitäkin näkee miten helposti vietävissä ollaan .
        Tiede ei näihin ihmisiin pure edes Lauman kanssa möyryävät omiaan .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sä sun epäuskosi synnin tähden et voi uskoa poikaan Jeesukseen ja hänen tekoihinsa niin älä muita eksytä.

Älä puhu sivistyneessä maailmassa synnistä ! Sillä se on kumma käsite teikäläisillä. Luonnolliset tarpeet joita ihmisillä on eivät ole syntiä.
        Mytologioitahan on monenlaisia , mutta että aikuinen ihminen on niin totaalisesti uskon vallassa ettei näe itseään edes toisten ihmisten silmin .
        Jokaisella meillä on oma ohjenuora elämässä , mutta neovottelupöytään yksityisiä asioita jokaisella kuten uskokin . Ei tartte tuputtaa omaa uskoaan muille . Sillä tavallisesti aikuinen ihminen on jo elämässään selvillä vesillä miten elää ja olla.
        Synti sana ei eksisteeraa nykymaailmassa. Vaan meillä on sana rikos , ja joka tekee rikoksen tuomitaan oikeudessa.
        Kukaan muu ei ole tuomitsijana . Ja normaalisti ihmiset elävät ihan tavallista elämää johon kuuluu kaikkien tarpeiden toteuttaminen silloin on tasapaino elämässä .
        Koska muuten tietää mikä lahko on se oikea koska uskovaiset sanovat kaikki sttä juuri heidän lohkonsa on se oikea. Ai ai , aikuinen ihminen . . . . . . .. . . . . .

• Anonyymi

Joh. 14:30

En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

Saatanahan on Jumalan luoma korkein olento, taivaan ex-ylienkeli, joka osaa puhua kaikkia enkelien kieliä ja glossolaliaa sujuvasta. Oli ylistyskuoron johtaja ja virittelee nytkin niitä ylistyskuorojanaan lahkoissa, tosin itsensä ylistämiseksi.

Ylpeyden synti sai hänet lankeamaan, samoin 1/3 taivaan enkeleistä, jotka on heitetty tänne maan päälle. Henkimaailman oikein vilisee niitä enkeleitä.

• Anonyymi

Kyllä piru johtaa itsensä ylistämistä oikein joukkoineen

• Anonyymi

Ilm. 20:12

Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.

Ilm. 20:13

Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.

Ilm. 22:12

Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.

• Anonyymi

Jeesus tuli jo . Ja niiden nimet jotka Jeesus on jo kastanut on elämän hengen laki vapauttanut tuomioista. Mikään ei erota Jeesuksesta et edes sinä.

• Anonyymi

Käännyttämällä tehdään käännynnäisiä eli uskovaisia.

Raamatussa pelastava hengen usko tarkoittaa kasteen lahjana synneistä pestyyn sydämeen saadun Pyhän Hengen yhtä pysyvää ominaisuutta.

Gal. 5:22

Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.

• Anonyymi

King James
        22 But the fruit of the Spirit is love, joy, peace, longsuffering, gentleness, goodness, faith,

faith

Thayer's Greek Lexicon

Sana

Translitteroitu

Strongin koodi 4102

πιστις

pistis pis'-tis

Kristukseen kastettuja alettiin kutsua uskoviksi "pistis", koska he olivat saaneet kasteessa uskon Hengen lahjan.

• Anonyymi

KR/33/38 ja -92 usko=uskollisuus, eli tekeminen

22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

22 Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus,

• Anonyymi

Käännynnäinen on se joka kääntyy juutalaisuuteen josta tulee perkeleen lapsi. Pahempi vielä kuin he. Ilkeyden ja pahuuden vanhassa liitossa.

• Anonyymi

Iloa joten sulta puuttuu rakkaus ja ilo et ole oikeassa hengessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

King James
        22 But the fruit of the Spirit is love, joy, peace, longsuffering, gentleness, goodness, faith,

faith

Thayer's Greek Lexicon

Sana

Translitteroitu

Strongin koodi 4102

πιστις

pistis pis'-tis

Kristukseen kastettuja alettiin kutsua uskoviksi "pistis", koska he olivat saaneet kasteessa uskon Hengen lahjan.

No oikeat kristityt sai kasteessa Jeesuksen todistuksen hengen. Mitä lie henkiä teillä on hinduista käytte joogassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KR/33/38 ja -92 usko=uskollisuus, eli tekeminen

22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

22 Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus,

Pidätte uskon Jeesukseen poikaan se on käsky.

• Anonyymi

Jos usko ei vanhurskauta joidenkin mielestä, niin jäi epäselväksi, että miten sitten?

Kannattamalla sotarikoksia ja kansanmurhaa. Herjaamalla amerikan homoja? Viettämällä juutalainen omilla säännöillä vai miten?

Tietenkin täytyy olla joku omatakeinen vaihtoehto sille miten tekee itse itsensä vanhurskaaksi.

Ei voi vain heitellä jotain typeryyksiä ja kuvitella ettei siten ole uskosta vanhurskauttamista vaikka niin selkeästi Paavali opettaa.

• Anonyymi

Pelkästään Suomessa on yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä ry:tä eli uskonlahkoa.

Sieltä jokainen voi valita itselleen sopivan ja parhaiten miellyttään uskonsuunnan.

• Anonyymi

Väkivalta onkin vanhan liiton pahuudesta ihmisten synneistä siksi sinä uhraat elukoitakin syntisenä.

• Anonyymi

Käännyttämällä uskoon saadaan aikaan käännynnäisiä, joilla on voimakas pään ja mielen usko ja he ovat niitä kiihkouskovaisia, jotka menee silmät kiiluen uskonsa puolesta.

Te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

• Anonyymi

Käännynnöinen tarkoitti juutalaisuuteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käännynnöinen tarkoitti juutalaisuuteen.

Kaikkiin uskontoihin ja lahkoihin tehdään käännynäisiä aktiivisella käännyttämällä.

Kuulosta ja muiden aistien välityksellä tehdään uskovaisia kaikkiin uskontoihin.

• Anonyymi

Käärme piti paratiisissa ensimmäisen herätyssaarnansa ja julisti: syökää vapaasti kaikista paratiisin puista, mitään perisyntiä ei ole olemassa. Päinvastoin, te tulette yhtä viisaiksi kuin Jumala on.

Nainen tuli uskoon ja käännytti miehensäkin samaan uskoon.

1. Moos. 3:6

Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.

• Anonyymi

Jenkkilahkot (Jehovat,Hellarit,Mormonit,Advarit) kieltää koko perisynnin ja ihmisen syntisyyden.

"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." Ps.51:7

Aadamille ja Eevalle ei ehtinyt syntyä yhtään synnitöntä lasta paratiisin synnittömässä tilassa.
        Perisynti tuli väliin.

Perisynnissä eli syntiinlankeemuksessa se Jumalan kuva meni hajalle.

• Anonyymi

Älkää osallistuko heidän juutalaisten synteihin .

• Anonyymi

Sellaisia juutalaiset on että houkuttaa synteihinsä muitakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sellaisia juutalaiset on että houkuttaa synteihinsä muitakin.

Kaik on syntiä tehneet kaikkia hän armahtaa . Kumarra poikaa Jeesusta älä ihmisiä.

• Anonyymi

Miksei Aadami ja Eeva tullut vanhurskaiksi uskonsa perusteella?

Hehän olivat Jumalan kuva ja puhuivatkin Jumalan kanssa paratiisissa, eli uskoivat Jumalaan?

• Anonyymi

Uskominen Jumalaan ei pelastanut Aadamia ja Eevaa, koska he eivä totelleet edes Jumalan antamaa käksyä olla syömättä paratiisin keskellä olevasta erityisestä puusta. Eli he rikkoivat Jumalan käskyä vastaan.
        Syntiinlankeemus eli perisynti teki kaikista ihmisistä syntisiä heti siitä lähtien kun ihminen sikiää Aadamin sukuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskominen Jumalaan ei pelastanut Aadamia ja Eevaa, koska he eivä totelleet edes Jumalan antamaa käksyä olla syömättä paratiisin keskellä olevasta erityisestä puusta. Eli he rikkoivat Jumalan käskyä vastaan.
        Syntiinlankeemus eli perisynti teki kaikista ihmisistä syntisiä heti siitä lähtien kun ihminen sikiää Aadamin sukuun.

Ps.51:7

"Syntinen olin jo syntyessni. Synnin alle siinnyt äitini kohtuun."

Ps. 58:4

Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti,
        eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin. Jumala loi Aatamin täydelliseksi, omaksi kuvakseen. Syntiinlankeemuksessa hänen henkensä kuoli. Ihmiskunta on sen jälkeen syntyn yt Aatamin kuviksi, ei Jumalan. Kun tulemme uskoon, saamme elävän Jumalan pyhän hengen kuolleen henkemme tilalle. Se tapahtuu vain uskon kautta. Millään omilla 'hyvillä' teoillamme emme voi edes hiukan auttaa pelastustamme, vaan se on täysin Jeesuksen teko. Eikä pelastustaan voi menettää. Jos voisi, me jokainen menettäisimme sen monta kertaa joka päivä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskominen ja uskosta vanhurskauttaminen ovat eri asioita.

Aabraham on esikuva uskosta vanhurskauttamisesta kun hän olisi valmis uhraamaan ainoan poikansa kun Jumala käski. Se oli uskosta vanhurskauttamista, siksi että hänen ei tarvinnut sitä kuitenkaan tehdä, vaan uskon vuoksi olisi niin tehnyt, mutta Jumala vain niin koetteli hänen uskoaan. Aadamin ja Eevan kohdalla uskon vanhurskauttaminen petti pahemman kerran. Heistä tuli kirouksen jälkeläisiä.

• Anonyymi

Adam ja Eva karkotettiin pois parasiiteistä . Paratiisista tuli katkeraa ja työnorjuus. Tuli kivut ja vaivat. Tehän tiedätte miten mukavaa lapsilla on ennenkuin aikuiset tekee jotain pahaa .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joku kaheli antaa omalle lapselleen nimeksi Adam Eva tai kai. Voi tyhmyyttä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin. Jumala loi Aatamin täydelliseksi, omaksi kuvakseen. Syntiinlankeemuksessa hänen henkensä kuoli. Ihmiskunta on sen jälkeen syntyn yt Aatamin kuviksi, ei Jumalan. Kun tulemme uskoon, saamme elävän Jumalan pyhän hengen kuolleen henkemme tilalle. Se tapahtuu vain uskon kautta. Millään omilla 'hyvillä' teoillamme emme voi edes hiukan auttaa pelastustamme, vaan se on täysin Jeesuksen teko. Eikä pelastustaan voi menettää. Jos voisi, me jokainen menettäisimme sen monta kertaa joka päivä.

Noi Aatamin kuolemalla kuole jutut jäi Golgatalla. Kristityt ei kuole henkisesti kun on Jeesuksen henki. Älä käy kastettuja kiroamaan.

• Anonyymi

Miksei Sodomasta ja Gomorrasta löytynyt niitä kymmentä synnitöntä ja vanhurskasta ihmistä, niin koko tuholta olisi vältytty?

Pieniä lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia?

• Anonyymi

4. Moos. 16

26 Ja hän puhui seurakunnalle sanoen: "Siirtykää pois näiden jumalattomien miesten majoilta älkääkä koskeko mihinkään, mikä on heidän, ettette tuhoutuisi kaikkien heidän syntiensä tähden".
        27 Niin he lähtivät pois Koorahin, Daatanin ja Abiramin asumuksen ympäriltä. Mutta Daatan ja Abiram olivat tulleet ulos ja asettuneet majojensa ovelle vaimoinensa ja suurine ja pienine lapsinensa.
        28 Ja Mooses puhui: "Tästä te tietäkää, että Herra on minut lähettänyt tekemään kaikki nämä teot ja etteivät ne ole tapahtuneet minun omasta tahdostani:
        29 jos nämä kuolevat samalla tavalla, kuin muut ihmiset kuolevat, ja heidän käy, niinkuin kaikkien muiden ihmisten käy, niin ei Herra ole minua lähettänyt.
        30 Mutta jos Herra antaa jotakin erikoista tapahtua ja maa avaa kitansa ja nielaisee heidät kaikkinensa, niin että he elävältä suistuvat tuonelaan, niin siitä tietäkää, että nämä miehet ovat pilkanneet Herraa."
        31 Tuskin oli hän saanut kaiken tämän sanotuksi, niin maa halkesi heidän altansa
        32 ja maa avasi kitansa ja nielaisi heidät, heidän asuntonsa, kaiken Koorahin väen ja kaikki heidän tavaransa.
        33 Ja he suistuivat kaikkinensa elävältä tuonelaan, ja maa peitti heidät; ja niin heidät hävitettiin seurakunnan keskeltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

4. Moos. 16

26 Ja hän puhui seurakunnalle sanoen: "Siirtykää pois näiden jumalattomien miesten majoilta älkääkä koskeko mihinkään, mikä on heidän, ettette tuhoutuisi kaikkien heidän syntiensä tähden".
        27 Niin he lähtivät pois Koorahin, Daatanin ja Abiramin asumuksen ympäriltä. Mutta Daatan ja Abiram olivat tulleet ulos ja asettuneet majojensa ovelle vaimoinensa ja suurine ja pienine lapsinensa.
        28 Ja Mooses puhui: "Tästä te tietäkää, että Herra on minut lähettänyt tekemään kaikki nämä teot ja etteivät ne ole tapahtuneet minun omasta tahdostani:
        29 jos nämä kuolevat samalla tavalla, kuin muut ihmiset kuolevat, ja heidän käy, niinkuin kaikkien muiden ihmisten käy, niin ei Herra ole minua lähettänyt.
        30 Mutta jos Herra antaa jotakin erikoista tapahtua ja maa avaa kitansa ja nielaisee heidät kaikkinensa, niin että he elävältä suistuvat tuonelaan, niin siitä tietäkää, että nämä miehet ovat pilkanneet Herraa."
        31 Tuskin oli hän saanut kaiken tämän sanotuksi, niin maa halkesi heidän altansa
        32 ja maa avasi kitansa ja nielaisi heidät, heidän asuntonsa, kaiken Koorahin väen ja kaikki heidän tavaransa.
        33 Ja he suistuivat kaikkinensa elävältä tuonelaan, ja maa peitti heidät; ja niin heidät hävitettiin seurakunnan keskeltä.

Jumala ei katso henkilöön.

Niin he lähtivät pois Koorahin, Daatanin ja Abiramin asumuksen ympäriltä. Mutta Daatan ja Abiram olivat tulleet ulos ja asettuneet majojensa ovelle vaimoinensa ja suurine ja pienine lapsinensa.

Ja he suistuivat kaikkinensa elävältä tuonelaan, ja maa peitti heidät; ja niin heidät hävitettiin seurakunnan keskeltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin he lähtivät pois Koorahin, Daatanin ja Abiramin asumuksen ympäriltä. Mutta Daatan ja Abiram olivat tulleet ulos ja asettuneet majojensa ovelle vaimoinensa ja suurine ja pienine lapsinensa.

Ja he suistuivat kaikkinensa elävältä tuonelaan, ja maa peitti heidät; ja niin heidät hävitettiin seurakunnan keskeltä.

Jos poikalasta ei ympärileikattu Jumalan kansan jäseneksi, niin hänet piti hävittää kansasta,, eli kivittää kuoliaaksi.

1. Moos. 17:14

Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."

• Anonyymi

Kuollut meri ja musta kivi Arabiassa kuin hiekka on muistona Sodoman synneistä mikä oli raiskaväkivalta. Mutta oli Lootin valinta mennä sinne. Mutta se on nykyäänkin pelkkää suolaa ja hiekkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

4. Moos. 16

Koorahilaiset eivät kuuluneet Mooseksen joukkoon silloin kun olivat muissa jumalissa kuin Egyptissä Aasiassa ollaan silti Salomonin otti kleopatroja jumalineen vaimoksi. Ja Esau ismailin tyttäriä. Mutta hyvä vertauskuva Jeesuksesta joka meni tuonelaan asti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus astui alas tuonelaan. Hän elävien ja kuolleiden herra Jumalan poika Jumala isä ja kaikki kaikessa . Nyt ollaan Mooses vanhassa liitossa. Kun Jeesus Messias tuli syntyi uusi seurakunta Messias Kristus uskoisten. Uuden liiton välimies Jeesus. Nyt onkin yksi uusi seurakunta ja kansa kristityt joiden nimet on Jeesuksen kirjassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos poikalasta ei ympärileikattu Jumalan kansan jäseneksi, niin hänet piti hävittää kansasta,, eli kivittää kuoliaaksi.

Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."

Et nyt vois mitenkään älytä että pojassa Jeesuksessa Jumala oli ja sovitti maailman itsensä kanssa ja tämä on uusi liitto uusi seurakunta. Uusi aikakausi uusi lopunajan KASTE POJASSA. Sä voit silpoa lihaasi miten tahansa mutta sillä sä et pelastu etkä pääse uuteen liittoon.

• Anonyymi

Joukkoraiskaajat sodomassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristityt siirtyi uuteen liittoon kun Messias Jeesus Kristus tuli joten millään mulkulla ole mitään merkitystä enää. Syntiä se mulkku tekee.

• Anonyymi

Jos haluatte kuunnella uskovien kristittyjen jutustelua näistä lopun ajoista, suosittelen esimerkiksi näiden teams-keskusteluja: Black Swan Revelations, Departure Heaven, Bob Barber End Times Dream and Vision, End Times Talk, Steve Fletcher 222 (hänellä on viime aikoina ollut uskomattoman upeita juttuja Trumpista ja Raamatun symboliikasta).

Ja syvempää opetusta saatte kuulla Geoffrey Griderilta, Robert Breakerilta, Chuck Misslerilta, Spencer Smithiltä, Peter Ruckmanilta, esimerkiksi.

• Anonyymi

KUULES MOOSES KUOLI SIINAILLA. JEESUS RISTILLÄ. VALITSE NÄISTÄ. LOPUNAIKA OLI KUN JEESUS LUVATTU MESSIAS TULI IHMISEKSI MAAN PÄÄLLE.

• Anonyymi

Käännynnäiseksi kieltämään Jeesus . Pysykää uudessa liitossa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      115
      2183
    2. 172
      1787
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1175
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      84
      1094
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1040
    6. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      69
      1018
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      43
      963
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      75
      942
    9. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      8
      884
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      55
      880
    Aihe