Mitä ostaisit ? Itsellä on kattava kuiva aine varasto kotona ja pakastimessa myös jotain. Eli ei hätää. Mutta tämmönen kysely. Kiva kuulla mihin muut laittaisi kympin. Itse ostan maitoa ainakin. En ole vielä päättänyt mitä muuta.
Kymmenen euroa ja tiistaina tulee rahaa
37
541
Vastaukset
- Anonyymi
Perunoita, jauhelihaa, niistä saa valmistettua ison määrän jauhelihakastiketta ja muusia, eikä myös spagettia, voi vaihteeksi syödä jauhelihakastikkeen kanssa spagettia.
- Anonyymi
10 tölkkiä coop lageria. Tai jos ei prismaa lähellä niin lidlin punaista.
- Anonyymi
teet noppasoppaa ja putkivelliä.
niillä jaksaa.en tiiä mitä jaksaa mutta jaksaa.
jaksuja. perunoita kermaa ja voita.
- Anonyymi
Jos on pakko kaupasta jotain hakea, niin tuo pakastimen sisältöhän se hieman ratkaisee, onko siellä esim. pihvejä, lihapullia, kalapuikkoja tai jauhelihaa tmv.
Sikäli kuin on tarkoitus vain täydentää syötäviä tiistaiihin asti, niin sitten sitä mitä jääkaapista puuttuu, mutta ei mitään sellaista mitä sinulla on pakastimessa ja kuiva-aine varastossa..
Leipäähän sinulla on myös pakastimessa paketti tai parikin, pitäisi ainakin olla jos kotivaran pitää kunnossa.
Kahvimaito, palanen pullaa, jugurttia, pussi salaattia, tuommoisia mitä ei pakastimeen voi laittaa eikä kuiva-aineena säily, tietysti maidon sijastahan voi pitää hyllyissä huoneenlämmössä säilyvää kauramaitoa.
Pussillinen perunaakin maun mukaan, ei oikein sovi pakastettavaksi nekään. - Anonyymi
Jauhoja, joista voi itse leipoa edullisesti leipää.
- Anonyymi
Muutamalla eurolla saa jo monen kauraleivän ainekset.
- Anonyymi
Kyllä tuolla 10eur saa jo syöminkejä että tiistaihin asti pärjää.
- Anonyymi
Kilo xtrapyttipannua+6 paketti kananmunia noin 4€, syö 3 kertaa.
Litran maito, 1€.
paketti xtra pakastepizzoja 3€(juu eivät ole häävin makuisia mutta nyt onkin budjettiosto)
pullo pepsimaxia 2€(Ei halvemille litkuille).- Anonyymi
Kympillä saa siis röykkiön ruokaa. Paitsi jos tuhlaa sen kaljaan.
- Anonyymi
Lenkkimakkara Lidlissä 99 snt.
- Anonyymi
S kaupassa myös.
- Anonyymi
Minä ostin viimeksi litran piimää,litran maitoa ja litran jugurttia kun oli vähän rahaa. Pitää saada kalsiumia kun ei tuu paljon maitotuotteita käytettä
- Anonyymi
makkarakastike ruskistettuihin jauhoihin.
jauhoperunoita,
nälkä lähtee ja maistuu.
varma ja halpa valinta.
sitten leipää uunista.
nam! - Anonyymi
Makkara kastike ihan hyvä ja toi että perunaa mukana ettei tee niin tosta vaan vetelis makkarat.
- Anonyymi
Esim. nakkikastike on erinomainen valinta perunoiden ja salaatin lisäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim. nakkikastike on erinomainen valinta perunoiden ja salaatin lisäksi.
Se on kyllä edullinen ja hyvä.
- Anonyymi
Tupauunojen vinkit ovat suunnilleen yhtä mielekkäintä kun sanot rullatuolipotilaalle invahuussi sijaitsee seuraavat portaat ylös.
- Anonyymi
Totta kai sinua vinkit ärsyttää kun päivästä toiseen mussutat makaronia ja jatkuvasti olet persaukinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta kai sinua vinkit ärsyttää kun päivästä toiseen mussutat makaronia ja jatkuvasti olet persaukinen.
Saat eläkeläinen ilmaisen vinkin:tee kävelylenkkejä on hyväksi nivelille. Samalla pääset toviksi karkuun asuntoosi leijailevaa tupakansavua naapuristasi joiden asiat tiedät paremmin kuin he itse ilmeisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saat eläkeläinen ilmaisen vinkin:tee kävelylenkkejä on hyväksi nivelille. Samalla pääset toviksi karkuun asuntoosi leijailevaa tupakansavua naapuristasi joiden asiat tiedät paremmin kuin he itse ilmeisesti.
sulla on liian pieni maailma, ja törpöt ajatukset, itse sen näillä viesteilläsi kerrot !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sulla on liian pieni maailma, ja törpöt ajatukset, itse sen näillä viesteilläsi kerrot !
Saat eläkeläinen ilmaisen vinkin:tee kävelylenkkejä on hyväksi nivelille. Samalla pääset toviksi karkuun asuntoosi leijailevaa tupakansavua naapuristasi joiden asiat tiedät paremmin kuin he itse ilmeisesti. Eikä tarvitse möllöttää koko päivää asunnossa miettimässä ruoan osuutta tt-tuen perusosassa.
- Anonyymi
Eräät ne on niin älykkäitä ettei mitään rajaa saati sivistystä olla hiljaa. Vain huippuälyllä varustettu keksii nimitellä milloin miksikin jokaisen .
- Anonyymi
Onko köyhä ja eläkeläinen sama asia? Entä vanhus? Entä köyhä vanhus? Onko vanha eläkeläinen köyhä? Kyllä tää nimitysviidakko ottaa päähän.
- Anonyymi
Jos on varautunut, niin ei ole mitään hätää. Rahaa on pankissa sekä kotona jemmassa
paitsi niillä jotka eivät pysty pitkäjännitteisesti säästämään.
Ruokaakin on se viranomaisten suosittama kolmen päivän tarve,
- Anonyymi
Ostan toimeentulolla olutta
Eläkeläisvaari, rautavaara.
Savo - Anonyymi
Halvin jauhelihapaketti ja juureksia sekä perunaa. Niistä saan ruokaa moneksi päiväksi
- Anonyymi
Kamalaa. Vasta 10 päivän päästä tulee seuraava maksuerä.
Mutta onneksi on edellisestä erästä jäänyt mojovasti rahaa ja
jonkin verran vielä sitäkin aikaisemmasta avustuksesta.
Kyllä tuo Keva sitten on antelias ja pitää meistä huolta.- Anonyymi
Pelkäätkö että vanhuus vie hengen ennen seuraavaa maksuerää etkä ehdi laittaa muutamaa tonnia jemmaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkäätkö että vanhuus vie hengen ennen seuraavaa maksuerää etkä ehdi laittaa muutamaa tonnia jemmaan?
nehän on jo nyt jemmassa, joten ylimäärän voi kuluttaa .
Säästöön vaan se pankkihenkilöiden suosittama 5-10 % netosta.
Ja sehän on helppoa kuin heinänteko.
- Anonyymi
Eipä se Keva näköjään paljon maksa.
- Anonyymi
Mutta taitava talouden hallitsija pärjää silläkin loistavasti.
- Anonyymi
Ei oikein viitsi kasvattaa varastoa, sehän sitoo jo muutenkin pääomaa. Pakastin maksaa, sähkö maksaa . Pitäisin sen kympin lompakossani
- Anonyymi
Aloittajan piti 4päivää pärjätä 10eurolla niin kyllähän toi onnistuu.
- Anonyymi
jauhoperunaa
kalapuikkoja
sipulia
voinen valkokastike
leipää uunista
kaurajuomaa monitoimikoneesta
puolukkaa , sieniä metsästä (pakastimeen kerättynä) - Anonyymi
Hölmöläisten ohjeita. Laita pitkä tai monivetoon
- Anonyymi
Ei muuta kuin jemmarahasta osa plakkariin ja kauppaan törsäämään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821399Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä681197Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2141184Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2021174Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121039Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103993Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍128891Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123788- 77755