Ennen kun katoa tästä hölisemästä. Kertokaapa, miksi miehet tekee ihan parhaat ja koskettavimmat rakkauslaulut, jos ne on kaikki niin läpeensä pahoja ihmisiä? Sanathan tulee sisimmästä, eikö?
Olenko ymmärtänyt jotain väärin?
Jasu
Tjaah yks juttu vielä
100
681
Vastaukset
- Anonyymi
Niin, miehillä on tunteet.
Ei miehet tyhmiä ole, vaikkeivät välttämättä olekaan kovin taitavia rakkaudessa. Se että tietää, vaikkei ehkä osaa ja tiedostaa ettei osaa, on mahdollisuus.
- Anonyymi
Suurin osa miehistä on ihania, tuntevia yksilöitä. Sitä ei mädät omenat pysty muuttamaan. Miehen rakkaus on kokonaisvaltaista suruineen päivineen, kun mies rakastaa, hän rakastaa ylitsevuotavasti ja suojelee rakkaitaan
Mutta se Juicen, oliko se yhdestoita yö, jota pidetään rakkauslauluna. Niin se ei oikeesti oo rakkauslaulu, vaan se kertoo ryyppyputken päättymisestä.
Näin sanottin mulle Tampereella. Mä asuin siellä sillon kun Juice kuoli. Kaikki meni sillon baariin ja brittituristit luuli että täällä mennään aina baariin, kun joku kuolee.
Oon varmaan kertonutkin tän jo tänne. Mutta kertausta, jos joku ei huomannu.- Anonyymi
Lauluissahan on se juttu, että jokainen meistä tulkitsee ne omalla tavallaan. Sanoittaja voi hyvin olla tarkoittanut jotain ihan muuta tai kirjoittanut tarkoituksella monitulkintaisesti. Ja siis kyllähän hyvin moni rakkauslaulu tehdään myös täysin laskelmoiden, vailla mitään isompaa tunnelatausta ja silti se osuu monilla luihin ja ytimiin. Nämä ovat niin paljon kuulijasta kiinni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lauluissahan on se juttu, että jokainen meistä tulkitsee ne omalla tavallaan. Sanoittaja voi hyvin olla tarkoittanut jotain ihan muuta tai kirjoittanut tarkoituksella monitulkintaisesti. Ja siis kyllähän hyvin moni rakkauslaulu tehdään myös täysin laskelmoiden, vailla mitään isompaa tunnelatausta ja silti se osuu monilla luihin ja ytimiin. Nämä ovat niin paljon kuulijasta kiinni.
Tottahan tuo on. Elämä on yhtä laskelmointia bisneksessä. Vaikkei se tietenkään vie pohjaa siltä, että ihmisillä on tarve myös sanoittaa tunteitaan. Myös miehillä. Miehiltä vaan se on jotenkin toksisesti ikään kuin kielletty kasvokkain tai julkisesti muutoin kuin lyriikassa.
Jos joku mies alkaa vuodattamaan tunteitaan, helposti katsotaan kieroon ellei mies ole kännissä. Toksista jos mikä.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottahan tuo on. Elämä on yhtä laskelmointia bisneksessä. Vaikkei se tietenkään vie pohjaa siltä, että ihmisillä on tarve myös sanoittaa tunteitaan. Myös miehillä. Miehiltä vaan se on jotenkin toksisesti ikään kuin kielletty kasvokkain tai julkisesti muutoin kuin lyriikassa.
Jos joku mies alkaa vuodattamaan tunteitaan, helposti katsotaan kieroon ellei mies ole kännissä. Toksista jos mikä.
JasuLaulu rakkaudelle liittyy aiheeseen.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuMiksi jos mies kertoo tunteistaan omalle naiselleen niin nainen katsoo kieroon ja pilkkaa ja ivaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuKannattaa muistaa, että Suomi ei ole koko maailma. On myös kulttuureja, jossa tunteiden ilmaiseminen on ok, myös miehille. On myös kulttuureja, joissa tunteiden ilmaiseminen ei ole ok, myöskään naisille. Itseasiassa ei se tunteiden ilmaiseminen ole kauhean kauaa ollut ok Suomessa myöskään naisille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että Suomi ei ole koko maailma. On myös kulttuureja, jossa tunteiden ilmaiseminen on ok, myös miehille. On myös kulttuureja, joissa tunteiden ilmaiseminen ei ole ok, myöskään naisille. Itseasiassa ei se tunteiden ilmaiseminen ole kauhean kauaa ollut ok Suomessa myöskään naisille.
Muistankin, mutta kun Suomessa asun niin tältä kamaralta katsottuna.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi jos mies kertoo tunteistaan omalle naiselleen niin nainen katsoo kieroon ja pilkkaa ja ivaa
No voi olla että miettii onko totta vai jotain pinnallista iskuyritystä tai vastaavaa. Me naiset saadaan kuulla miehiltä paljon sellaista diipadaapa että epäilyt voi herätä.
- Anonyymi
Vai kaikkein parhaimmat. No makuasioista ei kannata kiistellä. En sano, etteivätkö myös miehet tee hyviä ja koskettavia rakkauslauluja, mutta superlatiiveja en voi allekirjoittaa. Ja siis miksi eivät tekisi?
- Anonyymi
Mistä ihmeestä keksit sen, että kaikki miehet ovat läpeensä pahoja. Enemmän se on sitä, että vika on ymmärtämisessä ja kommunikoinnissa.
- Anonyymi
Ihan tahallani korostin, kun olen kyllästynyt miessukupuolen demonisointiin vähän kaikkialla.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan tahallani korostin, kun olen kyllästynyt miessukupuolen demonisointiin vähän kaikkialla.
JasuSe nyppii sinua. Minua taas nyppii ylipäänsä kärjistäminen.
Anonyymi kirjoitti:
Se nyppii sinua. Minua taas nyppii ylipäänsä kärjistäminen.
Mä oon kans käyttäny kärjistävää kommentointia. Siitä ei oikeestaan oo mitään haittaa ja kaikki sen oikeestaan tietää. Mutta ei tieyenkään sukupuoleen, ihmisryhmiin, ammattiryhmiin pidä kohdistaa. Mutta myönnän, onhan mullakin toi kauppiaat mitä manailen, ja onhan se ainakin osin aiheesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se nyppii sinua. Minua taas nyppii ylipäänsä kärjistäminen.
Toki nyppii, kun en laita sukupuolia paremmuusjärjestykseen.
Jasu
Väärinkäsitysten mahdollisuus on tietysti aina suuri 🤔 mutta ihmekös tuo kun ollaan parhaita kokkejakin 😁 ja voi olla että kärki on kapea mutta tuskin sen olemassaoloa voi täysin kieltää
- Anonyymi
Mä en ole koskaan ynmärtänyt miten edes määritellään paras kokki ja siksipä en koskaan oikein jaksa ottaa kantaa tuohon väitteeseen.
Anonyymi kirjoitti:
Mä en ole koskaan ynmärtänyt miten edes määritellään paras kokki ja siksipä en koskaan oikein jaksa ottaa kantaa tuohon väitteeseen.
Noh nämähän ovat nyt näitä kaikkien tietämiä universaaleja totuuksia että kyllä niitä vastaan on ihan turha oikeastaan lähteä mitään väittämäänkään 😁
- Anonyymi
Ex-Lukka kirjoitti:
Noh nämähän ovat nyt näitä kaikkien tietämiä universaaleja totuuksia että kyllä niitä vastaan on ihan turha oikeastaan lähteä mitään väittämäänkään 😁
Universaaleja totuuksia, joihin ei koskaan irl törmää. No niinhän nuo "totuudet" kyllä yleensä olemaankin, kaikenlaisia virvatulia, joita ei kukaan koskaan oikeasti näe ja koe.
Anonyymi kirjoitti:
Universaaleja totuuksia, joihin ei koskaan irl törmää. No niinhän nuo "totuudet" kyllä yleensä olemaankin, kaikenlaisia virvatulia, joita ei kukaan koskaan oikeasti näe ja koe.
Koskaan ei saa sanoa ei koskaan 🙂
- Anonyymi
Vanha ja kulunut aihe. Näin näitä kierrätetään.
Jaa että vanha ja kulunut, ehkä jopa homeinen. No ilmankos mullakin tuli toi Juice juttu mieleen. Oon sen ennekin kertonu, en oo kyllä varma, ehkä osin, toisen puolen. Menihän kappalekin sekaisin lukusanat siis. Saa olla töissäkin tarkkana, etten käännä lukemia.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Jaa että vanha ja kulunut, ehkä jopa homeinen. No ilmankos mullakin tuli toi Juice juttu mieleen. Oon sen ennekin kertonu, en oo kyllä varma, ehkä osin, toisen puolen. Menihän kappalekin sekaisin lukusanat siis. Saa olla töissäkin tarkkana, etten käännä lukemia.
Mikä Juicen laulu oli sellanen, että "...häntä rakastin paljon, sua rakastan joskus joskus enemmän, ole mulle vähän aikaa hän..."
Ihan karmeet sanat. Että toinen tai seuraava nainen saisi olla joku saamarin sijaisrakas.
Että mies kehtaa kirjoittaa tuollaistaa. Kenties sössinyt ekan suhteen.
Olen aina jotenkin inhonnut tätä laulua.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä Juicen laulu oli sellanen, että "...häntä rakastin paljon, sua rakastan joskus joskus enemmän, ole mulle vähän aikaa hän..."
Ihan karmeet sanat. Että toinen tai seuraava nainen saisi olla joku saamarin sijaisrakas.
VilmaHah! Melko samaa mieltä. Tosi paska kappale, enkä ole koskaan pitänyt niistä ehkä tuon kumman pohjavireen vuoksi, jota en ymmärtänyt. Juice sössi naissuhteensa. Eikä Juice ei tajunnut sanoittaessaan, että mikä se "musta aurinko" on joka nousee
⚫
Auringonpimennys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VilmaJuicen syksyn sävelhän se. Itsekään en ole koskaan ymmärtänyt sen ihanuutta, enkä vain tuon kohdan takia. Eikä ole ainoa juicen laulu, joka on minusta tuossa mielessä melko inhottava. Kyllähän se elämäntyyli ja mm. alkoholinkäyttö niistä ihan läpi tulee. Ei hän ikinä sitä niissä peitellyt, että "minulle pitää antaa paljon anteeksi". Ei siinä mitään, hän oli todella taitava sanojen käyttäjä, mutta hänen lyriikkansa eivät kosketa minua lainkaan positiivisella tavalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juicen syksyn sävelhän se. Itsekään en ole koskaan ymmärtänyt sen ihanuutta, enkä vain tuon kohdan takia. Eikä ole ainoa juicen laulu, joka on minusta tuossa mielessä melko inhottava. Kyllähän se elämäntyyli ja mm. alkoholinkäyttö niistä ihan läpi tulee. Ei hän ikinä sitä niissä peitellyt, että "minulle pitää antaa paljon anteeksi". Ei siinä mitään, hän oli todella taitava sanojen käyttäjä, mutta hänen lyriikkansa eivät kosketa minua lainkaan positiivisella tavalla.
No näinpä. Hyvin sanottu, etteivät ne kosketa postiivisella tavalla, jonka vuoksi en kykene Juicen ehdottomien ihailijoiden joukkoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No näinpä. Hyvin sanottu, etteivät ne kosketa postiivisella tavalla, jonka vuoksi en kykene Juicen ehdottomien ihailijoiden joukkoon.
Teillä kaikilla on elämästä vielä vähän opittavaa jäljellä…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri päinvastoin. On opittu elämän nurjempi puoli, joten voi tulla täystyrmäys ja suora tuomio, ilman puolustuksen puheenvuoroa
Voi ehkä ymmärtää ja olla armollinen muille, mutta ankaruus ja kuri ohjeistaa omat. Anonyymi kirjoitti:
VilmaEn oo tollasta kuullu, onneksi. En tosiaan tykkää juicen kaikista kappaleista. Muistan vaan ihan alaaste aikaa, että ainoita artisteja, joista piti sekä lapset ja aikuiset.
Mutta sanotuksista Juicea on paljon kehuttu ja varmaan johtuu siitä kun luki paljon. Hänellähän oli suuri kirjasto. Muista kun joku säätiö osti sen kokoelman ja mä olin itekin remontoimassa sille tiloja yhden palvelutalon yhteyteen.
Tämänkin oon jo kertonut, mutta kertaus on hyvästä, täällähän vaihtuu kirjoittajat, mutta mä pysyn.- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
En oo tollasta kuullu, onneksi. En tosiaan tykkää juicen kaikista kappaleista. Muistan vaan ihan alaaste aikaa, että ainoita artisteja, joista piti sekä lapset ja aikuiset.
Mutta sanotuksista Juicea on paljon kehuttu ja varmaan johtuu siitä kun luki paljon. Hänellähän oli suuri kirjasto. Muista kun joku säätiö osti sen kokoelman ja mä olin itekin remontoimassa sille tiloja yhden palvelutalon yhteyteen.
Tämänkin oon jo kertonut, mutta kertaus on hyvästä, täällähän vaihtuu kirjoittajat, mutta mä pysyn.Sulla on hyvä moodi tänään.
Mua hymyilyttää ääneen aika paljon.
Ikälisiä?
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten tuossa todettiinkin jo, niin täysin päinvastoin. Ei ole tuollaisilla haihattelubiiseillä tekoa elämässäni, kun elämää on nähnyt jo.
- Anonyymi
Ehkä siksi kun miehet rakastuu oikeasti ja koko sydämmellään eli aitoa rakkautta ja taas naisilla on raha rakkaus
- Anonyymi
9:40
No. Ei pidä kyllä yhtään paikkaansa.
Jos olet tuollaisiin naisiin törmännyt ja jäänyt heihin, omapa on ollut valintasi ja häpeäsi.
Turhaa täällä on tuollaista vikistä.
Vilma
Ei pidä yleistää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
9:40
No. Ei pidä kyllä yhtään paikkaansa.
Jos olet tuollaisiin naisiin törmännyt ja jäänyt heihin, omapa on ollut valintasi ja häpeäsi.
Turhaa täällä on tuollaista vikistä.
Vilma
Ei pidä yleistää.Totta se nyt vaan on ja en ole naisten mieleen ja enkä suosittu koska olen köyhä rahalla sais rakkautta mut onko se aitoa hectorin laulu sopii tähän eli kuunteles ei mulla ole rahaa laulu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta se nyt vaan on ja en ole naisten mieleen ja enkä suosittu koska olen köyhä rahalla sais rakkautta mut onko se aitoa hectorin laulu sopii tähän eli kuunteles ei mulla ole rahaa laulu
Jos tuohon ajatteluusi jymähdät, niin sääli.
Voi käytöksessä ja luonteessa olla myös jotain, mikä estää sujumasta.
Raha ei ole käytöstä ja luonnetta.
Raha on vaihdon väline.
Vilma
Unohda raha.
Projisoi turhautuneisuutesi jonkin uuden taidon opetteluun.
Tanssikurssi?
Kirjallisuuspiireissä on naisia, joten ryysi sinne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tuohon ajatteluusi jymähdät, niin sääli.
Voi käytöksessä ja luonteessa olla myös jotain, mikä estää sujumasta.
Raha ei ole käytöstä ja luonnetta.
Raha on vaihdon väline.
Vilma
Unohda raha.
Projisoi turhautuneisuutesi jonkin uuden taidon opetteluun.
Tanssikurssi?
Kirjallisuuspiireissä on naisia, joten ryysi sinne.Mutta se on karua mutta totta jos ei oo rahaa ei oo minkään arvoinen eli mitä rikkaampi mies niin sitä rakkaampi mies köyhästä ei kukaan välitä köyhän sydän ei oo minkään arvoinen mut mitä hector sanoi ei aitoa rakkautta voi ostaa
- Anonyymi
Sanoisin, että on yksilöitä noissa molemmissa tyyleissä rakastua. Ei sukupuoleen mitenkään sidottua. Miehetkin osaa filmata rahasta hyötyäkseen.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta se on karua mutta totta jos ei oo rahaa ei oo minkään arvoinen eli mitä rikkaampi mies niin sitä rakkaampi mies köyhästä ei kukaan välitä köyhän sydän ei oo minkään arvoinen mut mitä hector sanoi ei aitoa rakkautta voi ostaa
10:35
Miksi sä vähättelet itseäsi?
Lopeta se.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
10:35
Miksi sä vähättelet itseäsi?
Lopeta se.
VilmaNo en ole rikas ja tuskin tulen koskaan olemaankaan no ei ole rahaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No en ole rikas ja tuskin tulen koskaan olemaankaan no ei ole rahaa
Kuunteles esa pakarisen köyhä mä oon laulu ja tapio rautavaaran juokse sinä humma elihumma on vanha vanha auto ja kuinka pieninä palasina onkaan mun leipäni maailmalla ja humma on pojan ainoa aarreja mitä esa pakarisen laulussa naiset pilkkaa ja ivaa kun on köyhä ja naiset ei köyhän autoon nouse
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuunteles esa pakarisen köyhä mä oon laulu ja tapio rautavaaran juokse sinä humma elihumma on vanha vanha auto ja kuinka pieninä palasina onkaan mun leipäni maailmalla ja humma on pojan ainoa aarreja mitä esa pakarisen laulussa naiset pilkkaa ja ivaa kun on köyhä ja naiset ei köyhän autoon nouse
Ja tiedän ja naisetkin tietää ettei minussa ole muuta vikaa kuin et olen köyhä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tiedän ja naisetkin tietää ettei minussa ole muuta vikaa kuin et olen köyhä
Ja vilma kuunteles sleepy sleeperssien laulu linda kerro hinta niin kumman kanssa linda on köyhän vai rikkaan jäbän kanssa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja vilma kuunteles sleepy sleeperssien laulu linda kerro hinta niin kumman kanssa linda on köyhän vai rikkaan jäbän kanssa
Ei mun mielestä kummankaan kanssa.
Liioilla rikkauksillakin on haittansa.
Mieshän ei ole varma, onko häneen iskenyt auervaaramainen nainen.
Sellaistakin on liikkeellä.
Lottovoitto, kuten rivien välistä saattoi arvata, voi olla euron, eikä saa edes panosta takaisin.
Vilma
Edelleen lopeta vähättely.
Karmeen lapsellinen poikaporukan rallatus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuuntelin. Poikaparvi on innostunut hoilaamaan.
Vilma
Kandee kuunnella Irwinin "Elämä on kaunis..." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon Rautavaaran laulun aikaan tehtiin puunkaatoa käsisahalla ja Suomen-hevonen assistenttina tällaisessakin kelissä. Ei ollut turvavarusteita, enstex- vaatteita jne.
Ja jos metsään haluat mennä nyt, näät siellä sammaleet myllätyt, isojen koneiden jäljiltä.
Vilma - Anonyymi
No voi…oikeastiko olet tuota mieltä?? Millaisia naisia tapailet tai pikemminkin etsit? Nuoria, kauniita ja laitettuja? Tekotissiä ja teko sitä ja teko tätä. Ne kauneusleikkaukset maksaa joten ne pitää saada koku rahoittamaan.
- Anonyymi
Miehet kirjoittavat parhaat rakkauslaulut naisista, koska naiset ovat heidän mielestään vastustamattoman pehmeine muotoineen, huolenpidon tarpeineen ja kauniine olemuksineen ihastuttavia. Miehen ajatukset naisista ovat siis hyvin perusteltuja. Hyvä nainen, hyvä suhde, miehellä kaikki hyvin.
XX- Anonyymi
Tuollainen olisi kyllä pahimman luokan ällötys rakkauslauluna.
- Anonyymi
Noin voi olla myös naisen mielestä, toinen nainen. Olen huomannut kokevani noin kun ihastun naiseen, vaikken mies olekkaan. Myös suojeluviettini kasvaa silloin. Otan ikään kuin automaattisesti maskuliinisemman tunteen kautta.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin voi olla myös naisen mielestä, toinen nainen. Olen huomannut kokevani noin kun ihastun naiseen, vaikken mies olekkaan. Myös suojeluviettini kasvaa silloin. Otan ikään kuin automaattisesti maskuliinisemman tunteen kautta.
JasuSe on kai minun kaksijakoinen sukupuolisuuteni mikä sen tekee ja seksuaalisuuteni toki myös. Mun on helppoa liukua maskuliiniksi, mutta hemmetin vaikeaa feminiiksi.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on kai minun kaksijakoinen sukupuolisuuteni mikä sen tekee ja seksuaalisuuteni toki myös. Mun on helppoa liukua maskuliiniksi, mutta hemmetin vaikeaa feminiiksi.
JasuSori typot, ollu taas pari päivää migreeniä, vaikuttaa kykyyni puhua ja kirjoittaa. Tulee paljon virheitä sekä että.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on kai minun kaksijakoinen sukupuolisuuteni mikä sen tekee ja seksuaalisuuteni toki myös. Mun on helppoa liukua maskuliiniksi, mutta hemmetin vaikeaa feminiiksi.
JasuSe on kuin sisälläni asuisi mies henki, rinnakkain neutraalimman naishengen rinnalla joka aktivoituu välillä enemmän ja välillä vähemmän. Vaikea selittää. 😅
Anyway. Ymmärrän.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuSellainen kokemus on sitten mahdollista. Itse voin ihailla toisia naisia ja tykätä naisellisista ominaisuuksista, pidänhän niistä itsessänikin. En kuitenkaan kiinnostu naisista seksuaalisesti. Muistan nuoruudesta kokemuksia, kun tyttökaverini ilmeisesti jotenkin ihastui minuun. Tajusin vasta vuosia myöhemmin, miksi hän halusi tanssia kanssani aina lambadaa ja halasi paljon pidempään kuin muut. Riisuessa ja saunaan mennessä hän aina punasteli jne. En tiedä lopulta, mistä oli kyse. Ehkä jostain oman seksuaalisuuden hakemisesta. Kuka tietää. Tiemme erosivat jo nuorena.
XX - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuAinahan sitä on ollut sellaisia ”poikatyttöjä ja Peppi Pitkätossuja”, jotka ovat riehakkaampia, raisumpia ja eräällä tapaa poikamaisia tyttöjä.
En itse poissulje, etteikö samassa ihmisessä näitä kaikkia ominaisuuksia voisi olla ilman, että sukupuolisuus olisi hänelle itselleen tai muille ihmisille hänen tapauksessaan epäselvää.
XX - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainahan sitä on ollut sellaisia ”poikatyttöjä ja Peppi Pitkätossuja”, jotka ovat riehakkaampia, raisumpia ja eräällä tapaa poikamaisia tyttöjä.
En itse poissulje, etteikö samassa ihmisessä näitä kaikkia ominaisuuksia voisi olla ilman, että sukupuolisuus olisi hänelle itselleen tai muille ihmisille hänen tapauksessaan epäselvää.
XXJuu, ei persoonaa voi purkittaa genitaalien mukaan. Eikä genitaaleja persoonan. Persoona on kuitenkin mitä on kuten genitaalitkin.
Jasu
- Anonyymi
Jäin tässä miettimään, että miten rakkauslaulut liittyvät ihmisen pahuuteen tai siihen voiko hän olla paha. Väittäisin, että läpensä pahakin yksilö voi hyvin kyetä tuntemaan rakkautta ja kiintymystä ja myös ilmaisemaan sitä. Kyllähän noissa taitavissakin lyyrikoissa on paljon ihmisiä, joihin ei kenenkään olisi kannattanut koskaan rakastua takaisin. Pahatkin ihmiset ovat usein taitavia sanojen käyttäjiä ja osaavat kuvata myös tunteita. Sanat voivat liikuttaa, mutta itse en juurikaan luota pelkkiin sanoihin.
- Anonyymi
Totta. Odotinkin, koska tämä nousee esiin. 👍
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Odotinkin, koska tämä nousee esiin. 👍
JasuItsellä ainakin laulut tai sanat ylipäänsä sellaisia, että niiden liikuttavuus on minun omasta mielentilastani kiinni. Kappale, joka saattoi 5 vuotta sitten "raastaa vereslihalle" on nyt lähinnä korni ja päinvastoinkin voi toisinaan käydä.
- Anonyymi
Mikä olis erittäin hyvä miehen tekemä rakkauslaulu?
- Anonyymi
Tässä muutama
https://www.youtube.com/watch?v=LnHoqHscTKE
https://www.youtube.com/watch?v=MHPu_syJxms
https://www.youtube.com/watch?v=98-Nd8dJx5c
https://www.youtube.com/watch?v=ElhC7WOLy1I
https://www.youtube.com/watch?v=V6ao5Ns0EPc
Laitapa sinä muutama hieno naisen tekemä rakkauslaulu. :) - Anonyymi
Paven "Tulisitko kanssani järvelle....."
Jos tuohon nyt tulisi hyvällä sydämellä varustettu mies lähtisin oitis järvelle.
No siellä olisi nyt sohjojäätä eikä vois sukeltaa...
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä muutama
https://www.youtube.com/watch?v=LnHoqHscTKE
https://www.youtube.com/watch?v=MHPu_syJxms
https://www.youtube.com/watch?v=98-Nd8dJx5c
https://www.youtube.com/watch?v=ElhC7WOLy1I
https://www.youtube.com/watch?v=V6ao5Ns0EPc
Laitapa sinä muutama hieno naisen tekemä rakkauslaulu. :)King of New York ❤️
- Anonyymi
Erittäin hyvä? Riippuu mielentilastani. Yleensä tykkään sanoista mitkä kuvaa sitoutuneisuutta ja lahjomattomuutta. Ootas kun katselen jonkun.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erittäin hyvä? Riippuu mielentilastani. Yleensä tykkään sanoista mitkä kuvaa sitoutuneisuutta ja lahjomattomuutta. Ootas kun katselen jonkun.
JasuYksi monista on Phil Collinsin kyseinen biisi. Hänet on palkittu aika usein.
https://youtu.be/git6DCXSqjE?si=p1BYcsUC2GdUxDhI
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi monista on Phil Collinsin kyseinen biisi. Hänet on palkittu aika usein.
https://youtu.be/git6DCXSqjE?si=p1BYcsUC2GdUxDhI
JasuVarmaan johtuu siitä, että samaistun ja löydän itsestäni nuo mistä sanat kertoo. Se tulee kuin sisältäni.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan johtuu siitä, että samaistun ja löydän itsestäni nuo mistä sanat kertoo. Se tulee kuin sisältäni.
JasuLaitanpa yhen vielä, Bonfire.
https://youtu.be/R4id7iOkom8?si=XCNDJ1MgriY54Y6s
Jasu
Ne miehet, jotka ovat tehneet ja/tai tulkinneet hyviä rakkauslauluja ovat taitavia muusikoita ja/tai lyyrikoita ja enemmän tai vähemmän hyviä tulkitsijoita. Esim. John Denver "Annie´s song". Ei siinä muuta selitystä ole.
John Denver "Annie´s song"
https://www.youtube.com/watch?v=RNOTF-znQyw
Tämäkin kappale on miesten tekemä, mutta nainen tulkitsee:
https://www.youtube.com/watch?v=5_vzsDcGnXo
Nana Mouskouri tuo kappaleeseen naisen näkökulmaa ja kappale on taianomainen hänen äänensä ansioista.Anonyymi kirjoitti:
Tökätään tähän Europea. 😃
Jos sopii?
https://youtu.be/qX4LC1HBmag?si=hkoB9Kl3Xx-2JZx6
JasuSopiihan tuo =)
Tässä Europe "Carrie"
https://www.youtube.com/watch?v=MkgJ8rXZGXA
Samoin Nana Mouskourin ehkä yksi tunnetuimmista laulouista "Only love" on miesten tekemä niin kuin Barbra Streisandin "Woman in love" (Bee Geesin pojat eli Gibbin veljekset ovat tehneet kappaleen).
Nana Mouskouri "Only love"
https://www.youtube.com/watch?v=7xcebXfRQYc
Eli vaikka tulkitsijana olisikin nainen, yleensä miehet ovat tehneet kappaleen(ellei naislaulaja ole kirjoitanut ja/tai säveltänyt itse omia kappaleitaan).
Tässä yksi naislaulajan tekemä. Carol King "Natural woman".
https://www.youtube.com/watch?v=KQXY8zwQgmc- Anonyymi
Natural sopii hyvin suomalaiseen lauantai-iltaan, kun ollaan niin luonnollisia, että.
Jokin kauneusjuttu liittyy saunan polulla astelevaan emäntään.
Voiko joku täydentää muistiani.
Kirkkaan punainen löylyjä jälkihuokuva nainen?
Vilma
Siis Bee Geesin pojat tehneet ton Barbra Streisandin biisin, eivät Nana Mouskourin kappaletta "Only love".
- Anonyymi
Miehethän on ihania.
Mitä rakkauslauluihin tulee, miehillä on niihin aikaa enemmän kuin naisilla. Varmasti aivan valtavasti enemmän miesten sanoituksia kuin naisten. Vielä ainakin.
- Sheena- Anonyymi
Miehet on osanneet myös rohkeammin ottaa sitä aikaa ja tilaa. Naisten ottaessa vastuuta senkin edestä. Miehet nousee barrikaadeillekin rohkeammin, mitä naiset mm. epäreiluissa työtilanteissa. Naisten tunnollisuus palvella muita pitää altavastaajan asemaa yllä.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miehet on osanneet myös rohkeammin ottaa sitä aikaa ja tilaa. Naisten ottaessa vastuuta senkin edestä. Miehet nousee barrikaadeillekin rohkeammin, mitä naiset mm. epäreiluissa työtilanteissa. Naisten tunnollisuus palvella muita pitää altavastaajan asemaa yllä.
JasuHyväksykää nyt tämä tosiasia. Naiset vaan on keskimäärin lahjattomampia. Muutama poikkeus ei sitä asiaa muuta.
Naisen rakkaudessa mieheen on aina ehtoja. Tämän takia naiset ei ole montaakaan hienoa rakkauslaulua tehnyt. Ne harvat kerrat, kun mies on rakastunut naiseen, ei ole miehen rakkaudessa ollut mitään ehtoja. Mies vaan menettää silloin järkensä ja rakastaa nasta kaiken järjen vastaisesti. Rakastaa, vaikka tietää että se rakkaus tulee rikkomaan hänet. Siitä kaikki ne hienot miesten tekemät rakkauslaulut syntyy.
Ja jottei kenellekään tulisi paha mieli, laitan yhden mahdottoman upean naisen tekemän rakkauslaulun. Oikeastaan kaksi naista on tämän takana. Emily Bronte ja Kate Bush... 🙂
https://youtu.be/Fk-4lXLM34g?si=jsqi3M4lpeAS8aKp - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyväksykää nyt tämä tosiasia. Naiset vaan on keskimäärin lahjattomampia. Muutama poikkeus ei sitä asiaa muuta.
Naisen rakkaudessa mieheen on aina ehtoja. Tämän takia naiset ei ole montaakaan hienoa rakkauslaulua tehnyt. Ne harvat kerrat, kun mies on rakastunut naiseen, ei ole miehen rakkaudessa ollut mitään ehtoja. Mies vaan menettää silloin järkensä ja rakastaa nasta kaiken järjen vastaisesti. Rakastaa, vaikka tietää että se rakkaus tulee rikkomaan hänet. Siitä kaikki ne hienot miesten tekemät rakkauslaulut syntyy.
Ja jottei kenellekään tulisi paha mieli, laitan yhden mahdottoman upean naisen tekemän rakkauslaulun. Oikeastaan kaksi naista on tämän takana. Emily Bronte ja Kate Bush... 🙂
https://youtu.be/Fk-4lXLM34g?si=jsqi3M4lpeAS8aKpSiis voi Herrajumala kuin kaunista ❤️
https://youtu.be/NAj8suae3WY?si=DUq7bH9FDEMEnBCu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyväksykää nyt tämä tosiasia. Naiset vaan on keskimäärin lahjattomampia. Muutama poikkeus ei sitä asiaa muuta.
https://youtu.be/Fk-4lXLM34g?si=jsqi3M4lpeAS8aKp🙂 mjauskis 😽
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://youtu.be/Fk-4lXLM34g?si=jsqi3M4lpeAS8aKpSe syy voi olla juuri tuo, ehdottomuus. Sellainen rakkaus aidon rakkaus. Siihen olen itsekin pyrkinyt kasvamaan. Ja aika hyvin onnistunutkin luopumaan ehdollistamisesta ja hyväksymään ihmisen sellaisena mitä hän on.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🙂 mjauskis 😽
haha 😺
🐾
- Anonyymi
Miehet on oppinu että lieputtamalla naiselta saa pillua edes sen kerran mu rehellisyydellä ei välttis saa edes sitä kertaakaan saatika useampaa
- Anonyymi
Niin ja kukaan mies ei oikeasti tunne mitään mitä sanoo, vai?
Anna mun nauraa. 😂
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja kukaan mies ei oikeasti tunne mitään mitä sanoo, vai?
Anna mun nauraa. 😂
JasuTähän täytyy todeta, että tuo mihin yllä vastasit on minusta esimerkki siitä pahimmasta mahdollisesta miesvihasta ja se ei tule naisten taholta. Tuo tuollaisen toksisuuden tuputtaminen, jossa tulkutetaan miten mies välittää vain seksistä jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tähän täytyy todeta, että tuo mihin yllä vastasit on minusta esimerkki siitä pahimmasta mahdollisesta miesvihasta ja se ei tule naisten taholta. Tuo tuollaisen toksisuuden tuputtaminen, jossa tulkutetaan miten mies välittää vain seksistä jne.
Juu, jotkut miehet on omaksuneet myrkyllisen kaavan jopa itselleen toimintamalliksi, koska se on muka niin äijäkästä.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, jotkut miehet on omaksuneet myrkyllisen kaavan jopa itselleen toimintamalliksi, koska se on muka niin äijäkästä.
JasuTai sitten se on itselle luonnollinen tapa toimia, koska onhan osa tunnekylmiä k.päitä, eikä muillekaan voi sallia muuta tapaa ajatella ja kokea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai sitten se on itselle luonnollinen tapa toimia, koska onhan osa tunnekylmiä k.päitä, eikä muillekaan voi sallia muuta tapaa ajatella ja kokea.
Totta se on tuokin kyllä.
Jasu
Eiväthän miehet ole läpeensä pahoja. Jotkut toki ovat ja jotkut miehet elävät edelleen todellisuudessa, jossa kuvittelevat miehen olevan jotenkin naista ylempänä ja sen oikeuttavan naisen alistamiseen, mutta onneksi on olemassa ihan oikeita miehiäkin, jotka arvostavat naista (ja kaikkia muitakin). Nämä miehet tuntevat syvästi ja rakastavat vahvasti. Sieltä kumpuaa myös kauniita lauluja, runoja, kirjoja..
- Anonyymi
Niin, jotkut miehet ja naiset tosiaan kuvittelee noin. Että mies olisi yläpuolella, siihen ehkä liittyy pitkä historia miesten maailmana. Mutta ajat on toiset ja saa ollakin, hyvä vaan jos moinen paremmuusjärjestys loppuisi ihan kokonaan.
Ihmisiä yhtä kaikki, ei parempia ei huonompia, vain erilaisia.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Niin, jotkut miehet ja naiset tosiaan kuvittelee noin. Että mies olisi yläpuolella, siihen ehkä liittyy pitkä historia miesten maailmana. Mutta ajat on toiset ja saa ollakin, hyvä vaan jos moinen paremmuusjärjestys loppuisi ihan kokonaan.
Ihmisiä yhtä kaikki, ei parempia ei huonompia, vain erilaisia.
JasuTuo ajattelutapa on ollut ihmiskunnan historiassa niin pitkään, ettei siitä hetkessä päästä eroon. Nainen on ollut pitkään jotain, mitä mies omistaa ja hallitsee. Mieti esim sitä, että joskus on ollut laillista aviomiehen raiskata vaimonsa. Aivan kuin nainen olisi miehen omaisuutta, jolla hän voi tehdä mitä haluaa. On järkyttävää, miten tuollainen on koskaan ollut edes mahdollista. Miten koskaan ihmisen elon aikana kukaan on saanut päähänsä, että naista voi kohdella kuin roskaa vain sukupuolensa takia. Ei pysty ymmärtämään..
Luojan kiitos nykyään asiat ovat eri tavalla. Eritoten meillä täällä Suomessa asiat ovat valtaosin hyvin, mutta epäkohtiakin edelleen löytyy. Haluan uskoa siihen, että tulevat sukupolvet ovat aina edeltäjäänsä fiksumpia näissä(kin) asioissa ja meidän lapsillamme on taas astetta paremmin asiat aikuisuuteen mennessä.- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Tuo ajattelutapa on ollut ihmiskunnan historiassa niin pitkään, ettei siitä hetkessä päästä eroon. Nainen on ollut pitkään jotain, mitä mies omistaa ja hallitsee. Mieti esim sitä, että joskus on ollut laillista aviomiehen raiskata vaimonsa. Aivan kuin nainen olisi miehen omaisuutta, jolla hän voi tehdä mitä haluaa. On järkyttävää, miten tuollainen on koskaan ollut edes mahdollista. Miten koskaan ihmisen elon aikana kukaan on saanut päähänsä, että naista voi kohdella kuin roskaa vain sukupuolensa takia. Ei pysty ymmärtämään..
Luojan kiitos nykyään asiat ovat eri tavalla. Eritoten meillä täällä Suomessa asiat ovat valtaosin hyvin, mutta epäkohtiakin edelleen löytyy. Haluan uskoa siihen, että tulevat sukupolvet ovat aina edeltäjäänsä fiksumpia näissä(kin) asioissa ja meidän lapsillamme on taas astetta paremmin asiat aikuisuuteen mennessä.En haluaisi sanoa tätä, mutta hihhulismi, uskonnot yhtenä maailmaa ja sukupuolia eriarvoistamassa. Ei ehkä jonkun oma usko, mutta uskonnot ja niiden dogmit.
Kun eihän ennen niitä ole ollut niin selvää marssijärjestystä.
Jasu
- Anonyymi
Ehkä ne vaan on taitavempia kirjoittajia. Mistö sitä koskaan tietää tai sit se on vaan se tunne
- Anonyymi
Ettehän unohda häntä..... Marie Du lilla sparvöga <3
https://www.youtube.com/watch?v=jlu833Lq4gs - Anonyymi
jtatntjawr ha vcaastrayjesrjub,,
jerri jtatnta nugub vaatrya ib !nhaa - Anonyymi
Nääs. eli näeitfko jo Andromedan galakrtin nääa weli näe
- Anonyymi
nääs kasfoassioifs coif nähsxä lse nädss aueikoj kuukin v oin ka nahsa wli näwa nääa
- Anonyymi
nääs eli näefkö sinä no sen näsw ilmn ährikiikareita tai silmälaawj.
wn näääa.. - Anonyymi
ywh qlll anyq<t6z.. iin no pwlijurru joaa MILJOONI jotain kkytaymykaiäkin rtyröilrä jotta tuluylee hhauska j v iihsxytä ä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336204- 345693
- 293214
- 342534
- 442467
- 152208
- 372148
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401749En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191727- 121721