Milloin AdBlue järjestelmä tuli pakolliseksi dieselhenkilöautoihin ? Netissä kerrotaan että se on ollut pakollinen vuodesta 2015 alkaen. Minulla on vuonna 2018 rekisteröity 1.6 Hondan diesel ja siinä ei ole ( luojan kiitos ! ) AdBlue systeemiä ja auto on pelannut hienosti niin kesällä kuin talvella. Siis milloin viimeiset dieselit ilman AdBlueta tulivat vai onko niitä vieläkin uusina myynnissä ?
Milloin AdBlue tuli pakolliseksi
28
1861
Vastaukset
- Anonyymi
Ajoneuvon käyttöönottopäiväksi katsotaan päivä, jona ajoneuvo on
ensimmäisen kerran rekisteröity Suomessa tai ulkomailla, jollei rekisteriin
ole erityisestä syystä merkittävä muuta päivää ajoneuvon todelliseksi
käyttöönottopäiväksi.
Se rekistöröinti päivämäärä ei kerro auton valmistusvuotta,,,- Anonyymi
Auto on valmistettu Meksikossa 2017; moottoritilassa on Hondan tarroja kesä-heinäkuulta 2017. Renkaat viikolta 36 vuonna 2017. Ei näissä Honda H-RV dieseleissä vuosilta 2017-2018 ole missään AdBlue järjestelmää. Onneksi. Onkohan kaikissa muiden automerkkien kyseisten vuosien dieseleissä AdBlue ? Ostin oman Hondani uutena, ensirekisteröintipäivä 16.2. 2018.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auto on valmistettu Meksikossa 2017; moottoritilassa on Hondan tarroja kesä-heinäkuulta 2017. Renkaat viikolta 36 vuonna 2017. Ei näissä Honda H-RV dieseleissä vuosilta 2017-2018 ole missään AdBlue järjestelmää. Onneksi. Onkohan kaikissa muiden automerkkien kyseisten vuosien dieseleissä AdBlue ? Ostin oman Hondani uutena, ensirekisteröintipäivä 16.2. 2018.
Usko jo, ensirekisteröintipäivä (Käyttöönottoilmoitus) suomessa (EU) ei kerro auton valmistusvuotta ja sen sääntöjen mukaisuutta,,,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auto on valmistettu Meksikossa 2017; moottoritilassa on Hondan tarroja kesä-heinäkuulta 2017. Renkaat viikolta 36 vuonna 2017. Ei näissä Honda H-RV dieseleissä vuosilta 2017-2018 ole missään AdBlue järjestelmää. Onneksi. Onkohan kaikissa muiden automerkkien kyseisten vuosien dieseleissä AdBlue ? Ostin oman Hondani uutena, ensirekisteröintipäivä 16.2. 2018.
Ford Ranger, vuosimalli 2018, rekisteröintipäivämäärä 1.12.2017: Autossa on AdBlue-järjestelmä ja hiukkassuodatin sekä EGR. Euro6-mukainen diesel. Ajettu 166tkm. Toistaiseksi on toiminut moitteettomasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko jo, ensirekisteröintipäivä (Käyttöönottoilmoitus) suomessa (EU) ei kerro auton valmistusvuotta ja sen sääntöjen mukaisuutta,,,
VIN koodin mukaan auton mallivuosi on 2017. Muuten Hondan H-RV dieseleitä tehtiin vuosina 2015-2018. Ensimmäiset autot tuotiin maahan syyskuussa 2015.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko jo, ensirekisteröintipäivä (Käyttöönottoilmoitus) suomessa (EU) ei kerro auton valmistusvuotta ja sen sääntöjen mukaisuutta,,,
Usko itse . Ei hän väitäkään tuollaista . Etkö ymmärrä lukemaasi ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auto on valmistettu Meksikossa 2017; moottoritilassa on Hondan tarroja kesä-heinäkuulta 2017. Renkaat viikolta 36 vuonna 2017. Ei näissä Honda H-RV dieseleissä vuosilta 2017-2018 ole missään AdBlue järjestelmää. Onneksi. Onkohan kaikissa muiden automerkkien kyseisten vuosien dieseleissä AdBlue ? Ostin oman Hondani uutena, ensirekisteröintipäivä 16.2. 2018.
Ajatko tosiaan 8 vuotta vanhoilla renkailla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ford Ranger, vuosimalli 2018, rekisteröintipäivämäärä 1.12.2017: Autossa on AdBlue-järjestelmä ja hiukkassuodatin sekä EGR. Euro6-mukainen diesel. Ajettu 166tkm. Toistaiseksi on toiminut moitteettomasti.
Kohta halkeaa mäntä . Tyyppivika Fordin pakuissa .
- Anonyymi
Ihme juttu. Jos Hondan 1.6 i-DTEC (RU8 ) dieselin valmistus alkoi elokuussa 2015 ja siinä ei ole AdBlue tekniikkaa Suomessa ja sitä valmistettiin ja myytiin Suomessakin vuoteen 2018 saakka. Mihinkähän tuo perustuu.
- Anonyymi
Perustuu riittävän alhaisiin typenoksidi päästöihin . Esim . puristuspainetta laskemalla nuo päästöt pienenevät . Tosin myös tehot pienenevät . Ei ad ole pakollinen .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perustuu riittävän alhaisiin typenoksidi päästöihin . Esim . puristuspainetta laskemalla nuo päästöt pienenevät . Tosin myös tehot pienenevät . Ei ad ole pakollinen .
Mulla on Mitsun automaattivaihteinen (momenttimuunnin) nelivetodieselcittari 2.4 moottorilla, vm 2017. Ei siinä ole adblue-järjestelmää, vaikka onkin euro6-mukainen.
Hevosvoimia siinä on jotain 150 tai vähän yli. Vääntöä muistaakseni jotain 360n. Ne ovat kyllä riittänee mainiosti kaikkeen mitä olen tarvinnut. Taitaa joiden saksalaismerkkien vastaavan kokoluokan cittareissa noitahevosvoimia olla reippaasti enemmän, mutta lisävoimaa niitä ole kyllä kaivannut, vaikka vedän autollani useinkin raskaita klapikuormia metsäautoteillä, jossa mutkia ja mäkiä on riittävästi.
- Anonyymi
Okei, no nyt selvis. Näin se varmaan on. No eihän hrv olekaan mikään raketti mutta varma vääntävä peruskone. Mulle ihan ok.
- Anonyymi
Euro 6 -päästönormi 01.09.2015.
Tämän jälkeen rekisteröidyssä dieselautossa on on joku lisäsysteemi puhdistamassa pakokaasuja. Yleisimmin AdBlue.- Anonyymi
Mulla on Euro6 Mondeo eikä siinä ole mitään ylimääräisiä lisäsysteemejä.
- Anonyymi
2019 rekisteröity 1,6crdi kia ceedeja ilman adblue laitteita.
Renault talismanin 1,5 dieseliin urealaitteet tuli 2018 puolivälissä. - Anonyymi
Tälläinen joskus useaankin kertaan "vikaantuna" uusi lisäjärjestelmä päästää taas ulkopuolisen tahon keksimään laskujen summan, mutta se kohdistuu vain niille joilla sellainen tekniikka ja jotka käyttää sellaista toimijaa joka pääsee sanomaan laskun summan.
Laskujen summa ei perustu kuluihin vaan muihin asioihin. Siksi olen huoltanut ja korjannut kaikki omat autoni. En tietenkään osta adblue dieseleitä koskaan koska en tue tietyllä tavalla ihmiskunnalle tarpeetonta vikaantuvaa tekniikkaa.- Anonyymi
Nokipäät ajelee saastepommeilla, jotka pitää vielä lastuttaa "voimasavun" maksimoimiseksi. Ja kaikki NOx päästöjä vähentävät laitteet, kuten EGR - pitää deletoida. Samoin hiukkassuoattimet. Sen jälkeen pitää vaati veronalennuksia, koska "ajan vähän saastuttavalla nokilekalla" ... jonka päästöt vain 5-kertaiset 40 tonnin kuorma-autoon verrattuna!
- Anonyymi
Nokipäät ajelee saastepommeilla, jotka pitää vielä lastuttaa "voimasavun" maksimoimiseksi. Ja kaikki NOx päästöjä vähentävät laitteet, kuten EGR - pitää deletoida. Samoin hiukkassuoattimet. Sen jälkeen pitää vaati veronalennuksia, koska "ajan vähän saastuttavalla nokilekalla" ... jonka päästöt vain 5-kertaiset 40 tonnin kuorma-autoon verrattuna!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nokipäät ajelee saastepommeilla, jotka pitää vielä lastuttaa "voimasavun" maksimoimiseksi. Ja kaikki NOx päästöjä vähentävät laitteet, kuten EGR - pitää deletoida. Samoin hiukkassuoattimet. Sen jälkeen pitää vaati veronalennuksia, koska "ajan vähän saastuttavalla nokilekalla" ... jonka päästöt vain 5-kertaiset 40 tonnin kuorma-autoon verrattuna!
Teinien hommaa, mutta niinhän itsekin olet. Odota nyt, että saat ajokortin ja isäsi tojon, vm 1995, käyttöösi.
Sitten vasta sinun kannattaisi osallistua aikuisten keskusteluihin. Aikaisintaan… - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teinien hommaa, mutta niinhän itsekin olet. Odota nyt, että saat ajokortin ja isäsi tojon, vm 1995, käyttöösi.
Sitten vasta sinun kannattaisi osallistua aikuisten keskusteluihin. Aikaisintaan…Kyllä varsinkin jokunen vuosi sitten lastutuksia, EGR:n poistoja yms. tehtiin aika uusiinkin autoihin, joiden omistajat kyllä minun käsityksen mukaan olivat aika kaukana teinistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä varsinkin jokunen vuosi sitten lastutuksia, EGR:n poistoja yms. tehtiin aika uusiinkin autoihin, joiden omistajat kyllä minun käsityksen mukaan olivat aika kaukana teinistä.
Miespuoliset aikuistuu vasta 40 ikävuoden jälkeen joten siihen asti noiden autojen puljaaminen on kyllä aikateinimeinikiä.
Vanteet, lastutus, tummennukset, stereot, renkaat, teippaukset ym ym - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miespuoliset aikuistuu vasta 40 ikävuoden jälkeen joten siihen asti noiden autojen puljaaminen on kyllä aikateinimeinikiä.
Vanteet, lastutus, tummennukset, stereot, renkaat, teippaukset ym ymEhkä kyse sitten enemmän elämäntavasta, mutta jos nyt on kuitenkin kyse akateemisesti koulutetuista, vähintään päällikköasemassa olevista henkilöistä niin ei ne nyt oikein kliseiseen teinikategoriaan kovin hyvin uppoa.
- Anonyymi
AdBlue ei ole pakollinen. Esim. Ford ei käytä sitä. Minulla Ford Euro 6 diesel, jossa ei ole AdBlue-järjestelmää. En tiedä mistä tuo ajatus on tullut että AdBlue olisi pakollinen. Euro 6 vaatii tietyn typpioksiditason, mutta missään ei määrätä miten siihen pitää päästä. On muitakin tapoja alentaa typpioksidien määrää.
- Anonyymi
ennen sitä oli vaan monen pää täynnä...
- Anonyymi
2017 ford transit courier 1.5 tdci ei ole adblue järjestelmää, luojan kiitos.
- Anonyymi
Kumpa adblue poistettaisiin heti kaikista moottoreista.
- Anonyymi
Hyvähän tuo adblue on, kun ei vaan itse omista sellaista. Niiden autojen pakokaasut ovat paljon puhtaampia, joiden perässä ajelet ja joiden pakokaasuja hengitä sekä korjaamoilla on työtä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvähän tuo adblue on, kun ei vaan itse omista sellaista. Niiden autojen pakokaasut ovat paljon puhtaampia, joiden perässä ajelet ja joiden pakokaasuja hengitä sekä korjaamoilla on työtä.
AdBlue ei ole pakollinen eikä välttämätön EURO6 päästönormien saavuttamiseksi. Esim aasialaiset dieselit, joita mm useimmat citymaasturit ovat, eivät käytä AdBlue -tekniikkaan perustuvaa puhdistusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135203
- 675014
- 904084
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753590Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603168- 432771
- 152287
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️461868- 381750
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371608