mitä soopaa orpolta tulee ... ei ole todellista!!!
IS - HS: Yli puolet suomalaisista tuomitsee hallituksen leikkaukset
Noin kolmannes piti säästötoimia oikeina.
Yli puolet suomalaisista on sitä mieltä, että pääministeri Petteri Orpon (kok.) hallituksen tekemät säästötoimet ovat olleet väärin, kertoo Helsingin Sanomien mielipidetutkimus.
Noin kolmannes piti säästötoimia oikeina.
Tutkimuksen mukaan erityisesti kokoomuksen ja perussuomalaisten kannattajat pitivät leikkauksia oikeina. Sen sijaan oppositiopuolueet vasemmistoliitto ja Sdp suhtautuivat säästötoimiin hyvin kriittisesti: kummankin puolueen kannattajista lähes 90 prosenttia katsoi säästötoimien olevan väärin.
Pienten hallituspuolueiden eli RKP:n ja kristillisdemokraattien kannattajista noin puolet piti säästötoimia oikeina. Kuitenkin yli kolmannes kummankin puolueen kannattajista ajatteli toimien olevan väärin.
– Kuka nyt leikkauksista erityisemmin tykkäisi, pääministeri Orpo kommentoi tutkimuksen tulosta HS:n haastattelussa.
– Monesti tykätään siitä, että leikataan naapurilta. Mutta itseltä ei saisi ottaa mitään.
Hallitus on pyrkinyt tasapainottamaan julkista taloutta muun muassa leikkaamalla menoja ja kiristämällä arvonlisäverotusta.
Verianin toteuttamaan tutkimukseen haastateltiin joulukuussa yli tuhatta mannersuomalaista. Tulosten virhemarginaali on koko aineiston tasolla noin 3,1 prosenttiyksikköä suuntaansa.
NIIN että, Orpo sanoo : "– Monesti tykätään siitä, että leikataan naapurilta. Mutta itseltä ei saisi ottaa mitään."
!!! Noh kuinka paljon Orpo on itseltään ja edsukuntalaisilta leikannut????? Kyllä ne leikkukset menee AINA sille samalla ryhmälle, heikko tuloisille...että ei orpo voi sanoa tuota lausetta!!
Ei hyvää päivää taas...
29
293
Vastaukset
- Anonyymi
"– Monesti tykätään siitä, että leikataan naapurilta. Mutta itseltä ei saisi ottaa mitään."
Tämä on aivan totta.
Aloittajaltakaan ei olla leikattu mitään, tt-tuet juoksevat kuten ennenkin ja kartanossa kelpaa syödä naapurikaupungin ruokajaosta mersulla haettua tiikerilohta ja härän sisäfilettä.- Anonyymi
Todista puheesi jos puhut läpiä päähäsi niin ole hiljaa, typerys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todista puheesi jos puhut läpiä päähäsi niin ole hiljaa, typerys.
Niin puhuin. Aloittaja syö kaupungin talon saastaisessa yksiössään leipäjonosta saatua kyrsää ja litkii halvinta viiniä ja välillä olutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin puhuin. Aloittaja syö kaupungin talon saastaisessa yksiössään leipäjonosta saatua kyrsää ja litkii halvinta viiniä ja välillä olutta.
Todista taas kerran väitteesi. Taidat olla stalkkaaja.
- Anonyymi
Orpo on ihan kuutamolla, kirjaimellisesti.
Orpon on hyvä tyhmää hymyä myöten puhua naapuri kateudesta kun sai veroalet itselle hommattua.
Puolet kansalaisista tyytymättömiä Orpoon ja hallitukseen, repiköön siitä. - Anonyymi
Orpo leikkasi juuri itse naapuriltaan joten voi olla yhtä hymyä".
- Anonyymi
Voisiko olla vaan ihan hiljaa "kun ei muutakaan keksinyt".
Paattiaan ei saanut käännettyä puhumattakaan muusta järkevästä toimista.
Ei taida olla kaikki inkkarit kanootissa.- Anonyymi
Sillä Orpo on niin vähän enää kotimaassa kun häpeää sitä totuutta ettei tämä laiva käänny tehdyllä politiikalla, mutta loppuun saakka pidetään hillotolpasta kiinni.
- Anonyymi
Meillä on enemmistöhallitus ja sen äänestäjistä useimmat kannattavat leikkauksia. Eli ei valittamista.
- Anonyymi
Vasemmistoenemmistöisiltä paikkakunnilta vaan lopetettava tehtaat niin
huomaavat että ei kannata veikata väärää hevosta.- Anonyymi
Nehän on aikapäiviä sitten viety Kiinaan. Jäljelle jäi vain omakotitalot,joita kukaan ei osta. Joita joutuu kumminkin huoltamaan, että voi asua.
35 v työstä ei jäänyt käteen muuta. Pääoma lähti. Sillä ei ole isänmaata.
Sen takia äänestinkin persuja.
- Anonyymi
IS - Pääministeri Petteri Orpo (kok) on huolissaan tulevien lakkojen vaikutuksista. Orpo vetosi Ylen Radio Suomessa työmarkkinasovun puolesta.
– Olen kyllä hyvin huolestunut. Toivosin, että ilman lakkoilua – joka vahingoittaa meidän liikkeelle lähtevää talouden kasvua – saataisiin sovittua työehdoista työmarkkinajärjestöjen välillä, koska päivänpäätteeksi sopu on aina löytynyt, Orpo sanoi Pääministerin haastattelutunnilla.
– Pahimmassa tapauksessa laajamittaiset lakot tässä tilanteessa voivat vaurioittaa tämän ja edelleen lykätä talouden kasvua, kasvattaa työttömyyttä, Orpo jatkoi.
.....HEhheeee On toi orpo kyllä epeli!!!! vai että kaikki muu lisää työttömyyttä, mutta ei herran omat teke miset ei sitten yhtään?????? Paatunut valhetelija ja muiden syyttelijä, muttei vika ole koskaan siinä itsessään. Ai kauhee mikä tyyppi...
IS - Pääministeri Orpo ei ottanut työriitoja hallituksen piikkiin.
Hallitus on tehnyt lukuisia työmarkkinauudistuksia, jotka suututtivat palkansaajajärjestöt. Nyt työmarkkinajärjestöt neuvottelevat palkoista.
– Teimme hallitusohjelmassa tarkat kirjaukset työmarkkinauudistuksista, joita aiomme tehdä. Ne ovat olleet koko ajan tiedossa ja me olemme vieneet niitä aikataulussa ja määrätietoisesti eteenpäin. Se ei ole voinut tulla kenellekään yllätyksenä, Orpo totesi Ylellä.
– Tiedän, että palkansaajajärjestöt ovat olleet näistä huolestuneita, mutta nyt on kyse siitä, mikä kuuluu työmarkkinajärjestöille: työehtosopimuksista, palkkaratkaisusta neuvotteleminen. Siinä pitäisi löytää ratkaisu, joka turvaa työllisyyden, haetaan ratkaisu ostovoiman kehittymiseen ja sovitaan muista työehdoista niin, että saadaan taloutta kasvuun, ihmisille työpaikkoja ja tuloja, Orpo lisäsi.- Anonyymi
Eikös mielestäsi työttömyys ole elämän parasta aikaa?
- Anonyymi
Suomessa ei ole toista yht ihmisvihaavaa ihmistä kuin tuo määministeri. Muita syyttää vaikka itse aiheuttanu koko suom en alasajon. Siis ... mikä tyyppi..
- Anonyymi
Ja leikkausten vaihtoehto oli?
- Anonyymi
Veronalennusten peruminen.
- Anonyymi
vaihtoehtoja on satoja..
mut järjenköyhät päättäjä ei vaa löydä niitä..jos on yks-2 aivosolua
miten vittu ne mitää muita ratkasuja löytäiskää..
yhen aivosolun avotoiminta riittää just ja just omien etujen ajamiseen.
- Anonyymi
Ei ole suomi ollut koskaan näin kauheissa käsissä kun nyt. Sipilä olivielä pientä orpon rinnalla. Eikö tuota ukkoa kukaan pysty pysäyttämään????????
- Anonyymi
Peilistä näet osasyyn miksi orpo on vallassa. Olisit vaivautunut äänestämään marinia ja muut kotirotat myös.
- Anonyymi
Todella suome n vihatuin mies.Tuollasia ne ihm iset äänestää ketkä siihen ansaan lankee. Toivottavasti otatte opiksenne jotk on niin sinisilmäisiä tuon äänestyksen kanssa... voi teitä.
- Anonyymi
Kuinka v*tun hölmö sinä oikein olet? Kyllä orpoa ja kokoomusta äänestäneet tiesivät pääpiirteittäin millaista politiikkaa on tulossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka v*tun hölmö sinä oikein olet? Kyllä orpoa ja kokoomusta äänestäneet tiesivät pääpiirteittäin millaista politiikkaa on tulossa.
Minä äänestin erästä hallituspuoluetta ja koen tulleeni petetyksi. Kuvittelin, että nuo kykenisivät tekemään kunnon leikkaukset mutta pahasti jäi vajaaksi. Toivottavasti parempaa on tulossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä äänestin erästä hallituspuoluetta ja koen tulleeni petetyksi. Kuvittelin, että nuo kykenisivät tekemään kunnon leikkaukset mutta pahasti jäi vajaaksi. Toivottavasti parempaa on tulossa.
Juu minäkin toivon sydämestäni, että palkat poistetaan kaikilta, ja kela lopetetaan, oman auton käytöstä pitää tehdä niin kallista ettei siihen ole varaa kuin eduskuntalaisilla, myös omaa taloa ei saa enää omistaa vaan kaikkien on asuttava vuokralla joka tehdään niin kalliiksi, että harvalla on siihenkään varaa.
Ihminen on kekseliäs ja keskii kyllä hädässä vaikka mitä asioita elääkseen.
Myös sairaalat lopetettava ja kaikki palvelut. Onnellinen suomi pärjää kyllä ilman palveluita ja palkkoja ja hyysäämistä. Ollaanhan me niin onnellisia. Mymhy auttaa aina vaikka olisi kuinka vaikeeta sanoi elisapet rehn aikanaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu minäkin toivon sydämestäni, että palkat poistetaan kaikilta, ja kela lopetetaan, oman auton käytöstä pitää tehdä niin kallista ettei siihen ole varaa kuin eduskuntalaisilla, myös omaa taloa ei saa enää omistaa vaan kaikkien on asuttava vuokralla joka tehdään niin kalliiksi, että harvalla on siihenkään varaa.
Ihminen on kekseliäs ja keskii kyllä hädässä vaikka mitä asioita elääkseen.
Myös sairaalat lopetettava ja kaikki palvelut. Onnellinen suomi pärjää kyllä ilman palveluita ja palkkoja ja hyysäämistä. Ollaanhan me niin onnellisia. Mymhy auttaa aina vaikka olisi kuinka vaikeeta sanoi elisapet rehn aikanaan.Mitä sinä sitten valitat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todennäköisesti. Työtön joka työmarkkinatuella kuten minä ei ole vielä saksien kohteeksi joutunut mutta eiköhän/toivottavasti niin tule käymään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todennäköisesti. Työtön joka työmarkkinatuella kuten minä ei ole vielä saksien kohteeksi joutunut mutta eiköhän/toivottavasti niin tule käymään.
Minä olen työmarkkinatuen saajana kohteeksi joutunut. Heti aluksi Orpon, Purran, Essayahin & Henrikssonin hallitus jäädytti kansaneläkeindeksin, jotta työmarkkinatuki ei pääse nousemaan, vaikka hinnat nousevat. Näin ostovoima laskee tänäkin vuonna, eikä lakkoilla voi.
Sitten huhtikuussa 2024 hallitus poisti tm-tuen suojaosuuden. Ei siis kannata enää tehdä osa-aikatöitä, koska valtio vie puolet palkasta.
Sitten poistettiin asumistuki omistusasujilta, mikä minulle tarkoittaa tämän vuoden alusta n. 140 euroa/kk vähemmän sosiaaliturvaa. Eli 1.700 euroa vuodessa pelkästään tämän takia.
Pitkäaikatyötön
- Anonyymi
No naisethan jäävät palkkakuoppaan orpon tahdon mukaisesti. Palkkoja ei saa nostaa jos orpo ei anna siihen lupaa, niin eihän se anna, alentaa niitä pitää.
Lakot alkaneet JIPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII- Anonyymi
Mitenkäs sinä pärjäät, kun kartanon henkilökuntakin lakkoilee?
- Anonyymi
https://yle.fi/a/74-20138306
tämmösiin 80 miljoonan vesiliikuntakeskuksiin kyllä riittää rahaa
ku leikataan työttömiltä,sairailta, opiskeljoilta ja vanhuksilta.
orpo ja purra vois koittaa rahottaa prheensä elämän 100eurolla kuukaus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821399Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä681197Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2051192Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2141184Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121039Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103993Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍129894Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123788- 77765