Jumala asuu luterilaisessa kirkossa.

Anonyymi-ap

40

572

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Anna-Liisa Helevaara, 83 oli oman kertomansa mukaan 'kolportöörinä' (kirjaevankelistana) yli 30 vuoden ajan myymässä enimmäkseen 'Ikuisia Kertomuksia' (10 osaa) kirjasarjaa ovelta ovelle sekä muita lapsille suunnattuja kirjoja, joita adventtikirkon omistama 'Kirjatoimi Tampere' aikoinaan (ei enää toiminnassa adventtikirkon toimesta) painoi Aitolahdessa.
      Anna-Liisa vaihtoi noin 10 vuotta sitten adventtikirkon lauantaiset jumalanpalvelukset Luterilaisen kirkon (Lähetyshiippakunnan) sunnuntain jumalanpalveluksiin.

"Päätin, että olen, jos mahdollista,
      joka sunnuntai jumalanpalveluksessa,
      että saisin siellä sen, mikä minullekin
      kuuluu.
      - Lähetyshiippakunnan jumalanpalveluksessa oli paljon entuudestaan
      vieraita liturgisia eleitä, kuten Herran
      ruumiin ja veren kohottaminen,
      polvistumiset, ristinmerkit ja kumarrukset, mutta Anna-Liisaa ne eivät
      oudoksuttaneet.
      - Ne tekivät erittäin syvän vaikutuksen, koska siinä elettiin todeksi
      Jumalan pyhyyttä. Missään en ollut
      aiemmin kokenut sellaista Jumalan
      pyhyyden läsnäoloa."

• Anonyymi

Tuliko hänestä siis luopio?

• Anonyymi

Eli hän päätti liittyä Babyloniin. Voi sentään.

• Anonyymi

Hän lähti vain pois sieltä adventistien ylpeiden ja hengettömien keskuudesta, jotka eivät rakasta lähimmäisiä vaan tuomitsevat heitä milloin mihinkin.
        Edellinen kommentti sen osoittaa meille selvästi, joka kommentoija ilmeisimmin voivotteli vain omaa surkeaa tilaansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän lähti vain pois sieltä adventistien ylpeiden ja hengettömien keskuudesta, jotka eivät rakasta lähimmäisiä vaan tuomitsevat heitä milloin mihinkin.
        Edellinen kommentti sen osoittaa meille selvästi, joka kommentoija ilmeisimmin voivotteli vain omaa surkeaa tilaansa.

Babylon tulee tuhoutumaan. On tyhmyyttä liittyä sinne takaisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valheesi ei hetkauta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sinä tuomion ansaitsetkin.

• Anonyymi

Hänhän vaihtoi vain yhdestä Babylonin tytärkirkosta toiseen, joka miellyttää hänen korvasyyhyään paremmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäisi noudattaa Raamatun neuvoa ja lähteä ulos kaikista suuren Babylonin kirkoista ja lahkoista.

Ilm.18:4
        Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä o s a l l i s i k s i ja saisi tekin k ä r s i ä hänen vitsauksistansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilainen kirkkoko se Babylon on?

• Anonyymi

Jumala ei asu Babylonissa.

• Anonyymi

Tässä on hyvä esimerkki siitä, että kun pirulle antaa pikkusormen, se vie koko käden. Helevaara meni sinne ilmeisesti toiveenaan kertoa luterilaisille totuus, vaan kuinkas kävikään. Niiden valheet veivät hänet mennessään, kun kerran kuvittelee löytäneensä sieltä pyhyyden (jota siellä ei ole). Juuri tästä syystä meidän adventististien ei pidä missään tapauksessa pitää yhteyttä näihin Babylonin kirkkoihin. Se tie vie tuhoon.

• Anonyymi

Henkilökohtainen kokemukseni on se, ettei Jumala vaikuta adventtikirkossa. Monien adventistien ongelmana kokemusteni mukaan on jopa farisealaisuutta muistuttava hengellinen ylimielisyys ja lakihenkisyys. Saisiko puuseppänä elantonsa hankkinut "maallikko" Jeesus edes puheenvuoroa adventtikirkon vauraalta ja osin kovin ylpeähenkiseltä papistolta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Henkilökohtainen kokemukseni on se, ettei Jumala vaikuta adventtikirkossa. Monien adventistien ongelmana kokemusteni mukaan on jopa farisealaisuutta muistuttava hengellinen ylimielisyys ja lakihenkisyys. Saisiko puuseppänä elantonsa hankkinut "maallikko" Jeesus edes puheenvuoroa adventtikirkon vauraalta ja osin kovin ylpeähenkiseltä papistolta?

"Saisiko puuseppänä elantonsa hankkinut "maallikko" Jeesus edes puheenvuoroa adventtikirkon vauraalta ja osin kovin ylpeähenkiseltä papistolta?"

Se papisto ja pastorikunta adventtikirkossa ei välitä mistään muusta kuin rahasta.
        He ovat palkkapaimenia kaikki siinä liiketoiminnassa (adventtiliikkeessä), jossa päätarkoitus on pohtia sitä, mistä ja keneltä voisi nyhtää rahaa yhteisön nimissä, että palkka juoksee ja saa viettää yltäkylläistä elämää toisten kustannuksella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puheena olevan kirjaevankelistan vaikuttimia ja tapausta en tarkemmin tunne, mutta oma kokemukseni adventtikirkosta on negatiivinen. Laodekian hengen läsnäolon koin adventistina vahvasti, mutta Jumalan vaikutusta en koskaan kokenut adventtikirkossa. Aivan kuin Jumala ei olisi viihtynyt siellä.

Luterilaisena olen saanut väkevästi kokea Jumalan armon ja pyyteettömän rakkauden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puheena olevan kirjaevankelistan vaikuttimia ja tapausta en tarkemmin tunne, mutta oma kokemukseni adventtikirkosta on negatiivinen. Laodekian hengen läsnäolon koin adventistina vahvasti, mutta Jumalan vaikutusta en koskaan kokenut adventtikirkossa. Aivan kuin Jumala ei olisi viihtynyt siellä.

Luterilaisena olen saanut väkevästi kokea Jumalan armon ja pyyteettömän rakkauden.

Sen se teettää, kun olen kaikenlaisten sääntöjen ja lakipykälien alla. Silloin on mahdoton olla Jumalan armon alla, koska laki tuomitsee aina kadotukseen, mutta armo vapauttaa pelastukseen.
        Mitä adventtikirkon jumalanpalveluksissa olen vieraillut, niin vaikutelma on ollut masentava ja luotaan työntävä.
        Se hengettömyys ja opinkohtien ja kirjoittamattomien sääntöjen viidakko on tehnyt ihmisistä pelkkiä valkeiksi kalkittuja hautoja (ulkokultaisia) ja sokeita. Se on ainoastaan ja vain sen väärämielisen ja rahalle person pastorikunnan ja hallinnon syytä, joiden henkilöiden ajatukset ja teot ovat pahat sekä maallisen mammonan himon sokaisemat.
        He ovat valinneet jumalattomien tien.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen se teettää, kun olen kaikenlaisten sääntöjen ja lakipykälien alla. Silloin on mahdoton olla Jumalan armon alla, koska laki tuomitsee aina kadotukseen, mutta armo vapauttaa pelastukseen.
        Mitä adventtikirkon jumalanpalveluksissa olen vieraillut, niin vaikutelma on ollut masentava ja luotaan työntävä.
        Se hengettömyys ja opinkohtien ja kirjoittamattomien sääntöjen viidakko on tehnyt ihmisistä pelkkiä valkeiksi kalkittuja hautoja (ulkokultaisia) ja sokeita. Se on ainoastaan ja vain sen väärämielisen ja rahalle person pastorikunnan ja hallinnon syytä, joiden henkilöiden ajatukset ja teot ovat pahat sekä maallisen mammonan himon sokaisemat.

Pidä sinä rukoushuoneesi ovet sapattisin auki jumalanpalveluksille, Jeesuksen esimerkin mukaan.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pidä sinä rukoushuoneesi ovet sapattisin auki jumalanpalveluksille, Jeesuksen esimerkin mukaan.

1234567---

Jeesus ei koskaan käskenyt pitämään mitään päivää pyhänä.
        Päinvastoin hän vastusti muotomenoja ja lakihenkisyyttä.
        Jeesus antoi vain yhden käskyn ja se oli, että tuli rakastaa lähimmäistä niinkuin itseään sekä Jumalaa yli kaiken.
        Jeesus oli juutalainen ja hän kävi siksi tapansa (juutalaisen tavan) mukaan synagogassa, koska hänellä ei olut tarjolla muita vaihtoehtoja.
        Jos Jeesuksen tapaa pitäisi noudattaa niin synagoga olisi se ainoa oikea paikka, johon tulisi mennä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei koskaan käskenyt pitämään mitään päivää pyhänä.
        Päinvastoin hän vastusti muotomenoja ja lakihenkisyyttä.
        Jeesus antoi vain yhden käskyn ja se oli, että tuli rakastaa lähimmäistä niinkuin itseään sekä Jumalaa yli kaiken.
        Jeesus oli juutalainen ja hän kävi siksi tapansa (juutalaisen tavan) mukaan synagogassa, koska hänellä ei olut tarjolla muita vaihtoehtoja.
        Jos Jeesuksen tapaa pitäisi noudattaa niin synagoga olisi se ainoa oikea paikka, johon tulisi mennä.

Sinä vääristelet Jeesuksen opetusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valheesi ei hetkauta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567---

Jos paavin kirkossa vietettäisiin sapattia, niin muuttuisiko se sinun mielestäsi Jumalan seurakunnaksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinäpä sen sanoit, Laodekian henki voi viedä tilan oikealta hengellisyydeltä.

• Anonyymi

Kyllä A-LH on uskonkäsityksiltään ihan kunnon adventisti eikä ole sitä peitellyt lähetyshiippakunnankaan kokouksissa. Lähetyshiippakunnalle pisteet siitä, että on hoitanut jumalanpalvelukset ja diakoniankin paikallista adventtiseurakuntaa paremmin.

• Anonyymi

Luterilaisuus on varma tie taivaaseen.

• Anonyymi

Ei todellakaan ole.

• Anonyymi

Olen samaa mieltä. Luterilaisuudessa on opetuksen ydin kunnossa. Turvallinen reitti taivaaseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Luterilaisuudessa on opetuksen ydin kunnossa. Turvallinen reitti taivaaseen.

Raamatun valossa nämä kirkkopaatit näyttäisivät olevan menossa taivaan sijasta meren pohjaan.

https://ekumenia.fi/aineistot/laiva-ekumeenisen-liikkeen-tunnuksena-ja-muista-tunnuksista/
        Kristus laivan kapteenina
        Laiva on tunnettu vertauskuva seurakunnasta eli kirkosta, jossa Kristus on kapteeni. Jo vanhan ajan kirkollisiin opettajiin kuulunut Hippolytos käytti tätä vertausta todeten: Maailma on meri, jolla kirkko purjehtii kuin laiva, mutta aallot eivät voi sitä tuhota. Laivan mastona on risti, koska pelastus on Jeesuksen ristin varassa, mutta samalla ilmaistaan, että Kristus itse on mukana kirkkonsa elämässä ja ohjaa sen taivaaseen.

Ilm.18
        19 Ja he heittivät tomua päänsä päälle ja huusivat itkien ja surren ja sanoivat: "Voi, voi sitä suurta kaupunkia, jonka kalleuksista rikastuivat kaikki, joilla oli laivoja merellä, kun se yhdessä hetkessä tuhoutui!"
        20 Riemuitse hänestä, taivas, ja te pyhät ja apostolit ja profeetat; sillä Jumala on hänet tuominnut ja kostanut hänelle teidän tuomionne.
        21 Ja väkevä enkeli otti kiven, niinkuin suuren myllynkiven, ja heitti sen mereen sanoen: "Näin heitetään kiivaasti pois Babylon, se suuri kaupunki, eikä sitä enää löydetä".

https://ekumenia.fi/aineistot/mika-kirkko-on-kristillinen/
        Kristilliset kirkot ja uskontokunnat Suomessa
        Suomen evankelisluterilaisen kirkon piispainkokous on suosituksenaan tuomiokapituleille esittänyt ne uskontokunnat Suomessa, joita se pitää kristillisinä uskontokuntina ja joiden jäsenet voidaan vihkiä avioliittoon kirkollisesti Suomen ev.lut. kirkon jäsenen kanssa. Suositukset on annettu piispainkokouksen istunnoissa. Pöytäkirjanotteita: Kristillisen kirkon ja uskontokunnan määritteleminen ( 29.5.2019 § 9) ja Suositus Nikean uskontunnustuksen ekumeenisen sanamuodon käytöstä (29.5.2019)

Suosituksen mukaan kristillisiä uskontokuntia ovat:
        Suomen ortodoksinen kirkko
        Finlands Svenska Adventkyrka
        Finlands svenska baptistsamfund
        Finlands svenska metodistkyrka
        Missionskyrkan i Finland
        Katolinen kirkko Suomessa
        Kristillisten Tekojen kirkko
        Luterilainen Sanan yhdyskunta
        Ortodoksinen Pyhän Nikolauksen seurakunta
        Suomen Adventtikirkko
        Suomen Anglikaaninen kirkko
        Suomen helluntaikirkko
        Suomen baptistiyhdyskunta
        Suomen Metodistikirkko
        Suomen Tunnustuksellinen Luterilainen Kirkko
        Suomen vapaa evankelisluterilainen seurakuntaliitto
        Suomen Vapaakirkko
        Yksityinen kreikkalais-katolinen yhdyskunta Viipurissa (uusi nimi: Ortodoksinen Pokrovan seurakunta)

• Anonyymi

Kukaan ei vain tunnu tietävän mitä siellä taivaassa tehdään.
      Voiko siellä saunoa ja juoda olutta?
      En ole saanut selvää vastausta keneltäkään uskovalta.

• Sauna on sunnuntaisin 🏠🔥ja saunan päälle saunaehdollisviinit.🍷🍷🍷🍷🍷🍷😇👍

• Olemme Pyhäinjäännös. Syömme nakkoja, teemme puhtaita kakkoja. Puhtaat ajatukset puhtaat ulosteet.💩 (Dr. Kellogg SDA)

• Anonyymi

Jumala asuu luterilaisessa kirkossa. Siellä Kaikkivaltias asuu.

• Anonyymi

Ei asu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei asu.

Kunnon kognitiiviset dissonanssit siellä.

• Anonyymi

Luterilaisuus on hyvä ja turvallinen uskonto minustakin.

• Anonyymi

Valitettavasti Raamattu ei opeta mitään tuollaista.

1. Kor. 3
        6 Ettekö tiedä, että TE OLETTE JUMALAN TEMPPELI ja että Jumalan Henki asuu teissä?
        17 Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.

1. Kor. 6:19
        Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on PYHÄN HENGEN TEMPPELI, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?

2. Kor. 6:16
        Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä ME OLEMME ELÄVÄN JUMALAN TEMPPELI, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".

Ilm. 21:22
        Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä HERRA JUMALA, KAIKKIVALTIAS, ON SEN TEMPPELI, JA KARITSA.

Ef.2
        18 sillä HÄNEN KAUTTANSA (=Jeesus) on meillä MOLEMMILLA (=juutalaiset ja pakanat) pääsy YHDESSÄ HENGESSÄ Isän tykö.
        19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
        20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
        21 jossa KOKO RAKENNUS liittyy yhteen ja kasvaa PYHÄKSI TEMPPELIKSI HERRASSA;
        22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte JUMALAN ASUMUKSEKSI HENGESSÄ.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valitettavasti Raamattu ei opeta mitään tuollaista.

1. Kor. 3
        6 Ettekö tiedä, että TE OLETTE JUMALAN TEMPPELI ja että Jumalan Henki asuu teissä?
        17 Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.

1. Kor. 6:19
        Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on PYHÄN HENGEN TEMPPELI, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?

2. Kor. 6:16
        Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä ME OLEMME ELÄVÄN JUMALAN TEMPPELI, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".

Ilm. 21:22
        Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä HERRA JUMALA, KAIKKIVALTIAS, ON SEN TEMPPELI, JA KARITSA.

Ef.2
        18 sillä HÄNEN KAUTTANSA (=Jeesus) on meillä MOLEMMILLA (=juutalaiset ja pakanat) pääsy YHDESSÄ HENGESSÄ Isän tykö.
        19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
        20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
        21 jossa KOKO RAKENNUS liittyy yhteen ja kasvaa PYHÄKSI TEMPPELIKSI HERRASSA;
        22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte JUMALAN ASUMUKSEKSI HENGESSÄ.

Kristikunta on Jumalan temppelien sijasta täynnä "ainoita oikeaoppisia" ja "kaikille käskyille uskollisia" Baabelin tomppeleita.

• Anonyymi

Jeesuksen ohje olisi että herjaa muita niin kuin toivoisit itseäsi herjattavan ja fallostele siten kuten tahtoisin itsellesi fallosteltavan.

Jeesusta seuraamalla moni synti jäisi tekemättä.

• Anonyymi

Luterilaisuus on mielestäni parempi uskonto kuin adventismi. Adventismi on sitä paitsi kallis uskonto köyhälle, koska se vaatii vanhan liiton kymmenyksiä, joita ei alkuseurakunnissa enää kerätty. Luterilainen maksaa vain alle 1,5 % kirkollisveroa.

• Anonyymi

Löytäneiltä loppuu etsiminen usein löydettyä.

• Anonyymi

Kuka on löytänyt ja mitä?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      65
      1473
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      113
      931
    3. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      58
      781
    4. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      48
      764
    5. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      730
    6. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      717
    7. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      71
      691
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      26
      679
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      41
      677
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      68
      662
    Aihe