Kuinka Raamattua tulisi lukea?

Anonyymi-ap

Millä asenteella Raamattua tulisi lukea? Silläkö olettamuksella, että juuri se herätysliike tai kirkkokunta, jonka piirissä on tullut uskoon, on se kaikkein totuudellisin? Että juuri se hengellinen suuntaus ja Raamatun tulkintaperinne, jonka yhteyteen on ajautunut uskoon tultuaan, on se paras?
Eikä tämä ole melko itsekäs tapa ajatella?
Lienee hölmöä kuvitella, että olisi olemassa hengellinen suuntaus, joka EI ujuttaisi omasta perinteestään kumpuavia ohjeita ja neuvoja sen suhteen, kuinka Raamattua kannattaa lukea ja mihin siinä tulee kiinnittää huomiota.
Helluntailaisuudessa on omat ohjeensa ja korostuksensa ja muualla omansa.
Kaikista lapsellisin ja omahyväisin ja suuruudenhulluin on hokema "Raamatun ilmoituksen mukaan", joka tosin on mainio retorinen keino julistajan puskea esille omaa oppiaan ja omaa näkemystään.
Kaikki me tiedämme, että kristityt ovat vuosisatojen varrella puristaneet Raamatusta esiin kymmeniä ellei satoja erilaisia oppeja.
Sen ei tulisi olla mahdollista, jos Raamattu on itsessään jotenkin selkeästi Totuus isolla t-kirjaimella.
Kaikki ovat mielestään niin tavattoman RAAMATULLISIA ja kaikki ovat keskenään eri mieltä. Varsinainen karuselli.

Minulle avautui punainen lanka Paavalin toteamuksesta, jonka mukaan hän oli PÄÄTTÄNYT olla tuntematta mitään muuta kuin Jeesuksen Kristuksen ja hänet ristiinnaulittuna.
Koska en kykene kuvittelemaan olevani Paavalia fiksumpi ja parempi, en näe muuta vaihtoehtoa kuin noudattaa itsekin hänen ohjettaan. Jos Paavali koki, että hänen tuli tehdä tuollainen päätös, minä tuskin olen "luonnostani" niin hengellinen tai jotain, etten sellaista päätöstä tarvitse.
Tämä päätös helpottaa elämää ja selkeyttää Raamatun sanoman. Koska eri oppien edustajat kiistellevät ennen kaikkea siitä, mitkä jaeryppäät ovat joitakin muita jaeryppäitä olennaisempia ja tärkeämpiä - millä jaeryppäillä voi tarvittaessa kumota jotkin toiset jaeryppäät - päätin matkia Paavalia hänen päättäessään, että ne jakeet, joissa kuvaillaan sitä, MITÄ JEESUKSEN KRISTUKSEN RISTILLÄ TAPAHTUI, ovat KAIKKIA MUITA JAKEITA TÄRKEÄMMÄT, jopa niin paljon tärkeämmät, ettei noita muita tarvitse edes tuntea. Joten kaivoipa kuka tahansa Raamatusta esille millaisen OPIN hyvänsä perustellen sen kuinka näppärästi hyvänsä, jos tuo oppi on ristiriidassa sen kanssa, MITÄ RISTILLÄ TAPAHTUI, silloin sillä voi pyyhkiä takapuolensa.

Raamattu ei nimittäin voi nousta sen yläpuolelle, MITÄ RISTILLÄ TAPAHTUI. Raamattu voi ainoastaan julistaa ja korostaa TUOTA TAPAHTUMAA. Kaikki, minkä voisi kuvitella Raamatussa asettuvan vastustamaan tai vähättelemään RISTIN TAPAHTUMAA, on harhaa, tomua. Miksi? Siksi kun MEIDÄN EI TULE TUNTEA MITÄÄN MUUTA KUIN JEESUS KRISTUS JA HÄNET RISTIINNAULITTUNA. Jos haluamme olla Paavalin seuraajia niin kuin hän on Kristuksen seuraaja, tämä maailman ihanin ja vapauttavin päätös meidän on tehtävä.

Niin ollen ei tarvitse kallistaa korvaansa sellaisille saarnoille ja näkemyksille ja opeille, joissa raivataan maat ja mannut sopivien jaekombinaatioiden löytämiseksi, jotta voitaisiin tehdä tyhjäksi Paavalin sovituksen sana, joka kuuluu:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa EIKÄ LUKENUT HEILLE HEIDÄN RIKKOMUKSIAAN."

Jos ja kun on päättänyt olla tuntematta mitään muuta kuin Jeesuksen Kristuksen ja hänet RISTIINNAULITTUNA, silloin ei tule mieleenkään alkaa vääntää Raamatun jakeilla sovituksen sanaa kieroon, koska tietää astuneensa palavan pensaan äärelle pyhälle maaperälle.

Sovituksen sanan kieroon vääntäminen luonnistuu ainoastaan niiltä, jotka eivät Jeesuksen ristiin katsoessaan tätä ymmärrä.

Ja tässä on infernalistisen ja universalistisen kristinuskon ero.

184

682

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pelkästään Paavalin tulkintojen varaan ei kannata autuuttaan rakentaa.

Paavalin kirkastama totuus kihahtaa helposti päähän, jos sitä pelkästään nauttii.

Room. 3:7

Mutta jos MINUN VALHEELLISUUTENI vain lisää Jumalan KIRKKAUTTA, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.

Raamattu on vasta kokonansa totuus, sekä uusi että vahna testamentti pitää tutkia tarkasti ja verrata eri henkilöiden kirjoituksia keskenään.

• Anonyymi

Epäilys ja terveen uskon varma tunnusmerkki.

Ap. t. 17:11

Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa.

• Anonyymi

Jeesus Kristus ei asettanut Raamattua pakanoiden apostoliksi vaan Paavalin. Se riittää minulle.

• Anonyymi

Paavali ei koskaan nähnyt eikä kuullut oikean Jeesuksen opetuksia eikä kuullut edes ääntä.

Oli helppo kohde damaskontien valejeesuksien kohteeksi, joista Jeesus varoittaa oikeita Karitsan apostoleitaan.

Matt.24:24
        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali ei koskaan nähnyt eikä kuullut oikean Jeesuksen opetuksia eikä kuullut edes ääntä.

Oli helppo kohde damaskontien valejeesuksien kohteeksi, joista Jeesus varoittaa oikeita Karitsan apostoleitaan.

Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Kuka teistäkään on nähnyt Jeesusta niin että tiedätte mitä hän muka odottaa teiltä .
        Sama Jumalan sanomien kanssa. Kaikki ne jotka on sanottu muka jumalan sanomisiksi, on tullut sen ajan ihmisten päästä .ja niistä tehty tarinoita jotka joku sitten on kirjoittanut omien tulkintojensa mukaisesti pränttiin ja vihdoin kirja valmis.
        Hieman ihmetyttää aikuisten ihmisten touhut uskonnon kanssa.
        Sitten on niin että mitään ihmeitä ei ole koskaan edes tapahtunut nekin ovat alkujaan jonkun toiveajatuksia kunnes on pulittanut juttunsa jollekin
        ja meille sitten koulussa kerrottiin kuin joku kulki vetten päällä , siis opettaja ihan tosissaan uskoi siihenkin juttuun.
        Itse kyllä jo eka luokalla olin tietoinen ettei kukaan voi kävellä veden päällä , vaan kun ope oli minun suurin idoolini niin en halunnut sanoa miten minä koin ne jutut.
        Mutta on lapsia jotka nielivät nämäkin jutut, heistä sitten kasvoi aikuisia ja saivat omia lapsia ja kierre sen kun jatkuu aina vaan.
        Minulla oli läheinen joka oli oikeasti uskovainen siis hyvä ihminen joka ei koskaan tuominnut ketään vaan hyväksyi asiat kuten ne olivat. Hänen tapansa uskoa olisi minulle se ainoa oikea. Hänestä huokui rauhallinen turvallisuus .
        Joten raamatunkin olen lukenut kannesta kanteen lapsena kun opettaja siihen meidät ylipuhui. En muista siitä muuta kun tapahtumia jotka eivät loogisesti ajateltuna pidä paikkaansa, ja ihmeisiin en usko. No tulipa luettua

• Anonyymi

Sana vie Pyhän Hengen äärrelle.

Se on sanan tarkoitus.

Ei oppiriidat.

• Anonyymi

Pyhä Henki on itsenäinen ja täysin suvereeni Jumalan kolmas Persoona.

Pyhää Henkeä voida ohjailla, eikä käskeä, eikä maanitella tulemaan esille, ei voida käskeä tekemään sitä sun tätä, kuten hurmoslahkoissa tapahtuu.

Esim. helluntailaisilla on ns. auktoriteettioppi, jonka mukaan Pyhää Henkeä voidaan käskeä tekemään milloin mitäkin.

Raamatun mukaan ihminen ei edes tiedä, mistä Pyhä Henki tulee ja kehenkä on mennyt.
        Hengelliset asiat on salaisuuksia eli sakramentteja.

Joh. 3:8

Tuuli puhaltaa, kussa hän tahtoo, ja sinä kuulet hänen humunsa, ja et tiedä, kusta hän tulee taikka kuhunka hän menee: näin on jokainen, joka Hengestä syntynyt on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyhä Henki on itsenäinen ja täysin suvereeni Jumalan kolmas Persoona.

Pyhää Henkeä voida ohjailla, eikä käskeä, eikä maanitella tulemaan esille, ei voida käskeä tekemään sitä sun tätä, kuten hurmoslahkoissa tapahtuu.

Esim. helluntailaisilla on ns. auktoriteettioppi, jonka mukaan Pyhää Henkeä voidaan käskeä tekemään milloin mitäkin.

Raamatun mukaan ihminen ei edes tiedä, mistä Pyhä Henki tulee ja kehenkä on mennyt.
        Hengelliset asiat on salaisuuksia eli sakramentteja.

Joh. 3:8

Tuuli puhaltaa, kussa hän tahtoo, ja sinä kuulet hänen humunsa, ja et tiedä, kusta hän tulee taikka kuhunka hän menee: näin on jokainen, joka Hengestä syntynyt on.

Pyhää Henkeä ei voida ohjailla, eikä käskeä, eikä maanitella tulemaan esille, ei voida käskeä tekemään sitä sun tätä, kuten hurmoslahkoissa tapahtuu.

• Suosittelen lukemaan raamattua aamutoimituksen jälkeen sokealla peräsilmällä, pääsee oikeuksiinsa pehmitettynä. Emännällekin voi sanoa jarrutusjälkien kalsareissa olevan pyhää sanaa.

• Anonyymi

he-ma, missä se sun Jane Fonda -väikkäri viipyy? Lopeta se tätisi rahoilla siipeily ja tee se aerobicin historiaa käsittelevä väikkärisi valmiiksi, senkin luikero! :D :D :D

• Anonyymi

Pelkistä hengistä puhuminen ja niiden tavoittelu, ei ole tervettä kristinuskoa.

1. Joh. 4:1

Te rakkaimmat! älkäät jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaat henget, josko he Jumalasta ovat; sillä monta väärää prophetaa ovat tulleet maailmaan.

• Anonyymi

Mikään ei riitä enää tämän ajan ihmiselle. Pitää saada kovempaa kamaa, menoa ja meininkiä. Uskosta on tehty pelkkää show- bisnestä. Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

Matt. 11:29

Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.

• Anonyymi

Jeesuksen kanssa hänen eläissään kulkeneet oikeat apostolit olivat oikeita pakanoiden apostoleita.. Heidät Jeesus käski ja valtuutti kastamaan kaikki kansat, myös pakanakansat omakseen ja sitten kristityiksi kastetuille tuli opettaa käskyt, mitä pitää totella.

Matt.28
      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• Anonyymi

Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.

• Anonyymi

Satukirjana.

• Anonyymi

Ei Pyhästä Hengestä pitäisi riidellä.

Se pitäisi omata.

Parhaimmillaan UT kertoo siitä millaisia ovat Pyhän Hengen täyttämät ihmiset.

Sekä myös millaisia älyttömiä kun Henkeä ei ole.

• Anonyymi

Hurmoslahkoissa hillutaan ja metelöidään ihan muiden henkien ja tämän maailman alkeisvoimiemen vallassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hurmoslahkoissa hillutaan ja metelöidään ihan muiden henkien ja tämän maailman alkeisvoimiemen vallassa.

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sitten kaatuillaan lattialle ja siellä sätkytellään henkien kanssa vähän aikaa naamat punaisina, ja joku innostuu siinä kielilläkin puhumaan , ihan tosissaan .
        Mitä se sellainen mylviminen on.
        Joten jos ihminen on etsijä niin miksei hänelle löydy sellaista uskoa joka olisi hänelle parhain . Kun joka puolella vaan niitä kummallisuuksia . Jotkut eivät ota verta leikkauspöydällä uskon vuoksi ennemmin annetaan kuolla se kun voitaisiin pelastaa. Mielestäni sadistista meininkiä . Jotkut kulkevat ovelta ovelle ja vahtaavat lehdistä kuolin ilmoituksia ja sitten ; vaan soittelemaan lesken ovikelloa kovalla kiireellä että saisi uusia jäseniä uskoonsa laskelmallista touhua kun tietävät että leskellä on suruaika ja voi olla helposti käännytettävissä surussaan . Siis onko se muka jotain aitoa uskoa.
        Ei ole

• Anonyymi

Nimenmaan ei pitäisi riidellä eikä herjata, vaan omata se Pyhä Henki.

Muutoin ei ole yhtään sen parempi kuin muutkaan vaan pata kattilaa soimaa.

• Anonyymi

Harhaoppisia ja väärämielisiä lahkolaisia pitää varoittaa ankarasti ja sitten pitää etäisyyttä . Niihin telttoihin ei pidä mennä kaatuilemaan ja mitään henkikokemuksia metsästämään.
        Kyse ei ole mistään herjaamisesta, vaan sanan mukaisesta kuuliaisuudesta totella sanaa.

"Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
        sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harhaoppisia ja väärämielisiä lahkolaisia pitää varoittaa ankarasti ja sitten pitää etäisyyttä . Niihin telttoihin ei pidä mennä kaatuilemaan ja mitään henkikokemuksia metsästämään.
        Kyse ei ole mistään herjaamisesta, vaan sanan mukaisesta kuuliaisuudesta totella sanaa.

"Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
        sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut."

Epämääräiset rukouspalvelut rahastaa ihmisiä ja lahkolaiset kiertelee vanhustetaloilla salkussaan valmiiksi kirjoitetut testamenttilomakkeet.

Matt. 6:7

"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

Mark. 12:40 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

• Anonyymi

Kaikilla Jenkkilahkoilla on omat pyhät kirjat ja "raamatut", mitä ne lukee ja opettaa.

Kirkkoraamattu voi olla pöydällä vain eksytystarkoituksessa, että uusi tulokas luulisi, että kyse on kristillisestä seurakunnasta.

• Anonyymi

Perusperiaate on se, että jos ihminen herjaa, niin hänen uskoaan, aatettaan tai mitä tahansa hän edustaa, ei kannata omaksua.

Ei vaikka olisi oikeassa ja totuutta julistavansa, mutta jos tekee se herjaamalla kaikki menettää merkityksensä.

Hieman samoin kuin murhaajan kanssa. Vaikka hän nyt olisi sinun kaveri, ei kannata kaveerata, koska kun tulee erimielisyys, hän päättää tappaa sinut.

Tai samoin varkaan kanssa. Vaikka hän ei juuri nyt sinulta varasta, mutta kun tulee tilaisuus tai ei pidä sinusta enää, hän varastaa.

Niin on herjaaja, hän voi koska tahansa kääntyä herjaamaan sinua kun et ole hänen kanssaan samaa mieltä.

Siksi herjaajan mielipiteellä eikä uskolla ei ole mitään merkitystä.

• Anonyymi

Raamatun tarkoitus on opettaa tuntemaan Jeesus, silloin Raamattu ja Taivas aukeaa pyhä Henki opettaa ja Jumalan hyvyys alkaa vetää puoleensa, pois synnistä.
      Jeesus vapautti meidät synnistä ja laista: Mitä tarkoittaa se aukaisee tien Jeesuksen luokse.

• Anonyymi

Varsinaisesti me emme tunne Jeesusta Raamatun sanasta, vaan sen Hengen mikä Jeesuksella Kristuksella oli. Sitä UT:ssa yritetään kuvastaa miten ihminen voi saada sen saman Hengen. Miten saada sen armon lahjana. Uudessa liitossa armo, on nimenomaan sitä että saamme armosta Pyhän Hengen. Emme kun olemme niin hurskaita, noudatamme niin hyvin lakia tai muulla tempulla. Saamme sen uskon kautta armosta. Mutta armo ei tule jos emme usko Pyhään Henkeen ja siihen mitä siitä on kirjoitettu. Ei se millään loitsulla tule ihmiseen.

Ja kun Jumala on Henki, niin tietenkin uskonelämä on elämää siinä Hengessä. Mitä muuta se edes voisi olla. Kinastelua ja jupinee jostain sanan tulkinnasta. Tai kieltäytymistä jostain minkä Jumala on luonut ihmiselle. Usko on ja vain sitä miten koemme Pyhän Hengen ja miten se kasvattaa meitä pyhyyteen.

• Anonyymi

Jos ei ymmärrä on parempi olla lukematta, jos ymmärtää on syytä olla siitä hiljaa. Lukutaidon tarkoitus ei ole vieraantua todellisuudesta ja lopettaa sen tutkiminen. Sanat eivät ole totuus vaan vain kuvaavat sitä. Siksi tuntemisen kyky on hyvä säilyttää.

• Anonyymi

Olennaisinta on ymmärtää se että Jumala on henki. Usko on silloin hengellisyyttä. Sitä mitä ihmisen sisimmässä tapahtuu Jumalan vaikutuksesta. Se pitäisi ymmärtää lukea Raamatusta eikä vääntää ja kääntää siitä jotain historiallista teosta joka näyttäytyy eri aikoina eri tavalla. Jumalan Henki on kuitenkin sama eilen sekä tänään.

• Anonyymi

Kristinusko ei ole pelkkää henkiin uskomista, kuten esim. Hinduismi.

Oikea usko on uskomista, että Jeesus oli ihminen, Ihmisen poika, ei pelkkä henkiolento.

1. Joh. 4:2

Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.

2. Joh. 7

Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.

Ap. t. 1:11

Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

Jeesus varoitti oikeita opetuslapsia hänen nimissään ilmestyvistä pelkistä henkijeesuksista ja uskonlahkoista, uusista väkevistä itse itsensä profeetoiksi, apostoleiksi, evankelistoiksi, pastoreiksi,ihmeparantajiksi, jalanvenyttäjiksi, sielunhoitajaksi nimittävistä eksyttäjistä.

• Anonyymi

Raamatun paikka on ulkohuussi.

• Anonyymi

Jeesus ei särkenyt Liitonarkussa olevia laintauluja.

Jeesus ei kumonnut kymmenen käskyn lakia, kuten murhamiehet ja eksyttäjät opettavat, koska he joutuvat kerran tilille tekemisistään.

Matt. 5:18

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Pelkistä hengistä puhuminen ei ole tervettä kristinuskoa.

Huomio pitäisikin kohdistaa Jeesuksen opetuksiin ja ihmisen vaellukseen.

Ilm. 20:12

Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.

Ilm. 20:13

Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.

Ilm. 22:12

Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.

• Anonyymi

Lahkolaiset väittävät Jumalaaa ja Jeesusta valehtelijaksi.

Lahkolaiset kieltävät koko perisynnin ja Jumalan lakien merkityksen ihmiselle.

Lahkolaiset pitävät yhteyttä henkivaltoihin ja pahoihin eksyttäväisiin henkiin.

1. Kun. 18:29

Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!

Hes. 13:17

Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.

• Anonyymi

Jumala on tosiaan henki ja siksi asiota tutkitaan hengellisesti eikä lihallisesti herjaten.

Herjaaminen ei ole edes uskoa.

• Anonyymi

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Pelkästään Paavalin oppien varaan ei kannata autuuttaan rakentaa. Paavali edusti vain yhtä kristinuskon alaryhmää, ns. Paavalismia. Paavali sai kannattajia Korintosta, mutta ei esim. Jerusalemin seurakunnasta, jossa Jeesuksen opetukset oli tunnettuja.

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen".

Paavali sai uuden henkioppaan Saatanan enkelistä, mitä ei otettu pois rukouksista huolimatta.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

Demoni ei saanut nousulupaa...vaan oli Paavalin mukana lähetysmatkoilla aina Roomassa tehtyy teloitukseen asti.

King James
        For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.

• Anonyymi

Älä mene hurmoslahkolaisten lahkotelttoihin mitään henkien kosketuksia etsimään ja kaadettavaksi maahan tai veteen henkivaltojen voimasta.

Mark. 9:22

"Henki on monet kerrat kaatanut hänet, jopa tuleen ja veteen, jotta saisi hänet tapetuksi.

Sääli meitä ja auta, jos sinä jotakin voit!"

• Anonyymi

Älä mene lahkoihin kaadettavaksi lattilalle tiedottomaan tilaan. Se on otollinen tilanne sen Ilmestyskirjan pedon käydä se merkkinsä ihmiseen painamassa kun taju on kankaalla ja järki narikassa.

• Anonyymi

Varoitus irtohengistä

Varo irtohenkien kosketuksia, kaatamisia, taivasmatkoja, trippejä, pelastusvarmuuksia ja muita outoja lahkojen tarjoamia kokemuksia, mitä siellä vieraat henget tekevät, kun yrittävät saada ihmistä luopumaan kasteen armosta.

1.Joh.5
      5 Kuka siis on, joka voittaa maailman, mutta se joka uskoo, että Jesus on Jumalan Poika?
      6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
      7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
      8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
      9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.

• Anonyymi

Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

Jumala pelastaa ihmisen kristillisessä yhdessä kasteessa pesemällä synnit pois. Sitä prosessia kutsutaan uudestisyntymiseksi vedestä ja Hengestä, kun Jumala kasteessa ennallistaa ihmisen yhteyteensä, liiton jäseneksi,
        siihen tilaan, mikä oli ennen perisyntiä.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

• Anonyymi

Mormonin Kirja, Moroni, luku-8

Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi.

• Anonyymi

Kaikkien Jenkkilahkkojen yhteinen käännyttämisen kohderyhmä ovat kristityt. Joiden uskoa ja kastetta pitää ensin vähätellä ja mitätöidä ja sitten tarjotaan parempaa ja väkevämpää menoa tilalle.

• Anonyymi

"Sinä kyllä luet, mutta mahdatko ymmärtää?"

• Anonyymi

Kyllä herjatakin voi, jos siinä olisi edes siteeksi järkeä.

• Anonyymi

Jos se totuus ei olisi pelkkää tyhmyyttä.

• Anonyymi

Jumala pilkkaa niitä, jotka sanovat, että lait ja käskyt on kumottu, niin vaan eletään pelkkien henkien pillin mukaan kuin ellun kanat.

Ps.2:4 " Hän, joka hallitsee taivaassa, nauraa, Herra pilkkaa heitä."

• Anonyymi

Jumalan Henki ja Antikristuksen henki

Gud och att älska bröderna.

1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. [Matt. 24:11; 1. Kor. 14:29; Ilm. 16:13]

1 Mina älskade, tron icke var och en ande, utan pröven andarna, huruvida de äro av Gud; ty många falska profeter hava gått ut i världen.

1 Beloved, believe not every spirit, but try the spirits whether they are of God: because many false prophets are gone out into the world.

• Anonyymi

Matt. 7:15

"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. [7:15-20: Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2]
        Matt. 24:5

Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

Matt. 24:11

Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

Matt. 24:24

Mark. 13:6

Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

1. Joh. 2:26

Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.

• Anonyymi

Raamattua täytyy lukea samalla tavalla, kuin Piru lukisi sitä.

• Anonyymi

Saatana on taivaan entinen ylienkeli, korkein luotu olento, joka osaa Raamatun ulkoa. Puhui Jeesuksen kanssa sivistyneesti aivan kirjoituksien mukaan. Ylistyskuoron johtaja taivaassa, joka nytkin virittelee niitä ylistyskuoroja lahkoissa, tosin itsensä ylistämiseksi.

Nyt on vaan niin, että niitä kirjoituksien mukaan puhujia ei pidä uskoa eikä lähteä heidän mukaansa niiden lupausten ja ihmeiden perään, mitä ne sinulle lupaavat näyttää ja antaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saatana on taivaan entinen ylienkeli, korkein luotu olento, joka osaa Raamatun ulkoa. Puhui Jeesuksen kanssa sivistyneesti aivan kirjoituksien mukaan. Ylistyskuoron johtaja taivaassa, joka nytkin virittelee niitä ylistyskuoroja lahkoissa, tosin itsensä ylistämiseksi.

Nyt on vaan niin, että niitä kirjoituksien mukaan puhujia ei pidä uskoa eikä lähteä heidän mukaansa niiden lupausten ja ihmeiden perään, mitä ne sinulle lupaavat näyttää ja antaa.

Jeesus ei enää paljoa puhu ihmisille, vaan tuo valkia saatana, joka esiintyy Jeesuksena.

Joh. 14:30

En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

2. Tess. 2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

• Anonyymi

Ylösnousseella Jeesuksella oli fyysinen ruumis ja naulanjäljet ja arvet olivat näkyvissä.

Tuomas oli viisas kun halusi ne nähdä. Paavali ei nähnyt mitään Jeesusta.

Matt. 24:5

Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

• Anonyymi

Kertomuksia. Paljon kertomuksia.
      Kannattaa lukea kertomuksina.
      Kertomukset kehittyy ajassa, muuttuu, kehittyy. sopeutetaan...
      Mutta ei kertomuksia kannata lukea täysin sanasta sanaan... Koska ei se tarkkuus nosta kuin epäselvyyttä ja väärin ymmärryksiä.
      Yksityiskohdat unhoittaen, onhan siellä hyviä elämän ohjeita ja käytäntöjä.

Sitten ihmetyttää se kaukaa historiasta kumpuava raakuus, julmuus, uhraaminen, kidutus ja yleinen raaka väkivalta.
      Se ei kuulu hyvään uskontoon, vaan on selvää pakana maailmaa. Menneisyyden raakoja verisiä kaikuja.

• Anonyymi

Raamatun Jumalan sanoma, tuo esiin myös ihmisen raadollisuuden. Kukaan nykyinenkään ihminen ei voi kerskata hyvyydellään. Usein tekopyhät ateistit moittivat viisasta hyvää Jumalaamme sadistiksi, kun lukevat profeettojen ennustuksia, mitä juutalaisille tapahtuu, jos he hylkäävät Jumalansa suojelun ja siunauksen. Heidän vauvansa isketään kallioon jne...Samoin viha psalmit riemastutavat ateusti harhauttajia. Jumala on kirjauttanut näitä raakuuksia, jotta ihmiset huomaisivat, että he itse syyllistyvät samoihin raakuuksiin, vähintään ajatuksin. Ette ole yhtään parempia, kuin viha psalmien kirjoittajatkaan. Niin tekin tekisitte vihollistenne vauvoille. Kuitenkin Taivaan Isämme, armahtaa katuvia lapsiaan kerta toisensa jälkeen. Mutta pahalle Hän on paha, kiitos siitä. Hän jättää pahan omilleen , kärsimään samoin, kuin hän tuottaa pahaa maailmaan.

• Anonyymi

Fundamentalismi perustuu pelkoon ja tiedon puutteeseen.

Yksi sen surkuhupaisista ilmenemismuodosta on se, että fundamentalistit antavat AINA löysää itselleen niissä Raamatun kohdissa, jotka kirjaimellisesti luettuina veisivät hänet itsensäkin turmioon.

Puhumattakaan siitä, että jos esität fundamentalistille poikkeavan näkemyksen jostain Raamatun kohdasta paljastamalla, mitä alkukielisessä Raamatussa kyseisessä kohdassa sanotaan, fundamentalisti lakkaakin yhtäkkiä olemasta fundamentalisti.

• Anonyymi

Kun tuntee Jeesuksen samoan tarkoituksen tunte sen substanssin ja se tuottaa lisää Jeesuksen tuntemusta ja valaisee tietä taivaaseen, eikä ole eksytettävissä ja luo suojaavan muurin syntiä vastaan

Seuraus: Jeesuksen tunteminen syvällisesti ei ole vain älyllinen ymmärrys, vaan se on elävä suhde, joka vaikuttaa koko elämään. Kun sydän avautuu Jeesukselle ja hänen totuudelleen, se tuo mukanaan sisäisen transformaation, joka suojaa ihmistä ja ohjaa häntä kohti pyhyyttä.

1. Jeesuksen tunteminen antaa merkityksen ja tarkoituksen elämälle

Kun oppii tuntemaan Jeesuksen, se avaa elämän todellisen tarkoituksen. Jeesus itse sanoo: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." (Joh. 14:6)
      Hänen tuntemisensa on avain yhteyteen Jumalan kanssa ja elämän täydelliseen merkitykseen. Se tuo sydämeen rauhan, jota maailma ei voi antaa (Joh. 14:27).

2. Jeesuksen tuntemisen substanssi tuo hengellistä kasvua
      Jeesuksen tuntemus ei ole pelkkä yksittäinen kokemus, vaan jatkuva syveneminen hänen rakkauteensa ja totuuteensa. Pyhä Henki valaisee hänen sanojaan ja opettaa:
      "Hengen hedelmä taas on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys, itsensähillitseminen." (Gal. 5:22–23)

Kun ihminen tuntee Jeesuksen, nämä piirteet kasvavat hänessä. Tämä on "substanssia", joka tulee Pyhän Hengen läsnäolosta.

3. Jeesus valaisee tietä taivaaseen
      Jeesuksen tunteminen on kuin lampun sytyttäminen pimeässä:
      "Sinun sanasi on minun jalkojeni lamppu ja valkeus minun tielläni." (Ps. 119:105)
      Hänen opettamansa totuus on kuin kompassi, joka johdattaa oikealle tielle ja estää eksymisen. Kun elää Jeesuksen opetusten mukaan, hän ohjaa askel askeleelta kohti taivaallista päämäärää.

4. Jeesus suojelee synnin vaikutuksilta
      Jeesuksen läheisyys ja hänen totuutensa vahvistavat uskovan sydäntä niin, että synnin houkutukset menettävät voimansa. Hän itse rukoili omiensa puolesta:
      "Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus." (Joh. 17:17)
      Kun sydän täyttyy Jeesuksen läsnäololla ja rakkaudella, siinä ei ole tilaa synnille. Hänen tuntemuksensa luo "hengellisen suojamuurin", joka auttaa vastustamaan kiusauksia ja elämään pyhää elämää.

5. Jeesuksessa ei ole eksytettävissä
      Kun ihminen oppii tuntemaan Jeesuksen syvällisesti, hän on kytköksissä Jumalan totuuteen. Jeesus itse lupaa:
      "Minun lampaani kuulevat minun ääneni, ja minä tunnen heidät, ja he seuraavat minua." (Joh. 10:27)
      Tämä suhde tekee uskovasta hereillä olevan ja valppaana pysyvän, niin että hän ei eksy vääriin opetuksiin tai petollisiin polkuihin.

Jeesuksen tuntemisen voima
      Jeesuksen tunteminen ei ole vain teoriassa ymmärrettävää, vaan käytännön elämässä koettavaa. Hänen rakkautensa muuttaa, hänen sanansa valaisee, ja hänen Pyhä Henkensä suojelee ja johdattaa. Tämä jatkuva suhde luo uskovalle hengellisen turvan ja varmuuden, jotka johtavat ikuisuuden valoon taivaassa.

Jeesuksessa kaikki on hyvin – hän on alku ja loppu, kaiken merkitys ja täyttymys.

Muistakaa kytkeä huomionne kontekstinne kompassinne Jeesukseen joka on Isän istuu oikealla puolella, - sieltä tule ohjaus ja ilo ja Pyhyys.

• Anonyymi

Jeesus puhuu tuossa maan päällä hänen kanssaan kulkeneistä Karitsan apostoleista.

"Minun lampaani kuulevat minun ääneni, ja minä tunnen heidät, ja he seuraavat minua." (Joh. 10:27)

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.

• Anonyymi

Jatkuva Jeesuksen nimen ja veren hokeminen pitäisikin saada hälytyskellot soimaan.

Matt.7
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'

• Anonyymi

Varma merkki väärien eksyttäväisten henkien valtaan joutumisesta on Jumalan lakien ja käskyjen ja perisynnin kieltäminen, mitä lahkot tekevät. Ne eivät ole tervettä kristinuskoa, vaikka siellä henki-ilmiöitä tapahtuisikin.

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

• Anonyymi

Pahat eksyttäväiset henget kehuvat Jeesuksen tuntemisella ja Paavalin oppien tietämisellä.

Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

• Anonyymi

Jos olisit oikea Jeesuksen seuraaja, niin menisit kerran viikossa Juutalaisten Synagoogaan.

Luuk. 4:16

Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä Synagoogaan ja nousi lukemaan.

• Anonyymi

Myös ristille pitäisi mennä sapattirikkomuksista jos seuraa Jeesusta fyysisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myös ristille pitäisi mennä sapattirikkomuksista jos seuraa Jeesusta fyysisesti.

seimi on tyhjä, hauta on tyhjä, ristit on maatunnu, hauta on tyhjä, ei sinne kannata enää mennä mitään tuijottelemaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

seimi on tyhjä, hauta on tyhjä, ristit on maatunnu, hauta on tyhjä, ei sinne kannata enää mennä mitään tuijottelemaan

Juuri siksi ei ole sapattihöyreitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei tehnyt syntiä, eikä sen takia tullut ristiinnaulituksi.

Jeesus oli uhrikaritsa ihmiskunnan syntien veriuhri.

Mitään eläinuhreja ei enää tarvita.

Jos maan päältä olisi löytynyt yksikin täysin synnitön ihminen, Jeesuksen ei olisi tarvinnut tulla tänne ollenkaan. Perisynnin vuoksi kaikki ovat synnistä osallisia heti sikiämisestä alkaen Aadamin sukuun.

• Anonyymi

hmm.Ehkäpä ihmiskunnan uskonnollisen sekä historiallisen matkaoppaan tavoin.

• Anonyymi

Saatana on kielitaitoinen, musikaalinen, matkaopas. Näytti Jeesuksellekin kaikki maailman metropolit hetkessä. Osaa kaikkia enkelien kieliä ja hurmoskieliä eli glossolaliaa.

Ennen Baabelin tornin kaatamista ihmiset puhuivat saatanan enekelin kieltä, joka palveli pahuutta.Siksi torni kaadettiin ja jokaiselle kansalle annettiin oma äidinkieli mitä pitää puhua.

Helluntain kielillä puhumisen armolahja ei tarkoittanut mitään järjetöntä molotusta, vaan oikeilla vierailla kielillä puhumista yhden päivän aikana. Sen jälkee sen ihmeen tehneitä Tulisia Kieliä opetuslapsien päällä ei enää nähty missään.

Ap. t. 2:8

Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saatana on kielitaitoinen, musikaalinen, matkaopas. Näytti Jeesuksellekin kaikki maailman metropolit hetkessä. Osaa kaikkia enkelien kieliä ja hurmoskieliä eli glossolaliaa.

Ennen Baabelin tornin kaatamista ihmiset puhuivat saatanan enekelin kieltä, joka palveli pahuutta.Siksi torni kaadettiin ja jokaiselle kansalle annettiin oma äidinkieli mitä pitää puhua.

Helluntain kielillä puhumisen armolahja ei tarkoittanut mitään järjetöntä molotusta, vaan oikeilla vierailla kielillä puhumista yhden päivän aikana. Sen jälkee sen ihmeen tehneitä Tulisia Kieliä opetuslapsien päällä ei enää nähty missään.

Ap. t. 2:8

Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?

Helluntaina kastettiin 3000:sta kristityksi kastetusta syntisestä suurin osa oli vierasmaalaisia, jotka lähtivät kiiruusti omiin kotimaihinsa kastamaan perheensä kristityiksi "jotka etäällä ovat". He olivat niitä oikeita pakanoiden apostoleita, jotka veivät evankeliumin ja kristillisen kasteen ulkomaille.

Apt.2
        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntaina kastettiin 3000:sta kristityksi kastetusta syntisestä suurin osa oli vierasmaalaisia, jotka lähtivät kiiruusti omiin kotimaihinsa kastamaan perheensä kristityiksi "jotka etäällä ovat". He olivat niitä oikeita pakanoiden apostoleita, jotka veivät evankeliumin ja kristillisen kasteen ulkomaille.

Apt.2
        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

Kristinusko levisi nopeasti laajalle alueelle aina Roomaan asti.

Apt.2
        7 He kysyivät ihmeissään: "Eivätkö nuo, jotka puhuvat, ole kaikki galilealaisia?
        8 Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä?
        9 Meitä on täällä partilaisia, meedialaisia ja elamilaisia, meitä on Mesopotamiasta, Juudeasta ja Kappadokiasta, Pontoksesta ja Aasian maakunnasta,
        10 Frygiasta, Pamfyliasta, Egyptistä ja Libyasta Kyrenen seudulta, meitä on tullut Roomasta,
        11 toiset meistä ovat syntyperäisiä juutalaisia, toiset uskoomme kääntyneitä, meitä on kreetalaisia ja arabialaisia -- ja me kaikki kuulemme heidän julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."

• Anonyymi

Hepreankieltä luetaan oikealta vasemmalle.

• Anonyymi

Sitä pitä'isi lukea huussissa niin vai aina pyyhkäistä luetulla sivulla.

• Anonyymi

Koita rauhoittua, lopeta typerät herjasi!

Gal. 6:7

Älkää pettäkö itseänne! Jumala ei salli itseään pilkattavan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

• Anonyymi

Jos yleensä haluaa. uskoa sen mitä Raamattu kirjoittaa eikä ajattele että sen on kirjoittanut maailman suurin valehtelija, niin kannattaa uskoa niihin lupauksiin mitä Raamatussa on annettu niille, jotka uskovat. Tietenkin, mitä järkeä olisi olla olevinaan uskova, jos ei usko sitä miten Jumala antaa ihmisille hengellisiä lahjoja, ravitsee ihmisen sielun ja poistaa maailman pahan olon.

Tietenkin kannattaa uskoa siihen että Jumala on elävä Henki ja hengessä vaikuttaa ihmiseen jos hän uskoo. Niistä lupauksista kannattaa lukea ja uskoa niihin, jotta näkee tuleeko sana siinä lihaksi, vai onko kaikki vain kirjoitettu sen tähden että ihmiset saavat herjata toisiaan.

• Anonyymi

Ei pelkkä uskominen takaa mitään asioiden toteutumista ellei tee niinkuin, mitä Raamatussa käsketään tekemään.

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Matt. 7:24

"Jokainen, joka kuulee nämä sanani JA TEKEE NIIDEN MUKAAN, on kuin järkevä mies, joka rakensi talonsa kalliolle."

• Anonyymi

<<Matt.7
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.<<

Hän ottaa vastaan Jeesuksen ristintyön sovituksen, se on Jumalan teko.

Joh: 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

• Anonyymi

Kyllä siinä tarkoitetaan ihmisen omia tekoja.

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen IHMINEN tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
        Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.
        Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi.

• Anonyymi

Jeesus itse valitsi omat Karitsan apostolinsa. Siitä on kysymys.

Joh. 15:16

Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.

Paavali ei kuulu tuohon joukkoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä siinä tarkoitetaan ihmisen omia tekoja.

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen IHMINEN tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
        Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.
        Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi.

Ilman uskoa ei tule tekoja, jossa usko vaikuttaa. Tästä on kysymys. Uskon vaikutus tulee näkyä!

• Anonyymi

UT nimenomaan antaa lupauksia siitä mitä tapahtuu jos uskoo. Jos ei usko niihin lupauksiin aivan oikeasti, niin tietenkin ne jäävät toteutumatta ja ne uskon teot. Uskon tekoina UT kuvaa juuri niitä tekoja mitä Jumala meissä saa aikaan. Ei niitä millä yritämme olle fariseuksia ja tuomita muita. Ei niillä teoilla ole mitään merkitystä Jumalan edessä. Ihmisten edessä niillä voi ylvästellä ja hurskastella, mutta Jumalalle kelpaavat vain ne uskon kautta tulevat teot, jotka Jumala on saanut meissä aikaan.

• Anonyymi

Kyllä siinä puhutaan ihmisen omista teoista, joista jokainen vastaa itse, ei mitkään vanhat aatamit ja lihat, kuten Paavali yritti selittää jopa omaa murhaansa ja valehteluaan. En minä, mutta ne lihat ja aatamit, jotka sen synin tekivät, tyyliin...

Ilm. 22:12

"Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan."

• Anonyymi

Jumalan tahto toteutuu joka tapauksessa, uskot siihen tai et, ei sitä ihminen voi määrätä, mitä Jumala tekee.

Jes. 14:27

Kun Herra Sebaot on tehnyt päätöksen, kuka sen kumoaa? Kun hän on kohottanut kätensä, kuka estää sen iskun? [Job 9:12; Jes. 43:13; Dan. 4:32]

Luuk. 12:5

Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.

• Anonyymi

Riivaajatkin uskoo ja tunnustaa Jeesuksen Jumalan Korkeimman Pojaksi. Mutta ei se pelkkä usko niitä pelasta.

• Anonyymi

Ps. 62:13

Sinun, Herra, on uskollisuus. Sinä maksat ihmiselle hänen tekojensa mukaan.

1. Piet. 1:17

Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika.

• Anonyymi

Kukaan ei vain tiedä miten ihmisen pitäisi hurskastella omien tekojen kanssa että ne olisi hyviä. Ei voida kuin vain ladella raamatun jakeita omista teoista, että niillä pelastutaan, mutta kellään ei ole harmainta aavistustakaan mitä ne ovat. Eikä UT juurikaan asiaa valaise.

Mutta armosta me olemme pelastetut, ette omien tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

Pelastus tulee uskon, kautta siinä että uskoo Jumalan antavan Pyhän Hengen ja tekevän ihmisestä Jumalalle kelpaavan. Juuri sitä saatana ei halua uskoa eikä että ihminen uskoo sen, vaan haluaa että ihminen rimpuilee omassa omissa teoissa ja toistelee samoja Raamatunjakeita. Sen saatana kyllä osaa, mutta ei halua ottaa vastaan Jumalan Pyhää Henkeä.

• Anonyymi

Juuri saatanan uskonnollisuutta on se, että uskotaan muutama jae Raamatusta ja hoetaan, että kirjoitettu on, kuten kiusasi Jeesusta sanalla.

Sitä saatana ei halua uskoa että ihminen voi saada voiman Jumalalta. Se ei voi sitä uskoa ja yrittää sitä uskoa lannistaa sekä herjata. Saatana pyrkii uskonnollisuudella erottamaan ihmiset elävästä Jumalasta. Tekeytyy valkeuden enkeliksi, joka heittelee jakeen sieltä täältä että kirjoitettu on ja lietsoo sillä vain itseasiassa epäuskoa kun väittää vastoin sitä miten elävä Jumala voi sanan mukaan vaikuttaa ihmiseen.

• Anonyymi

Kristityn vaellus on tärkeätä.

Huomio enemmän kristityn vaellukseen kun hurmoshenkien voimasta hillumiseen jossain uskonlahkossa, kaatuilua selälleen, järjetöntä öyhötystä, ihmisten rahastusta uskoon vedoten, jne.

1. Piet. 1:17

Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika.

Jeesus ilmestyy ja tulee elämään mukaan kun elämme Jumalan käksyjen mukaista elämää. Jumalan käskyjen noudattaminen on Jumalan rakastamista, josta ihmistä palkitaan.

Joh. 14:21

Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

• Anonyymi

1. Kun. 3:14

"Ja jos vaellat minun teitäni säädösteni ja määräysteni mukaisesti, niin kuin isäsi Daavid vaelsi, minä annan sinulle pitkän iän."

• Anonyymi

Harhaoppi luodaan juuri siten että otetaan Raamatusta yksi jae ja luodaan siitä erikoiset päätelmät sekä edellytetään että muutkin muodostavat siitä saman käsityksen eikä ollenkaan ajatella mitä sanoma kokonaisuudessaan on.

Hyvä mallisimerkki on miten yhden jakeen perusteella ja johtpäätöksillä tehdään Paavista valehtelija ja toisen perusteella murhaaja.

Eli mitätöidään koko Raamattu.

UT on kokonaiskertomus siitä miten ihminen voi Jeesuksen kautta päästä Jumalan Hengen yhteyteen.

Ei sitä pidä pyrkiä muutamalla jakeella kumoamaan.

• Anonyymi

Jos koet olevasi hengellisempi kuin Paavali niin, että juuri SINÄ saat kiemurrella ja laistaa päätöstä olla tuntematta mitään muuta kuin Jeesuksen Kristuksen ja hänet ristiinnaulittuna, se on sinun suurudenhulluuttasi ja sinun häpeäsi, ei kenenkään muun.

• Anonyymi

Ei pelkällä uskomisella saada mitään auktoriteettia Jumalasta, eikä vastuuvapautta omista teoista.

• Anonyymi

Jaak.2 on vihatuimpia kohtia Raamatussa. Jeesuksen veli opettaa eri tavalla kuin Paavali.

" Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut."

" Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta."

• Anonyymi

Paavali oli yksi Stefanoksen murhamies. Siitä ei ole epäilystäkään. Piilotteli murhan jälkeen ulkomailla kymmnenkunta vuotta väärällä nimellä, ettei olisi saatu kiinni.

• Anonyymi

Saulus Tarsolainen oli kiihkein ja todennäköisesti koko murhakoplan johtaja, joka hyväksyi teot ja valvoi operaatiota.

Ap. t. 22:20

Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'

Gal. 1:17 enkä lähtenyt ylös Jerusalemiin niiden luo, jotka ennen minua olivat apostoleja, vaan menin pois Arabiaan ja palasin taas takaisin Damaskoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saulus Tarsolainen oli kiihkein ja todennäköisesti koko murhakoplan johtaja, joka hyväksyi teot ja valvoi operaatiota.

Ap. t. 22:20

Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'

Gal. 1:17 enkä lähtenyt ylös Jerusalemiin niiden luo, jotka ennen minua olivat apostoleja, vaan menin pois Arabiaan ja palasin taas takaisin Damaskoon.

Paavali kehui ja pelotteli ihmisiä fyysisillä voimillaan ja nyrkkeilijän lahjoillaan.

Fil. 3:4

vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

Tunsi myös erilaiset miekat. Tiesi mikä on paras tappoase. Lyhyt kaksiteräinen pistomiekka, gladius. Vertaa sitä Jumalan sanaan.

• Anonyymi

Täydellistä oppia siitä miten harhaoppiset lukee Raamattua.

Edes piru ei pärjää siinä leikissä.

• Anonyymi

Israel oli siihen aikaan miehitysvallan alla.

Eikös Saulus Tarsolaisella ollut Rooman hirmuvallan kansalaisuus ja lupa tappaa tarvittaessa, jos joku on uhka Rooman vallalle?

Jeesuksesta huhuttiin tulevan uusi itsenäisen Juudan/Israelin valtion kuningas.

• Anonyymi

Matt. 2:2

He kysyivät: "Missä se juutalaisten kuningas on, joka nyt on syntynyt? Me näimme hänen tähtensä nousevan taivaalle ja tulimme osoittamaan hänelle kunnioitustamme."

Matt. 27:11

Jeesus vietiin nyt maaherran eteen. Tämä kysyi: "Oletko sinä juutalaisten kuningas?" "Sinä sen sanoit", Jeesus vastasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt. 2:2

He kysyivät: "Missä se juutalaisten kuningas on, joka nyt on syntynyt? Me näimme hänen tähtensä nousevan taivaalle ja tulimme osoittamaan hänelle kunnioitustamme."

Matt. 27:11

Jeesus vietiin nyt maaherran eteen. Tämä kysyi: "Oletko sinä juutalaisten kuningas?" "Sinä sen sanoit", Jeesus vastasi.

Mark. 15:26

Kaikkien nähtäväksi oli kirjoitettu hänen tuomionsa syy: "Juutalaisten kuningas".

• Anonyymi

Factat ovat tosia, ei mitään tulkintoja, joita Raamattu on täynnä.

Paavalin isän tiedetään rikastuneen ja saaneen Rooman kansalaisuuden tekemistään palveluista Rooman hirmuhallinnolle. Samoin sen kansalaisuuden sai poika Saulus, joka kävi muiden rikkaiden nuorukaisten tapaan opiskelemassa Juutalaista uskontoa kuuluisan Gamalielin yksityisoppilaana.

• Anonyymi

Paavali tekeytyi Korintossa jopa nasiiriksi, vaikka eihän silloin pitänyt enää mitään nasiireja olla.

Ap. t. 18:18

Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.]

• Anonyymi

Tietenkin on hyvä jos on niin viisas että tietää faktat paremmin kuin Raamattu ja voi siten muodostaa asioista aivan omat käsityksensä. Hyvä niin että että usko perustuu omaan viisauteen. Tai eihän se silloin ole uskoa, vaan tietämystä.

Jeesus ei saanut tuomiota yhtään mistään virallisesti. Hänet vietiin sapattirikkomusten vuoksi roomalaisten eteen. Ja kun juutalaiset veivät, niin eivät kai olisi vieneet sinne Jeesusta siksi, että on heidän oma kuninkaansa. Että tässä meidän kuningas, ristiinnaulitkaa hänet. He veivät Jeesuksen roomalaisten eteen siksi että eivät pitäneet Jeesuksen sapattirikkomuksista, mutta sitä ei vain voinut sanoa roomalaisille. Heidät olisi ajettu pois sellaisen valittamisesta.

Kun Jeesus piti tuomita, Pilatus pesi kätensä julkisesti etten näe tässä miehessä mitään syytä, enkä ota Hänen vertaan päälleni. Tulkoot se meidän päälle huusivat juutalaiset ja ovat saaneet sitä mitä ovat tilanneet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietenkin on hyvä jos on niin viisas että tietää faktat paremmin kuin Raamattu ja voi siten muodostaa asioista aivan omat käsityksensä. Hyvä niin että että usko perustuu omaan viisauteen. Tai eihän se silloin ole uskoa, vaan tietämystä.

Jeesus ei saanut tuomiota yhtään mistään virallisesti. Hänet vietiin sapattirikkomusten vuoksi roomalaisten eteen. Ja kun juutalaiset veivät, niin eivät kai olisi vieneet sinne Jeesusta siksi, että on heidän oma kuninkaansa. Että tässä meidän kuningas, ristiinnaulitkaa hänet. He veivät Jeesuksen roomalaisten eteen siksi että eivät pitäneet Jeesuksen sapattirikkomuksista, mutta sitä ei vain voinut sanoa roomalaisille. Heidät olisi ajettu pois sellaisen valittamisesta.

Kun Jeesus piti tuomita, Pilatus pesi kätensä julkisesti etten näe tässä miehessä mitään syytä, enkä ota Hänen vertaan päälleni. Tulkoot se meidän päälle huusivat juutalaiset ja ovat saaneet sitä mitä ovat tilanneet.

Joh. 1:49

Natanael sanoi: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas!"

Jeesus oli Juutalaisen uskonnon Rabbi, jota mitkään sapatinsäännöt eivät koskeneet. Siitä ei ole kysymys. Ne on niitä valheen kaapuja sellaiset väitteet.

Hepr. 7:17

Hänestä kirjoitukset todistavat: -- Sinä olet pappi ikuisesti, sinun pappeutesi on Melkisedekin pappeutta.

Jeesus ei rikkonut mitään lakia tai muutakaan säädöstä. Jeesus oli täysin synnitön.

• Anonyymi

Johannes Kastaja oli viimeinen nasiiri.

Ei mikään Paavali, joka vain tekeytyi erilaisiin valerooleihin, eksytystarkoituksessa.

• Anonyymi

Paavali tekeytyi ensin Juutalaisten nasiiriksi ja sitten Jeesuksen apostoliksi.

Ilmestyskirjassa Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen, joita oli vain 12 kpl.
        He olivat luotettavia Jeesuksen todistajia.

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali tekeytyi ensin Juutalaisten nasiiriksi ja sitten Jeesuksen apostoliksi.

Ilmestyskirjassa Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen, joita oli vain 12 kpl.
        He olivat luotettavia Jeesuksen todistajia.

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

Jeesus ilmoitti hänen kanssaan eläneille oikeille 12 Karitsan apostoleille kaiken mahollisen, mitä elämäään ja pelastukseen kuulluu. Sen jälkeiset uudet ilmoitukset eivät ole Jeesuksesta peräisin.

Joh. 15:15

En sano teitä enää palvelijoiksi, sillä palvelija ei tunne isäntänsä aikeita. Minä sanon teitä ystävikseni, olenhan saattanut teidän tietoonne kaiken, minkä olen Isältäni kuullut.

• Anonyymi

Raamatusta kyllä löytää vaikka millaisia harhaoppisia näkemyksiä kun oikein pinnistää.

• Anonyymi

Esim. sana testamentti on täysin väärä. Ei Jumala ole kuollut eikä mitään testamentteja tehnyt, ei vanhoja eikä uusia.

Alkuperäinen sana tarkoittaa liittoa, mikä on aina voimassa oleva Jumalan yksipuolinen lupaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esim. sana testamentti on täysin väärä. Ei Jumala ole kuollut eikä mitään testamentteja tehnyt, ei vanhoja eikä uusia.

Alkuperäinen sana tarkoittaa liittoa, mikä on aina voimassa oleva Jumalan yksipuolinen lupaus.

Jumalan lupaukset ovat ikuisesti voimassa ja niitä on voimassa yhtä aikaa erilaisia ja eri ikäisiä, eivät ne kumoa toisiaan, vaan täydentävät toisiaan.

Matt. 5:17

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan lupaukset ovat ikuisesti voimassa ja niitä on voimassa yhtä aikaa erilaisia ja eri ikäisiä, eivät ne kumoa toisiaan, vaan täydentävät toisiaan.

Matt. 5:17

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

Paavalilla oli tunnollaan selvittämätön murha, ja siksi hän pyrki innokkaasti kumoamaan Jumalan säädökset, mikä murhamiehiä odottaa.

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalilla oli tunnollaan selvittämätön murha, ja siksi hän pyrki innokkaasti kumoamaan Jumalan säädökset, mikä murhamiehiä odottaa.

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

Raamatussa pahan teon anteeksisaaminen on psykologinen vapautus teosta, mutta se on eri asia kuin tekoa aina seuraava rangaistus, mikä tulee ajastaan, vaikka teon saisi anteeksi.

1. Joh. 3:15

Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa pahan teon anteeksisaaminen on psykologinen vapautus teosta, mutta se on eri asia kuin tekoa aina seuraava rangaistus, mikä tulee ajastaan, vaikka teon saisi anteeksi.

1. Joh. 3:15

Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.

4. Moos. 14:18

'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

3. Moos. 26:39

Ja ne teistä, jotka jäävät jäljelle, riutuvat teidän vihollistenne maassa syntivelkansa tähden; ja myös isiensä syntivelan tähden he riutuvat niinkuin nekin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Länsimainen kulttuuri ei tunne koko Juutalaisten veriliiton merkitystä.

Esim. Daavid ja Joonatan tekivät veriliiton keskenään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Länsimainen kulttuuri ei tunne koko Juutalaisten veriliiton merkitystä.

Esim. Daavid ja Joonatan tekivät veriliiton keskenään.

Ympärileikkauksen liitto ja kasteen liitto ovat veriliittoja.

Ilman verenvuodatusta ei ole sovitusta.

Room.6:3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

• Anonyymi

Uskosta ei vain saa oikeaa käsitystä jos heittää jakeen sieltä ja täältä sekä esittää siihen perustelut mitä jae ei edes tue.

Sellainen on yleensä uniikkia harhaoppia, vaikka voi siten olla olikeassakin, mutta ei usko perustu mihinkään yhteen jakeeseen, vaan siihen että saamme kirjoitusten kautta sen Hengen mikä Jeesuksella Kristuksella oli ja vaellamme kirkaudessa eikä ainaisessa sama vänkäämisessä.

• Anonyymi

Pelkästä ihmisen omasta irtonaisesta uskosta öyhöttäminen ei ole oikeata kristinuskoa.

• Anonyymi

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
      18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.

24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

• Anonyymi

20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
        21 Eikö meidän isämme Abraham osoittautunut vanhurskaaksi tekojensa perusteella, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
        24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
        25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.

• Anonyymi

Eihän se pelkkä usko pelastanut Aadamia ja Eevaa paratiisissa. Siellähän ne elivät yhdessä ja juttelivatkin Jumalan kanssa.

• Anonyymi

JOKAISELLE KOMMENTOIJALLE ERIKSEEN:

Jos koet olevasi hengellisempi kuin Paavali niin, että juuri SINÄ saat kiemurrella irti päätöksestä olla tuntematta mitään muuta kuin Jeesuksen Kristuksen ja hänet ristiinnaulittuna, se on sinun suuruudenhulluuttasi ja sinun häpeäsi, ei kenenkään muun.

T. avauksen tekijä

• Anonyymi

Seimi on tyhjä, hauta on tyhjä, ristit on maatunnu, verta ei näy missään.

Turha sinne Israeliin on enää mennä niitä paikkoja tuijottelemaan.

Jeesus on taivaassa, jonne ihmisellä ei ole mitään asiaa.

• Anonyymi

Kyllä on järjettömiä hihhuleiden höpinät.

• Anonyymi

Ja amispetteri huutelee puskista huteraa itsetuntoa pönkittäkseen....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja amispetteri huutelee puskista huteraa itsetuntoa pönkittäkseen....

Toisaalta on oikeassa. Ei järjettömyys ole uskoa. Ei Jumala olisi rakkaus jos se mitä hullumpaa keksii, niin se olisi sitä oikeampaa uskoa.

• Anonyymi

Jeesuksen seuraamiset taivaaseen on pelkkiä illuusioita.

Joh.3: 13 "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

• Anonyymi

Oikeat Karitsan apostolit odottaa Jeesuksen paluuta maan päälle.

Ap. t. 1:11

Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."

• Anonyymi

Jos on yhdenkin kerran lukenut UT:n läpi, niin ymmärtää että ei pelastus tule omien tekojen kautta. Ei ettei kukaan kerskaisi, kuten sana sanoo.

Kun Aabraham on uskon esikuva, niin hän on nimenomaan uskon esikuva. Ei tekojen esikuva. Hän sai Jumalalta määräyksen uhrata oma poikansa, rakas poikansa ja hän ei vastustellut Jumalan käskyä, vaan valmistautui siihen uskoen, että näin tulee tehdä. Hänen ei tarvinnut sitä tehdä, vaan pelkästään uskoa kun Jumala antoi siihen käskyn ja Jumala perui määräyksen kun näki, että Aabraham uskoi mitä Jumala oli sanonut. Tehdä hänen ei tarvinnut mitään ja se usko luettiin hänelle vanhurskaudeksi.

Siten ihminen pelastuu uskon mukaan. Mutta se usko tulee olla todellista. Hänen tulee uskoa Jumalaan ja siihen mitä Jumalan sana sanoo, eikä vääristellä sitä. Ihmisellä ei ole uskoa jos hän ei usko että usko pelastaa ja yrittää jotenkin omin keinoin rimpuilla pelastukseen. Ei hänellä ole silloin sitä uskoa mitä pelastukseen vaaditaan.

Pelastus vaatii uskon siihen, että Jumala Pyhän Hengen kautta pelastaa ihmisen. Uskoa siihen, että niin tulee Jumalan lapseksi Hengessä ja totuudessa. Jos siihen ei usko, mitkään temput ja selitykset eivät auta.

• Anonyymi

Luehan tarkemmin, mikä ihmisen pelastaa, pesee synnit ja synnyttää vedestä ja Hengestä.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi

Juuri siksi se saatanan usko ei pelasta, koska hän ei usko siihen Pyhän Hengen voimaan eikä rukoile sitä itselleen. Tai jos uskoisi ja saisi Pyhän Hengen, ei saatanaa enää olisi saatana

Niin käy myös ihmiselle pelastuksessa Hengen kautta. Hän muuttuu saatanan palvelijasta Hengen palvelijaksi.

• Anonyymi

Henkimaailmassa on niitä henkiä, jotka osaavat matkia Pyhää Henkeä ja kutsuvat itseään Pyhäksi Hengeksi.

• Anonyymi

Ihminen saadaan käännyttämällä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa. Lahkolaisten harhaoppiset uskot ovat pirullisia eksytyksiä, joista ihmisen on vaikea päästä eroon.

Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.

Pelkästään Suomessa on yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä ry:tä eli uskonlahkoa ja uskonkulttia perinteisten kristillisten vanhojen kirkkokuntien lisäksi.

Suuri osa uskonlahkoista edustaa Saatanan jälkikäteen kylvämää lustetta, mikä ihmisiä houkuttaa kovasti liittymään mukaan siihen uskoon, koska se elinvoimaista ja paremman näköistä kuin perinteinen hitaasta kasvanut kristillinen nisuvilja.

• Anonyymi

Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.

Perinteinen kristillisyys ja sakramentit eivät enää riitä nykyajan ihmisille. Pitää saada kovempaa kamaa ja vauhdikkaampaa menoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.

Perinteinen kristillisyys ja sakramentit eivät enää riitä nykyajan ihmisille. Pitää saada kovempaa kamaa ja vauhdikkaampaa menoa.

Niitä Jeesuksen ja Paavalin seuraajia riittää joka lähtöön.

Ap. t. 19:15mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

• Anonyymi

On todella ihmisten aliarvioimista jos sanotaan että ihmiset saadaan tulemaan mihin tahansa uskoon. Eihän kaikki ole harhaoppisia vaikka sitä miten julistetaan. Ei kaikki huuda aamenta ja hallelujaa kun harhaoppisia näkemyksiä Paavalista esitetään. Eikä kaikilla valu kuola suusta kun kerrotaan miten Israelin pitää tehdä sotarikoksia ja saada toteuttaa kansanmurhaa.

Juuri Pyhä Henki tekee sen ettei tuollaisiin harhaoppeihin ihmiset lähde mukaan. Juuri Pyhä Henki suojelee tuollaisilta harhaopeilta kun tunnistaa sen ettei niissä ole Jeesuksen Kristuksen Henki, vaan aivan jotain muuta.

Pyhä Henki suojelee ihmistä aivan kaikelta ja on sen pilkkaamista että sitä voidaan niin jäljiltä että ihmisen saa saman voiman, rauhan, tiedon, viisauden ja rakkauden joltain jäljitelmältä. Jäljitelmältä saa vain harhaopin ja sen tunnistaa heti.

• Anonyymi

Ja mitä harhaoppi antaa ihmiselle?

Ei mitään muuta kuin läjän idioottimaisia mielipiteitä ja jankkaamista, mutta ei mitään millä olisi mitään merkitystä ihmiselle käytännön elämässä. Ei mitään mikä sulostuttaisi elämää, mikä toisi iloa, rauhaa ja rakkautta elämään.

Pyhä Henki taasen tuo ymmärryksen, se käy yhteen kaiken Raamatussa kirjoitetun kanssa, ei tarvitse väittää ketään valehtelijaksi, ei murhaajaksi, vaan näkee sen miten Pyhä Henki on muuttanut Raamatun ihmisiä, miten he ovat toimineet ja mitä miltä olleet asioista. Ne eivät ole lakeja ja käskyjä, vaan esimerkkejä siitä miten henki koetellaan onko se Jumalasta, toimiiko ihminen siten kuten pyhät Raamatussa, vai onko kyseessä harhaoppinen riivajien henki omituisine väittämineen.

• Anonyymi

Pyhä Henki ei peittele valehtelemista eikä murhaa, joihin Paavali on ryhtynyt.

Mitä he salassa tekevät, se katoilta julistakaa.

Sillä katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka.

Paavali oli ensimmäinen Jesuiitta.

Tarkoitus pyhittää keinot.

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.

Korintossa ollessaan Paavali kirjoitti tunnustuskirjettä valehtelustaan kaukaiseen Roomaan. Kuriiri vei kirjeen perille.

Paavali salasi kirjeen Korinttolaisilta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyhä Henki ei peittele valehtelemista eikä murhaa, joihin Paavali on ryhtynyt.

Mitä he salassa tekevät, se katoilta julistakaa.

Sillä katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka.

Paavali oli ensimmäinen Jesuiitta.

Tarkoitus pyhittää keinot.

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.

Korintossa ollessaan Paavali kirjoitti tunnustuskirjettä valehtelustaan kaukaiseen Roomaan. Kuriiri vei kirjeen perille.

Paavali salasi kirjeen Korinttolaisilta.

Puhuuko Paavali tässä itsestään?

13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhuuko Paavali tässä itsestään?

13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

Paavali puhui usein itsestään kun käytti kolmatta persoonaa, passiivia ja viittaamalla erilaisiin sivupersooniin.

-tunnen muuan miehen
        -en minä mutta se liha ja synti, mikä minussa asuu
        -vanha Aatami siitä vastaa, en minä

• Anonyymi

Molempien Saulien kohtalo oli ihan samanlainen. Jumala ei katso henkilöön.

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, Saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

• Anonyymi

Harhaoppi ei tosiaan anna ihmiselle mitään muuta kuin selityksiä joissa ei ole päätä eikä häntää.

• Anonyymi

Siksi suosittelen liittymistä Väinämöisen lahkoon.

• Anonyymi

Juuri se on paholaisen tarkoitus. Tehdä uskosta vailla järkeää olevaa, vaikka se oikeasti on iloa, rauhaa ja viisautta Hengessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri se on paholaisen tarkoitus. Tehdä uskosta vailla järkeää olevaa, vaikka se oikeasti on iloa, rauhaa ja viisautta Hengessä.

Tiede
        Tutkimus: Ateisteilla on korkeampi älykkyysosamäärä kuin uskovaisilla
        Laaja, useita tutkimuksia kattava selvitys näyttäisi tukevan väitettä, jonka mukaan ateistit olisivat älykkäämpiä kuin uskonnolliset ihmiset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös se Tampereen ampujakin ollut helluntailainen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös se Tampereen ampujakin ollut helluntailainen?

Ei tappaminen kuulu uskoon, kuten ei Israelin sotarikokset tai sen yritys tehdä kansanmurha.

Ne kuten herjaaminen ovat aina paholaisen tekoja teki ne kuka tahansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tappaminen kuulu uskoon, kuten ei Israelin sotarikokset tai sen yritys tehdä kansanmurha.

Jumala pilkkaa hurmoshenkisiä lahkolaisia, jotka väittävät, että lait on kumottu ja nyt vaan henkien kanssa peuhataan.

"Hän, joka hallitsee taivaassa, nauraa, Herra pilkkaa heitä."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Trollit ylistää Hamasia!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Trollit ylistää Hamasia!

Eihän sellaista idioottia ole olemassakaan, joka tappamista puolustaa. Vielä suuressa mittaluokassa.

Jumalan kanssa ei ainakaan ole mitään tekemistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän sellaista idioottia ole olemassakaan, joka tappamista puolustaa. Vielä suuressa mittaluokassa.

Jumalan kanssa ei ainakaan ole mitään tekemistä.

Raamatun mukaan Jumalalla on seisemän erilaista luonteenpiirrettä, joista rakkaus on vain yksi. Jumala on myös koston Jumala, mikä helposti unohtuu...

Jumala ei muutu...4. Moos. 23:19

Ei Jumala ole ihminen, niin että hän valhettelisi, eikä ihmislapsi, että hän katuisi. Sanoisiko hän jotakin eikä sitä tekisi, puhuisiko jotakin eikä sitä täyttäisi?

Luuk. 12:5

Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.

Hoos. 14:1

Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiede
        Tutkimus: Ateisteilla on korkeampi älykkyysosamäärä kuin uskovaisilla
        Laaja, useita tutkimuksia kattava selvitys näyttäisi tukevan väitettä, jonka mukaan ateistit olisivat älykkäämpiä kuin uskonnolliset ihmiset.

ateistit on todella tyhmiä, se huomaa vähemmästäkin kirjoittelusta tänne

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ateistit on todella tyhmiä, se huomaa vähemmästäkin kirjoittelusta tänne

Heh heh hee, osui ja upposi! Etkö kestänyt totuutta?🤣

• Anonyymi

Oikeat profeetat olivat sotasankareita.

1. Kun. 19:17

Ja on tapahtuva näin: joka välttää Hasaelin miekan, sen surmaa Jeehu, ja joka välttää Jeehun miekan, sen surmaa Elisa.

• Anonyymi

Netanjahu on tämän ajan Elisa!

• Anonyymi

Jos on sotavimma päällä, se kannattaa pitää omana tietonaan.

Siten ei niin paljon munaa itseään.

• Anonyymi

Siinä on ateistella miettimistä, kun toiset uskovat tuomitsee homot ja toiset haluaa tappaa kaikki.

Moraali on sikinsokin.

• Anonyymi

Kumpaan ryhmään ajattelit kuuluvasi?

• Anonyymi

No eipä tarvitse uskovia syyttä että ovat liian tuomitsevia. Voivat vaikka tappaa. Ja todistavat sen Raamattua heiluttaen.

Nyt kauhistellaan toisinpäin kuin ennen.

• Anonyymi

Kriittisellä kristillisellä silmällä ja aikakautensa teoksena.

• Anonyymi

ateistit ovat tyhmiä

• Anonyymi

Ps. 14:1

Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa". Turmiollinen ja iljettävä on heidän menonsa; ei ole ketään, joka tekee, mikä hyvää on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ps. 14:1

Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa". Turmiollinen ja iljettävä on heidän menonsa; ei ole ketään, joka tekee, mikä hyvää on.

Ei tosiaan ole Pyhän Hengen vaikutuksia kun tappamisvimma on päällä ja sitä perustellaan Raamatulla.

Täydellisiä paholaisen opetuslapsia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tosiaan ole Pyhän Hengen vaikutuksia kun tappamisvimma on päällä ja sitä perustellaan Raamatulla.

Täydellisiä paholaisen opetuslapsia.

Hurmoslahkot kannattaa kiertää kaukaa.

2.Kor.11
        13 Sillä senkaltaiset väärät apostolit ja petolliset työntekijät teeskelevät itsensä Kristuksen apostoleiksi.
        14 Ei myös ihmekään ole; sillä itse Saatana muuttaa itsensä valkeuden enkeliksi.
        15 Ei siis se ole suuri, jos myös hänen palveliansa itsensä asettelevat niinkuin he olisivat vanhurskauden saarnaajat, joiden loppu pitää oleman heidän töittensä perään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hurmoslahkot kannattaa kiertää kaukaa.

2.Kor.11
        13 Sillä senkaltaiset väärät apostolit ja petolliset työntekijät teeskelevät itsensä Kristuksen apostoleiksi.
        14 Ei myös ihmekään ole; sillä itse Saatana muuttaa itsensä valkeuden enkeliksi.
        15 Ei siis se ole suuri, jos myös hänen palveliansa itsensä asettelevat niinkuin he olisivat vanhurskauden saarnaajat, joiden loppu pitää oleman heidän töittensä perään.

Hoos. 6:9

Papit ovat joukkoinensa niinkuin ryövärit, jotka väijyvät; he murhaavat Sikemin tiellä; sillä he tekevät, mitä he tahtovat.

• Anonyymi

Hurmokseen ei kukaan kuole, mutta tappamisvimma ja perustelu tappaa ja vie tuhoon.

Siitä kannattaa heti sanoutua irti.

• Anonyymi

Pyhä Henki siitä hyvä ettei johda tappamisvimmaan.
      Tai jos johtaa, se ei ole Pyhä Henki, vaan villitsevä henki.

• Anonyymi

Aloittaja. Huom.

Eikö kaikki asiat tulisi ottaa vastaan Raamatusta? Myöskin se, mihin yhteisöön tulee hakeutua?

Linkissä opetus siitä, mihin E I pidä liittyä:
      https://youtu.be/f00mSXt0cMw

• Anonyymi

Pyhä Henki tosiaan suojelee villitseviltä hengiltä, ettei villiinny tappamiseen eikä ole löytävinään muuta villitystä Raamatusta.

• Anonyymi

Hurmoshenki esiintyy Pyhänä Henkenä.

Ihminen kun makaa hurmoslahkon lattialla selällään taju kankaalla, niin se on hyvä tilaisuus Ilmestyskirjan pedon käydä se merkkinsä painamassa ihmisen otsaan.

Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!

Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hurmoshenki esiintyy Pyhänä Henkenä.

Ihminen kun makaa hurmoslahkon lattialla selällään taju kankaalla, niin se on hyvä tilaisuus Ilmestyskirjan pedon käydä se merkkinsä painamassa ihmisen otsaan.

2. Tess. 2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylivainio tönäisi kädellään ihmisen otsaan sen merkin.

• Anonyymi

Jos suustasi alkaa tulla epämääräistä molotusta, niin keskeytä hengen puhe ja kysy siltä hengen nimeä.

Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

Nyt minun äänielimiäni käyttävä henki, mikä on nimesi: Minun nimeni on Legio, sillä meitä on monta.

Mark. 5:9

Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta".

• Anonyymi

Paavalikin joutui hurmoshengen valtaan Korintossa ja alkoi puhumaan epämääräisiä sekavia molotuksia eli glossolaliaa.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

Saatana on ilmavallan hallitsija.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalikin joutui hurmoshengen valtaan Korintossa ja alkoi puhumaan epämääräisiä sekavia molotuksia eli glossolaliaa.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

Saatana on ilmavallan hallitsija.

Hurmoshenki voi vallata ihmisen myös kotona.

1. Sam. 18:10

Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui HURMOKSISSA kotonaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hurmoshenki voi vallata ihmisen myös kotona.

1. Sam. 18:10

Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui HURMOKSISSA kotonaan.

Hurmoslahkossa koko porukka voi kontata lattialla penkkien välissä pää sekaisin etsimässä sitä Jeesusta.

• Anonyymi

Tärkeintä on usko, se muuttaa kaiken, henki valaisee elämää; ajatuksia sanoja ja toimia.

Ilman uskoa ei tule tekoja, jossa usko vaikuttaa. Tästä on kysymys. Uskon vaikutus tulee näkyä!

• Anonyymi

Se uskon vaikutus näkyy juuri Pyhän Hengen kautta. Ei mitään muuta vaikutusta edes voi olla.

Tai jos on olevinaan ne ovat niitä villitseviä henkiä, jotka haluavat vain tappaa ja herjata. Niiden hedelmät ovat sellaiset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se uskon vaikutus näkyy juuri Pyhän Hengen kautta. Ei mitään muuta vaikutusta edes voi olla.

Tai jos on olevinaan ne ovat niitä villitseviä henkiä, jotka haluavat vain tappaa ja herjata. Niiden hedelmät ovat sellaiset.

"kautta ja kautta" ovat sanontoja, jotka pitäisi saada hälystyskellot soimaan....

• Anonyymi

Piru ei tule ihmistä vastaan hiilihanko kainalossa ja sarvet päässä.

Ei suinkaan, vaan lahkosaarnaajan hahmossa ja kysyy sinulta, oletko uskossa, lähde meidän mukaan, niin tutkitaan sitä Raamattua yhdessä.

2.Kor.11
      14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.

• Anonyymi

Jeesus varoitti hänen taivaaseen menon jälkeensä ilmestyvistä valejeesuksista ja uusista suuruuksista, jotka pitävät itseään oikeina profeettoina ja apostoleina.

Matt.24:24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus varoitti hänen taivaaseen menon jälkeensä ilmestyvistä valejeesuksista ja uusista suuruuksista, jotka pitävät itseään oikeina profeettoina ja apostoleina.

Matt.24:24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Jeesus ei luvannut tehdä enää yhtään uusia ihmeitä ja tunnustekoja.

Matt. 16:4

Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin Joonaan merkki." Ja hän jätti heidät ja meni pois.

Joh. 14:30

En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

• Anonyymi

Piru ei käytä hiilihankoa, vaan herjaamista.

Se on sen pääasiallisen työväline.

• Anonyymi

Piru esiintyy valkeuden enkelinä ja käyttää Jeesus-nimeä. Moni kuvittelee kohdanneensa Jeesuksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Piru esiintyy valkeuden enkelinä ja käyttää Jeesus-nimeä. Moni kuvittelee kohdanneensa Jeesuksen.

Matt.24: 24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt.24: 24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Monta tulee minun nimessäni ja he eksyttävät monta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monta tulee minun nimessäni ja he eksyttävät monta.

Jeesuksen lopun ajan puheista suuri osa käsittelee juuri hänen nimissään tulevista eksytyksistä sen jälkeen kun hän on noussut ylös taivaaseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen lopun ajan puheista suuri osa käsittelee juuri hänen nimissään tulevista eksytyksistä sen jälkeen kun hän on noussut ylös taivaaseen.

Ihmisten ajatukset viedään tuhansien vuosien päähän ajassa taaksepäin tuijottelmeaan Jeesusta ristinpuulla, mutta ei osata arvioida tätä aikaa, mikä nyt on menossa. Väkevän hengellisen eksytyksen aikaa. Luste rehottaa ja ihmisiä kiinnostaa kaikki yliluonnollisen henkimaailman okkultistiset seurakunnat.

Luuk. 12:56

Te ulkokullatut, maan ja taivaan muodon te osaatte arvioida; mutta kuinka ette arvioitse tätä aikaa?

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      172
      3560
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      85
      1598
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      26
      1307
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1242
    5. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      194
      1013
    6. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      35
      981
    7. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      16
      973
    8. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      62
      874
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      94
      817
    10. Se olisi ihan

Napinpainalluksen päässä. Ei vaatisi paljon
      Ikävä
      62
      765
    Aihe