Lautetaanpa tämä tänne Historia sivullekin, koska onhan tämä historiaa:
Eli teitkö ennen heinätöitä eli haravoinut heinää pellolla ja laittanut ne hangolla heinäseipäille? 🙂
Muistoja?
🐄🐮🌾🌾🔱🚶🚶♀️☕🍞
Oletko tehnyt heinätöitä?
14
193
Vastaukset
- Anonyymi
Siis laitetaanpa :)
- Anonyymi
Hanko,talikko ja lapio kohtasivat käsissäni monet vuodenaikojen kiertoajat....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hanko,talikko ja lapio kohtasivat käsissäni monet vuodenaikojen kiertoajat....
👍👍
- Anonyymi
Kyllä nuorna miehenä heiluttelin rautakankea ja junttasin heinäseipäitä maahan. Sitten haravoitiin ja heinähangolla sitten kauhottiin heinää niille seipäille. Kun kuivuneita heiniä ajettiin latoon, niin olin siellä purkamassa kuormaa ja tallomassa heiniä.
- Anonyymi
👍👍
- Anonyymi
Aivan samaa tein minäkin Savossa 60-luvun alusta sen puoliväliin.
Loppuvuosina ajoin myös hevosen vetämää haravakonetta.
Koulun kesälomat, 3 kuukautta, tuli nautittua maalaiselämää.
Silloin kesät oli aurinkoisia ja lämpimiä. Vettä satoi vain silloin, kun Kekkonen antoi siihen luvan.
- Anonyymi
Oisko lisää?
🐮🐄🌽🌾🔱🤠☕🍞 - Anonyymi
Naapurin piipussa heinä on vihreämpää.
- Anonyymi
Minä olin mukana vielä 80-luvulla pikkupoikana haravoimassa.
- Anonyymi
Itsellä sama juttu.
- Anonyymi
Olen tehnyt ja istunut heinien päällä kun hevonen veti niitä latoon. - Rivitalon lapsena.
- Anonyymi
Tuli noita tehtyä, oli rankkaa joskus 7-12 v. Vaikeaa myös, ei mitään helppoa kun pituus ynnä kokemus eivät riittäneet. Aikuiset pistelivät 10 seivästä siinä ajassa kuin minä 2.
- Anonyymi
Latoon heiniä ajettaessa niitä tuli kattoa myöten. Sinne piti mennä pienimmät pojat tallomaan kasaa matalammaksi että mahtuisi vähän vielä lisää.
Pärekaton naulat raapivat selän naarmuille ja sitten heiteltiin heinäsuolaa päälle.
Hikistä ja tuskaista oli heinänteko. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Latoon heiniä ajettaessa niitä tuli kattoa myöten. Sinne piti mennä pienimmät pojat tallomaan kasaa matalammaksi että mahtuisi vähän vielä lisää.
Pärekaton naulat raapivat selän naarmuille ja sitten heiteltiin heinäsuolaa päälle.
Hikistä ja tuskaista oli heinänteko.Vai että naulat raapivat! Kyllä siellä Kontulassa mielikuvitus laukkaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1832264
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1722020Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I441953- 1281670
Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia651562Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1931499Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen771231Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P321114Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni771093- 711073