Mikä on SIILOAN-seurakunta?

Mikä on?

Joku mainitsi nimen SIILOAN-seurakunta. Joku muu puhui aiemmin, että se on jonkun helluntailaissaarnaajan perustama seurakunta, mutta se teksti poistettiin äkkiä, ja niin kai tämäkin. On asioita, joista vaietaan. Näistä ei sitten puhuta, vai mitä?

189

12735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • satamapastori

      Helluntailais taustainen ainakin ,karismaattinen ,toiminta on tainnut vähetä nykyisin .Rukoushuonekiinteistö oli ainakin 1980 luvulla Hämeentiellä Helsingissä,tekivät silloin laajaa katu ja lehtityötä eri puolella maata.Kohtasin heitä kahdesti tulimme ihan hyvin toimeen vaikka kerroin olevani luterilainen .Nykyisin en ole havainnut edes kyseisen seurakunnan painotuotteitakaan enää

      • Anonyymi

        SYNAGOGALTA tulleita myös siion.fi ja saalem.fi jehovat.


    • Saalem

      Se on Helsingin Saalem seurakunnasta 70-luvun alussa erotetun pastori Sopasen eriseura. Kastoivatkin uskoontulleita moneen kertaan ja joskus uskosta osattomiakin. Nyt toimii vain enää pienenä ryhmänä kun Sopanen on kuollut.

      • tytteli81

        On muuten lähetysseurakunnasta lähteneen Sopasen perustama, ei Saalemista.


      • tytteli81 kirjoitti:

        On muuten lähetysseurakunnasta lähteneen Sopasen perustama, ei Saalemista.

        Aikoinaan tunsin aiemmassa evlut kirkon piirissä olleen miehen, joka oli mennyt Saalemiin.

        Käytiin väittelyt, ja erkanin koko ihmisestä. Se usko oli täysin vierasta.


      • Anonyymi

        Kastettiinhan myös Raamatun kertomuksessa osan porukasta kahteen kertaan, kun ensin ottivat Johanneksen kasteen, eikä kastetta Jeesuksen nimessä. En näe että uudelleen kastaminen on raamatunvastainen asia, jos siihen kerran on tarve.

        Sanat "Vain yksi kaste" ei tarkoita, "Vain kerran kastetaan".
        Vaan se tarkoittaa. että on olemassa "Vain yksi OIKEA kaste".
        Ja se ainoa oikea kaste taphtuu tietenkin vain Jeesuksen nimessä, minkä myös kaikki esimerkit Raamatussa osoittavat, muistaakseni yhteensä 3-4 kertaa.

        Kertaakaan ei ketään kastettu Raamatussa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä. Se on katolilaisen kirkon sormeiltu kohta, koska heillä oli ne alkuperäiset tekstit, joista monet he jopa polttivat. Ja he ovat jopa tunnustaneet, että he muuttivat kyseisen kohdan. Sen kohdan alkutekstit kertoivat, että kaste tapahtui Jeesuksen nimessä.

        Olen puhunut, enkä kadu asiaa. Kaikkien kuuluisi kuulla totuus, koska nyt on tärkeästä asiasta kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kastettiinhan myös Raamatun kertomuksessa osan porukasta kahteen kertaan, kun ensin ottivat Johanneksen kasteen, eikä kastetta Jeesuksen nimessä. En näe että uudelleen kastaminen on raamatunvastainen asia, jos siihen kerran on tarve.

        Sanat "Vain yksi kaste" ei tarkoita, "Vain kerran kastetaan".
        Vaan se tarkoittaa. että on olemassa "Vain yksi OIKEA kaste".
        Ja se ainoa oikea kaste taphtuu tietenkin vain Jeesuksen nimessä, minkä myös kaikki esimerkit Raamatussa osoittavat, muistaakseni yhteensä 3-4 kertaa.

        Kertaakaan ei ketään kastettu Raamatussa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä. Se on katolilaisen kirkon sormeiltu kohta, koska heillä oli ne alkuperäiset tekstit, joista monet he jopa polttivat. Ja he ovat jopa tunnustaneet, että he muuttivat kyseisen kohdan. Sen kohdan alkutekstit kertoivat, että kaste tapahtui Jeesuksen nimessä.

        Olen puhunut, enkä kadu asiaa. Kaikkien kuuluisi kuulla totuus, koska nyt on tärkeästä asiasta kysymys.

        JOO MUTTA KRISTITTYÄ EI UUDELLEEN KASTETTU


    • Eräs ystäväni tuli uskoon Helsingin Siiloan seurakunnan työn kautta, menneinä vuosikymmeninä.

      Hänet kastettiin samana päivänä, ja hän sai ensimmäiset armolahjat samana päivänä! Aamen, miten mahtavaa.

      Tänä päivänä kyseinen henkilö on raamattukoulun opettaja suomessa, ja ollut ulkomailla opiskelemassa sitä varten.

      Hän on kokopäiväinen Jumalan valtakunnan työntekijä vaimonsa kanssa. Joten hyvä alku oli Helsingin siiloan seurakunnasta hänellä!

      Suorastaan räjähtävä alku, heti ekat armolahjat eli täyttyminen Pyhällä Hengellä, joka siis tarkoittaa ensimmäisiä armolahjoja. Sitten vasta kun varjokin parantaa, on täynnä Pyhää Henkeä, kuin Pietari.

      • varjo.

        Varjo paransi, mutta meille myöhemmille sukupolville siitä ei tehty ohjesääntöä. Jos olisi, olisit itsekin kaukana siitä.


      • weijo
        varjo. kirjoitti:

        Varjo paransi, mutta meille myöhemmille sukupolville siitä ei tehty ohjesääntöä. Jos olisi, olisit itsekin kaukana siitä.

        _______________________________

        Parasta Hesassa on Siiloan srk.
        Jokainen, jolla on mahdollisuus mennä heidän telttakokouksiinsa heinäkuun alussa, voi mennä itse toteamaan raamatullisen julistuksen. Itsekin aion mennä. Olin viime kesänäkin.

        Siiloan seurakunta on niitä harvoja ihmisryhmiä Suomessa, jossa opetetaan alkuperäisen kristinuskon mukaista pelastustietä (Apt. 10:43-48). Uskoon tulleet kastetaan välittömästi ja heidän puolestaan rukoillaan kätten päällepanemisen kautta, että he saavat Pyhän Hengen kasteen. Kielilläpuhuminen seuraa henkikastetta merkkinä siitä.
        Kiitos Jumalalle!

        Omassa tuttavapiirissänikin on pari Siiloanissa uskoon tullutta. Heidän uskonsa on yleensä kokonaisvaltaista Jeesukselle antautumista. Raamatun sana on asetettu kaiken ihmismielipiteen yläpuolelle.

        _____________________


      • He he
        weijo kirjoitti:

        _______________________________

        Parasta Hesassa on Siiloan srk.
        Jokainen, jolla on mahdollisuus mennä heidän telttakokouksiinsa heinäkuun alussa, voi mennä itse toteamaan raamatullisen julistuksen. Itsekin aion mennä. Olin viime kesänäkin.

        Siiloan seurakunta on niitä harvoja ihmisryhmiä Suomessa, jossa opetetaan alkuperäisen kristinuskon mukaista pelastustietä (Apt. 10:43-48). Uskoon tulleet kastetaan välittömästi ja heidän puolestaan rukoillaan kätten päällepanemisen kautta, että he saavat Pyhän Hengen kasteen. Kielilläpuhuminen seuraa henkikastetta merkkinä siitä.
        Kiitos Jumalalle!

        Omassa tuttavapiirissänikin on pari Siiloanissa uskoon tullutta. Heidän uskonsa on yleensä kokonaisvaltaista Jeesukselle antautumista. Raamatun sana on asetettu kaiken ihmismielipiteen yläpuolelle.

        _____________________

        Joo, ja Sopanenhan kastoi monet uudestaan joka kerta kun joku oli langennut ja halusi tehdä parannuksen. Joka parannukseen muka kuului parannuksen kaste.


      • He he
        weijo kirjoitti:

        _______________________________

        Parasta Hesassa on Siiloan srk.
        Jokainen, jolla on mahdollisuus mennä heidän telttakokouksiinsa heinäkuun alussa, voi mennä itse toteamaan raamatullisen julistuksen. Itsekin aion mennä. Olin viime kesänäkin.

        Siiloan seurakunta on niitä harvoja ihmisryhmiä Suomessa, jossa opetetaan alkuperäisen kristinuskon mukaista pelastustietä (Apt. 10:43-48). Uskoon tulleet kastetaan välittömästi ja heidän puolestaan rukoillaan kätten päällepanemisen kautta, että he saavat Pyhän Hengen kasteen. Kielilläpuhuminen seuraa henkikastetta merkkinä siitä.
        Kiitos Jumalalle!

        Omassa tuttavapiirissänikin on pari Siiloanissa uskoon tullutta. Heidän uskonsa on yleensä kokonaisvaltaista Jeesukselle antautumista. Raamatun sana on asetettu kaiken ihmismielipiteen yläpuolelle.

        _____________________

        Kerros vielä miksi Siiloanin perustaja erotettiin helluntaiseurakunnasta ja miksi hän pystytti oman seurakunnan, he he...


      • varjo. kirjoitti:

        Varjo paransi, mutta meille myöhemmille sukupolville siitä ei tehty ohjesääntöä. Jos olisi, olisit itsekin kaukana siitä.

        Kyllä vaan evankeliumit ovat ohjesääntö! Vieläkin voi tapahtua sama, kuin raamatun aikana, että varjo parantaa. Kyllä Uusi testamentti on totta kokoonaan!


      • Ihmettelijä
        He he kirjoitti:

        Kerros vielä miksi Siiloanin perustaja erotettiin helluntaiseurakunnasta ja miksi hän pystytti oman seurakunnan, he he...

        Kuules nyt veikkonen, Raamatussa ei puhuta nimeltä eri-seurakuntia; ja siksi sanonkin, että itse kuulun universaaliseen seurakuntaan; siis Jeesuksen ainoaan ja viimeiseen seurakuntaan!
        Minua ihmetyttää? kun heti ollaan ylistelemässä, jotain tiettyjä lahkoja.......hmn siunataan Siiloankin seurakuntaa, luulen, että se on paremmin Herran mieleistä......terv:Ola


      • Heli8
        He he kirjoitti:

        Kerros vielä miksi Siiloanin perustaja erotettiin helluntaiseurakunnasta ja miksi hän pystytti oman seurakunnan, he he...

        En ole kuullut, että Siiloan seurakunnan perustajaa Sopasta olisi erotettu. Olisin varmaan kuullut sen joltakin helluntaisaarnaajalta, on ne sen verran totuudellisia. Tällaisen tarinan olen kuullut. Sopasen luokse oli tullut muutama veli, jotka pyysivät Sopasta perustamaan raamatullisen seurakunnan. olemassa olevat seurakunnat olivat vissiin heidän mielestään totuudesta eksyneet. Kuulemma Sopasen unelma oli, että nämä pois poikenneet olisivat tulleet totuuteen.


      • Mary49
        He he kirjoitti:

        Joo, ja Sopanenhan kastoi monet uudestaan joka kerta kun joku oli langennut ja halusi tehdä parannuksen. Joka parannukseen muka kuului parannuksen kaste.

        Kastoi ihmisiä seurakunnan alkuaikoina kotinsa kylpyhuoneessa😬 Hesarissa oli jatkuvasti ilmoituksia, joissa haki seurakunnan naimattomille naisille miehiä. Teki parhaansa erottaakseen seurakuntalaiset perheistään. Sopanen oli paljon otsikoissa. Itse sanoi hypnotisoivan ihmisiä...


      • Anonyymi
        weijo kirjoitti:

        _______________________________

        Parasta Hesassa on Siiloan srk.
        Jokainen, jolla on mahdollisuus mennä heidän telttakokouksiinsa heinäkuun alussa, voi mennä itse toteamaan raamatullisen julistuksen. Itsekin aion mennä. Olin viime kesänäkin.

        Siiloan seurakunta on niitä harvoja ihmisryhmiä Suomessa, jossa opetetaan alkuperäisen kristinuskon mukaista pelastustietä (Apt. 10:43-48). Uskoon tulleet kastetaan välittömästi ja heidän puolestaan rukoillaan kätten päällepanemisen kautta, että he saavat Pyhän Hengen kasteen. Kielilläpuhuminen seuraa henkikastetta merkkinä siitä.
        Kiitos Jumalalle!

        Omassa tuttavapiirissänikin on pari Siiloanissa uskoon tullutta. Heidän uskonsa on yleensä kokonaisvaltaista Jeesukselle antautumista. Raamatun sana on asetettu kaiken ihmismielipiteen yläpuolelle.

        _____________________

        shalom
        Olen itse pelastunut Siiloan seurakunnassa opetus oli sitä mitä oli myös
        Alkuseurakunnassa kun oli uudestisyntynyt täytyttiin Pyhällä Henkellä josta oli merkinnä
        Uudetkielet ja mentiin uskovien kasteelle (upotuskaste) heti kun ymmärrettiin kasteen merkitys niinkuin apostolit opettivat.
        opetus oli täysin Raamatunmukaista ja tänääkin JEESUS KRISTUS ON HERRANI ja KUNINKAANI.
        Olen 7.lapsen isä ja olen 11.lastenlasten Isoisä
        seurakunnat koostuvat vajavaisista ihmisistä Maan päällä on ollut yksi täydellinen
        JEESUS KRISTUS
        Sinunkin pitää tehdä tässä elämässä valinta jos Valitset JEESUKSEN olet matkalla taivaseen jos valitset saatanan olet matkalla Helvettiin
        Valinta on SINUN
        Siunattua elämää sinulle.11.3.-23.M.Mäki


      • Anonyymi

        Hieno juttu. Herra häntä ja hänen vaimoaan siunatkoon. Minullakin on eräs hyvä ystävä joka oli aikonaan Siiloanissa jäsenenä. Kyllä siellä tuli aikoinaan ihan oikeasti ihmisiä uskoon, ja ehkä vieläkin. Mutta valitettavasti, kun viimeeksi olin siellä, vain muutama vuosi sitten, en pitänyt siitä lakihenkisestä hengestä joka siellä seurakunnassa vaikutti. Se ei ollut rauhan ja rakkauden henki. Ehkä asiat ovat tätä nykyä paremmin?


      • Anonyymi
        He he kirjoitti:

        Joo, ja Sopanenhan kastoi monet uudestaan joka kerta kun joku oli langennut ja halusi tehdä parannuksen. Joka parannukseen muka kuului parannuksen kaste.

        Hellareissa on sellaisia oppeja että kun on upotettu sitten tekee yhden synnin menettää sen kasteen.....


      • Anonyymi
        Mary49 kirjoitti:

        Kastoi ihmisiä seurakunnan alkuaikoina kotinsa kylpyhuoneessa😬 Hesarissa oli jatkuvasti ilmoituksia, joissa haki seurakunnan naimattomille naisille miehiä. Teki parhaansa erottaakseen seurakuntalaiset perheistään. Sopanen oli paljon otsikoissa. Itse sanoi hypnotisoivan ihmisiä...

        Ihmisiä ei saa erottaa mistään ja jos joku piiskaa jonkun käännytetyn vastaa siitä se lahko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieno juttu. Herra häntä ja hänen vaimoaan siunatkoon. Minullakin on eräs hyvä ystävä joka oli aikonaan Siiloanissa jäsenenä. Kyllä siellä tuli aikoinaan ihan oikeasti ihmisiä uskoon, ja ehkä vieläkin. Mutta valitettavasti, kun viimeeksi olin siellä, vain muutama vuosi sitten, en pitänyt siitä lakihenkisestä hengestä joka siellä seurakunnassa vaikutti. Se ei ollut rauhan ja rakkauden henki. Ehkä asiat ovat tätä nykyä paremmin?

        Jakomäessä on juutalaisia huumeissa kukaan pelasta niitä myös saviolla on ja Keravalla.Hiekkaharjussa ja KALVIKISSA. Menkää pelastaa.


      • Anonyymi
        weijo kirjoitti:

        _______________________________

        Parasta Hesassa on Siiloan srk.
        Jokainen, jolla on mahdollisuus mennä heidän telttakokouksiinsa heinäkuun alussa, voi mennä itse toteamaan raamatullisen julistuksen. Itsekin aion mennä. Olin viime kesänäkin.

        Siiloan seurakunta on niitä harvoja ihmisryhmiä Suomessa, jossa opetetaan alkuperäisen kristinuskon mukaista pelastustietä (Apt. 10:43-48). Uskoon tulleet kastetaan välittömästi ja heidän puolestaan rukoillaan kätten päällepanemisen kautta, että he saavat Pyhän Hengen kasteen. Kielilläpuhuminen seuraa henkikastetta merkkinä siitä.
        Kiitos Jumalalle!

        Omassa tuttavapiirissänikin on pari Siiloanissa uskoon tullutta. Heidän uskonsa on yleensä kokonaisvaltaista Jeesukselle antautumista. Raamatun sana on asetettu kaiken ihmismielipiteen yläpuolelle.

        _____________________

        Juutalaisia PUHDISTUMIS PESUJA NE ON. saatana oli timanttia kultaa ylistää.


      • Anonyymi
        He he kirjoitti:

        Joo, ja Sopanenhan kastoi monet uudestaan joka kerta kun joku oli langennut ja halusi tehdä parannuksen. Joka parannukseen muka kuului parannuksen kaste.

        Yhdet hellarivaparit on kastettu 10 kertaa silti varastaa huijaa pettää vie muiden kodinkoneet kirjahyllyt astiat varastaa köyhiltä eniten ja huijaa vaatii antamaan heille millä köyhä ostaa uuden kattilan kun sä viet sen tai tuolin kirjan radion uunivuuan tai maksaa laskut kun sä viet niiden rahat.


      • Anonyymi
        jumalan-tulenkantaja kirjoitti:

        Kyllä vaan evankeliumit ovat ohjesääntö! Vieläkin voi tapahtua sama, kuin raamatun aikana, että varjo parantaa. Kyllä Uusi testamentti on totta kokoonaan!

        Hellareissa on venäläinen viro mafia huumekuskit varastettua viedään Viroon Israeliin Venäjälle EDES SYNTEJÄÄN EI VAAN TUNNUSTA KOSKA ON NIIN AHNESAIRAS TAVARAA KOHTAAN ON KUIN LIIMATTU KIINNI MUIDEN TAVAROISSA.


      • Anonyymi
        Heli8 kirjoitti:

        En ole kuullut, että Siiloan seurakunnan perustajaa Sopasta olisi erotettu. Olisin varmaan kuullut sen joltakin helluntaisaarnaajalta, on ne sen verran totuudellisia. Tällaisen tarinan olen kuullut. Sopasen luokse oli tullut muutama veli, jotka pyysivät Sopasta perustamaan raamatullisen seurakunnan. olemassa olevat seurakunnat olivat vissiin heidän mielestään totuudesta eksyneet. Kuulemma Sopasen unelma oli, että nämä pois poikenneet olisivat tulleet totuuteen.

        Älkää vaan ostako mitään niiltä ikinä petosta on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jakomäessä on juutalaisia huumeissa kukaan pelasta niitä myös saviolla on ja Keravalla.Hiekkaharjussa ja KALVIKISSA. Menkää pelastaa.

        Keravan hellareissa venäläisiä lypsää rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellareissa on sellaisia oppeja että kun on upotettu sitten tekee yhden synnin menettää sen kasteen.....

        sellaisia oppeja keksit ihan itse, eli älä höpötä enempää keksintöjäsi.

        mitään sellaista oppia ei helluntaissa ole eikä tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jakomäessä on juutalaisia huumeissa kukaan pelasta niitä myös saviolla on ja Keravalla.Hiekkaharjussa ja KALVIKISSA. Menkää pelastaa.

        Mene sinä


      • Anonyymi

        minäkin Matti Mäki,tulin uskoon Siiloanissa täytyin myös samalla kertaa Pyhällä Henkellä josta sain kielet merkiksi ja minut kastettiin heti kun ymmärsin mistä oli kysymys.
        Siiloania on parjattu vuosien varrella KATEUDESTA koska siellä tuli valtavasti uskoon ihmisiä ja myös täyttyivät Pyhällä Henkellä.
        Siiloan niinkuin muutkin seurakunnat ovat vajavaisia koska seurakunnat koostuvat vajavista ihmisistä.


      • Anonyymi
        He he kirjoitti:

        Joo, ja Sopanenhan kastoi monet uudestaan joka kerta kun joku oli langennut ja halusi tehdä parannuksen. Joka parannukseen muka kuului parannuksen kaste.

        Wijo miksen minä nähnyt näitä jotka kastettiin uudestaan.Sinulla on varmaankin asiasta todisteita.
        Vai oletko vain tyhjän puhuja mietippä mitä Jumala ajattelee sinun sanoistasi


    • Weijo

      TERVETULOA KOKOUKSIIMME: HARJUTORI 4
      METRO SÖRNÄINEN Puh. 09-718582
      Maanantai klo 19:00 Raamattupiiri
      Tiistai klo 19:00 Vastapelastuneitten raamattupiiri
      Keskiviikko
      29.06.05

      klo 19:00 Telttakokoukset Tokoinrannassa:
      " 29.6 - 24.7 " Ke-pe 19.00 La-Su 18.00

      Perjantai klo 19:00 Rukouskokous
      Lauantai
      18.06.05
      klo 18:00 Herätyskokous Jouni Tajasvuo
      Sunnuntai
      19.06.05
      klo 18:00 Herätyskokous Pekka Malmstedt
      Ma-Pe klo 12:00 Päiväpiiri
      Puhelinhartaus 09-736 305

      • ...

        Puhelinhartaus 09-736 305


      • Anonyymi

        Cityseurakunta Keravalla eksyttää jos mahdollista. Myynnissä Jeesus rahasta. No judet ei usko mutta myy.


    • Kiinnostunut5

      Osaako joku sanoa, paljonko Siiloanissa on jäseniä / kokouksessä kävijöitä?

      • alkujuuret ovat edesmenneiden Eino Mannisen ja Vilho Soinisen kekinäisestä erimielisyydestä ja vuonna 1960 ? V. Soinisen syrjäyttäminen Helsingin Saalemin työyhteydestä, jonka seurauksena muistelen Soinisen perustaneen Siiloan seurakunnan. Jäsenmääristä en tiedä.


      • He he
        ekivaari kirjoitti:

        alkujuuret ovat edesmenneiden Eino Mannisen ja Vilho Soinisen kekinäisestä erimielisyydestä ja vuonna 1960 ? V. Soinisen syrjäyttäminen Helsingin Saalemin työyhteydestä, jonka seurauksena muistelen Soinisen perustaneen Siiloan seurakunnan. Jäsenmääristä en tiedä.

        Teologi Jaakko "Wacko Jacko" Heinimäki heitti kerran nuorena miehenä sloganin että "Olemme Jumalan viljaa - siksi siiloan".


      • lumpsis
        ekivaari kirjoitti:

        alkujuuret ovat edesmenneiden Eino Mannisen ja Vilho Soinisen kekinäisestä erimielisyydestä ja vuonna 1960 ? V. Soinisen syrjäyttäminen Helsingin Saalemin työyhteydestä, jonka seurauksena muistelen Soinisen perustaneen Siiloan seurakunnan. Jäsenmääristä en tiedä.

        Muistat väärin. Vilho Soininen kannattajineen perusti SIION-seurakunnan jouduttuaan erimielisyyksiin Saalemissa.
        SIION--seurakunta lukeutui myöhemmin helluntaiseurakuntien joukkoon.

        SIILOAN-seurakunta on Eero Sopasen perustama.


      • taas on
        lumpsis kirjoitti:

        Muistat väärin. Vilho Soininen kannattajineen perusti SIION-seurakunnan jouduttuaan erimielisyyksiin Saalemissa.
        SIION--seurakunta lukeutui myöhemmin helluntaiseurakuntien joukkoon.

        SIILOAN-seurakunta on Eero Sopasen perustama.

        Liikemies-rahankerääjä evankelista paavo järvisen lafka, jonka vanhemmistoon pääsee kuka vaan ei-uskon vaan varallisuuden/yhteiskunnallisen asemansa ansioilla.He ovat myöskin vahvasti mukana epäraamatullisessa ns. toronto/näkyliikkeessä


      • Nimetön
        taas on kirjoitti:

        Liikemies-rahankerääjä evankelista paavo järvisen lafka, jonka vanhemmistoon pääsee kuka vaan ei-uskon vaan varallisuuden/yhteiskunnallisen asemansa ansioilla.He ovat myöskin vahvasti mukana epäraamatullisessa ns. toronto/näkyliikkeessä

        No siinä sitä ollaan. Kun on ihmismielenmukaista omahyväisyyttä liikaa mukana. Just niin tyypillistä. Eihän noihin jengeihin mitään muuta mahdukkaan kun noi miehet itti omine mielipiteineen. Just tää eksyttää todella monia niin uskovia kuin vielä uskosta osattomiakin. Voi kunpa ihmismieli rauhoittuisi ja antaisi TOSI HERRALLE TILAA, niin mahtuis porukkaan monis mielipiteitä mukaan.


      • lumpsis kirjoitti:

        Muistat väärin. Vilho Soininen kannattajineen perusti SIION-seurakunnan jouduttuaan erimielisyyksiin Saalemissa.
        SIION--seurakunta lukeutui myöhemmin helluntaiseurakuntien joukkoon.

        SIILOAN-seurakunta on Eero Sopasen perustama.

        kun oikaisit asiat. Niinhän se on kuin sinä oikaisit, Molskis!


      • tode'
        ekivaari kirjoitti:

        kun oikaisit asiat. Niinhän se on kuin sinä oikaisit, Molskis!

        :-))


      • Olavi Ruuska
        taas on kirjoitti:

        Liikemies-rahankerääjä evankelista paavo järvisen lafka, jonka vanhemmistoon pääsee kuka vaan ei-uskon vaan varallisuuden/yhteiskunnallisen asemansa ansioilla.He ovat myöskin vahvasti mukana epäraamatullisessa ns. toronto/näkyliikkeessä

        Olenpa ollut minäkin näitä Paavo Järvisen harhaoppeja kuulemassa.
        Kuuluu samaan kastiin Benny Hinnin kanssa, on vain suomalainen versio.


      • tytteli81

        Jäseniä varmaan paljon, koska ollut joskus kait Helsingin suurimpia seurakuntia ja kaikki tuskin hakeneet kastetodistusta lähtiessään. Kokouksissa tällä hetkellä käy kokouksesta riippuen 50-130 henkeä. Noin niinkuin suunnilleen.


      • Heli8
        Olavi Ruuska kirjoitti:

        Olenpa ollut minäkin näitä Paavo Järvisen harhaoppeja kuulemassa.
        Kuuluu samaan kastiin Benny Hinnin kanssa, on vain suomalainen versio.

        Ei, hyvä ihme. Paavo Järvinen on totuuden saarnaaja, ei se torontolaisuudesta paljon piitannut, mutta ei sitä vastustanutkaan. Eikä se Benny Hinnyn kuulu samaan kastiin. Paavo paasaa parannusta, mesoo kaikkea syntiä vastaan. Kyllä se tähän asti on pysynyt Sanassa. Saarnaa ympäri Suomen ja pitää kokouksia. hänen kokouksiaan voi katsella tv 7 ohjelma-arkistosta, Kosketus taivaasta.


      • Heli8 kirjoitti:

        Ei, hyvä ihme. Paavo Järvinen on totuuden saarnaaja, ei se torontolaisuudesta paljon piitannut, mutta ei sitä vastustanutkaan. Eikä se Benny Hinnyn kuulu samaan kastiin. Paavo paasaa parannusta, mesoo kaikkea syntiä vastaan. Kyllä se tähän asti on pysynyt Sanassa. Saarnaa ympäri Suomen ja pitää kokouksia. hänen kokouksiaan voi katsella tv 7 ohjelma-arkistosta, Kosketus taivaasta.

        Olavi uskoi kohta 9 vuotta sitten että Paavo kuuluu Benny Hinnin porukkaan harhaoppeineen. Heli vuodattaa sydäntään ja puolustaa Paavoa melkein 9 vuotta myöhemmin, ja antaa Paavosta hyvän kuvan. Se mitä Paavo on tänään, ei ole todiste siitä mitä hän oli 9 vuotta sitten. En kuitenkaan ota hirveästi kantaa hänen puheisiin koska en niitä ole kovinkaan montaa kuullut. Mutta puheitten ensivaikutelma on hyvä.

        Sitä vastoin hänen nettisivut http://paavojarvinen.fi/ ovat köyhän puoleiset, jonka sisällöstä ei löydy evankeliumia lainkaan, vaikka hän etusivulla kertoo että hänellä "on näky viedä evankeliumia kaikkialle".

        Mies ei ole huomannut että lähes koko Suomen kansa roikkuu netissä enemmän taikka vähemmän, ja että hänellä on siten hyvä mahdollisuus myös laittaa sinne sivustolleen saarnoja ihmisten kuunneltavaksi jopa ilmaiseksi. Sen sijaan noin puolet sisällöstä littyy rahan tekemiseen (tässä tapauksessa verkkokauppa ja tukirahan anelua).


      • seuakuntalainen
        ekivaari kirjoitti:

        alkujuuret ovat edesmenneiden Eino Mannisen ja Vilho Soinisen kekinäisestä erimielisyydestä ja vuonna 1960 ? V. Soinisen syrjäyttäminen Helsingin Saalemin työyhteydestä, jonka seurauksena muistelen Soinisen perustaneen Siiloan seurakunnan. Jäsenmääristä en tiedä.

        Ekivaari, Vilho Soininen ei perustanut Siiloan seurakuntaa, vaan Helsingin SIION seurakunnan. Joka aikanaan toimi siinä harjutorilla, missä nyt on Siiloan seurakunta. SIION seurakunta toimii nykyään Nordenskjödinkadulla Töölössä.
        Ihan vaan tiedoksi :)


      • tosi1
        jumalan_pete kirjoitti:

        Olavi uskoi kohta 9 vuotta sitten että Paavo kuuluu Benny Hinnin porukkaan harhaoppeineen. Heli vuodattaa sydäntään ja puolustaa Paavoa melkein 9 vuotta myöhemmin, ja antaa Paavosta hyvän kuvan. Se mitä Paavo on tänään, ei ole todiste siitä mitä hän oli 9 vuotta sitten. En kuitenkaan ota hirveästi kantaa hänen puheisiin koska en niitä ole kovinkaan montaa kuullut. Mutta puheitten ensivaikutelma on hyvä.

        Sitä vastoin hänen nettisivut http://paavojarvinen.fi/ ovat köyhän puoleiset, jonka sisällöstä ei löydy evankeliumia lainkaan, vaikka hän etusivulla kertoo että hänellä "on näky viedä evankeliumia kaikkialle".

        Mies ei ole huomannut että lähes koko Suomen kansa roikkuu netissä enemmän taikka vähemmän, ja että hänellä on siten hyvä mahdollisuus myös laittaa sinne sivustolleen saarnoja ihmisten kuunneltavaksi jopa ilmaiseksi. Sen sijaan noin puolet sisällöstä littyy rahan tekemiseen (tässä tapauksessa verkkokauppa ja tukirahan anelua).

        Paavo Järvisen kokoustaltiointeja voi katsella ja kuunnella tv7 arkistosta. Kosketus taivaasta. Siellä on 100 kokousta eri puolilla maata pidettyjä, Helluntaiherätyksen pää-asiassa.


      • woewoe
        ekivaari kirjoitti:

        alkujuuret ovat edesmenneiden Eino Mannisen ja Vilho Soinisen kekinäisestä erimielisyydestä ja vuonna 1960 ? V. Soinisen syrjäyttäminen Helsingin Saalemin työyhteydestä, jonka seurauksena muistelen Soinisen perustaneen Siiloan seurakunnan. Jäsenmääristä en tiedä.

        Ekivaari taitaa sekoittaa Siiloanin ja Siionin. Soininen perusti aikanaan Siion- seurakunnan.


      • ettäsilleesti
        ekivaari kirjoitti:

        alkujuuret ovat edesmenneiden Eino Mannisen ja Vilho Soinisen kekinäisestä erimielisyydestä ja vuonna 1960 ? V. Soinisen syrjäyttäminen Helsingin Saalemin työyhteydestä, jonka seurauksena muistelen Soinisen perustaneen Siiloan seurakunnan. Jäsenmääristä en tiedä.

        "jonka seurauksena muistelen Soinisen perustaneen Siiloan seurakunnan."

        Muistat väärin. Siion seurakunta perustettiin jo vuonna 1945 ja Soininen siirtyi vuonna 1958 sen paimeneksi. Soininen oli tehtävässä elämänsä lopuun saakka. Siion-seurakunta liittyi 80-luvulla helluntaiherätykseen.

        Vuonna 1960 osa jäsenistä erkaantui Siionista ja perusti Lähetysseurakunnan. Eero Sopanen jätti vuonna 1969 Lähetysseurakunnan ja perusti puolestaan helluntailiikkeen ulkopuolisen Siiloan-seurakunnan,


      • Anonyymi
        ekivaari kirjoitti:

        alkujuuret ovat edesmenneiden Eino Mannisen ja Vilho Soinisen kekinäisestä erimielisyydestä ja vuonna 1960 ? V. Soinisen syrjäyttäminen Helsingin Saalemin työyhteydestä, jonka seurauksena muistelen Soinisen perustaneen Siiloan seurakunnan. Jäsenmääristä en tiedä.

        Soininen perusti Siion srk:an.Sopanen perusti Ciilonin !


      • Anonyymi
        Olavi Ruuska kirjoitti:

        Olenpa ollut minäkin näitä Paavo Järvisen harhaoppeja kuulemassa.
        Kuuluu samaan kastiin Benny Hinnin kanssa, on vain suomalainen versio.

        Benny on GANGNES joelta guru.


      • Anonyymi
        Olavi Ruuska kirjoitti:

        Olenpa ollut minäkin näitä Paavo Järvisen harhaoppeja kuulemassa.
        Kuuluu samaan kastiin Benny Hinnin kanssa, on vain suomalainen versio.

        Ben pojat


      • Anonyymi
        Heli8 kirjoitti:

        Ei, hyvä ihme. Paavo Järvinen on totuuden saarnaaja, ei se torontolaisuudesta paljon piitannut, mutta ei sitä vastustanutkaan. Eikä se Benny Hinnyn kuulu samaan kastiin. Paavo paasaa parannusta, mesoo kaikkea syntiä vastaan. Kyllä se tähän asti on pysynyt Sanassa. Saarnaa ympäri Suomen ja pitää kokouksia. hänen kokouksiaan voi katsella tv 7 ohjelma-arkistosta, Kosketus taivaasta.

        BUDHA HALLELUJAAA BUDHALLA onkin otsassa patti.Hallelujaa budhaa. Intiassa ne kaataa pinoon. Munkit.


      • Anonyymi
        seuakuntalainen kirjoitti:

        Ekivaari, Vilho Soininen ei perustanut Siiloan seurakuntaa, vaan Helsingin SIION seurakunnan. Joka aikanaan toimi siinä harjutorilla, missä nyt on Siiloan seurakunta. SIION seurakunta toimii nykyään Nordenskjödinkadulla Töölössä.
        Ihan vaan tiedoksi :)

        Töölössä on narkomaaneja lyö päähän ihmisiä.


      • Anonyymi
        ettäsilleesti kirjoitti:

        "jonka seurauksena muistelen Soinisen perustaneen Siiloan seurakunnan."

        Muistat väärin. Siion seurakunta perustettiin jo vuonna 1945 ja Soininen siirtyi vuonna 1958 sen paimeneksi. Soininen oli tehtävässä elämänsä lopuun saakka. Siion-seurakunta liittyi 80-luvulla helluntaiherätykseen.

        Vuonna 1960 osa jäsenistä erkaantui Siionista ja perusti Lähetysseurakunnan. Eero Sopanen jätti vuonna 1969 Lähetysseurakunnan ja perusti puolestaan helluntailiikkeen ulkopuolisen Siiloan-seurakunnan,

        Lähetys seurakunta rouvalla on samaa porukkaa Espoon hellarit.


      • Anonyymi
        ekivaari kirjoitti:

        alkujuuret ovat edesmenneiden Eino Mannisen ja Vilho Soinisen kekinäisestä erimielisyydestä ja vuonna 1960 ? V. Soinisen syrjäyttäminen Helsingin Saalemin työyhteydestä, jonka seurauksena muistelen Soinisen perustaneen Siiloan seurakunnan. Jäsenmääristä en tiedä.

        Oliko nekin venäjän juutalaisia huijaamassa tyhmiä. Meillä kävi joku romani otti mukaansa TV ja vaatteita.


      • Anonyymi
        taas on kirjoitti:

        Liikemies-rahankerääjä evankelista paavo järvisen lafka, jonka vanhemmistoon pääsee kuka vaan ei-uskon vaan varallisuuden/yhteiskunnallisen asemansa ansioilla.He ovat myöskin vahvasti mukana epäraamatullisessa ns. toronto/näkyliikkeessä

        No Malmin saalemilla on siivooja vanhemmistossa jonka lapset ei usko yhtään ei kastettu edes ja vapareissa taas ammattivarkaita ja eihän judet usko ei ne voi. Eroja on kaikilla ja uusia puolisoita moniakin lapsilla eri isiä äitejä. Varastamalla saatuja vuokra asuntoja myöten yksi yritti myydä varastettua pesukonetta toinen kelloa kolmas ruokaa.


      • Anonyymi
        Olavi Ruuska kirjoitti:

        Olenpa ollut minäkin näitä Paavo Järvisen harhaoppeja kuulemassa.
        Kuuluu samaan kastiin Benny Hinnin kanssa, on vain suomalainen versio.

        Varastettu tavara onkin just niin siunattua. ✡️✡️✡️✡️🤓😎✡️🤓🤓😎🃏🃏🃏😈😡✝️✝️😈🦄🕉️🦁🔱🤑


      • Anonyymi
        tosi1 kirjoitti:

        Paavo Järvisen kokoustaltiointeja voi katsella ja kuunnella tv7 arkistosta. Kosketus taivaasta. Siellä on 100 kokousta eri puolilla maata pidettyjä, Helluntaiherätyksen pää-asiassa.

        Arabi puhuu paskaa rahasta taikureita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        BUDHA HALLELUJAAA BUDHALLA onkin otsassa patti.Hallelujaa budhaa. Intiassa ne kaataa pinoon. Munkit.

        Onhan sulla lääkkeet ihan hoitotasolla?


    • .......

      ......

    • ....

      .....

      • seurakuntalainen1

        Tauno Rantala ei ole enään SIION seurakunnan saarnaaja, vaan toimii nykyään vaimonsa kanssa Espoonlahden Helluntaiseurakunnassa.


      • Anonyymi
        seurakuntalainen1 kirjoitti:

        Tauno Rantala ei ole enään SIION seurakunnan saarnaaja, vaan toimii nykyään vaimonsa kanssa Espoonlahden Helluntaiseurakunnassa.

        Espoossa synagoga wow.


      • Anonyymi
        seurakuntalainen1 kirjoitti:

        Tauno Rantala ei ole enään SIION seurakunnan saarnaaja, vaan toimii nykyään vaimonsa kanssa Espoonlahden Helluntaiseurakunnassa.

        Elävä sana ja varastetut huonekalut ou jee.


    • spede

      siiloan seurakunta on saanut monen pään sekaisin. valitettavasti olen kokenut kun isäni kuului aikoinaan siihen tällä hetkellä opettaa oppejaan siskolleni ja sisko imee kaiken paskan. ei ihmekkää että siskoni on ollut muutaman kuukauden pakko hoidossa. en suosittele missään nimessä siiloan seurakuntaa ja muitakaan pakottajia jotka yrittävät pistää ihmisen muottiin.

      • Musiikki on siellä taivaalllinen, mutta saarnat ja todistukset huokuvat ahdasmielisyyttä ja tuomiohenkeä. Viimeeksi kun olin siellä, reilu vuosi sitten, oli kokoussalin paikat hajoamassa käsin. Jotkut tuolit olivat salissa sen tuntuiset että jos niissä istuu saa olla tosi varovainen. Äkkiliikkeitä piti välttää.

        Siellä vallitsee käsittämätön lakihenkisyys jota en ole tavannut missään muualla vaikka olen käynyt ainakin 100 seurakunnassa (tarkoitan: ainoan seurakunnan yli sadassa paikallisyksikössä).

        Monet vaikuttaa olevan siellä hengessään ahdistuneita. Sen voi havaita kun katsoo siellä kokoontuvan porukan silmiin ja kasvoihin (minulla on henkien erottamisen armolahja ja erotan mm. mikä henki on Jumalasta ja mikä saaatanasta, silloin kun Jumala haluaa näyttää sen minulle, yleensä haluaa, ETENKIN "seurakunnissa"... rukoilin lahjaa vuosia).

        Siiloan on kuolemassa pois mikäli sinne ei löydy uutta herättäjää joka julistaa armoa ja totuutta Pyhän Hengen voitelussa. Julistajan on katseltava maailman ihmisiä ilman uskonnollisuuden silmälaseilla ja nähdä Jumalan mahdollisuudet koska hän tekee aina uutta siellä missä on uskoa ja rakkautta.


      • Anonyymi
        jumalan_pete kirjoitti:

        Musiikki on siellä taivaalllinen, mutta saarnat ja todistukset huokuvat ahdasmielisyyttä ja tuomiohenkeä. Viimeeksi kun olin siellä, reilu vuosi sitten, oli kokoussalin paikat hajoamassa käsin. Jotkut tuolit olivat salissa sen tuntuiset että jos niissä istuu saa olla tosi varovainen. Äkkiliikkeitä piti välttää.

        Siellä vallitsee käsittämätön lakihenkisyys jota en ole tavannut missään muualla vaikka olen käynyt ainakin 100 seurakunnassa (tarkoitan: ainoan seurakunnan yli sadassa paikallisyksikössä).

        Monet vaikuttaa olevan siellä hengessään ahdistuneita. Sen voi havaita kun katsoo siellä kokoontuvan porukan silmiin ja kasvoihin (minulla on henkien erottamisen armolahja ja erotan mm. mikä henki on Jumalasta ja mikä saaatanasta, silloin kun Jumala haluaa näyttää sen minulle, yleensä haluaa, ETENKIN "seurakunnissa"... rukoilin lahjaa vuosia).

        Siiloan on kuolemassa pois mikäli sinne ei löydy uutta herättäjää joka julistaa armoa ja totuutta Pyhän Hengen voitelussa. Julistajan on katseltava maailman ihmisiä ilman uskonnollisuuden silmälaseilla ja nähdä Jumalan mahdollisuudet koska hän tekee aina uutta siellä missä on uskoa ja rakkautta.

        Saatana oli ylistyksen johtaja timantti kultaa......älkää nyt eksykö. Valkovenäläisiä mukana vapareita synagogaa budhaa. Arabeja jehovia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatana oli ylistyksen johtaja timantti kultaa......älkää nyt eksykö. Valkovenäläisiä mukana vapareita synagogaa budhaa. Arabeja jehovia.

        EI OO PALAUTTANUT YHTÄKÄÄN HUONEKALUA KOIRAA KELLOA MITÄ VARASTELLEET MYYNEET ASTIOITA VIENEET VIROON JNE


      • Anonyymi

        Niin sanottu pyhän Hengen kaste ei ole muuta kuin jonkinlaista transsiin, hurmostilaan itsensä hokemalla tai niinkuin tietyissä heimoissa tanssimalla saattamista, kielillä puhuminen on "siansaksaa" ja sitähän osaa jokainen, joka vain uskoo,


    • kiinnostunut asioista

      -kuka on nykyisin seurakunnan saarnaaja/johtaja,vanhemmiston jäsenet jne,tiedot..

      -yleensä ottaen jokaisen srk:n omilla sivuilla nämä tiedot ovat puhelin-numeroineen rehellisesti,ilmoitettu !?


    • Rapanhapakko

      Ensimmäinen helluntailaissuuntainen hihhuli jonka koskaan tapasin, oli intissä lääkintämieskurssilla tupakaverina v. 1983. Hän oli Siiloanista.

      Kylläpä inhotti kuunnella sitä hihhulien maailmanselitystä, jota se lempeäsilmäinen poika hymyillen selitti. Nuoren maan kreationismi, että kaikki pappeja myöten joutuvat helevettiiin ja katoliset varsinkin, kun puuttuu aikuiskaste ja "Pyhän Hengen Kaste".

      Ei me sinänsä riidelty, kunhan keskusteltiin. Jätkä väitti TIETÄVÄNSÄ nämä, koska hänellä on Jeesus sydämessään jne. "Pyhän Hengen Kasteensa" oli saanut Siiloanin johtajan Eero Sopasen kättenpäällepanolla. Kehoitti minuakin ottamaan yhteyttä Sopaseen, mutta sanoi ettei pidä väitellä, koska Sopanen on niin kiireinen mies.

      No, seuraavan kerran luinkin tästä Eero Sopasesta Helsingin Sanomista. Ja tämä on siis ihan julkista tietoa, ei tarvitse sensuroida panetteluna tai juoruamisena. Lehtijutun mukaan Eero Sopanen tuomittiin ehdonalaiseen vankeuteen jatketusta petoksesta ja kiristyksestä. Hesarin mukaan tuomarit olisivat muuten antaneet ehdotonta, mutta säälivät miehen vanhuutta. Minun muistaakseni siinä sanottiin, että Sopanen oli vastoin tosiasioita uskotellut jollekin seurakuntalaiselleen tämän aiheuttaneen jonkun Sopasen sukulaisen kuoleman, ja Sopanen oli sitten nilistellyt sillä lailla rahaa vuosikausia. Että jopas sitä "Pyhää Henkeä" :-)

      Myöhemmin ex-helluntailaisten Huitsinnevada-foorumilta luin, miten Siiloan pikakastoi ihan ulkopuolisia, japanilaiset turistitkin luulivat suomalaiseksi kylpyrituaaliksi. Ja joitakin valmiiksi uskiksia on tyrkätty sisään ja sitten patisteltu "kielilläpuhumiseen" kunnes jotan pulpatusta kuuluu. Ja että Siiloanissa on sitä kaikein ruppasinta ja valmiiksi mielisairasta porukkaa, jotka sairastuvat siellä lisää.

      Yliopistossa psykohistorian luennoitsija Juha Siltala puhui kerran sairaista lahkoistakin ja sanoi: "Menkää itse Siiloaniin katsomaan mitä se on".

      Että silleen.

      • Siiloanista...

        Huvittavaa. :)

        Mitään turisteja ei ole koskaan kastettu. Se on ihan urbaanilegendaa. Jostain Apu-lehdestä, tai vastaavasta liikkeelle lähtenyt juttu. Lehtimiehet keksii kaikkea saadakseen rahaa.,

        Sopanen lankesi viime metreillä, mutta teki kuolinvuoteellaan parannuksen ja myönsi virheensä. Se joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.

        Se, mitä joku kaunainen marxilainen jossain yliopistolla ajattelee, on täysin samantekevää.

        PS. Neuvostoliitto romahti yli 20 vuotta sitten, eikä ateismikaan ole muotia enää.


      • Rapanhapakko
        Siiloanista... kirjoitti:

        Huvittavaa. :)

        Mitään turisteja ei ole koskaan kastettu. Se on ihan urbaanilegendaa. Jostain Apu-lehdestä, tai vastaavasta liikkeelle lähtenyt juttu. Lehtimiehet keksii kaikkea saadakseen rahaa.,

        Sopanen lankesi viime metreillä, mutta teki kuolinvuoteellaan parannuksen ja myönsi virheensä. Se joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.

        Se, mitä joku kaunainen marxilainen jossain yliopistolla ajattelee, on täysin samantekevää.

        PS. Neuvostoliitto romahti yli 20 vuotta sitten, eikä ateismikaan ole muotia enää.

        Tyypilllistä hihhulien väittelytekniikalle:
        Otat yhden kohdan joka ei ehkä ollutkaan ihan niin, ja asia on mukamas sillä kuitattu. Minäkin olen vain lukenut sen ulkomaalaisten pikakastamisen. Ehkä sitten legendaa, mutta vaikka, niin eihän tuollaiset ihan tyhjästä synny. Vaan saattavat kuitenkin kuvata sen lahkon silloista tyyliä laajemmin. Tuon toisen suunnan uskovaisen kielilläpuhumiseen painostamisen luin silminnäkijältä. (Minäkin muuten "puhun kielillä", ei siihen edes uskovaisuutta tarvita kunhan spontaanisti improvisoi äänteillä)

        Professori Siltalaa en mieltänyt "marxilaiseksi", kunhan on hiljaisella äänellä puhuva psykohistorioitsija. Minä olen enemmänkin porvari, yrittäjä. Jos Siltala olisi vasuri, niin tuskinpa se hänen juttujaan mitätöi. Uskon asioissa tuo ihannoi körttejä, jotka minustakin ovat se siedettävin uskonsuunta. Omana ennakkoluulonani taas, että jos joku on fundamentalisti/karismakristitty, hän haluaa ja levittää epätotta, ahdasta ja pahaa huuhaahörhöjen maailmanselitystä, hän valehtelee sen sairaan halunsa eteen ja hänellä ei ole ns. kaikki muumit laaksossa ja inkkarit kanootissa. Joten nimenomaan sellaisiin en luottaisi muissakaan asioissa.

        Sen Siiloanin pojan (jonka maailmankuva saattoi olla tyypillisen yleishelluntailainen, hyi) tunsin itse intissä ja sitten Hesarista luin Sopasen petos-ja kiristys -tuomiosta pian sen jälkeen. Joten tuo rikollinen meininki oli varmaan päällä juuri silloin, kun sitä inttikaveria opetti ja "Pyhää Henkeä" vuodatti. Vaikka Sopanen olisi katunut rikostaan kuolinvuoteellaan, eihän se sitä korvaa että koko uskontonsa ja sinun uskosi on huuhaata.

        Nyky-Siiloan voi olla toisenlainen, mutta tuohon aikaan mestalla oli kenties syystäkin huono maine jopa tolkumpien uskovaisten mielestä.

        Laajemmin:
        Tietänet, että kun lestadiolaisilla esiintyy pedofiliaa, helluntalaiset ovat viime vuosina kärähtäneet vakavammistakin talousrikoksista kun se Sopanen. Ehkä ei enempää kuin muukaan väestö, mutta jotain oireellista siinä on.

        Jos sanotaan kiten sinä, että ne "lankeavat"..... niin kuules tyypeille jotka väittävät olevansa "uudestisyntyneitä", että heillä on "Pyhä Henki" ja jutskaavat Jeesuksen kanssa.... sellaisen ei pitäisi olla mahdollista! Joten eiköhän koko se uskovaisuuskin ole juuria myöten valheellista, ja se valheellisuus kuuluu hyväksyttynä ja kannatettuna rakenteena kulttuuriinne.

        Sitten kun nousee joka aamu valehtelemaan uskontonsa eteen, niin kummakos se, että joillain (siis vain joillakin, ei tietenkään useimmilla) hihhuleilla menee sitä rataa myös omat ja muiden rahat, vaimot ja tyttäret sekaisin.


      • tosi1
        Rapanhapakko kirjoitti:

        Tyypilllistä hihhulien väittelytekniikalle:
        Otat yhden kohdan joka ei ehkä ollutkaan ihan niin, ja asia on mukamas sillä kuitattu. Minäkin olen vain lukenut sen ulkomaalaisten pikakastamisen. Ehkä sitten legendaa, mutta vaikka, niin eihän tuollaiset ihan tyhjästä synny. Vaan saattavat kuitenkin kuvata sen lahkon silloista tyyliä laajemmin. Tuon toisen suunnan uskovaisen kielilläpuhumiseen painostamisen luin silminnäkijältä. (Minäkin muuten "puhun kielillä", ei siihen edes uskovaisuutta tarvita kunhan spontaanisti improvisoi äänteillä)

        Professori Siltalaa en mieltänyt "marxilaiseksi", kunhan on hiljaisella äänellä puhuva psykohistorioitsija. Minä olen enemmänkin porvari, yrittäjä. Jos Siltala olisi vasuri, niin tuskinpa se hänen juttujaan mitätöi. Uskon asioissa tuo ihannoi körttejä, jotka minustakin ovat se siedettävin uskonsuunta. Omana ennakkoluulonani taas, että jos joku on fundamentalisti/karismakristitty, hän haluaa ja levittää epätotta, ahdasta ja pahaa huuhaahörhöjen maailmanselitystä, hän valehtelee sen sairaan halunsa eteen ja hänellä ei ole ns. kaikki muumit laaksossa ja inkkarit kanootissa. Joten nimenomaan sellaisiin en luottaisi muissakaan asioissa.

        Sen Siiloanin pojan (jonka maailmankuva saattoi olla tyypillisen yleishelluntailainen, hyi) tunsin itse intissä ja sitten Hesarista luin Sopasen petos-ja kiristys -tuomiosta pian sen jälkeen. Joten tuo rikollinen meininki oli varmaan päällä juuri silloin, kun sitä inttikaveria opetti ja "Pyhää Henkeä" vuodatti. Vaikka Sopanen olisi katunut rikostaan kuolinvuoteellaan, eihän se sitä korvaa että koko uskontonsa ja sinun uskosi on huuhaata.

        Nyky-Siiloan voi olla toisenlainen, mutta tuohon aikaan mestalla oli kenties syystäkin huono maine jopa tolkumpien uskovaisten mielestä.

        Laajemmin:
        Tietänet, että kun lestadiolaisilla esiintyy pedofiliaa, helluntalaiset ovat viime vuosina kärähtäneet vakavammistakin talousrikoksista kun se Sopanen. Ehkä ei enempää kuin muukaan väestö, mutta jotain oireellista siinä on.

        Jos sanotaan kiten sinä, että ne "lankeavat"..... niin kuules tyypeille jotka väittävät olevansa "uudestisyntyneitä", että heillä on "Pyhä Henki" ja jutskaavat Jeesuksen kanssa.... sellaisen ei pitäisi olla mahdollista! Joten eiköhän koko se uskovaisuuskin ole juuria myöten valheellista, ja se valheellisuus kuuluu hyväksyttynä ja kannatettuna rakenteena kulttuuriinne.

        Sitten kun nousee joka aamu valehtelemaan uskontonsa eteen, niin kummakos se, että joillain (siis vain joillakin, ei tietenkään useimmilla) hihhuleilla menee sitä rataa myös omat ja muiden rahat, vaimot ja tyttäret sekaisin.

        Siiloanissa on paljon hyvää. Monet ovat tulleet uskoon siellä, ja ovat pysyneetkin uskossa. Auttoivat uskoontulleita.Mielestäni siellä on lakihenkistä. Jos sinne menee uskovana, ne käskee tekemään parannus. Sitten se parannus kelpaa.
        Sopasta ei tietääkseni erotettu, vaan valjet pyysivät häntä perustamaan Siiloanin.


      • Karta pahaa
        tosi1 kirjoitti:

        Siiloanissa on paljon hyvää. Monet ovat tulleet uskoon siellä, ja ovat pysyneetkin uskossa. Auttoivat uskoontulleita.Mielestäni siellä on lakihenkistä. Jos sinne menee uskovana, ne käskee tekemään parannus. Sitten se parannus kelpaa.
        Sopasta ei tietääkseni erotettu, vaan valjet pyysivät häntä perustamaan Siiloanin.

        Kyllä Sopanen erotettiin, kun ei taipunut helluntaiseurakunnan vanhemmiston tahtoon vaan eli synnissä ja siksi erotettiin. Perusti oman oppinsa. Ne tyypit, jotka lähtivät Sopasen kelkkaan pyysivät perustamaan porukan! Sen h'än sitten tekikin. Ne uskoon tulleet, jotka todella tulivat uskoon siellä lähtivät heti sieltä pois, kun heille selvisi millaisesta porukasta oli kyse! Tunnen monia tällaisa henkilöitä!


      • Rapanhapakko
        Karta pahaa kirjoitti:

        Kyllä Sopanen erotettiin, kun ei taipunut helluntaiseurakunnan vanhemmiston tahtoon vaan eli synnissä ja siksi erotettiin. Perusti oman oppinsa. Ne tyypit, jotka lähtivät Sopasen kelkkaan pyysivät perustamaan porukan! Sen h'än sitten tekikin. Ne uskoon tulleet, jotka todella tulivat uskoon siellä lähtivät heti sieltä pois, kun heille selvisi millaisesta porukasta oli kyse! Tunnen monia tällaisa henkilöitä!

        tosi1:
        Jatkossahan kritisoit asiasta hyvin, mutta entäs tämä:

        >>>Siiloanissa on paljon hyvää. Monet ovat tulleet uskoon siellä, ja ovat pysyneetkin uskossa. Auttoivat uskoontulleita


      • tosi1
        Rapanhapakko kirjoitti:

        Tyypilllistä hihhulien väittelytekniikalle:
        Otat yhden kohdan joka ei ehkä ollutkaan ihan niin, ja asia on mukamas sillä kuitattu. Minäkin olen vain lukenut sen ulkomaalaisten pikakastamisen. Ehkä sitten legendaa, mutta vaikka, niin eihän tuollaiset ihan tyhjästä synny. Vaan saattavat kuitenkin kuvata sen lahkon silloista tyyliä laajemmin. Tuon toisen suunnan uskovaisen kielilläpuhumiseen painostamisen luin silminnäkijältä. (Minäkin muuten "puhun kielillä", ei siihen edes uskovaisuutta tarvita kunhan spontaanisti improvisoi äänteillä)

        Professori Siltalaa en mieltänyt "marxilaiseksi", kunhan on hiljaisella äänellä puhuva psykohistorioitsija. Minä olen enemmänkin porvari, yrittäjä. Jos Siltala olisi vasuri, niin tuskinpa se hänen juttujaan mitätöi. Uskon asioissa tuo ihannoi körttejä, jotka minustakin ovat se siedettävin uskonsuunta. Omana ennakkoluulonani taas, että jos joku on fundamentalisti/karismakristitty, hän haluaa ja levittää epätotta, ahdasta ja pahaa huuhaahörhöjen maailmanselitystä, hän valehtelee sen sairaan halunsa eteen ja hänellä ei ole ns. kaikki muumit laaksossa ja inkkarit kanootissa. Joten nimenomaan sellaisiin en luottaisi muissakaan asioissa.

        Sen Siiloanin pojan (jonka maailmankuva saattoi olla tyypillisen yleishelluntailainen, hyi) tunsin itse intissä ja sitten Hesarista luin Sopasen petos-ja kiristys -tuomiosta pian sen jälkeen. Joten tuo rikollinen meininki oli varmaan päällä juuri silloin, kun sitä inttikaveria opetti ja "Pyhää Henkeä" vuodatti. Vaikka Sopanen olisi katunut rikostaan kuolinvuoteellaan, eihän se sitä korvaa että koko uskontonsa ja sinun uskosi on huuhaata.

        Nyky-Siiloan voi olla toisenlainen, mutta tuohon aikaan mestalla oli kenties syystäkin huono maine jopa tolkumpien uskovaisten mielestä.

        Laajemmin:
        Tietänet, että kun lestadiolaisilla esiintyy pedofiliaa, helluntalaiset ovat viime vuosina kärähtäneet vakavammistakin talousrikoksista kun se Sopanen. Ehkä ei enempää kuin muukaan väestö, mutta jotain oireellista siinä on.

        Jos sanotaan kiten sinä, että ne "lankeavat"..... niin kuules tyypeille jotka väittävät olevansa "uudestisyntyneitä", että heillä on "Pyhä Henki" ja jutskaavat Jeesuksen kanssa.... sellaisen ei pitäisi olla mahdollista! Joten eiköhän koko se uskovaisuuskin ole juuria myöten valheellista, ja se valheellisuus kuuluu hyväksyttynä ja kannatettuna rakenteena kulttuuriinne.

        Sitten kun nousee joka aamu valehtelemaan uskontonsa eteen, niin kummakos se, että joillain (siis vain joillakin, ei tietenkään useimmilla) hihhuleilla menee sitä rataa myös omat ja muiden rahat, vaimot ja tyttäret sekaisin.

        Hyvä hapanrapakko.
        Tosi usko on sitä:" Kun me tunnustamme syntimme, Hän on uskollinen ja vanhurskas, niin että Hän antaa synnit anteeksi ja puhdistaa kaikesta vääryydestä."Jos Sopanen teki kuolinvuoteellaan parannuksen, niin hyvä. Hän meni Jeesuksen luo.
        Se on minunkin ainoa toivo.Se, että Jeesus on armollinen.Tähän hetkeen asti Hän on ollut sitä.


      • Rapanhapakko
        tosi1 kirjoitti:

        Hyvä hapanrapakko.
        Tosi usko on sitä:" Kun me tunnustamme syntimme, Hän on uskollinen ja vanhurskas, niin että Hän antaa synnit anteeksi ja puhdistaa kaikesta vääryydestä."Jos Sopanen teki kuolinvuoteellaan parannuksen, niin hyvä. Hän meni Jeesuksen luo.
        Se on minunkin ainoa toivo.Se, että Jeesus on armollinen.Tähän hetkeen asti Hän on ollut sitä.

        Itse sanot mutta et ole ymmärtävinäsi:
        Ennen tuota "toivoasi" sinun täytyy ensin haluta, että maailmanselityksesi seemiläisen heimojumalan kanssa on totta, ja sinun täytyy ensin itse haluta uhkaa niille, jotka eivät usko Jeesukseen kuin sinä. Ja sulkea silmäsi siltä varsinaiselta toivolta, ettei tuo omituinen huuhaakultti ole olenkaan totta.


      • tosi1
        Rapanhapakko kirjoitti:

        Itse sanot mutta et ole ymmärtävinäsi:
        Ennen tuota "toivoasi" sinun täytyy ensin haluta, että maailmanselityksesi seemiläisen heimojumalan kanssa on totta, ja sinun täytyy ensin itse haluta uhkaa niille, jotka eivät usko Jeesukseen kuin sinä. Ja sulkea silmäsi siltä varsinaiselta toivolta, ettei tuo omituinen huuhaakultti ole olenkaan totta.

        Hyvä Hapanrapakko.
        Mieleeni ei ole koskaan tullut, että jotenkin uhkaan?
        Toistan:"Joka tahtoo tehdä Jumalan tahdon, tulee tuntemaan, että tämä oppi on Jumalasta, vai puhunko minä omiani." Ne oli Jeesuksen sanat. Siis ihmisen tulee haluta tehdä Jumalan tahto. Sitten...hän tulee (itse)tuntemaan, että oppi on Jumalasta. Ihminen saa (kuten minäkin)varmuuden pelastuksesta. Muistan uskoontuloni. Ei ollut ketään uskovia, olin Etelä-Ameriikassa, laivassa. Mikä hurmaantunut ilo! Uusi elämä alkoi. Tiesin, että alkoholin kahleet olivat poissa.sain uuden elämän.kaikki muuttui.


      • Rapanhapakko
        tosi1 kirjoitti:

        Hyvä Hapanrapakko.
        Mieleeni ei ole koskaan tullut, että jotenkin uhkaan?
        Toistan:"Joka tahtoo tehdä Jumalan tahdon, tulee tuntemaan, että tämä oppi on Jumalasta, vai puhunko minä omiani." Ne oli Jeesuksen sanat. Siis ihmisen tulee haluta tehdä Jumalan tahto. Sitten...hän tulee (itse)tuntemaan, että oppi on Jumalasta. Ihminen saa (kuten minäkin)varmuuden pelastuksesta. Muistan uskoontuloni. Ei ollut ketään uskovia, olin Etelä-Ameriikassa, laivassa. Mikä hurmaantunut ilo! Uusi elämä alkoi. Tiesin, että alkoholin kahleet olivat poissa.sain uuden elämän.kaikki muuttui.

        Koeta käsittää: Nuo ovat sinun haluamasi uskonnon sisäisiä juttuja, ei mikään maailman perusasia. Ja uhkaahan sinä itse haluat, jotain jolta "pelastutaan".


      • Rapanhapakko
        Rapanhapakko kirjoitti:

        Koeta käsittää: Nuo ovat sinun haluamasi uskonnon sisäisiä juttuja, ei mikään maailman perusasia. Ja uhkaahan sinä itse haluat, jotain jolta "pelastutaan".

        Vertaa: Jos sinut olisi kasvatettu hinduksi, sanoisit että ainoa toivosi olla jälleensyntymättä vaikkapa kastemadoksi on turvata Krisnaan.


      • tosi1
        Rapanhapakko kirjoitti:

        Koeta käsittää: Nuo ovat sinun haluamasi uskonnon sisäisiä juttuja, ei mikään maailman perusasia. Ja uhkaahan sinä itse haluat, jotain jolta "pelastutaan".

        En ajatellut, enkä nytkään sitä ajattele ensimmäisenä, mutta se uhka on iankaikkinen kadotus.Jos minun elämäni aikana tulee se Suuri Ahdistus, toivon olevani siinä niin vahva Jeesuksessa, että kestän sen kieltämättä Jeesusta.
        iankaikkisuus on tärkeämpi kuin tämä lyhyt ajallinen elämä.


      • tosi1
        Rapanhapakko kirjoitti:

        Vertaa: Jos sinut olisi kasvatettu hinduksi, sanoisit että ainoa toivosi olla jälleensyntymättä vaikkapa kastemadoksi on turvata Krisnaan.

        Ei voi verrata noin heikkoa toivoa Jumalan pelastukseen. Siinä ei ollut kasvatuksella merkitystä. Luin Billy Grahamin kirjaa Vartijan huuto. siinä oli 10 saarnaa. Jumala alkoi puhua minulle. Se oli miehen ääni, mutta se oli Jumalan ääni.En syönyt mitään kolmeen päivään.lopulta koin uudestisyntymän.
        Olen kirjoittanut siitä. Toivon saavani sen julkaistua. ellei, julkaisen sen omakustanteena.


    • Karta pahaa

      Se porukka on edesmenneen Eero Sopasen perustama porukka. Sillä ei ole mitään yhteyttä ja yhteistä helluntaiseurakuntien kanssa. Eero eli synnissä ja erotettiin helluntaiherätyksestä. Perusti sitten oman omituisen oppinsa. Karttakaa tuta porukkaa ja sen hapatusta!

      • Oikaisu "Karta pahaa" -nimimerkin kommenttia koskien.

        Siiloan seurakunta on itsenäinen helluntaiseurakunta, joka ei kuulu Suomen Helluntaiherätykseen. Kannattaa pitää mielessä, että Suomen Helluntaiherätyksen seurakunnat eivät ole ainoita helluntaiseurakuntia, vaikka he itse usein valheellisesti näin antavat ymmärtää. Muita helluntaiseurakuntia ovat esimerkiksi Sana ja Ylistys -srk, Kansakunnat Kristukselle srk ja vaikkapa Rautavaaran kotiseurakunta.

        Näitä pieniä helluntaiseurakuntia syntyy yleensä jo pienistä opillisista erimielisyyksistä ja siitä, että joku henkilö ei ole saanut omassa helluntaiseurakunnassaan merkittävää asemaa.

        Kun ajatellaan kansainvälistä helluntailais-karismaatista liikettä (jonka jäsenmäärän Suomen Helluntaiherätyksen uskovat muistavat usein ylpeydellä mainita), Suomen Helluntaiherätys on vai hyvin pieni osa siitä.


      • Karta pahaa
        mazdels kirjoitti:

        Oikaisu "Karta pahaa" -nimimerkin kommenttia koskien.

        Siiloan seurakunta on itsenäinen helluntaiseurakunta, joka ei kuulu Suomen Helluntaiherätykseen. Kannattaa pitää mielessä, että Suomen Helluntaiherätyksen seurakunnat eivät ole ainoita helluntaiseurakuntia, vaikka he itse usein valheellisesti näin antavat ymmärtää. Muita helluntaiseurakuntia ovat esimerkiksi Sana ja Ylistys -srk, Kansakunnat Kristukselle srk ja vaikkapa Rautavaaran kotiseurakunta.

        Näitä pieniä helluntaiseurakuntia syntyy yleensä jo pienistä opillisista erimielisyyksistä ja siitä, että joku henkilö ei ole saanut omassa helluntaiseurakunnassaan merkittävää asemaa.

        Kun ajatellaan kansainvälistä helluntailais-karismaatista liikettä (jonka jäsenmäärän Suomen Helluntaiherätyksen uskovat muistavat usein ylpeydellä mainita), Suomen Helluntaiherätys on vai hyvin pieni osa siitä.

        Oikaisu kts.n tietoon! Siiloan seurakunta ei ole itsenäinen helluntaiseurakunta eikä helluntaiseurakuntiin lukeutuvakaan, vaikka voivat itse niin väittää! Helluntaiherätyksessä on selkeästi otettu kantaa ko. porukkaan ja todettu, ettei se ole helluntaiseurakuntiin lukeutuva! Tämä on talvipäivillä puhuttua asiaa aikoinaan!

        Suomen helluntaiseurakunnat eivät tunnusta omille teilleen lähteneitä porukoita helluntaiseurakunniksi, joten ne eivät kuulu helluntaiherätyksen piiriin, vaan ovat omia joukkojaan! Voivat itse väittää kuuluvansa ja olevansa helluntaiseurakuntia, mutta eivät todellakaan ole!

        Kansainvälisesti helluntailaisia on melkoinen joukko. Suomessa on noin 50000!


      • tosi1
        mazdels kirjoitti:

        Oikaisu "Karta pahaa" -nimimerkin kommenttia koskien.

        Siiloan seurakunta on itsenäinen helluntaiseurakunta, joka ei kuulu Suomen Helluntaiherätykseen. Kannattaa pitää mielessä, että Suomen Helluntaiherätyksen seurakunnat eivät ole ainoita helluntaiseurakuntia, vaikka he itse usein valheellisesti näin antavat ymmärtää. Muita helluntaiseurakuntia ovat esimerkiksi Sana ja Ylistys -srk, Kansakunnat Kristukselle srk ja vaikkapa Rautavaaran kotiseurakunta.

        Näitä pieniä helluntaiseurakuntia syntyy yleensä jo pienistä opillisista erimielisyyksistä ja siitä, että joku henkilö ei ole saanut omassa helluntaiseurakunnassaan merkittävää asemaa.

        Kun ajatellaan kansainvälistä helluntailais-karismaatista liikettä (jonka jäsenmäärän Suomen Helluntaiherätyksen uskovat muistavat usein ylpeydellä mainita), Suomen Helluntaiherätys on vai hyvin pieni osa siitä.

        Kansakunnat Kristukselle , kyse ei ole "pienestä erimielisyydestä" .Se ei missään tapauksessa ole helluntaiseurakunta. Me olemme Suomessa. Täällä Helluntaiherätys on melko vanhoillinen. Ei nämä, jotka lähtee ja perustaa oma juttunsa, ole helluntailaisia.
        Mazdels itse on keksinyt jonkin oma juttunsa, jonka avulla on helppo kekepeästi jakaa seurakunnat. kaikki oudot, kyseen alaiset ovat sitten helluntailaisia.


      • Karta pahaa kirjoitti:

        Oikaisu kts.n tietoon! Siiloan seurakunta ei ole itsenäinen helluntaiseurakunta eikä helluntaiseurakuntiin lukeutuvakaan, vaikka voivat itse niin väittää! Helluntaiherätyksessä on selkeästi otettu kantaa ko. porukkaan ja todettu, ettei se ole helluntaiseurakuntiin lukeutuva! Tämä on talvipäivillä puhuttua asiaa aikoinaan!

        Suomen helluntaiseurakunnat eivät tunnusta omille teilleen lähteneitä porukoita helluntaiseurakunniksi, joten ne eivät kuulu helluntaiherätyksen piiriin, vaan ovat omia joukkojaan! Voivat itse väittää kuuluvansa ja olevansa helluntaiseurakuntia, mutta eivät todellakaan ole!

        Kansainvälisesti helluntailaisia on melkoinen joukko. Suomessa on noin 50000!

        Siiloan seurakunta on helluntaiseurakunta, mutta ei kuulu Suomen Helluntaiherätykseen. Seurakunta luetaan helluntaiseurakunnaksi, vaikka Helluntaiherätyksen Talvipäivillä olitaisiin asiasta mitä mieltä tahansa. Siiloan srk on samalla tavalla helluntaiseurakunta, kuten muutkin helluntailais-karismaattiset yhteisöt, joita Suomen Helluntaiherätykseen kuuluvat seurakunnatkin ovat.

        On tunnettua, että Suomen Helluntaiherätykseen kuuluvat helluntaiseurakunnat eivät tunnusta "omille teilleen lähteneitä" porukoita helluntaiseurakunniksi. Hehän usein nimittelevät tällaisia jopa lahkolaisiksi. Eivät myöskään monet "omille teille lähteneet" pidä Helluntaiherätyksen seurakuntia raamatullisina. Suomen Helluntaiherätys ei kuitenkaan määrittele sitä, mitkä ovat helluntaiseurakuntia. Helluntaiseurakunta -nimitystä käytetetään myös helluntailais-karismaattisista seurakunnista. Juuri noissahan on taustalla vaikuttava suuntaus helluntailaisuus aikuiskasteineen, kielilläpuhumisineen ja uskoontulokokemuksineen.

        On kyllä huvittavaa seurata helluntailaisten eripuraisuutta keskenään. Jos oppi on vähänkin jossakin asiassa poikkeava, ollaan heti väittämässä, että seurakunta ei ole helluntailainen. Helluntailaisten riitojen ja erimielisyyksien tuloksena Siiloan seurakuntakin on aikoinaan perustettuna. Mikä vaivaa helluntailaisia, uskonratkaisun tehneitä ja uskovien upotuskasteen ottaneita? Miksi pieni joukko ei voi puhaltaa yhteen hiileen, vaan pitää olla Suomen kokoisessa maassakin kymmeniä erilaisia, keskenään riiteleviä helluntaiseurakuntia? No se on tietysti se, kun selkeä oppi puuttuu koko liikkeeltä.

        Kerrotko "Karta pahaa" -nimimerkki tai joku toinen asiasta tietävä: Mikä Siiloan seurakunnassa on erilaista ja harhaoppista, verrattuna Suomen Helluntaiherätyksen seurakuntiin?


      • tosi1 kirjoitti:

        Kansakunnat Kristukselle , kyse ei ole "pienestä erimielisyydestä" .Se ei missään tapauksessa ole helluntaiseurakunta. Me olemme Suomessa. Täällä Helluntaiherätys on melko vanhoillinen. Ei nämä, jotka lähtee ja perustaa oma juttunsa, ole helluntailaisia.
        Mazdels itse on keksinyt jonkin oma juttunsa, jonka avulla on helppo kekepeästi jakaa seurakunnat. kaikki oudot, kyseen alaiset ovat sitten helluntailaisia.

        Kansakunnat Kristukselle -seurakunta on myöskin helluntaiseurakunta. Kun joku lähtee pois Helluntaiherätykseen kuuluvasta seurakunnasta ja perustaa opiltaan samanlaisen seurakunnan, voidaan siitäkin käyttää nimitystä helluntaiseurakunta. Muistutan vielä, että Suomen Helluntaiherätys ei sanele sitä, mitkä yhteisöt luetaan helluntailaisuuteen. Onhan mm Helsingin seudulla toimiva branhamilainen Ehtoovalon Sanoma -srk myös helluntaiseurakunta ja Amerikassa on käärmeidennostajahelluntaiseurakunta.

        Toistan, että en minä ole keksinyt seurakuntien jaottelua. Sen ovat tehneet minua viisaammat asiantuntijat. Nyt on kyse vain siitä, että Helluntaiherätykseen kuuluvat helluntaiuskovat pitävät itseään ainoina oikeina helluntaiuskovina, eivätkä tunnusta hieman muita asioita enemmän painottavia helluntaiseurakuntia helluntaiseurakunniksi.

        Kerrotko "tosi1", miten Kansakunnat Kristukselle srk poikkeaa Suomen Helluntaiherätyksen seurakunnista? Mikä siellä on harhaoppia mielestäsi? Ja vielä, ovatko Kansakunnat Kristukselle srk:n jäsenet mielestäsi lahkolaisia?


      • tosi1
        mazdels kirjoitti:

        Kansakunnat Kristukselle -seurakunta on myöskin helluntaiseurakunta. Kun joku lähtee pois Helluntaiherätykseen kuuluvasta seurakunnasta ja perustaa opiltaan samanlaisen seurakunnan, voidaan siitäkin käyttää nimitystä helluntaiseurakunta. Muistutan vielä, että Suomen Helluntaiherätys ei sanele sitä, mitkä yhteisöt luetaan helluntailaisuuteen. Onhan mm Helsingin seudulla toimiva branhamilainen Ehtoovalon Sanoma -srk myös helluntaiseurakunta ja Amerikassa on käärmeidennostajahelluntaiseurakunta.

        Toistan, että en minä ole keksinyt seurakuntien jaottelua. Sen ovat tehneet minua viisaammat asiantuntijat. Nyt on kyse vain siitä, että Helluntaiherätykseen kuuluvat helluntaiuskovat pitävät itseään ainoina oikeina helluntaiuskovina, eivätkä tunnusta hieman muita asioita enemmän painottavia helluntaiseurakuntia helluntaiseurakunniksi.

        Kerrotko "tosi1", miten Kansakunnat Kristukselle srk poikkeaa Suomen Helluntaiherätyksen seurakunnista? Mikä siellä on harhaoppia mielestäsi? Ja vielä, ovatko Kansakunnat Kristukselle srk:n jäsenet mielestäsi lahkolaisia?

        On turha kertoa niistä surullisista uutisista enää. Ne on kaikkien tiedossa. Jos Jari Pasanen olisi helluntaiseurakuntaan kuuluva, hän ei saisi puhua. Me olemme Suomessa. Suomen tilanne on se, että täällä on Helluntaiherätys. siihen ei kuulu Kansakunnat Kristukselle, eivätkä yksikään niistä seurakunnista, jotka kutsuivat Herzogin suomeen.


      • tosi1 kirjoitti:

        On turha kertoa niistä surullisista uutisista enää. Ne on kaikkien tiedossa. Jos Jari Pasanen olisi helluntaiseurakuntaan kuuluva, hän ei saisi puhua. Me olemme Suomessa. Suomen tilanne on se, että täällä on Helluntaiherätys. siihen ei kuulu Kansakunnat Kristukselle, eivätkä yksikään niistä seurakunnista, jotka kutsuivat Herzogin suomeen.

        Minkä vuoksi Helluntaiherätykseen kuuluva Timo Puustelli saa saarnata, vaikka hän myös on syyllistynyt alaikäisen seksuaaliseen hyväksikäyttöön? Helluntaiherätyksen neuvoa-antavat veljet langettivat T.P:lle ainoastaan kahden vuoden saarnauskiellon, joka sekään ei aikanaan toiminut.

        Millä tavalla Puustelli on Pasasta parempi ja "synnittömämpi", niin että kelpaa saarnaamaan helluntaiseurakuntiin? Kerrotko perustelut sille, miksi Timo Puustelli saa saarnata ja opettaa helluntaiseurakunnassa, vaikka hän on syyllistynyt alaikäisen seksuaaliseen hyväksikäyttöön ja vieläpä seurakunnan tehtävissä?

        Suomen tilanne on se, että täällä on Helluntaiherätys, joka on jakantunut ainakin kolmeen eri kuppikuntaan ja jossa on ollut sisäisessä käytössä toisen kuppikunnan jäsenistä nimitys lahkolainen. Helluntaiherätyksen lisäksi Suomessa on kymmeniä pieniä Helluntaiherätyksen ulkopuolisia seurakuntia, joissa on yhteensä muutamia tuhansia jäseniä.


      • Karta pahaa
        mazdels kirjoitti:

        Siiloan seurakunta on helluntaiseurakunta, mutta ei kuulu Suomen Helluntaiherätykseen. Seurakunta luetaan helluntaiseurakunnaksi, vaikka Helluntaiherätyksen Talvipäivillä olitaisiin asiasta mitä mieltä tahansa. Siiloan srk on samalla tavalla helluntaiseurakunta, kuten muutkin helluntailais-karismaattiset yhteisöt, joita Suomen Helluntaiherätykseen kuuluvat seurakunnatkin ovat.

        On tunnettua, että Suomen Helluntaiherätykseen kuuluvat helluntaiseurakunnat eivät tunnusta "omille teilleen lähteneitä" porukoita helluntaiseurakunniksi. Hehän usein nimittelevät tällaisia jopa lahkolaisiksi. Eivät myöskään monet "omille teille lähteneet" pidä Helluntaiherätyksen seurakuntia raamatullisina. Suomen Helluntaiherätys ei kuitenkaan määrittele sitä, mitkä ovat helluntaiseurakuntia. Helluntaiseurakunta -nimitystä käytetetään myös helluntailais-karismaattisista seurakunnista. Juuri noissahan on taustalla vaikuttava suuntaus helluntailaisuus aikuiskasteineen, kielilläpuhumisineen ja uskoontulokokemuksineen.

        On kyllä huvittavaa seurata helluntailaisten eripuraisuutta keskenään. Jos oppi on vähänkin jossakin asiassa poikkeava, ollaan heti väittämässä, että seurakunta ei ole helluntailainen. Helluntailaisten riitojen ja erimielisyyksien tuloksena Siiloan seurakuntakin on aikoinaan perustettuna. Mikä vaivaa helluntailaisia, uskonratkaisun tehneitä ja uskovien upotuskasteen ottaneita? Miksi pieni joukko ei voi puhaltaa yhteen hiileen, vaan pitää olla Suomen kokoisessa maassakin kymmeniä erilaisia, keskenään riiteleviä helluntaiseurakuntia? No se on tietysti se, kun selkeä oppi puuttuu koko liikkeeltä.

        Kerrotko "Karta pahaa" -nimimerkki tai joku toinen asiasta tietävä: Mikä Siiloan seurakunnassa on erilaista ja harhaoppista, verrattuna Suomen Helluntaiherätyksen seurakuntiin?

        Ei siiloan seurakunta todellakaan ole helluntaiseurakunta, vaikka kuka niin väittäisi! Sitä ei helluntaiherätys tunnusta helluntaiherätykseen lukeutvaksi seurakunnaksi eikä muitakaan porukoita, jotka ovat jostain xsyystä eronneet tai erotettu helluntaiherätyksen yhteydestä! Turha väittää muuta! Vaan kun matzelis on jostain syystä vihastunut helluntaiseurakuntien toimintaan, niin pitää valheella koettaa mustamaalata sen toimintaa!

        On todellakin huvittavaa seurata sitä vihan puuskintaa, jota sinä osoitat taistellessasi helluntaiherätystä vastaan kaikella valheella ja voimalla!

        Sopanen perusti oman porukkansa niitten kanssa, jotka erotettiin Saalemista. Hänellä oli toinen oppi kuin mitä hellujhntaisuuntien linja on ja lisäksi hän eli julkisesti synnissä. Vaan eihän sitä moni usko ja hyväksy, kun tahoo olla viisaampi kuin päättäjät!

        Siiloan seurakunnassa kastetaan useampaan kertaan, se ei pohjaudu Raamtun opetukseen, Siis he ovat uudestikastajia! Tiedän naapurin miehen aikoinaan käyneen siiloanissa, ja samalla reissulla tuo humalassa ollut mies oli kastettu. Viha uskoa kohtaan oli sen jälkeen tuolla miehellä kova!


      • Karta pahaa kirjoitti:

        Ei siiloan seurakunta todellakaan ole helluntaiseurakunta, vaikka kuka niin väittäisi! Sitä ei helluntaiherätys tunnusta helluntaiherätykseen lukeutvaksi seurakunnaksi eikä muitakaan porukoita, jotka ovat jostain xsyystä eronneet tai erotettu helluntaiherätyksen yhteydestä! Turha väittää muuta! Vaan kun matzelis on jostain syystä vihastunut helluntaiseurakuntien toimintaan, niin pitää valheella koettaa mustamaalata sen toimintaa!

        On todellakin huvittavaa seurata sitä vihan puuskintaa, jota sinä osoitat taistellessasi helluntaiherätystä vastaan kaikella valheella ja voimalla!

        Sopanen perusti oman porukkansa niitten kanssa, jotka erotettiin Saalemista. Hänellä oli toinen oppi kuin mitä hellujhntaisuuntien linja on ja lisäksi hän eli julkisesti synnissä. Vaan eihän sitä moni usko ja hyväksy, kun tahoo olla viisaampi kuin päättäjät!

        Siiloan seurakunnassa kastetaan useampaan kertaan, se ei pohjaudu Raamtun opetukseen, Siis he ovat uudestikastajia! Tiedän naapurin miehen aikoinaan käyneen siiloanissa, ja samalla reissulla tuo humalassa ollut mies oli kastettu. Viha uskoa kohtaan oli sen jälkeen tuolla miehellä kova!

        Etkö ymmärrä "Karta pahaa" -nimimerkki sitä, ettei Suomen Helluntaiherätys päätä sitä, mitä seurakuntia luetaan helluntaiseurakunniksi. Helluntaiherätys päättää ainoastaan siitä, mitkä helluntaiseurakunnat saavat kuulua Helluntaiherätykseen.

        Kuten itse totesitkin, Sopanen erotettiin Saalemista, eli Helluntaiherätykseen kuuluvasta helluntaiseurakunnasta. Jos Siiloan seurakunta eroaa Helluntaiherätyksen seurakunnista vain sen takia, että siellä kastetaan useampaan kertaan, se ei tee seurakunnasta ei-helluntaiseurakuntaa.

        Helluntaiherätykseen kuuluvissa helluntaiseurakunnissa pastorit ja sananjulistajat elävät nykyisin yhä enemmän julkisynneissä. Vähän aikaa sitten Oulun Helluntaikirkkoseurakunnan johtava pastori ja Helluntaikirkon merkittävä vaikuttaja ajoi juovuksissa kolarin, joka otsikoitiin valtakunnallisisissa lehdissä. Wincapitassa oli mukana eräs merkittävä helluntaiseurakuntiin kuuluva vaikuttaja. Seksuaalisuuden alueella on useita helluntaipastoreita ja vaikuttajia tuomittu oikeusistuimissa. Jo 1970 synnyinpaikkakuntani helluntaiseurakunnan saarnaaja eli julkisynnissä käyttämällä alkoholia vuosikausia seurakunnan siunaamana. Jo kertomistani esimerkeistä käy hyvin selville, että Helluntaiherätyksenkin helluntaiseurakunnissa on yleistä elää julkisynneissä.

        Ja ovathan Helluntaiheätyksen helluntaiseurakunnat myös uudestikastajia, koska kastavat mm luterilaisessa ja ortodoksisessa kirkossa kristillisen kasteen saaneita henkilöitä.

        En kirjoita vihassa helluntailaisuudesta tälle palstalle, vaan haluan kertoa totuuden, myös sen totuuden, jonka helluntailaiset jättävät mielellään kertomatta. Helluntailaisuudesta kiinnostuneiden on erittäin tärkeä tietää koko totuus Helluntailiikkeestä.


      • ymmärrätkö

        Helluntaiherätyksen seurakunnat olivat täysin itsenäisiä ennen helluntaikirkkoa. Harvat seurakunnat kuuluvat edelleenkään helluntaikirkkoon. Ja jos joku erotettiin Saalemista, niin se tosiaan tarkoitti, että hänet erotettiin helluntaiherätyksestä. Koska kukaan ei kuulunut helluntaiherätykseen, vaan yksittäisiin seurakuntiin.
        Toki Suomessa on ollut aina muitakin helluntakarismaattisia seurakuntia kuin helluntaiseurakunnat.


      • Anonyymi
        mazdels kirjoitti:

        Minkä vuoksi Helluntaiherätykseen kuuluva Timo Puustelli saa saarnata, vaikka hän myös on syyllistynyt alaikäisen seksuaaliseen hyväksikäyttöön? Helluntaiherätyksen neuvoa-antavat veljet langettivat T.P:lle ainoastaan kahden vuoden saarnauskiellon, joka sekään ei aikanaan toiminut.

        Millä tavalla Puustelli on Pasasta parempi ja "synnittömämpi", niin että kelpaa saarnaamaan helluntaiseurakuntiin? Kerrotko perustelut sille, miksi Timo Puustelli saa saarnata ja opettaa helluntaiseurakunnassa, vaikka hän on syyllistynyt alaikäisen seksuaaliseen hyväksikäyttöön ja vieläpä seurakunnan tehtävissä?

        Suomen tilanne on se, että täällä on Helluntaiherätys, joka on jakantunut ainakin kolmeen eri kuppikuntaan ja jossa on ollut sisäisessä käytössä toisen kuppikunnan jäsenistä nimitys lahkolainen. Helluntaiherätyksen lisäksi Suomessa on kymmeniä pieniä Helluntaiherätyksen ulkopuolisia seurakuntia, joissa on yhteensä muutamia tuhansia jäseniä.

        siksi puustelli saa saarnata, koska on eija merilän vävy.


    • Siiloani

      Me emme tunnusta helluntaiseurakuntaa!

    • Maaton mies

      Siilloan on yksi esimerkki siitä, että Herra siunaa ana sanansa, vaikka siitä julistettaisiin välillä lakihenkisesti tai työssä olisi muuten taitamattomuutta ja luupäisyyttäkin.

      Siiloanin työn puitteissa on nimittäin tullut uskoon paljon ihmisiä ja hyvin monet heistä ovat edelleen nykyisissä seurakunnissaan vahvoja vastuunkantajia ja hiemoja lähimmäisiä.

      Taivas tietää työn kokonaissaldon, mutta on hyvä muistaa, että maallinen lehdistö ja tv haluaa kertoa vain virheistä. Niistä todella monista, jotka Siiloanin työn kautta pääsivät esim. päihdekierteestä pois, ei juuri kerrota.

      Mutta kyllä nykyisessä Siiloanissa kaivattaisiin uudistumista, kuten suurin piirtein joka seurakunnassa.

      • hellaisohella

        paskaa herra muka siunaa lakihenkisesti, hah.


    • Kirkkonummi.

      Mazdelss.
      "Kansakunnat Kristukselle" lahko on pedofiilin perustama. Se ei ole lähelläkään helluntailaisuutta. Me emme hyväksy lapsiin sekaantujia.

      • Kansakunnat Kristukselle seurakunta on siitä huolimatta helluntaiseurakunta, vaikka sen perustaja olisi pedofiili.

        Helluntaiherätykseen kuuluvissa helluntaiseurakunnissa esiintyy pedofiliaa myös. Muutaman vuoden takaa on tapaus T.P sekä Etelä-suomalaisen helluntaiseurakunnan kuoronjohtajan tapaus. Muistelen että Lapista löytyy myös tällainen surullinen tapaus, joka luonnollisesti vaiettiin Helluntaiherätyksessä.

        T.P sai Neuvoa-antavilta veljiltä kahden vuoden saarnauskiellon, mutta jo toimintakiellon aikana hän piti saarnoja ja nimenomaan Helluntaiherätykseen kuuluvissa helluntaiseurakunnissa. Kuoronjohtajan tapaus on suoraan verrannollinen Pasaseen. Eli kyllä vaan helluntailaisuuteenkin kuuluu pedofilia, kun sitä esiintyy helluntaiseurakunnissa ja vieläpä Helluntaiherätykseen kuuluvissa seurakunnissa.


      • DFREW
        mazdels kirjoitti:

        Kansakunnat Kristukselle seurakunta on siitä huolimatta helluntaiseurakunta, vaikka sen perustaja olisi pedofiili.

        Helluntaiherätykseen kuuluvissa helluntaiseurakunnissa esiintyy pedofiliaa myös. Muutaman vuoden takaa on tapaus T.P sekä Etelä-suomalaisen helluntaiseurakunnan kuoronjohtajan tapaus. Muistelen että Lapista löytyy myös tällainen surullinen tapaus, joka luonnollisesti vaiettiin Helluntaiherätyksessä.

        T.P sai Neuvoa-antavilta veljiltä kahden vuoden saarnauskiellon, mutta jo toimintakiellon aikana hän piti saarnoja ja nimenomaan Helluntaiherätykseen kuuluvissa helluntaiseurakunnissa. Kuoronjohtajan tapaus on suoraan verrannollinen Pasaseen. Eli kyllä vaan helluntailaisuuteenkin kuuluu pedofilia, kun sitä esiintyy helluntaiseurakunnissa ja vieläpä Helluntaiherätykseen kuuluvissa seurakunnissa.

        Pedofilia on pääosin alle 13-vuotiaisiin kohdistuvaa seksuaalista toimintaa ja mielenkiintoa. Oliko tällaista helluntaiseurakunnissa mainitsemissasi tapauksissa, Mazdels? (Tällä en yritä vähätellä tapahtuneita syntejä/rikoksia, mutta on syytä puhua asioista niiden oikeilla määiritteillä.)

        TP sai tuomion 16-vuotiaaseen kajoamisesta. Synti ja rikos se oli, pedofiliaa se ei ollut. Muussa tapauksessa jokainen 20-vuotias nuorimies, joka koskettelee eroottisesti 16-vuotiasta tyttöystäväänsä, on pedofiili. Mutta jos 20-vuotias koskettelee 8-vuotiasta, niin se on määritelmän (Wikipedia) mukaan pedofiliaa.


      • tosi1
        DFREW kirjoitti:

        Pedofilia on pääosin alle 13-vuotiaisiin kohdistuvaa seksuaalista toimintaa ja mielenkiintoa. Oliko tällaista helluntaiseurakunnissa mainitsemissasi tapauksissa, Mazdels? (Tällä en yritä vähätellä tapahtuneita syntejä/rikoksia, mutta on syytä puhua asioista niiden oikeilla määiritteillä.)

        TP sai tuomion 16-vuotiaaseen kajoamisesta. Synti ja rikos se oli, pedofiliaa se ei ollut. Muussa tapauksessa jokainen 20-vuotias nuorimies, joka koskettelee eroottisesti 16-vuotiasta tyttöystäväänsä, on pedofiili. Mutta jos 20-vuotias koskettelee 8-vuotiasta, niin se on määritelmän (Wikipedia) mukaan pedofiliaa.

        Kansakunnat kristukselle ei ole helluntaiseurakunta. Olen kuullut, että jossakin helluntaiseurakunnassa olisi ollut jotain, mutta tietysti siihen on tartuttu. Jos joku Helluntaiherätykseen kuuluva lankeaa syntiin, hänet pannaan sivuun. Aika on 10-15 vuotta.
        Sitten on eri asia, jos on jotain muuta syntiä, niistä ne katsoo. ei panna sivuun heti yhden ilmiannon perusteella. Mutta jos ihminen sille tielle lähtee, hänen elämässään tulee haaksirikko kuitenkin ennemmin tai myöhemmin.


    • Jeesus ei hyväksy

      Googleta se pedofiili.

      • tosi1

        En usko sitäkään, että sama henkilö puhui kohta helluntaiseurakunnassa kärähdettyään ala-ikäisen kähmimisestä. Mazdelsilla on joku Suomen ulkopuolinen jako, jolla hän näppärästi jaoittelee kaikki seurakunnat. Ne, jotka hyväksyy Pyhän hengen toiminnan, ovat automaattisesti helluntaiseurakunta. Tämä on loukkaavaa. Me olemme Suomessa. Se seurakunta, jossa se veli puhui, vaikka oli siirretty sivuun,kertokoon Mazdels sen seurakunnan nimen, niin otan selvää, onko se helluntaiseurakunta vai ei.


      • tosi1 kirjoitti:

        En usko sitäkään, että sama henkilö puhui kohta helluntaiseurakunnassa kärähdettyään ala-ikäisen kähmimisestä. Mazdelsilla on joku Suomen ulkopuolinen jako, jolla hän näppärästi jaoittelee kaikki seurakunnat. Ne, jotka hyväksyy Pyhän hengen toiminnan, ovat automaattisesti helluntaiseurakunta. Tämä on loukkaavaa. Me olemme Suomessa. Se seurakunta, jossa se veli puhui, vaikka oli siirretty sivuun,kertokoon Mazdels sen seurakunnan nimen, niin otan selvää, onko se helluntaiseurakunta vai ei.

        Pastori Timo Puustelli saarnasi Helluntaiherätyksen Neuvoa-antavien veljien antamasta kahden vuoden saarnauskiellosta huolimatta ainakin Äänekosken helluntaiseurakunnan tilaisuuksissa, muistaakseni vielä jossakin muuallakin. Hänet ilmoitettiin Äänekosken helluntaiseurakuntien nettisivuilla puhujaksi muutamissa tilaisuuksissa heti sen jälkeen, kun oikeuden langettama tuomio oli esillä valtakunnallisissa lehdissä ja saarnauskielto astunut voimaan.

        Tämän vuoksi asiasta nousi suuri häly sekä uskovien että muiden ihmisten keskuudessa. Äänekosken helluntaiseurakunta ilmoitti tylysti asiasta nettisivuillaan, taisi uhata antaa asiasta tulleet kärjekkäimmät palautteet poliisille. Muistaakseni Äänekoskella on Timo Puustellin sukua helluntaipastoreina ja näin suku riensi puolustamaan törkeään tekoon syyllistynyttä pastoria.

        Tästä asiasta saattaa vielä löytyä jotakin nettiarkistosta kaivelemalla. Asiasta oli keskusteluketjuja mm tällä palstalla ja linkityksiä Äänekosken helluntaiseurakunnan sivuille, josta tieto oli kaikkien luettavissa niin kauan, kunnes T. Puustellin nimi poistettiin ilmeisesti painostuksen seurauksena. Mainittakoon, että Helluntaiherätyksen Netmission -keskustelupalsta ei sallinut keskustelua asiasta, vaan poisti asiasta tehdyn aloituksen.


      • tosi1
        mazdels kirjoitti:

        Pastori Timo Puustelli saarnasi Helluntaiherätyksen Neuvoa-antavien veljien antamasta kahden vuoden saarnauskiellosta huolimatta ainakin Äänekosken helluntaiseurakunnan tilaisuuksissa, muistaakseni vielä jossakin muuallakin. Hänet ilmoitettiin Äänekosken helluntaiseurakuntien nettisivuilla puhujaksi muutamissa tilaisuuksissa heti sen jälkeen, kun oikeuden langettama tuomio oli esillä valtakunnallisissa lehdissä ja saarnauskielto astunut voimaan.

        Tämän vuoksi asiasta nousi suuri häly sekä uskovien että muiden ihmisten keskuudessa. Äänekosken helluntaiseurakunta ilmoitti tylysti asiasta nettisivuillaan, taisi uhata antaa asiasta tulleet kärjekkäimmät palautteet poliisille. Muistaakseni Äänekoskella on Timo Puustellin sukua helluntaipastoreina ja näin suku riensi puolustamaan törkeään tekoon syyllistynyttä pastoria.

        Tästä asiasta saattaa vielä löytyä jotakin nettiarkistosta kaivelemalla. Asiasta oli keskusteluketjuja mm tällä palstalla ja linkityksiä Äänekosken helluntaiseurakunnan sivuille, josta tieto oli kaikkien luettavissa niin kauan, kunnes T. Puustellin nimi poistettiin ilmeisesti painostuksen seurauksena. Mainittakoon, että Helluntaiherätyksen Netmission -keskustelupalsta ei sallinut keskustelua asiasta, vaan poisti asiasta tehdyn aloituksen.

        Siinähän näkyy selvästi, että Helluntaiherätys ei hyväksy langenneiden puheita. ne joutuu pois määrä-ajaksi. Kansa nostaa äläkän. pitää tehdä parannus. Sitten veljet katsoo, voiko kyseinen henkilö alkaa puhua.


      • tosi1 kirjoitti:

        Siinähän näkyy selvästi, että Helluntaiherätys ei hyväksy langenneiden puheita. ne joutuu pois määrä-ajaksi. Kansa nostaa äläkän. pitää tehdä parannus. Sitten veljet katsoo, voiko kyseinen henkilö alkaa puhua.

        Tilannehan oli se, että Helluntaiherätyksen Neuvoa-antavien veljien suositusta ei noudatettu Äänekosken helluntaiseurakunnassa eikä muutamissa muissakaan helluntaiseurakunnissa. Valveutuneet kansalaiset nostivat asiasta silloin sellaisen metelin, että Äänekosken helluntaiseurakunnan oli taivuttava siihen, että Puustellia ei päästetä puhumaan. Jos näin ei olisi tapahtunut, helluntaiseurakunta olisi antanut Puustellin toimia sananopettajana seksuaalisesta hyväksikäytöstä huolimatta.

        Kiitos saarnauskiellon jonkinasteisesta noudattamisesta kuuluu maamme aina valppaalle tiedonvälitykselle, ei helluntaiseurakunnalle eikä Neuvoa-antaville veljille. Äänekosken helluntaiseurakunta teki välinpitämättömällä asenteellaan seurakunnalleen ja koko helluntailiikkeelle korvaamatonta vahinkoa.


      • tosi1
        mazdels kirjoitti:

        Tilannehan oli se, että Helluntaiherätyksen Neuvoa-antavien veljien suositusta ei noudatettu Äänekosken helluntaiseurakunnassa eikä muutamissa muissakaan helluntaiseurakunnissa. Valveutuneet kansalaiset nostivat asiasta silloin sellaisen metelin, että Äänekosken helluntaiseurakunnan oli taivuttava siihen, että Puustellia ei päästetä puhumaan. Jos näin ei olisi tapahtunut, helluntaiseurakunta olisi antanut Puustellin toimia sananopettajana seksuaalisesta hyväksikäytöstä huolimatta.

        Kiitos saarnauskiellon jonkinasteisesta noudattamisesta kuuluu maamme aina valppaalle tiedonvälitykselle, ei helluntaiseurakunnalle eikä Neuvoa-antaville veljille. Äänekosken helluntaiseurakunta teki välinpitämättömällä asenteellaan seurakunnalleen ja koko helluntailiikkeelle korvaamatonta vahinkoa.

        Mutta siinähän näki, että muut helluntailaiset eivät hyväksyneet. Kyllä ne puuttuvat.
        lopputulos on aina oikea. Ei jukisyntinen menesty. Ei kenttä ota vastaan.


    • Jumalan kanssa elän

      Sinä mazdels olet tehnyt huomattavaa vahinkoa uskovaisille. Siitä olet vastuussa Jumalan edessä.

      • Millä tavalla olen tehnyt "huomattavaa vahinkoa uskovaisille"? Kristillisissä seurakunnissa, tässä tapauksessa helluntaiseurakunnissa, tapahtuvat väärinkäytökset tulee ehdottomasti paljastaa. Väärinkäytösten paljastamisella on paljon suurempi hyöty uskovaisille ja seurakunnille, kuin niiden salaamisella.

        Väärinkäytöksiin syyllistyneille uskoville toki aiheutuu vahinkoa, mutta he saavat syyttää itseään omasta syntielämästään. Asia voidaan nähdä myös niin, että Jumala pyrkii palauttamaan nämä harhaan menneet sananjulistajat oikealle tielle sillä, että sallii heidän jäädä kiinni väärinteoistaan jo täällä maan päällä.


    • tietoa_tietoa_dat

      Siiloan-seurakunta
      www.siiloan.com/
      Harjutori 4, 00500 Helsinki, Suomi
      358 19 718582

    • jukuuri

      Koittakaa nyt lopettaa tuo joutava parjaaminen Eero Sopasesta ja muistakin Jumalan palvelijoista. Tällä palstalla kerrotaan paljon juoruja ja puheita joilla ei ole mitään perää totuuden kanssa .
      Jokaisen olisi syytä muistaa se mitä Raamattu sanoo väärän todistuksen antamisesta lähimmäisestään. Taikka joka teistä on synnitön heittäköön häntä ensimäisenä kivellä opetti Jeesus kun ,syyttäjät syyttivät syntistä naista. Mitenkä sitten kävi ? Kaikki olivat syntisiä ja kivi ei lentänyt !
      Siiloan ja monet muut seurakunnat ovat Jumalan seurakuntia joita ei kannata kovin arvostella varsinkaan ellei itse ole niinhin kooskaan tutustunut.
      Jumala itse hoitaa tuomitsemisen jos seurakunnissa on tuomitsemista se tuomitseminen ei kuulu kenellelekkään meille ihmisille.
      Jos seurakunta ei kuulu helluntaiherätykseen ei ole ratkaiseva tekijä koska mikään herätysliike tai kirkkokunta ei pelasta ihmistä vaan yksin, Jeesus Kristus !

    • Tarja158

      kiistelty vapaaseurakunta. Ehkäisy kielletty, että siellä nuorille pareille syntyi tajuton määrä lapsia. Mielivaltaista kyttäystä. Eero Sopanen meni naimisiin ihan nuoren tyttösen kanssa, mitä paheksuttiin. Siellä puhuttiin kielillä ja pidettiin telttakokouksia, puhuttiin Kristuksen toisesta tulemisesta.

    • Tarja158

      muistan vielä, et Sopasen sisar oli kokenut lähetyssaarnaaja, oli Kiinassa suuren osan elämästään. Siiloanissa kokouksissa kehotettiin testamenttaamaan omaisuutta , kuten esim. asunnon, seurakunnalle. En tiiä, tekikö joku näin.

    • jaritasanencom

      jessus kirstus rehusiilo srk täyttä mämmii.

    • tietääkseninäin

      Siiloan ei ole Vapaaseurakunnasta lähtöisin, vaan tietääkseni lähes 100 % varmuudella Lähetysseurakunnasta ,joka on tietääkseni helluntaiseurakunta.Siiloan seurakunnalla on lähestulkoon sama oppi kuin helluntaiseurakunnalla.Siiloan seurakunta pitäytyy Raamatun Sanassa ja ei ole mukautunut liberaaliteologiaan.
      Mielestäni Siiloan seurakunta voisi olla ihan hyvin alkuperäinen vanhanajan perushelluntaiseurakunta kategorisesti.

      Mikään seurakunta ei ole täydellinen, koska ne koostuvat epätäydellisistä ihmisistä, jotka ovat eri kasvuvaiheessa kasvamassa kristittyinä.

    • Tarja158

      uskon, et monet nuoret parit rasittuivat siitä ehkäisykiellosta, kun parikymppisenä naimisiin menneille syntyi sit lapsia noin joka toinen vuosi. Jonkinlaista kyttäysmeininkiä sit oli. Jos joillekin sit jostain syystä syntyi kin lapsia harvemmin, alettiin epäillä, et avioliitto ei ole terve, ts. käytetään ehkäisyä.

    • jorivaan

      Tunnen ainakin seurakunnan tekemää pyyteetöntä vapaaehtoistyötä Helsingin Malmilla. Olen ollut heidän järjestämissään ruoanjakelujonoissaan monet kerrat.
      Olen pienellä eläkkeellä ja kiitän Luojaa sekä seurakunnan jäseniä uhrautuvasta työstä.
      Kyynel silmään herahtaa ajatellessani noiden ihmisten valtavaa työtaakkaa joita he tekevät hyväksemme.

      Jos Jumala on niin Hän siunatkoon noita hienoja ihmisiä!

    • Mimerkki22

      Minkälaisessa synnissä se Sopanen eleli? Käsittääkseni Esa Sariolan romaani 80-luvulta pohjautuu Sopasen pastorihahmoon. Aika pahaan.

      • ihmisyyttä

        Sopanen oli uskovainen ja Herran palvelija ja sisukas taistelija Herran totuuden puolesta. Se opetus, jonka Herra hänen kauttaan toi on kantanut hyvää hedelmää ja monet ovat tulleet siunatuiksi ympäri Suomea ja ulkomaita.
        Aika on osoittanut,että vanhurskas vielä kuoltuaankin puhuu ja niin elävät ne Raamatun Sanan opetukset mitä Sopanen opetti sydämissämme tänäkin päivänä ja kantavat hedelmää :) eikä niitä ole voineet ihmisten mielipiteet horjuttaa.Sopanen rakensi Jumalan Sanan mukaan.Hän oli saanut ilmestyksen, missä oli ollut luotisuora muuri ja sen päälle laskeutunut Raamattu ja kuullut äänen.Näin suoraan johtavat Jumalan sana ja Pyhä Henki.

        Missään Raamatusta ei löydy virheetöntä uskovaa.Vain Jeesus Kristus on täydellinen.


    • Huijauspulju

      Eero Sopanen-niminen mies perusti Siiloanin vankilassa ja sanoi siellä kavereilleen: "Hei jätkät, nyt mä oon keksiny bisneksen josta ei raha lopu."

      Se ei ole helluntailaistaustainen, vaan ihan oma puljunsa.

      Olen aikoinaan tavannut joitain siiloanilaisia "uskovia" ja oli selvää, että Sopanen piti heitä tiukassa otteessaan. Muuan siiloanilainen sattui työpaikalleni ja kun kuuli, että olen "uskossa", kysyi, montako kertaa päivässä rukoilen kielillä. Kun sanoin, etten välttämättä kertaakaan, hän tuijotti ja perääntyi takaperin kuin tautisen läheltä.

      • Toimitaanoikein

        Tarkista omat faktatietosi.Sopanen on tietääkseni todellakin Lähetysseurakunnasta alkuaa lähtöisin ja perustanut oman seurakunnan Siiloanin ja on todellakin samanlaista, helluntaiherätyksen oppia tunnustava ollut.Uskoisin, että asia on noin lähes 100% varmuudella.

        Sopasen toiminnasta on bisnes ollut kaukana.Hän harjoitti laupeudentyötä.Auttoi kadunmiehiä ja tuotti lähes ilmaisia evankelioimiskasetteja ym. materiaalia.Tästä saisi nykyseurakunnat ottaa mallia.Evankeliointiin hyvät lehdet ym.materiaalit ovat usein niin kalliita ,ettei niitä tavallisen tallaajan kukkaro kestä monta ostaa jaettavaksi.

        Sopasen seurakuntaan ei tietääkseni ole kuulunut kovin varakasta porukkaa koskaan , päinvastoin, laitapuolelta uskoontullut porukka ei kovin suuressa suosiossa ole ollut "paremmissa" piireissä ,vaan tietääkseni ihmiset ovat mieltäneet aikoinaan Siiloan seurakunnan vähän niinkuin rupusakiksi.

        Uskoisin, että tietenkin Sopanen on tehnyt virheitä, eikä ole ollut tietenkään täydellinen ja siitäkin on seurannut omat vakavat ongelmansa.Sopasen piikkiin ei kannata kuitenkaan laittaa kaikkea yksilöuskovien toilailuja, etenkin vastauskoontulleiden, jotka ovat lapsia Kristuksessa ja toiminta sen mukaista.Katso mitä 2 vuotias normaali lapsi touhuaa.Jokainen uskova varmasti muistaa jotakin hassua, mitä on tehnyt uskonelämän alussa kun ei ole osannut ja tiennyt miten toimia kuten tulisi.

        Näin jälkeenpäin ajateltuna Sopasenkin puolesta olisi pitänyt uskovien rukoilla enemmän ja arvostella vähemmän.Mielestäni hän oli tosi väkevä' Jumalan nostama mies sille ajalle ja se Sanan kylvö tuottaa runsaasti hedelmää edelleen uskovien keskuudessa Suomessa ja ympäri maailmaa.

        Mitä tästä opimme.Rukoillaan etenkin vanhemmiston puolesta,niiden puolesta, jotka laumaa johtavat, että he osaisivat toimia taidollisesti ja selviäisivät vihollisen kavalista juonista ja pysyisivät pystyssä ja olisivat kykeneviä ohjaamaan Herran laumaa.Ollaan nyt viisaampia ja esirukoillaan paimentenpuolesta, että Jeesuksen ylipaimenen ohjeiden mukaan toimisivat ja kuulisivat Jeesuksen äänen ja ymmärtäisivät totella.


      • Sanassaneuvot
        Toimitaanoikein kirjoitti:

        Tarkista omat faktatietosi.Sopanen on tietääkseni todellakin Lähetysseurakunnasta alkuaa lähtöisin ja perustanut oman seurakunnan Siiloanin ja on todellakin samanlaista, helluntaiherätyksen oppia tunnustava ollut.Uskoisin, että asia on noin lähes 100% varmuudella.

        Sopasen toiminnasta on bisnes ollut kaukana.Hän harjoitti laupeudentyötä.Auttoi kadunmiehiä ja tuotti lähes ilmaisia evankelioimiskasetteja ym. materiaalia.Tästä saisi nykyseurakunnat ottaa mallia.Evankeliointiin hyvät lehdet ym.materiaalit ovat usein niin kalliita ,ettei niitä tavallisen tallaajan kukkaro kestä monta ostaa jaettavaksi.

        Sopasen seurakuntaan ei tietääkseni ole kuulunut kovin varakasta porukkaa koskaan , päinvastoin, laitapuolelta uskoontullut porukka ei kovin suuressa suosiossa ole ollut "paremmissa" piireissä ,vaan tietääkseni ihmiset ovat mieltäneet aikoinaan Siiloan seurakunnan vähän niinkuin rupusakiksi.

        Uskoisin, että tietenkin Sopanen on tehnyt virheitä, eikä ole ollut tietenkään täydellinen ja siitäkin on seurannut omat vakavat ongelmansa.Sopasen piikkiin ei kannata kuitenkaan laittaa kaikkea yksilöuskovien toilailuja, etenkin vastauskoontulleiden, jotka ovat lapsia Kristuksessa ja toiminta sen mukaista.Katso mitä 2 vuotias normaali lapsi touhuaa.Jokainen uskova varmasti muistaa jotakin hassua, mitä on tehnyt uskonelämän alussa kun ei ole osannut ja tiennyt miten toimia kuten tulisi.

        Näin jälkeenpäin ajateltuna Sopasenkin puolesta olisi pitänyt uskovien rukoilla enemmän ja arvostella vähemmän.Mielestäni hän oli tosi väkevä' Jumalan nostama mies sille ajalle ja se Sanan kylvö tuottaa runsaasti hedelmää edelleen uskovien keskuudessa Suomessa ja ympäri maailmaa.

        Mitä tästä opimme.Rukoillaan etenkin vanhemmiston puolesta,niiden puolesta, jotka laumaa johtavat, että he osaisivat toimia taidollisesti ja selviäisivät vihollisen kavalista juonista ja pysyisivät pystyssä ja olisivat kykeneviä ohjaamaan Herran laumaa.Ollaan nyt viisaampia ja esirukoillaan paimentenpuolesta, että Jeesuksen ylipaimenen ohjeiden mukaan toimisivat ja kuulisivat Jeesuksen äänen ja ymmärtäisivät totella.

        Rukoillaan Isältä Jeesuksen Kristuksen nimessä kaikkille Suomen kristillisten seurakuntien paimenille vanhimmille viisautta ja voimia, että osaisivat johtaa laumaa oikein ja itse kuulisivat ylipaimenen äänen ja ohjeet, miten laumaa tulee ohjata ja johtaa.


    • SanassaTotuus

      Kaiken A ja O on pysyä Kristuksessa eli Jumalan sanassa, väärentämättömässä sanassa. Suosittelen paimenille KR 1938 . Miten voi pysyä paimen seurakuntalaisineen Raamatun sanassa ja Kristuksessa lujasti ,jos lukee sellaista Ramattua, jota ihminen on kääntänyt omien ajatustensa mukaan ja muuttanut alkutekstiä liikaa, kuten mielestäni 1992 käännöksessä on tapahtunut.

      Yhteistyökumppanit paimenten tulee valita huolella ja varmistaa, että yhteistyökumppani julistaa Raamatun oikeaa Jeesusta Kristusta ja Raamatun sitä evankeliumia, joka on annettu saarnattavaksi ja saarnataan kunnon Raamatusta.Tärkeää on myös tunnustaa Jeesus Kristus, ettei eksy seuraamaan vääriä kristuksia ja profeettoja. Yhteistyökumppanien taustat tulee tarkistaa huolella.Nyt on käsittääkseni väkevä eksytyksen aika ja uskovat seulotaan ja koetellaan. Julistuksen tulee tähdätä sielujen pelastumiseen ja synnin vaaroista saarnaamiseen ja kansa tulee pyrkiä kääntämään pois synnistä, sillä vain synti estää Taivaaseen pääsyn. Myös ihmeet ja merkit tulee seurata julistusta, mutta pelastuksesta iloitseminen on pääasia, ei ihmeet.

      Luukas 10 Jeesus sanoo: jakeet 19,20

      19. Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava.
      20. Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."

      Matteus 24:24

      24. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

      2Tess 2 :7-12

      7. Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
      8. niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
      9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
      10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
      11. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
      12. että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

      Kuitenkin myös Raamatun sanan mukaisia, touudeen mukaisia, oikeita, Jumalan ihmeitä tapahtuu, koska Jeesus sanoo niin.

      Markus 16:17-20 Jeesus sanoo :

      17. Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
      18. nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
      19. Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
      20. Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.

      1 Joh 4 luku jakeet

      1. Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
      2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
      3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.


      Raamatunkäännöksistä kommenttia

      https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwik8rmp7LPOAhXMCpoKHZRxApcQFgggMAA&url=http://www.kotipetripaavola.com/Raamattu3338_1992.html&usg=AFQjCNEoGF3o_12wFLdZNir8fmufEiPnUA

      Paimenet , saarnatkaa Jumalan väärentämätöntä sanaa kuulijoille.
      Täällä myös tietoa.

      Tuolla eri käännöksiä , voi tutkia

      https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjZy66V8LPOAhVB3SwKHQMZBOsQFgggMAA&url=http://www.finbible.fi/&usg=AFQjCNHJ8WY-mBbdUQyZUKwVaNAuNnGUqg&bvm=bv.129389765,d.bGs

    • SiiloanSrkTänään

      Muistan 80-luvulla, miten kiersimme Siiloan srk:n kaukaa, koska siellä oli kuulemma kovin karismaattista ja lakihenkistä touhua - En siis ole koskaan käynyt tuossa srk:ssa.

      No, nuo ajat ovat menneet ja tuokin srk on varmasti suuntaan tai toiseen muuttunut.

      Nyt kun katselin hieman tietoa tuosta srk:sta, yllätyin positiivisesti, katsokaapas tätä tekstiä heidän sivuillaan:

      Lähetystyö
      Siiloan-seurakunta tekee lähetystyötä Boliviassa, jossa kansaa pitää vallassaan suurilta osin katolinen kirkko. Kirkon menoihin ovat sekoittuneet intiaaniväestön vanhat pakanalliset perinteet ja uskomukset.

      Säilyttääkseen asemansa kansan keskuudessa katolisen kirkon on täytynyt tehdä suuria myönnytyksiä hyväksymällä nämä perinteet.

      Todellisen Kristuksen evankeliumin päästyä Boliviaankin on katolinen kirkko joutunut muuttamaan myös jumalanpalveluskäytäntöään, jäljittelemällä evankeelisten seurakuntien kokousmenoa, peljätessään asemansa menetystä.

      Tänä päivänä totuudesta pois eksyneet evankeeliset seurakunnat tekevätkin yhteistyötä katolisen kirkon kanssa. Näin ne tahtovat osoittaa maailmalle, että he ovat yhtä, palvellen samaa Jumalaa, raamatullisesta opista välittämättä.

      Hyljätessään Kristuksen opin, heillä Johanneksen kirjeen mukaan ei ole Jumalaa. "Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika" 2 Joh. 9.

      Kuitenkin Boliviastakin löytyy ihmisiä, jotka janoavat Elävää Jumalaa ja totuuden Sanaa nähdessään näiden ihmisten ulkokultaisuuden.

      Niin Boliviassa kuin Suomessakin tarvitsemme Elävää ja Toimivaa Sanaa, joka toimii käytännössä kaikkien ihmisten elämässä ja jonka Jumalan Henki tekee eläväksi ja joka ei ole kuollutta kirjainta.

      Vain Jumalan Elävä Sana voi muuttaa ihmisen olosuhteisiin katsomatta.
      Kuolleet kirkkokunnat eivät voi synnyttää eläviä Jumalan lapsia. Veretön evankeliumi ei voi pestä pois syntejä.

      Myönnytyksiä tekevät seurakunnat ja uskovaiset eivät voi osoittaa pelastuksen tietä etsiville sieluille. Meidän tulee valvoa itseämme ja opetustamme, että olisimme valmiita Jumalan kutsumaan evankeliumin työhön.

      Vielä Etelä-Amerikassa, Perussa, Amazonin sademetsäalueella, on kansanheimoja, jotka eivät koskaan ole kuulleet Kristuksen pelastavaa evankeliumia. Heillekin Jumala tahtoo ilmoittaa pelastussanomansa.

    • PysytäänSanassa

      Amen :) Tätä Jumala haluaa,että pysytään Kristuksen opissa. Tarvitsemme pyhät, muuttumattomat, väärentämättömät Raamatun kirjoitukset ja Pyhän Hengen voiman.

      Markus 12:24

      24. Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa?

    • hametyttö

      ... lahko, josta Raamattu varoittaa.. Hellman ien aikaan kutistunut lähes olemattomiin, mitä oli Sopasen aikaan.. nähtävästi nykyinen pastori haluaa toiminnallaan ajaa seurakunnan alas ja lopettaa. Täysin järjettömiä sääntöjä, vailla hengen hedelmää , omavoimaista hallitsemista uskon varjolla... Wanhaan aikaan oli kaikki vielä hyvin, ja srk elämässä mukana.

    • reform

      Sananmukaista raikasta opetusta, harvinnaisuus tähän aikaan. Saarnat kuuneltavissa seurakunnan sivuilla ja myös yhdeystiedot. Olen käynyt kokouksissa n 4kk ja kysenalaistan edellämainittuja negatiivisia kommentteja lahkolaisuudesta, uskonnollisuudesta, jostain säännöistä tai hallitsemisesta. Koetelkaan henk. kohtaisesti asia, ennen kuin jaette eksyttäviä tietoja . En ole seurakuntalainen vaan vieralija kuka hakee virvoitusta ja ojennusta menestysteologisen opetuksen geissin jälkeen. Tässä ei ole aha- elämystä ja PH nimissä ekstaasia vaan aikusen kristityn ruokaa.

    • pastor

      TODELLA HYVÄ SEURAKUNTA KASTE OPETETAAN OIKEIN SEKÄ PYHÄN HENGEN KASTE KIELILLÄ PUHUMINEN MINUN AIKANA NOIN 8000 IHMISTÄ AINAKIN USKOON TULI TIEDÄN VÄHÄN ENEMPI KUIN TE KAIKKI SYYTTÄJÄT PARJAAJAT VIRHEITTEN ETSIJÄT TÄÄLLÄ PALVELUSSA OLEN OLLUT TÄMÄN

      SEURAKUNNAN VANHIN 1982-1988 JA AIVAN TURHA SELITELLÄ SITÄPAITSI TIEDÄN TÄMÄN HELLUNTAISEURAKUNISSA ON SIILOANISTA LÄHTENEITÄ JOTKA OVAT VIROISSA PALVELUSTEHTÄVISSÄ VANHEMMISTON VELJIÄ OPETTAJIA
      EVANKELISTOJA ESIM. SAALEM MALMIN SAALEM EURAN HELLUNTAI JA MUISAKKIN ESIM BAPTISTI SRK LÄHETYS YM. MUISSA NIIN NYT HERÄÄ KYSYMYS HE KYLLÄ TIETÄVÄT TOTUUDEN MUTTA OVAT HILJAA ITSE EROSIN EERO SOPASEN KUOLTUA JA NÄMÄ VALHEETT OVAT HÖLYN PÖLYÄ NAITTAMIS-
      ASIOISTA JA MUISTAKIN YM. TEHÄN TIEDÄTTE KAIKEN KUN ETTE KOSKAAN OLE OLLEET KYSEISESSÄ SEURAKUNSSA AIKA OUTOA OLETTE SITTEN VASTUUSSA JUMALALLE KUN PILKKAATTE PYHÄN HENGEN TYÖTÄ JA TALLAATTE
      JEESUKSEN VEREN JALKOIHIN MINÄKIN SAIN KOKEA HÄN MAKSOI ASUNNON VUODEN VUOKARAT MEILLE JA PUHELIMEN ANTOI PÄÄLLE TEKEE KUKAAN TÄNÄ PÄIVÄNÄ VASTAVVAA SUOMEN
      SEURAKUNISSA TAI PASTORIT NIIN KUIN SANA OPETTAA PITÄMÄÄN KÖYHISTÄ HUOLTA SEKÄ KUN ME OLIMME ILTA-
      LEHDESSÄ NIIN OLI HYVÄÄ JULISTAA KADULLA EVANKELIUMIA JA PITÄÄ USKONSA JEESUKSESSA KRISTUKSESSA KUN IHMISET PARJASIVAT TE OLETTE SOPASEN PORUKKAA JOTEN ONKO TEIDÄKIN USKOA KOETELTU SAMALLA TAPAA KENEN OMA OLET TUSKINPA TUSKINPA NÄILLÄ PULLAKRSTITYILLÄ ON TÄTÄ KOKEMUSTA SUOMESSA.


      SOPANEN OLI SIELUJENVOITTAJA, KUKAAN EI VOI TEHDÄ TYHJÄKSI SITÄ VALHEILLAAN.

      PYHÄN HENGEN TODISTUS ON SUUREMPI KUIN IHMISTEN VALHETODISTELUT.

      ITSEKIN RUKOILIN HENGEN KASTETTA SAMOIN KUIN EEROKIN JA JUMALA VASATASI. ENSIN OPETETTIIN HENKILÖ KUNNOLLA.

      USKOONTULIJAT HOIDETTIIN KAIKIN PUOLIN, HENGELLISESTI JA TALOUDELLISESTI

      • Anonyymi

        Taitaa Keka keulii! Kekan vakiolauseet: Kaikki ovat parjaajia jotka ovat eri mieltä tai arvioi jotain täysin mätää asiaa seurakunnassa niin on silloin lähellä tekemässä Pyhän Hengen pilkkaa. Käsittämätöntä roskaa Keka latelee.


    • SameOldSong

      Eikös Siilon ole helluntailaistaustainen? Siis sama vanha tarina joku on suuttunut jollekki ja perustanut oman seurakunnan ja tässä tapauksessa Siiloan-seurakunnan. Joka ainakin vaikuttaa tuolla Helsingin rautatientorilla aktiivisesti musisoivan ja jakavat lentolehtisiä. Mutta samoilla apajilla näyttäisi myös pyörivän ainakin Helsingin Baptistilähetys joka yhtälailla musisoi ja jakaa jotain lappuja samassa ympäristössä.

    • Anonyymi

      Pyydän kertoa että seurakunnassa ei kasteta toista kertaa olen tullut uskoon siiloan seurakunnassa sitten lähdin leikkimään synnin kanssa ja sain vielä lapsen ja lapsi kasvoi isoksi ja herra sanoi minulle että mene takaisin seurakuntaan minä menin ja minun puolesta rukoiltiin ja julistettiin synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Kerroin pojalleni niin poikani sanoi että nyt pysyt seurakunnassa ja et lähde enään sieltä pois sillä sinne sinä kulut ei seurakunta voi paha tai harhainen olla kun omaiset jäävät pysymään Jeesuksessa ja seurakunta on hengelinen koti jonka Jumala on tarkoittanut uskossa olevalle. Onhan meillä ajalisetkin kodit eikä sielläkään aina ole helppoa ja kivi kiveä hijoo muistakaa tämä. Seurakunta on Jumalan asettama paikka missä voi kasvaa hengelisesti täydellistä seurakuntaa ei ole olemme vajavaista ihmisiä tarvitsemme Jeesusta jokainen meistä siunausta sinulle rukoilen puolestasi että löytäisit Jeesuksen elämääsi

    • Anonyymi

      yhdistystä ei suositella Jeesusta etsiville eikä Jeesuksessa eläville. paljon harhaisuutta ja lahkohenkisyyttä . eivät ole ottaneet Jeesusta sydämen herraksi vaan ulkonaista uskonnollisuutta. paljon panettelua ja valheellista mustamaalausta pastorin toimesta.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Lisäksi kuppikuntiin jakautunutta porukkaa. Kun kävin muutama vuosi sitten kuuluin "väärään" ryhmään ja meitä ei ikinä pyydetty mukaan esimerkiksi kuoroon minne taas "oikeanlaiset" seurakuntalaiset kyllä kutsuttiin. Ei siis sillä että olisin halunnut mennäkään kun en mikään laulaja ole. Hellmanit ylpeitä ja mm. kieltävät lääkärissä käynnin mikä johti ainakin kerran siihen että heidän oma lapsensa lähes kuoli ja vammautui pysyvästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Lisäksi kuppikuntiin jakautunutta porukkaa. Kun kävin muutama vuosi sitten kuuluin "väärään" ryhmään ja meitä ei ikinä pyydetty mukaan esimerkiksi kuoroon minne taas "oikeanlaiset" seurakuntalaiset kyllä kutsuttiin. Ei siis sillä että olisin halunnut mennäkään kun en mikään laulaja ole. Hellmanit ylpeitä ja mm. kieltävät lääkärissä käynnin mikä johti ainakin kerran siihen että heidän oma lapsensa lähes kuoli ja vammautui pysyvästi.

        Nyt on kyllä erittäin harhaista tietoa sinulla ja lisäksi tuot esiin erittäin henkilökohtaisista asioista aivan vääränlaista informaatiota. Kummallisista asioista kehitellään tarinoita jotta voidaan paheksua seurakuntaa. Jokaisessa seurakunnassa on tietysti omat virheensä eikä täydellistä seurakuntaa olekaan, Siiloanista voisi kuitenkin sanoa että on lähempänä raamatun totuutta kuin lähes yksikään Helsingin seurakunnista jonka tunnen. Mitään lahkolaisuutta siellä ei näy, mitän harhaisuutta missään asiassa ei näy. Tuollaiset kirjoitukset on kyllä aika kaukaa haettua jos seurakuntaa jostain haluaisi moittia ja miksi todellinen uskovainen tulisi toista seurakuntaa keskustelupalstoille moittimaan ja tuomitsemaan väärin.


      • Anonyymi

        Ihan täyttä potaskaa, mitä yrität sönköttää ! Katkera kitisiä !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Lisäksi kuppikuntiin jakautunutta porukkaa. Kun kävin muutama vuosi sitten kuuluin "väärään" ryhmään ja meitä ei ikinä pyydetty mukaan esimerkiksi kuoroon minne taas "oikeanlaiset" seurakuntalaiset kyllä kutsuttiin. Ei siis sillä että olisin halunnut mennäkään kun en mikään laulaja ole. Hellmanit ylpeitä ja mm. kieltävät lääkärissä käynnin mikä johti ainakin kerran siihen että heidän oma lapsensa lähes kuoli ja vammautui pysyvästi.

        Hei väsynyt länkyttäjä, älä puhu satuja !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on kyllä erittäin harhaista tietoa sinulla ja lisäksi tuot esiin erittäin henkilökohtaisista asioista aivan vääränlaista informaatiota. Kummallisista asioista kehitellään tarinoita jotta voidaan paheksua seurakuntaa. Jokaisessa seurakunnassa on tietysti omat virheensä eikä täydellistä seurakuntaa olekaan, Siiloanista voisi kuitenkin sanoa että on lähempänä raamatun totuutta kuin lähes yksikään Helsingin seurakunnista jonka tunnen. Mitään lahkolaisuutta siellä ei näy, mitän harhaisuutta missään asiassa ei näy. Tuollaiset kirjoitukset on kyllä aika kaukaa haettua jos seurakuntaa jostain haluaisi moittia ja miksi todellinen uskovainen tulisi toista seurakuntaa keskustelupalstoille moittimaan ja tuomitsemaan väärin.

        Olen erimieltä kanssasi. Luin em tekstejä Siiloan seurakunnasta ja ne ovat kyllä kovaa tekstiä, mutta niissä on totuuden juuri. Totta, että ei ole täydellistä seurakuntaa, mutta Siiloan on karkoittanut paljon jäseniään, koska kovaa julmaa kohtelua kriittisesti ajattelevia kohtaan. Henkistä ja hengellistä väkivaltaa, eristämistä. Seurakunta on yhden ihmisen otteessa, vanhemmisto on vain näennäisesti, sillä ei ole sananvaltaa. On hyvä tuoda näitä asioita esille. Seurakuntaa hallitaan pelolla, toisiin seurakuntiin ei ole asiaa, koska omassa seurakunnassa on ”oikein oppi”.
        Seurakunnalla on nykyään samanlaisia piirteitä, kuin Jehovantodistajilla. Joulua ei vietetä, pois lähteneet hyljätään täysin.

        Ei ole ihme, jos näitä kokenut henkilö kokee erilaisten tunteiden kirjoa. Nämä kokemukset tarvitsevat käsittelemistä, esim sielunhoitajan kanssa tai terapiaa.
        Rikkinäisiä ihmisiä, eniten evankeliumia tarvitsevia, ei voi tähän seurakuntaan viedä.

        Kauniita vanhoja lauluja lauletaan, joita ei enää monessa paikassa kuule. Myös luetaan suoraan raamatusta ja se on hyvä asia. Jospa Jumala vielä armahtaisi, tässäkin seurakunnassa on vilpittömiä uskovia.


    • Anonyymi

      Juuri Helmannien käytöksessä tämä ylimielisyys, valheellisuus , röyhkeys, epäaitous sekä heidän narsistisesti alistava käytöksensä , harhat omista erinomaisuudesta, ja valheiden puhuminen toisista, ovat hajoittanut yhdistyksen monesti.
      Ikävä kyllä, mutta useat pitävät, että saatana olisi toiminut helmannien kautta
      ja aiheuttanut sekasortoa. Ikävää jos ovat päässeet sairastuttamaan ympäristönsä.

      • Anonyymi

        Mitä sä höriset rääpäle !


    • Anonyymi

      Useat yhdistyksestä lähteneet ovat pitäneet helmanneja paholaisen kanavana ja eksyttäjinä.. hän pyrkii vai tuhoamaan ja varastamaan ja pitämään teennäisen kristillisen ulkokuoren. Ilman hametta en kokenut olevani uskovainen, aivopesua ja alistamista.

    • Anonyymi

      Yhdistykseltä puuttuu syntiset ihmiset keskuudestaan... samoin terveen uskonnon ja mielisairauden raja on ehkä hämärtynyt... Ei jumala voi käyttää pellejä työssään vaan etsii seurakuntia, jotka ovat kunniaksi Hänen nimelleen.. silloin vasta hän antaa herätyksen . Tämän olemme saaneet kokea omassa, kasvavassa, ja raikkaassa toiminnassamme. Kiitos siitä Herralle...

      • Anonyymi

        " Yhdistykseltä puuttuu syntiset ihmiset ' Uskomaton läppä on se ihan hirveää kun, seurakuntalaiset eivät halua olla" syntisiä " Keksi nyt hyvä mies, jotain parempaa kitinää!


    • Anonyymi

      Näissä suljetuissa lahkoissa toinen sairas sairastuttaa toisen ja pyöritään kehää umpikujassa, joissa omia harhoja ruvetaan uskomaan totuudeksi. Ulkopuolinen apu ja todellisuus tulisi ottaa vastaan esim. Saalemin puhujien kautta ja muutoinkin johdossa tulisi olla koulutuksen saaneita, ammattitaitoisia opettajia. Mutta olihan se Kellokosken Prinsessakin " oman aikakautensa julkkis"..

    • Anonyymi

      Hoitamaton alkoholismi saattaa johtaa mielisairauteen ja narsismiin. Tällöin henkilö näkee oman vihansa ja katkeruutensa kautta ympärillä olevat henkilöt ja pyrkii siirtämään omat vihan tunteensa ulkopuolisiin ja sairastuttamaan perheensä ja ympäristönsä itsestään nousevilla valheilla. Tälläinen henkilö johtavassa asemassa rikkoo ihmisiä, ja tekoja voisi verrata raiskauksiin tai murhiin. Ihminen pyritään rikkomaan hengellisesti, samoin hänen sydämen uskonsa Jeesukseen pyritään mitätöimään. Narsisti voi olla ainoastaan ulkoisesti uskossa, sydämeen hän ei voi Jeesusta saada juuri tämän piilotellun vihansa vuoksi. Tällä vihallaan ja kateellisuudellaan hän pyrkii pitämään myös toiset poissa Jumala suhteesta, koska hän on kykenemätön tuntemaan sydämessään rakkautta Jeesukseen. Se on hänen osansa tässä elämässä. Mikäli Jumala käyttäisi joitain henkilöitä seurakunnassa omassa työssään, niin narsisti hyvin nopeasti alkaisi mitätöidä heitä ihmisinä koska narsisti kokisi heidät uhkaksi itselleen , jossa hän pelkäisi menettävänsä kuvitellun suuruutensa ja että hänen valherakennelmansa sortuisivat. Hän ei saa voimaansa Jeesuksesta vaan vaan toisten alistamisesta ja rakkauden kokemusten viemisestä uhrien sydämistä suhteesta Jeesukseen. Vain tällöin hän kokee olevansa toisten yläpuolella ja hallitsevan heitä, niin myös Jumalan yläpuolella että Hänkin olisi hänen palveliansa. Kaikki tulee tulee pyöriä narsistin mielen vallan alla, joka taas johtaa pelkästään yhdistyksen lahkoitumiseen., ja pois Kristittyjen välisestä yhteydestä.

      • Anonyymi

        Mitenköhän tämä koskee Siiloaniin ?


      • Anonyymi

        Kylläpä teki hyvää lukea tämä. Tämän itse nähneenä ja valitettavasti uhrina olleena ja siitä seurannut lumipallo efekti...huh. Nyt se on onneksi takana! Valitettavasti tuollaisella narsistin vallalla voi olla hirveät seuraukset ja niistä toipuminen on vaikea prosessi. Onneksi Raamattu avaa Jumalan ajatukset meistä ihmisistä ja oma arvomme hänen silmissään on ihan toinen kuin narsisti pastorin, ja hänen "hoviväkensä", joka valikoi, kuka ansaitsee tervehdyksen ja kuka ei


    • Anonyymi

      Narsisti rakentaa valheiden verkkoa ainoastaan niiden seurakuntien ja jäsenten ympärille, jotka kokee olevan uhkana hänelle, ja tuovan esiin hänen kyvyttömyytensä.
      Hänen on tarve kokea olevansa kaunein ja komein ja tuntea voivansa hallita kanssaihmisiä ja olevan ainut palvonnan kohde. Hän ei salli, että jotku menestyvät häntä paremmin oli se henkilökohtaisessa tai yhteisö taholla. Hän on äärettömän kateellinen toisten menestymisestä ja kokee että heidät on tuhottava. jotta hänen oma imagonsa ei jäisi näiden varjoon. Tällöin hän pyrkii valheilla ja manipuloimalla antamaan väärän kuvan uhastaan. Hän on ilman omaatuntoa ja kykenemätön empatiaan . Kaiken tulee alistua hänen alapuolelleen niin hän kokee olevansa turvassa, vaikka samalla pelkää paljastuvansa. Yleensä yhdistysten rakennelmat,
      kuten kirpputorit, kahviot ja jopa lasten leirit saavat lähteä, koska kunnia ja toiminta näistä ei kohdistu itse narsistiin, vai muihin henkilöihin joita Jumala on armossaan käyttänyt työssään... Joudutaan elämään jatkuvassa henkisen väki vallan uhan ilmapiirissä ja tämän tuomalla pelolla hallitaan.. tilanne on saman tyylinen kun rikollisjärjestöillä, jotka pyrkivät fyysisellä väkivallalla hallitsemaan yhteisöä. Demonit pitävät siitä, ja he myös puhuvat kielillä, mitkä ihmisten suusta tulevat ulos . Aina ei auta hetkellinen valkoisiin vaatteisiin ja valheisiin pukeutuminen. Ei myös se, että oma kyvyttömyys pyritään siirtämään näihin narsistin uhreihin valheellisella syyllistämisellä ja häpeällä. Uhrien ei tule ottaa näitä vastaan. Uskontojen uhrit sekä Narsistien uhrit antavat aina lisä tietoa väkivaltaa kokeneille....

    • Anonyymi

      Myös Jenni Kiviniemi on auttanut useita naisia uuteen elämään narsismin jäljiltä...
      Tosin on aika hinnakas, mutta ei siihen nähden mitä olemme joutuneet kärsimään..

    • Anonyymi

      Mitä ns Siiloanin opetukseen tulee.
      Siiloanissa ei opeteta mitään, toki kaikki puheet ja saarnat ovat suoraan Raamatusta, koska luetaan pelkkää Raamattua. Hyvä niin, mutta se tapa mitä Raamattu sanoo, miten ihmisen pitää toimia lähimmäistään kohtaan on valtavassa ristiriidassa Siiloanissa.
      Ei minkäänlaista lähimmäisen raukkatta ei empaattisuutta, jos vähänkin olet jostain eri mieltä, joudut " paitsioon" . Ihmisellä ei ole väliä, pääasia on että istut kokouksessa ja olet näkymätön,hajuton, mauton... siis riisu kaikki mikä ihmisyyteen kuuluu, enkä puhu synnistä.
      Siiloanissa kaikki mikä kuuluu yleensäkin elämää on turhuutta ihan kaikki, siellä on erittäin masentunut ilmapiiri kaikki ovat Hellmannien tiukassa otteessa, kaikki jotka ovat sieltä lähteneet, ovat automaattisesti luopioita. Juoruilua, panettelua toisia uskovia kohtaan, he ovat ainoat oikeat uskovat, omasta mielestään se on ollut aina Siiloanin tyyli! Kannattaa karttaa koko paikkaa jos haluaa säilyttää henkisen ja hengellisen tasapainon elämässään.

    • Anonyymi

      Mahtailevan narsistin tunnistaa ympärillä olevasta hovista

      Pullistelevalle narsistille tyypillistä on se, että hän näkee itsensä muiden yläpuolella olevana keisarina.

      Mahtailevan narsisti rakentaa ympärilleen hovin, joka tukee, kannustaa ja fanittaa häntä. Elävä esimerkki pullistelevasta narsistista on Viljamaan mukaan Yhdysvaltain presidentti Donald Trump.

      – Narsisti voi olla kuin Trump: hänellä on hovi ja ympärillään fanijoukko. Trumpia täytyy ihailla ja totella, muuten heitetään ulos hovista. Tilanteessa ei ole muita vaihtoehtoja: olet joko narsistin puolella tai häntä vastaan.

      Mahtaileva narsisti on usein myös piittaamaton ja kyvytön empatiaan. Häneltä puuttuu taito asettua toisen ihmisen asemaan. Pullisteleville keisareille pelko onkin vallankäytön väline. Heille elämä on vahvojen kiertopalkinto.

      Mahtaileva narsisti mielisteleekin usein heitä, jotka ovat narsistin yläpuolella. Narsistin uhrit joutuvat taas poljetuksi ja alistetuksi.

      – Narsisti nauttii kontrollista ja siitä pelosta, minkä näkee muissa ihmisissä. Pelon avulla hän voi jojottaa muita ja pitää heidät vallassaan.

      Narsisti on valheiden mestari, jota myös Raamattu kehoittaa välttämään.
      Hän pyrkii Varastamaan toisen kunnian ja ihmisarvon jota hänellä itsellä ei ole. Tähän hän tarvitsee väärän todistuksen lausumista alistamistaan henkilöistä..
      Miten menee 7 ja 8 käsky . ..
      Narsisti myös saattaa ottaa itselleen Jumalan auktoriteetin, jolla hän pyrkii hallitsemaan , etsien Raamatusta asiaan edukseen olevat Raamatunjakeet.
      Älä käytä väärin Herran Sinun Jumalasi nimeä opettaa toinen käsky.

    • Anonyymi

      Eikö se tyttö ja tytärpuoli, jotka lapsena juoksivat pakoon vanhempiensa väkivaltaa muiden yhdistyksen jäsenten koteihin, tultuaan täysi ikäiseksi, ja saatuaan oman passin, häipyneet lähes heti suomesta vanhempiaan karkuun. Poikapuolikin sai selkäänsä kun osoitti tunteita väärää tyttöä kohtaan . Kahdella heistä taisi olla latinoiden ihonväri sekä ulkonäöllisesti myös latinoiden piirteitä ja olivat syntyneet jossain latino alueella..

      • Anonyymi

        Jaa en tiedä latinoista muuta kuin mieheni (Meksikosta juuret) kun hän tuli Suomeen 1985, jolloin hän joutui juuri tämän katulähetyksen uhriksi. Mies nimeltä Kari Koskinen joka etsi Siiloan srktaan jäseniä. Hän "saalisti" melkeinpä päivittäin asemantunnelissa ja etsi opetuslapsia sieltä. Itsekin olin nähnyt hänet siellä nurkilla lorvailemassa liukuportaiden alapuolella. Hänen tapana oli antaa puhelinnumero lappusia ja siihen numeroon olisi voinut soittaa jos oli jotakin puhuttavaa tai halusi kertoa ongelmistaan.

        Kari oli vienyt mieheni (silloinen poikakaverini) Sörkässä sijaitsevaan temppeliin autollaan ja luvannut auttaa hotellin etsinnässä. Mieheni naureskeli ettei ollut arvannut suomalaisten olevan niin ystävällisiä koska hänelle tarjottiin huonetta ja yösijaa. Mutta siihen olisi ollut yksi ehto, hänet olisi pitänyt kastaa siinä ja juuri silloin asap ja ottaa hänen valokuvansa. Sitten hän olisi saanut huoneen ja asua Siioan kirksiellä kauemminkin. Karin sisar oli myös yrittänyt saada asiat hoitumaan espanjan kielellä (mieheni ns. bilingual, eng.-esp. ) mutta hän kieltäytyi täysin. 100% EI tule kuuloonkaan. Hän on katolinen ja saanut siihen kasteen eikä hän tahdo mitään teiltä vaan haluaa päästä täältä pois ja etsiä keskustasta hotellihuoneen.

        Hänelle oli näytetty joitakin albumeita joissa oli ollut eteläamerikkalaisten kuvia (mietin tässä mitähän niillekin kuvile tapahtui). Sen jälkeen Kari ei enää puhunut mitään. Lopulta mieheni sai avun joiltakin afrikkalaisilta opiskelijoilta jotka asuivat kirkon tiloissa. Sanoivat että mikäs tässä kun on ilmainen ruoka ja yösija täällä kirkon tiloissa. Joten jokunen heistä kävelivät hänen kanssaan keskustaan ja hän lopulta löysi majoituksenf sieltä. Näin kävi ja mietin usein missähän Kari Koskinen mahtaa olla. En näe hänen nimeään enää kirkon webbisivuilla. Silloista ylipapin nimeä en tiedä eikä mieskään muista sitä.


    • Anonyymi

      eikö ylipappeja kutsuttu joksikin hellmanneiksi, ehkä juuri epärehellisyyden takia sekä kun pyrkivät rikkomaan ihmisten minuutta ja johdattamaan pois taivastieltä jopa henkilöitä ketkä olivat aidosti uskossa. silloin ei vielä narsismia tunnettu, mutta muistaakseni muut seurakunnat kieltäytyivät yhteistyöstä näiden helmannien kanssa.
      Pyrkivät rikkomaan henkilöiden väliset ihmissuhteet, lapset eivät saaneet tavata vanhempiaan eikä sisarukset toisiaan koska nämä siloanin pyhät ihmiset saastuisivat
      henkilöistä, jotka eivät näitä helmanneja kumartaneet. Tehneet paljon hengellistä tuhoa pääkaupunkiseudulla ja eksyttäneet monia, sekä lausuneet vääriä profiileja näistä uhreistaan. Jotku uhriksi joutuneet kadottaneet uskonsa ja päätyneet itsemurhiin koska hengellisesti vääryydellä rikottuina eivät ole jaksaneet. Varsinkin ne nuoret, jotka täydellä sydämellä lähteneet etsimään Jeesusta. Silloin ei vielä ollut lastensuojelu eikä viranomaistoiminta nykyisellä tasolla. Itse eivät nähneet ylimielisyyttään ja pitivät valheellista käytöstään oikeana, vaativat henkilö palvontaa sekä rahaa myös testamenttien muodossa yksinäisiltä vanhuksilta. Vääryyttä laidasta laitaan. Joskus mietin, onkohan enää edes ristiä seinällä kristillyseeden merkkinä pahoille henkivalloille vai lasketaanko ne sisään riehumaan. Tuskin pyhää henkeä on. vain saastainen henkivalta joka antanut omat mongerruksensa.

      • Anonyymi

        Paranemista voi auttaa huolehtimalla hygieniasta suihkuttamalla peräaukkoa pari kertaa päivässä ja ulostamisen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paranemista voi auttaa huolehtimalla hygieniasta suihkuttamalla peräaukkoa pari kertaa päivässä ja ulostamisen jälkeen.

        Taidat olla täys idiootti, pese ihan rauhassa oma haiseva persläpesi !


    • Anonyymi

      >> kieltävät lääkärissä käynnin

      Tämä ei ole tervettä uskoa jos asia on niin. Onko Siiloanissa myös kaatajapappeja ja Ylivainon hurmosta?

      • Anonyymi

        Tule Puupää katsomaan äläkä kitise siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tule Puupää katsomaan äläkä kitise siellä.

        Voin tulla. Tuntomerkit?

        Ilmaisen seuraukset tästä ihmisoikeuksia rikkovasta ja elämiä tuhonneesta kultista.


    • Anonyymi

      Varastettuja vuokra asuntoja verhoja takkeja astioita kaikki perustuu varastettuun eli piraattia.

    • Anonyymi

      Yhtäkään varastettua sohvaa kukkapurkkia lamppua ette ole palauttanut. Älä varasta Mooses. Älä himoitse MITÄÄN TOISEN OMAA.

    • Anonyymi

      Mielestäni kaksi edellistä kommenttia aika ala arvoisia kyseisiltä yhdistyksen jäseniltä.. tarkoitus vaan sotkea ja hämmentää viestiketjua ja pyrkiä antamaan mukana olevista sekavan kuvan. Tällä tavoin narsistit pyrkii piiloutuman totuudelta, ja peittämään esiin tulevia asioita hänen toiminnastaan.

    • Anonyymi

      Se on helluntailaisten alalahko.

    • Anonyymi

      Ei ole Helluntalaisuudella mitään osuutta tämän lahkon toimintaan. Eikä tosin muillakaan hengellisillä yhteisöillä. Päätös on tehty jo -90 luvulla. On aivan oma lahkonsa, jonka johtajuuksista varoitellaan jatkuvasti eri alustoilla.
      Verrattu myös voodoo toimintaan jäsenistöään kohtaan, ketkä eivät ole olleet valmiita ihmisvallan alistukselle ja nöyryytyksille, sekä oman ihmisarvon tuhoamiselle jopa Kristuksesta..
      Ohessa kopio terveen seurakunnan toimintatavoista , mitä ei siloamissa kunnioiteta. Julkaisia on ollut Uskontojen uhrit ry.

      Milloin huolestua?
      16 kriteeriä uskonnollisen yhteisön arvioinnin avuksi:

      Sisäinen kontrolli: miten paljon yhteisö määrää jäseniensä henkilökohtaisista asioista, jäsenen velvollisuus raportoida tekemisistään ylemmässä asemassa oleville.

      Johdon autoritaarisuus: kuinka erehtymättöminä johdon määräyksiä on pidettävä, suljetaanko niiden arvostelija ulkopuolelle. Velvollisuus totella johtajan/johtajien käskyjä.

      Opillinen dogmaattisuus: todellisuuskäsityksen ja oppien jäykkyys. Suvaitsemattomuus erilaista ajattelua kohtaan. Kuinka pitkälle oppi ajattelee jäsenen puolesta tarjoten valmiit mielipiteet.

      Syyllistäminen: onko jäsenen etsittävä vikaa aina itsestään, jos ei sopeudu yhteisöön.

      Vainoharhaisuus: kuinka paljon jäseniä pelotellaan todellisilla tai kuvitelluilla vihollisilla, joita voivat olla erilaiset viranomaiset, virallinen (lääke)tiede, ja ennen kaikkea yhteisöstä lähteneet ja siihen kriittisesti suhtautuvat entiset jäsenet.

      Maailmankielteisyys: näkeekö yhteisö maallisen elämän yhteisön ulkopuolella täysin arvottomana. Väittääkö se yhteisöön kuulumattomien ihmisten joutuvan kuoleman jälkeen helvettiin tai syntyvän uudestaan huonoihin oloihin. Onko sillä apokalyptinen visio, jossa maailmanloppu on lähellä ja vain yhteisöön sitoutuneet jäsenet pelastuvat.

      Sensuuri: missä määrin yhteisö rajoittaa jäsenten mahdollisuutta tutustua ulkopuolisiin näkemyksiin yhteisöstä. Suoran kiellon lisäksi sensuuri toimii usein epäsuorana ryhmäpaineena: kunnon jäsenen ei odoteta haaskaavan aikaansa maallisiin tai demonisiin tiedonlähteisiin.

      Ihmissuhteiden rajoittaminen: onko painetta hylätä eri tavalla ajattelevien ystävien ja omaisten seura, entinen elämä harrastuksineen ja ilonaiheineen.

      Uusien jäsenien värväys: kuinka paljon painoa annetaan uusien jäsenien hankkimiselle ja lähetystyölle.

      Peiteryhmät: kuinka suuri määrä yhteisöllä on sen määräysvaltaan kuuluvia ryhmiä, joilla on toinen nimi kuin yhteisöllä, esim. peiteyhtiöt ja ”hyväntekeväisyysjärjestöt”, joiden tosiasiallinen tarkoitus on tuoda lisää kannattajia ja rahaa.

      Varakkuus: kuinka paljon rahaa tai omaisuutta yhteisöllä on käytössään tai se pyrkii haalimaan; miten paljon jäseniä painostetaan lahjoittamaan omaisuuttaan yhteisölle (esim. kymmenykset tuloista, erikoiskolehdit, yhteisölle testamentatut perinnöt).

      Poliittinen vaikutusvalta: kuinka paljon poliittista vaikutusvalta yhteisö haluaa tai on pystynyt hankkimaan esim. sijoittamalla jäseniään vaikutusvaltaisiin asemiin yhteiskunnassa.

      Seksuaalinen manipulaatio: kuinka tarkkaan johtajat määräävät alaistensa seksielämästä.

      Eroa harkitsevien painostus: kuinka voimakkaasti jäseniä pyritään estämään lähtemästä liikkeestä tai kuinka paljon entisiä jäseniä painostetaan liittymään takaisin lahkoon, esim. yöllisten puhelinsoittojen avulla.

      Väkivallan hyväksyminen: kun johto harjoittaa sitä tai on kyse liikkeen edusta.

      Totisuus: kyvyttömyys sietää ryhmään, sen johtajiin tai oppeihin kohdistuvaa leikinlaskua.

      • Anonyymi

        Sun pitäis kirjottaa romaani, oli toi niin unista " muka" mielipidettä.


    • Anonyymi

      Siiloan-seurakunnassa on voimakas johtaja, vanhemmisto on näennäisesti, mutta sillä ei ole sananvaltaa. Vanhemmisto pelkää joutuvansa helmannin piinapenkkiin ja valheellisesti nöyryytettäväksi. Kenellä tulee olemaan aikanaan vastuu yhdistyksen toiminnasta. Ohessa kopioituna muutama varoituksen sana.

      Amerikkalainen psykoterapeutti Steven Hassan esittelee kirjassaan Combatting cult mind control esimerkkien avulla vaikutusjärjestelmää, jota Hassan kutsuu henkiseksi kontrolliksi (mind control). Jos uskonnollinen yhteisö pyrkii vaikuttamaan jäseniinsä näiden vaikutusjärjestelmien avulla, on syytä huolestua. Tämän vaikutusjärjestelmän ja henkisen kontrollin neljä vaihetta ovat:

      1. käytöksen
      2. ajattelun
      3. tunteiden
      4. informaation valvonta

      Jokainen elementti vaikuttaa toisiinsa. Jos esimerkiksi pystyt muuttamaan ihmisen käyttäytymistä, hänen ajattelunsa ja tunteensa pyrkivät muuttumaan vastaavasti, koska ihminen pyrkii luontaisesti välttämään tekojensa ja ajatuksiensa välistä ristiriitaa (Hassan 1988, 59-67).

      1. Käytöksen valvonta

      säätelee yksilön fyysistä todellisuutta ja ympäristöä. Jäsenen tulee esimerkiksi käyttäytyä, pukeutua, syödä, nukkua, suorittaa rituaalit ja tehdä työtä juuri sillä tavoin kuin ryhmä vaatii. Tärkeintä on oppia tottelemaan johtajaa ja yrittää tulla kehittyneempien jäsenten kaltaiseksi. Jos jäsen ei käyttäydy tarpeeksi innostuneesti, johtaja voi syyttää häntä itsekkääksi, syntiseksi tai laiskaksi. Johtaja ei pysty määräämään kenenkään sisäisiä ajatuksia, mutta hän pystyy muuttamaan yksilön käytöstä, jota sitten sydän ja mieli seuraavat.

      2. Ajattelun valvonta

      ohjaa yksilön sisäistämään yhteisön oppirakennelman, oppimaan uuden tavan käyttää kieltä ja vaimentamaan epäilynsä ajatuksenpysäyttämistekniikoiden avulla. Kunnollisen jäsenen on hallittava ajatuksensa. Totalitaarisissa yhteisöissä oppi on ainoa Totuus, ainoa oikea kartta todellisuudesta. Todellisuuden tapahtumat tulkitaan opin suodattimen läpi. Oppi on yleensä hyvin mustavalkoinen: kaikki hyvyys on ryhmässä ja sen johtajassa. Kaikki pahuus on ulkopuolella. Oppi vastaa kaikkiin ongelmiin ja sopii kaikkiin tilanteisiin. Jäsenen ei tarvitse ajatella koska oppi ajattelee hänen puolestaan.

      3. Tunteiden valvonta

      käyttää instrumentteinaan syyllistämistä ja pelottelua. Jäsenet voidaan ehdollistaa niin tehokkaasti syyttämään aina itseään, että he ovat vain iloisia, kun johtaja moittii heitä esim. liian tehottomasta varainhankinnasta. Suljetuissa yhteisöissä voidaan määritellä tarkasti, mitkä tunteet ovat hyväksyttyjä: uskollisuus liikkeelle ja johtajalle palkitaan arvonannolla, mutta epäilyt, persoonalliset halut ja tunteet leimataan synniksi ja itsekkyydeksi. Joissakin liikkeissä vaaditaan seksuaalisten ajatustenkin tukahduttamista, mistä syntyvä turhautuneisuus voidaan purkaa esimerkiksi ankaralla työnteolla, toisissa taas seksuaalisiin orgioihin osallistuminen voi olla pakollista. Johtajan tai koko seurakunnan edessä tunnustettuja syntejä ei unohdeta, vaan niitä voidaan käyttää painostukseen tai kiristykseen sitten, kun jäsen ei käyttäydy odotusten mukaan.

      4. Informaation valvonta

      estää yhteisölle haitallisen informaation pääsyn jäsenien ulottuville. Esimerkiksi ulkopuolisten tiedotusvälineiden seuraamista ei pidetä tarpeellisena tai siihen ei jää aikaa. Kaikki tieto saadaan yhteisön omista julkaisuista, jotka vääristävät informaation yhteisölle edulliseen muotoon. Yhteisö saattaa suositella, että on vältettävä kahdenkeskistä keskustelua yhteisöstä irtaantuneiden kanssa. Johtajat eivät yleensä kerro jäsenille enempää kuin on tarpeen heille määrättyjen tehtävien suorittamiseksi. Oppi on usein jaettu useisiin ”totuuden tasoihin”. Korkeimmille tasoille pääsee vasta kun uskollisuus liikkeelle on varmistunut.

      Henkisen kontrollin neljä elementtiä muodostavat toisiinsa vaikuttavan verkoston, jonka avulla pystytään vaikuttamaan voimakkaisiinkin yksilöihin.

      Hassan, Steven:
      Combatting cult mind control. Park Street Press 1988

    • Vaiettu totuus:

      Olen Siiloanin lapsi toisessa polvessa. Synnyin 80-luvulla. Vanhempani kuuluivat juuri noina "kuumina vuosina", Eero Sopasen aikaan, kyseiseen seurakuntaan.

      Vanhempani aivopestiin siellä. Heidän siellä saaneet opit tuhosivat heidän elämänsä ja siitä aiheutuneen kasvatuksen myötä minun ja sisarusteni myös.

      Minun on hyvin helppo erottaa totuudet valheista tässä ketjussa. Voin kertoa muutamia asioita, jotka tiedän nyt totuudeksi siitä kiinnostuneille:

      Väkisinkasteet ja järjestetyt avioliitot olivat tosiasia. Vanhemmilleni tehtiin näin. Koko touhu pyöri pelon, manipuloinnin ja kontrollin voimalla. Uskon hänen kulttinsa tarkoituksen olleen laajentua ja tuottaa seuraajia mahdollisimman paljon. Lamaantuneita, rikkinäisiä ihmisiä jotka eivät kykene pistämään vastaan millään muotoa.

      Omasta elämästäni voin sanoa sen verran, että on suoranainen ihme jotta voin olla tässä vielä tänä päivänä kirjoittamassa tätä.

      En pelkää enää.

      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Entä nykyään. Onko nykyinen Siiloan parempi paikka kun Sopasen aikainen?

        Taljasvuo ainakin vielä puhuu siellä:
        https://siiloan.fi/kokoukset/rtunti/327

        En tiedä. Omakohtainen kokemukseni on Sopasen ajalta, joten en voi ottaa kantaa nykypäivän tilanteeseen.


    • Anonyymi

      On mennyt pahemmaksi, Sopasta muistellaan hyvällä... oli hänen aikaan elävä, suurimpia stadin seurakuntia . Sitten tuli toiset vallanpitäjät, jotka sotkivat ihmisten väliset suhteet valheillaan, rikkoivat seurakunnan sielun, monet lähtivät ja jättivät yhdistyksen. Tämä ollut järkevä toimenpide, ovat säilyttäneet oman uskonsa Jeesukseen. Jäljelle jäi vain narsistin hovi, sielut, jotka eivät uskaltaneet tehdä lähtöpäätöstä henkisen väkivallan pelossa, ja harhaisuudesta kärsiviä, että ovat ainoat
      oikeat taivastiellä, kaikki muut menossa kadotukseen.. Tällä pelottelulla muista kristillisitä yhdistyksistä saa narsisti helpommin kiedottua hovinsa omien valheidensa ympärille.. Mieleen jäänyt myös sen naisen näyttelemät " profetiat" seurakunnan alttarilla. Jotku kokeneen asian Jumalan pilkaksi . Kukaan ei ole uskonut enään vuosiiin. On ihme miten ihminen pyrkii nostamaan omaa arvoaan näin teenäisesti Jumalaa halveksien. Pidetään itseään niin Jumalan ihmisenä, että lastakaan ei viety lääkäriin , vaan oletettiin että heidän käsien kautta paranesi. Näin ei käynyt. Jäi ikuinen trauma, miksi vanhemmat eivät huolehtineet . Narsistit eivät omaa empatiaa, ja he ovat kyvyttömiä asettumaan toisten asemaan eivätkä tunnista itsessään olevaan sairautta..

    • Anonyymi

      Hälytyskellojen pitäisi soida, jos

      yhteisö pitää itseään erehtymättömänä
      yhteisö tulkitsee Raamattua mustavalkoisesti tai mielivaltaisesti
      yhteisön oppeja, toimintatapoja tai johtajaa ei saa arvostella
      yhteisö käyttää toisinajattelevia kohtaan rankaisumenetelmiä, kuten puhuttelua
      yhteisössä toisinajattelevia ei tervehditä tai heihin kohdistetaan muuta sosiaalista eristämistä
      yhteisö käyttää liiallista syyllistämistä tai nöyryyttää julkisesti
      yhteisö sanelee seurustelukumppanin ja perhe- ja seksuaalielämän säännöt
      yhteisö puuttuu jäsenen ulkonäköön, harrastuksiin tai ammatinvalintaan
      yhteisö kieltää psyykkisistä häiriöistä kärsiviä hakeutumasta ammattiavun piiriin
      yhteisön opetus ja toimintatavat aiheuttavat lapsille pelkotiloja
      yhteisön sisällä tapahtuvia rikoksia ei saateta poliisin tietoon
      yhteisö vaatii jäseneltään säännöllistä osallistumista tilaisuuksiin ja rahallista tukea
      yhteisö pelottelee irtautumista harkitsevia ulkomaailmassa vaanivilla pahoilla hengillä tai kadotuksella.

    • Anonyymi

      Sattuipas yllä oleva kohdalleen... mielestäni kaikkien henkistä väkivaltaa kokeneiden tulisi olla viranomaisiin yhteydessä, ja heidän kanssaan arvioida tilanteen vakavuutta.
      Veijo Baltzar oli vuoden tutkintovankeudessa, mutta hänen tapauksessaan jätettiin tuomiotta. Hänellä ei myös ollut vanhemmistoa / hallitusta, joilla toiminnasta vastuu vaan toimi itsenäisesti ilman valvontaa.. Lasten etuja ei tule unohtaa..

    • Anonyymi

      Narsismi on mielisairauden sekä demoneiden yhdistelmä. Henkilön tulee olla mieleltään sairas jotta lähtee demoneiden hallittavaksi. Useasti he pelkäävät omaa epäonnistumistaan ja kyvyttömyyttään sekä henkilöitä, jotka voivat tuoda heidän valheellisen elämän tavan esiin. Siksi he pyrkivät tämän kaltaiset henkilöt poistamaan elämästään, usein valheiden verkkojen rakentamisen heidän ympärilleen. Heiltä puuttuu omatunto sekä oma sairauden tunto . Hovi on heille tärkeä ja usein se muodostuu hengellisissä yhteisöissä juurikin seurakunnasta.. Heillä on tarve nujertaa henkisesti uhrinsa ja saattaa tämä epä sosiaalliseen valoon, sekä kärsimään kostoksi siitä, että hän ei lähtenyt palvomaan itse narsistia. Narsisti on myös taitava manipuloimaan ja käyttämään hoviaan omiin tarkoituksiinsa jotka eivät ole Jumalasta. Hän hakeutuu useasti kyynärpäätaktiikalla toisten yläpuolelle pyrkien tuhoamaan henkilöt, jotka saavat muualta kunnioitusta . Hän tekee itsestään Jumalan, jonka eteen tulee henkisesti polvistua jotta hän kokisi olevan toisten yläpuolella ja muut hänen alamaisiaan. Risti on hänelle uhka ja kauhistus, ja hän pyrkii poistamaan sen. Raamatusta löytyy tähän vastaus . Henkilö hakautuu yleensä armeijan, opettajan, pastorin tehtäviin jossa järjestelmän suojaan hän voi paeta sekä käyttää sitä hyödykseen... Sydämen uskossa hän ei voi olla ne on vihan ja pelon saastuttamia ... hän pyrkii siirtämään epärehellisyytensä puhdas sydämmisiin jotka ovat pyhällää hengellä täytetyt ja Jeesuksen omia..

    • Anonyymi

      Siiloan-seurakunnalla oli telttakokouksia Torkkelinpuistossa elokuun 2023 ensimmäisellä viikolla. Huvitti, kun vanhan ajan valkoinen teltta oli pystytetty huumekauppiaiden suosimaan puistoon ja ovensuussa oli kokoontumisajat. Katsoin puistonpenkiltä, kun mustat välittäjät olivat ihmeissään kauppapaikalle ilmestyneestä teltasta ja tervehtivästä seurakunta-aktiivista.

      • Anonyymi

        Kiva kun sua huvitti, olihan sullakin unisella jotakin katseltavaa.


    • Anonyymi

      Täytyy muistaa että narsistilla kaikki on valhetta, aivan kaikki.. koko elämä. Siksi myös näiden teltta kokousten tarkoitus oli hakea vai omaa hyväksyntää ja kiillottaa omaa asemaansa ja tällä tavoin nostattaa omahyväisyyttään. Narsisti on psyykkisesti todella sairas , katkera omasta sisäisestä kurjuudestaan, sekä kadehtien Kristuksessa sekä pyhässä hengessä eläviä uskovia. Hän sieluton, ja kykenemätön johdattamaan ihmisiä Jumalan luokse. Hän etsii kaikessa vain omaa etuaa ja kunniaa, samalla pyrkien tuhoamaan Jumalan soturit jotka johdattavat ihmisiä taivastielle. Narssistin sydän ei ole koskaan puhdas ja hän näkee oman saastaisen sydämmensä kautta Kristityt, joita hän pyrkii vainoamaan ja tuhoamaan. Jeesus ei elä hänessä ja hänellä ei ole pyhää henkeä vaan saastaiset henkivallat ovat vallanneet hänet. Seurakunnassa ei näin voi olle herätystä Jeesukselle eikä Jumala anna sitä heille. Hänet tunnetaan hengellisenä murhamiehenä , oman edun tavoitteliana , koska narsisti ei tee mitään mikäli ei ensin siitä itse hyödy, oli kyse sitten taloudellisista asioista tai maallisesta kunniasta. Hänen täytyy kokea olevansa kaikkien yläpuolella , hallitsijana , kokea hovinsa palvontaa , muutoin hän muuttuu pikku lapseksi. Hän elää omassa valheessaan, on kykenemätön olemaan itselle ja toisille rehellinen. Seurakunta kuihtuu , hovi sairastuu mukana, ja Jumala ei anna herätystä. Ihmetellään missä vika eikä tunnisteta narsismia, joka on läheinen sukulainen alkoholismille, rikollisuudelle ,skitsofrenialle ja sydemmensä epäpuhtaisuuden takia myös pahoille henkivalloille..

    • Anonyymi

      Mielestäni siinä toisella alustalla on paremmin kerrottu näistä ihmissuhteiden rikkojista , sekasorron luojista ... ja luulen, että kyllä ainakin vapaaseurakuntien piirissä on täysi tieto yhdistyksen toiminnasta.. nykyään tunnistetaan narsistiset ongelmat paremmin kuin esim. 2000 luvun alussa.. Samoin myös siloanin ammeessa kastetut ovat päässeet uuden kasteen piiriin, nyt Pyhä hengen piiriin, ymmärretään että kastajan sydämmessä tulee olla Jeesus . Paholainen on hämännyt ja pyrkinyt viemään monia pois taivas tieltä valheellisilla kasteella...

    • Anonyymi

      Rikkoivat meidän lapsuuden joulut harhaopeillaan... en voi koskaan arvostaa näiden helmannien johtamista ja harhaisuutta. kyynerpää taktiikalla tulivat seurakunnan johtoon tuhoten yhdistyksen . Valheellisuutta ja epärehellisyyttä sekä toisten kanssakulkioiden arvojen varastamista... Koskisen Karia jäi ikävä hänellä oli Jeesus sydämmessä.. sen oikein hänestä tunsi, mutta hän joutui väistymään valheellisen painostuksen alla. Pahin hengellisesti myrkyttävä yhdistys lapsiperheille jotka elävät pyhästä hengestä..

    • Anonyymi

      1. Narsisti uhkailee sinua pelotellakseen sinua. Hän haluaa sinun lopettavan ajattelemasta itseäsi ja kuuntelevan häntä sokeasti.

      2. He kykenevät pääsemään pääsi sisään ja saavat sinut uskomaan muiden pahaan ja samalla he kohtelevat sinua epäkunnioittaen joka päivä ajatellen, että se ei ole heidän ongelmansa.

      Se ei ole koskaan heidän ongelmansa. Syy on aina jossain toisessa.

      3. He antavat epäilyttäviä kohteliaisuuksia, jotka ovat useammin tarkoitettu loukkaukseksi kuin kehuksi.

      4. He sabotoivat sinua, koska eivät voi hyväksyä sinun menestystäsi.

      Heidän maailmassaan he ovat parhaita, fiksuimpia ja kauneimpia; kaikki muut ovat arvottomia.

      5. He luovat itsestään täydellisen kuvan ulospäin. Ventovieraan silmissä he näyttävät virheettömiltä ja menestyviltä.

      6. He tekevät kaikkensa pitääkseen luomansa kuvan yllä.

      Jos se tarkoittaa sitä, että heidän täytyy rikkoa joku saavuttaakseen sen, he eivät mieti tätä kahdesti.

      7. He eivät koskaan ehdota mitään.

      He antavat sinun pohtia ongelmaa ja kun ratkot sen, he vakuuttavat sinut siitä, että hoidit sen surkeasti ja he olisivat tehneet sen niin paljon paremmin.

      8. He eivät edes pidä sinua ihmisenä, erillisenä yksilönä. He pitävät sinua heidän jatkeenaan.

      9. Pelko on heidän aseensa. Pelkoa käyttämällä heillä on täysi hallinta sinuun.

      10. Milloin vain jokin on pielessä, he syyttävät siitä sinua ja kertovat sinun olevan liian tunteellinen käsitelläksesi elämää.

      11. Haavoittuvuus ei ole hyväksi, se on heidän silmissään heikkous ja heidät on ohjelmoitu toisin.

      12. Heidän itsevarmuutensa ei ole valhetta. He oikeasti ajattelevat olevansa paras kaikista.

      13. He tuovat menneitä asioita esiin ja vakuuttavat sinut siitä, että se tapahtui juuri niin kuin he sen kertovat.

      Sinä vain et muista sitä, koska olit ‘liian tunteikas’.

      14. He asettavat ansoja tarkoituksella, jotta he voivat olla sinun ‘pelastajiasi’, kun kaadut.

      15. He satuttavat sinua tarkoituksella, jotta he voivat käyttää heidän tarkoin suunniteltua suunnitelmaansa ‘pyytääkseen anteeksi’ – toisin sanoen voittaakseen sinut puolelleen.

    • Anonyymi

      16. He eivät koskaan jätä käyttämättä tilaisuutta nöyryyttääkseen sinua julkisesti.

      17. He uhkailevat hajottavansa tavaroitasi.

      18. He nöyryyttävät sinua aina kun saavat siihen tilaisuuden ja silti he miettivät, miksi itsevarmuutesi on niin alhaalla.

      19. He eivät voi hallita tunteitaan, koska he eivät ole yhteydessä niihin.

      20. He uhkailevat aina lähtevänsä luotasi, koska he haluavat sinun anelevan heitä jäämään.

      Heidän tulee kuulla se sinulta, ettet voi elää ilman heitä.

      21. Yksi keino heille varmistaa, että heillä on sinuun täysi valta on se, että sinä ajattelet, että sinua ei voi rakastaa.

      Heidän tulee varmistaa, että sinä tunnet olevasi niin vähäpätöinen, että sinä kiität Luojaa siitä, että sinulla on hänet elämässäsi.

      Koska narsistin mukaan sinä olet onnekas, että kukaan oikeasti rakastaa sinua.

      22. He hyväksikäyttävät sinua verbaalisesti aina, kun et tee, mitä he haluavat sinun tekevän.

      23. Koko parisuhteenne pyörii hallinnan ympärillä. Narsisteilla tulee olla ohjat käsissään.

      Jos näin ei ole, he ovat valmiita tuhoamaan sinut siihen pisteeseen, ettet tunnista itseäsi vain saadakseen sinut toteuttamaan heidän jokaisen toiveensa.

      24. Jos missään kohtaa parisuhdettanne saat pääsi selväksi ja yrität löytää tiesi ulos, jos yrität puolustaa itseäsi, he eivät siedä sitä.

      Heti tämän jälkeen he rankaisevat sinua siitä.

      25. He kietovat sinut heidän verkkoonsa ja siitä on lähes mahdotonta päästä irti.

      26. Kun se sopii heille, he osoittavat tunteitaan ja antavat rakkauttaan, mutta kun ei sovi, he vetävät kaiken pois.

      Se on sydäntäsärkevää kaikille muille, paitsi sosiopaateille.

      27. He ovat vastuussa raha-asioista.

      28. He tutkivat aina asioita selkäsi takana, koska heidän tulee tietää kaikki, mitä tapahtuu heidän ympärillään.

      29. Jokaisen tekemäsi päätöksen kohdalla he saavat sinut miettimään uudelleen. Se ei johdu siitä, etteivätkö he luottaisi sinuun.

      Se johtuu siitä, että he haluavat sinun epäilevän itseäsi ja että ajattelisit olevasi ‘kykenemätön mihinkään’.

      30. He varmistavat, että omana itsenäsi oleminen ei ole hyväksyttävää.

      Narsismia tutkiessani aina tulee esiin näitä kyseisen seurakunnan tapaa toimia.
      Useat on sairastettu henkisesti narsistin toimesta ja ovat joutuneet ennen aikaiselle eläkkeelle henkisen väkivallan vuoksi. Henkisen väkivallan seurauksena myös itsemurhat ovat yleistä henkilöillä joiden itsetunto sekä ihmisarvo on rikottu jotta heitä voitaisin hallita.

      • Anonyymi

        Minä olin ennen Jeesuksen opetuslapsi - mutta sitten tuli kavaltaja ja petti Jeesuksen, ja hänet ristiinnaulittiin. Sellaisia ne olivat.
        En kulje sellaisten kanssa.
        Sitten se ja tämä teki sitä, ja tuo sekä hän oli sellainen, eräs toimi noin ja toinen näin.
        Tiiättehän te-
        Mitähän sitten kirkastellaan. Niin se kavaltaja hirtti itsensä ja tee sinä samoin.


    • Anonyymi

      Minulle kerrottiin jo 70 luvulla että Sopasella oli ollut sopimaton seksuaalikontakti naisen kanssa sielunhoitotilanteessa. Asia tuli ilmi ja oli pakko erota helluntaiseurakunnasta. Tämä oli siiloan seurakunnan alkutilanne. Ei mikään oppiriita.

      • Anonyymi

        Etkö parempaa pysty uninen, toi sun juttusi on niin läppä kuin olla voi!!


    • Anonyymi

      Onhan se surkeaa kuulla vanhalta asiaa joka tuntuu pahalta. Pakko oli lähteä ja perustaa oma seurakunta. Ne jotka ovat silloin eläneet ovat järkiään haudassa. Kertoja oli vanhemmistoveli. Minä olin silloin 20v kun kuulin tämän henkilökohtaisesti kun siiloan alkoi esiintymään lehtijutuissa.

    • Anonyymi

      Ei taida helmanneillakaan olla kaikki asiat kunnossa Jumalan sanan mukaan, vaikka niitä pyritäänkin piiloittamaan.. kertoo miksi yhdistys ajautunut niin alentuneeseen tilaan . tosi ikävää myös heidän lastensa maineelle ja uskottavuudelle.. Pidän lahkona jota tulisi terven uskon elämän omaavien välttää.. Pahojen henkien paratiisi...

    • Anonyymi

      Ylläpito onneksi poistanu heidän viestin jossa kehotettiin itsemurhaan . Kertoi mielestäni heidän hengellisen tilansa... Monia sieluja tosin ovat surmanneet ja muutenkin totuutta vääristelleet ja pyrkineet uskon Jeesukseen rikkomaan..
      Narsistit saavat voimansa toisten saattamisesta valheelliseen häpeään, mitätöivät henkilöt jotka eivät palvo heitä . Viime kesänä taltioitu puhelin äänite heidän teltta kokouksesta, jossa nuori uskovainen pyrittiin häpäisemään julkisesti muiden edessä kuvastaa sitä väkivaltaa mitä täällä harjoitetaan . Kaikkea ei voi laittaa ammattitaidottomuuden syyksi . Helluntaikirkko ei kommentoinut äänitettä koska nämä eivät kuulu Helluntaikirkon alaisuuteen. Kadulla esiintyvät välillä Helluntalaisina, välillä Babtisteina.. eli kaikki perustuu valheellisuuteen . Tiedän, että on ihmisiä jotka ovat kykenemättömiä olemaan itselleen rehellisiä, ja se paistaa heidän läpi .

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3055
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      105
      2395
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2172
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      156
      1972
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1817
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1247
    7. 165
      1246
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1166
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe