Vetyautoilu ei Suomessa ole vielä mahdollista, joten kaikki vertailut sähkö- ja muihin autoihin ovat tarpeetonta ja pelkkää turhaa höpötystä.
Vetyauto kiinnostaa minuakin, jos siitä tulee realistinen vaihtoehto ja tankkauspaikkoja alkaa löytyä.
Jospa odoteltaisiin pikkusen aikaa?
Uutena sähköautoilijana kaipaisin TODELLISIA kokemuksia mm. latauspaikkojen tehoista sekä niiden toimivuudesta.
Yksinkertaistettu lyhyt esimerkki: Jos latausaseman teho on 150 kW ja asemalla on useampia lataajia, niin onko 150 kW lataus käytännössä mahdollista?
Tiedän, ettei ole yksioikoista vastausta, mutta kaipa paljon latailleilta löytyy ainakin keskivertokokemuksia. Siis rehellisiä sellaisia, kiitos.
Vetyautoista höpöttely
6
98
Vastaukset
- Anonyymi
Mutta kun vetypoika ei keksi muuta "työtä" itselleen kuin huudella joka väliin kaikesta mitä löytää netin syövereistä vetyyn liittyen, vaikka se ei liittyisi mitenkään autoiluun ja sitten nostaa omia avauksiaan ihanilla kommenteilleen, kuten "mahtavaa", "loistavaa" jne... ja hymiöt perään.
- Anonyymi
Kyllä ja ei yksi 150 kw piste ottaa verkosta hiukan yli 200 A. Tuplasyötöllä 315A ja esim 6kpl. suurteho kenttä pystyy syöttämään 3 samanaikaisesti lataamaan lähes täydellä teholla. 4s. tiputtaa sen 120 jne. teoriassa, miten se auton rajoitus toimii ja miten kuorman jako toimii.. Yhden ison toimijan DC yksiköt 250 A ja 400A . Pienemmässä 2 yli 100 kw ja 22 kw 2 kpl. Isommassa 4 isoa ja 4 pientä. Aika harva akusto ottaa sen 150 kw koko latauksen ajan 20%-80% on esim 70 kwh akulla 45 kw tulee 20 minuutissa. Vastaus siis kyllä ja ei. Mitoitustehot perustuvat pitkäaikaiseen dataan vuoden- ja vuodenaikojen mukaan, sekä lataustehon kasvuun pitkällä aikavälillä. Uudet kentät ovat teholtaan usein isompia. Pisteiden määrä kasvaa kysynnän mukaan
- Anonyymi
Jep, jotain ymmärsin... Ykainkertaistetaan kysymystä vielä:
Maksimi latausteho meidän autolle on 135 kW optimaalisissa olosuhteissa. Akkukapasiteettiä 82 kWh, josta 77 kWh käytettävissä.
Ajan monipaikkaiselle latausasemalle ja lähes kaikki ovat käytössä, Pääsen kuitenkin 150 kW laturille. Akun lämpötila on esilämmityksen tai olosuhteiden ansiosta ok. Akussaa jäljellä esim. 15 kWh ja ja haluan saada ladattua 50 kWh lisää.
Kiinnostaa, voinko olettaa saavani laturista sen 135 kW, 100 kW, 50 kW, vaiko ehkä vain 25 kW?
Ensimmäistä pitempää reissua ajatellen olisi aika oleellista tietää joudutaanko viipymään teholatureilla alle puoli tuntia, tunti vai kaksi. Jos jotain haarukkaa saisi, kun en kokemattomuuttani osaa edes arvailla lataustaukojen ajantarvetta. Tai siis oikeammin osaan vain arvailla....
Ehkä mahdotonta vastata kattavasti, mutta jos joku reissaaja jotain keskivertoaikoja osaisi kertoa.
- Anonyymi
Vain trollitehtaan aaautisti aaapina narsu Niuvan tai muun hoidokki paikan massapostaus trolli vöyhöttää vedystä,saa vöyhötyksellä ja vänkäyksellä huomioo narsu seeekopää luonteelleen. . huomiostahan narsu trolli elää. Sähköauto vastustuksella kaikkien muiden merkkien kuin Tojotan dissauksella saa narsu trolli huomioo ja sitähän tuo hoidokki täältä kerjää. 20 h/vrk 365 ihan aiivottoman aapinan tason spämmäyksiä.
- Anonyymi
Jos aloittaja ei ole huomannut niin tämä on sähköautopalsta eikä vetyautopalsta.
- Anonyymi
??? Olen huomannut ja siksi vetypellen juttuja ihmettelinkin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818