Sekin on jo jotain vaikka se kestääkin vain hetken.
Jos pääsee kesätöihin
10
196
Vastaukset
- Anonyymi
Kokenut ja koulutettu viisikymppinen ei saa edes kesätöitä.
Jostain syystä työnantajat katsovat, että nuoruus korvaa kokemuksen.No kesätyöt on oikeestaan varattu nuorille. Tarvitsevat työkokemusta ja sitä vaaditaan joihinkin opintoihinkin. Esim. Amk:ssa tarvii olla niin ennakkoharjottelua kuin koulutuksen aikaistakin. Meillä vanhoilla on sitten muut kanavat. Mä oisin kannattanut vuorotteluvapaata, mutta poistivat. Kun en nyt ihan heti oo konkurssia tekemässä, niin ois tässä pikkuvapaan voinu pitää.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
No kesätyöt on oikeestaan varattu nuorille. Tarvitsevat työkokemusta ja sitä vaaditaan joihinkin opintoihinkin. Esim. Amk:ssa tarvii olla niin ennakkoharjottelua kuin koulutuksen aikaistakin. Meillä vanhoilla on sitten muut kanavat. Mä oisin kannattanut vuorotteluvapaata, mutta poistivat. Kun en nyt ihan heti oo konkurssia tekemässä, niin ois tässä pikkuvapaan voinu pitää.
Mun mielestä työharjoittelun pitäisi olla pakollinen kaikissa korkeakouluissa ja oppilaitoksen pitäisi itse solmia sopimukset työnantajien kanssa. Muuten harjoittelupaikan saaminen voi osoittautua jopa yhtä vaikeaksi kuin varsinaiseen työpaikkaan pääseminen. Yliopistoissa se ei oo pakollinen. - Yliopiston (työtön) maisteri.
- Anonyymi
Kesätyö voi kestää montakin kuukautta.
- Anonyymi
Ajattelin hakea seurakunnalle.
- Anonyymi
Kyllä voin päästä! Eikä sanaakaan Irmasta enää!
- Anonyymi
Kesätyöläinen voi päästä vaikka vakinaiseksikin työntekijäksi.
- Anonyymi
Kyllä mä tuun johonki työllistymään! Sitte ei Kelan tarvii maksaa mulle mitään.
Aah ihanat kesätyöt.
oli oikeasti mahtavia kesätyöpaikkoja kuten vaikka rantavalvojana olo, mutta myös työt puutarhassa ja Nesteen prosessissa olivat omalla tavallaan hyviä
Kesätöissä parasta oli huolettomuus. Kouluvuosi oli takana ja kesätyöstä sai rahaa, joka helpotti paitsi kesää, mutta myös seuraavaa talvea.
Yhtään kesää en ollut opiskeluaikana, enkä sen jälkeenkään ilman töitä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857465- 965404
- 2584612
- 444505
- 623257
- 492695
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222358- 492333
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292332- 412184