Eli tavaraa saa myydä

Anonyymi-ap

Yksityishenkilö voi myydä oman perheensä käytössä olleita tavanomaisia tavaroita verovapaasti, jos myynnistä saadut voitot ovat yhteensä enintään 5 000 euroa vuodessa. Jos saat vuodessa myyntivoittoja yli 5 000 euroa, sinun on maksettava rajan ylittävästä osasta luovutusvoittoveroa.3.1.2025 minun "tavara," on minun enkä myy sitä kovin usein niin silloin se on verotonta.

15

275

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Käytänössä kaikki saa myydä verovapaasti koska 99 % tavarojen arvo laskee esim. puhelimet ja tietokoneiden hinnat laskee 100 % :sta nollaa kahdessa vuodessa
      Vaikka olisi joku ihme juttu että saisit yli 5000 voiton jostakin niin voit vähentää tappiolla myymät eim. roskapöntöön laitettavan 200 - kännykän jne...

• Anonyymi

Oman perheensä ? Miksei sinun omaasi?

• Anonyymi

No siinä tarkoitetaan kaikkien perheenjäsenten tavaroita joita esim kirppiksellä myy. Kuka ottaa jokaiselle perheenjäsenelle oman myyntipöydän? Ja toisekseen siinä pöydässähän voi myydä myös vaikka naapurinkin tavaroita, kuka niitä kyselee kenen ne on. Pistää vaan summat muistiin myydyistä minkä perusteella sitten tilittää sille naapurille saadut rahat.

• Anonyymi

Joku ehkä tilittää jonnekin mitä myy?

• Anonyymi

Harva niillä ihan omilla tavaroilla tiliä tekee, koska ne tavarat on hankittu kalliimmalla, kuin mitä myydessä saa.

Minä dyykkaan roskiksista arvotavaroita omaan käyttöön, puhdistan ja fiksaan niitä, myyn ne sitten oman perheen käytöstä. Niillä saan ihan voittoa. Nytkin minulla on roskiksesta dyykattu arvokas kello, se on ollut minulla nyt tuossa omassa hyllyssä puhdistettuna ja se odottaa vielä pientä fiksausta, niin laitan sen myyntiin. Keräilijät maksaa näistä hyvin.

Kaveri dyykkasi jätepaperikeräyksestä tosi arvokkaat kirjat, tuli kerralla 1000€ tili!

Kirjoissakin on tosi arvokkaita, joita perikunnat ei ymmärrä selvittää, kun siivoavat omaistensa jäämistöjä. Nuo kaverin dyykkaamat kirjat oli jonkun perikunnan jättämiä sinne jätepaperilavalle. Oli juuri vähän aikaa sitten ostelemassa vanhimmalle tyttärelle yliopiston opiskeluun liittyen kirjoja, niin yksi kirja oli 800€! No, se kirja onneksi löytyy meidän kirjahyllystä, niin lainaan sen tyttärelle, olen senkin ostanut aikoinaan muutamalla eurolla yhdeltä perikunnalta.

Mielenkiintoisin juttu minulla on, kun ostin kerran yhdeltä kirpputorilta öljyvärimaalauksen, maksoin siitä silloin vain 40 markkaa. En silloin siihen edes kiinnittänyt huomiota, ostin, kun sain halvalla ja muuten miellytti. Taulun on maalannut eräs hyvin tunnettu taidemaalari, sen arvo on tuhansia euroja. Siinä on hieman samanlainen juttu, kuin Klaus Härön elokuvassa Tuntematon mestari.

Olen vuosien varrella kerännyt taidetta odottamaan arvon nousua ja eläketurvaksi. Suurin osa tauluistani on täyttä roskaa, eli vain sisustustauluja, olen niitä ostanut näyttelyistä ja ulkomailta taidekaupoista taskurahoilla vuosikymmenien aikana. Muutamien taiteilijoiden töiden arvo on noussut melkoisesti, joten jo yhdellä taululla saan hyvän voiton, jos lähden myymään tästä koti-irtaimistosta.

Kyllä köyhäkin voi sijoittaa taiteeseen!

• Anonyymi

Jos jotain voittoja saa niin ilmoitetteva jos hakee toimeentulotukea.Joskus aikoinaan oli hieno käydä kirpputoreilla mutta nykyään liian kaupalliseksi mennyt. Muutama kesä sitten kattelin äijien kesäpaitaa ja hinta 7eur nuhruinen-heittäsin jo itsekki pois ja ostiin uuden paidan mikä makso rapiat 20eur.

• Anonyymi

Kartanon rouvatar joka keuhkoaa orposta nettoaa omien sanojensa mukaan joita emme epäile tonnin/kk kirppismyynnillä. Hyvä raha kelan eurovirran päälle

• Anonyymi

Niimpä ja eri tileillä puskurirahoja varm yhteensä 70 000eur. Jatkuva tulo toi 1000eur kirppismyynnillä.Todellisuus onkin sitten eri juttu niin persaukinen.

• Anonyymi

Jos romuista saa 100 000 mutta niistä on maksanut 300 000 niin eipä tuossa myyntivoittoa tule eli ilmoittaa ei tarvi?

• Anonyymi

Myin äidin kuoltua sen tavaroita ja sain yli 9000 euroa. Äidin auton pidin itsellä.

• Anonyymi

Ni eipä tarvi toimeentulotukea hakea tuossa tilanteessa

• Anonyymi

Missä tilanteessa???????????

• Anonyymi

Jos saanut tavaroita myytyä 9000eurolla. Paitsi jos rahat käteisenä ja hakee toimeentulotukea syylliistyy vilppiin samoin asumistuen suhteen.

• Anonyymi

Yleensä kirpparilta myyjät saa rahat käteisenä, ei näy tilillä.

• Anonyymi

Kyllä ne hyvitetään tilille niin näköjään et tiedä kirpputoritoiminnasta mitään vaan mutu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1399
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      68
      1197
    3. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      214
      1184
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      202
      1174
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1039
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      993
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      913
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      128
      891
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      788
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      755
    Aihe