Onko meillä täällä pienemmillä paikkakunnilla vielä kovin suurta ongelmaa nuorten huumeiden käytöstä? Isommissa kaupungeissa kouluillakin saa hankittua monenmoisia päihteitä, mutta entä täällä ”maaseudulla”? Joku varmaan pitää kysymystä typeränä, mutta olen vasta muuttanut takaisin lapsuuspaikkakunnalle ja olen jo eläkeiässä enkä suuremmin asioista perillä. Jonkun verran työelämässä tuli vastaan nuoria joilla oli riippuvuusongelma ja ennaltaehkäisevää toimintaa ei nähdäkseni ollut tarpeeksi. Kokeilut alkoivat koko ajan aikaisemmin.
Onko Järviseudulla syytä olla huolissaan huumeista?
19
839
Vastaukset
- Anonyymi
Ei oikeastaan isompaa ongelmaa ole onneksi. Tosin jotkut kovaääniset henkilöt ovat sitä mieltä että kaikissa tamperetta pienemmissä paikkakunnissa on peli menetetty ja huumeita on joka nurkalla, tosin samat henkilöt kehuvat hopeaveden hyötyjä...
- Anonyymi
Ei mitään hätää kaikki päihteet käytetään, ei jää myytäväksi
- Anonyymi
Huumeita on valitettavasti melko laajasti lähes kaikkialla. Niiden käyttäjillä ei ole kaikki aivoissa kohdallaan muutenkaan. Ei täysjärkinen sellaisiin aineisiin tarvitse koskea.
- Anonyymi00018
Joo, ei ole kaikki inkkarit kanootissa, jos huumeisiin sekaantuu.
- Anonyymi00005
Kyllä meillä valitettavasti koko järviseudulla liikkuu huumeet, kannabis, alfa-pvp eli peukku, sekä jonkin verran opioideja ja amfetamiinia ja myös adhd-lääkkeitä laittomasti.
Ei olla lintukoto ei.- Anonyymi00008
Joo onneksi pienissä määrin vaikka toki yksikin on liikaa.
Lintukoto ollaan ihan keyesti verrattuna isompiin - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Joo onneksi pienissä määrin vaikka toki yksikin on liikaa.
Lintukoto ollaan ihan keyesti verrattuna isompiinOlet raakasti väärässä!
- Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Olet raakasti väärässä!
Taidat olla itse, varsinkin jos argumentointisi on tuota tasoa.
- Anonyymi00010
Olen toisesta kaupungista mutta näin eläkeläisikäisen pariskunnan välittävän suonensisäisiä huumeita. Soitto puhelimella ja toivat autolla . En olis uskonu jos enois itse nähnyt. Voitot on varmaan isot. Mietin vaan jos ja kun jäävät kiinni sakot on isot.
- Anonyymi00013
Vanhemmat jotka sallii adhd lääkityksen lapsellaan tai nuorellaan ovat vastuuttomia.
- Anonyymi00016
Ne jotka päästi sinut kirjoittamaan tuollaista soopaa ovat vastuuttomia.
- Anonyymi00019
Anonyymi00016 kirjoitti:
Ne jotka päästi sinut kirjoittamaan tuollaista soopaa ovat vastuuttomia.
Hoitajat eivät huomanneet, että livahti hoitajien koneelle.
- Anonyymi00017
Onhan täällä kova ongelma, niistä ei vaan puhuta missään vaan peitellään. Justiin jäänyt iso lasti kiinni ja paljon alueen nuoria siihen osallisena.
- Anonyymi00021
Joku hortonomi veljesparihan jäi tuomittiin juuri
- Anonyymi00022
Käytännössä ongelmia ei ole mutta nämä jotka haluavat itselleen julkisuutta niin kertovat sellaisia satuja ettei sitten amerikoissakaan keksittäis
- Anonyymi00020
Onhan teillä siellä rikollinen moottoripyöräkerho ja kaikki.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11576Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras951501Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221051Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva200948- 123842
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2797Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29760Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42751- 7724
- 60693