Kerrostaloissa vuokrat nousevat kerroksien mukaan.
Alin kerros on "edullisin" ja nousee useilla kympeillä per kerros.
Ylin asunto esim 10 kerros voi olla jopa 100€ kalliimpi kuin 1 ja kakkoskerros esimerkiksi.
Näkymät ovat aivan samat! = viereisen kerrostalon kerrokset...
Alimmat asukkaat pääsevät hissittä ja sen odottelua sujuvastikin nopsaan.
Mihin perustuu?
Hinnat nousevat omituisesti kerrostaloissa
10
196
Vastaukset
- Anonyymi
Hissikulut menevät kerroksittain.
- Anonyymi
Ei vuokratalossa vuokra mihinkään nouse asut sitten missä kerroksessa tahansa.Osake omistuksessa alin kerros on yleensä halvempi kuin ylin kerros.Taitaa aloitus taas oola niitä Helsingissä asuvalta ja se on muutenkin mätäpaise.
- Anonyymi
Asuntojen hinnat sen sijaan nousevat kerroksittain ja samoin vastike, jos se on
neliöiden sijaan sidottu osakkeiden määrään . Ero on toki häviävän pieni.
Jos vuokrataan asuno alhaalta tai ylhäältä, niin omistaja toki haluaa saada tietyn tuoton, jolloin yläkerran asunnossa voi olla hieman korkeampi vuokra.
Mutta onhan sieltä myös hulppeat näkymät.- Anonyymi
Jos on vuokrataloyhtiö niin tuotapa en tiedä nouseeko vuokra ylöspäin mentäessä, Osaketalossa jos vuokralla niin ylimmässä kerroksessa varm korkeampi vuokra.
- Anonyymi
Kysynnän ja tarjonnan lakihan sen määrää. Ylempänä vähemmän liikenteen melua.
- Anonyymi
Alemmissa kerroksissa asuvat tyhmemmät ei nouse hissi vintille asti.
- Anonyymi
Ylempänä on vähemmän katu- ja käytävämelua. Vähemmän katupölyä ja ylimmässä kerroksessa ei ole yläpuolella komuavaa sakkia.
On kokemuksia useasta tasosta ja erittäin tyytyväinen viimeisiin 22:een vuoteen ylimmän kerroksen kulmakolmiossa. - Anonyymi
Alimman kerroksen ikkunoista voivat pervot tuijotella sisään. Näin kerran keski-ikäisen ukkelin tirkistelevän pää vinossa suljettujen kaihtimien naruraosta naapuriani, joka oli nuori nainen. Minut huomattuaan "koiranulkoiluttaja" lähti äkkiä pois.
Usein ei ole parvekettakaan, sitähän ei lasketa asuinneliöihin, joten ylemmän kerroksen parveke nostaa neliöhintaa. Ja jos on parveke maantasossa tai riittävän matalalla, päihdeongelmaiset kömpivät sinne yöksi (tästäkin yksi kokemus). - Anonyymi
Tullut joskus kuultua, että vuokriin vaikuttaa kerrokset.
Neljännen kerroksen ja sen yläpuolelta joutuu maksamaan ns." maisemalisää ".
Siitä en tiedä, mihin se perustuu, monilla kun on kuitenkin vastakkainen talo maiseman edessä.- Anonyymi
Mutta kun asuu saaressa, niin alimmassakin kerroksessa on merinäköala,
Vaikka ensi vuonna on hissiremontti, niin meitä se ei haittaa yhtään.
Uudella hissillä käynkin sitten ajelemassa ihan hupia, sillä olen kuitenkin
maksanut siitä osuuteni.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821399Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä681197Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2051192Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2141184Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121039Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103993Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍129894Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123788- 77765