Tammikuussa maahantuoduista 74 % ja ensirekisteröidyistä 53 % oli ladattavia.

Anonyymi-ap

Käytettynä maahantuoduista 74 % ja ensirekisteröidyistä 53 % oli ladattavia henkilöautoja.

Pelkät polttomoottorit ovat historiaa:

Käytettynä maahantuotiin 2.013 ladattavaa henkilöautoa, joista 1.079 oli täyssähköautoja ja 934 ladattavaa hybridiä:

https://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Kaytettyna_maahantuodut/010_yksmaah_tau_101.px/


Tammikuussa ensirekisteröidyistä henkilöautoista 54 % oli sähköautoja

Täyssähköautoja 1.639 autoa.

Ladattavia hybridejä, bensa 1.341 autoa
Ladattavia hybridejä, diesel 25 autoa
Yhteensä 3.005 sähköautoa

60

486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ladattavissa hybrideissä on edelleen polttomoottori ja sitä myös käytetään. Itse asiassa ladattavan hybridin ostamisessa ei olisi mitään järkeä, jos myös polttomoottoria ei säännöllisesti käytettäisi. Nimittäin jos polttomoottoria ei käytetä edes toisinaan niin se hajoaa nopeasti.

      Joten ladattavat hybridit eivät ole sähköautoja vaan ne ovat vain sekoitus sähköautoa ja polttomoottoriautoa. Koska niissä on polttomoottori, ne ovat polttomoottoriautoja, mutta koska niissä on sähkömoottori niin ne ovat sähköautoja. Ladattavat hybridit ovat sekä sähköautoja että polttomoottoriautoja tai oikeastaan molempia puoliksi.

      • Anonyymi

        Hyvät plugarit huolehtii siitä automaattisesti että polttomoottoria käyetään.
        Jos auto ei tätä osaa niin kannattaa jättää ostamatta.

        itse olen kokenut plugarin mainioksi. Pävittäiset ajot (noin 40km) kauppaan ja harrastuksiin menee sähköllä ja 3 kertaa kuussa tulee käytyä 200km päässä.
        Kertakaikkisen mainio plugarille.

        Sähköautokin menisi mutta latauksen odottelu toisessa päässä ei toistaieksi innosta. Nelivetoiset riittällä rangella on joko kalliita tai valmistajilta joiden luotettavuus ei oikein innosta.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leike Kauppalehdestä:

        "Kansainvälisen määritelmän mukaisesti myös ladattavat hybridit ovat sähköautoja, sillä ne voi pakottaa napin painalluksella käyttämään ainoastaan sähkömoottoria."

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tassa-kaikki-suomessa-myytavat-sahkoautot-ja-niiden-todelliset-toimintamatkat-talvella/a36c3c1a-4fe2-31fe-b11c-b6700ab7b7e8

        EIkös höpöhybriditkin voi pakottaa sähköajoon napin painalluksella? Hyvin lyhyesti, mutta kuitenkin. SIlti ne ovat pelkkiä bensa.autoja, koska niitä ei voi ladata muuten kuin bensalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leike Kauppalehdestä:

        "Kansainvälisen määritelmän mukaisesti myös ladattavat hybridit ovat sähköautoja, sillä ne voi pakottaa napin painalluksella käyttämään ainoastaan sähkömoottoria."

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tassa-kaikki-suomessa-myytavat-sahkoautot-ja-niiden-todelliset-toimintamatkat-talvella/a36c3c1a-4fe2-31fe-b11c-b6700ab7b7e8

        Ja ladattavat hybridit ovat polttomoottoriautoja, koska niillä voi ajaa lähes pelkästään polttomoottorilla eikä niitä tarvitse ikinä ladata. Osa ladattavan hybridin omistavista ei ikinä lataa autoaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ladattavat hybridit ovat polttomoottoriautoja, koska niillä voi ajaa lähes pelkästään polttomoottorilla eikä niitä tarvitse ikinä ladata. Osa ladattavan hybridin omistavista ei ikinä lataa autoaan.

        Suomessa plugareita ladataan varsin ahkerasti, minkä ansiosta niiden keskikulutus on saatu painettua mielettömän alas, vajaaseen kuuteen litraan sadalla kilometrillä!

        Monessa EU maassa latausinfra on ihan olematonta tai sähkö liian kallista, minkä vuoksi plugareita ei usein ladata ikinä. Tämän vuoksi koko EU alueen keskikulutus on reilu 7 l/100 km,

        Tyypillisin sähköauto on plugari ja patteriuskovaisten meille myymien visioiden mukaan 2030 Suomessa on 500 000 plugaria ja 200 000 sähkövatkainta ja näiden avulla liikenteen päästöt puolittuu. Paperilla tämä toimii, kun paperilla plugarin kulutus on 1,5 l/100 km. Todellisuudessa 300 % enemmän.

        Uskiksethan myös lanseerasi tämän idean, että plugari = sähköauto, kun halusivat kaunistella myyntitilastoja. Tottahan toki uskikset myös seuraavassa hengenvdedossa valehtelee "en laske plugareita sähköautoiksi". Paitsi myyntimääristä puhuttaessa....

        Kalliiksi on tämä sähköautopelleily tullut ja hyöty pyöreä nolla. Plugarien kulutus ei juuri vanhemmasta autokannasta poikkea. Parantuneen energiatehokkuuden hyöty hukkuu suurempaan massaan.

        Eikä sähkövatkaimet juuri parempia. Näissä sitä massaa vasta piisaakin, tyypillisesti pyöritään jossain 2200 kg lukemissa. Kun massaa on 600-800 kg enemmän, kuluu luonnonvaroja ja tulee valmistuksesta paljon suuremmat päästöt. Lisäksi näissä kehitys kulkee koko ajan kohti vaikeampaa ja kalliimpaa korjattavuutta eli vatkaimet on suunniteltu kertakäyttötuotteiksi, jotka romutetaan ja korvataan uudella aina, kun tulee pienikin vaurio.

        Kas kun tehtaiden ohjeissa nykyään lukee "vaihda akku", oli kyseessä sitten pieni pohjakosketus tai peräänajo. Ja akut liimattu osaksi koria tai täytetty massalla niin, että korjaus on likimain mahdotonta tai ainakin liian työlästä ja kallista. Jolloin helpointa ja halvinta romuttaa kertakäyttöinen patterilelu ja ostaa uusi vatkain vakuutuksen piikkiin. Ympäristö ei kiitä.


    • Anonyymi

      Ostakaa hybridejä.
      Olette samat luupäät äänestäneet demareita.
      Ja nyt ollaan merkittävissä talousongelmissa.
      Bonimaj ?

      • Anonyymi

        Kokoomuksen pitkä hallitusaika nämä ongelmat on synnyttänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokoomuksen pitkä hallitusaika nämä ongelmat on synnyttänyt.

        no rahaa kuitenkin löytyy nyt enempi työllistämiseen...ajellaan velka-autolla ja nautitaan palkkatuesta..


    • Anonyymi

      Minä olen tehnyt valtavasti työtä sähköautojen suosion lopettamiseksi, mutta miksi niiden suodio vain kiihtyy.

      • Anonyymi

        Se on täysin turhaa työtä.


    • Anonyymi

      tulevaisuuden bisnes...pieni yksityinen latauskioski tienvarteen..sähkön ostajia kyllä riittää kun vaan saa sähköä nopeaan ...hinta on tietenkin premium asiakkaille isompi..

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Viime vuonna tosin sähköautojen rekisteröinnit romahti. Sähköautojen myynnin kasvu on nyt päättynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viime vuonna tosin sähköautojen rekisteröinnit romahti. Sähköautojen myynnin kasvu on nyt päättynyt.

        Miksi väität noin, vaikka tammikuun ja viime vuoden lopun tilastot kertovat hurjasta sähköautojen myynnin kasvusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viime vuonna tosin sähköautojen rekisteröinnit romahti. Sähköautojen myynnin kasvu on nyt päättynyt.

        Loppujen lopuksi lukemat kertovat, että myynti nousi viime vuonnakin loppuvuoden suuren myynnin ansiosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi väität noin, vaikka tammikuun ja viime vuoden lopun tilastot kertovat hurjasta sähköautojen myynnin kasvusta.

        Kappalemääräisesti sähköautojen myynti on laskenut. Ei ole mitään myyntien kasvua enää. Vuonna 2024 myytiin paljon vähemmän sähköautoja kuin vuonna 2023.

        Ja tammikuussa täyssähköautojen myynti oli suunnilleen tasoissa vuoden 2024 tammikuun kanssa ja plugarien myynti on laskenut viime vuodesta. Tänäkin vuonna tullaan myymään vähemmän sähköautoja kuin vuonna 2023. Sähköautojen myyntien nousu on nyt päättynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kappalemääräisesti sähköautojen myynti on laskenut. Ei ole mitään myyntien kasvua enää. Vuonna 2024 myytiin paljon vähemmän sähköautoja kuin vuonna 2023.

        Ja tammikuussa täyssähköautojen myynti oli suunnilleen tasoissa vuoden 2024 tammikuun kanssa ja plugarien myynti on laskenut viime vuodesta. Tänäkin vuonna tullaan myymään vähemmän sähköautoja kuin vuonna 2023. Sähköautojen myyntien nousu on nyt päättynyt.

        Sähköautojen myynti kasvoi vuonna 2024 päinvastaisista väitteistä huolimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kappalemääräisesti sähköautojen myynti on laskenut. Ei ole mitään myyntien kasvua enää. Vuonna 2024 myytiin paljon vähemmän sähköautoja kuin vuonna 2023.

        Ja tammikuussa täyssähköautojen myynti oli suunnilleen tasoissa vuoden 2024 tammikuun kanssa ja plugarien myynti on laskenut viime vuodesta. Tänäkin vuonna tullaan myymään vähemmän sähköautoja kuin vuonna 2023. Sähköautojen myyntien nousu on nyt päättynyt.

        Mikään tuossa sinun tekstissäsi ei pidä paikkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kappalemääräisesti sähköautojen myynti on laskenut. Ei ole mitään myyntien kasvua enää. Vuonna 2024 myytiin paljon vähemmän sähköautoja kuin vuonna 2023.

        Ja tammikuussa täyssähköautojen myynti oli suunnilleen tasoissa vuoden 2024 tammikuun kanssa ja plugarien myynti on laskenut viime vuodesta. Tänäkin vuonna tullaan myymään vähemmän sähköautoja kuin vuonna 2023. Sähköautojen myyntien nousu on nyt päättynyt.

        Miksi sinä valehtelet??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen myynti kasvoi vuonna 2024 päinvastaisista väitteistä huolimatta.

        Ei kasvanut. Täyssähköautojen ensirekisteröinnit romahtivat 26% verrattuna vuoteen 2023 ja suunnilleen yhtä suuri romahtus oli lataushybrideissäkin (jotka eivät oikeasti ole sähköautoja). Eikä loppuvuosi tilannetta muuttanut kuten ei tammikuukaan. Edelleenkin sähköautojen myynnit ovat surkeita. Sähköautojen myyntibuumi on jo päättynyt eikä niiden myynnit enää kasva.

        Ja tuo väite loppuvuoden yhtäkkisestä myyntien noususta on todistettavasti valetta. Sitä ei tilastoissa näkynyt mitenkään. Päinvastoin, loppuvuosi oli autokaupalle katastrofaalinen kuten koko vuosi muutenkin eikä mitään toipumista ole näköpiirissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen myynti kasvoi vuonna 2024 päinvastaisista väitteistä huolimatta.

        Tilastot näyttävät, että ei kasvanut vaan laski.


    • Anonyymi

      Kaikki lehdet kertovat että kasvoi.

    • Anonyymi

      Traficomin tilastot todistavat aloituksen tiedon Suomen osalta.

      • Anonyymi

        Minua itkettää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua itkettää.

        Itke jos se helpottaa, mutta sähköautojen suosio nousee silti rajusti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua itkettää.

        Ja todistavat myös sen, että ensirekisteröinneissä sähköautoja myytiin 26% vähemmän vuonna 2024 kuin vuonna 2023. Eli sähköautojen myynnit ovat laskussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja todistavat myös sen, että ensirekisteröinneissä sähköautoja myytiin 26% vähemmän vuonna 2024 kuin vuonna 2023. Eli sähköautojen myynnit ovat laskussa.

        Maailman laajuisessa myynnissä oli valtava nousu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailman laajuisessa myynnissä oli valtava nousu.

        Ja silti noin 90% uusista autoista on edelleen polttomoottoriautoja.


    • Anonyymi

      Nämä sähköautojen suosiosta kertovat kirjoitukset ovat aina ihmisten luettavissa. sillä se on totuus ja polttomoottoriautot ovat katoamassa.

    • Anonyymi

      Onneksi saamme pian kaikki ne yritykset, joissa elinkeinotoiminta kohdistuu polttomoottoriautoihin, pian konkurssiin.

      • Anonyymi

        Hyvä niin.


    • Anonyymi

      Tuijottelehan noita prosentteja. Se ei tiedä hyvää elinkeinollesi ja hyvä niin.

    • Anonyymi

      miksi te niitä hybridejä ostatte ? ... kansa ostaa sähköautoja niin on paremmat akut ja paremmin pitää hinnan käytettynä..

    • Anonyymi

      Ei noilla luvuilla kannata laulua tehdä.

    • Anonyymi

      Norjassa on suunnilleen saman verran ihmisiä kuin Suomessa eli noin 5,5 milj. Siellä on alkuvuonna 2025 rekisteröity uusia täyssähköautoja jo yli 14500.

      • Anonyymi

        Käytetyt on tuotu Suomeen homehtumaan.


      • Anonyymi

        Entä sitten? Emme asu Norjassa eikä Norjan myynneillä ole paskankaan väliä. Eikä Norja ole muutenkaan merkittävä automarkkina. Ja Norjan myynneille on selkeä selitys, sähköautolle annetaan aivan valtavat edut. Niin suuret edut, että Suomessa ei tuollaiseen olisi varaa. Esimerkiksi sähköautoista ei makseta Norjassa edes ALV:ta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä sitten? Emme asu Norjassa eikä Norjan myynneillä ole paskankaan väliä. Eikä Norja ole muutenkaan merkittävä automarkkina. Ja Norjan myynneille on selkeä selitys, sähköautolle annetaan aivan valtavat edut. Niin suuret edut, että Suomessa ei tuollaiseen olisi varaa. Esimerkiksi sähköautoista ei makseta Norjassa edes ALV:ta.

        Köyhillä suomalaisilla on köyhien haaveet, käytetty ladattava auto.


    • Anonyymi

      Mietihän noiden prosenttien suuruutta ja niiden perusteella tulevaisuutta.

    • Anonyymi

      sähköautojen tuotantolinjat lisääntyvät koko ajan ja uutta pukkaa markkinoille ja akkujen hinnat ovat laskeneet alas.

    • Anonyymi

      Sattuuko ja koskeeko pahasti?

      • Anonyymi

        Sattuu kun se on siinä taas.


    • Anonyymi

      Tuosta noin. Kovaa mennään ja paljon kovemmin nyt helmikuussa.

      • Anonyymi

        Ja vaikka prosentit ovat kovia niin silti sähköautojen myynnit ovat laskussa. Ei prosentit ole oleellista vaan myyntimäärät, jotka ovat edelleen surkeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vaikka prosentit ovat kovia niin silti sähköautojen myynnit ovat laskussa. Ei prosentit ole oleellista vaan myyntimäärät, jotka ovat edelleen surkeita.

        Tammikuussa olivat kaikkialla nousussa niin Suomessa kuin muualla maailmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vaikka prosentit ovat kovia niin silti sähköautojen myynnit ovat laskussa. Ei prosentit ole oleellista vaan myyntimäärät, jotka ovat edelleen surkeita.

        Kun prosentit ovat noin suuret kuin aloituksessa, niin eiväthän ne määrätkään silloin ole pieniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tammikuussa olivat kaikkialla nousussa niin Suomessa kuin muualla maailmassa.

        Jos katsot tarkemmin lukuja niin myyntimäärät ovat laskussa Suomessa myös tammikuussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun prosentit ovat noin suuret kuin aloituksessa, niin eiväthän ne määrätkään silloin ole pieniä.

        Koska uusien autojen myynnit ovat romahtaneet samalle tasolle kuin 90-luvun lamassa niin uusien sähköautojen myynnitkin ovat surkean pieniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska uusien autojen myynnit ovat romahtaneet samalle tasolle kuin 90-luvun lamassa niin uusien sähköautojen myynnitkin ovat surkean pieniä.

        Ne eivät ole surkean pieniä vaan ovat lisääntyneet rajusti muihin autoihin verrattuna. Suhteellinen osuus kasvaa koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne eivät ole surkean pieniä vaan ovat lisääntyneet rajusti muihin autoihin verrattuna. Suhteellinen osuus kasvaa koko ajan.

        Suhteellinen osuus kasvaa vain, koska uusien autojen myynti on minimaalisen pientä Suomessa. Erittäin harvat ihmiset ostavat tällä hetkellä uusia autoja.

        Ja viime vuonnahan uusien sähköautojen myynnitkin laski reilusti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suhteellinen osuus kasvaa vain, koska uusien autojen myynti on minimaalisen pientä Suomessa. Erittäin harvat ihmiset ostavat tällä hetkellä uusia autoja.

        Ja viime vuonnahan uusien sähköautojen myynnitkin laski reilusti.

        Aika erikoista ajattelu, että suhteelline osuus kasvaa kun autojen myynti on vöhöistä. En ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika erikoista ajattelu, että suhteelline osuus kasvaa kun autojen myynti on vöhöistä. En ymmärrä.

        Oleellista onkin, että sähköautojen myynti määrällisesti laski. Ja oleellisempaa on määrä, ei osuus. Tämä on vähän samaa kuin monissa talousasioissa puhutaan prosenteista vaikka yritykset toimivat euroilla.


    • Anonyymi

      Vuosi alkoi aivan mukavin luvuin. Jatkossa vauhti kiihtyy, kun sähköautot maksavat nyt vähemmän kuin vanhanaikaiset autot.

      • Anonyymi

        Vuosi alkoi surkein luvuin. Ja todellisuudessa sähköautot ovat aivan älyttömän ylihintaisia paskaan laatuunsa nähden. Ja ne ovat vain näennäisesti halvempia, koska uusien autojen hinnat ovat nousseet kymmeniä prosentteja. Kaikki uudet autot ovat kiskurihinnoiteltuja joten vain idiootit ostavat uusia autoja tällä hetkellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuosi alkoi surkein luvuin. Ja todellisuudessa sähköautot ovat aivan älyttömän ylihintaisia paskaan laatuunsa nähden. Ja ne ovat vain näennäisesti halvempia, koska uusien autojen hinnat ovat nousseet kymmeniä prosentteja. Kaikki uudet autot ovat kiskurihinnoiteltuja joten vain idiootit ostavat uusia autoja tällä hetkellä.

        Vuosi alkoi sekä Suomessa että muualla sähköautojen osalta aivan upein luvuin. Vanhanaikaiset autot vajoavat ja saavat vajotakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuosi alkoi sekä Suomessa että muualla sähköautojen osalta aivan upein luvuin. Vanhanaikaiset autot vajoavat ja saavat vajotakin.

        Ja silti sähköautojen myynnit ovat edelleen reilusti aiempaa alhaisempia. Koko uusien autojen markkina on lähes kuollut. Nyt uusia autoja myydään saman verran kuin 90-luvun lamassa, ehkä pian vielä sitäkin vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti sähköautojen myynnit ovat edelleen reilusti aiempaa alhaisempia. Koko uusien autojen markkina on lähes kuollut. Nyt uusia autoja myydään saman verran kuin 90-luvun lamassa, ehkä pian vielä sitäkin vähemmän.

        Sähköautojen suhteellinen osuus kuitenkin nousee koko ajan ja se kertoo paljon. siitä miten suosio jatkossa kehittyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen suhteellinen osuus kuitenkin nousee koko ajan ja se kertoo paljon. siitä miten suosio jatkossa kehittyy.

        Ei suhteellisella osuudella ole merkitystä silloin kun määrät vähenevät. Yritykset eivät toimi prosenteilla vaan euroilla.


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Janne Ahonen E R O A A

      Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      1979
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

      Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      128
      1510
    3. En kai koskaan saa sinua

      Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      93
      1366
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

      Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      63
      1234
    5. Saran ökytyyli käänsi katseita.

      On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1141
    6. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

      Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      12
      1101
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

      Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      223
      912
    8. Ootko huomannut miten

      pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      151
      859
    9. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

      Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      803
    10. Miksi ihmeessä?

      Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      768
    Aihe