IL: Sähköautot eivät käy kaupaksi - Autovalmistajat joutuu suunnittelemaan polttomoottorivaihtoehdot

Anonyymi-ap

37

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jääkööt uudet autot kauppaan, asiaan voi palata 5 vuoden kuluttua, kunhan tämä käyttövoima humppa on rauhoittunut

    • Anonyymi

      Maailma ei ole vielä valmis sähköautoille, huom maailma.

    • Anonyymi

      Kylläkait uudet paremmin voi mennä kaupaksi mutta käytetyt yli 8v on arvoitus...suomen sääolosuhteet ei oikein ole suosiollinen sähköautoille..ovat vielä kehitysasteella kosteusongelmien takia..on varmaan jo paranneltu mutta kaikki tieto tulee jälkijunassa korjaamolla kuvattuna..

    • Anonyymi

      TROLLITEHTAAN DISSAUS AVAUS ! ! YLI 90 % AVAUKSISTA TROLLITEHTAAN AVAUKSIA ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! ! ÄLÄ RUOKI NARSU TROLLIA ! !

      • Anonyymi

        IL trollimedia?


    • Anonyymi

      Taitaa Kiina olla ainoa paikka missä Temu-sähköautojen myynti kasvaa, Euroopassa myynti laskee

      • Anonyymi

        Nyt sähköfanaatikot kovasti mainostaa vain maailman myyntilukuja joihin Kiina toki vaikuttaa eniten, eivät uskalla puhua enää euroopan laskevaista myyntiluvuista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sähköfanaatikot kovasti mainostaa vain maailman myyntilukuja joihin Kiina toki vaikuttaa eniten, eivät uskalla puhua enää euroopan laskevaista myyntiluvuista.

        Sähköautoilijat ovat säälittäviä uiveloita ovat velkapellejä.


    • Anonyymi

      Tai voi olla niin ei loput eivät pysty sellaista hankkimaan ja syynä on raha. Jos tulot ovat pienet, elät kädestä suuhun ja varallisuutta ei ole nimeksikään sähköauton hankkiminen voi olla liian iso taloudellinen riski tai mahdottomuus.

      Suurituloiselle ja varakkaalle kalliinkaan auton hankkiminen ei ole ongelma. Muutaman kymmenen tuhannen euron auto ei liikuta taloudellista asemaa juuri mihinkään suuntaan. Lisäksi sijoitusvarallisuuden tuottoja voi käyttää auton rahoittamiseen. Miksi maksaa kalliisti yksityisliisingistä tai autorahoituksesta kun sähköauton voi ostaa käteisellä? Omakotitaloon voi asentaa latausaseman kätevästi.

      • Anonyymi

        Vaikka olisi melko varakas niin silti uusi auto on typerä ”sijoitus”. Varsinkin kallis sähköauto. Siksihän monien uusienkin omakotitalojen pihoilla on vanha auto.

        Ja miksi maksaa kalliista muutaman kymppitonnin autosta kun hyvän auton saa muutamalla tonnilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka olisi melko varakas niin silti uusi auto on typerä ”sijoitus”. Varsinkin kallis sähköauto. Siksihän monien uusienkin omakotitalojen pihoilla on vanha auto.

        Ja miksi maksaa kalliista muutaman kymppitonnin autosta kun hyvän auton saa muutamalla tonnilla?

        Ero on siinä että peruspalkansaajan ja varakkaan ajattelumaailma on erilainen. Peruspalkansaaja miettii mitä joku maksaa ja onko siihen varaa tai onko se järkevää.

        Varakas miettii miten varallisuus mahdollistaa hänelle asioita joita hän haluaa. Tietyn pisteen jälkeen tulot ja varallisuus turvaavat normaalin elämisen. Sen ylitse menevän tuoton voi sitten käyttää kivoihin kokemuksiin tai asioihin eikä välttämättä tarvitse miettiä mitä ne maksavat. Toinen vaihtoehto on sijoittaa ne tuottamaan vielä enemmän varallisuutta mutta silloin jättää mukavia asioita kokematta elämässään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka olisi melko varakas niin silti uusi auto on typerä ”sijoitus”. Varsinkin kallis sähköauto. Siksihän monien uusienkin omakotitalojen pihoilla on vanha auto.

        Ja miksi maksaa kalliista muutaman kymppitonnin autosta kun hyvän auton saa muutamalla tonnilla?

        Uusien omakotitalojen pihassa on vanha aito von siksi, että rakentaminen vei rahat.
        Yleensä ennen rakentamista ajetaan laadukkaalle autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusien omakotitalojen pihassa on vanha aito von siksi, että rakentaminen vei rahat.
        Yleensä ennen rakentamista ajetaan laadukkaalle autolla.

        Moni luulee että se omakotitalo on hyvä sijoitus, mutta se ei ole. Todellisuudessa se on vain kulu. Sen arvo laskee jatkuvasti verrattuna uusiin taloihin, siellä ei ole kukaan tekemässä sinulle tuottavaa työtä kuten yrityksissä ja sen remontteihin ja ylläpitoon menee rahaa.

        Fiksu opettelee sijoittamista ja aloittaa sen riittävän ajoissa jo nuorena. Ajatusmaailma pitää olla niin, että pakollisten kulujen, jotka pyritään minimoimaan, jälkeen tietty määrä rahaa sijoitetaan aina. Jos sitten jää jotain yli se käytetään huveihin muuten ei. Sen salkun pystyy rakentamaan, mutta se vaatii kovaa jatkuvaa itsekuria ja työtä pitkän aikaa, puhutaan vuosikymmenistä.

        Sitä paitsi ei sitä sähköautoa vaihdeta joka vuosi. Jos onnistut rakentamaan puolen miljoonan hyvin hajautetun sijoitussalkun ja se tuottaa 7%, vuodessa mikä on vielä maltillinen tuottoprosentti niin 5 vuodessa sen arvo on tuolla tuotolla noussut noin 700000€ eli tuottoa on 200000€. Siinä ei 20000€ tai 30000€ arvonlasku sähköauton hinnassa paljon merkitse. Jos on kiva sähköauto niin sitten vaan ostaa sen jos sellaisella haluaa ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni luulee että se omakotitalo on hyvä sijoitus, mutta se ei ole. Todellisuudessa se on vain kulu. Sen arvo laskee jatkuvasti verrattuna uusiin taloihin, siellä ei ole kukaan tekemässä sinulle tuottavaa työtä kuten yrityksissä ja sen remontteihin ja ylläpitoon menee rahaa.

        Fiksu opettelee sijoittamista ja aloittaa sen riittävän ajoissa jo nuorena. Ajatusmaailma pitää olla niin, että pakollisten kulujen, jotka pyritään minimoimaan, jälkeen tietty määrä rahaa sijoitetaan aina. Jos sitten jää jotain yli se käytetään huveihin muuten ei. Sen salkun pystyy rakentamaan, mutta se vaatii kovaa jatkuvaa itsekuria ja työtä pitkän aikaa, puhutaan vuosikymmenistä.

        Sitä paitsi ei sitä sähköautoa vaihdeta joka vuosi. Jos onnistut rakentamaan puolen miljoonan hyvin hajautetun sijoitussalkun ja se tuottaa 7%, vuodessa mikä on vielä maltillinen tuottoprosentti niin 5 vuodessa sen arvo on tuolla tuotolla noussut noin 700000€ eli tuottoa on 200000€. Siinä ei 20000€ tai 30000€ arvonlasku sähköauton hinnassa paljon merkitse. Jos on kiva sähköauto niin sitten vaan ostaa sen jos sellaisella haluaa ajaa.

        Tai sitten omakotitalon ostajalla ei ole kallista autoa, koska sillä ei ole mitään merkitystä. Jos on oikeasti varakas niin ei tarvitse piitata paskaakaan naapurien tai tuttavien mielipiteistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ero on siinä että peruspalkansaajan ja varakkaan ajattelumaailma on erilainen. Peruspalkansaaja miettii mitä joku maksaa ja onko siihen varaa tai onko se järkevää.

        Varakas miettii miten varallisuus mahdollistaa hänelle asioita joita hän haluaa. Tietyn pisteen jälkeen tulot ja varallisuus turvaavat normaalin elämisen. Sen ylitse menevän tuoton voi sitten käyttää kivoihin kokemuksiin tai asioihin eikä välttämättä tarvitse miettiä mitä ne maksavat. Toinen vaihtoehto on sijoittaa ne tuottamaan vielä enemmän varallisuutta mutta silloin jättää mukavia asioita kokematta elämässään.

        Ja useimmille varakkaille auto ei kuulu tärkeisiin kokemuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten omakotitalon ostajalla ei ole kallista autoa, koska sillä ei ole mitään merkitystä. Jos on oikeasti varakas niin ei tarvitse piitata paskaakaan naapurien tai tuttavien mielipiteistä.

        Ei kyse ole siitä eikä sillä ole mitään merkitystä mitä naapurit ajattelevat. Jos on niin paljon varallisuutta että voi hankkia premium auton ja pitää sellaisesta niin miksi ei tekisi niin. Varsinkaan jos sillä ei ole juuri merkitystä kokonaisvarallisuuden suhteen. Elämästä kannattaa nauttia kun on vielä hengissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja useimmille varakkaille auto ei kuulu tärkeisiin kokemuksiin.

        Kun katsot todella varakkaita ihmisiä niin kyllä he ajavat Bugeteilla, Lamborgineilla, Ferrareilla ja muilla luksusmerkeillä eivätkä he edes piilottele sitä. Premium autojakin myydään ja niitä eivät todellakaan pienituloiset osta. Eli ei taida tuo väite pitää paikkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun katsot todella varakkaita ihmisiä niin kyllä he ajavat Bugeteilla, Lamborgineilla, Ferrareilla ja muilla luksusmerkeillä eivätkä he edes piilottele sitä. Premium autojakin myydään ja niitä eivät todellakaan pienituloiset osta. Eli ei taida tuo väite pitää paikkaansa.

        Vain muutamat julkkikset ajaa noilla ja idiootit uskovat kaikkien varakkaiden ajavan noilla. Valtaosa varakkaista ei halua, että muut näkevät heidän varakkuuttaan, koska he eivät halua julkisuutta. Suurin osa varakkaista ajaa tavisautoilla, ei heillä ole Lamborghineja. Ja lähes kaikki ”premium”autot on myyty rahoituksella eikä he siten ole varakkaita. Huomaa, varallisuus ja hyvätuloisuus eivät ole samoja asioita.

        Ja ”premiumautoiksi” nimitettävät BMW:t, Mersut, Audit ovat nykyään ylihintaisia surkeita romuja. Vain idiootit uskovat niiden olevan premiumia. Ainoa premium niissä on hinta, myös huoltojen ja osien hinta. Laatua niissä ei ole.

        Ja somessa suurin osa Lamborghineja ja Ferrareita esittelevistä on vain vuokrannut auton tunniksi. Ns vaikuttajat vain valehtelevat omistavansa Lamborghinin ja monet idiootit uskovat sen. Aivan kuten valtaosa muistakin heidän esittelemistään luksustuotteista on heillä vain lainassa ja ne ovat mainoksia. Suuri osa Lamborghineista menee suoraan vuokrattavaksi, joten Lamborghinit ostaa yritys. Suomessakin saa vuokratuksi Lamborhineja joiksikin tunneiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni luulee että se omakotitalo on hyvä sijoitus, mutta se ei ole. Todellisuudessa se on vain kulu. Sen arvo laskee jatkuvasti verrattuna uusiin taloihin, siellä ei ole kukaan tekemässä sinulle tuottavaa työtä kuten yrityksissä ja sen remontteihin ja ylläpitoon menee rahaa.

        Fiksu opettelee sijoittamista ja aloittaa sen riittävän ajoissa jo nuorena. Ajatusmaailma pitää olla niin, että pakollisten kulujen, jotka pyritään minimoimaan, jälkeen tietty määrä rahaa sijoitetaan aina. Jos sitten jää jotain yli se käytetään huveihin muuten ei. Sen salkun pystyy rakentamaan, mutta se vaatii kovaa jatkuvaa itsekuria ja työtä pitkän aikaa, puhutaan vuosikymmenistä.

        Sitä paitsi ei sitä sähköautoa vaihdeta joka vuosi. Jos onnistut rakentamaan puolen miljoonan hyvin hajautetun sijoitussalkun ja se tuottaa 7%, vuodessa mikä on vielä maltillinen tuottoprosentti niin 5 vuodessa sen arvo on tuolla tuotolla noussut noin 700000€ eli tuottoa on 200000€. Siinä ei 20000€ tai 30000€ arvonlasku sähköauton hinnassa paljon merkitse. Jos on kiva sähköauto niin sitten vaan ostaa sen jos sellaisella haluaa ajaa.

        Osakkeista ei mitään tuottoja ole saanut aikoihin. Käytännössä niissä aina vain menettää nykyään rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain muutamat julkkikset ajaa noilla ja idiootit uskovat kaikkien varakkaiden ajavan noilla. Valtaosa varakkaista ei halua, että muut näkevät heidän varakkuuttaan, koska he eivät halua julkisuutta. Suurin osa varakkaista ajaa tavisautoilla, ei heillä ole Lamborghineja. Ja lähes kaikki ”premium”autot on myyty rahoituksella eikä he siten ole varakkaita. Huomaa, varallisuus ja hyvätuloisuus eivät ole samoja asioita.

        Ja ”premiumautoiksi” nimitettävät BMW:t, Mersut, Audit ovat nykyään ylihintaisia surkeita romuja. Vain idiootit uskovat niiden olevan premiumia. Ainoa premium niissä on hinta, myös huoltojen ja osien hinta. Laatua niissä ei ole.

        Ja somessa suurin osa Lamborghineja ja Ferrareita esittelevistä on vain vuokrannut auton tunniksi. Ns vaikuttajat vain valehtelevat omistavansa Lamborghinin ja monet idiootit uskovat sen. Aivan kuten valtaosa muistakin heidän esittelemistään luksustuotteista on heillä vain lainassa ja ne ovat mainoksia. Suuri osa Lamborghineista menee suoraan vuokrattavaksi, joten Lamborghinit ostaa yritys. Suomessakin saa vuokratuksi Lamborhineja joiksikin tunneiksi.

        Hahha siinä puhuu ihminen joka ei ole koskaan pystynyt ostaa uutta MB,Audi tai bemaria. Nuo merkit ovat laadultaan ihan omassa luokassaan jos vertaa japanin ladoihin eli käytännössä nuo kaikki japanin merkit on romuja ja laaduttomia, muovia muovia ja muovia. Ranskan autot taas on surkeita sekä teslat ihan muutenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahha siinä puhuu ihminen joka ei ole koskaan pystynyt ostaa uutta MB,Audi tai bemaria. Nuo merkit ovat laadultaan ihan omassa luokassaan jos vertaa japanin ladoihin eli käytännössä nuo kaikki japanin merkit on romuja ja laaduttomia, muovia muovia ja muovia. Ranskan autot taas on surkeita sekä teslat ihan muutenkin.

        Tilastot osoittavat toisin. Yksikään noista ei laatutilastoissa kärkeen pääse. Toki materiaalit ovat parempia, mutta autot hajoavat jatkuvasti ja korjaukset ovat sitten todella kalliita. Siis ihan normaalien osienkin korjaus. MB, Audi ja BMW ovat nykyaikana premiumia vain hinnaltaan, laatua niissä ei ole. MB oli ehkä laatua vielä 80-luvulla, mutta ei enää. Tämän osoittaa sekin, että ennen taksit olivat suurelta osin Mersuja, mutta nykyään vain harva taksi on Mersu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilastot osoittavat toisin. Yksikään noista ei laatutilastoissa kärkeen pääse. Toki materiaalit ovat parempia, mutta autot hajoavat jatkuvasti ja korjaukset ovat sitten todella kalliita. Siis ihan normaalien osienkin korjaus. MB, Audi ja BMW ovat nykyaikana premiumia vain hinnaltaan, laatua niissä ei ole. MB oli ehkä laatua vielä 80-luvulla, mutta ei enää. Tämän osoittaa sekin, että ennen taksit olivat suurelta osin Mersuja, mutta nykyään vain harva taksi on Mersu.

        Lisään... Ja pitkällä tähtäimellä sillä, että onko materiaalit sisällä muovia tai sillä onko auto rumakaan ei ole paskankaan väliä. Oleellisempaa on, että onko auto luotettava tai käytännöllinen. Jonkin ulkonäön tai materiaalit unohtaa jo parissa päivässä. Eikä auton tehollakaan ole arkikäytössä paljoakaan merkitystä. Ei normaalia autoa osteta rata-ajoon tai ralliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osakkeista ei mitään tuottoja ole saanut aikoihin. Käytännössä niissä aina vain menettää nykyään rahaa.

        Tällaisten kommenttien jälkeen alkaa ymmärtää miksi jotkut eivät vaurastu koskaan. Viimeisten parinkymmenen vuoden aikana hyvin hajautetun osakesalkun arvo on moninkertaistunut. Jos on tehnyt asioita vähänkin oikein on ollut lähes mahdotonta olla onnistumatta tuottojen kanssa pidemmällä aikavälillä.

        Tietysti jos alkaa panikoida eli myy ja ostaa väärään aikaan, maksaa kalliisti tehottomista tai tyhmistä sijoitustuotteista, ei ymmärrä hajautusta jne. niin totta kai tuo on lopputulos. Sitten voi vaan katsoa peiliin ja miettiä miksi toiset tekevät rahaa sijoitusmarkkinoilla ja vaurastuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahha siinä puhuu ihminen joka ei ole koskaan pystynyt ostaa uutta MB,Audi tai bemaria. Nuo merkit ovat laadultaan ihan omassa luokassaan jos vertaa japanin ladoihin eli käytännössä nuo kaikki japanin merkit on romuja ja laaduttomia, muovia muovia ja muovia. Ranskan autot taas on surkeita sekä teslat ihan muutenkin.

        Juuri näin. Sähköisen bemarin etenkin nelivetoisten premium tehoversioiden ajettavuus on ihan omaa luokkaansa. Kun tehoa on yli 500hv se tekee auton käyttäytymisen kevyeksi suuremmasta painosta huolimatta. Pienelläkin pedaalin painamisella auto reagoi heti ja liikahtaa vaivattoman oloisesti tilanteessa kuin tilanteessa. Kun painaa pedaalin pohjaan Sport moodilla kiihtyvyys on erittäin raju mutta silti luistonesto pitää auton kiinni tiessä tilanteessa kuin tilanteessa. Ilman luistonestoa pyörät sutisivat kuivallakin kesäkelillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Sähköisen bemarin etenkin nelivetoisten premium tehoversioiden ajettavuus on ihan omaa luokkaansa. Kun tehoa on yli 500hv se tekee auton käyttäytymisen kevyeksi suuremmasta painosta huolimatta. Pienelläkin pedaalin painamisella auto reagoi heti ja liikahtaa vaivattoman oloisesti tilanteessa kuin tilanteessa. Kun painaa pedaalin pohjaan Sport moodilla kiihtyvyys on erittäin raju mutta silti luistonesto pitää auton kiinni tiessä tilanteessa kuin tilanteessa. Ilman luistonestoa pyörät sutisivat kuivallakin kesäkelillä.

        Tuo ei ole tärkeää normaalille ajajalle. Tärkeämpää on auton luotettavuus, ei auton teho. Laatu mitataan kestävyydellä, tehoista höpisee vain henkisesti teinin tasolle jääneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei ole tärkeää normaalille ajajalle. Tärkeämpää on auton luotettavuus, ei auton teho. Laatu mitataan kestävyydellä, tehoista höpisee vain henkisesti teinin tasolle jääneet.

        Ja moni miehistä kuitenkin haaveilee salaa tehokkaasta urheiluautosta johon sitten ei ole varaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja moni miehistä kuitenkin haaveilee salaa tehokkaasta urheiluautosta johon sitten ei ole varaa.

        Suurin osa miehistä ei haaveile urheiluautosta. Nekin joilla urheiluautoon olisi varaa ei sitä yleensä osta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa miehistä ei haaveile urheiluautosta. Nekin joilla urheiluautoon olisi varaa ei sitä yleensä osta.

        Tuo ei pidä paikkaansa kun asiaa on selvitetty https://autowise.com/top-cars-desired-by-men/

        Tuossa takana yli 54 miljoonan käytetyn auton myyntitietoja ja puolen miljoonaa autohakua.

        Miehet arvostavat ennen kaikkea suorituskykyä, tehoa ja tyyliä.

        Halutuimmat kolme autoa ovat
        1. NISSAN GT-R
        2. BMW M3
        3. PORSCHE CAYMAN

        Ja kyllä nuo ovat nimenomaan urheiluautoja. Ehkä jotkut miehet ovat tykästyneet siihen peruskauppakärryynsä ja ovat aina haaveilleet siitä mutta lienee vähemmistöä.


    • Anonyymi

      Sähköautoa ei halua semmoinen jolla on rahaa ostaa auto ilman haittaavaa sähkötekniikkaa. Polttis on se joka kelpaa edelleen ainoastaan rahamiehille. Ei he halua elämää vaikeuttaa.

      Sähköauto liisataan työsuhdeautoksi vain koska autoetu siinä on aina alempi vs polttis.

      Omaksi sähköautoja ei osta enää kukaan koska arvonalenema on nyt yleisesti kaikille selvinnyt.

    • Anonyymi

      Ei sitä sähköä riitä kaikkeen. Nytkin talvella voi tulla ongelmia sen saatavuuteen.

      • Anonyymi

        Heko heko. Otappa kynä ja paperia ja ala laskemiaan paljonkin sitä sähköä niihin sähköautohin tarvitaan. Ai mutta silloin pitäisi osata laskea ja ymmärtää jotain energiasta.

        Sähköautoja nimenomaan ladata pääasiassa kun sähkö on halpaa eli silloin kun sitä sähköä on yllinkyllin saatavilla. Tämä on itseasiassa hyvä asia koska se tasoittaa sähkön kulutusta tuotannon mukaiseksi. Suomi on ainoa maa missä sähkön hinta pomppii järjettömästi, kiitos vihervassujen.

        Kun on sähköllä ajellut niin vaikea olisi siihen tärisevään viivytelyvoimalinjaan enää siirtyä. Kun viimein pääsi eroon DSG-diesel yhdistelmästä niin ei yhtään tee mieli palata. Maksan mieluusti lisää siitä että saan ajaa viiveettömällä voimalinjalla ilman nykimistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heko heko. Otappa kynä ja paperia ja ala laskemiaan paljonkin sitä sähköä niihin sähköautohin tarvitaan. Ai mutta silloin pitäisi osata laskea ja ymmärtää jotain energiasta.

        Sähköautoja nimenomaan ladata pääasiassa kun sähkö on halpaa eli silloin kun sitä sähköä on yllinkyllin saatavilla. Tämä on itseasiassa hyvä asia koska se tasoittaa sähkön kulutusta tuotannon mukaiseksi. Suomi on ainoa maa missä sähkön hinta pomppii järjettömästi, kiitos vihervassujen.

        Kun on sähköllä ajellut niin vaikea olisi siihen tärisevään viivytelyvoimalinjaan enää siirtyä. Kun viimein pääsi eroon DSG-diesel yhdistelmästä niin ei yhtään tee mieli palata. Maksan mieluusti lisää siitä että saan ajaa viiveettömällä voimalinjalla ilman nykimistä.

        Sähköautoja ei aina ladata yöllä kuitenkaan ja joka tapauksessa sähköautot kuluttavat turhaan sähköä. Ja ymmärrän sen verran sähköstä, että sähkön käyttöä tulisi vähentää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoja ei aina ladata yöllä kuitenkaan ja joka tapauksessa sähköautot kuluttavat turhaan sähköä. Ja ymmärrän sen verran sähköstä, että sähkön käyttöä tulisi vähentää.

        Lisäksi turvallisuuden vuoksi sähköautoa ei pitäisi ikinä ladata silloin kun itse nukkuu.


    • Anonyymi

      hih

    • Anonyymi

      Tutkijat: Sähköautolla ajaminen ei ole lähellekään päästötöntä – hiukkaset jopa vaarallisempia kuin dieselin pakokaasu
      https://www.is.fi/autot/art-2000011039234.html
      Tässä totuuksia Sähköautolla vihreään siirtymään. Siinä ei siirry kuin luulo ja kukkarosta rahat toiselle.
      VIHREÄT OVAT TAAS SAANEET LUULOJAAN, OLETTAMUKSIA LÄPI.
      En muista yhtäkään asiaa mitä nämä elokapinoijat olisivat osanneet, tietäneet, arvanneet, luuleneet jne.oikeaksi. Mutta se ihmetyttää kuin usein he saavat ihmiset muuttamaan tapoja.... Kokeilua ilmeisesti niin kuin tämä että metsä eivät ole enää Suomessa maapallon keuhkot, muualla maapallolla kylläkin. AJATELKAA, MIETTIKÄÄ, TUTUSTUKAA HYVÄT IHMISET!

    • Anonyymi

      Kukaan järkevä vähän ajava (alle 15 tkm/a) ei vaihda hyväkuntoista polttistaan alle 10 vuotiaana mihinkään sähkikseen. Mitkään laskelmat eivät tee siitä sähköautoa kalliimpaa

    • Anonyymi

      oisivat valmistajat tehneet helposti vaihdettavat standardi akut jotka sopii kaikkiin merkkeihin .olisi ollut helppoa vaihtaa nopeaan aina uusi korjattu akkupaketti kun akku hajoaa..nythän yhden modulin vaihto tulee kalliiksi, kun akusta pitää mitata jokainen moduli erikseen .. kohta vaihdetaan taas yksi moduli..toisakseen ei ole mitään rakettitiedettä vaikka itse mittailisi kotona mutta varaosia tuskin saa mistään..

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      84
      3032
    2. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      310
      2685
    3. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

      ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      190
      1493
    4. Voi kulta rakas

      Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �
      Ikävä
      62
      1192
    5. Martinan firma haastettiin käräjille

      Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      1098
    6. Miksi haluat satuttaa

      Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      28
      1011
    7. Miksi ette halua kaivattuanne

      Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      70
      948
    8. Ketä sinä

      Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      117
      940
    9. Toivotko vielä et

      Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      76
      920
    10. Sano nyt mitä

      Sinä oikein haluat?
      Ikävä
      72
      904
    Aihe