Omasta mielestään synnittömiä on eniten vankiloissa ja uskonlahkoissa. Mitä siitä voi päätellä?
Missä ovat synnittömät ihmiset?
278
879
Vastaukset
- Anonyymi
ArtoTTT
"Synnittömät" ovat täällä kertomassa miksei heidän tarvitse tehdä parannusta....- Anonyymi
Tehän olette Raamatullisena totuutena julistaneet saaneenne kaikki jo tekemänne sekä myös vielä jatkossa tekemäne syntinne anteeksi omalla päätöksellänne?
Miksi teidän pitäisi tehdä parannus? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tehän olette Raamatullisena totuutena julistaneet saaneenne kaikki jo tekemänne sekä myös vielä jatkossa tekemäne syntinne anteeksi omalla päätöksellänne?
Miksi teidän pitäisi tehdä parannus?.
Aloittaja kyselee "missä on synnittömät" koska itse on varsinainen SYNTI-SÄKKI
. - Anonyymi
Arvaan että puhut nyt itsestäsi. Olenko oikeassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
.
.Olet kerrankin oikeassa. Minä olen aloittaja ja tunnustan olevani syntinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet kerrankin oikeassa. Minä olen aloittaja ja tunnustan olevani syntinen.
Minä olen armahdettu syntinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi teidän pitäisi tehdä parannus?Jeesus antaa syntimme anteeksi kun kadumme niitä vilpittömästi ja luovumme syntielämästämme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus antaa syntimme anteeksi kun kadumme niitä vilpittömästi ja luovumme syntielämästämme.
Se ei tee meistä synnittömiä. Pyhän Jumalan edessä me olemme aina syntisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisen suurin valhe, jolla hän yrittää pettää itseään ja muita, on se että hän kuvittelee olevansa synnitön ja parempi kuin muut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisen suurin valhe, jolla hän yrittää pettää itseään ja muita, on se että hän kuvittelee olevansa synnitön ja parempi kuin muut.
Se, että kuvittelet muiden pitävän itseään muita parempina on sinun omaa huonoa itsetuntoasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala katsoo Jeesuksen omia Jeesuksen läpi ja näkee heidät synnittömiä, Jeesus on ottanut heidän syntinsä päälleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, että kuvittelet muiden pitävän itseään muita parempina on sinun omaa huonoa itsetuntoasi.
Ovatko siis syntinen ja synnitön sinun mielestäsi saman arvoisia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäys, siis itsessämme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala katsoo Jeesuksen omia Jeesuksen läpi ja näkee heidät synnittömiä, Jeesus on ottanut heidän syntinsä päälleen.
Jeesushan kaiketi valitsi itse opetuslapsensa, eivätkä opetuslapset pakottaneet vapaalla tahdollaan ja alkukantaisella rituaalilla Jeesusta ottamaan heitä seuraajikseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan sana vain otetaan tosissaan ja pidetään tärkeänä pysyä siinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä liberaalit, jotka haukkuvat täällä esim. perussuomalaiset vahvasti vastakkainasettaen ja yleistäen pahoiksi, kelvottomiksi ihmisiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liberaalit vasemmistolaiset näyttävät ainakin pitävän täällä itseään haukkumiaan oikeistokonservatiiveja parempina ihmisinä? ”Jos et ole meidän puolella, olet meitä vastaan.” näyttää olevan joidenkin ohjenuora ja ollaan jatkuvissa hyökkäysasemissa. Ei voi sanoa, että asiat riitelevät, eivät ihmiset, kun suoraan haukutaan ja tahallisesti vääristellään toisia, ei vain olla rehellisellä tavalla eri mieltä asioista, joka pitää sisällään myös sen että halutaan ymmärtää toinen oikein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liberaalit vasemmistolaiset näyttävät ainakin pitävän täällä itseään haukkumiaan oikeistokonservatiiveja parempina ihmisinä? ”Jos et ole meidän puolella, olet meitä vastaan.” näyttää olevan joidenkin ohjenuora ja ollaan jatkuvissa hyökkäysasemissa. Ei voi sanoa, että asiat riitelevät, eivät ihmiset, kun suoraan haukutaan ja tahallisesti vääristellään toisia, ei vain olla rehellisellä tavalla eri mieltä asioista, joka pitää sisällään myös sen että halutaan ymmärtää toinen oikein.
Voitko tarkentaa minkä koet sinuun kohdistuvana riitelynä ja vääristelynä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä liberaalit, jotka haukkuvat täällä esim. perussuomalaiset vahvasti vastakkainasettaen ja yleistäen pahoiksi, kelvottomiksi ihmisiksi.
Uhriutumisesi on koskettavaa ja kertoo miten syvällistä uskosi on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan sana vain otetaan tosissaan ja pidetään tärkeänä pysyä siinä.
Juuri niin? Esimerkillisinä uskovina siis noudatatte kirjaimellisesti kaikessa elämässänne Raamatuun kirjattua Jumalan Sanaa? Hienoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan itse taisit tajuta syyllisyytesi, muttei löytynyt lainkaan argumentteja puolustaaksesi moista moukkamaista käytöstäsi, vaan jatkoit samalla viivalla tarttuen pelkkään lapselliseen virheargumentointiin, oppimaasi muoti-sanaan, jota kuitenkin käytät ihan väärin uhriutumis-korttina osoittaen, ettet pysty tasokkaampaan kommunikointiin, vain pelkkään solvaamiseen edelleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli saat mielestäsi puhua mitä sylki suuhun tuo muista ihmisistä ja jos sitä kritisoidaan, osaat vain hokea vain ”älä ”uhriudu” älä ”uhriudu”” ja vastaavaa korttejasi heilutellen ja samaa solvaamista jatkaen pysähtymättä yhtään miettimään asioita: voisiko olla jatkossa vähän kohtuullisempi sanoissaan, hävetenkin moista käytöstä, mikäli sellaiseen ylipäätään kykenee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisvihamieliset yleistävät ja hyvin liioitellut viestisi perussuomalaisista ovat siis pelkkää pahantahtoista trollaamista.
Niiden ala-arvoisten viestiesi kritisointi ja muiden ihmisten puolustaminen on mainittujen kritisointia ja puolustamista, ei sen enempää.
Sellaisten viestien kirjoittajalla on itsellään paha olla, elämässä menneet asiat pieleen, mikä on valitettavaa. En toivo kenellekään sellaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan itse taisit tajuta syyllisyytesi, muttei löytynyt lainkaan argumentteja puolustaaksesi moista moukkamaista käytöstäsi, vaan jatkoit samalla viivalla tarttuen pelkkään lapselliseen virheargumentointiin, oppimaasi muoti-sanaan, jota kuitenkin käytät ihan väärin uhriutumis-korttina osoittaen, ettet pysty tasokkaampaan kommunikointiin, vain pelkkään solvaamiseen edelleen.
Kiitos aidon uskovan hengellisyyttä kuvastavasta kommentistasi 🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisvihamieliset yleistävät ja hyvin liioitellut viestisi perussuomalaisista ovat siis pelkkää pahantahtoista trollaamista.
Niiden ala-arvoisten viestiesi kritisointi ja muiden ihmisten puolustaminen on mainittujen kritisointia ja puolustamista, ei sen enempää.
Sellaisten viestien kirjoittajalla on itsellään paha olla, elämässä menneet asiat pieleen, mikä on valitettavaa. En toivo kenellekään sellaista.En ole kirjoittanut persuista yhtään mitään palstalle joten kaada itsellesi vaan 🤔
- Anonyymi
Arto TTT on siis tehnyt "parannuksen". Miten se sun reservijeesuksen elämässä näkyy? ja nyt et laita mitään satunnaisia raamatunjakeita vaan kerrot itse. Ota huomioon n,että siinäö et ylennä itseäsi jos puhut totta. Mutta sitä en odota enää yhdeltäkään "uskovalta". Silti. Omin sanoin Arto TTT
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
.
.Miten sinä olet siis se viaton ? Oletko Jeesus vai peräti Jumala kuten teillä muiden haukkujilla on tapana kuvata omaa erinomaisuuttanne?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovatko siis syntinen ja synnitön sinun mielestäsi saman arvoisia?
Vastaan sulle "pelastettu" vaikka en ole tuo jolta kysyit. Mun mielipiteellä ei ole Jumalan edessä mitään väliä ja sunkin kannattaa miettiä onko ihan asiallista kysyä tuollaista asiaa. Toki jos olet Jumala kuten teillä ns.uskovaisilla on tapana uskoa ,niin sitten ei mitään. Muuta kuin ,että mieti ja kysy sitten leikkijeesus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen armahdettu syntinen.
Vapaalla tahdollasiko päätit saada itsellesi armahduksen synteihisi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus antaa syntimme anteeksi kun kadumme niitä vilpittömästi ja luovumme syntielämästämme.
"Vilpittömällä" katumisella sekä luopumalla syntielämästä eli itsarin tekemälläkö teidän herätysliikkeessänne saa syntinsä anteeksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oman vapaan tahtonne päätökselläkö olette siis saaneet tehtyä Jeesuksen syylliseksi teidän tekemiinne synteihin?
- Anonyymi
Taivaassa!
- Anonyymi
Täällähän me vielä olemme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällähän me vielä olemme.
Oletko olevinasi Jeesus?
Kaikki me ateistit olemme täysin synnittömiä koska meillä ei ole epäjumalaa jonka tahtoa vastaan voisimme rikkoa.
Ota siis lakki päästä syntinen ja luo katseesi maahan häpeästä kohdatessasi täysin synnittömän ateistin!- Anonyymi
Sinulla ei ole epäjumalaa. Hyvä. Mikä on sinun oikea Jumalasi?
- Anonyymi
Jumalan ja syntisyytensä kieltäminen ei tee synnitöntä.
Synnin voi ymmärtää myös maallisessa merkityksessä.
Kaikilla on ihmisinä parantamisen varaa niin ajatusten kuin tekojen osalta. - Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Kuinka kristillinen ja kaunis ajatus!
Olet varmasti tietoinen noiden pikkuperkeiden hyvistä ajatuksista. Tosin tiedät myös sen ,että vaikka joskus itse pystyt antamaan anteeksi niin voit olla varma ,että kristitty ei sitä tee. Jeesuskin käskin vihaamaan kaikkia ikuisesti. Tietenkin tää vaatii hiukan tulkintaa ja kristillistä rivien väliin lukua ,mutta se nyt on sitä kun pyhä henki puhuu päässä. Ja muista nyt He-Ma tää ; Jos epäilet noiden sanomisia ,niin ainoa synti mitä ei anneta anteeksi tässä eikä tulevassa on pyhän hengen pilkka ja noilla jokaisella tekojeesuksella sekin on ihan oma. Semmonen tiäkkö oma usko mikä ei ole olleenkaan uskonto ja blaablaa... Tiäks kaveri...
- Anonyymi
Uskonto on rikollisten järjestö 🤔
- Anonyymi
Kyllä ja se jopa täyttää kaikki EU:n määrittelemät järjestäytyneen rikollisuuden tuntomerkit.
- Anonyymi
Voimme päätellä, että sinulla on ongelmia. Emme osaa auttaa, koska et muuta uskonnollisa mielipiteitäsi. Olisko kysymksesi ns. kehäpäätelmä? Olet esittänyt meille kysymyksen omista mielipiteistä faktoina ja odotat meidän ne vahvistavan. Epärehellisyys ei ainakaan ole synnitömyyttä. Siksi et synnittömyyttä voikaan ymmärtää.
- Anonyymi
Aloittaja on oikeassa. Synnittömiä ihmisiä on paljon vankiloissa. He kokevat olevansa syyttömiä siihen mistä heidät on tuomittu. Miten tämä on selitettävissä? Myöskään uskonlahkoissa mm. helluntailaisuudessa olevat uskovaiset eivät koskaan myönnä tehneensä mitään väärää, jos heitä arvostellaan vaikka muut näkevät heidän tekonsa. Synnittömyyttä edustaa myös palstan Paavali -kriitikko, joka näkee Paavalin Jumalan Saatanana.
- Anonyymi
Me uskomattomat olemme täysin synnittömiä.
Vapahtaja olet siis sinä.- Anonyymi
Minä olen nähnyt uskomattomia (uskonnottomia) enemmän tunnustamassa rikoksiaan/syntejään oikeudessa kuin uskovaisia. Vätteesi ei pidä paikkaansa.
- Anonyymi
Kyllä, koska syntiseksi muuttuminen edellettää taivasten valtakunnan pois perkaamisen ja Jeesuksen palvomisen teurastettuna uhrilampaana itsen puolesta kirottuna tosi Jumalana kiroukseksi.
Löytyy Matteus 13:33 ja 1.Kor.5:7 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen nähnyt uskomattomia (uskonnottomia) enemmän tunnustamassa rikoksiaan/syntejään oikeudessa kuin uskovaisia. Vätteesi ei pidä paikkaansa.
Sotket käsitteitä 'syntisyys' on ihmisen ominaisuus, kun taas tehdä pahaa tai rikollinen teko, se on täysin eri asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sotket käsitteitä 'syntisyys' on ihmisen ominaisuus, kun taas tehdä pahaa tai rikollinen teko, se on täysin eri asia.
Ja syntisyys ominaisuus liittyy vain uskovaisiin, esimerkiksi ei mitenkään maailman kuuluisimpaan ateistiin, Jeesukseen, joka surmattiin jumalanpilkkasyytteellä, kun sanoi tämän syntisyysuskonnon jumaluutta Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi.
- Anonyymi
No , olla vapahtaja itse, sitä myös Jeesus yritti opettaa vastustaessaa tuota syntisyys uskontoa, siksi juuri häntä kutsutaan Vapahtajaksi, ja käski kääntymään tuolta kadotukseen vievältä tieltä pois, joka on valheellisesti väärennetty Raamattuun sanaksi 'tehdä parannus'.
Jos perkaa taivasten valtakunnan pois ja ryhtyy palvomaankin Jeesusta itsen puolesta kirottuna uhrina tosi Jumalana, niin eihän siitä mitään parannusta voi tehdä, vaan kääntyä pois koko uhrikultin tieltä ja tehdä mielenmuutos. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No , olla vapahtaja itse, sitä myös Jeesus yritti opettaa vastustaessaa tuota syntisyys uskontoa, siksi juuri häntä kutsutaan Vapahtajaksi, ja käski kääntymään tuolta kadotukseen vievältä tieltä pois, joka on valheellisesti väärennetty Raamattuun sanaksi 'tehdä parannus'.
Jos perkaa taivasten valtakunnan pois ja ryhtyy palvomaankin Jeesusta itsen puolesta kirottuna uhrina tosi Jumalana, niin eihän siitä mitään parannusta voi tehdä, vaan kääntyä pois koko uhrikultin tieltä ja tehdä mielenmuutos.Kuinka huonosti te nyt olette lukeneet sen Paavalin tärkeimmän opetuskirjeen (Room.7), kun koko kristinuskohan juuri perustuu siihen, kun syntisyys aihettaa sen, ettei ihminen pysty hallitsemaan omia tekojaan - ei siitä parannuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs eroa niissä mahtaa olla? Kerrohan minullekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja syntisyys ominaisuus liittyy vain uskovaisiin, esimerkiksi ei mitenkään maailman kuuluisimpaan ateistiin, Jeesukseen, joka surmattiin jumalanpilkkasyytteellä, kun sanoi tämän syntisyysuskonnon jumaluutta Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi.
Kaikki ihmisen ovat syntiä tehneet ovat he sitten uskovia tai ateisteja. Ei mitään eroa. Varmasti myös sinä. Myös Jeesusta haukuttiin syömäriksi ja juomariksi, sapatin rikkojaksi ja Jumalan pilkkaajaksi..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka huonosti te nyt olette lukeneet sen Paavalin tärkeimmän opetuskirjeen (Room.7), kun koko kristinuskohan juuri perustuu siihen, kun syntisyys aihettaa sen, ettei ihminen pysty hallitsemaan omia tekojaan - ei siitä parannuta.
Ihminen ei pysty tosiaankaan pelastamaan itseään. Sen tekee vain Jumala. Siinä Paavali on aivan oikeassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, koska syntiseksi muuttuminen edellettää taivasten valtakunnan pois perkaamisen ja Jeesuksen palvomisen teurastettuna uhrilampaana itsen puolesta kirottuna tosi Jumalana kiroukseksi.
Löytyy Matteus 13:33 ja 1.Kor.5:7Semmonen tulkinta tällä kertaa. Missä seurakunnassa ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka huonosti te nyt olette lukeneet sen Paavalin tärkeimmän opetuskirjeen (Room.7), kun koko kristinuskohan juuri perustuu siihen, kun syntisyys aihettaa sen, ettei ihminen pysty hallitsemaan omia tekojaan - ei siitä parannuta.
Yksi luku kirjeestä ei ole mikään opetus. Se on kappale kirjeestä ja tuon takia mä en teidän kanssa enää leiki. Jatkuvia selityksiä sieltä täältä ja kun selittäjä vaihtuu ,niin vaihtuu selityskin. Suosittelen kaikille jotka menee touhuamaan uskisten kanssa edes huvikseen ,että lukee ensin Raamatun ja sitten lähtee helvettiin niin sanotusti kun huomaa ,että täällähän jauhetaan ihan täyttä paskaa millä profeettakin joutui ruokansa lämmittämään. Tosin pyynnöstä ihmispaska muutettiin karjanlannaksi. Ja nuo tulkitsijat...Ei vittu mitä pellejä koko sakki.
No siitä voi päätellä juurikin sen, ettei kovin synnittömiä sitten olleetkaan.
Ja toki aina voi anteeksi saada mutta kyllä perinteiseen kristillisyyteen ja uskoon Suomessa , ennen noita lahkoja on kuulunut erittäin vahvana osana katumus ja syntien sovittaminen mikä tietenkin tarkoittaa vähintään ettei tee uudelleen ja se, että pyrkii sopimaan niiden ihmisten kanssa joita vastaan on rikkonut.
Tuohan on tavallaan kaiken pointti. Ei paljoa auta jonkun sarjarikollisen muka uskoontulot jos ei sitten todellisuudessa muuta elämäänsä. No tietenkään ns. tavallisilla ihmisillä synnit ei ihan noin kamalia ole mutta varmasti sanotaan vähintään 40 vuotiaalta löytyy jotain kaduttavaakin, no ne eivät tosiaan ole sarjamurhaajatasoa mutta ehkä jotain pientä .- Anonyymi
Juutalaisuus perustuu läpikotaisin syntisern ihmiseen, kuten siihen kuuluva kristinuskokin. Jos sanoi itseään synnittömäksi Jeesuksen aikana, kyse oli jumalanpilkkasn verrattavissa oleva rikos, josta oli säädetty kuolemantuomio
Tällä ideallahan juuri Jeesus vapautti sen aviorikoksesta syytetyn naisen Joh.8 luvussa. Minä et oikein tiedä missä ja miten ne synnit sovittui, kun opin mukaan Room.7 pelastuu nimen omaan palvelemaan lihalla synnin lakia, mutta ehkä sinulla on antaa siihen Raamatun kohta, tolkunihminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaisuus perustuu läpikotaisin syntisern ihmiseen, kuten siihen kuuluva kristinuskokin. Jos sanoi itseään synnittömäksi Jeesuksen aikana, kyse oli jumalanpilkkasn verrattavissa oleva rikos, josta oli säädetty kuolemantuomio
Tällä ideallahan juuri Jeesus vapautti sen aviorikoksesta syytetyn naisen Joh.8 luvussa. Minä et oikein tiedä missä ja miten ne synnit sovittui, kun opin mukaan Room.7 pelastuu nimen omaan palvelemaan lihalla synnin lakia, mutta ehkä sinulla on antaa siihen Raamatun kohta, tolkunihminen.Ja tätä läpikotaisin syntisyyttähän Paavalikin koko ajan ja useissa kohdissa Raamattua painottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tätä läpikotaisin syntisyyttähän Paavalikin koko ajan ja useissa kohdissa Raamattua painottaa.
Ja edelleen - kyseessä ei ole mikään teko vaan uskovaisen ihmisen ominaisuus, kuin silmien väri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja edelleen - kyseessä ei ole mikään teko vaan uskovaisen ihmisen ominaisuus, kuin silmien väri.
Josta ominaisuudestaan pääsee eroon vain silmäleikkauksella ja näkökyvyn parantamisella.
Eli pois kääntymisellä koko tuolta kadotukseen vievältä tieltä ja mielenmuutoksella.
Ja ryhtymällä julistamaan Jeesuksen käskemää taivasten valtakunnan evankeliumia totuudella ja oikeudenmukaisuudell, oman muutoksen kautta tienä takaisin paratiisiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Noihin satuihin uskomaton on synnitön..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Josta ominaisuudestaan pääsee eroon vain silmäleikkauksella ja näkökyvyn parantamisella.
Eli pois kääntymisellä koko tuolta kadotukseen vievältä tieltä ja mielenmuutoksella.
Ja ryhtymällä julistamaan Jeesuksen käskemää taivasten valtakunnan evankeliumia totuudella ja oikeudenmukaisuudell, oman muutoksen kautta tienä takaisin paratiisiin.Teidän pitäisi lukea uudemman kerran ne evankeliumit ja ymmärtää seuloa pois niistä Paavalin opin syntikäsitteet,kun sellaisia ei Jeesuksen alkuperäisissä opetuksissa ole edes ollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällä ideallahan juuri Jeesus vapautti sen aviorikoksesta syytetyn naisen Joh.8 luvussa. Minä et oikein tiedä missä ja miten ne synnit sovittui, kun opin mukaan Room.7 pelastuu nimen omaan palvelemaan lihalla synnin lakia, mutta ehkä sinulla on antaa siihen Raamatun kohta, tolkunihminen.Kyllä uskovaiset juutalaiset mm. fariseukset pitivät itseään hyvinä ihmisinä. Muut olivat syntisiä jotka elivät heidän mielestään syntisesti.
Jeesuksen veto että vain synnitön sai tuomita oli uutta ja poikkeuksellista jota Mooseksen lakikaan ei tuntenut.
Roomalaiskirjeen 7. luvusta ei tuollainen tulkinta ole mahdollista. Se on sinun ikioma aivopierusi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Synti on nimenomaan teko, lain rikkomus. Rautalangasta vääntäenJos ajat autolla punaista valoa päin, se on syntiä. Näin sinulle rautalangasta vääntäen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Synti on nimenomaan teko, lain rikkomus. Rautalangasta vääntäenJos ajat autolla punaista valoa päin, se on syntiä. Näin sinulle rautalangasta vääntäen.
Ei ole, teko ON nimeltään PAHA TEKO. vai tiedätkö jonkun saaneen rikesakon synnistä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä uskovaiset juutalaiset mm. fariseukset pitivät itseään hyvinä ihmisinä. Muut olivat syntisiä jotka elivät heidän mielestään syntisesti.
Jeesuksen veto että vain synnitön sai tuomita oli uutta ja poikkeuksellista jota Mooseksen lakikaan ei tuntenut.
Roomalaiskirjeen 7. luvusta ei tuollainen tulkinta ole mahdollista. Se on sinun ikioma aivopierusi.Kyse ei ole hyvästä.ihmisestä tai pahasta ihmisestä synnillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teidän pitäisi lukea uudemman kerran ne evankeliumit ja ymmärtää seuloa pois niistä Paavalin opin syntikäsitteet,kun sellaisia ei Jeesuksen alkuperäisissä opetuksissa ole edes ollut.
Tuskin sinulla on Jeesuksen puheiden alkuperäisiä kopioita koska niitä ei ole edes säilynyt meidän päiviimme. Lue Uudesta testamentista evankeliumit, Et ole varmaan niihin kajonnutkaa päättömistä puheistasi päätellen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin sinulla on Jeesuksen puheiden alkuperäisiä kopioita koska niitä ei ole edes säilynyt meidän päiviimme. Lue Uudesta testamentista evankeliumit, Et ole varmaan niihin kajonnutkaa päättömistä puheistasi päätellen.
Vain Tuomaksen, Jeesuksen kaksoisveljen, kokoomaksi merkitty Jeesuksen opetuslauseiden kokoelma, joka on tehty ennen Raamatun evankeliumeita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla muita aivopieruja kuin päättömät puheet Jeesuksen opetuksista - mutta ehkä olet veren juonnilla ja ruumiin syönnillä nyt tullut sitten päästä pipiksi, kuten Paavali varoittaa, ellei niitä nauti oikein kun antaa ehtoollisen asetussanat. NE ON NAUTITTAVA SITEN, ETTÄ KUVITTELEE VEREN JA RUUMIIN OLEVAN TODELLISESTI LÄSNÄ, KOSKA EHTOOLLINEN VIETETÄÄN HÄNEN SANOIN HERRAN KUOLEMAN JULISTAMISEKSI.
Löytyy 1.Korinttolaiskirje 11;23 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tätä läpikotaisin syntisyyttähän Paavalikin koko ajan ja useissa kohdissa Raamattua painottaa.
Evankeliumeissa puhutaan paljon enemmän synneistä kuin Paaavalin kirjeissä konsanaan. Jeesuksen opettamassa Isä meidän rukouksessa pyydetään aina syntejä anteeksi kun lähestymme pyhää Jumalaaa.
Paavalinkin tärkein elämäntehtävä oli evankeliumin julistaminen, ei mikään syntioppi. Psykkisesti terve ihminen kyllä tietää syntinsä usein liiankin hyvin. Vain psykopaatit ovat sairautensa takia syyttömiä ja synnittömiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Noihin satuihin uskomaton on synnitön..
Nimenomaan - ei voi olla syntinen ominaisuuksiltaan, ellei palvo Paavalin opilla Jeesusta kirottuna tosi Jumalana - Lutherin sanoin jo luonnostaan vihattava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole, teko ON nimeltään PAHA TEKO. vai tiedätkö jonkun saaneen rikesakon synnistä?
No minä olen kyllä saanut sakon nimenomaan synnistä eli tein syntiä ajamalla punaista päin autolla ja vaaransin sillä tavalla toisten ihmisten ja lähimmäisteni turvallisuuden jopa hengen. Se jos mikä on paha teko ja SYNTIÄ.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse ei ole hyvästä.ihmisestä tai pahasta ihmisestä synnillä.
Hyvä ihminen tekee hyvää ja paha ihminen pahaa. Minusta tuntuu että ymmärryksesi on leikannut kiinni. Näin se menne jeesuksenkin puheiden mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain Tuomaksen, Jeesuksen kaksoisveljen, kokoomaksi merkitty Jeesuksen opetuslauseiden kokoelma, joka on tehty ennen Raamatun evankeliumeita.
Alkuperäisiä käsikirjoituksia ei ole säilynyt,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla muita aivopieruja kuin päättömät puheet Jeesuksen opetuksista - mutta ehkä olet veren juonnilla ja ruumiin syönnillä nyt tullut sitten päästä pipiksi, kuten Paavali varoittaa, ellei niitä nauti oikein kun antaa ehtoollisen asetussanat. NE ON NAUTITTAVA SITEN, ETTÄ KUVITTELEE VEREN JA RUUMIIN OLEVAN TODELLISESTI LÄSNÄ, KOSKA EHTOOLLINEN VIETETÄÄN HÄNEN SANOIN HERRAN KUOLEMAN JULISTAMISEKSI.
Löytyy 1.Korinttolaiskirje 11;23Mitä olen puhunut jeesuksen opetuksista jokainen voi tarkastaa ne normaalilla ymmärryksellä lukemalla evenkeliumit Raamatustaan. Paavali ei kirjoittanut mitään kuvittelemisesta, joten älä pane omia pierujasi Paavalin sanomiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan - ei voi olla syntinen ominaisuuksiltaan, ellei palvo Paavalin opilla Jeesusta kirottuna tosi Jumalana - Lutherin sanoin jo luonnostaan vihattava.
Lopeta jo lässyttämisesi Paavalista. Omaan syntisyyteen ei tarvitse uskoa eikä sitä tarvitse lukea mistään vanhoista kirjoista. Siihen tarvitaan vain itsetuntemusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Synti on ymmärrettävissä myös maallisesti väärästä teosta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä ihminen tekee hyvää ja paha ihminen pahaa. Minusta tuntuu että ymmärryksesi on leikannut kiinni. Näin se menne jeesuksenkin puheiden mukaan.
Siltä kohdin olet oikeassa, että ominaisuuksiltaan syntinen ei edes pysty tekemään ollenkaan hyvää, vaan on Paavalin sanoin jo luonnostaan vihattava, joten tekoja ei ollenkaan luetella, eikä niitä tavallasn ole edes olemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siltä kohdin olet oikeassa, että ominaisuuksiltaan syntinen ei edes pysty tekemään ollenkaan hyvää, vaan on Paavalin sanoin jo luonnostaan vihattava, joten tekoja ei ollenkaan luetella, eikä niitä tavallasn ole edes olemassa.
Jos lukisit Paavalia vilpittömästi huomaisit että hän tekee paljon hyvää ja suosittelee sitä muillekin. Ihminen pystyy tekemään hyvää mutta valitettavsti myös pahaa. Paavali on rakkauden apostoli ja rakkaus on Jumalasta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällä ideallahan juuri Jeesus vapautti sen aviorikoksesta syytetyn naisen Joh.8 luvussa. Minä et oikein tiedä missä ja miten ne synnit sovittui, kun opin mukaan Room.7 pelastuu nimen omaan palvelemaan lihalla synnin lakia, mutta ehkä sinulla on antaa siihen Raamatun kohta, tolkunihminen.Missähän kohtaa Raamattua itsensä synnittömäksi sanova tuomitaan kuolemaan ? Anteeksi kun en ole yli 40 vuoden aikana lukenu kuin muutaman kerran kirjan läpi ja niin muodoin olen ihan pihalla... Jos meinaat Johanneksen muijan kivitystä niin ei siinä kyllä sanoa kuin että se joka on viaton viskatkoot ekan stemun...Mutta nyt kyllä kiinnostaa että oletko sä edes avannu Raamattua mitä nyt opetat innoissas. Siitä opettamisestakin on tietyt säännöt, mutta missä tuo tuommonen kivitys tapahtuu tai määrätään.+ Kiitos kun valaiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löytyy 1.Korinttolaiskirje 11;23No Jeesus siihen käski veren ja ruumiin syöntiin joten voit jättää nuo isot kirjaimet veks. Siunausta sinulle Paavali.Ja tosiaan. Kun menet ehtoolliselle niin kuvittele. Niin ei edes Pave sanonu ,mutta nyt meillä on taas uusi oppi jossa kuvitellaan sitä ja tätä. Eipä sillä että että ite erityisemmin uskoisin ,mutta en kyllä mene kirkkoon tai mikä se kelläkin on kuvittelemaan. Amen :D
- Anonyymi
Tämä on nyt sama asia kuin toisaalle laitoin kahdesta eri Suomen laista, ja siihen juristi nimimerkillä olevan ihminen vastasi täysin mielipuolista saastaa, jonka jälkeen todistin, että Suomen laki on täysin mielipuolista saasta. Nyt todistan sitten Raamatusta aivopierun, johon kristinusko perustuu.
Kirjoitin:
"Minä et oikein tiedä missä ja miten ne synnit sovittui, kun opin mukaan Room.7 pelastuu nimen omaan palvelemaan lihalla synnin lakia."
Hän vastasi:
"Roomalaiskirjeen 7. luvusta ei tuollainen tulkinta ole mahdollista. Se on sinun ikioma aivopierusi."
Tässä aivopieru Paavalin sanoin, johon perustuu koko kristinusko:
7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan MITÄ MINÄ VIHAAN, SITÄ MINÄ TEEN. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen TEKIJÄ EN OLE MINÄ, VAAN SYNTI, JOKA MINUSSA ASUU.
7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN LIHALLA SYNNIN LAKIA."
Tämä on se kristinuskon mainostettu pelastus.- Anonyymi
Synti on ominaisuus ihmisessä, joka saa aikaiseksi, että hän tekee vaikka sitä pahaa mitä vihaa, eikä pysty olemaan tekemättä - tänä päivänä sitä kutsutaan psykopatiaksi, mutta Paavalin aikaan ei ilmeisesti tunnettu mielensairauksia, ja se on saanut nimekseen synti.
- Anonyymi
Oletpa alkeellinen tyyppi. Kuvittelet että kristinusko perustuu kahteen irtileikkaamaasi Roomalaiskirjeen jakeeseen. Miksi jätit toisen jakeen lopusta tärkeimmän asian pois jota ilman Paavalin sanoma vääristyy sinun omien uskomustesi luomaksi ajatushirviöksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletpa alkeellinen tyyppi. Kuvittelet että kristinusko perustuu kahteen irtileikkaamaasi Roomalaiskirjeen jakeeseen. Miksi jätit toisen jakeen lopusta tärkeimmän asian pois jota ilman Paavalin sanoma vääristyy sinun omien uskomustesi luomaksi ajatushirviöksi.
Voisi kuvitellakin, ettei liittyisi, jos jokaisen kirkon ja koko kristinuskon tunnuksena ei olisi äärimmäisen julmalla tavalla kuoliaaksi kidutettu viaton opettaja, joka opetti moraalia ja etiikkaa, kiroukseksi kirottuna tosi Jumalana, joka syödään kirkon saatananpalvontariitillä kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Synti on ominaisuus ihmisessä, joka saa aikaiseksi, että hän tekee vaikka sitä pahaa mitä vihaa, eikä pysty olemaan tekemättä - tänä päivänä sitä kutsutaan psykopatiaksi, mutta Paavalin aikaan ei ilmeisesti tunnettu mielensairauksia, ja se on saanut nimekseen synti.
Psykopaatti on ihminen joka ei tunne tekevänsä koskaan kenellekään pahaa. Hänen omatuntonsa ei kerro sitä hänelle. Hän voi vaikka murhata jonkun tuntematta teostaan syyllisyyttä tai katumusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Psykopaatti on ihminen joka ei tunne tekevänsä koskaan kenellekään pahaa. Hänen omatuntonsa ei kerro sitä hänelle. Hän voi vaikka murhata jonkun tuntematta teostaan syyllisyyttä tai katumusta.
Siitähän Paavalin opissa on juuri kyse. Paavalin perustelu luomalleen kristinuskolle on sama kuin psykoottitasoisen sarjamurhaajan - en minä niitä murhia tee, vaan ääni päässäni, joka käskee. Paavalilla se tekijä on 'synti, joka minussa asuu'. Löytyy Roomalaiskirje 7 luku.
- Anonyymi
Sinähän vastasit vahvasti vai pitäisikö sanoa että heitit väkevän todistuksen. Suomen laki on saastaa ja laki on saastaa ja sitten viskot mielivaltasia Raamatunjakeita mitkä mielestäs luo kokonaisuuden. Kiinnostais tietää ,että miten meni oikeudessa. Saitko sakot oikeudenpilkasta vai menitkö suoraan taivaaseen? Tosin en ole lukenu tuota saastaa ja saastaa jne. mutta ihan silläkin ,mun on oikeus kysyä ,että oletko ihan kunnossa vai oletko persu?
- Anonyymi
Synnittömiä ihmisiä täällä on paljon.
Täysin synnittömistä ihmisistä mainittakoon esimerkiksi Päivi Räsänen.- Anonyymi
Siinä jää Jeesuskin toiseksi Päiville synnittömyydessä.
Hebrealaiskirje:
5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden. - Anonyymi
Jeesus (myös) on hyvä ja synnitön, huutaa Päivi Pyhää Raamattuaan päänsä yläpuolella Sanoilleen Tueksi Heilutellen.
Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin. - Anonyymi
Teit juuri syntiä antaessasi väärän todistuksen Räsäsestä, joka on todellisuudessa lukuisia kertoja todennut olevansa samalla viivalla syntiensä kanssa, yhtä syntinen kuin esim. homoseksuaalisia tekoja tekevät.
- Anonyymi
Ei kukaan teollaan pelastu, vaan tarvitsee Jeesusta. Vain Jeesus eli täällä synnittömänä.
Usko ilman sen mukaista muutosta ja elämää on kuitenkin kuollutta uskoa, enemmän omavoimaista uskonnollisuutta, tapoja, ajatuksia, kuin todellista elämää Jumalan yhteydessä. Saatanakin uskoo tai paremminkin tietää, muttei hänellä ole asiaa Taivaaseen toimintansa vuoksi. Jos ihminen mukamas uskoo, miksi haluaisi ja miten onnistuu elämään niin kuin se ei oikeasti totta olisikaan ja väheksyä Jumalan sanaa ja hyvää tahtoa ihmisten parhaaksi ja nostaa elämässään Jumalan asemaan ohjenuoraksi ihan muut asiat. Se, ettei kukaan pysty täydellisyyteen, ei tarkoita että pitäisi jäädä synteihin kiinni, eikä tehdä parannusta, pyrkiä vapautumaan niistä, ennenkaikkea Jumalan avulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus (myös) on hyvä ja synnitön, huutaa Päivi Pyhää Raamattuaan päänsä yläpuolella Sanoilleen Tueksi Heilutellen.
Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.Päivi on samaa mieltä Jeesuksen kanssa, myös omasta syntisyydestään ja että vain Jumala on hyvä ja kaikki hyvä on Hänestä lähtöisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teit juuri syntiä antaessasi väärän todistuksen Räsäsestä, joka on todellisuudessa lukuisia kertoja todennut olevansa samalla viivalla syntiensä kanssa, yhtä syntinen kuin esim. homoseksuaalisia tekoja tekevät.
Vai että sellainen syntisäkki se Päivi onkin ja minä kun aina olen pitänyt häntä niin hurskaana kun sillä se sen raamattu aina pyörii kuin helikopteri sen pään yläpuolella kun se vain suunsa aukaiseekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.Eikä jokainen joka huutaa Herra ,Herra vaan se joka täyttää minun taivaallisen Isäni tahdon. Siinä on teille Paavalisteille miettiminen kun pave sanoo että jokainen... Ja kyllä selityksiä on kuultu tähän ikään tarpeeksi joten selitelkää valeitanna. :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä jää Jeesuskin toiseksi Päiville synnittömyydessä.
Hebrealaiskirje:
5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.Ja Riikka toteuttaa Ilmestyskirjaa "Mitta vehniä denaarilla. Kaksi mittaa ohria denaarilla. Öljyyn ja viiniin älä koske" mutta jokaisen kommunistin on nyt tullut aika huolehtia itsestään sillä kuten Jeesus sanoi " Minun oli jano ja te annoitte minun juoda jne." Mutta jatkakaa tekouskovaiset linjallanne ja valehdelkaa. Räsäskät ja kumppanit. Turmelkaa maa sillä se on oikein. Mutta kun lopussa kirjat avataan niin JOKAINEN tuomitaan tekojensa mukaan. Siinä ei paavalin rutinat ja omauskoisten pasitoivasten määkimiset auta. Vapaalippuja ei ole. Ja muistutan tuolle edellä mainitulle tyypille että se joka poista tai lisää mitää siihen profetiaan mistä mulle uhos saa maistaa koko paskan mitä siellä luki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sitten uskaltanu kuitenkaan tyypilliseen uskiskulttiin kuuluvana sanoa tuolle syntiselle ,että hän palaa helvetin ikuisissa liekeissä ikuisessa erossa herrasta Jehovasta ja niin edelleen. Minäpä otankin kantaakseni tuon ihmisraukan synnit ettei hänen tarvitse sinun tekojeesuksen takia vastata synneistään. Luettakoon hänen sanomisensa minun piikkiin. Ja nyt anna tulla poika tai tyttö mikälie oletkin sitä tuomiota ja sassiin kun olet oikea roveetta ja takuulla persu. Nyt lue se tuomio jos uskallat leikkiä Jumalaa. Tee se uliseva riparilapsi !!!!
- Anonyymi
Synti on sama asia kuin mielen epäjärjestys, sekavuus ja epäloogisuus sekä arvot jotka eivät tuota iloa vaan surua. Synnittömyys on kristillisyyden koko idea eli edellä mainittujen negatiivisten asioiden välttämistä. Suomessa on paljon onnellisia, tasapainoisia ja viisaita ihmiisiä eli niitä synnittömiä. Vankiloissa on oikeuslaitoksen tuomitsemia rikolisia sovittamassa rangaistuksella tekoaan. Heistäkin voi tulla synnittömiä, jos oppivat ajattelemaan uudella tavalla ja eivät riko lakia.
Aloittajakin pääsee synnitömyyden alkuu, jos lopettaa toisten elämien kyseenlaistamisen ja tuomaroinnin. Kateus on eräs synneistämme., mutta siitäkin voi vapautua.- Anonyymi
Nyt olet ymmärtänyt uskoontulon väärin. Se ei ole 'synnittömyyden välttämistä'! Parannus, eli kääntyminen, eli uskoontulo, uudestisyntyminen ja pelastuminenhan on sitä, että tajuaa olevansa syntinen, helvettiin menossa, ja sen, että ei voi itseään pelastaa. Kun sitten ymmärtää ja uskoo, että Jeesus sovitti verellään kaikkien synnin, ja ottaa sen vastaan oman syntisyytensä kohdalle, pelastuu.
Uskoon tultuaankaan ihmisen ruumis ei tule synnittömäksi. Omahyväisyys, kateus, valhe, himo, itsekkyys, ahneus, kauna, aiheeton viha ja kaikenlainen muu synti jäynää yhä jäseniämme, vaikka meissä jo asuisi Jumalan pyhä henki. Se on jatkuvaa kilvoittelua. Meidän tulisi pyrkiä elämään ilman syntiä, mutta emme pysty siihen. Jos pystyisimme, Jeesushan olisi kuollut turhaan!
Kaikesta Jumalan kunniaksi tekemästämme saamme palkkioita Kristuksen tuomioistuimessa, ylöstempauksen jälkeen. Jos olemme eläneet itsekkäästi, jäämme ilman palkintoja. Jo siitä, että odottaa ylöstempausta, saa kruunun! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt olet ymmärtänyt uskoontulon väärin. Se ei ole 'synnittömyyden välttämistä'! Parannus, eli kääntyminen, eli uskoontulo, uudestisyntyminen ja pelastuminenhan on sitä, että tajuaa olevansa syntinen, helvettiin menossa, ja sen, että ei voi itseään pelastaa. Kun sitten ymmärtää ja uskoo, että Jeesus sovitti verellään kaikkien synnin, ja ottaa sen vastaan oman syntisyytensä kohdalle, pelastuu.
Uskoon tultuaankaan ihmisen ruumis ei tule synnittömäksi. Omahyväisyys, kateus, valhe, himo, itsekkyys, ahneus, kauna, aiheeton viha ja kaikenlainen muu synti jäynää yhä jäseniämme, vaikka meissä jo asuisi Jumalan pyhä henki. Se on jatkuvaa kilvoittelua. Meidän tulisi pyrkiä elämään ilman syntiä, mutta emme pysty siihen. Jos pystyisimme, Jeesushan olisi kuollut turhaan!
Kaikesta Jumalan kunniaksi tekemästämme saamme palkkioita Kristuksen tuomioistuimessa, ylöstempauksen jälkeen. Jos olemme eläneet itsekkäästi, jäämme ilman palkintoja. Jo siitä, että odottaa ylöstempausta, saa kruunun!Tarkoitin tietysti 'synnin välttämistä', ei synnittömyyden!
Anonyymi kirjoitti:
Kaikesta Jumalan kunniaksi tekemästämme saamme palkkioita Kristuksen tuomioistuimessa, ylöstempauksen jälkeen. Jos olemme eläneet itsekkäästi, jäämme ilman palkintoja. Jo siitä, että odottaa ylöstempausta, saa kruunun!"Omahyväisyys, kateus, valhe, himo, itsekkyys, ahneus, kauna, aiheeton viha ja kaikenlainen muu synti jäynää yhä jäseniämme, vaikka meissä jo asuisi Jumalan pyhä henki. Se on jatkuvaa kilvoittelua. "
Tässä kohtaa olen samaa mieltä.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"Omahyväisyys, kateus, valhe, himo, itsekkyys, ahneus, kauna, aiheeton viha ja kaikenlainen muu synti jäynää yhä jäseniämme, vaikka meissä jo asuisi Jumalan pyhä henki. Se on jatkuvaa kilvoittelua. "
Tässä kohtaa olen samaa mieltä.Olet katkera vanha mies.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet katkera vanha mies.
Miten tuokin liittyi tuohon mummon kommenttiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikesta Jumalan kunniaksi tekemästämme saamme palkkioita Kristuksen tuomioistuimessa, ylöstempauksen jälkeen. Jos olemme eläneet itsekkäästi, jäämme ilman palkintoja. Jo siitä, että odottaa ylöstempausta, saa kruunun!Miten "tullaan uskoon"? Höpisemällä paskaa papin edessä ja leikkimällä kielillä puhumista ? Vai voiko vaan uskoa tulematta yhtään mihinkään ? Nimittäin jos viimeinen ei käy niin mitään uskoa ei edes ole. On vaan seuraleikkiporukka mikä kiusaa muita. Mutta jos uskoo noin vain niin et tarvi yhtään ketään jolle uskosi todistat. Paitsi Jumalan. Te olette yleensäkin todella hupaisaa sakkia piireissänne ,Se joka mölyää lujimmin on ehkä se toistenkin edessä syvin uskova. Ja kun vielä heilutetaan Israelin lippua niin huu. Siinä sitä on uskon merkkriä niin että viitan kulmissa tupsut heiluu. Niinhän Jeesuskin käski. Mölytkää pihoilla ja toreilla. Näyttääkää miten olette pyhiä. Olkaa monisanaiset ...Vai oliko näin ? Oliko näin te teko- ja näytösuskovaiset ? Oliko?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet katkera vanha mies.
Kuules nyt tyyppi. Puolustan ihmistä jonka nimi(merkki uskoisin ) on Mummomuori. Jos sinä näet tuollaisen nimimerkin jonain katkerana vanhana miehenä niin olet todella pihalla. Olet ilmeisesti persu koska teidän puolue on täynnä ties mitä luonnonoikkuja ,mutta uskon että tuo muori ei sellainen ole. Mutta minä olen todella katkera vanha mies ja inhoan tyyppejä jotka kirjoittaa paskaa mitä sinäkin kirjoitat pelle. Oletko puolueesi parrakas tyttö kun noin itkettää ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitin tietysti 'synnin välttämistä', ei synnittömyyden!
Ymmärrän, että kirjoitit tuon sanan väärin. Siis pelastuminen ei tosiaan ole synnin välttämistä. Ihminen ei pysty pelastamaan itseään omilla teoillaan. Kristinuskon ydin on se, että Jeesus sovitti meidän syntisten synnit verellään ja me pääsemme osalliseksi siitä, kun uskomme sen ja otamme sen vastaan.
Sitten on hyvä yrittää vällttää syntiä, mutta pelastustamme emme voi menettää syntimme takia. Jos voisi, jokainen meistä menettäisi sen joka päivä monta kertaa. - Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"Omahyväisyys, kateus, valhe, himo, itsekkyys, ahneus, kauna, aiheeton viha ja kaikenlainen muu synti jäynää yhä jäseniämme, vaikka meissä jo asuisi Jumalan pyhä henki. Se on jatkuvaa kilvoittelua. "
Tässä kohtaa olen samaa mieltä.Kokemusasiantuntija puhuu. Niin, kerrankin olet edes jostain samaa mieltä kuin Raamattu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten "tullaan uskoon"? Höpisemällä paskaa papin edessä ja leikkimällä kielillä puhumista ? Vai voiko vaan uskoa tulematta yhtään mihinkään ? Nimittäin jos viimeinen ei käy niin mitään uskoa ei edes ole. On vaan seuraleikkiporukka mikä kiusaa muita. Mutta jos uskoo noin vain niin et tarvi yhtään ketään jolle uskosi todistat. Paitsi Jumalan. Te olette yleensäkin todella hupaisaa sakkia piireissänne ,Se joka mölyää lujimmin on ehkä se toistenkin edessä syvin uskova. Ja kun vielä heilutetaan Israelin lippua niin huu. Siinä sitä on uskon merkkriä niin että viitan kulmissa tupsut heiluu. Niinhän Jeesuskin käski. Mölytkää pihoilla ja toreilla. Näyttääkää miten olette pyhiä. Olkaa monisanaiset ...Vai oliko näin ? Oliko näin te teko- ja näytösuskovaiset ? Oliko?
Suomeksi sitä sanotaan uskoontuloksi. Englannissa se on kristityksi tuloa, uskovaksi tulemista; to become Christian. Uskoontulo on parannuksen tekemistä. Sekin on suomeksi oikeastaan kääntymys, näkökulmansa täysi muuttaminen vastakkaiseen suuntaan. Ennen sitä piti itseään melko hyvänä, ja Jumala tuntui etäiseltä tai jopa Hänen olemassaoloaan saattoi epäillä. Sitten ihminen kuulee evankeliumin, 1 kor 15:1-4, siitä MITEN Jeesus kuoli (vuodatti verensä) ja sovitti kaikkien kasikki synnit. Meidän tarvitsee vain uskoa se. Mitään muuta emme voi tehdä eikä muuta vaadita. Jos luulee voivansa omilla teoillaan jotenkin auttaa pelastumistaan, ei vielä ole lainkaan pelastunut. Se on vähän niin kuin antaisi jollekin yllätyslahjan ja toinen ottaisi sen vastaan hiukan nyrpistellen ja sitten kaivaisi lompakon esiin ja tarjoaisi siitä euron tai pari. Se olisi lahjan halveksimista, eikä osittain maksettu lahja enää olisi lahja. No, vertaus hiukan horjuu, mutta osittain pätee.
Mihinkään uskonnolliseen seurapiirikerhoon tai edes kristittyjen seurakuntaan liittyminen ja performanssi siellä ei sinua pelasta. Jumala näkee sydämesi. Mutta jos todella olet uskossa, sinussa asuu pyhä henki ja hän ohjaa sinua kertomaan totuudesta muillekin. Ajattelepa sitä näin: Olet täydessä teatterin katsomossa. Huomaat, että siellä syttyy tulipalo. Pujahdatko vain ulos pelastaen oman nahkasi, vai jäätkö huutamaan ulosmeno-ovelle ohjaten muitakin oikeaan suuntaan? Jos näet bussin ajavan kohti rotkon siltaa, jonka tiedät romahtaneen, yritätkö pysäyttää sen vai etkä halua tehdä itsestäsi pelleä? Et halua, että huitova hahmosi aiheuttaisi matkustajien pilkkaa, juuri ennen kuin heidän bussinsa syöksyy rotkoon?
Et pysty ymmärtämään mitään tästä, ennen kuin tulet uskoon, eli uudestisynnyt, eli saat pyhän hengen kuolleen henkesi tilalle. Tai hiukan jo ymmärrät, luulen. Kuvailet aika hyvin tekopyhiä uskonnollisia muka-uskovia. Mutta taidat kuvitella, että uskovat kristityt ovat tuollaisia? Siinä olet väärässä. Ehkä olet etsikkoajassa? Käytä se hyvin. Ehkä et koskaan saa uutta tilaisuutta. Jeesus tempaa omansa pian taivaaseen siksi aikaa, kun antikristus hallitsee täällä seitsemän kauhujen vuotta.
Se näkökulman muutos on ainakin minulla ollut myös sitä, että näen, että oikeastaan ainut tärkeä asia tässä lyhyessä maanpäällisessä elämässä on löytää Jeesus. Jos kuolemme ilman uskoa Jeesukseen, siirrymme viettämään ikuisuuttamme helvetin kärsimyksiin. Ennen minua ärsytti kaikki 'jeesustelu'. Kysyttäessä pelastuksestani vastasin pilkallisesti, että en ole uskonnollinen. En ymmärtänyt, kun he vastasivat, että 'hyvä, en minäkään ole'. Nyt ymmärrän. Uskonnollinen ihminen yrittää pelastaa itsensä omilla töillään, mutta se on usko, joka pelastaa, ei mikään muu. Pelastumme teoistamme huolimatta, kun uskomme ja otamme omalle kohdallemme vastaan Jeesuksen veren sovituksen. Jos kysyt noilta kertomuksesi seuraleikkiporukoilta, ovatko he pelastuneet, heistä moni voi suutahtaa. He ottavat kysymyksesi jotenkin heidän vähättelynään. Jos kysyt samaa ateistilta, hän nauraa ja pitää sinua hölmönä. Kysy meiltä uskovilta, niin ilahdumme, ja kerromme sinulle, milloin ja miten saimme armon tulla uskoon. Sekin tosiaan on Jumalan suurta armoa. Kyllä hän anovalle antaa, mutta minä olin niin järjetön, että Jumala joutui pelastamaan minut ilman että edes tajusin etsiä Häntä!
- Anonyymi
Vankiloissa ja uskonlahkoissa ei ole 'eniten omasta mielestään synnittömiä' vain siksi, että sinä niin sanot.
En huomaa, että sinä tajuaisit oman syntisyytesi. Tajuatko? Uskoontulo tapahtuu juuri niin, että tajuaa olevansa helvettiin menossa oleva syntinen, kuulee ja ymmärtää ja uskoo ja omalle kohdalleen vastaanottaa evankeliumin, eli sen, että Jeesus sovitti verellään koko maailman synnin.
Uskovia 'omasta mielestään synnittömiksi' haukkuva ei ehkä itse ole pelastunut? Uskovaisuus ärsyttää, kunnes itse tulee uskoon. Vangin tai juopon saattaa olla helpompi nöyrtyä tunnustamaan olevansa syntinen kuin omahyväisen uskonnollisen yhdistyksen muodollisen jäsenen? Jumala voi kääntää pahuudenkin siunaukseksi.- Anonyymi
"Tajuaa olevansa helvettiin menossa" ja helvetin siis edelleenkin omistaa Saatana, jolle sitten uhraat Jeesuksen kirottuna Jumalana, ja kuvittelet, ettei Saatana laita sinua helvettiin. Kuule, sinä myit tarinan mukaan tuolla pelottelulla Saatanalle vain sielusi ja pääset helvettiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tajuaa olevansa helvettiin menossa" ja helvetin siis edelleenkin omistaa Saatana, jolle sitten uhraat Jeesuksen kirottuna Jumalana, ja kuvittelet, ettei Saatana laita sinua helvettiin. Kuule, sinä myit tarinan mukaan tuolla pelottelulla Saatanalle vain sielusi ja pääset helvettiin.
Oikein Moolokin uhripalvontana elävänä tuleen, jonka pappi sinulle siunaa vainajana fyysisellä ylösnousemuksella elävänä maailman palon liekkeihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikein Moolokin uhripalvontana elävänä tuleen, jonka pappi sinulle siunaa vainajana fyysisellä ylösnousemuksella elävänä maailman palon liekkeihin.
Kirkko siis noidattaa myös viimmeistä piirtoa myöten juutalaista Baalin uhrikulttia myös riitteineen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirkko siis noidattaa myös viimmeistä piirtoa myöten juutalaista Baalin uhrikulttia myös riitteineen.
Noudattaa. No eräänlaista maagista noitumista se on tietysti, kun saa uskovan pauloihinsa pahalla tiedolla, koska muinaisina aikoina kirouksia lukivat vain maagit ja noidat, joten Paavali on ollut jompi kumpi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatana ei omista helvettiä. Raamattu kertoo, että Jumala valmisti helvetin paholaiselle ja hänen enkeleilleen. Jumala ei haluaisi, että kukaan ihminen sinne menisi. Kenenkään meistä ei tarvitse sinne mennä, teoistamme huolimatta, sillä Jeesus sovitti syntimme verellään.
Saatana eli paholainen oli korkeassa asemassa Jumalan palvelijana toiminut kerubi, joka lankesi ylpeyteen kauneutensa ja viisautensa vuoksi. Aatamin syntiinlankeemuksesta lähtien saatanalle annettiin väliaikaisesti laillinen hallintavalta tähän maailmaan. Pian Jeesus tempaa meidät uskovat kristityt taivaaseen seitsemäksi vuodeksi. Sen ajan antikristus hallitsee maan päällä; puolivälissä hän saa kuolettavan haavan, ja viimeisen puoliskon paholainen hallitsee hänen ruumiissaan. Jeesus palaa maan päälle, kun antikristuksen vainoamat juutalaiset lopulta tajuavat Jeesuksen olevan heidän Messiaansa, ja he kutsuvat häntä avukseen. Jeesus heittää paholaisen pohjattomaan kuiluun tuhanneksi vuodeksi. Tuhatvuotisen valtakuntansa lopussa Jeesus tuomitsee paholaisen tuliseen järveen. Se on myös kaikkien saatanan harhauttamien Jeesuksen kieltäjien loppusijoituspaikka. Vielä on hetki armonaikaa. Vielä uskovien ylöstempauksen jälkeen on mahdollista pelastua, mutta se tietää marttyyrikuolemaa. Kun ymmärtää olla ottamatta pedon merkkiä, joutuu mestattavaksi, ja siitä suoraan taivaaseen, jos tekee sen Jumalan kunniaksi. Näin olen ymmärtänyt. Oman sielunne takia tutustukaa Ilmestyskirjaan. Siinä on luvattu erityinen siunaus niille, jotka lukevat sitä.
En ole vielä tavannut tai havainnut synnitöntä ihmistä.
- Anonyymi
Entäs oletko tavannut Jumalan kannalta synnitöntä ihmistä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kysymys, koska Luojajumalan sanoin ihminen tuli vain hyvällä tiedolla ja pahalla tiedolla jumalien kaltaiseksi luomaan sanan voimalla, ja koska Raamattu kutsutaan myös Saatanaa Jumalaksi, niin on myös mahdollista luoda Saatanan sanan voimalla ja pahalla tiedolla - kuten synnillä, että jos ei palvo tosi Jumalaa Jeesuksen nimeen kirottuna kiroukseksi, niin joutuu helvettiin.
Löytyy 1.Mooseksen kirja 3:22 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kysymys, koska Luojajumalan sanoin ihminen tuli vain hyvällä tiedolla ja pahalla tiedolla jumalien kaltaiseksi luomaan sanan voimalla, ja koska Raamattu kutsutaan myös Saatanaa Jumalaksi, niin on myös mahdollista luoda Saatanan sanan voimalla ja pahalla tiedolla - kuten synnillä, että jos ei palvo tosi Jumalaa Jeesuksen nimeen kirottuna kiroukseksi, niin joutuu helvettiin.
Löytyy 1.Mooseksen kirja 3:22Eli tällä tavalla Raamatun mukaan:
Gal. "3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
Ja sitten pitää vielä palvoa teurastettuna uhrilampaana:
1.Kor. "5:7 PERATKAA POIS VANHA HAPATUS, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu."
Koska ennen kuin voi ryhtyä läpikotaisin syntiseksi, niin on perattava pois Jeesuksen opettama taivasten valtakunta, joka hänen opetuksin on meissä ja meidän ympärillämme eläissemme, ja joka on hapatuksen kaltainen, että voi muuttua läpikotaisin syntiseksi ominaisuuksiltaan.
Matteuksen evankeliumi:
"13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan puolesta voi puhua vain Jumala yksin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan puolesta voi puhua vain Jumala yksin.
Ja tarinassa on kaksi Jumalaa, joista toinen onkin sieluja varastava Saatana, joka vain käyttää jumalan nimeä - eihän se muuten edes onnistuisi.
- Anonyymi
Olehan Muori huoletta. Et tule sellaista koskaan tapaamaankaan. Tai sitten joku kyllä heittää ns. legendaa eli valehtelee. Mä tunnen kymmeniä ihmisiä joiden mielestään pahin teko ,että ovat ajatelleet pahoin toisesta. Ne on ateisteja joihin luotan 1000 x enemmän kuin yhteenkään krisuun joka tekee "parannusta". Siis joka päivä ja aina sortuu. Tuollaset ( en siis puhu sinusta muori)ja pari muunkinlaista raamatun tulkkaajaa sai mut lähteen pois tekouskonnosta jota kutsutaan kristinuskoksi. Mutta yhdenkään pellen ei auta tulla mulle valehtelemaan mitä kirja sanoo tai jättää sanomatta.
- Anonyymi
En minäkään. En ihan varmaksi muista, olenko tavannut itseään synnittöminä pitäviäkään. Joistakin voi päätellä heillä olevan tuollainen illuusio itsestään, mutta se saattoi olla vain omaa harhaani; en ollut itse uskossa silloin, ja siksi uskovaisuus ärsytti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löytyy 1.Mooseksen kirja 3:22Saatanaa ei Raamattu missään kohtaa kutsu Jumalaksi! Saatana on ollut tämän maailman jumala pienellä kirjaimella. Se alkoi siitä, kun se sai Eevan lankeamaan syntiin, ja päättyy siihen, kun Jeesus saapuu Harmagedoniin ja ottaa sen kiinni ja heittää pohjattomaan kuiluun. Siihen lienee enää runsaat seitsemän vuotta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olehan Muori huoletta. Et tule sellaista koskaan tapaamaankaan. Tai sitten joku kyllä heittää ns. legendaa eli valehtelee. Mä tunnen kymmeniä ihmisiä joiden mielestään pahin teko ,että ovat ajatelleet pahoin toisesta. Ne on ateisteja joihin luotan 1000 x enemmän kuin yhteenkään krisuun joka tekee "parannusta". Siis joka päivä ja aina sortuu. Tuollaset ( en siis puhu sinusta muori)ja pari muunkinlaista raamatun tulkkaajaa sai mut lähteen pois tekouskonnosta jota kutsutaan kristinuskoksi. Mutta yhdenkään pellen ei auta tulla mulle valehtelemaan mitä kirja sanoo tai jättää sanomatta.
Parannus tarkoittaa kääntymystä, eli sitä, että alkaa nähdä itsensä Jumalan näkökulmasta, syntisenä ja helvettiin menijänä, joka ei itseään pelastaa voi. Parannuksen teko ei tarkoita sitä, että 'yrittää olla hyvä'. Se ei onnistu. Ja vaikka joku ihmeen kautta onnistuisi, eli luultavasti onnistuisi siksi, että eläisi uskoon tultuaan vain muutaman sekunnin, entä ne synnit, joita jo teki ennen kuin tuli uskoon? Yksikin synti erottaa meidät Jumalasta. Joka sanoo olevansa synnitön väittää Jumalaa valehtelijaksi.
- Anonyymi
Toisinaanhan juuri sieltä vankiloista mennään uskonlahkoihin ja joskus myös toisin päin.
- Anonyymi
Se johtuu siitä, että kun syntinen ihminen on perannut pois taivasten valtakunnan ja uudesti syntynyt syntisyydellä, niin Paavalin sanoin Pyhä henki leikkaa sielun irti, jonka osana on omatunto, eikä siis enää paina huono omatunto, siitä mitä on tehny.
Ja näin uskoontulo tuo vapauttaa omista teoista vastuun, kun ei niistä tarvitse itse vastata, vaan pistää ne Jeesuksen piikkiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se johtuu siitä, että kun syntinen ihminen on perannut pois taivasten valtakunnan ja uudesti syntynyt syntisyydellä, niin Paavalin sanoin Pyhä henki leikkaa sielun irti, jonka osana on omatunto, eikä siis enää paina huono omatunto, siitä mitä on tehny.
Ja näin uskoontulo tuo vapauttaa omista teoista vastuun, kun ei niistä tarvitse itse vastata, vaan pistää ne Jeesuksen piikkiin.Näin Paavalin sanoin pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa, kuten edelle kopioin hänen opetuskirjeestään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin Paavalin sanoin pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa, kuten edelle kopioin hänen opetuskirjeestään.
Raamatussa on itsessään kysymys: "Kuinkas luet?"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa on itsessään kysymys: "Kuinkas luet?"
Ja Raamatussa on selvät Luojajumalan sanat, ihminen tuli luomaan hyvällä tiedolla ja pahalla tiedolla, myös kaksi evankeliumia, joissa on eri tiet (Matt.7) - toinen tie vie takaisin paratiisiin (ilm.2:7 ja 2:17) Jeesuksen julistamalla taivasten valtakunnan evankeliumilla ja toinen tie vie kadotukseen julistamalla syntievankeliumia (1.Kor.3:13).
- Anonyymi
Julkirikollisen on helpompi nöyrtyä Jumalan edessä. Uskoontullutkin saattaa langeta rikkomaan lakia. Silloin joutuu kantamaan tekonsa seuraukset tässä maailmassa, mutta uskovainen, vaikka olisi vankilassakin, tietää, että hänen henkensä elää ikuisesti, koska se on Jumalan elävä pyhä henki, joka hänessä asuu, ei enää Aatamissa kuollut henki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Raamatussa on selvät Luojajumalan sanat, ihminen tuli luomaan hyvällä tiedolla ja pahalla tiedolla, myös kaksi evankeliumia, joissa on eri tiet (Matt.7) - toinen tie vie takaisin paratiisiin (ilm.2:7 ja 2:17) Jeesuksen julistamalla taivasten valtakunnan evankeliumilla ja toinen tie vie kadotukseen julistamalla syntievankeliumia (1.Kor.3:13).
Matteuksen evankeliumi opetti kuningaskunnan evankeliumia juutalaisille. Kirkon ajan (armon ajan) pelastusevankeliumi löytyy 1 kor 15:1-4. Miten Jeesus kuoli? Hän vuodatti verensä ja sovitti sillä sinun ja minun synnit, jotta me pääsisimme uskon kautta taivaaseen täysin ilman omia ansioita.
- Anonyymi
Eräs vankilapappi kertoi minulle että useimmat vangit kokevat olevansa syyttömiä ja he ovat kokeneet vääryyttä kun ovat joutuneet kiven sisään. He kokevat olevansa synnittömiä niin kuin tällä palstalla viihtyvä Paavalin vihaajakin.
- Anonyymi
Ei kukaan ketään vihaa jonkun kirjan perusteella, joka sisältää tarinan ja juonen, varsinkaan, kun Lutherin sanoin luonnostaan vihattavia ovat vain Paavalia uskovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan ketään vihaa jonkun kirjan perusteella, joka sisältää tarinan ja juonen, varsinkaan, kun Lutherin sanoin luonnostaan vihattavia ovat vain Paavalia uskovat.
He eivät pysty tarinan mukaan edes hallitsemaan omia tekojaan. Tänä päivänä, lääkärintodistuksella M1, tuosta pääsee jo pakkohoitoon, eikä ryhdytä uskovaisiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
He eivät pysty tarinan mukaan edes hallitsemaan omia tekojaan. Tänä päivänä, lääkärintodistuksella M1, tuosta pääsee jo pakkohoitoon, eikä ryhdytä uskovaisiksi.
Suosittelen kaikille niille hoitoonhakeutumista, jotka yrittävät muille väittää minua Paavalin vihaajaksi, vain siitä syystä, että kerron totuuden Raamattu nimisen kirjan tarinasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suosittelen kaikille niille hoitoonhakeutumista, jotka yrittävät muille väittää minua Paavalin vihaajaksi, vain siitä syystä, että kerron totuuden Raamattu nimisen kirjan tarinasta.
Aikaisemmin sitä ei ole voitu kertoa, koska kaikki tapettiin, jotka eivät kumartaneet tuota syntijumaluutta, juutalaisten Jumalaa, jonka Jeesus jo Joh.8 sanoo olevan Saatana, joka on ilmestyskirjassa mainittu VT:n puhuva Pedon kuva.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikaisemmin sitä ei ole voitu kertoa, koska kaikki tapettiin, jotka eivät kumartaneet tuota syntijumaluutta, juutalaisten Jumalaa, jonka Jeesus jo Joh.8 sanoo olevan Saatana, joka on ilmestyskirjassa mainittu VT:n puhuva Pedon kuva.
Löytyy siis edelleenkin ilmestyskirja 13. luku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuusko???!!! Vääntelet Paavalin, Lutherin ja Jeesuksen puheita ja keksit omia tarinoitasi eli jauhat täällä pelkkää paskaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla menevät jumalat saatanat jeesukset ja pedot piirileikkiä päässäsi. Ei mitään tolkkua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla menevät jumalat saatanat jeesukset ja pedot piirileikkiä päässäsi. Ei mitään tolkkua.
Hullu mikä hullu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löytyy siis edelleenkin ilmestyskirja 13. luku.
KUKA ON ANTANUT SINULLE LUVAN MUUTTAA RAAMATUN TEKSTIÄ?
Jumalasi vai Saatanasi?
Sinä kirjoitit:
7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN LIHALLA SYNNIN LAKIA."
Oikea Paavalin teksti uudemman ja vanhemman käännöksen mukaan
24 Minä kurja ihminen! Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Herramme Jeesuksen Kristuksen tähden! Niin minun sisimpäni noudattaa Jumalan lakia, mutta turmeltunut luontoni synnin lakia. [Joh. 8:36; 1. Kor. 15:57]
24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalasi vai Saatanasi?
Sinä kirjoitit:
25 Kiitos Jumalalle Herramme Jeesuksen Kristuksen tähden! Niin minun sisimpäni noudattaa Jumalan lakia, mutta turmeltunut luontoni synnin lakia. [Joh. 8:36; 1. Kor. 15:57]
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.Sehän on M 1:n lähetteellä kirjoittava uskovainen. Uskonto voi sekoittaa nupin. Varokaa!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on M 1:n lähetteellä kirjoittava uskovainen. Uskonto voi sekoittaa nupin. Varokaa!!!
Ja ajattele - jos oikeasti olenkin se, joka teille kaikille uskovaisille sen vielä kirjoitaakin! Ainakin joku olettaa niin, kun uhkaili jo puun oksalle hirttämisellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuusko???!!! Vääntelet Paavalin, Lutherin ja Jeesuksen puheita ja keksit omia tarinoitasi eli jauhat täällä pelkkää paskaa.
No juu olen ennenkin kuullut uskovaisten suusta, että Rasmatun teksti ja Lutherin puheetkin on pelkkää paskasa - miksi te sitten uskotte?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalasi vai Saatanasi?
Sinä kirjoitit:
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.<<<<KUKA ON ANTANUT SINULLE LUVAN MUUTTAA RAAMATUN TEKSTIÄ?
Jumalasi vai Saatanasi?<<<<
Koska en maininnut, että he kyllä MIELELLÄ PALVELEVAT JUMALAN LAKIA, vaikka he lihalla palvelevat Saatanan synti lakia.
Siksi, koska syy on ennen seurausta - jos mielellä palvellaan Jumalaa, joka saa aikaiseksi synnin palvelemisen lihalla, on loogista, että se Jumala, jota mielelläkin palvellaan on ihan sama kuin se, jota syntinä palvellaan myös lihalla.
Toisin sanoen Saatana. Vai yritätkö jotenkin nyt tätä psykopatiaa selittää kaksi suuntaisella mielialahäiriöllä - kun synti asuu sisälläsi, etkä hallitse omia tekojasi - niin, että mielessäsi onkin hyvä taivasten valtakunnan isä Jumala, jota palvotkin kirottuna uhrina itsesi puolesta, mutta sitten palveletkin teoillasi taas Saatanaa. Vai mitä yrität selittää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jätetäänkö Luther kuitenkin pois Raamatusta? Ei sillä etteikö tuo saksalainen virsisäveltäjä Raamattua olis tuntenu ,mutta Marttia ei siellä mainita kertaakaan tietääkseni. Ei vaikka palsta on Luterilaisuus. Mikset muuten puhu Calvinista mitään ? Sekin tulkkaili sun lukemistoas samoihin aikoihin. Ai niin täähän oli lutikkapalsta..
- Anonyymi
Uskovat, jotka ovat uskoon tultuaan joutuneet vankilaan, joko pahojen tekojensa vuoksi tai väärin perustein, eivät kuvittele olevansa synnittömiä. Jos he ovat rikkoneet lakia, he nöyrtyvät maksamaan tekonsa rangaistuksen. Niin teki toinen ryöväreistäkin, toisen pilkatessa joukon mukana Jeesusta. Toinen heistä pelastui, teoistaan huolimatta, toinen ei suostunut ottamaan pelastusta vastaan.
- Anonyymi
Ap.t.14:
22. . He vahvistivat opetuslapsia, kehottivat heitä pysymään uskossa ja sanoivat: "Monen ahdistuksen kautta meidän on mentävä sisälle Jumalan valtakuntaan."
Matt. 10:38; 1. Tess. 3:3; 2. Tim. 3:12- Anonyymi
Luukkaan evankeliumi:
"17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, JUMALAN VALTAKUNTA ON SISÄLLISESTI TEISSÄ".
Entä, kun perkaat koko taivasten valtakunnan pois Jumalan valtakuntineen itsestäsi?
Paavali:
1,Kor. "5:7 PERATKAA POIS VANHA HAPATUS, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu."
Matt: "13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "TAIVASTEN VALTAKUNTA ON HAPATUKSEN KALTAINEN, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani"
Mistä nyt sitten ajattelit löytää sen "sisään meno kohdan" sinne Jumalan valtakuntaan? - Anonyymi
Miksi pitäisi hankkia joku ahdistus, että pääsee Jumalan valtakuntaan, kun Jeesuksen sanoin se on jo luonnollisesti meissä?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitäisi hankkia joku ahdistus, että pääsee Jumalan valtakuntaan, kun Jeesuksen sanoin se on jo luonnollisesti meissä?!
Monen ahdistuksen kautta mm. tulee synnin tunto eli tietoisuus että tarvitsee pelastusta ja armoa tulemalla uskoon Jeesukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monen ahdistuksen kautta mm. tulee synnin tunto eli tietoisuus että tarvitsee pelastusta ja armoa tulemalla uskoon Jeesukseen.
Jumalalla ei ole helvettiä, se on Saatanalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäystä - miksi sinun pitää tulla helvetti uskoon Saatanalla, perkaamalla taivasten valtakunta Jumalan valtakuntineen itsestäsi pois?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäystä - miksi sinun pitää tulla helvetti uskoon Saatanalla, perkaamalla taivasten valtakunta Jumalan valtakuntineen itsestäsi pois?!
Ja sitten ryhtyä kuvittelemaan, että tarvitsetkin jonkin pelastuksen siltä helvetiltä?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luukkaan evankeliumi:
"17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, JUMALAN VALTAKUNTA ON SISÄLLISESTI TEISSÄ".
Entä, kun perkaat koko taivasten valtakunnan pois Jumalan valtakuntineen itsestäsi?
Paavali:
1,Kor. "5:7 PERATKAA POIS VANHA HAPATUS, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu."
Matt: "13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "TAIVASTEN VALTAKUNTA ON HAPATUKSEN KALTAINEN, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani"
Mistä nyt sitten ajattelit löytää sen "sisään meno kohdan" sinne Jumalan valtakuntaan?Jumalan valtakunta ja taivaan valtakunta ovat kaksi eri asiaa. Taivaan valtakunta on se fyysinen, konkreettinen valtakunta, jonka Jeesus perustaa maan päälle. Jumalan valtakunta on uskovien sydämessä, koska meissä asuu Jumalan pyhä henki siitä hetkestä lähtien, kun uskomme Jeesuksen sovitusteon omalle kohdallemme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus heittää paholaisen pohjattomaan kuiluun, ja tuhatvuotisen valtakuntansa lopussa paholainen heitetään palavaan järveen. Saatana ei hallinnoi helvettiä. Sillä on ollut laillinen valta yli maanpiirin, ihmisen langettua syntiin, mutta sille tulee pian loppu. Jeesus on voittaja!
Rev 20 (KJB)
And I saw an angel come down from heaven, having the key of the bottomless pit and a great chain in his hand.
2 And he laid hold on the dragon, that old serpent, which is the Devil, and Satan, and bound him a thousand years,
3 And cast him into the bottomless pit, and shut him up, and set a seal upon him, that he should deceive the nations no more, till the thousand years should be fulfilled: and after that he must be loosed a little season.
- Anonyymi
Syntiä ei ole on vain ihmisen tekemiä huonoja valintoja. Karma kouluttaa ihmistä elämä elämältä epäitsekkäämäksi.
Itsekkyys on se josta paha lähtee. Nuori sielu on hyvin itsekäs, karkea ja rikoksiin taipuvainen.- Anonyymi
Unohdat nyt kokonaan, että 'synti' on uskonnollinen termi. Ei siitä voi loikata johonkin toiseen oppiin. Ei yhtään sen enempää kuin käyttää esimerkkinä Suomen lakia, kuin ajaa punaisia päin liikennevaloissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohdat nyt kokonaan, että 'synti' on uskonnollinen termi. Ei siitä voi loikata johonkin toiseen oppiin. Ei yhtään sen enempää kuin käyttää esimerkkinä Suomen lakia, kuin ajaa punaisia päin liikennevaloissa.
Ja tämä synti ominaisuus uskonnollisena terminä syntyy, kun perataan pois taivasten valtakunta Jumalan valtakuntineen, ja sitten pitää syntiahdistuksin keksiä, että miten sinne pääsisi takaisin?!
Hullut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämä synti ominaisuus uskonnollisena terminä syntyy, kun perataan pois taivasten valtakunta Jumalan valtakuntineen, ja sitten pitää syntiahdistuksin keksiä, että miten sinne pääsisi takaisin?!
Hullut.Ja tässä nyt edellä tämän M1 lähetteen pakkohoitoon tarvitsevien uskovaisten logiikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä opeista puhut? Pissi on päässäsi? Onko se jokin oppi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Unohdat nyt kokonaan, että 'synti' on uskonnollinen termi. "
Synti on raamatullinen käsite, mitä käyttävät myös papit ja piispat vaikka karttavatkin Raamattua. Vähän on nykyään ristiriitaista kirkon opit tässä ajassa.
Mutta kuka on synnitön niin Jeesukseen uskova on Jumalan kannalta synnitön sillä Jeesuksen ristinkuolema sovitti hänen syntinsä ja syntisyytensä. Jumala kun katsoo meitä Jeesuksen uhrin kautta ja se miten Jumala asian näkee niin se pätee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä opeista puhut? Pissi on päässäsi? Onko se jokin oppi?
Oletko koskaan kuullut vanhaa sanontaa, että mielipiteillään ihminen kertoo aina vain omasta itsestään, ei koskaan kenestäkään muusta - ja tällä kertaa tämä johtuu siitä, että juuri nyt kerroit, että mitä olet koko asiasta edes ymmärtänyt. Et pissan vertaa enempää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut vanhaa sanontaa, että mielipiteillään ihminen kertoo aina vain omasta itsestään, ei koskaan kenestäkään muusta - ja tällä kertaa tämä johtuu siitä, että juuri nyt kerroit, että mitä olet koko asiasta edes ymmärtänyt. Et pissan vertaa enempää.
Ja jos koet, että keskustelu ei aivojesi pissatasoa vastaa, niin voit aina etsiä toisen ketjun - niitäkin täällä on pilvin pimein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Unohdat nyt kokonaan, että 'synti' on uskonnollinen termi. "
Synti on raamatullinen käsite, mitä käyttävät myös papit ja piispat vaikka karttavatkin Raamattua. Vähän on nykyään ristiriitaista kirkon opit tässä ajassa.
Mutta kuka on synnitön niin Jeesukseen uskova on Jumalan kannalta synnitön sillä Jeesuksen ristinkuolema sovitti hänen syntinsä ja syntisyytensä. Jumala kun katsoo meitä Jeesuksen uhrin kautta ja se miten Jumala asian näkee niin se pätee.Miten se on mahdollista kun kirottuna uhrina on kiroukseksi tullut tosi Jumala?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten se on mahdollista kun kirottuna uhrina on kiroukseksi tullut tosi Jumala?
Miten Jumala 'katsoo Jeesuksen uhrin kautta', jos on itse se kirottu uhri (Gal.3:13)?! Ja teurastettu uhrilammas (1.Kor.5:7) sekä syödään ehtoollisella Paavalin sanoin Herran kuoleman julistamiseksi (1.Kor.11:23) kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten Jumala 'katsoo Jeesuksen uhrin kautta', jos on itse se kirottu uhri (Gal.3:13)?! Ja teurastettu uhrilammas (1.Kor.5:7) sekä syödään ehtoollisella Paavalin sanoin Herran kuoleman julistamiseksi (1.Kor.11:23) kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä?
Tai siis tarkoitatko jotakin muuta Jumalaa kuin Jeesuksen opettamaa taivasten valtakunnan isä Jumalaa, joka on uhrina tosi Jumalana?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Synti -sanan merkitystä voit katsella suomen kielen sanakirjoista, Se on aivan nykykielinen suomen kielen sana ja käytössä puhekielessä yleisesti. Ymmärrän että sinulla on vaikeuksia hahmottaa sanojen merkityksiä. Mutta voisitko vielä oppia jotain?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Synti -sanan merkitystä voit katsella suomen kielen sanakirjoista, Se on aivan nykykielinen suomen kielen sana ja käytössä puhekielessä yleisesti. Ymmärrän että sinulla on vaikeuksia hahmottaa sanojen merkityksiä. Mutta voisitko vielä oppia jotain?
Kuka Jumala antaa synnit anteeksi "katsomalla Jeesuksen uhrin kautta" - eli kun katsoo Jeesukseen kirottuna tosi Jumalana, taivasten valtakunnan isänä, kirouksena kirottuna ja teurastettuna uhrilampaana?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka Jumala antaa synnit anteeksi "katsomalla Jeesuksen uhrin kautta" - eli kun katsoo Jeesukseen kirottuna tosi Jumalana, taivasten valtakunnan isänä, kirouksena kirottuna ja teurastettuna uhrilampaana?
Jäimme siis tähän kohtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on pikku ongelma, koska Paavalin sanoin tosi Jumala Efesolaiskirjeen mukaan on vain hyvältä tuoksuvaisena uhrina lunnaina, joten se viittaa kyllä, että mitään ei kukaan ole vielä saanutkaan, jos lunnaatkin on maksamatta?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on pikku ongelma, koska Paavalin sanoin tosi Jumala Efesolaiskirjeen mukaan on vain hyvältä tuoksuvaisena uhrina lunnaina, joten se viittaa kyllä, että mitään ei kukaan ole vielä saanutkaan, jos lunnaatkin on maksamatta?!
Se lunnasasia ei olekaan tässä Efesolaiskirjeen 5.:n luvun kohdassa:
"5:2 ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi".
Tosi Jumala on vain suloisesti tuoksuva ruokauhrilahja (tulee VT:stä) Jumalalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se lunnasasia ei olekaan tässä Efesolaiskirjeen 5.:n luvun kohdassa:
"5:2 ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi".
Tosi Jumala on vain suloisesti tuoksuva ruokauhrilahja (tulee VT:stä) Jumalalle.Se onkin Timoteuksen kirjeessä:
1.Timoteuksen kirje:
"2:6 joka antoi itsensä LUNNAIKSI kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se onkin Timoteuksen kirjeessä:
1.Timoteuksen kirje:
"2:6 joka antoi itsensä LUNNAIKSI kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa"Kyllä asia, uskovaiset, on nyt niin, että te olettekin käyneet vain kuin panttilainakonttorissa allekirjoittamassa sieluistanne velkakirjan, palvomalla tosi Jumalaa Jeesuksen nimeen suloisesti tuoksuvana ruokauhrilahjana itsenne puolesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä asia, uskovaiset, on nyt niin, että te olettekin käyneet vain kuin panttilainakonttorissa allekirjoittamassa sieluistanne velkakirjan, palvomalla tosi Jumalaa Jeesuksen nimeen suloisesti tuoksuvana ruokauhrilahjana itsenne puolesta.
Ja Vanhan testamentin Jumala, puhuva Pedon kuva, nyt vain odottaa, kun lunastatte kuoltuanne velkakirjanne, kun eläessänne pelastuitte palvelemaan tosi Jumalan uhraamisellanne Jeesuksen nimeen lihalla synnin lakia (Room.7).
- Anonyymi
Kirjoitettiinko sinulle kusipruutta M1-lähete vai tarvittiinko peräti M3-lähete?
- Anonyymi
Nyt vaikutat jo yhtä tyhmältä kuin tuo palstan "aito.lainen". Tyhmyys pysyy täällä näköjään vakiona. Te sopisitte hyvin samaan selliin jeesustelemaan siitä kun Jumalanne muuttuu välillä Perkeleeksi ja päinvastoin. Hahaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt vaikutat jo yhtä tyhmältä kuin tuo palstan "aito.lainen". Tyhmyys pysyy täällä näköjään vakiona. Te sopisitte hyvin samaan selliin jeesustelemaan siitä kun Jumalanne muuttuu välillä Perkeleeksi ja päinvastoin. Hahaa!
Ei muutu - vaan Raamatussa on kaksi Jumalaa, joista todellisuudessa toinen onkin Saatana vaikka esiintyy Jumalana, ja se metsästää uskovaiset sieluja. Tämä on kirjan juoni. Ei tällä ole mitään tekemistä uskovaisuuden kanssa, paitsi, kun uskovat hourahtavat perkaamaan taivasten valtakunnan itsesään pois ahneuksissaan, ja tekevät velkakirjan paholaiselle. Vika on teidän korvien välissä, jos ette pysty tarinassa mukana, mutta ei kaikkien kirjojen juoni olekaan ihan simppeli - eikä erityisesti älykkään Raamattu kirjan. Eikä kai Paholainen saisi ainoataan sielua, jos se esiintyisi kirjassa omalla nimellään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei muutu - vaan Raamatussa on kaksi Jumalaa, joista todellisuudessa toinen onkin Saatana vaikka esiintyy Jumalana, ja se metsästää uskovaiset sieluja. Tämä on kirjan juoni. Ei tällä ole mitään tekemistä uskovaisuuden kanssa, paitsi, kun uskovat hourahtavat perkaamaan taivasten valtakunnan itsesään pois ahneuksissaan, ja tekevät velkakirjan paholaiselle. Vika on teidän korvien välissä, jos ette pysty tarinassa mukana, mutta ei kaikkien kirjojen juoni olekaan ihan simppeli - eikä erityisesti älykkään Raamattu kirjan. Eikä kai Paholainen saisi ainoataan sielua, jos se esiintyisi kirjassa omalla nimellään.
Nykyään Saatana esiintyy aina Jeesuksen nimissä. Se saattaa hämätä joitakin. Raamatussa kyllä sanotaan ettevät hullutkaan eksy, mutta, mutta... Sinähän olet aivan eksyksissä. Vai mitä? Mikä on oma arviosi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään Saatana esiintyy aina Jeesuksen nimissä. Se saattaa hämätä joitakin. Raamatussa kyllä sanotaan ettevät hullutkaan eksy, mutta, mutta... Sinähän olet aivan eksyksissä. Vai mitä? Mikä on oma arviosi?
Siis Saatana ihan nykyäänkin kyllä esiintyy vain JUMALAN NIMISENÄ (poistin herjaukseni, kolme riviä), eikä edelleenkään Jeesus nimisenä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinä et Raamatun tarinasta erota Saatanaa Jumalasta, kun molempia kutsutaan Jumalan nimellä?
Hienoa - näin oli tarkoituskin - eihän elon viljan joukosta muuten olisi onnistuttukaan vihollisrn kylvämåä rikkaviljaa seuloa.
Juuri tässä on se Raamatun älykkyys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinä et Raamatun tarinasta erota Saatanaa Jumalasta, kun molempia kutsutaan Jumalan nimellä?
Hienoa - näin oli tarkoituskin - eihän elon viljan joukosta muuten olisi onnistuttukaan vihollisrn kylvämåä rikkaviljaa seuloa.
Juuri tässä on se Raamatun älykkyys.Ai niin kysyit minun arviota - tässä on minun ja Raamatun arvio.
Löytyy Jeesuksen kylväjävertauksesta, myös sanoista, kun hän sanoo niitä kyykäärmeen sikiöiksi, jotka palvovat uhria Pyhänä saman isän käskystä, joka tämän surmasikin sekä sanoista, että miten ensimmäisiksi itseään luulevat, tulevatkin viimmeisiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri tässä on se Raamatun älykkyys.Sinä et varmaan koskaan rukoile Jumalaa, koska et voi varmuudella tietää mihin osoitteeseen viestisi menee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai niin kysyit minun arviota - tässä on minun ja Raamatun arvio.
Löytyy Jeesuksen kylväjävertauksesta, myös sanoista, kun hän sanoo niitä kyykäärmeen sikiöiksi, jotka palvovat uhria Pyhänä saman isän käskystä, joka tämän surmasikin sekä sanoista, että miten ensimmäisiksi itseään luulevat, tulevatkin viimmeisiksi.Kuvittelet siis olevasi ensimmäinen. No niin uskonsa kullakin. Sinulla voi olla paljon menetettävää.
Jeesus ei missään sano juutalaisia maanmiehiään kyykäärmeen sikiöiksi sen takia että nämä uskovat Jumalaan, vaan sen takia etteivät nämä uskoneet häneen. Jeesus oli juutalaisen uskon harras toteuttaja eikä hänellä ollut koskaan aikomustakaan hylätä isiensä uskoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäs vaikka nainen eefamitassa. Aattelin kun teillä on tapana roiskia juttuja sieltä täälätä ja esitää uskovaista... Anteeksi kun puutuin asiaan mikä ei minulle edes kuulu .turhuuksiem turhuus...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trump on näkyvin esimerkki tuosta. Mutta olisko uskiksella muuta ?
- Anonyymi
Mitä sä nyt selität? Onko synti väärintekoa vai eikö se ole ? Jos sä nyt ajat niitä punasia päin ja Suomen laki sen kieltää ,niin mielestätä et siis tee syntiä kun Raamatussa ei puhuta punasia päin ajamisesta ? Siellä kuitenkin sanotaan jotenkin että jokainen esivalta on Jumalan asettama ja nyt kun tämä esivalta sanoo että herra tai rouva uskovainen ei saa ajaa punaisia päin ,niin mielestäsi et siis tee syntiä kun rikot lakia ? Ja nyt ei puhuta edes Mooseksen laista mistä te uskisperkeleet otatte osia ja muut osat on "siellä vanhassa testamentissa". Anteeksi kun olen typerä ,mutta kirkasta minua viisaudellasi oi jumalan profeetta.
- Anonyymi
Elämme vain kerran.
Hebrews 9:27 (KJB)
And as it is appointed unto men once to die, but after this the judgment:
Vaikka lakkaisimme tekemästä syntiä, ja siihenkään emme pysty, meillä olisi aikaisemmat syntimme, joista on rangaistus kärsittävä. Otammeko vastaan sen, että Jeesus jo kantoi meidän jokaisen synnit, vai haluammeko itse mennä sovittamaan syntejämme ikuisiksi ajoiksi helvettiin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannibalistinen ehtoollisoppi on katolisen pakanuskonnon valhe. Se on Jumalan pilkkaa. Jeesus kehotti muistelemaan leipää murtaessa sitä, että hän on elämän leipä ja me olemme osa hänen ruumistaan. Viini muistuttaa meitä uskovia siitä verestä, jolla hän sovitti syntimme. Me emme syö ja juo häntä kuin sanakuvallisesti.
- Anonyymi
Mikä tekee vangeista synnittömiä? Eihän sen pahempaa lakien rikkojaa olekaan! Jos siitä lähdetään, niin vankia alemmas ei voi enää edes vajota. Vanki on syntilistan numero 1 ja yhteiskunnassa kaikkein pohjimmainen.
Ketään ei saa tuomita, myöskään vankeja. Jumala tuomitkoon, meidän tehtävä on auttaa toisiamme, myös vankeja.
Mutta synnittömiä heistä ei saa.
Tuo on sitä kuuluisaa hurskastelua eli valetta herran nimeen. Höpötystä!- Anonyymi
"Ketään ei saa tuomita, myöskään vankeja."
Tuomari saa tietysti ja se on hänen työnsä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ketään ei saa tuomita, myöskään vankeja."
Tuomari saa tietysti ja se on hänen työnsä.Niin, ja Jeesus tuomitsee meidät kaikki. Hän on tarjonnut armahduskirjaa meille kaikille synnin vankeudessa viruville. Harvat ottavat sen vastaan, mutta se on tarjolla ihan jokaiselle.
- Anonyymi
Vakkurin ketjusta kopioitua:
"Tämän ketjun aiheeseen liittyy vahvasti tuleva Israelin Jerusalemin kolmannen temppelin eli Salomonin temppelin uudelleen rakentaminen. Hae netistä/youtube.
Ja hae myös netistä Trump-kolikko, jossa hänen kuvansa telppelin etutaustaa vasten yhdessä kuningas Salomonin kanssa.
Se on historiallinen uudelleen rakentaminen. Kaikkinensa erittäin merkittävä uskonnollinen ja historiallinen tapahtuma.
"Temppelissä on uhrattu ja tarkoitus uhrata VT:n mukaisesti palvontamenoissa "täydellisen punaruskeita nautavasikoita eli hiehoja.", joka tulee käynnistämään kolmannen maailmansodan koska muslimit eivät sitä tapahtumaa kestä. He ovat keskuudessaan tuominneet jo laajasti valmiiksi asian.
Rakennuskiviä ja pylväitä on jo louhittu ja muotoiltu konein, että käsipelissä taltan ja vasaran kanssa. Kaikkea on valmisteltu jo vuodesta 2011 lähtien. Temppeliä sisustetaan osin myös jopa entisen temppelin säilyneellä jäämistöllä. Jopa punaiset vasikat ovat jo Israelissa/Jerusalemissa, ne tuotiin Texasista."
Nythän on niin, kun juutalaisuudesta lähtee heidän happamattoman leivän pöydän Jeesus uhri Israelin Jumalana (liinan alla piilossa) ilmestyskirjan puhuvalle Pedolle, joka on kuningas Salomon Jumala, jolle ei ole juutalaisten itse tarvinnut uhrata, koska kaikki kristityt ovat seuranneet Jeesusta tosi Jumalan kirouksena uhriksi (1.Kor.3:13), Israelin Jumalana, Pedon eli juutalaisten Jumalan uhriksi, he joutuvat aloittamaan uhraamisen uudelleen.
Siitä tuo kirjoituskatkelma kertoo.- Anonyymi
Ja näin on sitten varmistettu Jeesuksen uusi tuleminen ja vapautuminen kristittyjen palvomasta kiroamisesta kiroukseksi. Hienoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja näin on sitten varmistettu Jeesuksen uusi tuleminen ja vapautuminen kristittyjen palvomasta kiroamisesta kiroukseksi. Hienoa.
Sitä en nyt osaa sanoa, että miten uskovaisten käy, kun heiltä lähtee oma syntiuhrinsa?!
Ehkä heidät uhrataan nyt tulenjumalalleen uuden Salomon temppelin avalaisissa, ja he lunastavat velkakirjansa.
Olisi aika loogista kyllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä en nyt osaa sanoa, että miten uskovaisten käy, kun heiltä lähtee oma syntiuhrinsa?!
Ehkä heidät uhrataan nyt tulenjumalalleen uuden Salomon temppelin avalaisissa, ja he lunastavat velkakirjansa.
Olisi aika loogista kyllä.Siellä edellä olisi muutama poltettava valmisteltuna jo - olisihan se hienoa, että suomalaisuhreilla aloitettaisiin, kun Suomessa ne viiden vuoden historialliset raamattukäräjätkin käytiin!
- Anonyymi
Muistin kyllä nähneeni tuon joskus, että juutalaiset joutuvat aloittamaan uudelleen uhraamisensa, mutta en muistanut että koska ja missä - kiva, että tuli nyt vuosiluku tietoon - se oli jo vuonna 2011. Se olikin ensimmäinen vuosi, kun Sauli Niinistö julkisesti sanoi, että käynnissä on jo kolmas maailmansota.
- Anonyymi
Aloittavatko juutalaiset myös Jumalan määräämät esikoispoikien ja karjan urospuolten uhraamiset uudelleen (2.Mooseksen kirja, luku 13)?
Toisaalta nykyään ihmisillä on kyllä enemmän rahaa maksaa lunastusmaksuja hengen säästämisestä kuin muinoin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittavatko juutalaiset myös Jumalan määräämät esikoispoikien ja karjan urospuolten uhraamiset uudelleen (2.Mooseksen kirja, luku 13)?
Toisaalta nykyään ihmisillä on kyllä enemmän rahaa maksaa lunastusmaksuja hengen säästämisestä kuin muinoin.Tuskin - uskovaisia velkakirjansa lunastajia, kristittyjä, kyllä riittää vielä pitkäksi aikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi aika loogista kyllä.Onko Raamatussa sinun mielestäsi mytologiaa? Jos on niin mainitse muutamia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Raamatussa sinun mielestäsi mytologiaa? Jos on niin mainitse muutamia.
Eikö tuo Punahilkka ja susihukka -satu ole Raamatussa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, se on vain tarinaa, ei siinä mitään mytologiaa ole - ei ole mitään helvettiä tai Saatanaa edes olemassa.
Mutta uskomatonta on kyllä se, että ihan uskovaiset oikeasti väittävät saavansa demonit kimppuunsa uudestisynymällä tähän syntioppiin, vähän pelottavalta kyllä kuulosaa, eli mikä tuo ilmiö on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö tuo Punahilkka ja susihukka -satu ole Raamatussa?
Useat sadut siltä ajalta, kun ei vielä voitu puhu edes, että mitä oikeasti Raamatussa lukee, kyllä selvästi mukailevat tuota tarinaa saduissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta tuo muinainen ihmisten uhtaus ja lasten tulelle uhraaminen on siis historiallinen totuus kyllä, jos sitä tarkoitit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta tuo muinainen ihmisten uhtaus ja lasten tulelle uhraaminen on siis historiallinen totuus kyllä, jos sitä tarkoitit.
Heitä on todella uhrattu muinoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heitä on todella uhrattu muinoin.
Historiallisesti taustat on todella raadollisen karmeat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Siihen aikaan maan päällä eli jättiläisiä ja myöhemminkin kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia ;Nämä olivat noita muinaisajan sankareita".. Mistä kirjasta tässä on pätkä? Odysseia tää ei ole ,että sen helpotan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Siihen aikaan maan päällä eli jättiläisiä ja myöhemminkin kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia ;Nämä olivat noita muinaisajan sankareita".. Mistä kirjasta tässä on pätkä? Odysseia tää ei ole ,että sen helpotan.
Se on aivan selvästi Tuhannen ja yhden yön satukirjasta. Sitähän sinä useimmiten täällä lainaat.
- Anonyymi
Ei Salomonin kuva, vaan Kooreksen (Kyyros) kuva on temppelikolikossa Trumpin kanssa.
Ei nautavasikka, vaan härkävasikka. Nauta tarkoittaa lehmäeläintä, nais- ja mieslehmiä tasapuolisesti.
Ehkä psalmin 83 tapahtuma poistaa Israelia ympäröivät viholliset niin, että kun Israel alkaa rakentaa kolmatta temppeliään antikristuksen 'suojeluksessa', kukaan ei pane vastaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, se on vain tarinaa, ei siinä mitään mytologiaa ole - ei ole mitään helvettiä tai Saatanaa edes olemassa.
Mutta uskomatonta on kyllä se, että ihan uskovaiset oikeasti väittävät saavansa demonit kimppuunsa uudestisynymällä tähän syntioppiin, vähän pelottavalta kyllä kuulosaa, eli mikä tuo ilmiö on.Oikeesti tapahtuu juuri päinvastoin. Tulemalla uskoon kristityksi päästään demoneista eroon. Ainakin minä olen päässyt. Sitä en tiedä missä uskossa sinä olet. Ilmeisesti uskossa demoneihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Salomonin kuva, vaan Kooreksen (Kyyros) kuva on temppelikolikossa Trumpin kanssa.
Ei nautavasikka, vaan härkävasikka. Nauta tarkoittaa lehmäeläintä, nais- ja mieslehmiä tasapuolisesti.
Ehkä psalmin 83 tapahtuma poistaa Israelia ympäröivät viholliset niin, että kun Israel alkaa rakentaa kolmatta temppeliään antikristuksen 'suojeluksessa', kukaan ei pane vastaan.Ja antikristus on Jeesuksen uusi tuleminen, koska teitä lähtee uhrinne.
- Anonyymi
Omasta mielestään synnittömiä on tämä maailma täynnä, vain elävässä uskossa olevat ovat syntisiä, siis tuntevat omat synnit!
- Anonyymi
Syntisyys on edelleenkin vain uskonnollinen ominaisuus, joka uskomalla Saatanaan, joka laittaa helvettiin, hankitaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syntisyys on edelleenkin vain uskonnollinen ominaisuus, joka uskomalla Saatanaan, joka laittaa helvettiin, hankitaan.
Koska synti, helvetti ja Saatana liittyvät yhteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska synti, helvetti ja Saatana liittyvät yhteen.
Minulle itselleni on täysi mysteeri, että mitä ihmisen sisällä on, että tuohon lähdetään ylipäätään edes uskomaan.
- Anonyymi
Sinä ja sun elävä usko on ihan sama kuin että möliset ateistille miten ne tietää kuinka Jumala on olemassa ,mutta eivät vittuillessaan usko. Mä taas väitän ,että sun elävä usko on lähinnä harrastus mihin sun on pakko kuvitella uskovas kun et muuta keksi. Amen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan Jeesus on se joka tuomitsee maailman kaikki ihmiset viimeisellä tuomiolla eikä siitä voi valittaa korkeinpaan asteeseen.
Paavali ei tuntenut kidutushelvettiä omassa opetuksessaan lainkaan. Synti ei valitettavasti ole uskonasia vaan todellisuutta tänäänkin mm. Ukrainassa.
Sinä voit tietysti sulkea silmäsi tosiasioilta ja elää omassa kuplassasi, mutta muut kyllä näkevät ja ymmärtävät. - Anonyymi
Synnittömät eivät tarvitse pelastajaa, vaan me syntiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Synnittömät eivät tarvitse pelastajaa, vaan me syntiset.
Näin on ja pelastutte helvettiin (1.Kor.3:13)..
- Anonyymi
Synnittömyys on vilpittömyyttä ja mielenterveyttä. Toisten syyllistäminen on kateutta ja jatkuvana sairautta. Lukekaa Raamattunne paremmin ja puhdistakaa sielunne. Jokaisella on oikeus kirkkaaseen mieleen, iloon ja rauhaan ilman ehtoja. Se on synnittömyyttä.
- Anonyymi
Vaikka synnittömiä meistä ei koskaan tule, pyritään siihen. Sen tajuaminen, että ON syntinen, on ehto pelastumiselle. Omilla teoillaan ei kukaan itseään pelasta. Pelastumme synneistämme huolimatta, kun uskomme Jeesuksen veren sovituksen omalle kohdallemme, oman syntisyytemme sovitukseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka synnittömiä meistä ei koskaan tule, pyritään siihen. Sen tajuaminen, että ON syntinen, on ehto pelastumiselle. Omilla teoillaan ei kukaan itseään pelasta. Pelastumme synneistämme huolimatta, kun uskomme Jeesuksen veren sovituksen omalle kohdallemme, oman syntisyytemme sovitukseksi.
Ei tule, läpikotaisi vihattavia ja luonnostanne jo pahoja. Raamatun rikkavilja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jahas, ja mihin ajattelit pelastua (lukee kyllä myös Raamatussa selvällä suomen kielelläkin Roomalaiskirje 7 luku) syömällä taivasten valtakunnan isän pojan itse taivasten valtakunnan isä Jumalana kolminaisuusopin mukaan, ja juot hänen verensä ehtoollisella uudeksi liitoksi puhuvan Pedon kuvan kanssa?
- Anonyymi
Synnittömiä ihmisiä olemme me Jeesuksessa elävät uskovat! Jumalahan katsoo meitä Jeesuksen sovitus- ja uhrikuoleman kautta että olemme taivaskelpoisia eli siis Jumalan silmissä synnittömiä. Syntiähän ei taivaaseen mene. Ja Jumalan näkökanta tässäkin asiassa ratkaisee.
- Anonyymi
Ei Saatana- ja helvettiuskolla synnittömiksi tulla, vaan syntisiksi, kun on perattava Jeesuksen opettama taivasten valtakunta pois. Lopettakaa valehtelemasta.
Tähän on Raamatussa aivan selvä tieto, joka löytyy Jeesus Matt.13:33 ja Paavali 1.Kor.5:7
Ennen kuin voi ryhtyä palvomaan ilmestyskirjan puhuvalle Pedon kuvalle Jeesusta veriuhrina ja tosi Jumalana, ja voi tehdä uuden liiton Pedon Jeesuksen verellä, on muututtava happamattomaksi, joka happamaton leipä on ehtoollisellakin, kun veriuhri eli ruokauhri syödään.
Tämä tulee 2.Kuningasten kirja, luku 23, kun uhrikukkulapapit saavat veljien kanssa syödä vain happamatonta leipää.
Johtuu siitä, kun myös veri juotiin kuin kirkon ehtoollisellakin, niin mitään hapanta ei saanut olla läsnä, koska se juoksutti veren.
Tämä esikoispoikien - kuten tässä kristinuskossa taivasten valtakunnan isä Jumalan esikoispoika uhrimääräys uhrata ja syödä, perustuu Pedon kuvalta Mooseksen suulla annettuna 2.Mooseksen kirja, lukuun 13. - Anonyymi
Näytät samanlaiselta kuin fariseus Jeesuksen kertomuksessa publikaanista ja fariseuksesta temppelissä. Kumpikin rukoilivat Jumalaa, mutta fariseuksen rukous paljasti hänet itsekkääksi ja omiin tekoinsa luottavaksi uskovaiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Saatana- ja helvettiuskolla synnittömiksi tulla, vaan syntisiksi, kun on perattava Jeesuksen opettama taivasten valtakunta pois. Lopettakaa valehtelemasta.
Tähän on Raamatussa aivan selvä tieto, joka löytyy Jeesus Matt.13:33 ja Paavali 1.Kor.5:7
Ennen kuin voi ryhtyä palvomaan ilmestyskirjan puhuvalle Pedon kuvalle Jeesusta veriuhrina ja tosi Jumalana, ja voi tehdä uuden liiton Pedon Jeesuksen verellä, on muututtava happamattomaksi, joka happamaton leipä on ehtoollisellakin, kun veriuhri eli ruokauhri syödään.
Tämä tulee 2.Kuningasten kirja, luku 23, kun uhrikukkulapapit saavat veljien kanssa syödä vain happamatonta leipää.
Johtuu siitä, kun myös veri juotiin kuin kirkon ehtoollisellakin, niin mitään hapanta ei saanut olla läsnä, koska se juoksutti veren.
Tämä esikoispoikien - kuten tässä kristinuskossa taivasten valtakunnan isä Jumalan esikoispoika uhrimääräys uhrata ja syödä, perustuu Pedon kuvalta Mooseksen suulla annettuna 2.Mooseksen kirja, lukuun 13.Ei voi tulla taivaskelpoiseksi, kun perkaa tällä opilla koko Jeesuksen opettaman taivasten valtakunnan poiskin! Ja onko mikään ihme?! Voi hyvä Luoja!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä esikoispoikien - kuten tässä kristinuskossa taivasten valtakunnan isä Jumalan esikoispoika uhrimääräys uhrata ja syödä, perustuu Pedon kuvalta Mooseksen suulla annettuna 2.Mooseksen kirja, lukuun 13.Siis ennen kuin voi tehdä liiton Pedon kanssa Jeesuksen verellä - tipahti sana välistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis ennen kuin voi tehdä liiton Pedon kanssa Jeesuksen verellä - tipahti sana välistä.
Eiköhän kukaan koskaan ole edes ihmetellyt ehtoollisella olevaa happamatonta leipää?!
Sen kun uskotaan vaan, kun joku käskee. Ja juodaan verta ja syödään jonkun ruumis?! On nämä uskovaiset kyllä hurjaa jengiä.
Mitähän kaikkea nämä on saatu uskollaan tekemäänkään?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän kukaan koskaan ole edes ihmetellyt ehtoollisella olevaa happamatonta leipää?!
Sen kun uskotaan vaan, kun joku käskee. Ja juodaan verta ja syödään jonkun ruumis?! On nämä uskovaiset kyllä hurjaa jengiä.
Mitähän kaikkea nämä on saatu uskollaan tekemäänkään?!No viimmeksi Keniassa tapettua nälkään 400 aikuista ja lasta Jeesuksen nimen hyväksikäytöllä. Vai onko uusia tapauksia jo?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No viimmeksi Keniassa tapettua nälkään 400 aikuista ja lasta Jeesuksen nimen hyväksikäytöllä. Vai onko uusia tapauksia jo?
Katsotaan tosiaan, että mitä tapahtuu, kun yökötys leviää, kun ihmiset todella ymmärtävät ja tajuavat, että mistä kristinuskossa on kyse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsotaan tosiaan, että mitä tapahtuu, kun yökötys leviää, kun ihmiset todella ymmärtävät ja tajuavat, että mistä kristinuskossa on kyse.
Sanoin kuin Jeesus, että te kaikki juudeassa (juutalainen uskonto) olevat, saatte kipin kapin ottaa jalat allenne, kun selviää Danielin kirjan hävityksen kauhistus ja turmion iljetys - itse Israelin Jumala syödään kirottuna uhrina Jeesuksen nimiin uhriksi puhuvalle Pedon kuvalle, kaikissa kristityissä kirkoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoin kuin Jeesus, että te kaikki juudeassa (juutalainen uskonto) olevat, saatte kipin kapin ottaa jalat allenne, kun selviää Danielin kirjan hävityksen kauhistus ja turmion iljetys - itse Israelin Jumala syödään kirottuna uhrina Jeesuksen nimiin uhriksi puhuvalle Pedon kuvalle, kaikissa kristityissä kirkoissa.
Sai kaikki kumartamaan itseään, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat (vanhemmassa käännöksessä sana palvelijat), ja jos ei kumartanut niin tapettiin, kuten kristinuskon historia kertoo.
Löytyy Ilmestyskirja, luku 13 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sai kaikki kumartamaan itseään, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat (vanhemmassa käännöksessä sana palvelijat), ja jos ei kumartanut niin tapettiin, kuten kristinuskon historia kertoo.
Löytyy Ilmestyskirja, luku 13Tämä on kyllä kaiken karmeuden ja surkeuden huippu - miljardit ja miljardit uskovaiset kumartavat edelleenkin - maailmanloppu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on kyllä kaiken karmeuden ja surkeuden huippu - miljardit ja miljardit uskovaiset kumartavat edelleenkin - maailmanloppu.
Lukekaa siitä edeltä. Ei minkäänlaista järkeä ole tullut päähän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lukekaa siitä edeltä. Ei minkäänlaista järkeä ole tullut päähän.
Ja huomautan vielä, että tämä Raamatun totuus puhuvalla Pedon kuvalla, ei sitten pala edes siinä helvetin tulessa, mihin uskovaiset Raamatun mukaan ovat menossa - siellä ei mitään muuta ole luvattukaan uskomisesta.
- Anonyymi
Synnittömyys on kristinuskon käsite, mutta synnittömyys ei kysele mitä uskontoa tunnustat tai vaikka et mitään. Synnittömyys on uskonnoista vapaa mielen tila, jossa olet oma vilpitön itsesi, omalla tahdolla ja avoimella suhtautumisella ympäristöösi. Ilo, rauha, vapaus, mielekkyys ja kauneus ovat sen kokemuksellista sisältöä. Siis ihan tavallista elämää.
- Anonyymi
Kuule, minä vein jo koko 'synti' sanan tunkiolle - poistin sen koko masilmasta - voit vaihtaa aihetta. Tuon saatanan nimen hokemisessa ei ole mitään järkeä (Sin-jumala).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuule, minä vein jo koko 'synti' sanan tunkiolle - poistin sen koko masilmasta - voit vaihtaa aihetta. Tuon saatanan nimen hokemisessa ei ole mitään järkeä (Sin-jumala).
Jos synti -sana poistetaan, silloin saa ainakin puolet Raamatun teksteistäkin poistaa. Mikä olisi parempi sana joka kuvaisi itse asiaa paremmin? Kielitieteilijät ovat pitäneet sitä aivan hyvänä sanana suomalaisessa kontekstissa koska se on suomen kielen sanakirjoissakin selityksineen mainittu. Miksi sitä pitäisi muuttaa tai poistaa??? Sinulla on ilmeisesti jokin henkilökohtainen ongelma oman syntisyytesi kanssa ja kuvittelet maagisesti ongelmasi poistuvan kun sana poistetaan..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisikö muitakin sanoja poistaa suomenkielestä esimerkiksi rakkaus, mutta eikö se olisi kielen köytymistä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisikö muitakin sanoja poistaa suomenkielestä esimerkiksi rakkaus, mutta eikö se olisi kielen köytymistä?
Pitäisi, jos rakkaus yhdistetään viattomien kuoliaaksi kiduttamiseen itsen puolesta jumalina, koska silloin ihmisten aivojärjestelmä on pahastin vinksahtanut niin, että paha tieto on heidän narsismila ja itsetakkaudella, kun itse Jumalakin on kidutettu kuoliaaksi vain heidän puolestaa nimeltä 'rakkaus'.
Tässä ollaan jo sellaisen narsismin ääripäässä, että pahempaa ei pysty edes kuvittelemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisi, jos rakkaus yhdistetään viattomien kuoliaaksi kiduttamiseen itsen puolesta jumalina, koska silloin ihmisten aivojärjestelmä on pahastin vinksahtanut niin, että paha tieto on heidän narsismila ja itsetakkaudella, kun itse Jumalakin on kidutettu kuoliaaksi vain heidän puolestaa nimeltä 'rakkaus'.
Tässä ollaan jo sellaisen narsismin ääripäässä, että pahempaa ei pysty edes kuvittelemaan.Haluaisin tehdä katugallupin, että kuin monen mielestä se on hieno asia tai jopa suorastaan rakkautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä ollaan jo sellaisen narsismin ääripäässä, että pahempaa ei pysty edes kuvittelemaan.Raamatussa on paljon satuja ja legendoja ja aikakautensa myyttejä. Niitä ei pidä ottaa tositapahtumina kirjaimellisesti vaan ne ovat edelleen satuja ja legendoja, mutta niillä on jokin sanoma. Mikä se sanoma on? Sen me voimme ymmärtää myös tänään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa on paljon satuja ja legendoja ja aikakautensa myyttejä. Niitä ei pidä ottaa tositapahtumina kirjaimellisesti vaan ne ovat edelleen satuja ja legendoja, mutta niillä on jokin sanoma. Mikä se sanoma on? Sen me voimme ymmärtää myös tänään.
Kyllä, se anoma on hyvä tieto ja paha tieto, ja aloitus löytyy luomiskertomuksesta, joilla tiedoilla Luojajumalan sanoin ihminen tuli jumalien kaltaiseksi luomaan sanan voimalla. Tästä syystä oli ihmeiden tekokyky (ikuisen lämän puu suojattava), ettei ihminen pysty tekemään ihmeitä uskomalla pahaan tietoon, ja sitten Raamattu kertoo, että miten tässä sitten ihmisen kävi.
Löytyy 1.Mooseksen kirja 3:22
No tiedätkö miten kävi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, se anoma on hyvä tieto ja paha tieto, ja aloitus löytyy luomiskertomuksesta, joilla tiedoilla Luojajumalan sanoin ihminen tuli jumalien kaltaiseksi luomaan sanan voimalla. Tästä syystä oli ihmeiden tekokyky (ikuisen lämän puu suojattava), ettei ihminen pysty tekemään ihmeitä uskomalla pahaan tietoon, ja sitten Raamattu kertoo, että miten tässä sitten ihmisen kävi.
Löytyy 1.Mooseksen kirja 3:22
No tiedätkö miten kävi?Entäs oikea tieto vastaan disinformaatio?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sanaa käyttäisit ihmisen pahuudesta? Se on kuitenkin tosiasia kun seuraamme uutisia ja paraikaa käytäviä sotia. Vai näetkö missään pahuutta? Onko sana pahuuskin poistettava? Mitä ehdottaisit tilalle?
- Anonyymi
Luterilaisessa kirossahan kaikkkien pitäisi olla synnitömiä. Onhan luterilaisten synti eli perisynti pesty pois päänlaen kastelussa.
- Anonyymi
Oletko kateellinen lahkolainen? Kateellisuus on syntiä.
- Anonyymi
Perisynti on jo vastasyntyneessä lapsessa ja pysyy hautaan asti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko kateellinen lahkolainen? Kateellisuus on syntiä.
Mikähän tuossa viesti kateudesta?
- Anonyymi
Soinin kalusteilla oli aikansa.
- Anonyymi
Johanneksen evankeliumissa kerrottu aviorikoksesta kiinni joutuneen naisen tapauksessa ketään ei tunnustanut olevansa synnitön. Rehellisyys ja totuus tekee vapaaksi.
- Anonyymi
Tämä on totta!
- Anonyymi
Apostoli Paavalille synti oli konkreettinen tosiasia. Hän piti itseään syntisistä suurimpana koska hän oli vainonnut Jumalan seurakuntaa. Hän oli rikkonut Jeesuksenkin mukaan suurimpaa eli RAKKAUDEN LAKIA vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apostoli Paavalille synti oli konkreettinen tosiasia. Hän piti itseään syntisistä suurimpana koska hän oli vainonnut Jumalan seurakuntaa. Hän oli rikkonut Jeesuksenkin mukaan suurimpaa eli RAKKAUDEN LAKIA vastaan.
Ihmisen ongelma on synti mikä on itsekkyyttä ja se on rakkauden lain vastakohta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisen ongelma on synti mikä on itsekkyyttä ja se on rakkauden lain vastakohta.
Ei kai kukaan palvoisikaan itse tosi Jumalaa kirottuna ja teurastettuna uhrina omien pahojen tekojensa puolesta, jos ei olisi itsekäs?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai kukaan palvoisikaan itse tosi Jumalaa kirottuna ja teurastettuna uhrina omien pahojen tekojensa puolesta, jos ei olisi itsekäs?!
Syntinsä tunnustava ihminen on kaukana itsekkyydestä. Tapahtuma on päinvastoin hyvin nöyryyttävä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syntinsä tunnustava ihminen on kaukana itsekkyydestä. Tapahtuma on päinvastoin hyvin nöyryyttävä.
Ehkä seuraavassa elämässä haluattekin sitten toimia oikein, ilman tuota nöyryyttävää kokemusta olla paha ihminen?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä seuraavassa elämässä haluattekin sitten toimia oikein, ilman tuota nöyryyttävää kokemusta olla paha ihminen?!
Seuraavaa elämää tuskin on. Tähän on tyytyminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seuraavaa elämää tuskin on. Tähän on tyytyminen.
Tuolla puolen se varsinainen elämä juuri onkin! Ei täällä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla puolen se varsinainen elämä juuri onkin! Ei täällä!
Siitä ei ole mitään todisteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä ei ole mitään todisteita.
Minulla ovat todisteet siitä ITSELLENI. Usko itse aivan mihin tahansa sinä itse haluat.
- Anonyymi
"Synnittömistä" uskonlahkoista mainittakoon Ivan Paninin pässit
- Anonyymi
Onko niitä Suomessa muita kuin tuo yksi pässi tai lammas?
- Anonyymi
Synnittömyysoppi on luterilaisten lanseerama termi, jota he käyttävät häväistäkseen Jeesuksen omia. Yksikään ihminen maan päällä ei ole synnitön, vaan kaikki ovat langenneet Aadamin syntiin eli tottelemattomuuteen. Pienissä vauvoissakin on vähäisiä tahroja ja puutteita. "eivät taivaatkaan ole puhtaat hänen silmissänsä"
Kuitenkaan Raamatun sanoma ei ole synti ja synnillisyys, vaan sovitus. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
Jokainen maailmaan syntyvä on sovittu. Eikä kukaan joudu vastuuseen isiensä pahoista teoista. Pieniä vauvoja ei tarvitse eikä voi pelastaa sakramenttien voimalla. Jeesuksen ristinkuolema ja sovintoveri kattaa ja riittää, niin kauan kuin ihminen osaa erottaa hyvän pahasta. Vasta silloin kuin ihminen tekee tahallaan syntiä, hän joutuu vastuuseen valinnoistaan. Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi. Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,- Anonyymi
Sovitus otetaan vain uskolla vastaan.
- Anonyymi
Kommenttisi mukaan Kaikkivaltias ei kykenisi omin toimenpitein saamaan tahtonsa mukaista ihmistä, ainoastaan herätysliikkeen jäsenet vapaalla tahdollaan kykenevät itse muuntautumaan sellaiseksi.
"Synnittömyysoppi on luterilaisten lanseerama termi, jota he käyttävät häväistäkseen Jeesuksen omia. "
Taitaa kuulua enemmän aivan muiden suuntien oppeihin.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"Synnittömyysoppi on luterilaisten lanseerama termi, jota he käyttävät häväistäkseen Jeesuksen omia. "
Taitaa kuulua enemmän aivan muiden suuntien oppeihin."Synnittömyysoppi on luterilaisten lanseerama termi, jota he käyttävät häväistäkseen Jeesuksen omia. "
Nykyluterilaisilla on tuo armoautomaatti, mikä merkitsee sitä että henkilö on synnitön eli taivaaseen kelvollinen automaattisesti sentakia kun joku pappi on päälakea vesitilkalla valellut jopa kolmeen kertaan.
Tämä päälaen valeluhan ei voi olla kaste koska siinä valellaan kolmeen kertaan ja Sanan mukaan on vain yksi kaste eli upotus veteen ja sieltä ylösnousemus.
- Anonyymi
Kun minä tulin uskoon, tulin samalla syntiseksi. Jotkut tulevat synnittömiksi? Mistä tämä mahtaa johtua?
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Enpä tiedä.
En ole nähnyt vielä synnitöntä ihmistä.Mutta mikään synti ei pääse taivaaseen. Mitenkäs sen selität?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta mikään synti ei pääse taivaaseen. Mitenkäs sen selität?
Sinne menevät ilmeisesti herätysliikkeenne näkymättömät ihmiset sitten.
Anonyymi kirjoitti:
Tuota, synti ei ole elävä olento.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö tosiaankaan ole vielä Suomessa asuvana kuullut?
- Anonyymi
Eikö presidentti Trump ole synnitön. Samoin Putin, Hitler ym. En ole lukenut tai kuullut koskaan että he olisivat syntejään tunnustaeet ja niitä anteeksi pyytäneet vaikka ovat uskovaisia.
Eivät todellakaan pyytele anteeksi. Esimerkkinä hyviä siitä, miten ihminen itse nostaa itsensä synnittömäksi - vaikka tekisi miten pahoja tekoja hyvänsä.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1152183- 1721787
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631175Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K841094Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311040En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k691018Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.43963Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉75942The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut8884Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse55880