Pastorin vastuu!?

Anonyymi-ap

Hengellisen paimenen vastuu on valtavan suuri. Koen itse, että en voisi siihen alkaa. Olen liian syntinen ihminen. Ymmärrän toki, että me kaikki ollaan ihmisiä mutta siitä vastuusta mikä on pastorilla, sielunhoitajalla ja kaikilla hengellistä työtä tekivillä me emme pääse eroon. Eikä tämä koske vain adventisteja vaan kaikkia seurakuntia.
Nämä ovat minun omia ajatuksia, enkä halua näillä ketään syyllistää.
Kaikkien työ on tärkeää ja sen voi tehdä palvellen Jumalaa eikä pelkästään palkan eteen. Ajattelen esim. Opetus ja kasvatus työssä olevia. Kuinka suuren panoksen ja jäljen he yhteiskunta jättävät. Lapsista kasvaa seuraava sukupolvi joka ottaa ja täyttää paikkansa yhteiskunnassa. Meitä kaikkia tarvitaan!
Mutta mietin erityisesti hengellisen työn tekijöitä. Teidän työnanantajanne on Jumala ja teidän palkka maksetaan siitä mitä yksittäiset uskovat lahjoittavat Jumalalle. Te olette tilivelvollisia jokaisesta eurosta jonka saatte tuota työtä tehdessäne. Olemme kaikki vastuussa rahojemme käytöstä mutta teidän vastuu on suuri.

4

128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitä mieltä tästä olette,niin jäsenet kuin palkan saajat?

• Anonyymi

Adventtikirkon evankeliointi on ollut niin heikkoa viimeiset vuosikymmenet, etten euroakaan voi antaa heille huonoon käyttöön.

• Anonyymi

Meillä pastoreilla on suuri vastuu löytää yksineläviä seurakuntiemme vanhuksia, joille sitten sapattina voimme käydä puhumassa siitä, kuinka tärkeää on lahjoittaa ja testamentata koko vanhuksen omaisuus meidän pastoreiden etuja ajatellen adventtikirkon nimiin. Onhan se vanhuksen taivaspaikkakin varmemmalla pohjalla silloin. Se työ on tehtävä ja se on tärkein työmme, koska siitä riippuu se, miten kukin saa toimia pastorin virassa jatkossa. Ellei pastori tuo rahaa reilusti yhteisömme kassaan, loppuu pastorin helppo työkin lyhyeen.

• Anonyymi

Pastoreillamme on rahaan sidottu tulosvastuu. 'Tulos tai ulos'. Ei muuta vastuuta.
        Siksi pastoreidemme tulee kaikin keinoin saada seurakuntiemme jäsenet antamaan säännöllisesti rahaa runsain määrin ja tietysti kaikkein tärkein rahantulo ovat jäseniltämme hankitut testamentit ja lahjakirjat. Taivaspaikkoja ja niiden hankkimista voidaan edistää, kun jäsen antaa kaiken omaisuutensa yhteisöllemme. Se myös mahdollistaa sen, että pastoreidemme palkkataso säilyy ja voidaan suorittaa palkkojen korotukset sovitusti.

Pastorinne ja johtajanne Tampere.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      39
      2085
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      182
      1520
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      94
      1401
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      142
      1209
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1108
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      135
      1050
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1010
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      970
    9. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70