Pastorin vastuu!?

Anonyymi-ap

Hengellisen paimenen vastuu on valtavan suuri. Koen itse, että en voisi siihen alkaa. Olen liian syntinen ihminen. Ymmärrän toki, että me kaikki ollaan ihmisiä mutta siitä vastuusta mikä on pastorilla, sielunhoitajalla ja kaikilla hengellistä työtä tekivillä me emme pääse eroon. Eikä tämä koske vain adventisteja vaan kaikkia seurakuntia.
Nämä ovat minun omia ajatuksia, enkä halua näillä ketään syyllistää.
Kaikkien työ on tärkeää ja sen voi tehdä palvellen Jumalaa eikä pelkästään palkan eteen. Ajattelen esim. Opetus ja kasvatus työssä olevia. Kuinka suuren panoksen ja jäljen he yhteiskunta jättävät. Lapsista kasvaa seuraava sukupolvi joka ottaa ja täyttää paikkansa yhteiskunnassa. Meitä kaikkia tarvitaan!
Mutta mietin erityisesti hengellisen työn tekijöitä. Teidän työnanantajanne on Jumala ja teidän palkka maksetaan siitä mitä yksittäiset uskovat lahjoittavat Jumalalle. Te olette tilivelvollisia jokaisesta eurosta jonka saatte tuota työtä tehdessäne. Olemme kaikki vastuussa rahojemme käytöstä mutta teidän vastuu on suuri.

6

256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitä mieltä tästä olette,niin jäsenet kuin palkan saajat?

• Anonyymi

Adventtikirkon evankeliointi on ollut niin heikkoa viimeiset vuosikymmenet, etten euroakaan voi antaa heille huonoon käyttöön.

• Anonyymi

Meillä pastoreilla on suuri vastuu löytää yksineläviä seurakuntiemme vanhuksia, joille sitten sapattina voimme käydä puhumassa siitä, kuinka tärkeää on lahjoittaa ja testamentata koko vanhuksen omaisuus meidän pastoreiden etuja ajatellen adventtikirkon nimiin. Onhan se vanhuksen taivaspaikkakin varmemmalla pohjalla silloin. Se työ on tehtävä ja se on tärkein työmme, koska siitä riippuu se, miten kukin saa toimia pastorin virassa jatkossa. Ellei pastori tuo rahaa reilusti yhteisömme kassaan, loppuu pastorin helppo työkin lyhyeen.

• Anonyymi

Pastoreillamme on rahaan sidottu tulosvastuu. 'Tulos tai ulos'. Ei muuta vastuuta.
        Siksi pastoreidemme tulee kaikin keinoin saada seurakuntiemme jäsenet antamaan säännöllisesti rahaa runsain määrin ja tietysti kaikkein tärkein rahantulo ovat jäseniltämme hankitut testamentit ja lahjakirjat. Taivaspaikkoja ja niiden hankkimista voidaan edistää, kun jäsen antaa kaiken omaisuutensa yhteisöllemme. Se myös mahdollistaa sen, että pastoreidemme palkkataso säilyy ja voidaan suorittaa palkkojen korotukset sovitusti.

Pastorinne ja johtajanne Tampere.

• Anonyymi

Miten te seurakunnan työntekijät koette asian olevan?

• Anonyymi

Meillä pastoreilla ei ole muuta vastuuta kuin tulosvastuu.
      Sillä, kuinka paljon kukin meistä saa tuotua rahaa adventtikirkon kassaan, on merkitystä myös siihen, mihin asemaan pääsemme kirkkokuntamme hallinnossa ja kuinka etenemme yhteisömme hierarkiassa.

Seurakuntiemme jäsenet ovat suuressa roolissa, kun kyse on rahasta ja siksi heidänkin arvottaminen on yksinomaan kiinni siitä, miten paljon he tuovat rahaa kassaan. Ne, jotka lahjoittavat hyvin vähän maallista hyvää, ovat meille ilmaa ja he saavat myös meiltä sen mukaisen kohtelun. Heitä käsitellään, kuten he olisivat pelkkää ilmaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      150
      1999
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      308
      1191
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      83
      999
    4. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      898
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      829
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      52
      809
    7. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      18
      756
    8. 71
      754
    9. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      56
      709
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      701
    Aihe