Herkästi särkyvä Audin, Volkswagenin ja Skodan TDI-moottori. Lue tämä ennen kuin ostat!

Anonyymi-ap

Valmistajan määritelmän mukaan moottori syö öljyä 0,5 litraa per 1000 km. Se tarkoittaa, että Pohjois-Suomessa käydessäsi pitää pysähtyä lisäämään öljyä, ettei moottori vaurioidu. Se tarkoittaa myös sitä, että teknisessä mielessä moottorissa ei ole mitään vikaa, vaan kyseessä on TSI-moottorin ominaisuus.

Jokaisella 20 000 kilometrin huoltovälin aikana öljyä uppoaa 10 litraa eli kaksi kannua normaalin öljyvaihdon lisäksi.

Kaksitahtimielessä VAG-moottorin öljypitoisuus on 0,8% eli lähes kaksitahtisten perämoottorien luokkaa. Jokainen voi arvata mihin kuntoon moottori, katalysaattori ja pakoputki menee kilometrien kertyessä, kun poltettavaksi tarkoittamaton moottoriöljy palaa moottorissa.

40

573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä sekoilet? Otsikossasi mainitset TDI:n, mutta tekstissä TSI:n, jotka ovat aivan eri moottorityyppejä.
      Kolmen TDI:n ja yli miljoonan kilometrin omakohtaisella kokemuksella voin sanoa, ettei TDI-moottorit vaadi öljyn lisäysta edes 30000km:n öljynvaihtovälillä.

      • Anonyymi

        siinä on oltava joku vika sitten tai sitten muija lisäilee öljyä


      • Anonyymi

        Älä viitti vokkelokauppias selitellä, päästöhuijauskonsernin monet ongelmat ovat ihan yleistä tietoa. Kuten tuo moottoreiden yletön öljynsyönti, vaihdelaatikko-ongelmat jne. jne.


    • Anonyymi

      TROLLITEHTAAN LEMPIAIHEN ON VW DISSAUS ! ! KYMMENIÄ VW DISSAUS SPÄMMEJÄ VIIKKOON SATOJA KUUKAUDESSA TUHANSIA VUODESSA ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! ! ÄLÄ RUOKI TROLLIA ! !

    • Anonyymi

      Taitaa Toyotan omapojalla olla taas ns. "paha pää" ja onkohan joku kirjoittanut jotain pahaa Toyotasta viime aikoina ja sehän vaati omapojalta kunnon hyökkäyksen ja peittelyn ettei ne ikävät asiat vaan pysy pinnassa.

      • Anonyymi

        se on kyllä outo että valtakunnallisesti audien ja volsujen öljyn kulutuksesta puhutaan .mutta auton omistajat kieltävät sen johtuuko se häpeästä


      • Anonyymi

        Ja taas tuota jobbarifirman surkeaa mainosta poju spämmää, olet nolo Toyotan omapoika.
        Halutuimpia vaihdokkeja yritetään saada ostettua konstilla millä hyvänsä ja tuon firman mainokset ja pelottelu on jo hupaista ja epätoivoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja taas tuota jobbarifirman surkeaa mainosta poju spämmää, olet nolo Toyotan omapoika.
        Halutuimpia vaihdokkeja yritetään saada ostettua konstilla millä hyvänsä ja tuon firman mainokset ja pelottelu on jo hupaista ja epätoivoista.

        lähetä firmalle viestiä asiasta ja kerro miten kävi?


      • Anonyymi

        ei ssi kestävää moottoria ole?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lähetä firmalle viestiä asiasta ja kerro miten kävi?

        ei lähettänyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja taas tuota jobbarifirman surkeaa mainosta poju spämmää, olet nolo Toyotan omapoika.
        Halutuimpia vaihdokkeja yritetään saada ostettua konstilla millä hyvänsä ja tuon firman mainokset ja pelottelu on jo hupaista ja epätoivoista.

        miksi et vedä firmaa oikeuteen jos se valehtelee?

        samoin moottorihiomo seinäjoki?

        kerroppa audimyyjä?


      • Anonyymi

        hih


    • Anonyymi

      RÖÖÖÖÖLLLL ! ! TROLLITEHTAAN DISSAUS AVAUS ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! ! ÄLÄ RUOKI TROLLIA ! ! YLI 90 % AVAUKSISTA TROLLITEHTAALTA ! ! DISSAUSTA YM PASKAA VAIN PALSTAT TÄYNNÄ. . PEEERS SUOLESSA ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! !

    • Anonyymi

      Ap taitaa tarkoittaa herkästi särkyvää TSI-moottoria, joka tunnetaan myös suuresta öljynjanosta.

      Öljyä suurempi kuluerä on herkästi särkyvä DSG-vaihteisto, joita kuluu n. 2 kpl per 100 000 kilometriä.

    • Anonyymi

      Toyota D4D se vasta helposti hajosi. Hajosiko Toyotasi tuli kai siitä.

    • Anonyymi

      Ja tämäkin rollauskirjoituskuuluu samaan sarjaan.
      Aloitettu 8:54.
      TSI-mootteiden haukkumiskirjoitus kirjoitettu 8:57
      ja vielä DSG -vaihteiston mollaus klo 9:02.
      Jahvetti on ollut ahkerana.

    • Anonyymi

      Ap ei huomannut että noilla pirun herkästi särkyvilla DSG- ja TSI-autoilla ei ajeta isosti kilometrejä.

      • Anonyymi

        niin koska ne särkyvät herkästi


    • Anonyymi

      TSI-VW on aivan törkeä öljylinko.

    • Anonyymi

      hih

    • Anonyymi

      Ei tapahdu mitään vahinkoa millekään kun tuo määrä öljyä palaa.

    • Anonyymi

      Kertauksena, Viimeinen tuosta mahdollisesta oireesta kärsivä moottori tuli tuotantolinjalta 2011 ja se ongelma koski vain pientä osaa 1.8 ja 2.0 litran moottoreita. Niitä korjattiin aikanaan täysin tai osittain valmistajan piikkiin. Myöhemmin öljynsyötiä on ilmentynyt vanhoissa moottoreissa joissa ei ole käytetty oikeita öljyjä ja huoltoa muutenkin laiminlyöty.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Noihin vielä AdBlue ja hiukkassuodatin päälle...

    • Anonyymi

      Egr- tukos ja ad- blue
      lyhyessä pätkäajossa
      koti- työ- koti
      lienee haastavia.
      Pitkänmatkanajossa ei niinkään.
      Jos auti syö öljyä niin sitten syö.
      Osta öljyä tai vaihda merkkiä.

    • Anonyymi

      sukulaisen tsi volsu vei öljyä 1.4 l 1000km oikein merkkiliikkeen mittauksessa autolla oli ajettu 27 000km kun asiasta mentiin kyselemään takuu hommia

      • Anonyymi

        Kerropa mitä vuosimallia oli sukulaisesi Volsu..
        Veikkaan että 2008-2012 VM..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerropa mitä vuosimallia oli sukulaisesi Volsu..
        Veikkaan että 2008-2012 VM..

        Eikös nuo volkkarit juurikin ole kuuluisia kovasta öljnsyönnistä, ala-arvoisesta jakopäästä ja arpovasta ja pätkivästä kaksoisnytkytin vaihteistosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös nuo volkkarit juurikin ole kuuluisia kovasta öljnsyönnistä, ala-arvoisesta jakopäästä ja arpovasta ja pätkivästä kaksoisnytkytin vaihteistosta?

        Olet vahvasti oikeilla jäljillä.
        Luulisi volkkarin löytävän alihankkijan, joka pystyisi tekemään sellaisia
        öljyrenkaita, mitkä pitää öljyn siellä männän alapuolella. Eipä vaan löydä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet vahvasti oikeilla jäljillä.
        Luulisi volkkarin löytävän alihankkijan, joka pystyisi tekemään sellaisia
        öljyrenkaita, mitkä pitää öljyn siellä männän alapuolella. Eipä vaan löydä !

        Ja höpö höpö..vuoden 2014 jälkeen valmistetut TSI moottorit ei kuluta öljyä ..ja ovat hihna jakopäällä..hyviä ja taloudellisia moottoreita..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja höpö höpö..vuoden 2014 jälkeen valmistetut TSI moottorit ei kuluta öljyä ..ja ovat hihna jakopäällä..hyviä ja taloudellisia moottoreita..

        Juu, ei ne kuluta yhtään öljyä, paitsi sen desin satasella mikä huijauskonsernin mukaan kuuluu asiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja höpö höpö..vuoden 2014 jälkeen valmistetut TSI moottorit ei kuluta öljyä ..ja ovat hihna jakopäällä..hyviä ja taloudellisia moottoreita..

        Katselin noita käytettyjä TSI-moottorisia autoja ja kaikissa sormenpäällä pyyhkäistäessä pakoputken pään sisäpinnalta lähti nokea. Että se niistä sitten, eipä tarvi ostella.


    • Anonyymi

      Eipä nuo näytä kelpaavan käytettynä. Hirveästi on kaupan.

    • Anonyymi

      hhh

    • Anonyymi

      Miten joku jaksaa nostella jotain polttomoottoriaikakauden juttuja?

    • Anonyymi

      Niin minkä vuotisita nyt puhutaan? Tuskin 2025.

      • Anonyymi

        Mitä ! syövätkö uudetkin volkkarit sitä öljyä.
        Olen ajanut vanhalla Mazdalla jo 16.000 km öljyn vaihdon jälkeen, mutta ei
        siinä ole mitään tarvetta lisäillä öljyä. Japanissa osataan konetekniikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ! syövätkö uudetkin volkkarit sitä öljyä.
        Olen ajanut vanhalla Mazdalla jo 16.000 km öljyn vaihdon jälkeen, mutta ei
        siinä ole mitään tarvetta lisäillä öljyä. Japanissa osataan konetekniikka.

        Ainakaan tuttavan ID.7 ei kuulemma syö öljyä eikä ole kärsinyt vaihdelaatikko-ongelmistakaan.


    • Anonyymi

      Meillä oli tuollainen auto. Siitä särkyi ensin DSG-vaihdelaatikko. Sen jälkeen öljynkulutuksen takia hajosi katalysaattori. Näitä maksettuani luovuin autosta ja vaihdoin merkkiä. TSI-moottorin korjaaminen olisi tullut liian kalliiksi.

      Ajattelin palata Volkkariin nyt, kun ovat saaneet nykyaikaiset moottorit käyttöön. Esim. ID.4 tai ID.7.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

      Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      50
      3571
    2. 39
      3033
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

      Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      147
      2877
    4. SDP ylivoimainen ykkönen

      En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      72
      2343
    5. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

      "Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      42
      1807
    6. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

      Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      87
      1598
    7. Mitä tarkalleen tunnet

      Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai
      Ikävä
      67
      1124
    8. Kaivattusi ominaistuoksu?

      Itse vastaan juustonaksu 😅
      Ikävä
      82
      1091
    9. Nainen, koska nähtiin viimeksi

      Mikä päivä? Tarkemminkin voit kohtaamistamme kuvailla. 🤗
      Ikävä
      51
      1066
    10. Miten tällaista voi tapahtua

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kaksi-kuollut-liikenteessa-virroilla/9241442 Miksi tällainen on tapahtunut?
      Virrat
      41
      915
    Aihe