Ystävänpäivänä

Anonyymi-ap

Tässä laulussa mielestäni kuvastuu kauniiden sanojen kautta ystävyyden merkitys. Ystävänpäivä tulisi olla vuoden jokaisena päivänä, ei vain kerran vuodessa.

Suvi Teräsniska - Uusi aamunkoi

Terveisin, LightningStr

22

257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vai musisointia sitä vingutetaan.pyhä raamattu kertoo siitä tosiasiasta Daavid soitti ja Salomon kuunteli pahan henken vallassa. pyysi aina lisää.
      Suosittelen iltapuhteeksi raamatun lukua sekä polvi rukousta ja syntien anteeksi pyytämistä.

Jyrki

• Anonyymi

Niin meittii on moneen junaan...

• Anonyymi

Hyvää, vähän myöhästynyttä ystävänpäivää kaikille meitä suojeleville Jumalan Enkeleillekin.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Niin saa kait ne ystävät vähän ruikuttaa? Nimittäin laulun sanoissa sanotaan, että jos se ystävä ruikuttaa, saa mennä menojaan....sama taisi sisältää turhan vaikeroinninkin...jäin miettimään näitä sanoja tässä.

Lightning

• Anonyymi kirjoitti:

Niin saa kait ne ystävät vähän ruikuttaa? Nimittäin laulun sanoissa sanotaan, että jos se ystävä ruikuttaa, saa mennä menojaan....sama taisi sisältää turhan vaikeroinninkin...jäin miettimään näitä sanoja tässä.

Lightning

Uusi aamunkoi-biisi kuvasi mulle mun tyttären ja minun välistä suhdetta ja jaoin sen hänelle. Mulla tuli eilen runsaasti ystävänpäiväviestejä. Niihin ystävyyksiin kuuluu paljon iloa ja luottamusta, vaikka vaikeitakin asioita sivutaan.
        Mä ymmärrän ton miten rinnalla ruikuttajat ja valitus tossa ystävän laulussa..ne ei kuulu ystävyyteen.
        Olen nuorena kantanut ystävien murheita, enää en halua mitään negatiivisuutta ihmissuhteisiin.

• Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

Uusi aamunkoi-biisi kuvasi mulle mun tyttären ja minun välistä suhdetta ja jaoin sen hänelle. Mulla tuli eilen runsaasti ystävänpäiväviestejä. Niihin ystävyyksiin kuuluu paljon iloa ja luottamusta, vaikka vaikeitakin asioita sivutaan.
        Mä ymmärrän ton miten rinnalla ruikuttajat ja valitus tossa ystävän laulussa..ne ei kuulu ystävyyteen.
        Olen nuorena kantanut ystävien murheita, enää en halua mitään negatiivisuutta ihmissuhteisiin.

Niin varmasti voi olla vaikeaa kuulijalle, jos joutuu kuuntelemaan jatkuvaa negatiivisuutta ja joku velloo omissa murheissaan.... toisaalta ihmisillä on elämässä erilaisia elämänjaksoja...pitäisi saada purkaa asioita jollekin tuntematta jatkuvaa häpeää ja syyllisyyttä siitä ettei ole jonkin odotuksen kaltainen, että voi luottaa, että sellainen epätäydellisyys on sallittua....elämä ei ole täydellistä ja me ihmisetkin emme ole täydellisiä...asioilla on toki rajansa...mutta hyvät ystävyyssuhteet, saako niiden odottaa olevan pintaa syvempiä?

Mukava, että se biisi meni muuallekin hyvään käyttöön.

Lightning

• Anonyymi kirjoitti:

Niin varmasti voi olla vaikeaa kuulijalle, jos joutuu kuuntelemaan jatkuvaa negatiivisuutta ja joku velloo omissa murheissaan.... toisaalta ihmisillä on elämässä erilaisia elämänjaksoja...pitäisi saada purkaa asioita jollekin tuntematta jatkuvaa häpeää ja syyllisyyttä siitä ettei ole jonkin odotuksen kaltainen, että voi luottaa, että sellainen epätäydellisyys on sallittua....elämä ei ole täydellistä ja me ihmisetkin emme ole täydellisiä...asioilla on toki rajansa...mutta hyvät ystävyyssuhteet, saako niiden odottaa olevan pintaa syvempiä?

Mukava, että se biisi meni muuallekin hyvään käyttöön.

Lightning

Saa niiden olettaa kai olevan syvempiä.mä en vaan oman ystävieni kanssa piehtaroi synkkyydessä,sellainen ystävyyssuhde mulla oli 13v-34v.
        Hän oli nuorena mun ns.bestis mutta sairastui mm.sairaalloiseen mustasukkaisuuteen ja oli vkivaltainen.toisaalta sitä syvyyttä ja ystävyyttä oli.
        Olen niin helpottunut että pääsin eroon...hän oli poikkeuksellisen kaunis.aina niitä hänen miesjuttuja veivattiin...huoh!
        Samanlaista meininkiä uhkasi tulla tossa viime vuoden puolella kun kohtasin samiksen.sain pettyä kun ekoilla treffeillä hän kaatoi kaikki menneet ja nykyiset ongelmat mun niskaan. Sen exä oli palanut tulipalossa,Kissa oli liian pieni koska edellinen omistaja oli heittänyt sen seinään.
        Jne.jne.
        Sanoin sille että olen järkyttynyt enkä tahdo kuulla yhtään enempää. Häivyin.
        Hän antoi mulle kipsisen Jeesuspatsaan,jonka laitoin merkiksi kaikille keittiönpöydän päätyyn.olen siinä poltellut kynttilöitä.
        Nyt tytär kysyi olenko tussilla värittänyt sen naulanjäljet mustiksi...outo juttu. Ne on mustuneet itsekseen...en siis vielä niin hullu ole että alkaisin kipsipatsastani värittelemään.tytär kai luuli...

• Anonyymi

Saa niiden olettaa kai olevan syvempiä.mä en vaan oman ystävieni kanssa piehtaroi synkkyydessä,sellainen ystävyyssuhde mulla oli 13v-34v.
        Hän oli nuorena mun ns.bestis mutta sairastui mm.sairaalloiseen mustasukkaisuuteen ja oli vkivaltainen.toisaalta sitä syvyyttä ja ystävyyttä oli.
        Olen niin helpottunut että pääsin eroon...hän oli poikkeuksellisen kaunis.aina niitä hänen miesjuttuja veivattiin...huoh!
        Samanlaista meininkiä uhkasi tulla tossa viime vuoden puolella kun kohtasin samiksen.sain pettyä kun ekoilla treffeillä hän kaatoi kaikki menneet ja nykyiset ongelmat mun niskaan. Sen exä oli palanut tulipalossa,Kissa oli liian pieni koska edellinen omistaja oli heittänyt sen seinään.
        Jne.jne.
        Sanoin sille että olen järkyttynyt enkä tahdo kuulla yhtään enempää. Häivyin.
        Hän antoi mulle kipsisen Jeesuspatsaan,jonka laitoin merkiksi kaikille keittiönpöydän päätyyn.olen siinä poltellut kynttilöitä.
        Nyt tytär kysyi olenko tussilla värittänyt sen naulanjäljet mustiksi...outo juttu. Ne on mustuneet itsekseen...en siis vielä niin hullu ole että alkaisin kipsipatsastani värittelemään.tytär kai luuli...

No sepä ikävä juttu, aina ei voi voittaa.

Lightning

• Suvi Teräspaska on Palestiina terroristi Nazi.☠️

• Anonyymi

Oliko tämä kirjoituksesi nyt sitä kaipaamaasi Jeesuksen mielenlaatua, jota peräänkuulutit toisessa ketjussa? Toivoit, ettei ihmiset lyttäisi toisiaan. Arvaa mitä inhoan....ulkokultaisuutta.

En tiedä Suvi TeräsNISKAN puoluekantoja ja se ei ollut edes aloituksen pointti.

Lightning

• Anonyymi

Se on myös yksinäisyyden päivä. Yksinäisyyden vuoksihan sitä vietetetään, ei niinkään ystävien. Hyvää yksinäisyyden päivää!

• Anonyymi

Hyvää yksinäisyyden päivää myös sinulle.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvää yksinäisyyden päivää myös sinulle.

Lightning

Ilkeyden, pahuuden ja jumalattomuuden takia täällä eläminen on esihelvetillistä. On niin paljon jumalattomia vanhempia lapsilleen, jotka eivät osaa kasvattaa lapsiaan terveiksi vaan kieroutuneiksi, joilla on turhaa kärsimystä elämälleen kun on jumalattomat moraalittomat vanhemmat, joista huomaa sen ettei heillä totuus ole tiedossaan kun nämä opettavat heitä mediasta saamallan valheellisuudella ja tieteessä olevilla valheellisuuksilla.

Eräs kuolinuoteella makasi ja kun Jeesukseen uskomisesta puhuttiin niin hälle tuli pilkallinen ilme kasvoilleen ja koitti vielä naurahtaakin kun kamera kuvasi häntä että hän uskoo tieteeseen.

Tiede ei ole totuus. Eikö niin? Kun tieteessä on valhetta niin se ei ole totta. Riippuu tieteestä milloin se on totta ja milloin ei, eikä perustu tutkittuun ja todistetuun totuuteen, eikö totta?

Osaatko edes hävetä, jumalaton?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilkeyden, pahuuden ja jumalattomuuden takia täällä eläminen on esihelvetillistä. On niin paljon jumalattomia vanhempia lapsilleen, jotka eivät osaa kasvattaa lapsiaan terveiksi vaan kieroutuneiksi, joilla on turhaa kärsimystä elämälleen kun on jumalattomat moraalittomat vanhemmat, joista huomaa sen ettei heillä totuus ole tiedossaan kun nämä opettavat heitä mediasta saamallan valheellisuudella ja tieteessä olevilla valheellisuuksilla.

Eräs kuolinuoteella makasi ja kun Jeesukseen uskomisesta puhuttiin niin hälle tuli pilkallinen ilme kasvoilleen ja koitti vielä naurahtaakin kun kamera kuvasi häntä että hän uskoo tieteeseen.

Tiede ei ole totuus. Eikö niin? Kun tieteessä on valhetta niin se ei ole totta. Riippuu tieteestä milloin se on totta ja milloin ei, eikä perustu tutkittuun ja todistetuun totuuteen, eikö totta?

Osaatko edes hävetä, jumalaton?

En osaa hävetä, ei ole hävettävää, ainakaan niissä asioissa mistä kirjoitit. Olen sillä tavoin ihmisenä kasvanut vuosien mittaan ettei tuntemattomien huutelut tällä palstalla liikuta mitenkään.. Joskus oikeasti niilläkin on tuntunut olleen väliä.

Jos ei itse usko jumaliin ja on sillä tavoin kehittynyt mieleltään ettei tarvitse sitä turvariepua, miten sitä kasvattaisi lapsiaan jumaluskoihin? Lapset eivät luonnostaan etsi sellaista pakokeinoa, vanhemmat ja ihmiset toisilleen jumaluskojaan opettavat, jumalat itse ovat mykkiä, ei olemassaolevia.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En osaa hävetä, ei ole hävettävää, ainakaan niissä asioissa mistä kirjoitit. Olen sillä tavoin ihmisenä kasvanut vuosien mittaan ettei tuntemattomien huutelut tällä palstalla liikuta mitenkään.. Joskus oikeasti niilläkin on tuntunut olleen väliä.

Jos ei itse usko jumaliin ja on sillä tavoin kehittynyt mieleltään ettei tarvitse sitä turvariepua, miten sitä kasvattaisi lapsiaan jumaluskoihin? Lapset eivät luonnostaan etsi sellaista pakokeinoa, vanhemmat ja ihmiset toisilleen jumaluskojaan opettavat, jumalat itse ovat mykkiä, ei olemassaolevia.

Lightning

Opastat lapsiasi kulkemaan päin helvettiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Opastat lapsiasi kulkemaan päin helvettiä.

Ei ole helvettiä, se on ihmisten keksimä asia. Aikoinasny valtaapitävät käyttivät uskontoja hallitakseen alaisiaan, varmaan se toimii nykypäivänäkin osittain. Helvetillä pelottelu on ollut yksi keino ihmisten hallitsemiseen ja oman vallan kasvattamiseen.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole helvettiä, se on ihmisten keksimä asia. Aikoinasny valtaapitävät käyttivät uskontoja hallitakseen alaisiaan, varmaan se toimii nykypäivänäkin osittain. Helvetillä pelottelu on ollut yksi keino ihmisten hallitsemiseen ja oman vallan kasvattamiseen.

Lightning

tässä kaltaisesi.

https://www.youtube.com/watch?v=NFisjefl8Y0

• Anonyymi kirjoitti:

Lightning

Eli aikoinaan vallanpitäjät keksineet että valehtelemalla helvetistä kansa tottelisi?Ei kyllä kuulosta kovinkaan uskottavalta tuo.lähde?

• Anonyymi

Eli aikoinaan vallanpitäjät keksineet että valehtelemalla helvetistä kansa tottelisi?Ei kyllä kuulosta kovinkaan uskottavalta tuo.lähde?

Onkohan tuo Valentiinan päivä, jotakin naisten hömppähömppää. No sitä voi tieten muistaa ystäväänsä vuoden jokaisena päivänä. Siinä mielessä aloittajan kanssa sammaa mieltä hyvinkin paljon. Ja juhlistaakkin sillos vaikka jouluna ja juhannuksena.
        Mutta onhan niitä puhelimia ja tietoliikennevälineitä nykyään. Jos ei niin ystävä lähellä.
        Ja tieten muistaa rukouksella, vaikka se olisi lähelläkin.
        Joko yhdessä, tai kauempaa.

Samasta asiasta tuli mieleeni. Jokaisella ihmisellä on vuodessa yksi syntymäpäivä 365:stä päivästä. Ja 364 epäsyntymäpäivää vuodessa.
        No, voi hyvänen aika! Jos lapsi onkin syntynyt 29. helmikuuta. Eihän sillä edes ole syntymäpäivää joka vuosi. Neljän vuoden välein vaan, voi puhaltaa synttärikakustaan kynttilät. Siinähän on lapsuus äkkiä hujahtanut. Ja perheen muut lapset saa juhlia joka vuosi.
        No, voi kumma paikka! Sitten nällikäs äiti keksii, että vietetäänkin tuon kuopuksen synttäreitä jo edellisenä päivänä, ettei tuu meidän Saaralla paha mieli.

Elikkä siis pääasia, että muistaa ystäväänsä ja ystäviään, ja suo lapselle mahdollisuuden juhlistaa elämäänsä edes kerran vuodessa, että esikoululainenkin tietää edes minä vuonna on syntynyt ja kuinka vanaha on.

Ja jälkimmäiseen virsikirjassa on paljon hyviä virsiä ja sanoituksia ja sävelien soundeja.

• Anonyymi

No se on ihan historiankin tietoutta. Itse asiassa luther ei oikein pitänyt siitä miten helvetinpelolla anekauppaa käytiin, mutta ei hänkään tainnut niin viisas olla, että olisi helvetin uskaltanut kieltää, ehkä oli aikakautensa lapsi hänkin. Mutta on heitäkin ollut, jotka uskalsivat yrittää uhmata kirkkoa muinoin.

Lightning

• Anonyymi

Jeesuksen ystävät saavat iloa ja apua
      Virrestä 310

Siis te Jeesuksen ystävät armoitetut,
      kaikki uskossa vaeltakaatte.
      Luja toivonne olkoon, te ahdistetut,
      vaikka kiusoja, vaivoja saatte.
      Teillä auttaja on,
      apu ahdinkohon
      tätä tietänne kulkiessanne.
      Hän on armollinen,
      hän on uskollinen.
      Pysykää yhä Jeesuksessanne.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      177
      3588
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2660
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      54
      2496
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      146
      2351
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      67
      2016
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      304
      1914
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1431
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      21
      1383
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      38
      1357
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1265
    Aihe