Nyt on keittiön pöydän rahat säästötilillä. 12 000€ on nyt tilillä, joista 2000€ voi laittaa kulutukseen tämän vuoden aikana. Tavoitteena on pitää 10 000€ tilillä. Mitään isompaa ostettavaa ei ole. Vaateita voi uudistaa. Ja loput kodin sisustukset saa edullisesti käyttörahoista.
Suosittelen kaikille säästämistä.
Jopa kukkaron herraksi ohjelma kuuluttaa säästämisen merkitystä.
Mb_76
Säästämisen ilot
24
361
Vastaukset
Tuohon pitäisi pyrkiä. Juuri tuohon summaan tilillä. Meinaan kyllä kerryyttäää tilin lisäksi sikariboxirahaakin.
- Anonyymi
Tämä vaatii vuosien työtä, että pääsee noihin kympin lukuihin. Itsellä on mennyt 7 vuotta säästämisen merkeissä, ja sama homma jatkuu pitkälle tulevaisuuteen. Olen kyllä jatkuvasti nostanut rahaa sieltä eri tarpeisiin. Nyt ei kyllä tarvitse nostaa keittiönpöydän hintaa enempää.
Se on pitkäjänteistä työtä, mutta kannustavaa.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä vaatii vuosien työtä, että pääsee noihin kympin lukuihin. Itsellä on mennyt 7 vuotta säästämisen merkeissä, ja sama homma jatkuu pitkälle tulevaisuuteen. Olen kyllä jatkuvasti nostanut rahaa sieltä eri tarpeisiin. Nyt ei kyllä tarvitse nostaa keittiönpöydän hintaa enempää.
Se on pitkäjänteistä työtä, mutta kannustavaa.
Mb_76Kuukausi säästäminen minulla on150€/kk, jos jakaa seitsemälle vuodelle. Tämä on kyllä osatotuus, koska olen jatkuvasti nostanut s-tililtä varjoja juhlapyhiin, kesäloma rahoihin ja jos tulee jotain huoltotarvetta.
Pienilläkin summilla pääsee hyvin mukaan, mutta silloin ei saa syödä kuormasta. Tämä ei tosin ole järkevää, vaan säästöistä pitää myös nauttia.
Mb_76
- Anonyymi
En olekoskaan säästänyt.
14v ikäisestä lähtien olin kaikki kesälomat palkkatöissä ja tilipussi oli annettava avaamattomana ahneen äitini kouraan.
Häivyttyäni siitä pesästä hieman alle 21v ikää liukenin Ruotsiin ja sain itse päättää rahojeni käytöstä.
Muutama kuukausi alkuriemua mutta sitten tuli järki käteen.
1. Mitä todella tarvitsen lähitulevaisuudessa?
2. Mitä todellisia tarpeita on näköpiirissä vuoden tähtäyksellä? Esimerkiksi halvan, käytetyn auton hankinta.
3. Mitä tavoiteita on pitemmällä tähtäyksellä? Elämän vakiintuminen. Ammatin hankinta yms.
Perheellisenä siihen liittyvät velvoitteet ja 3:n aikajänteen tavoitteet.
En ole koskaan käyttänyt rahaa unohtamatta tärkeysjärjestystä ja todellisia tarpeitani mutta en ole säästänyt.
Kun tulot ovat parantuneet niin on enemmän jäänyt kuluttamatta.
Taloudellinen pelivara antaa mielen rauhaa ja kohtuullisia valintamahdollisuuksia.
Nyt 75v / 81v vaiheessa jo 3 vuotta sitten vaimoni terveydentila on asettanut rajat yhdelle heikkoudellemme, matkustelulle.
Emme edelleenkään säästä mutta vajaista eläkkeistämme jää aina hieman kuluttamatta.
Vaimoni pientä, kelan täydentämää eläkettä kuvaa se, että ensimmäisenä pankkipäivänä hänellä olisi käytettävissään noin 25:n vuoden eläkkeensä verran rahaa. Perimättä, ilman lottovoittoa sekä säästämättä. - Anonyymi
Ei pankkiin kannata liikaa luottaa turvallinen joka sään kestävä rahajemma antaa hyvän varautumisen 24h/365
- Anonyymi
300€ jää kuukaudessa säästöön. Tämä on varsin mittava summa jä elän normaalia köyhän elämää. Viikossa jää 120€ käyttöön elämiseen. Rahat on riittäneet hyvin. Tosin tarkkaan saa miettiä menot, että tämä summa riittää.
125€\kk menee säästöjen syömiseen juhlapyhinä ja kesälomarahoina, eli noin 1500-2000€/vuosi, joten noin 150€ jää varsinaista säästöä tilille.
Itse olen pitänyt tätä 120€/viikko ihan hyvänä summana elämiseen. Rikkaat ja rahattomat ohjelmassa monet käyttää vähemmän viikossa elämiseen. Minä ole vielä sinkku ja perhettä ei ole. Lapset on jo aikuisia ja nämäkin jo huitellee kolmekymppisinä.
Hyvä että tällainen palsta on olemassa, jossa voi puhua taloudesta.
Mb_76 - Anonyymi
Kyllä varautumista ja sen myötä säästämistä pitää tehostaa, niin että on jonkin-
lainen pesämuna aina käytettävissä äkilliseen tarpeeseen niin että se ei yhtään
heiluta normaalia kuukausibudjettia.
Ainakin vuodesohva ja sohvakalusto on hankittava tänä ja ensi vuonna.
Sen verran pitää ainakin suunnitella etukäteen.- Anonyymi
Kuulostaa hyvältä ja järkevältä, että sinulla on selvä suunta, mitä varten säästät. Monet maksaa luotolla nämä isommat ostokset. Ei ole järkevää talouden hallintaa.
Itse olen jahkaillut tätä keittiön pöydän ostoa jo pitkään. Nyt kesälomarahat aion käyttää pöydän ostoon. Olen aika ronkeli ja minulle ei kelpaa mikä tahansa pöytä. Pitää olla Iskun pöytä.
Kaikki tavarat on ensin tienattu ja sitten vasta ostetaan. Luottokorttia ei ole ollut sitten nuoruusvuosien ja silloinkin takaisin maksaminen oli työlästä. Siitä oppien olen pysynyt käteismiehenä.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä ja järkevältä, että sinulla on selvä suunta, mitä varten säästät. Monet maksaa luotolla nämä isommat ostokset. Ei ole järkevää talouden hallintaa.
Itse olen jahkaillut tätä keittiön pöydän ostoa jo pitkään. Nyt kesälomarahat aion käyttää pöydän ostoon. Olen aika ronkeli ja minulle ei kelpaa mikä tahansa pöytä. Pitää olla Iskun pöytä.
Kaikki tavarat on ensin tienattu ja sitten vasta ostetaan. Luottokorttia ei ole ollut sitten nuoruusvuosien ja silloinkin takaisin maksaminen oli työlästä. Siitä oppien olen pysynyt käteismiehenä.
Mb_76Talon rakennusvelkoja lukuun ottamatta olen toimut sinun tavallasi. Kaikki muu käteisellä (pankkisiirrolla) ml. yleinen lainoituksen kohde, auto.
Ensimmäisenä käyttetty kupla Ruotsissa 1965. Pollarit takavarikoivat sen 11.12. 1967.
Seuraava jaloitteluvuosien jälkeen 2 vuotta ajettu Datsun 1600 vuonna 1970.
Myynti yksityiselle ja uuden Citikan, BX:n osto 1978.
Vaihto uuteen Xaraan 1997.
Siitä uuteen VW-poloon 2016 jolla ajelen nykyiset vähäiset kilometrit.
Kymmenet vuodet olen maksanut kaiken mahdollisen luottokortin korottomalla maksuaika ominaisuudella. Koskaan ei ole ollut pienimpikään vaikeuksia. Kortti ei lisää tulojen määrää.
Edes Dinersin 200000mk:n käyttörajan kortti ei houkutellut harkitsemattomuuksiin.
Käytettävyydeltään meille sopimattomana palautin sen 6kk:n jälkeen.
Maitotölkit yms. on tietenkin maksettavissa käteisellä mutta on joukko asioita jotka onnistuvat vain kortilla ja vielä enemmän sellaisia jotka ovat todella järkeviä kortin kohteita ajatellen jo maksuliikenteen logistiikkaa.
Kerran kortista on ollut suoranaista ja kohtuullisen mittavaa rahallista hyötyä mutta to 1981 tapahtumaketju tuskin toistuu.
Maksoin tänään S-Marketin vähäiset ruokaostokseni MC: maksuajalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mb_76Kierrätytystoreilta löytyy hyviä tyylikkäitä huonekaluja, kun malttaa kierrellä ja odottaa sitä oikeanlaista, muutamalla kympillä
- Anonyymi
Tämä on köyhyyspalsta ja monet toimeentulotuella niin menkää kirjoitteleen noita säästämisiä johonki yhteiskuntapalstalle ni saa ihmiset nauraa.
- Anonyymi
Tämä on myös talouspalsta ja jos jostakin asiasta tuntee onnistumisia, niin näitä voi levittää eteenpäin. Toimarista saa aika helposti säästöön 50-100€/kk. Silti jää sen yli satasen ylläpitoon. Tämä kyllä vaatii päihteettömyyttä ja savuttomuutta.
Satasella/viikko kyllä pärjää hyvin raittina.
- Anonyymi
Sekin monelle hyvä saavutus että pärjää niillä rahoilla mitä on.Jos toimeentulotuesta säästää niin tuet on sillon liian isot.
- Anonyymi
Tuet ei ole liian isot, mutta tukitarve vaihtelee eri talouksissa. Monelle riittää se 100€/viikko, josta jää se 200€/kk käyttämätöntä rahaa. Joillekkin tuet on liian pienet. Jos kuitenkin joillakin jää jotain säästöön toimarista, niin se on hyvä juttu. Se suotakoon.
Mitä olen seurannut Rikkaat ja rahattomat ohjelmaa, niin näillä pienituloisilla on noin 70€\viikko elämiseen. Tämä vaatii jo aikamoista akropatiaa, että summalla pärjää. Itelläni jää 120€/viikko ja tämä jo riittää hyvin peruselämiseen. Ei tarvitse kulkea laskin kädessä kaupalla. Voi kuluttaa huolettomasti käyttörahat. Säästörahat on asia erikseen. Kaikki on pienestä kiinni, että pärjää.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuet ei ole liian isot, mutta tukitarve vaihtelee eri talouksissa. Monelle riittää se 100€/viikko, josta jää se 200€/kk käyttämätöntä rahaa. Joillekkin tuet on liian pienet. Jos kuitenkin joillakin jää jotain säästöön toimarista, niin se on hyvä juttu. Se suotakoon.
Mitä olen seurannut Rikkaat ja rahattomat ohjelmaa, niin näillä pienituloisilla on noin 70€\viikko elämiseen. Tämä vaatii jo aikamoista akropatiaa, että summalla pärjää. Itelläni jää 120€/viikko ja tämä jo riittää hyvin peruselämiseen. Ei tarvitse kulkea laskin kädessä kaupalla. Voi kuluttaa huolettomasti käyttörahat. Säästörahat on asia erikseen. Kaikki on pienestä kiinni, että pärjää.
Mb_76Eikös toimeentuloki ole nykyään n, 600eur yksinasuvalle ja laskentavaiheessa on huomioitu 9eur per päivä ravintoon niin minkä ihmeen takia rikkaissa ja rahattomissa joillakin 70eur käytössä viikossa kun jos 100eur viikko jos yksin asuu pärjää.Jokainen dokumentti mikä käsittelee köyhyyttä niin niissä käryää tupakki ja juodaan kaljaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös toimeentuloki ole nykyään n, 600eur yksinasuvalle ja laskentavaiheessa on huomioitu 9eur per päivä ravintoon niin minkä ihmeen takia rikkaissa ja rahattomissa joillakin 70eur käytössä viikossa kun jos 100eur viikko jos yksin asuu pärjää.Jokainen dokumentti mikä käsittelee köyhyyttä niin niissä käryää tupakki ja juodaan kaljaa.
Tämä on itsestä kiinni, että pärjää rahallisesti. Itse jouduin lopettamaan tupakoinnin. kun mitkään rahat ei riittänyt siihen kalliiseen harrastukseen. Kunto on kanssa kohentunut näin.
Toinen on alko, joka verottaa elämiseen käytettäviä rahoja. Apsolutiksi ei välttämättä tarvitse ryhtyä, vaan vähentää törpötely päivien määrää. Itse en sylje lasiin ja nämä on sitä arjen luksusta. Tämän pystyn rahoittamaan käyttövaroista.
Käyttörahat on käyttörahoja ja niistä ei ole tarkoitus säästää. Voi surutta laittaa kulutukseen.
Mb_76
- Anonyymi
Jo noin 50-100 eur kk matalakuluiseen osakerahastoon on merkittävä säästö aika monelle tavalliselle tallaajalle, jos sitä pystyy jatkamaan monia vuosia ja saamaan sille keskimääräistä tuottoa.
- Anonyymi
Tämä säästäminen on pitkäjänteistä työtä. Ajan mittaan sitten saa tuottoja. Vuosi vuoden jälkeen säästöjen sivuun laittamista.
Pitää olla malttia vaurastumiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä säästäminen on pitkäjänteistä työtä. Ajan mittaan sitten saa tuottoja. Vuosi vuoden jälkeen säästöjen sivuun laittamista.
Pitää olla malttia vaurastumiseen.Olet väärällä palstalla todistamassa itsellesi mitään kun olet persaukinen.
- Anonyymi
Haaveilet vaan tollasista rahoista.
- Anonyymi
Aika useat töissäkäyvät myös polttaa ja ryyppää ja rikko oman teveyttä ja sitten ihmettelan miksi ei ole raha. Sitten tuhlaillan lääkärissä veronrahoja. Suu ja kaikki haisen kun paarma. Kuka naine tai normaali mieskä halua sellasta. Ei tollaiset voi säästä kuka on tehnyt typeriä valikoimia ja polttaa oman rahoja.
- Anonyymi
Jos on töissä ni omia rahojaan käryttää ja kulauttaa kurkusta alas.Tuttu kun lopetti tupakin polton ni sano ettei vähään aikaan tiedossa palkan korotusta kun säästyy rahoja.Eikös askitupakki ole jo päälle 10eur ja normi on että aski päivässä.Osa siirtyy nikotiinipusseihin.
- Anonyymi
Tupakointi on tosiaan kallista. Se 10€ tekee kuukaudessa jo 300€ Kenenkään rahat ei riitä tähän harrastukseen. Rikkaiden huvia ja vielä tuoksahtaa pahalta. Kannattaa irrotautua tästä harrastuksesta.
Mb_76
- Anonyymi
Ajatellen koko elämää jos 40vuotiaana lopettaa sauhuttelun niin eipä kadu kun on 65v.Kyllähän kaljoihinkin menee rahoja. Ei itsellä ainakaan anna budjetit myöten että johonki baariin istuun joka viikonloppu.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821399Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä681197Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2141184Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2021174Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121039Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103993Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍128891Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123788- 77755