Eikö käärme ole paha. Miksi Mooses sen ylensi? Käärmehän valehteli Eevalle? Ja käärme oli joko saatana käärmeen muodossa tai saatana käärmeeseeseen menneenä, koska eläin ei itsesään osaa eikä pysty tuottamaan ihmiskielen puhetta.
“Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän, että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä. "
Miksi Mooses ylensi käärmeen erämaassa?
58
236
Vastaukset
- Anonyymi
Käärmeestä puhuminen on varoitus lahkolaisista, joita Johannes nimitti kyykäärmeen sikiöiksi.
Lahkolaiset menivät Johanneksen luokse Jordanille saamaan sitä näyttävää uskovien ja vanhurskasten upotuskastetta.
Johannes ei kastanut itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia ollenkaan, koska tarjolla oli vain syntisten katumuskaste.- Anonyymi
2025-02-15 19:02:40, olet saatanan juoksupoika, et sen enempää!
- Anonyymi
Mitähän syntiä oikeastaan silloin oli olemassa .voi että tekee pahaa kun eräät noista synneistä aina jauhaa. Ihminen joka elää ihan tavallista perhe elämää ei ole syntinen mitenkään.
- Anonyymi
Ensinnäkin tulee ymmärtää se, että käärme on kuvakieltä:
Ilm. 12:9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle,
Ilm. 12:15 Ja käärme syöksi kidastansa vaimon jälkeen vettä niinkuin virran, saattaakseen hänet virran vietäväksi.
Ehkäpä tämä jo avaa vähän asiaa, eli perkelehän siis oli Jumalan enkeli, joka lankesi.
12 "Ihmislapsi, viritä itkuvirsi Tyyron kuninkaasta ja sano hänelle: Näin sanoo Herra, Herra: Sinä olet sopusuhtaisuuden sinetti, täynnä viisautta, täydellinen kauneudessa.
13 Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa olivat upotus-ja syvennystyöt sinussa, valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin.
14 Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
15 Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys.
16 Suuressa kaupankäynnissäsi tuli sydämesi täyteen väkivaltaa, ja sinä teit syntiä. Niin minä karkoitin sinut häväistynä Jumalan vuorelta ja hävitin sinut, suojaava kerubi, pois säihkyväin kivien keskeltä.
17 Sinun sydämesi ylpistyi sinun kauneudestasi, ihanuutesi tähden sinä kadotit viisautesi. Minä viskasin sinut maahan, annoin sinut alttiiksi kuninkaille, heidän silmänherkukseen.
18 Paljoilla synneilläsi, tekemällä vääryyttä kaupoissasi, sinä olet häväissyt pyhäkkösi. Niin minä annoin sinun keskeltäsi puhjeta tulen; se kulutti sinut. Ja minä panin sinut tuhaksi maahan kaikkien silmäin edessä, jotka sinut näkivät.
19 Kaikki tuttavasi kansojen seassa ovat tyrmistyneet sinun tähtesi. Kauhuksi olet sinä tullut, eikä sinua enää ole, hamaan ikiaikoihin asti."- Anonyymi
Sitäpä ei pienille lapsille selitetty koulussa koskaan että oli kuva kieltä.
Ensinnäkin kuuluuko se mytologiaan että kuvakieltä käytetään, meillähän on nykyisin sanoja soilla voimme selittää asiat kuten ne ovat. Se kun peloitellaan pieniä lapsia kaikenmaailman käärme jutuilla. Lapset eivät osaa ajatella kuten aikuinen . Siksipä eivät ole kypsiä siihen tarinaan ennenkun ovat aikuisia .ja niitä syntejä kun pitäisi koko ajan pyydellä anteeksi. En itse ainakaan tiedä tekeväni syntiä . Elän vaan ihan tavallista elämää. Kuten niin monet muutkin.
- Anonyymi
Raamatussa jos käytetään kuvakieltä, niin se aina selitetään ettei tule väärinkäsityksiä.
Jos selitystä ei kuulu, niin kyse on sanan mukaisesta reaaliasiasta. - Anonyymi
Käärme oli kirottu. Tangon päähän nostettu käärme on kuva Kristuksesta, joka tuli kiroukseksi meidän tähtemme. Jeesus opetti Nikodemukselle uudesti syntymästä: niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
Mooseksen kirjassa on sanottu: Herra sanoi Moosekselle: "Tee itsellesi käärme ja pane se tangon päähän, niin jokainen purtu, joka siihen katsoo, jää eloon
Niin Mooses teki vaskikäärmeen ja pani sen tangon päähän; jos ketä käärmeet sitten purivat ja tämä katsoi vaskikäärmeeseen, niin hän jäi eloon.
Ne, jotka katsoivat tangon päähän ripustettua vaskikäärmettä jäivät eloon. Samoin jokainen, joka katsoo uskon kautta ristille naulittuun Jumalan Poikaan, jää eloon, eikä joudu tuomittavaksi. Vaski kuvaa sovitusta.- Anonyymi
Jeesus ei ole mikään käärme. Eikä käärme koskaan kuvaa Jeesusta.
- Anonyymi
vaskitsa on jalaton lisko, ei mikään käärme, se on väärin käänetty
Vaskitsa on jalaton lisko, - Anonyymi
Kaikki joutuu viimeiselle tuomiolle tekojensa perusteella.
Ilm. 2:23
Hänen lapsensa minä surmaan rutolla. Kaikki seurakunnat tulevat tietämään, kuka minä olen: minä tutkin sydämet ja ajatukset ja annan jokaiselle teistä hänen tekojensa mukaan. [1. Sam. 16:7; Ps. 7:10; Jer. 11:20; Room. 2:6]
Ilm. 20:12
Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]
Ilm. 20:13
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, muttat sinä olet käärme!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaskitsa on jalaton lisko,Pienet liskot eivät pure ihmisiä, eikä ihmenen kuole vaskitsan puremaan, selität olemattomia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta tuo. Vaskikäärme pelasti tietyssä tilanteessa käärmeen puremista kärsivät ihmiset. Jeesus ristillä pelastaa kaikki katuvat ja kadotuksen ansainneet kaikesta pahan kirouksesta ja kadotuksesta. Voi hyvin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaskitsa on jalaton lisko,Hauska oivallus, että Mooseksen vaskikäärme olikin vaskitsa. No, vaskitsa ei ole ollenkaan vaarallinen. Eli varmasti symboloi ihan myrkyllistä käärmettä, josta Jumalalla oli täsyi voitto valmiina katuville. Voimia!
- Anonyymi
Jo on monenlainen tarina sinänsä . Miten esim ekaluokkalaisen ymmärtää tälläiset asiat, ja vielä jos ei olut koskaan kuullut edes puhuttavan uskonnoista .
On siinä ollut mini pieni ihminen ajatuksissaan ja moni on kertonut miten pelkäsivät kaiken mailman ihmeitä koska jotenkin ymmärsivät ettei mitään ihmeitä ole ollut koskaan edes olemassakaan
Sitten käydään aikuisena psykologilla terapiassa kun traumat ovat kasvaneet vuosien mittaan niin että on saatava apua.? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki joutuu viimeiselle tuomiolle tekojensa perusteella.
Ilm. 2:23
Hänen lapsensa minä surmaan rutolla. Kaikki seurakunnat tulevat tietämään, kuka minä olen: minä tutkin sydämet ja ajatukset ja annan jokaiselle teistä hänen tekojensa mukaan. [1. Sam. 16:7; Ps. 7:10; Jer. 11:20; Room. 2:6]
Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20 | Matt. 16:27 ]
Ilm. 20:13
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.Ihan niin että oikein tuomittiin tekojen mukaan . Nyt eletään ihan toista aikakautta ja moni on laittanut uskonnon sivuun pitäen sitä jonain vanhana selostunsena ja historiallisena kerrontana, mistä ei ole minkäänlaisia todisteita .
Siksipä ei lapsille selitellä mistään tuomioista yhtään mitään, sitä vastoin heille voi selittää nykyiset asiat, että jos ihminen tekee rikoksen , niin tuomari tuomitsee joko sakkoihin tai vankilaan. ,siis omaa aikaamme, eikä yli 2000 vuotta vanhoja tarinoita. Kaikilla asioilla in oma aikansa ja kehitys menee eteenpäin koko ajan . Niinhän sen on mentäväkin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pienet liskot eivät pure ihmisiä, eikä ihmenen kuole vaskitsan puremaan, selität olemattomia!
Liskot ovat yhtä inhottavia kun käärmeet ,
- Anonyymi
Seimi on tyhjä, hauta on tyhjä, ristit on maatunnu, verta ei näy missään.
Saatana on uusi temppelinherra.
Ei sinne kannata enää matkustaa, ei sillä mitään ristiä ole tuijotettavaksi. - Anonyymi
Saatana (käärme) korotetaan kun Jeesus kuoli ja meni taivaaseen.
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
2. Tess. 2:4 tuo vastustaja, joka KOROTTAA itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.- Anonyymi
Valittujen nimet on kirjoitettu Elämänkirjaan jo maailman luomisessa.
Ilm. 13:8
Kaikki maan asukkaat kumartavat sitä -- kaikki ne, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun Karitsan elämänkirjaan. - Anonyymi
Valkia Saatana jakelee lahkoissa niitä taivaspaikkoja, antaa ihania henkikokemuksia, henkikasteitaan ja pelastusvarmuuden.
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
- Anonyymi
Mitä käärme itseasiassa valehteli paratiisissa?
Ei hän sanonut että kyllä puusta saa syödä vaikka Jumala oli kieltänyt.
Käärme sanoi ettei hedelmä ole myrkytetty, ette te kuole, vaan tulette tietämään hyvän ja pahan.
Ja miten kävi?
Eivät he hedelmään kuolleet ja tulivat tietämään sen että olivat alasti. Eli heille tuli omaatuntoa kuten käämre oli sanonut.
Käärme ei varsinaisesti valehdellut, vaan kavaluudella sai ihmiset toimimaan vastoin Jumalan tahtoa.
Käärme oli taitava harhaoppinen harhauttavine puheineen saattaen ihmisen Jumalaa vastaan.- Anonyymi
Puhuva käärme jutut sen kun vaan paranee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhuva käärme jutut sen kun vaan paranee
Aivan , ja niin puhuvat uuskarismaattiset menestysteologit myös tänä päivänä totuuksia , saadakseen heikoille uskoviin , heidän henkeä. Melko ansa..
- Anonyymi
Käärme piti oman herätyskokouksensa paratiisissa. Se julisti, että Jumala valehtelee teille, mitään perisyntiä ei ole olemassa, syökää vapaasti kaikista paratiisin puista.
Nainen tuli uskoon ja sai miehensäkin tulemaan samaan uskoon.
1. Moos. 3:6
Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
Kaikki Jenkkilahkot (Jehovat, Helluntailaiset, Mormonit, Adventisit) kieltää käärmeen tavoin koko perisyninnin. - Anonyymi
Ihminen kuoli, toisin sanoen sai kuoleman tuomion, syötyään kielletyä hedelmään,
- Anonyymi
Jumala kirosi ihmisen ja käärmeen,mutta ei omaa poikaansa Jeesusta.
1. Moos. 3:19
Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala kirosi ihmisen ja käärmeen,mutta ei omaa poikaansa Jeesusta.
1. Moos. 3:19
Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."Jeesus on siunattu.
Luuk. 1:42
Ja hän puhkesi puhumaan suurella äänellä ja sanoi: "Siunattu sinä vaimojen joukossa, ja siunattu sinun kohtusi hedelmä!
Luuk. 13:35
Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi'. Mutta minä sanon teille: te ette näe minua, ennenkuin se aika tulee, jolloin te sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen'."
- Anonyymi
Hieno kysymys. Kiitos. Varmaan, koska käärmeen puremiin ihmiset olivat kuolemassa. Jumala pelasti katuvat ihmiset valmistuttamalla omalla käärmeellään, kun nämä katsoivat siihen. Jumala osoitti, että Hän voi rangaista, mutta Hänellä on kaikki valta pahan yli. Hän voi pelastaa jopa pahoja asioita hallitsemalla. Kristus kärsi kuoleman, joka sinänsä on paha asia, mutta se toi kaikille Jumalan hallinnassa pelastuksen ja elämän.
Autiomaassa käärme sinänsä oli paha asia, mutta Jumalan hallinnassa se paransi käärmeenpuremat täysin.
Jumala on kaiken pahan yläpuolella ja voi jopa pahaa käyttää pelastamaan lapsensa.
Kaikkea hyvää! - Anonyymi
Käärme piti ensimmäisen harhaoppisten kokouksen paratiisissa. Selitti ettei asia ole siten kuten kirjoitettu on, vaan siten kuten minä sen selitän olevan. Käänsi selkeän asian aivan päinvastaiseksi että ette suinkaan kuole. Juuri se on harhaoppisten tapa kääntää selkeä Jumalan ilmoittama asia täysin päinvastaiseksi.
- Anonyymi
Koska olen syntynyt 50-luvulla, muistan, kuinka isällä oli tapana tappaa kyykäärmeitä jos sai kiinni. Itsekin taisin jonkun käärmeen tappaa.
Ne ripustettiin aidalle näkyviin, jotta kukaan ei luulisi niiden enää elävän ja pystyvän vahingoittamaan ketään.
Nykyään niitä on aika vähän, ja koska ne ovat hyödyllisiä, ei niitä enää tapeta.
Kuitenkin symboliikka on ilmeinen: Jeesuksen kuolema on todistuksena siitä, että paholaisen valta on loppunut. Jeesus tuli kiroukseksi meidän tähtemme, hän kukisti kuolemansa kautta vihollisen, ja kun katsomme ristiä, se on meillekin voiton merkki.
Erämaassa vaskikäärme joka oli ripustettu puulle, oli merkki siitä, että käärme oli voitettu. Ne jotka uskossa katsoivat käärmettä, jäivät henkiin. Jös taas luuli selviänsä ilmankin, kuoli erämaassa käärmeen puremaan.
Samoin meidänkin tulee uskossa katsoa Jeesukseen, Hän on meidän ainoa toivomme. - Anonyymi
Ristillä ei Jeesuksella ollut mitään muuta vihollisuutta kuin lain ja synnin kirous. Sen Jeesus kukisti kuolemallaan eikä suinkaan mitään kuolemaa varsinaisesti, vaikka heräsi kuolleista, mutta hän oli jo sitä ennen herättänyt kuolleita, joten ei siinä mitään erityistä kuoleman kukistamista tarvittu.
Jeesus avasi tien Jumalan Pyhän Hengen yhteyteen. Se on mihin tulee pyrkiä eikä mikään Jeesuksen ajatteleminen sinällään auta asiaa mihinkään suuntaan, vaan se että uskoo Jeesuksen sanoja siinä, että Hän lähettää Puolustajan olemaan meidän keskellämme maailman loppuun asti.- Anonyymi
Kiitos hienosta ajattelusta. Kyllä kuitenkin Jeesus on kaiken keskus, johon on kaikkien turvauduttava. Hän on taivaan ja maan Herra ja istuu Isän oikealla puolella. Heistä lähtee Pyhä Henki. Voimia!
- Anonyymi
Jeesus itse on tie. Ei mikään tien raivaaja.
Kristillisessä kasteessa ihmisen sielu liitetään Kristuksen ylösnousemusruumiin jäseneksi.
Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
Azusinkadun tapahtumat on ekstystä. Ei siellä ollut yhtään oikeata kristittyä.
Parhamikin vietiin vankilaan sodomiasta nuoren juutalaispojan J.J.Jourdanin kanssaa v. 1907. Mies oli antisemitisti, vapaamuurari ja KuKluxKlaanin veljeskunnan jäsen.
- Anonyymi
Osasinko se käärme oikein puhuakin siinä sadussa, että oikein valehteli Eevalle,
Tuota paiskaa yritettiin koulussakin syöttää, vaikka olin lapsi niin menetin luottamukseni aikuisiin , koska he puhuivat näistä asioista ihan tosissaan .aikuiset ihmiset, eikö missään kellot soi - Anonyymi
Paavalin juonia puhua lain kirouksista, koska hänellä itsellään oli selvittämätön murha tilillään ja Saatanan enkeli sisällä.
Jumalan lait on voimassa edelleen aina tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti ja lait ovat siunaus ihmiskunnalle, Jumalan rakkauden osoitus.
Joh. 14:21
Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. - Anonyymi
Rosvot ja murhamiehet uskottelevat, että lait on kumottu ja nyt vaan eleillään pelkkien henkien pillin mukaan kuin ellun kanat.
- Anonyymi
Noudatat siis koko Moosesta? Mooses on sanonut: Aaronin ja hänen poikiensa käske hoitaa papinvirkansa. Syrjäinen, joka siihen ryhtyy, surmattakoon. Mooses ei puhut mitään Juudaan suvun pappeudesta. Samoin kuin Saulus tarsolaisella, niin sinullakin on lain vaatimus tappaa ylimmäinen pappi Jeesus.
- Anonyymi
Onneksi koulussa ei kuitenkaan puhuttu murhista ja murhamiehistä. Se olisi ollut lapsille järkkyä.
Jutut puhuvista eläimistä olisi heille ollut sen sijaan tuttua ja olisivat helposti osanneet ymmärtää sen miten käärme syötti ihmisille harhaoppista puppua siitä mitä Jumalan sana oikeasti tarkoitti ja miten se saatettiin vääristelemällä häijysti saada näyttämään miten murhaavalta tahansa. - Anonyymi
Lapsille puhuvat eläimet ovat todella luonnollista tarinaa eikä siinä ole mitään kammoa vaikka käärme siinä olikin harhaoppinen ja valehteli sekä vääristeli sitä mitä Jumala oli sanonut. Kuten kunnon harhaoppinen tietenkin tekee, hän esittää Raamatun totuuksina asiat mitkä eivät ole totta ja vaatimuksia mitä ei uudessa liitossa ole.
Tarina käärmeestä on juuri oikealla tavalla esitetty Raamatussa ja sillä on täydellinen vertauskuva tämän päivän ihmisissä.- Anonyymi
Avan !! Ja pienet lapset ymmärtää sen rakkauden , että kun kuolemansairas ihminen katso käärmeen ja pakenee käärmeitä ja parantuu , niin hän pelastuu..
- Anonyymi
4.Mooseksen kirja:
21:9 Niin Mooses teki vaskikäärmeen ja pani sen tangon päähän; jos ketä käärmeet sitten purivat ja tämä katsoi vaskikäärmeeseen, niin hän jäi eloon.
2.Kuningasten kirja:
18:4 Hän poisti uhrikukkulat, murskasi patsaat, hakkasi maahan asera-karsikon ja löi palasiksi vaskikäärmeen, jonka Mooses oli tehnyt; sillä niihin aikoihin asti israelilaiset olivat polttaneet uhreja sille; sitä kutsuttiin nimellä Nehustan.
Johanneksen evankeliumi:
3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
"löi palasiksi vaskikäärmeen, jonka Mooses oli tehnyt"
Johanneksen evankeliumi:
8:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut. - Anonyymi
Tangon päähän ripustettu vaskikäärme oli kuva käärmeen kautta tulleesta kirouksesta.
minä panen vainon sinun (käärmeen) ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän.
Paavali todisti: ...hän (Jeesus) tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu.
Jeesus opetti Nikodemuksessa uudesti syntymästä: niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä. Vaskikäärmeestä on kirjoittu: Mooses teki vaskikäärmeen ja pani sen tangon päähän; jos ketä käärmeet sitten purivat ja tämä katsoi vaskikäärmeeseen, niin hän jäi eloon.
Samoin uskon kautta näkemällä Jeesuksen ristille nostettuna ja kirottuna jokaisen edestä, ja sydämen uskollla, uskolla siihen, että Jeesus kantoi maailman synnin ristille ja kärsi rangaistuksen ihmisten puolesta, ihminen uudesti syntyy.- Anonyymi
Eikä Jeesus vain kärsinyt fariseusten syytösten vuoksi ristillä, vaan myös poisti lain ja synnin orjuuden ihmisestä tuoden tätä kautta vapauden. Ei Jeesus yksittäisen ihmisen jokaisen synnin vuoksi kärsinyt että ihminen voisi koko ajan kipuilla syntiensä kanssa ja lukea lakikirjasta mitä syntiä tuli tehtyä ja mitä ei, vaan Jeesus asetti uuden järjestyksen, jossa vanha liitto on naulattu ristille lakeineen niiden puolesta, jotka uskovat siihen ja heidät Jumalan Pyhä Henki pelastaa. Jumala ja Pyhä Henki pelastaa kun Jeesuksen ristinkuolema mahdollistaa sen.
Mutta jos emme usko siihen, niin silloin laki kaikessa ankaruudessaan tuomitsee meidät, koska silloin Jeesus ei ole vapauttanut meitä siitä, vaan kuten Paavali opettaa, että eihän muutoin Jumalalla olisi mitään millä tuomita maailmaa. Jeesuksen hylkääjät tuomitaan ankarimman lain mukaan.
- Anonyymi
Jeesuksen mukaan Jumalan käskyjen noudattaminen ei ole edes vaikeata eikä raskasta.
Matt. 11:30
"Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
Luuk. 16:17
"Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää."- Anonyymi
Uskon kuuliaisuus tarkoittaa Jumalan käskyjen noudattamista.
Ei mitään hurmoshenkien voimasta hillumista ja kaatuilua, mitä hellarit tekevät ja ihailevat.
Tit. 1:11
Heidän suunsa on tukittava, sillä he villitsevät kokonaisia perheitä esittämällä oman voiton toivossa vääriä oppejaan. [1. Tim. 6:5; 2. Tim. 3:6,7] - Anonyymi
Jaa, sinusta on kevyttä kauraa kivittää sapatin rikkova naapurisi...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ellen G. White kielsi viemästä ristiä haudalleen. Sapatti pelastaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain Jumalalla on tuomiovalta.Ei ihmisellä.
Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.
- Anonyymi
Parhami ja Olseni rakastivat toisiaan. Rakkaus peittää syntien paljoudenkin, sanoin Paavali.
- Anonyymi
Muistakaapa maalliset lait,ei kukaan voi toimia maallisia lakeja vastaan!Jos alkaa toista kivittää varastaa ja muutenkin satuttaa,on mielisairaus,joka vaatii hoitoa!jne!
- Anonyymi
Tee itsellesi käärme ja pane se tangon päähän, niin jokainen purtu, joka siihen katsoo, jää eloon". 9Niin Mooses teki vaskikäärmeen ja pani sen tangon päähän; jos ketä käärmeet sitten purivat ja tämä katsoi vaskikäärmeeseen, niin hän jäi eloon.
Jos yrittää ripustaa metallista tehdyn käärmeen tangon päähän, se ei siinä pysy. Tankoon oli todennäköisesti laitettava poikkipuu. Niin tai näin, olennaista on, että tästä muodostuu risti. Tämä on kuva Jeesuksen rististä. Synnistä pelastuu uskomalla anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä julistetun evankeliumin.- Anonyymi
Krusifiksien tuijottelu ei ketään pelasta.
Raamatun mukaan Jumala pelastaa perisyntisen ihmisen kristillisten kirkkojen toimisttamassa yhdessä kasteessa pesemällä synnit pois, mukaanlukien perisynnin kirouksen ja näin uudestisynnyttää ihmisen ikuisen elämän periliseksi.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
- Anonyymi
Et kai nyt sentään selvää Raamatun sanaa ala kumoamaan?
"Tee itsellesi käärme ja pane se tangon päähän, niin jokainen purtu, joka siihen katsoo, jää eloon".- Anonyymi
Kyllä vanhan liiton sana on kumottu. Muutoin tosiaan pitäisi ne naapurit tappaa kun eivät pidä Jumalan lakia. Ne ajat ovat jääneet taakse ja uusi liitto on tullut, jossa Jeesus poisti juuri nuo kiroukset mitä ihmisten päälle langetettiin ja minkä vuoksi heitä surmattiin. Se on poispyyhitty ristillä ja juuri sen vuoksi voimme pelastua kun saamme synnit anteeksi Jeesuksen veressä ja niin puhtoisina olemme kelvolliset vastaanottamaan Pyhän. Hengen, pelastuksen sinetin.
Niin alkaa matka taivaan kotiin. - Anonyymi
Erämaavaellukset omituisuudet oli ja meni tuhansia vuosia sitten, ne historiaa.
Ei niitä pidä suoraan yhdistää tähän aikaan, mitä nyt eletään.
- Anonyymi
Se on niin rakas kohta tuo jae ettei luterilaisten tarvitse luopua retuelämästä, niinhän he sen lukevat ja niinhän pakkoveron maksajat toimii pääsäännön vallitessa !
Mieluinen kohta se on, lähes euroviisujen kaltainen revittelyineen- Anonyymi
Jokainen järkevä ihminen käsittää, että ei Kristinusko syntynyt missään Los Angelesin pahamaineisella punaisten lyhtyjen kadulla reilu sata vuotta sitten.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1773513
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262630Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542486- 1462341
- 672006
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall3001896- 311431
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211373Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381347Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161255