Pelkään, että minulla on suusyöpä. Kävin hammastarkastuksessa, hammaslääkärillä, myös röntgenkuva koko suusta otettiin.
Vikaa ei löytynyt. Näytin hammaslääkärille myös limakalvoni. Hän ei nähnyt mitään poikkeavaa.
Pelkään silti, että minulla on suusyöpä eikä hammaslääkäri vain huomannut sitä jos se on alussa. Mulla on outo kohta yläikenessä. Hammaslääkäri ei kuitenkaan nähnyt siinä mitään poikkeavaa. Itse näen lampulla ja mielestäni se ei ole ollut aina. En ole varma.
Eli suun röntgen on kunnossa, samoin tarkastus. Entäs sitten? Koepala. Eipä julkisella suostuta ottaa. Joo olen ex alkoholin liikakäyttäjä, ex tupakoitsija ja nikotiinipussien käyttäjä. Eli on syy pelätä.
Näkyykö suusyöpä röntgenissä ja hammastarkastuksessa?
14
224
Vastaukset
- Anonyymi
Menenkö yksityiselle ja pyydän suusta koepalan? Ap
- Anonyymi
Tässä kuva muutoksesta. Ympyröity kohta..toiselta puolelta ei löydy selkeästi samanlaista.
https://aijaa.com/UIaOlm
Ap- Anonyymi
Ihan tavalliset hampaan välit. Niiden kuuluu näyttää tuolta. Mitään syöpää tai muutakaan outoa tuossa ei näy.
- Anonyymi
Eli alue tuon ympäryn sisällä. Näyttää, kuin siinä olisi reikä, mutta sormin, kun painelee niin ei siinä ole. Pelkkä ympyrän kuva ikenessä.
Ap - Anonyymi
Ei siinä ole mitään. Mutta varpaassa on jos se osuu pöydän jalkaan kiireessä kulkiessa.
Joka ihmisessä on muuten syöpää ja kun vaikka syö jotain liikaa se voi aktivoida sen syövän kasvamaan. Siksi kannattaa syödä monipuolisesti että saa kaikkea vähän ja liikkua. Liikunta parantaa myös. - Anonyymi
Yleensä hammaslääkärit näkee muunnokset heti , joten älä kanna huolta asiasta, ovat tavallisesti liiankin hyviä toteamaan suun sairauksia .
- Anonyymi
Tiedän vain yhden suusyöpäpotilaan. Hän kertoi että syöpä näkyi röntgenkuvassa. Myöhemmin tehtiin leikkaus ja potilas parani.
- Anonyymi
Eli röntgen luultavasti vahvisti, että ei syöpää.
Ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli röntgen luultavasti vahvisti, että ei syöpää.
ApKyllä siellä syöpä oli. Potilas kertoi että hän jälkeenpäin tajusi että lääkäri huomasi heti syövän katsoessaan suuhun, mutta ei sanonut mitään. Ehdotti vain että otampa tuosta röntgenkuvan, sopiiko, Potilaalle sopi. Otti vielä koepalan ja kohta tuli tieto että syöpä oli hampaan alla. Kuten jo kerroin, syöpä leikattiin pois, siinä samalla pari poskihammasta. Potilas parani. En muista korvattiinko hampaistoa jälkeenpäin mutta tyhjät kohdat olivat takana niin etteivät näkynee. Kun osasi katsoa niin huomasi että se leikatun puolen poski oli vähän kuopalla, vähän kapeampi kuin toinen poski.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä siellä syöpä oli. Potilas kertoi että hän jälkeenpäin tajusi että lääkäri huomasi heti syövän katsoessaan suuhun, mutta ei sanonut mitään. Ehdotti vain että otampa tuosta röntgenkuvan, sopiiko, Potilaalle sopi. Otti vielä koepalan ja kohta tuli tieto että syöpä oli hampaan alla. Kuten jo kerroin, syöpä leikattiin pois, siinä samalla pari poskihammasta. Potilas parani. En muista korvattiinko hampaistoa jälkeenpäin mutta tyhjät kohdat olivat takana niin etteivät näkynee. Kun osasi katsoa niin huomasi että se leikatun puolen poski oli vähän kuopalla, vähän kapeampi kuin toinen poski.
No tuo ei ole suusyöpä vaan suussa oleva luusyöpä.
Suun limakalvon syöpä ei todellakaan näy röntgenissä, mutta katsoessa silmällä yleensä näkyy.
Röntgenissä tutkitaan luustoa ja hampaita. Ei limakalvoja jotka ei edes jää kuvaan sillä se läpivalaisee luut.
Eli ap:n kysymykseen vastaus ei näy ellei kyseessä ole suussa sijaitseva muu syöpä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tuo ei ole suusyöpä vaan suussa oleva luusyöpä.
Suun limakalvon syöpä ei todellakaan näy röntgenissä, mutta katsoessa silmällä yleensä näkyy.
Röntgenissä tutkitaan luustoa ja hampaita. Ei limakalvoja jotka ei edes jää kuvaan sillä se läpivalaisee luut.
Eli ap:n kysymykseen vastaus ei näy ellei kyseessä ole suussa sijaitseva muu syöpä.Suun limakalvon syövän voi sulkea pois varmuudella näytteellä, mutta on oltava silmin havaittava muutos josta näyte otetaan. Sitähän ap:lla ei ole. Sanomattakin selvää, että suurempi ongelma on nyt sairauden pelko.
- Anonyymi
Taitaa ongelma olla korvien välissä
- Anonyymi
Hypokondria
- Anonyymi
Haisooko aamulla otettu ryyppi koskista vielä iltapäivällä, jos on pessy hampaansa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565080Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202295- 1031474
- 921426
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231386Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2031343Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681125Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly81070Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2671015- 721007