Mitä kuoleman jälkeen?

Anonyymi-ap

Katoatko pimeyteen ja häviätkö universumista?
Oletko tyytyväinen tähän elämääsi?
Itse en aio kadota sillä uskon jälleensyntymiseen.
Paljon asioita aion tehdä paremmin seuraavassa elämässä. Haluan opiskella taidetta ja päästä hieman pitemmälle taidemaalarina sillä
Tällä hetkellä olen vain ikääntynyt harrastelitaiteilija. Sanoisinko keskinkertainen.
En tahdo hyväksyä sitä että opintoni tässä elämän koulussa päättyy alaluokalle ja sen jälkeen katoaisin maailmasta. Elämä olisi silloin julmaa epäoikeudenmukaista sattumaa.
Sellaista ajatusta täältä korven kätköistä.

61

274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On se uskonto tuokin. Mutta olet väärässä. Nyt on oikea aika hyväksyä Jeesus Kristus ja tehdä parannus. Olet jo hahmottanut että kuoleman jälkeen on jotain. On helvetti ja taivas. Valitse siitä.

• Anonyymi

En valitse kumpaakaan. Universumin hyväksyn ja aion tutkia sitä kuolemani jälkeen. Sukellan mustaan aukkoon ja käyn morjestamassa kolleegoita naapuriuniversumisssa.

• Anonyymi

Sekoilua!

• Anonyymi

Varmaa on, ettei kenelläkään ole tietoa kuoleman jälkeisestä elämästä. Mitä enemmän sen mahdollisuutta miettii, sitä absurdimmalta se tuntuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En valitse kumpaakaan. Universumin hyväksyn ja aion tutkia sitä kuolemani jälkeen. Sukellan mustaan aukkoon ja käyn morjestamassa kolleegoita naapuriuniversumisssa.

Jos et valitse uskoa sitä, että Jeesus sovitti sinunkin syntisi, valitset oletusarvoisesti helvetin kärsimykset. Rukoile, että Jumala avaisi silmäsi ja sydämesi totuudelle. Kuoltuasi tajuat totuuden, mutta silloin on liian myöhäistä, jos olet valinnut väärin.

Hebrews 9:27 (KJB)
        And as it is appointed unto men once to die, but after this the judgment:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaa on, ettei kenelläkään ole tietoa kuoleman jälkeisestä elämästä. Mitä enemmän sen mahdollisuutta miettii, sitä absurdimmalta se tuntuu.

Mietipä, miten absurdia olisi, jos elämä, ja monimuotoinen maailma olisi syntynyt itsestään, tyhjästä, sattumalta, ja päättyisi olemattomuuteen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On tietoa, se löytyy Raamatusta.
        Sen kertoo maan päällä ollet jeesus, Mooses, Elia

• Anonyymi

aiotko syntyä itävaltalaisena taidemaalarina 🤣🤣🤣

• Anonyymi

. Siihen maahan jossa saan parhaan mahdollisen koulutuksen uraani taidemaalarina ajatellen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

. Siihen maahan jossa saan parhaan mahdollisen koulutuksen uraani taidemaalarina ajatellen.

et ymmärtänyt vitsiäni ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

et ymmärtänyt vitsiäni ?

Joo mut nyt hokasin. Aatuhan oli itävaltalainen.
        Olit nokkela

• Anonyymi

Kohtalon ironiaa on se, että Aatua ei hyväksytty Wienin taideakatemiaan, vaikka muistaakseni kahteen otteeseen sinne haki. Ei tainnut valinnoista vastaava, olikos ihan rehtori vielä, tietää miten tuo päätös vaikutti koko maailman historiaan, aiheuttaen kärsimyksiä miljoonille ihmisille, muutenhan Aatusta olisi tullut vain taidemaalari.

Aatu ei ollut huono taidemaalari itse oppineeksi sellaiseksi...

• Anonyymi

Vieläkö ne hiiret pitää meteliä ?

• Anonyymi

Elämä loppuu kuolemaan ja jätät jälkesi tänne elämässä . Ei siinä muuta ole !!!

• Anonyymi

Soopaa, mutta mutta totta ateisteille!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Soopaa, mutta mutta totta ateisteille!

niin se on totta myös aku ankan serkulle hannu hanhelle ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niin se on totta myös aku ankan serkulle hannu hanhelle ?

Mooses on jo taivaassa

• Kuinka monta vaikkapa taiteilijaa maailma on menettänyt sen vuoksi, etteivät ihmiset uskalla elää tätä ainoaa elämäänsä, vaan uskovat katteettomiin taikauskoihin?

• Anonyymi

Ei tule kenestäkään valmista yhdeltä luokalta.

• Anonyymi

Turhuutta hoet

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turhuutta hoet

jos taiteesi lähtee käsistä niin seuraa psykoosi se on kuin uskovainen

• Anonyymi

Minun yksi tuttava oli loistava taiteilija, käytti lahjansa huumeisiin!

• Anonyymi

Minä tiedän jo kuka minä olen uudessa elämässäni. Meedio selvitti nimeni ja ammattini tulevassa uudessa elämässäni ja lakimies teki testamentin uudelle minälleni.
      En viitsii toista kertaa aloittaa uutta elämääni perseaukisena.

• Anonyymi

Arvatenkin "uudella minälläsi" ja meediolla taisi olla sama nimi?

• Anonyymi

Raha kasalla ei pelastuta, eikä se ole ostettavissa!

• Anonyymi

Kuolemän jälkeen tilanne on tasan sama kuin ennen hedelmöittymistä.
      Sinua ei millaan perusteella ole olemassa.
      Meillä kaikilla on kokemusta olemattomana olosta, mutta onko kellään siitä yhtään huonoa muistoa? Niinpä kuoleman jälkeistä olemattomuuttakaan kannata pelätä.
      Eletään niin kauan kun voidaan.

• Anonyymi

Seur elämässä???
      Haaveeksi jää

• Anonyymi

Miksi joku saa elää elämänsä sairaana, vammaisena, nälässä, sodan keskellä ja taas toinen elää terveenä ja onnellisena koko pitkän elämänsä?
      Sattumaako?

• Anonyymi

Evoluutiota ja sattumaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Evoluutiota ja sattumaa

Tuota sattumaakaan ei ole vaan se on tyhmien ihmisten valintojen seurausta 😠

Toisaalta sattumaa voi olla myös positiivista 🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuota sattumaakaan ei ole vaan se on tyhmien ihmisten valintojen seurausta 😠

Toisaalta sattumaa voi olla myös positiivista 🤔

Ilman uskovaisen kateutta en olisi tässä tilanteessa , kun nyt olen 🙂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisi kannattanut uskovaisen vain paljastaa etu niin olisin valinnut toisin ja en olisi tässä missä nyt olen 🤔

• Anonyymi

Ihmisten tekojen takia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskovat eivät ajattele muuta kuin lähetyskäskyä!

• Anonyymi

Saatanasta kaikki sairaudet.
        Aatami eli yli 900 vuotiaaksi ja ei mitään sairautta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskovat eivät ajattele muuta kuin lähetyskäskyä!

Sivustaseuraaja eivät pelastu!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saatanasta kaikki sairaudet.
        Aatami eli yli 900 vuotiaaksi ja ei mitään sairautta!

Niinkö. Työelämäässä 64 vuotiaaksi ja loppuaika eläkkeellä. Soita ihmeessä Essayahlle ja kerro kuinka hyvin eläkeasiat olivat ennen.

• Anonyymi

"Katoatko pimeyteen ja häviätkö universumista?"

Mieleni lakkaa olemasta, mutta tulen jatkumaan jossakin muodossa universumissa.

"Oletko tyytyväinen tähän elämääsi?"

En erityisemmin vaikka huonomminkin voisi mennä.

"Itse en aio kadota sillä uskon jälleensyntymiseen."

Noh, se ei valitettavasti ole uskosta kiinni. Voinhan minäkin uskoa pystyväni lentämään käsilläni.

"Paljon asioita aion tehdä paremmin seuraavassa elämässä. Haluan opiskella taidetta ja päästä hieman pitemmälle taidemaalarina sillä Tällä hetkellä olen vain ikääntynyt harrastelitaiteilija."

Ymmärrän sen tuskan, olen itse aloitteleva digitaiteilija ja olen jo 40 vuotias. Olisi pitänyt paljon nuorempana jo aloittaa, sillä vaikka itse sanon niin minussa on potentiaalia.

• Anonyymi

Sinun olisi kannattanut aloittaa jo 486 :lla 🤣🤣🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun olisi kannattanut aloittaa jo 486 :lla 🤣🤣🤣

386SX oli prossu ekassa koneessa jota käytin lapsena, ja siinä oli harvinaisuutena 2x CD-asema.

• Anonyymi

On, mutta se potenttiaalisuus menee jumalattomuuteen?

• Anonyymi

siis elämässä kehitytään , eli ei tehdä samaa virhettä uudestaa !!!
      olen ilmeisen omituinen , sillä olen tiedostanut aina mihin päädyn 🤔 että kaikki on vain ajan kysymys !!! mutta uskon sen johtuvan siitä mitä se wahlroos sanoi ? jos pyrkii johonkin pitkän aikaa niin ajan saatossa se ikäänkuin tapahtuu kuin tanssi 🤔 eli itsestään !!! , mutta avain asia on varmasti tuo AIKA !!!

• Anonyymi

Aikaa tulee edestäpäin koko ajan lisää.
        Se ei lopu koskaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aikaa tulee edestäpäin koko ajan lisää.
        Se ei lopu koskaan.

paitsi jos loppuu kellosta nipatterit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

paitsi jos loppuu kellosta nipatterit.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18824996/pakanallinen-alkupera
        Kiistaa oli syntynyt siitä, oliko olemassa aikaa, jolloin kolminaisuutta ei ollut olemassa, ja muodostuiko kolminaisuus vasta pojan Jeesuksen syntymän jälkeen. Keisari Konstantinus joutui kutsumaan koolle Nikean konsiilin tämän ongelman ratkaisun toivossa. Konsiilin aikana päätettiin, että koskaan ei ollut olemassa aikaa, jolloin Jumalan Poikaa ei ollut olemassa, ja kirkko kirosi ne, jotka ajattelivat, että näin saattoi olla. He tuomitsivat Ariuksen opit, joka oli opettanut, että Jumalan Poika oli luotu ihminen, joka ilmestyi vain kerran ja oli toissijainen Isään nähden. Näin kirkko ajoi enemmistöpäätöksellä päätöslauselman läpi, ja niiden, jotka eivät olleet samaa mieltä tai uskoneet sitä, odotettiin olevan vastustamatta sitä ja pitävän ajatuksensa omana tietonaan.

• Anonyymi

Wahlroos syntyi kultalusikka suussa... Sijoituksilla teki 6000 milj omaisuutensa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18824996/pakanallinen-alkupera
        Kiistaa oli syntynyt siitä, oliko olemassa aikaa, jolloin kolminaisuutta ei ollut olemassa, ja muodostuiko kolminaisuus vasta pojan Jeesuksen syntymän jälkeen. Keisari Konstantinus joutui kutsumaan koolle Nikean konsiilin tämän ongelman ratkaisun toivossa. Konsiilin aikana päätettiin, että koskaan ei ollut olemassa aikaa, jolloin Jumalan Poikaa ei ollut olemassa, ja kirkko kirosi ne, jotka ajattelivat, että näin saattoi olla. He tuomitsivat Ariuksen opit, joka oli opettanut, että Jumalan Poika oli luotu ihminen, joka ilmestyi vain kerran ja oli toissijainen Isään nähden. Näin kirkko ajoi enemmistöpäätöksellä päätöslauselman läpi, ja niiden, jotka eivät olleet samaa mieltä tai uskoneet sitä, odotettiin olevan vastustamatta sitä ja pitävän ajatuksensa omana tietonaan.

Näin todellakin kävi v 385!

• Anonyymi

Tämä asia ei kuulu ateismin alueeseen, sillä niille on oma osionsa.
      "Mitä kuoleman jälkeen?"
      Esim . Budhalaiset voivat uskoa jälleensyntymään, vaikka eivät usko jumalaan.

• Anonyymi

Hekin eksyttää!

• Anonyymi

Jokainen ihminen on vielä pitkään kuoleman jälkeen täynnä kuoleman jälkeistä elämää, matoja, hyönteisiä, lahottajasieniä, bakteerejä jne...

• Anonyymi

Joo niin ruumis mutta sielu ei mätäne

• Anonyymi

"Mitä kuoleman jälkeen?"

Tämä aihe voi vaihdella paljonkin ateistejen keskuudessa, joten kysymys on vaihteeksi palstalle ihan hyvä.

Itse uskon tietoisuuteni lakkaavan olemasta, ja ruumiini menevän takaisin kiertokulkuun. Eli teknisesti sama tilanne kuin oli ennen syntymääni, sillä erolla, että muisto ja jälki minusta on toki olemassa muille.

"Katoatko pimeyteen ja häviätkö universumista?"

En kumpaakaan. Tietoisuuden olemassaolemattomuus ei ole pimeys, ja kehoni atomit ovat kyllä universumin kierteessä.

"Oletko tyytyväinen tähän elämääsi?"

Kyllä. Olen elänyt tämän ainutkertaisen elämäni sitä silmällä pitäen, että tämä on ainoa.

"Itse en aio kadota sillä uskon jälleensyntymiseen."

Et kylläkään voi sille mitään, jos jälleensyntymistä ei olekaan. Ja kun tuo seikka ei ole uskosta kiinni.

"Paljon asioita aion tehdä paremmin seuraavassa elämässä."

Ja tässä on ongelmasi. Ja monen muun uskonnon ongelma, etteivät sen jäsenet jaksa vaivautua elämään elämäänsä parhaan kaavan mukaan. Kun se elämä onkin ainutkertainen, niin tälläinen usko saa vain tuhlaamaan sen.

"Haluan opiskella taidetta ja päästä hieman pitemmälle taidemaalarina sillä
      Tällä hetkellä olen vain ikääntynyt harrastelitaiteilija."

En tiedä miksi et vain harjoittele sitä ammattilaisten opastuksella vielä, vaikka ikää olisikin? Netti on täynnä ohjeita, ja hintaa vastaan saa kyllä ihan kunnon oppaan.

"Sanoisinko keskinkertainen."

Tietysti sinun täytyy ymmärtää myös kuinka vaikea ala on lopulta kyseessä? Todella harvalle käy tuuri, ja heistä tulee tunnettuja, vaikka taito olisikin super hyvä. En ole itse edes amatööri, mutta tunnen valtavasti maalareita ja muita taiteilijoita. Eikä tuo maailma ole tuntematon.

"En tahdo hyväksyä sitä että opintoni tässä elämän koulussa päättyy alaluokalle ja sen jälkeen katoaisin maailmasta."

Siis luuletko elämäsi jatkuvan kuoleman jälkeen samasta kohdasta osaamisella, mutta olisit itse nuori?

Montako lisäelämää kukin saa yrittää uusiksi sinun uskomuksessa? Ja millä perusteella?

Mistä edes keksit, että näin kävisi?
      On toki olemassa noita aasialaisia nuoria lahjakkuuksia, mutta sillä ei ole mitään tekemistä tälläisen lisäelämän kanssa.

"Elämä olisi silloin julmaa epäoikeudenmukaista sattumaa."

Jos tuo on sinusta julmaa, niin ei sinulla ole elämänkokemusta tainnut muutenkaan kertyä.

Anteeksi nyt vain, mutta jos sinun maalarin uran jääminen tyngäksi, koska et ole jaksanut panostaa siihen on julmaa, niin todella matalalla on rimasi. Lähinnä sain tekstistäsi kuvan, ettei sattumalla ole ollut mitään tekemistä asian kanssa.

"Sellaista ajatusta täältä korven kätköistä."

Välillä on ihan hyvä tuulettaa ajatuksia.

• Anonyymi

Kyllä on myös suomalaisia edesmenneitä kontaktissa miracle box. Mahtaako olla ilmainen enää. Raamattu kieltää yhteisen keskustelun. Voi lyhentää elämää. Mutta kyllä on järkeviä sieluja verhon takana.

• Anonyymi

Pitää laittaa esimerkki uskottava. Ääninäyte.

• Anonyymi

hyvin todennäköisesti Jumala haluaa jatkaa elämää sen takia elämä jatkuu ja se on kuoleman jälkeinen aika on sitä, että ollaanko sitä nyt jossakin karanteenissa, niin sitä En osaa sanoa mutta niin se että niin Sähkö sähköinsinöörit ovat sitä mieltä, että Ja minäkin olen sähköttäjä itse niin saan yhteyden. Kyllä se on totta ja ihme. Olen operaattori.

• Anonyymi

Kukaan ei katoa täältä mihinkään sen jälkeen, kun kehon muodostavat atomit hajautuvat erilleen. Ihmiselle käy periaatteessa samoin kuin autolle, joka puretaan osiin; se lakkaa olemasta tiedettynä yksilönä ja toimivana kokonaisuutena, mutta sen osat jatkavat olemassaoloaan toisaalla; varaosina tai sulatettuna päätyy toisiin kohteisiin. Ts. sinussa olevat atomit ovat olleet useita kertoja muissa tehtävissä, esim. dinosaurusten, hyönteisten, siittiöitten jne jne jne rakennusaineina.

Eli kun sinä hajoat atomeiksi, ne atomit jatkavat toisissa tehtävissä, esim. päätyvät toukka-ateriana osaksi linnun elimistöä ja kun tämä lintu hajoaa aikanaan atomeiksi, sen atomit, joista joku oli aikanaan osa sinua, jatkavat taas uudessa kohteessa osana jotain toista kokonaisuutta. Esim. 10000 vuotta sitten kuolleen ihmisen atomit ovat hajallaan pitkin planeettaa.

Kokonaisuus, yksilö, sinä, vain lakkaa olemasta sellaisena ja hajautuu pienimpinä osina ympäristöön. Planeettamme on siis valtava atomien kierrätyslaitos. Mikä on siis ongelma? Se, että ihminen on kehittynyt älylliseksi, ajattelevaksi ja luovaksi eliöksi, joka on luonut itselleen illusiivisen maailman. Käsitteet, määritelmät jne. muodostavat siis informatiivisen illuusion. 'Kuolema' ja siihen liittyvät tunteet on osa illuusiota.

• Anonyymi

Raamattu sanoo:
        Ihminen ei tiedä kuollessaan yhtään mitään

• Anonyymi

Noilla suunnitelmilla, sinut nakataan hautaan ikuisiksi ajoiksi!

• Anonyymi

Tervemenoa monttuun kaikki.

• Anonyymi

Miten ihmeeessä yksilö voisi olla olemsssa miltään osin kuoleman jälkeen?
      Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus. Ajatus erillisestä ruumiista ja sielusta on auttamattoman vanhentunut viimeistään aivotutkimuksen edettyä. Kun keho ja hermosto on kuollut ei ihmistä enää ole.

• Anonyymi
      UUSI

Kuoleman jälkeen olemme hekiolentoja

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      500
      4572
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      74
      3266
    3. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      149
      1596
    4. Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."

Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m
      Sohvaperunat
      22
      1467
    5. 17-vuotiasta lukiolaispoikaa epäillään perheenisän murhasta Pyhtäällä

Perheenisä löytyi kuolleena kotipihastaan loppuvuonna 2023 Heinlahdesta Myyrynmäeltä. Poliisi epäilee murhasta kotkalais
      Kotka
      33
      1377
    6. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      83
      1324
    7. Janne Kataja uudessa elämäntilanteessa - Vauva tuli, tyttäret jo teini-iässä: "On jo vähän..."

Janne Kataja on uudessa elämäntilanteessa, 44-vuotiaana hän tuli kolmatta kertaa isäksi. Tyttäret edellisestä liitosta
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1086
    8. Olet mun herkkä kohta

Vaikutuksesi minuun on valtava. Käsitätköhän miten paljon tunnen takiasi? Miten paljon elämäni on muuttunut sen jälkeen
      Ikävä
      59
      1029
    9. Milloin olette tavanneet ekaa kertaa?

Ap vastaa: Viime keväänä maalis/huhtikuun vaihteessa se varmaan oli.
      Ikävä
      71
      947
    10. Kaipaan ja ikävöin sua

Your📱 ends with 8.
      Ikävä
      57
      946
    Aihe