Ristinryöväri pelastui.
Jeesus pelasti eikä kaste.
Ilman kastetta pelastuu
107
376
Vastaukset
- Anonyymi
Jeesus muutti veden hyväksi viiniksi ja käveli veden päällä.
Herra vihasi pastoreita ja heidän metkujaan.- Anonyymi
Hellarit muuttivat korvausteologisesti mehun viiniksi.
- Anonyymi
Ristinryöväri eli aikaa ennen Jeesuksen kuolemaa
- Anonyymi
Usko ja kaste molemmat
- Anonyymi
Helluntaikaste = adventismikaste (kasteyhteys).
Onko uskolle joku alaikäraja ?
- Anonyymi
Jeesus saattoi pelastaa eläissään maan päällä kenet vain halusi ilman kastettakin.
-syntinen nainen
-sokea mies
-halvantunut mies
-väkijoukon tuntematon nainen
-lapset
-ristinryöväri
Luuk. 5:24
Mutta jotta tietäisitte, että Ihmisen Pojalla* on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi" -- hän puhui nyt halvaantuneelle -- "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
Mutta nyt on tilanne toinen. Jeesus on taivaassa.
Jeesuksen pelastavan kosketuksen voi saada Kristillisessä kasteessa.
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.- Anonyymi
Sait kusta silmään kasteen lahjana, muuta et saanut!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sait kusta silmään kasteen lahjana, muuta et saanut!
Helluntailaiset vihaa oikeita kristittyjä, koska heillä on Parhamin henki ja sen liikkeen keksimät perinnäissäännöt voimassa.
- Anonyymi
Kaste se on luterilaisillakin Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
- Anonyymi
Kyllä. Ryöväri pelastui vanhan liiton viimeisillä minuuteilla. Uuden liiton mukaisen kasteen Jeesus asetti vasta ylösnoustuaan, joten tietenkään ryöväri ei voinut pelastua kuin annetun lupauksen perusteella.
- Anonyymi
Matteus, Markus, Luukas ja Johannes opettivat vielä kuningaskunnan evankeliumia. Kirkon ajan eli armon ajan pelastussuunnitelmansa Jeesus paljasti vasta Paavalille; pelastumisen yksin Jumalan armosta yksin uskosta Jeesuksen sovitusvereen.
Tässä ajassa ei tarvita omia tekoja. Vain uskoa siihen, että Jeesus jo sovitti kaikki synnit, ja tuon rakkaudenlahjan vastaanottamista oman syntisyytensä kohdalle. Sillä hetkellä ihminen uudestisyntyy ja saa ikuisen elämän. Uudestisyntymistä ei voi menettää.
Jos luulee pelastumiseen tarvittavan jotain muuta, ei vielä ole pelastunut. Ei vielä ole laittanut luottamustaan yksin Jeesukseen.
1 kor 15:1-4.
- Anonyymi
Helluntailaisuus on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu paha eksytys ja heresia,
mikä kannattaa kiertää kaukaa, vaikka ihmiset siellä leijuisivat ilmassa teltan katonrajassa kolehtihaavit käsittään ja puhuisivat glingonien kieltä. - Anonyymi
"Uskovien" kaste.
Onkohan Kristus tuolla mukana ?
https://youtu.be/3p7M7n4tByA?si=lkENNuBzJsxCJhex- Anonyymi
Raamattu puhuu syntisten kasteesta, mutta ei uskovaisten eikä vanhurskasten kasteesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu puhuu syntisten kasteesta, mutta ei uskovaisten eikä vanhurskasten kasteesta.
Maan päällä eläessään Jeesus opetti kuningaskunnan evankeliumia juutalaisille. Siihen kuului sen uskominen, kuka Jeesus on; Messias. Ja tuli ottaa kaste. Paavalille Jeesus paljasti uuden suunnitelmansa, pelastumisen yksin uskosta hänen verensä sovitukseen.
- Anonyymi
Jeesus puuttuu tuolta. Melko saatanallista menoa.
- Anonyymi
Oikeassa olet. Mutta perustelu ontuu:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18808375/kaste-kristukseen
Jos kaste vedessä olisi niin tärkeä kuin mitä monet siitä opettavat, Paavali olisi muistuttanut kasteesta joka kirjeessä. Sensijaan hän muistuttaa Jeesuksen ristin sovitustyöstä ja uskosta, eikä missään kirjeessä ole ohjetta oikeaoppisesta kasteesta seurakunnille. Olisi, jos se olisi niin tärkeä asia kuin mitä jotkut väittävät.- Anonyymi
Paavali ei koroittanut kastetta niinkuin amerikkalaiset uususkonnolliset.
- Anonyymi
Paavali oli vielä siihen aikaan murhahommissa, kun Jeesus käski ja delegoi oikeat apostolit kastamaan kaikki maailman ihmiset omikseen ja vasta sitten kastetuille tuli opettaa käskyt.
Ensin kaste syntien pois pesemiseksi, mukaanlukien perisynnin kirous pois, ja vasta sitten sydämeen voidaan antaa Pyhä Henki ja sitten ihminen ymmärtää annetun opetuksen oikein. Se on Jeesuksen järjestys.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Jeesuksen seurassa kulkeneet apostolit olivat oikeita pakanoiden apostoleita "kaikki kansat" piti kastaa ja opettaa kristityiksi.
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
- Anonyymi
Jeesuksen yliluonnollinen hengellinen kosketus pelasti ihmisen kun Jeesus eli maan päällä. Nyt sama tapahtuu kristillisten kirkkojen toimittamassa pyhässä kasteessa.
Voima tarkoittaa Pyhää Henkeä.
Luuk. 8:46
Mutta Jeesus sanoi: "Joku minuun KOSKI; sillä minä tunsin, että VOIMAA lähti minusta".
Luuk. 18:15
Ja he toivat hänen tykönsä myös PIENIÄ LAPSIA (Brephos/Infants),
että hän KOSKISI heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia.
Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet UPOTETTAISIIN meren syvyyteen.
Siellä ne Parhami ja Olseni jo odottelee seuraajiaan? - Anonyymi
Pelastusopit vertailussa
92% helluntailaista uskoo että heidän hukuttava kasteensa pelastaa.
Uudestisyntyneistä luterilaisista uskoo että kastetuista pelastuu 28 %.- Anonyymi
Luterilainen pakanakirkko on ottanut itselleen Jumalan aseman ja korottanut itsensä yli kaiken mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan. Luterilaisten opin mukaan vain kirkko voi pelastaa kolmen vesitipan pakanallisen rituaalin kautta. Herra Jeesus ei voi ketään pelastaa, ei vaikka yötä päivää avuksi huutaisi Herran Jeesuksen nimeä, näin kirkko opettaa.
Luterilaisen opin mukaan myöskään Jeesus ei sovittanut eikä kantanut kenenkään syntejä ristille, vaan yhä edelleen synnit, jopa Aadamista asti, laitetaan jokaisen maailman syntyvän ihmisen kannettavaksi. Luterilaisilla on ratkaisu synteihin: kolme vesitippaa taikojen ja merkkien ja loitsujen kera otsaan ja kas synnit pyyhitään pois. - Anonyymi
Helluntailaiset kieltää kokonaan muiden Jenkkilahkojen tapaan, että kaste tai ehtoollinen liittyisi mitenkään ihmisen syntiongelmaan.
Helluntailaisuus on paha eksytys ja heresia.
- Anonyymi
Paavali oli iloinen siitä miten vähän oli kastanut ihmisiä etteivät he voinee kiistellä kasteesta ja siitä että joku oli Paavalin kastama ja joku Apolloksen.
Paavali piti kastetta tärkeämpänä sitä ettei siitä riideltäisi.
Riidat ja eripurat osoittivat sen ketkä eivät kestä koetusta.
Ne olivat merkkinä siitä, ketkä eivät pelastu.- Anonyymi
Paavali oli piru mieheksi, murhamies, jossa oli Saatanan enkeli.
Menisitkö sinä sellaisen saarnamiehen tilaisuuteen, jossa asustaisi Saatanan enkeli? - Anonyymi
Paavali valehteli kasteasiassakin. Kyllä hän oli kastanut sekä Lyydian perhekunnan ja vanginvartijan perhekunnan.
Ap. t. 16:15
ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin. Hän sanoi sitten meille: "Jos kerran pidätte minua Herraan uskovana, tulkaa kotiini ja jääkää vieraikseni." Hän vaatimalla vaati meitä tulemaan.
Ap. t. 16:33
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali valehteli kasteasiassakin. Kyllä hän oli kastanut sekä Lyydian perhekunnan ja vanginvartijan perhekunnan.
Ap. t. 16:15
ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin. Hän sanoi sitten meille: "Jos kerran pidätte minua Herraan uskovana, tulkaa kotiini ja jääkää vieraikseni." Hän vaatimalla vaati meitä tulemaan.
Ap. t. 16:33
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.Perhekunta tarkoitti isäntäperheen lisäksi kaikkia muitakin, jotka olivat riippuvaisia perheenpään taloudesta. Orjat, palvelijat perheineen ja lapsineen ja isovanhempineen kastettiin välittömästi perheenpään määräyksestä samaan uskoon hänen kanssaan.
Mitään sekauskoisia perheita eikä perhekuntia ei hyväksytty sen ajan yhteiskunnassa.
- Anonyymi
Helluntaikasteen tarkoituksena on käännyttää ihminen ja saada sielu helluntaiseurakunnan jäseneksi sekä (rahastaa häntä).
- Anonyymi
Kahden Sortin Lahkolaiset
Muista sapatti (sapatistit)
Muista kaste (pentele costalaiset)
Molemmilla on kasteyhteys keskenään. Ilman katsettakin pelästyy kuten sokea Reettakin.👀
- Anonyymi
Paavali oli monessa asiassa täysin pihalla, koska ei kuullut mitään Jeesuksen opetuksia, kun Jeesus eli maan päällä. Ei ollut paikalla, kun helluntaina 3000 syntistä kastettiin ja tapahtui oikea kielten puhumisen armolahja ja ihme. Oikeat vieraat kielet, joilla puhuttiin järkeviä asioita yhden päivän aikana.
Paavalihan perusti Korinttoon ensimäisen Mormonikirkon.
Alkoi tekemään ns. sijaiskasteita kuolleitten puolesta. Se on Mormonien tavaramerkki, ei kristittyjen.
1. Kor. 15:29
Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?- Anonyymi
Pietari eli Jeesuksen kanssa ja kuuli Jeesuksen opetukset.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus." Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne"
Kääntyä, engl. Repent tarkoittaa syntisyyden tunnustamista kasteen saamisen perusteeksi.
Sama periaate kun oli jo Johanneksen kasteessa. Kaste tehtiin vain niille, jotka tunnustivat syntisyyden olevan kasteen peruste. Johannes ei kastanut lahkolaisia ollenkaan.
Matt. 3:6
He tunnustivat syntinsä, ja Johannes kastoi heidät Jordanissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.Piet3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
"joka ei ole lihan saastan poistamista"
Tässä on oikea käännös. Kaste ei poista lihan saastaa! Vain Jeesuksen veri pelastaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne"
Kääntyä, engl. Repent tarkoittaa syntisyyden tunnustamista kasteen saamisen perusteeksi.
Sama periaate kun oli jo Johanneksen kasteessa. Kaste tehtiin vain niille, jotka tunnustivat syntisyyden olevan kasteen peruste. Johannes ei kastanut lahkolaisia ollenkaan.
Matt. 3:6
He tunnustivat syntinsä, ja Johannes kastoi heidät Jordanissa.Vauva ei tunnusta syntejään! Millä perusteella pakkovauvakastetut kastaa vauvoja?
- Anonyymi
Mitä Raamatussa on sanottu uppoamisesta ja upottamisesta ?
Se ei ole ainakaan hyvä asia jos matkustajalaiva uppoaa.- Anonyymi
Saatana kiusasi Jeesusta niinkuin kasteellaan väittelevät etenkin helluntailaiset.
Jeesuskaan ei halunnut tulla upotetuksi vaan käveli veden päällä. - Anonyymi
Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet UPOTETTAISIIN meren syvyyteen.
Helluntailaiset ovat upotuksen fanaattisia kannattajia. - Anonyymi
Raamatussa "upotus" liittyy aina johonkin pahaa.
Ps. 69:16
Älä anna vetten vuon minua upottaa, syvyyden minua niellä ja kuilun sulkea suutaan minun ylitseni.
- Anonyymi
Paavali oli täysin oikeassa kaikissa asioissa. Jos muuta väittää niin saman tien voi väittää että Mooses oli väärässä, Jeesus oli väärässä eikä Jumalastakaan ole varmaa tietoa. Epäuskossaan voi mennä silloin niin pitkälle.
Paavali oli iloinen miten vähän oli kastanut ihmisiä eikä katsonut edes tehtäväkseen kastaa ihmisiä, vaan julistaa sanomaa. Ja siksi ettei kiisteltäisi kasteesta. Hänen mielestään jos kasteesta kiisteli, ei tosiaan kestänyt uskon koetusta ja niin ei pelastanut. Silloin kaste oli turmioksi ja siksi Paavali vältteli ihmisten kastamista.
Ei perheen lapset automaattisesti olleet kastettuja eikä uskossa, kun Paavali luetteli seurakunnan johtajan ominaisuuksia, niin siinä edellytti että koko perhe oli uskossa ja piti sitä merkkinä siitä että mies hallitsee oikealla tavalla perheensä. Olisi ollut myös mahdollisuus että lapset eivät olisi olleet uskossa ja sellainen ei voisi olla seurakunnan johtaja, joka ei hallitse perhettään, niin miten voi muka johtaa seurakuntaa.
Mutta ei UT:ssa ole yhtään Paavalin kirjoittamaa lakia eikä käskyä, koska ei UT ole käskykirja, vaan se kumoaa VT:n käskyt tekemällä uskosta Hengen uskon, jossa seurataan Jeesusta ei kirjaimen vanhassa, vaan hengen uudessa tilassa. Kaste kuuluu siihen mutta ei ole sen tärkein asia ja siitä kiistelemällä voi pilata uskonsa.- Anonyymi
Mooseksesta ja Paavalista ei voi puhua samana päivänä.
Paavalissa asusteli Saatanan enkeli, uusi henkiopas.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
The messenger of Satan" ei saanut nousulupaa... might depart from me...vaikka kuinka sitä rukoili.
KIng James
For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me. - Anonyymi
Kyllä kelpasi Paavalille Korintossa lainkohdat kun kyse oli naisten alistamisesta.
1. Kor. 14:34
olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kelpasi Paavalille Korintossa lainkohdat kun kyse oli naisten alistamisesta.
1. Kor. 14:34
olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.Paavali määräsi tytöille ja naisille huntu- ja burkapakon.
Uhkasi leikata hiukset pois, ei tottele käskyä.
Paavali harjoitti kunniaväkivaltaa. Monet miehet tykkää siksi Paavalin opeista ja asenteista.
1. Kor. 11:6
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali määräsi tytöille ja naisille huntu- ja burkapakon.
Uhkasi leikata hiukset pois, ei tottele käskyä.
Paavali harjoitti kunniaväkivaltaa. Monet miehet tykkää siksi Paavalin opeista ja asenteista.
1. Kor. 11:6
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.1. Kor. 14:34
Teidän vaimonne pitää seurakunnissa ääneti oleman; sillä ei heille ole sallittu puhua, vaan että he ovat alamaiset, niinkuin myös LAKI sanoo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mooseksesta ja Paavalista ei voi puhua samana päivänä.
Paavalissa asusteli Saatanan enkeli, uusi henkiopas.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
The messenger of Satan" ei saanut nousulupaa... might depart from me...vaikka kuinka sitä rukoili.
KIng James
For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.Ne, jotka eivät hyväksy Paavalin kirjoituksia eivät ole kristittyjä!
Ne, jotka ei hyväksy Paavalin kirjoituksia joutuvat kadotukseen kirjoitti Pietari!
- Anonyymi
Jos hylkää Paavalin, jos valehtelee Paavalin päälle, joutuu hylkäämään koko Raamatun. Jos ottaa sanasta vain korasyyhyn kuten kunnon harhaoppinen tekee, niin miksi ei muka näe että Mooses myös oli nimenomaan murhamies kun ovatkin syyttivät, että tapatko meidätkin kuten tuon egyptiläisen. Ja Mooses se toi kuoleman lain vuorelta. Siitä voi keksiä aivan mitä tahansa syytöksiä hänen päälleen.
Ja kun kerran on kunnon harhaoppinen niin myös Jeesuksesta voi keksiä juttuja aivan kuten jumalattomat tekevät.
Harhaoppiseksi kun ryhtyy niin valheilla vain taivas on rajana. - Anonyymi
Tähän perustuu kaste: 1.Johanneksen kirje: 5:8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
Ihminen syntyy vedestä ja verestä, uudesti hengestä ja ne yhtä ovat.
Ja yhteiseen seurakuntaan kastetaan yksilö. - Anonyymi
Room3:22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
Kaste ei pelasta.- Anonyymi
Luehan tarkemmin. Pietari eli Jeesuksen kanssa ja varmasti tiesi mitä puhui.
"Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luehan tarkemmin. Pietari eli Jeesuksen kanssa ja varmasti tiesi mitä puhui.
"Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."Luopuvatko vauvat saastaisesta elämästä?
Suomessa on 3,5 miljoonaa jumalatonta pakkovauvakastettua! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luopuvatko vauvat saastaisesta elämästä?
Suomessa on 3,5 miljoonaa jumalatonta pakkovauvakastettua!Useamman kerran kylvetetty lastenraiskaaja ei ole luopunut saastaisesta elämästä
- Anonyymi
Paavali oli epäluotettava todistaja. Mies pisti sekaan omiaan.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä. - Anonyymi
Raamatusta ei löydy yhtä ainoaa käskyä tai esimerkkiä, jossa vauvoja olisi vedellä valutettu.
Eikä Raamatusta löydy myöskään tukea väitteille koko, joka ikisen perhekunnan jäsenen kastamista. Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
Luterilaisen kirkon perusta on pakkojäsenyys.
jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, niin älköön mies häntä hyljätkö;
samoin älköön vaimokaan, jos hänellä on mies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, hyljätkö miestänsä.
Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.
Sillä mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mistä tiedät, mies, voitko pelastaa vaimosi?
LUTERILAISET OVAT VALEHTELIJOITA,
Minua on suuresti ilahuttanut, että olen lastesi joukossa havainnut olevan niitä, jotka totuudessa vaeltavat sen käskyn mukaan, jonka me olemme saaneet Isältä.- Anonyymi
Kaste on tarkoitettu kaikenikäisille, sama kaste vauvoista vaariin saakka.
Raamattu kertoo vasta alusta kun asiat lähtivät liikkeelle.
Helluntaina ei kastettu kuin 3000 aikuista miestä, mutta heitä kehotettiin hoitamaan etäällä olevien lapsien kastamisen heti kun menevät koteihinsa.
Kastaminen yleistyi nopeasti, kokonaisia perheitä ja perhekuntia kastettiin samalla kertaa.
Suurin tunnettu perhekuntakaste käsitti 400 eri ikäisen ihmisen kastamisen välittömästi samaan uskoon perheenpään kanssa. Mitään sekauskoisia perheitä ja perhekuntia ei hyväksytty.
Oikeat krisityt on kastannu lapsensa ja kastavat edelleen aina Ihmisen Pojan päivään asti. Silloin ei enää ketään ehditä kastaa kristityksi, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään.
Helluntailaiset eivät ole oikeita kristittyjä, vaan harhaoppiseen lahkoon eksytettyjä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaste on tarkoitettu kaikenikäisille, sama kaste vauvoista vaariin saakka.
Raamattu kertoo vasta alusta kun asiat lähtivät liikkeelle.
Helluntaina ei kastettu kuin 3000 aikuista miestä, mutta heitä kehotettiin hoitamaan etäällä olevien lapsien kastamisen heti kun menevät koteihinsa.
Kastaminen yleistyi nopeasti, kokonaisia perheitä ja perhekuntia kastettiin samalla kertaa.
Suurin tunnettu perhekuntakaste käsitti 400 eri ikäisen ihmisen kastamisen välittömästi samaan uskoon perheenpään kanssa. Mitään sekauskoisia perheitä ja perhekuntia ei hyväksytty.
Oikeat krisityt on kastannu lapsensa ja kastavat edelleen aina Ihmisen Pojan päivään asti. Silloin ei enää ketään ehditä kastaa kristityksi, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään.
Helluntailaiset eivät ole oikeita kristittyjä, vaan harhaoppiseen lahkoon eksytettyjä.Pakkovauvakastettu kertoo omia satujansa.
- Anonyymi
Jauhat edelleen samoja valheitasi. Ensin väität: 'kasteessa ihminen pelastuu (tulee taivaskelpoiseksi) ja saa Pyhän Hengen. Sen jälkeen kopioit Raamatusta Sanan: ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä". Toisin sanoen lainaat Raamatusta kohdan, joka kumoaa väitteesi 'kasteessa' saadaan Pyhä Henki ja tullaan taivaan perillisiksi.
Pyhä Henki ei asu sinussa eikä yksikään uskosta osaton ja saastainen maailman ihminen voi ottaa vastaan Pyhää Henkeä.
Aivan kuin kopioit, kasteessa ei luovuta saastaisesta elämästä, eikä yksikään saastainen ei pääse Taivaaseen eikä peri ikuista elämään. Kelvatakseen Jumalalle, ihmisen täytyy tehdä parannus eli luopua saastaisesta elämästä.- Anonyymi
Tuo ei nyt kuitenkaan ole niin paha juttu kuin väittää että UT:n suurimmalta osaltaan on kirjoittanut valehtelija.
Ei toista kastetekstejä voi silloin käyttää mihinkään. Ne ovat valehtelijan kirjoittamia vaikka miten ovat Raamatusssa.
Kun oikein mennään harhaan niin ei ole mitään rajaa.
- Anonyymi
Luterilaisuus on täyttä valehtelua ja täyttä potaskaa alun ja lopun välillä. Näin luterilaiset kusevat ihmisten silmiin: Kastekaava paljastaa petoksen ja väkevän eksytyksen: "Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä"
Siis luterilainen kaste onkin päänkastelu, aivan kuin kastekaavassa sanotaan ja kuvataan.
LUTERILAISUUDEN PERUSTA KASTE, EI OLE KASTE, VAIKKA HE MEUHKAAVAT PALSTALLA OIKEASTA KRISTILLISESTÄ KASTEESTA, VAAN KASTELU!
Lasta ei kasteta, vaan "pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä"- Anonyymi
Helluntailaisuus on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu väkevä eksytys ja heresia, mikä kannattaa kiertää kaukaa.
Missä raato on, sinne kotkat kokoontuu. - Anonyymi
Voisikohan naispuolinen kenties synnyttää lapsensa altaassa? Loppuisikohan loppujen vänkääminen? Är det möjlikt? Is those possible?
Liian hapokas ketju. Ja henkisen hengetön.
- Anonyymi
Pikkuvikoja siihen nähden että suurimman osan UT:sta, Jumalan sanasta olisi kirjoittanut valehtelija.
Ajatella että uskovat mätkivät toisiaan Raamatulla päähän, joutuvat jopa käräjille Raamatun tekstistä ja sitten sen onkin kirjoittanut valehtelija. Toisia on lyöty päähän valheilla ja valheiden vuoksi menty käräjille mitä Raamatussa on valehdeltu.
Pitää tosiaan olla pokkaa väittää että Paavali on valehtelija.
Siinä kytee kaikkien harhaoppien äiti. - Anonyymi
Paavalilla onneksi omatunto vaivasi ja siksi hän tunnusti kirjeessä Roomaan, valehtelevansa joissakin asioissa lähinnä Korintossa, koska siellä oleili lähes kymmenen vuotta.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.
On arvioitu, että Paavalin puheista 80% on ihan kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20% valheita.
Paavalin väitteet tulee verrata muuhun Raamatun ilmoitukseen. Tutkikaa kaikki ja pitäkää vain se mikä on oikein ja totta, sana neuvoo tekemään.- Anonyymi
Ei ne silloinkaan viisaat Juutalaiset kaikkea Paavalin opetuksia hyväksyneen.
Ap. t. 17:11
Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa. - Anonyymi
Arvaa pakkovauvakastettu kummanko kirjoituksia tulee uskoa sinun rienaajan kirjoituksia vai Paavalin?
- Anonyymi
Juutalaiset eivät nimenomaan hyväksyneet Paavalia. Eivät sitä että oli kääntynyt juutalaisesta lainkiihkoilevasta fariseuksesta Jeesukseen uskovaksi, vaan halulisivat tappaa samalla tavalla kuin tappoivat Jeesuksen sapattirikkomuksista.
He eivät missään nimessä halunneet että kukaan juutalainen kääntyisi Jeesuksen puoleen ja vielä vähemmän sitä että asia kerrottaisiin pakanoille. Kaikki sellainen oli juutalaisille fariseukselle kauhistus ja hän vastusti sitä väkivallan ja kuoleman voimalla.
Paavali joutui uhkauksen kohteeksi että muutamat juutalaiset eivät syö eikä juo ennen kuin Paavali on saatu hengiltä.
Joten oli Paavalilla vastustajia siinäkin ajassa.
Paavali oli isolla asialla ja tietenkin saatana teki kaikkensa ettei sanoma leviä eikä ihmiset usko siihen. Se on saatanan tehtävä eikä tule koskaan luopumaan siitä.- Anonyymi
Apostolit eivätkä Jeesuksen opetuslapset eivät kastaneet ketään krisllisellä kasteella taikka Kristukseen, vaan alkuseurakunta kastoi vain Jeesuksen nimeen, siis Jeesuken valtuuttamana ja Hänen puolestaan.
Jeesus varoittaa: Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta. Yksi Jeesuksen nimistä on Kristus. "Minun nimessäni".
- Anonyymi
kristillinen kaste .
eihän Uuden liiton kastetta vielä edes ollut annettukaan Jeesuksen ollessa maan päällä, Jeesus antoi kastekäskyn vasta YLÖSNOUSEUKSENSA jälkeen .
tutkikaa nyt edes senverran, että tietäisitte milloin Jeesus antoi käskyn
kastaa >"Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"< ( Matt: 28: 19 )- Anonyymi
Vaikka käsky annettiin silloin niin vielä Pietari paljon myöhemmin sai näyn siitä, että myös pakanoille kuului julistaa evankeliumi ja myös heidät voisi kastaa ja myös he voisivat saada Pyhän Hengen.
Ja paljon myöhemmin oli alkuseurauntalaisia joilta kysyttiin että saitteko Pyhän Hengen kun teidät kastettiin, niin he sanoivat, että eivät ole kuulleetkaan mistään Pyhästä Hengestä.
Jeesuksen opetusta ei kovin hyvin opetettu tai sitten siinä oli sattunut joku väärinkäsitys. - Anonyymi
Eittämätön tosiasia: Jeesus opetti kolme ja puoli vuotta opetuslapsia käyttämään vain ja ainoastaan Hänen nimeään, eli Jeesus-nimeä. Olisi ollut hyvin outoa ja järjetöntä, jos Jeesus hetkeä ennen poismenoaan olisi käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.
Toinen täysin selvä totuus: Jeesus ei koskaan tehnyt opetuslapsia valuttamalla vettä päälakeen, ja vasta jonkin ajan kuluttua palannut takaisin kertomaan näiden päälaen kastelun saaneiden olevan päänkastelun myötä hänen omiaan, opetuslapsia ja taivaan kansalaisia.
Kolmas ja kammottava totuus: Isän ja pojan ja pyhän Hengen nimeen murhattu ja kidutettu ja hukutettu Jeesuksen omia! Niin kuka on isä ja poika ja pyhä henki jonka nimeen on murhattu miljoonia Jeesuksen todistajia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka käsky annettiin silloin niin vielä Pietari paljon myöhemmin sai näyn siitä, että myös pakanoille kuului julistaa evankeliumi ja myös heidät voisi kastaa ja myös he voisivat saada Pyhän Hengen.
Ja paljon myöhemmin oli alkuseurauntalaisia joilta kysyttiin että saitteko Pyhän Hengen kun teidät kastettiin, niin he sanoivat, että eivät ole kuulleetkaan mistään Pyhästä Hengestä.
Jeesuksen opetusta ei kovin hyvin opetettu tai sitten siinä oli sattunut joku väärinkäsitys.Sanan mukaan jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla. Yhden todistajan todistus ei ole pätevä. Matteus 28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen". löytyy Raamatusta vain yhden ainoan kerran. Näin ollen Sanan pohjalta Matteus 28:19 ei ole pätevä, vaan arvoton, jota ei pidä huomioida ja jonka varaan ei pidä kirkkoaan perustaa. "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava". Ilmaisuun "Jokainen sana" sisältyy myös Raamatun ilmoitus.
Hebrealaiskirje todistaa: jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
Jokainen apostoli ja Herran opetuslapsi käytti vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeä. Isän ja pojan ja pyhän hengen nimeä ei yksikään apostoli vahvistanut eikä käyttänyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen opetusta ei kovin hyvin opetettu tai sitten siinä oli sattunut joku väärinkäsitys.Jeesuksen omien sanojen mukaan opetuslapset, ja niin myös Pietari tiesi, sen mitä Jeesus oli opettanut: "Kysy niiltä, jotka ovat kuulleet, mitä minä olen heille puhunut; katso, he tietävät, mitä minä olen sanonut." Näin ollen apostolien Teoissa kuvatut Pietarin antamat esimerkit ovat Jeesuksen opetusen mukaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eittämätön tosiasia: Jeesus opetti kolme ja puoli vuotta opetuslapsia käyttämään vain ja ainoastaan Hänen nimeään, eli Jeesus-nimeä. Olisi ollut hyvin outoa ja järjetöntä, jos Jeesus hetkeä ennen poismenoaan olisi käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.
Toinen täysin selvä totuus: Jeesus ei koskaan tehnyt opetuslapsia valuttamalla vettä päälakeen, ja vasta jonkin ajan kuluttua palannut takaisin kertomaan näiden päälaen kastelun saaneiden olevan päänkastelun myötä hänen omiaan, opetuslapsia ja taivaan kansalaisia.
Kolmas ja kammottava totuus: Isän ja pojan ja pyhän Hengen nimeen murhattu ja kidutettu ja hukutettu Jeesuksen omia! Niin kuka on isä ja poika ja pyhä henki jonka nimeen on murhattu miljoonia Jeesuksen todistajia?Jeesus käski kastamaan isän ja pojan ja Pyhän hengen nimeen. Piste
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen opetusta ei kovin hyvin opetettu tai sitten siinä oli sattunut joku väärinkäsitys."pakanoille" on julistettu evankeliumi / kaste , mikään ei estä kastetta antamasta .
käsky kastaa on käsky , >
"jos te pidätte minun käskyn , niin te pysytte minun rakkaudessani , niinkuin minä olen
pitänyt Isäni käsky ja< pysyn hänen rakkaudessaan ." Joh: 15: 10
- Anonyymi
Sana varoitaa: sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, Kaksi tekijää: valhe ja valheen lisäksi väkevä eksytys. Valheet ovat niin ilmiselviä, että tarvitaan lisäksi väkevä eksytys, jotta valheisiin uskottaisiin.
Sanassa ei on yhtä ainoaan pikkulapsen kastetta, eikä Sanassa ole yhtä ainoaa kolmen vesitilkan pirskotuksen kastetta, eikä Sanassa ole kummien virkaan, eikä Sanan ilmoita toisen uskon ja suostumuksen perusteella saatavaa osaa enimmäiseen ylösnousemukseen, kuitenkin luterilaiset ovat vuosisatoja 'nähneet' ja kiihkoissaan uskoneet kaiken edellä luetellun sisältyvän Jumalan ilmoitukseen.
Harhaluulo eli ajatusharha (deluusio) on todellisuutta koskeva käsitys tai ajatus, jota henkilö pitää totena, vaikka se on todistettavasti epätosi. Ajatusharha perustuu henkilön virhepäätelmiin, eikä sitä voida horjuttaa järkiperusteilla. Harhaluuloa sellaisenaan ei kuitenkaan pidetä sairautena.
Paavali kirjoitti tessalokialaisille: sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen...And for this cause God shall send them strong delusion, that they should believe a lie. King james sanoo eksytystä ajatusharhaksi.
Koko luterilaisuus ja luterilainen Raamatun opetus perustuu kuvitteluun ja luulotteluun!!!
Luterilaisuuden mukaan kaikkia, mitä ei ole kirjoitettuna Sanaan, voi olla kuitenkin kirjoitettuna Sanaan; kaikkia voi olla kunhan vain olettaa ja toistaa ja riittävän suuri määrä ihmisiä uskoo, niin harhoihin uskominen muuttaa harhat ja luulot todeksi.- Anonyymi
Eikä yhtään ainoaa suomalaisen kastetta
Kitinääsi ei usko kukaan
- Anonyymi
Uudestikastajalässyttäjän on ollut taas täällä
- Anonyymi
Pietari ei kyllä Jeesuksen puheesta ymmärtänyt että pitää kastaa kaikki kansat.
Hänen piti saada näky sitä varten, että ymmärsi että usko, kaste ja Pyhä Henki kuului myös pakanoille.- Anonyymi
Kyllä hän ymmärsi että evankeliumi kuuluu kaikille kansoille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä hän ymmärsi että evankeliumi kuuluu kaikille kansoille
Mutta vasta sitten kun sai näyn siitä ettei ole saastaisia ruokia, niin ei ole ihmisiä joille evankeliumi ei kuulu.
Siitä ymmärsi eikä Jeesuksen sanoista.
- Anonyymi
Yksin Kristus pelastaa, kaste liittää kastettavan Kristuksen seurakuntaan.
Kaste ei korvaa Jeesusta, ei ole taikuudesta kysymys, eikä temppuilusta.
Ei vesi päähän lurahtaa sielu taivaaseen vilahtaa.
Kasteesta tehdään ihmisten välinen kamppailu, molemmat on väärässä.
Kuka sitten voi pelastua? " Ihmisille se on mahdoton, mutta Jumalalle kaikki on mahdollista."- Anonyymi
Kristuksen seurakuntaan JA Kristukseen
- Anonyymi
Unohdit rikkaviljan ja tyhmät neitsyeet seurakunnassa.
Pastorikin on susi lampaiden vaatteissa. - Anonyymi
Uskottelua.
Helluntaipastorit myyvät pelastusvarmuutta ja uudestikastetta.
Upotuksesta hukutetaan ja pidetään uskossa nenästä kiinni.- Anonyymi
Kaste on uskontunnustus muiden edessä, mutta se ei ole pelastuksen edellytys. Pelastumme tässä armon ajassa eri tavalla kuin Jeesuksen aikana ja eri tavalla kuin antikristuksen aikana pelastutaan. Pitää tutkia Raamattua niin että osaa oikein jakaa totuuden sanan:
2 Timothy 2:15 (KJB)
Study to shew thyself approved unto God, a workman that needeth not to be ashamed, rightly dividing the word of truth. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaste on uskontunnustus muiden edessä, mutta se ei ole pelastuksen edellytys. Pelastumme tässä armon ajassa eri tavalla kuin Jeesuksen aikana ja eri tavalla kuin antikristuksen aikana pelastutaan. Pitää tutkia Raamattua niin että osaa oikein jakaa totuuden sanan:
2 Timothy 2:15 (KJB)
Study to shew thyself approved unto God, a workman that needeth not to be ashamed, rightly dividing the word of truth.Pelastumme siis, kun kuulemme, ymmärrämme, uskomme ja otamme omalle kohdallemme vastaan sen, että Jeesus sovitti kaikkien kaikki synnit verellään. Hän rakasti meitä syntisiä niin paljon, että tuli ihmiseksi, eli täydellisen elämän ja kärsi syntiemme rangaistuksen ja kuoli ristillä, jotta meidän tarvitsee vain uskoa pelastuaksemme.
1 kor 15:1-4 on armon ajan evankeliumi eli pelastussanoma tiivistettynä. Tämä raamatunkohta kannattaa opetella.
- Anonyymi
Ensimmäisiin helluntaiherätyksen edustajiin luetaan ruotsalaiset "saarnaajasisaret" Greta Andersson ja Anne Blom.
Blomin ja Anderssonin toiminta päättyi kuitenkin vuonna 1909 onnettomuuteen rukousviikolla, jolloin saarnaaja yritti kävellä vetten päällä ja hukkui.
Helluntaiuskon uhrille
- pelastusvarmuus kaste
- uudestikaste
- upotuskaste
- helluntaikaste ja henkikaste samallakertaa
Ihan vapaaehtoisesti. - Anonyymi
Tietenkin kaste menee mönkään jos kastettava hukkuu.
Silloin ei myöskään kovin helposti täyty Pyhällä Hengellä. - Anonyymi
Kaste on ihmisen teko, mutta pelastus tulee Jeesukselta, ei kasteelle kuulu kunnia vaan Jeesukselle yksin.
Ruokkoiletteko kastetta, ja siitä rauhaa ja rakkautta. Ja Jeesuksen jätätte pois.
Jeesuksen yhteydessä nämä selviä asioita, kelle kunnia kuuluu.- Anonyymi
Kaste on Jumalan teko jossa pääsemme osalliseksi Jeesuiksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta
Kastetta ja Jeesusta ei voi laittaa vastakkain sillä kunnia kasteessa on Kristuksen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaste on Jumalan teko jossa pääsemme osalliseksi Jeesuiksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta
Kastetta ja Jeesusta ei voi laittaa vastakkain sillä kunnia kasteessa on Kristuksen!"Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja". Siis moniaan luopuvat uskosta, eivät kasteen armosta, eivätkä yhdestä oikeasta kasteesta, vaan moniaat luopuvat uskosta. Luterilaiset ei tarvitse uskoa astuakseen Jumalan valtakuntaan, vaan luterilainen tarvitsee kasteen ja saadakseen uskon ja Pyhän Hengen. Luterilaisten usko tulee kasteen kautta. Mutta Raamattu puhuu kuulemisen kautta saatavasta uskosta. Raamattu puhuu myös: "hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään", mutta luterilaisille kaikki, mitä tarvitaan taivasmatkaan, lahjoitetaan kirkon viranhaltijoiden suorittamien sakramenttien kautta.
LUTERILAISUUS ON LUOPUMISTA USKOSTA JA SAKRAMENTTIEN ASETTAMISTA USKON JA JEESUKSEN SIJAAN. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja". Siis moniaan luopuvat uskosta, eivät kasteen armosta, eivätkä yhdestä oikeasta kasteesta, vaan moniaat luopuvat uskosta. Luterilaiset ei tarvitse uskoa astuakseen Jumalan valtakuntaan, vaan luterilainen tarvitsee kasteen ja saadakseen uskon ja Pyhän Hengen. Luterilaisten usko tulee kasteen kautta. Mutta Raamattu puhuu kuulemisen kautta saatavasta uskosta. Raamattu puhuu myös: "hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään", mutta luterilaisille kaikki, mitä tarvitaan taivasmatkaan, lahjoitetaan kirkon viranhaltijoiden suorittamien sakramenttien kautta.
LUTERILAISUUS ON LUOPUMISTA USKOSTA JA SAKRAMENTTIEN ASETTAMISTA USKON JA JEESUKSEN SIJAAN.Lässytä vain uudestikastapalässyttäjä kun et muuta osaa
Uudestikastajat eivät tarvitse uskoa kun he uskovat että ilman uskoakin voi pelastua. Raamattu taas opettaa että usko on välttämätön
UUDESTIKASTAJUUS ON LUOPUMISTA USKOSTA JA SE TEKEE SAKRAMENTEISTA SYBLOLEITA - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja". Siis moniaan luopuvat uskosta, eivät kasteen armosta, eivätkä yhdestä oikeasta kasteesta, vaan moniaat luopuvat uskosta. Luterilaiset ei tarvitse uskoa astuakseen Jumalan valtakuntaan, vaan luterilainen tarvitsee kasteen ja saadakseen uskon ja Pyhän Hengen. Luterilaisten usko tulee kasteen kautta. Mutta Raamattu puhuu kuulemisen kautta saatavasta uskosta. Raamattu puhuu myös: "hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään", mutta luterilaisille kaikki, mitä tarvitaan taivasmatkaan, lahjoitetaan kirkon viranhaltijoiden suorittamien sakramenttien kautta.
LUTERILAISUUS ON LUOPUMISTA USKOSTA JA SAKRAMENTTIEN ASETTAMISTA USKON JA JEESUKSEN SIJAAN.Kertoo paljon että uudestikastajalässyttäjä laittaa sakramentit ja uskon vastakkain. Raamattu, apostolit ja Jeesus eivät missään tee niin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lässytä vain uudestikastapalässyttäjä kun et muuta osaa
Uudestikastajat eivät tarvitse uskoa kun he uskovat että ilman uskoakin voi pelastua. Raamattu taas opettaa että usko on välttämätön
UUDESTIKASTAJUUS ON LUOPUMISTA USKOSTA JA SE TEKEE SAKRAMENTEISTA SYBLOLEITASakramenttejä ei löydy Raamatusta!
Pakkovauvakastettujen mukaan sakramentit on salaisuuksia. Mitä hyötyä on sakramenteista, joista kukaan ei tiedä mitään!
- Anonyymi
Kun naiset johtavat ja päsmäröivät
Kor. 14:34
Teidän vaimonne pitää seurakunnissa ääneti oleman; sillä ei heille ole sallittu puhua, vaan että he ovat alamaiset, niinkuin myös LAKI sanoo.- Anonyymi
Mikä lain pykälä niin sanoo? Onko kymmenen käskyn laissa?
Tai jossain Mooseksen käskyissä joissa on paljon sellaista jota jos noudattaa joutuu telkien taakse. Onko sieltä poimittu joku käsky korvasyyhyyn?
- Anonyymi
Niin ei naisia pitäisi kastaa.
Ei vedellä eikä Hengellä varsinkaan.- Anonyymi
rupeet siis ohjeistaan Kaikkivaltiasta Jumalaa . . .
Raamattu:
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä
heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." Matt: 28 : 19
- Anonyymi
100% luterilaisuus, 100% varmuus päätymisestä helvettiin!
- Anonyymi
Helluntailainen pedo on itse menossa helvettiin
Kukaan kuka turvaa Kristukseen, ei joudu kadotukseen. - Anonyymi
99% helluntailaisuus, 99% pelastusvarmuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
99% helluntailaisuus, 99% pelastusvarmuus.
Taitaa olla pelastus aika kaikana jos luottaa helluntailaisuuteen eikä Jeesukseen
- Anonyymi
Mihin naiset tarvitsee Pyhää Henkeä jos eivät voi puhua mitään?
- Anonyymi
Muista yhden vaimon mies.
- Anonyymi
Naiset tekevät abortteja eli tappavat lapsia.
- Anonyymi
Miehet sotarikoksia ja kansanmurhia sekä kannattavat niitä.
- Anonyymi
Jumala katsoo pelastuksessa kasteeseen eikä sydämeen.
On siinä mielipide? - Anonyymi
Pelastui ilman uskonratkaisua ja kielilläpuhumista...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1773588
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262660Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542496- 1462351
- 672016
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall3041914- 311431
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211383Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381357Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161265